eitaa logo
قرارگاه فرهنگی مه شکن
615 دنبال‌کننده
25.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
212 فایل
امام خامنه ای حفظه الله: "در فضای مه آلود فتنه چراغ #مه_شکن لازم است که همان بصیرت است." ارتباط با مدیر: @M_khaadem
مشاهده در ایتا
دانلود
💌 🌷 سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 🔸تربیت انقلابی مسئولیت را وسیله ای می داند برای اینکه بر جسم خودش شلاق بزند برای اینکه خدمت کند به مردم و این انقلاب و نظام را سربلند کند. ┈••~~ ❅❥🌷🕊🌷❥❅~~••┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾•🌷🍃🌸🍃🌷•✾••┈┈ 📢 💐 مراسم جشن 💐 💐 ┄┅┅┅┅❀🇮🇷❀┅┅┅┅┄ 🎙 سخنران: 🔻حجت الاسلام والمسلمین 🌹 ┄┅┅┅┅❀🇮🇷❀┅┅┅┅┄ ♦️ موضوع : 🔆 نقش جوانان در پیدایش و پویش انقلاب اسلامی ┄┅┅┅┅❀🇮🇷❀┅┅┅┅┄ 🎤 بانواے: 🔅ذاکرین اهل بیت «علیهم السلام» ┄┅┅┅┅❀🇮🇷❀┅┅┅┅┄ 🎤 باروایتگرے: 🌹 🔺 از محافظین امام خمینی ┄┅┅┅┅❀🇮🇷❀┅┅┅┅┄ 🗓 زمان: جمعه 22بهمن ماه 1400 ⏰ســــاعــــت19 ┄┅┅┅┅❀🇮🇷❀┅┅┅┅┄ 🔻 مکان: 🔅 ۴۵متری عمار یاسر ، ورودی پارکینگ شرقی حرم ، انتهای کوچه شهیدان انصاری پایگاه شهید دکتر مصطفی چمران ┄┅┅┅┅❀🇮🇷❀┅┅┅┅┄ ⚠️عزیزانی که دارای علائم بیماری هستند از شرکت در مراسم خودداری نمایند. ┄┅┅┅┅❀🇮🇷❀┅┅┅┅┄ 📱پخش زنده از کانال قرارگاه فرهنگی مه شکن در ایتا👇 ┈┈••✾•🌷🍃🌸🍃🌷•✾••┈┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 🔹سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 🔸در مساله درک مقام شهدا نباید تردید کنیم که آنها مثل اولیاء ما دارای اعجازند... چون انها مثل قطره ای که به دریا وصل شده اند ┈┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈┈ @Gharargah_mehshekan
🌹 یکـبار فاطمہ را گذاشـت روۍ اوپن ‌آشپزخانـه و بہ او گفت : بپر بغـل بابا و فاطمہ بـه آغـوش‌ او پرید 💞 بـه مـن نگاه کـرد و گفت : ببین فاطمہ چطور بـه من اعتماد داشت؛ اون پرید و میدونست من اون رو میگـیرم ، اگـه ما همینطور بـه خدا اعتماد داشتیـم همہ مشڪلاتمان حل بود . تـوکـل واقعی یعنـے همین کـه بدانیم در هـر شـرایطے خدا مواظـب مـٰا هست💚' 👤 (به روایت‌همسر‌شھید‌) 🌷 ┈┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید کشتکار 🔸 متوسطۀ اول 🗓 پنجشنبه 14 بهمن 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید زرگری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهیدمطهری 🗓 پنجشنبه 14 بهمن 🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید زرگری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهیدمطهری 🗓 پنجشنبه 14 بهمن 🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه
📸 💢 حلقۀ شهید زرگری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهیدمطهری 🗓 پنجشنبه 14 بهمن 🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید زرگری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهیدمطهری 🗓 پنجشنبه 14 بهمن 🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه
🍀 ورقی از کتاب 🔰كدام علم؟ در مسئله تعلیم و تعلّم، عمده این است كه ما ببینیم حدود این مطلب چیست؟ من در یك سخنرانی به نام «فریضه علم» ، بحثی را طرح كردم كه بعضی علم ها واجب عینی است؛ یعنی خود آن علم به عنوان یك اعتقاد بر هر مسلمانی لازم و واجب است، مثل معرفة اللّه، علم بِاللّه وَ مَلائِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ وَ الْیَوْمِ الاْخِر، آن مقدار كه مقدمه ایمان یا از شرایط ایمان است، چون ایمان در اسلام گرایش عَنْ علمٍ است نه گرایش عَنْ تقلیدٍ. این علم واجب عینی است. این را همه علما ذكر كرده اند. پس «طَلَبُ الْعِلْمِ فَریضَةٌ» قدر مسلّم شامل آن علمهایی كه از شرایط ایمان است هست. از این كه بگذریم، باید ببینیم كه [علم فریضه ] چیست؟ یك بحث تقریبا لغو و بیهوده ای میان اصناف علمای اسلامی درگرفته راجع به اینكه این علمی كه فریضه است چه علمی است؟ فقها گفتند كه مقصود علم فقه است برای اینكه مقدمه عمل است. علمای اخلاق گفتند خیر، علم اخلاق خیلی از آن لازمتر و واجبتر است. علمای كلام گفتند علم كلام است. علمای تفسیر گفتند علم تفسیر و كتاب اللّه است. ولی این دیگر بحث ندارد، زیرا علم یا خودش هدف است و یا مقدمه است برای هدفی. هرجا كه خودش هدف است واجب است، مثل همین اصول عقاید. هرجا هم كه خودش هدف نیست، اگر هدفی از هدفهای اسلامی متوقف به آن باشد، از باب مقدمه واجب، واجب می شود. خود فقها این سخن را می گویند كه آموختن مسائل، واجب مقدّمی ولی واجب تهیُّؤی است و به اصطلاح واجب نفسی تهیّؤی است، یعنی آن چیزی كه بر ما واجب است عمل كردن است. مثلاً ما باید نماز بخوانیم، ولی اینكه انسان بخواهد درست نماز بخواند، بدون اینكه مسائل نماز را بداند امكان ندارد. پس برای اینكه انسان برای خواندن نماز آماده شود، یعنی بتواند نماز را صحیح بخواند، واجب است مسائل نماز را یاد بگیرد. اختصاص به نماز و روزه و این گونه تكالیف ندارد. هر وظیفه ای از وظایف اسلامی كه نیازمند به علم باشد، همان علم برایش واجب می شود به عنوان یك واجب نفسی تهیّؤی؛ یعنی واجبی كه ما را آماده می كند برای واجب دیگر، واجبی كه نوعی واجب مقدّمی است. علم اخلاق هم طبعا [یك واجب نفسی تهیّؤی است. ] اسلام از ما «یُزَكّیهِمْ» می خواهد، تزكیه نفس می خواهد. آن هم كه بدون علم ممكن نیست. پس آموختن مسائل روانی و اخلاقی، مقدمتا برای اینكه تزكیه نفس حاصل بشود لازم است. همچنین وقتی ما باید یك سلسله دستورات را از قرآن بیاموزیم، بدیهی است آموختن خود قرآن و تفسیر آن واجب است. و دایره علم آن وقت توسعه پیدا می كند كه ما گذشته از واجبهای عینی یك سلسله واجبهای كفایی داریم، یعنی واجبهایی كه باید براساس تقسیم كار صورت بگیرد. نظیر اینكه وجود پزشك لازم است، پس علم پزشكی واجب كفایی است، یعنی واجب است به طور وجوب كفایی كه در میان مردم به قدر كفایت پزشك باشد كه بیماران به آنها مراجعه كنند. پزشك كه بدون علم نمی شود و یا همین جور از زمین نمی روید، از آسمان هم كه نمی افتد، همین انسانها باید پزشك بشوند، پس باید علمش را بیاموزند. آن كه اسلام می خواهد این است كه پزشك لازم است، ولی بدیهی است كه مقدمه اش را هم باید تهیه كرد. این است كه علم پزشكی واجب كفایی است. حدش چیست؟ حد معین ندارد. در هر زمانی به هر حدی كه امكان دارد، به همان حد واجب است. یك زمان بر مردم واجب بود قانون بوعلی را بخوانند، امروز واجب است كه یك چیز دیگر بخوانند چون بهتر از آن آمده. 📘 تعلیم و تربیت در اسلام 🌷 ⤵️ ادامه...👇 @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
🍀 ورقی از کتاب 🔰كدام علم؟ در مسئله تعلیم و تعلّم، عمده این است كه ما ببینیم حدود این مطلب چیست؟ من د
مثال دیگر، تجارت است. آیا در نظام اقتصادی اسلام وجود یك عده واسطه كه كالا را از تولیدكننده به مصرف كننده برسانند، تأیید و تثبیت شده كه عده ای شغل آزادی به عنوان واسطه میان مصرف كننده و تولیدكننده داشته باشند؟ اگر تأیید شده، علم تجارت هم آموختنش واجب است. مثال دیگر: قرآن می فرماید: أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اِسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ اَلْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اَللّهِ وَ عَدُوَّكُمْ [ انفال/60]. آیا تهیه قوّه به اندازه ای كه تُرْهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللّهِ وَ عَدُوَّكُمْ، واجب است یا واجب نیست؟ بله واجب است. ولی این كار خود به خود كه انجام نمی شود، با بیل برداشتن كه قوّه به دست نمی آید. قوّه به دست آوردن راه دارد، راهش هم علم است. در چه حد؟ همان حدی كه تُرْهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللّهِ وَ عَدُوَّكُمْ كه در زمانهای مختلف، مختلف می شود. بنابراین طَلَبُ الْعِلْمِ فَریضَةٌ عَلی كُلِّ مُسْلِمٍ تكلیفش روشن است. بعضی از علمها واجب عینی است و بر هر فردی واجب است و بعضی از علمها واجب كفایی است به اعتبار اینكه مقدمه یك واجب [كفایی ] است و مقدمه واجب، واجب است. بنابراین جای شك و شبهه در این جهت نیست. چون بعضی ها می گویند این علمی كه واجب است، فقط و فقط اختصاص دارد به علوم دینی یعنی علومی كه موضوع آن علومْ مسائل دینی است، یعنی آموختن خود دین. نه، آموختن خود دین یك علم است، آموختن چیزی كه انسان بخواهد وظیفه دینی اش را [به وسیله آن ] انجام بدهد علم دیگری است. منحصر نیست كه مردم باید خودِ دین را بیاموزند اما آن چیزهایی را كه اجرای دین موقوف به آنهاست دیگر نیاموزند. باید آنها را هم بیاموزند. منتها خود دین را كه باید بیاموزند، قسمتی از آن، واجب مستقل و عینی [است مثل معرفة اللّه ] و قسمت دیگر واجب مقدّمی است [مثل آموختن احكام نماز. ] چه كسی گفته ما دین را باید بیاموزیم؟ اسلام كه نگفته دین را بیاموزید، گفته دین را عمل كنید. ولی وقتی می خواهیم دین را عمل كنیم، بدون آموختنش ممكن نیست. پس باید دین را بیاموزیم تا به آن عمل كنیم. در آن وظایف دیگری هم كه دین به عهده ما گذاشته است [مثل تأمین پزشك مورد نیاز جامعه اسلامی ] بدیهی است كه تا وظایف را نیاموزیم، نمی توانیم عمل كنیم. باید وظایف را بیاموزیم تا بتوانیم عمل كنیم. به هرحال مطلب خیلی واضح و روشن است. 📘 تعلیم و تربیت در اسلام 🌷 @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید زرگری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهیدمطهری 🗓 پنجشنبه 14 بهمن 🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه
📣 معرفی کتاب 📔 انقلاب اسلامی و ریشه های آن ✍️ عباسعلی عمید زنجانی 🔻 بررسی و تبیین ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران به منظور آشنایی نسل امروز با بسترهای عقیدتی و تاریخی و علل و عوامل شکل‌گیری انقلاب اسلامی از پژوهش‌های ضروری در حوزه انقلاب اسلامی است. این کتاب از پنج بخش تشکیل شده است: در بخش اول کتاب، پس از تبیین مفهوم انقلاب اسلامی، به بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی پرداخته است. از این رهگذر، ویژگی‌هایی چون «عامل عقیده و ایمان»، «اسلامی بودن انقلاب»، «معنویت انقلاب اسلامی»، «قدرت رهبری و نفوذ معنوی آن»، «قیام یکپارچه مردم»، «نقش مساجد در حرکت آفرینی»، «نقش حوزه علمیه در پیشبرد آرمانهای اسلام و انقلاب»، «نقش و رسالت دانشگاه» و … مورد بررسی قرار گرفته است. بخش دوم کتاب متشکل از سه فصل است که به بررسی ریشه‌های عقیدتی انقلاب اسلامی می‌پردازد. در فصل اول این بخش، مبانی تفکر سیاسی از دیدگاه قرآن به بحث گذارده شده است. مباحثی چون «خلافت الهی»، «امت واحد»، «آزادی توام با مسئولیت انسان»، «مسئولیت همگانی»، «ظلم زدایی»، «نفی استکبار و وابستگی به آن»، «سازش ناپذیری در برابر دشمن» و … حاصل پژوهش در این خصوص است. در فصل دوم که به مسئله «امامت و رهبری» اختصاص دارد پیرامون امامت انبیاء و معصومین (ع) و مسئله ولایت فقیه مطالبی ارائه شده است. این بخش با فصل سوم که درباره سیره سیاسی پیامبر و ائمه و موضع‌گیری آنان در برابر قدرتهای حاکم است به پایان می‌رسد. ┄┅═✼✿‍✵📚‍✵✿‍✼═┅┄ @Gharargah_mehshekan