eitaa logo
قرارگاه فرهنگی مه شکن
616 دنبال‌کننده
25.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
212 فایل
امام خامنه ای حفظه الله: "در فضای مه آلود فتنه چراغ #مه_شکن لازم است که همان بصیرت است." ارتباط با مدیر: @M_khaadem
مشاهده در ایتا
دانلود
هر وقت از این مملکت و آدم‌هایش خسته شدم، به تو نگاه می‌کنم، هر وقت کم آوردم به چین و چروک‌های پیشانی‌ات، به مَحاسن سفیدت، به خستگی و گودیِ زیر چشم‌هایت نگاه می‌کنم و ادامه می‌دهم! همانطور که تو ادامه دادی.. + شادی روح حاج قاسم سلیمانی صلوات ┈ ••~ ❅❥🌷🕊🌷❥❅~••┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید جابری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری 🗓 جمعه 16 تیر 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید جابری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری 🗓 جمعه 16 تیر 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شه
📸 💢 حلقۀ شهید جابری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری 🗓 جمعه 16 تیر 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید جابری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری 🗓 جمعه 16 تیر 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شه
🍀 ورقی از کتاب 🍀 ✳️ تصاحب كالای كفار قریش و مسألۀ استخدام وسیله سؤال دیگر كه من خودم آن را یك مقدار توسعه می دهم این بود كه اگر در اسلام جایز نیست از وسیله های نامشروع و فاسد برای هدف مشروع استفاده بشود، چرا پیغمبر اجازه می داد كه مسلمین بروند جلوی قافله ی مال التجاره ی كفار قریش را- كه از شام به مكه می رفت- وقتی كه از نزدیك مدینه عبور می كرد بگیرند و كالای آن را تصاحب كنند كه اروپاییها حتی تعبیر زشت «راهزنی» را به كار برده اند؟ آیا غیر از این بود كه این كار برای هدف مقدسی بود؟ من این سؤال را توسعه می دهم، می گویم ممكن است كسی بگوید خود جهاد هم از همین قبیل است چون جهاد هم در نهایت امر یعنی كشتن انسانها! بدیهی است كشتن انسانها فی حدذاته كار درستی نیست. كاری كه فی حدذاته درست نیست، چرا اسلام اجازه می دهد؟ می گویید برای هدفی مقدس. پس خود اجازه ی جهاد در اسلام، اجازه دادن این است كه از وسایل نامشروع برای هدف مشروع استفاده بشود. مثالهای دیگری نیز در این زمینه داریم: مگر فقه ما نمی گوید كه «دروغ مصلحت آمیز به از راست فتنه انگیز است» . این جمله مال سعدی است ولی فقه هم این مطلب را اجازه می دهد. فقه هم می گوید اگر در جایی دروغی به مصلحت اجتماع بود، ا ین دروغ گفته شود، به این معنا كه اگر در جایی امر دایر است میان یك راست گفتن و مثلاً نفس محترم یك شخص مؤمن بیگناهی را به كشتن دادن، و یا دروغ گفتن و بیگناهی را نجات دادن، در اینجا دروغ بگو و بیگناه را نجات بده. ❓این همان دروغ مصلحت آمیز است. این مگر غیر از این است كه ما از وسیلۀ نامشروع برای هدف مشروع استفاده می كنیم؟ ✅ جواب این است: در بعضی از موارد حتی وسیله، نامشروع هم نیست. در مورد جهاد و [تصاحب ] مال و ثروت [كفار] قضیه از این قرار است. این اشتباه است كه ما خیال كنیم همین قدر كه انسان، انسان بیولوژیكی به اصطلاح شد دیگر جان و مالش محترم است؛ از نظر انسان بما هو انسان درهر شرایطی بود، بود. این طرز فكر فرنگیهاست كه می گویند انسانها یعنی نوع آدم، انسان زیست شناسی، انسان بیولوژی... و البته انسانی كه علم بیولوژی او را انسان می داند یعنی آن موجودی كه یك سر و دو گوش و دو دست به این شكل خاص داشته باشد، ناخن هایش پهن باشد، مستقیم القامه باشد و روی دو پا راه برود. موجودی با این علائم، انسان بیولوژی است. از نظر زیست شناسی و بیولوژی معاویه یك انسان است و ابوذر هم یك انسان؛ یعنی این طور نیست كه مثلاً بگوییم گروه خون ابوذر بر گروه خون معاویه از نظر بیولوژی ترجیح دارد. ولی در باب انسان، سخن در انسان زیست شناسی نیست؛ سخن در انسانی است با معیارهای انسانیت، [ولهذا] یك انسان، ضد انسان از آب در می آید. معاویه انسان ضد انسان است، شمر بن ذی الجوشن انسان ضد انسان است، یعنی ضد انسانیت ها. در آنجا ملاك، انسانیت هاست. انسانیت این نیست كه دندان های یك موجود به فلان شكل باشد. انسانیت یعنی شرافت، فضیلت، تقوا، عدالت، آزادیخواهی، آزادمنشی، حلم، بردباری؛ اینها كه معیارهای انسانی است. انسان بیولوژی، انسان بالقوّه ی اجتماعی است نه انسان بالفعلِ اجتماعی. اگر انسانی بر ضد انسانیت قیام كند؛ آن انسانی كه بر ضد آزادی قیام كرده، بر ضد توحید قیام كرده، بر ضد عدالت قیام كرده، بر ضد راستی و درستی قیام كرده، بر ضد همه ی خوبیها قیام كرده، او از ابتدا احترام ندارد، خون و مالش احترام ندارد؛ نه اینكه خون و مالش احترام دارد و از بین بردن خون و مال او كار زشتی است ولی ما برای هدف مقدس این كار زشت را انجام می دهیم. اصلاً زشت نیست. مسألۀ قصاص و قاتل را قصاص كردن به معنی این نیست كه ما مع الاسف كار زشتی را مرتكب می شویم به خاطر یك مصلحت عالی تر. اگر انسانی به حدی رسید كه انسان های دیگر را بدون تقصیر كشت، یعنی دیگر حرمت خودش را از بین برد. آن دستی كه عالماً عامداً و با ابلاغ، به خیانت دراز می شود، حرمت خودش را از بین برده است. 📘 سیری در سیرۀ نبوی 🌷 @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹ماجرای پیشگویی امام علی (علیه السلام) درباره نحوه شهادت «میثم تمار» یار ایرانی خود 🗓 ۲۲ ذی الحجه، سالروز شهادت جناب میثم تمار @Gharargah_mehshekan
ماندگار مثل ميثم تمار-1_383457124023275240.mp3
3.41M
🎧🎧 🎼 «ماندگار؛ مثل میثم تمّار» 🔴 به مناسبت سالروز شهادت میثم تمّار از صحابی امیر المؤمنین علیه السلام @Gharargah_mehshekan
🗓 22 ذی الحجه 🌷 شهادت میثم تمار(رحمة الله علیه) 🔺در این روز در سال 60هجری میثم تمار به دلیل وفاداری به امام حسین (علیه السلام) به دست ابن زیاد به دار آویخته شد و به شهادت رسید. ابومسلم میثم تماربن یحیی التمار عجمی چون خرما فروش بود ملقب به تمارشد. از یاران و صحابی با وفا و دوستان و شیعیان خاص حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) بود صاحب علم منایا و بلایا بود و دارای علم تفسیروایمانی کامل بود. او زاهد وعابد بود و شب ها به قیام وروزها را به روزه می گذراند. دارای بیانی فصیح بود ونزد رسول خدا مقامی جلیل داشت. ابن زیاد ملعون این بزرگوار را به شهادت نرساند مگر به خاطرمصاحبت وولای امیرالمومنین (علیه السلام) آن حضرت نیز علاقه وافری به اوداشت، حتی گاهی اوقات از مسجد جامع خارج می شد ودرمغازه میثم می نشست و با او صحبت می کرد و گاهی که حضرت میثم را برای کاری می فرستاد و برای میثم خرما می فروخت. میثم ازامیرالمومنین (علیه السلام) وازامام حسن (علیه السلام) وامام حسین (علیه السلام) علم را فراگرفته بود تا اینکه آن بزرگوار را گرفتند و به دار زدند با اینکه دست و پای او را قطع کرده بودند امام فضائل و مناقب امیرالمومنین (علیه السلام) را می گفت تا او را به شهادت رساندند. 7نفراز خرما فروشان کوفه شبانه او را از دار پایین آورده بدن او را درمحل فعلی قبر شریف دفن نمودند. @Gharargah_mehshekan
میثم تمار را گفتند از حیدر نگو جار می زد لا امیرالمؤمنین الا علی لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار جان میثم ها شود قربان نامت یاعلی @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 جدول برنامه های هفتگی ┄┅┅┅┅❀🌹❀┅┅┅┅┄ 📗تقویتی زبان انگلیسی 🔺 پایۀ هشتم 🗓 سه شنبه، ساعت 9 صبح 🌷 پایگاه ┄┅┅┅┅❀🌹❀┅┅┅┅┄ 📔 تقویتی عربی 🔺 پایۀ هشتم 🗓 سه شنبه، ساعت 10:30صبح 🌷 پایگاه ┄┅┅┅┅❀🌹❀┅┅┅┅┄ ✳️ آموزش قرائت مقدماتی و تجوید 🗓 سه شنبه، ساعت 17 🌷 پایگاه ┄┅┅┅┅❀🌹❀┅┅┅┅┄ 📖 آموزش روخوانی قرآن 🗓 امروز ساعت 18 🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام ┄┅┅┅┅❀🌹❀┅┅┅┅┄ 📔 آموزش نظامی 🔺 نیروهای عادی 🗓 سه شنبه، ساعت 19 🌷 پایگاه ┄┅┅┅┅❀🌹❀┅┅┅┅┄ 💠 دعای توسل 🗓 امشب، بعد از نمازعشا 🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام ┈┈••✾•💠💐💠•✾••┈┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 زلال احکام 🔹 🗓 شنبه 17 تیر 🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
🔷 زلال احکام 🔹 #مکلفین 🗓 شنبه 17 تیر 🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ
🔷 خلاصۀ مباحث جلسۀ چهارم 🗓 شنبه 17 تیر 🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
🔷 زلال احکام 🔹 #مکلفین 🗓 شنبه 17 تیر 🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ
🔷 زلال احکام 🔹 🗓 شنبه 17 تیر 🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده ┄┅┅❀┅┅┄ 🛑 سؤال هفتۀ آینده ❓در چه مواردی می‌توان با لباس یا بدن نماز خواند؟ @Gharargah_mehshekan
🔰 رعایت حجاب در مقابل کودک ممیز برخی از بانوان تصور می کنند رعایت حجاب در مقابل پسر بچه‌ای که نابالغ بوده و هنوز به سن تکلیف نرسیده است، لازم نیست‌؛ در صورتی که برخی از مراجع، رعایت حجاب در مقابل کودک ممیز را لازم می‌دانند! ✅ نظر مراجع: 🔹 آیت الله خامنه ای: احتیاط واجب آن است که زن بدن و موی خود را از پسری که بالغ نشده است، ولی خوب و بد را می فهمد و به حدی رسیده که نظر شهوانی دارد، بپوشاند، سن تمییز، به تبع اختلاف اشخاص در استعداد و درک و هوش، مختلف است. 🔹 آیت‌الله سیستانی: زن باید موی سر و بدن خود را ـ به جز صورت و دستها ـ از پسر بالغ نا محرم بپوشاند و احتیاط لازم آن است که بدن و موی خود را از پسری هم که بالغ نشده ولی خوب و بد را میفهمد و احتمال می رود که نگاهش به بدن زن موجب تحریک شهوتش شود، بپوشاند. 🔹 آیت الله بهجت: زن بايد بدن و موى خود را از مرد نامحرم بپوشاند، اگرچه کمک به حرام نبوده و قصد لذتى نيز در بين نباشد؛ بلکه احتياط واجب آن است که از پسر غير بالغ که خوب و بد را مى‌فهمد نيز خود را بپوشاند. 🔹 آیت الله مکارم: احتياط مستحب آن است كه از پسر نابالغ كه خوب و بد را مى فهمد و به حدّى رسيده كه از مسائل جنسی آگاه و مورد نظر شهوانى است، پوشاند. @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا