فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 لحظاتی از حضور شهیدان #سلیمانی، #هنیه، #امیرعبداللهیان در حیاط دفتر پیش از دیدار با رهبر انقلاب
🔺معرفی شنیدنی یحیی سنوار به رهبر انقلاب توسط شهید هنیه
#اسماعیل_هنیه
#فلسطین_کلیدواژه_ظهور
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج🤲
┈ •~❅✊🌷✊❅~•┈
@Gharargah_mehshekan
🛑 از مجاهد بزرگ شهید اسماعیل هنیه پرسیدند:
« در برخی محافل از ما سؤال میکـنند که آیا حماس ارزیابی نکـرده بـود کـه اگـر عـمـلیـات تـاریـخـی طوفان الاقصی را انجـام دهـد با انتقـام سخـت اسـرائـیـل مـواجه شـده و خـون کـودک و نوجـوانـان فلـسطینی ریخـتـه مـیشـود؟»
🔻شهید هنیه در پاسخ میگوید:
« هرکسی این سؤال را می تواند بپرسد، اما شما به عنوان ایرانی و شیعه نباید بپرسید. شما که ۱۴۰۰ سال است، برای امام حسین علیهالسلام عزا میگیرید و میدانید که امام با علم به اینکه اگر پایش را به صحرایی کربلا بگذارد، خون خود و تمام خاندان اهل بیت علیهم السلام ریخته خواهد شد، باز هم وارد صحنه کربلا شد.»
✅ فقط درس آموز کربلا که در مکتب حاج قاسم فارغالتحصیل شده، اینگونه حسینی پاسخ میگوید و بعد از شهادتش آنقدر اوج میگیرد، که بزرگترین رهبر تشییع جهان امام خامنهای بر پیکر رهبر اهل تسنن حماس، این شیفته راه حسین بن علی علیهالسلام اقامه نماز میکند.
🔻 اینجا است که
مرز تشییع و تسنن با خون پاک مجاهد بزرگ، شهید اسماعیل هنیه در هم میآمیزد و قدرتی تازه به مقاومت اسلامی تزریق و سران فاسد کشورهای مرتجع عربیِ ضدِ محور مقاومت را رسوا میکند.
#حاج_قاسم
#اسماعیل_هنیه
#فلسطین_کلیدواژه_ظهور
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج🤲
┈ •~❅✊🌷✊❅~•┈
@Gharargah_mehshekan
🔴 در آنجایی که فکر نمیکنید ما نزدیک شما هستیم.
#اسماعیل_هنیه
#خونخواهی_هنیه_عزیز
#فلسطین_کلیدواژه_ظهور
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج🤲
┈ •~❅✊🌷✊❅~•┈
@Gharargah_mehshekan
🌟 کارستان
😊 تابستان تعطیل نیست!
📋 جدول برنامه های هفتگی
┈┈••✾•🌿🌼🌿•✾••┈┈
💢 حفظ قرآن
🗓 سه شنبه ساعت۱۷
🕌 مسجد
┈┈••✾•🌼•✾••┈┈
💢 قرائت مقدماتی و تجوید
🗓 سه شنبه ساعت۱۷:۳۰
🌷 پایگاه
┈┈••✾•🌼•✾••┈┈
💠 روانخوانی قرآن
🗓 سه شنبه ساعت۱۸
🕌 مسجد
┈┈••✾•🌼•✾••┈┈
#رسانۀ_انقلاب
#انقلاب_رسانه
┈┈••✾•🌿🌼🌿•✾••┈┈
@Gharargah_mehshekan
هدایت شده از قرارگاه فرهنگی مه شکن
✳️ پیامبراکرم(صلی الله علیه وآله ):
🔷 با ريختن اوّلين قطره خون قرباني[به زمين]، صاحب قرباني آمرزيده ميشود.
💢 مشاركت در #قرباني🐑
🌙 اول ماه صفر المظفر
💞 گاهی خدا میخواد با دست ما دست بندههای دیگهاش رو بگیره...
🔶سفرهٔ خالی نیازمندان
🔸منتظر #سخاوت شماست.
👈 #كمكهاى_مؤمنانہ خود را
به درگاه مالى پايگاه
https://idpay.ir/paygah-chamran
💳يا ش كارت 5041721046740933
بنام مصطفى تقوايى واريزكنيد.
@Gharagah_mehshekan
📝 گزارش
💢 حلقۀ شهید موحدی
🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول
🗓 پنجشنبه 11 مرداد
🌷 پایگاه شهید چمران
🌴 حوزۀ شهید ورزنده
@Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید موحدی 🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول 🗓 پنجشنبه 11 مرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورز
عبداللهی .mp3
2.17M
🎧🎧
📙 مسافر حبشه؛ مقداد
🔸 مرد استوار
👤 محمدمهدی عبداللهی
@gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید موحدی 🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول 🗓 پنجشنبه 11 مرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورز
عارف زاده .mp3
1.44M
🎧🎧
📙 آقا مصطفی
🔺 روایتی از زندگی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده
🔸 توله سگ
👤 امیرمحمد عارف زاده
@Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید موحدی 🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول 🗓 پنجشنبه 11 مرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورز
ناجی.mp3
3.73M
🎧🎧
📘 داستان راستان
🔹در محضر قاضی
👤 سیدعبدالرضا ناجی
@Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید موحدی 🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول 🗓 پنجشنبه 11 مرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورز
📝 گزارش
💢 حلقۀ شهید موحدی
🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول
🗓 پنجشنبه 11 مرداد
🌷 پایگاه شهید چمران
🌴 حوزۀ شهید ورزنده
@Gharargah_mehshekan
💠 يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرَى إِنَّا مُنْتَقِمُونَ
✊🏻 روزى كه دست به حمله مىزنيم، همان حملهٔ بزرگ، [آنگاه] ما انتقام گیرندهايم.🔥
⚜️ سورۀ مبارکۀ دخان | آیه
#فلسطین_کلیدواژه_ظهور
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج🤲
┈ •~❅✊🌷✊❅~•┈
@Gharargah_mehshekani
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📹 مجموعه #صدای_دستها قسمت اول ▫️پیام شهید حاجقاسم سلیمانی به فرماندهان م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | مجموعۀ صدای دستها
🔹 قسمت دوم
🔻 پیام شهید حاجقاسم سلیمانی به فرماندهان مقاومت فلسطینی:
«منظرههای دردناک فلسطین قلبها را خون میکند و سینهها را اندوهی شدید در بر میگیرد. اندوهی که در جوهرهٔ خود، خشمی عمیق دارد؛ خشمی که جام آن در زمانی مناسب، بر سر صهیونیستهای جنایتکار خواهد ریخت.»
#حاج_قاسم
#شهیدالقدس
#ما_ملت_امام_حسینیم
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج🤲
┈ •~❅❥🌷🕊🌷❥❅~•┈
@Gharargah_mehshekan
📝 گزارش
💢 حلقۀ شهید جابری
📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری
🗓 جمعه 12 مرداد
🌷 پایگاه شهید چمران
🌴 حوزۀ شهید ورزنده
@Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید جابری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری 🗓 جمعه 12 مرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ
محمد حسن صادقی.mp3
2.36M
🎧🎧
📙 سیری در نهج البلاغه
🔸 زاهد و راهب
🔸 زهد و ایثار
👤 محمدحسن صادقی
@Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید جابری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری 🗓 جمعه 12 مرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ
حجت الاسلام سلیمانی.mp3
7.1M
🎧🎧
🔴 جنگ رسانه ای و شیوه های مقابله با آن
⭕️ جبهه باطل چگونه از ظرفیت دینداری و اهل ایمان برای ضربه زدن استفاده می کند؟
👤 حجت الاسلام حسین سلیمانی
@Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید جابری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری 🗓 جمعه 12 مرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ
📸
💢 حلقۀ شهید جابری
📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری
🗓 جمعه 12 مرداد
🌷 پایگاه شهید چمران
🌴 حوزۀ شهید ورزنده
@Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید جابری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری 🗓 جمعه 12 مرداد 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ
غ🍀 ورقی از کتاب
🛑 زهد اسلامی و رهبانیت مسیحی
گفتیم بر حسب تعریف و تفسیری که از نهج البلاغه در باره زهد استفاده میشود، زهد حالتی است روحی. زاهد از آن نظر که دلبستگیهایی معنوی و اخروی دارد، به مظاهر مادی زندگی بیاعتناست. این بیاعتنایی و بیتوجهی تنها در فکر و اندیشه و احساس و تعلق قلبی نیست و در مرحله ضمیر پایان نمییابد؛ زاهد در زندگی عملی خویش سادگی و قناعت را پیشه میسازد و از تنعم و تجمل و لذت گرایی پرهیز مینماید. زندگی زاهدانه آن نیست که شخص فقط در ناحیه اندیشه و ضمیر وابستگی زیادی به امور مادی نداشته باشد، بلکه این است که زاهد عملاً از تنعم و تجمل و لذت گرایی پرهیز داشته باشد. زهّاد جهان آنها هستند که به حداقل تمتع و بهره گیری از مادیات اکتفا کردهاند. شخص علی علیه السلام از آن جهت زاهد است که نه تنها دل به دنیا نداشت، بلکه عملاً نیز از تمتع و لذت گرایی ابا داشت و به اصطلاح تارک دنیا بود.
❓دو پرسش
🔸 یکی اینکه همه میدانیم اسلام با رهبانیت و زهدگرایی به مخالفت برخاسته، آن را بدعتی از راهبان شمرده است «حدید/ 27». پیغمبر اکرم صریحاً فرمود: «لا رَهْبانِیةَ فِی الْاسْلامِ» «بحارالانوار، ج 15». هنگامی که به آن حضرت اطلاع دادند که گروهی از صحابه پشت به زندگی کرده از همه چیز اعراض نمودهاند و به عزلت و عبادت روی آوردهاند، سخت آنها را مورد عتاب قرار داد، فرمود: من که پیامبر شمایم چنین نیستم. پیغمبر اکرم به این وسیله فهماند که اسلام دینی جامعهگرا و زندگیگراست نه زهدگرا.
بعلاوه تعلیمات جامع و همه جانبه اسلامی در مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی بر اساس محترم شمردن زندگی و روی آوردن به آن است نه پشت کردن به آن.
گذشته از همه اینها، رهبانیت و اعراض از زندگی با جهانبینی و فلسفه خوشبینانه اسلام در باره هستی و خلقت ناسازگار است. اسلام هرگز مانند برخی کیشها و فلسفهها با بدبینی به هستی و خلقت نمینگرد و هم خلقت را به دو بخش زشت و زیبا، روشنایی و تاریکی، حق و باطل، درست و نادرست، بجا و نابجا تقسیم نمیکند.
🔸 پرسش دوم: گذشته از اینکه زهدگرایی همان رهبانیت است که با اصول و مبانی اسلامی ناسازگار است، چه مبنا و فلسفهای میتواند داشته باشد؟ چرا بشر محکوم به زهد شده است؟ چرا بشر باید به این دنیا بیاید و دریا دریا نعمتهای الهی را ببیند و بدون آنکه کف پایش تر شود از کنار آن بگذرد؟
بنابراین، آیا تعلیمات زهدگرایانهای که در اسلام دیده میشود، بدعتهایی است که بعدها از مذاهب دیگر مانند مسیحی و بودایی وارد اسلام شده است؟ پس با نهج البلاغه چه کنیم؟ زندگی شخصی پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و همچنین زندگی عملی علی علیه السلام را که جای شکی در آن نیست چگونه تفسیر و توجیه کنیم؟ حقیقت این است که زهد اسلامی غیر از رهبانیت است. رهبانیت، بریدن از مردم و روآوردن به عبادت است بر اساس این اندیشه که کار دنیا و آخرت از یکدیگر جداست، دو نوع کار بیگانه از هم است، از دو کار یکی را باید انتخاب کرد: یا باید به عبادت و ریاضت پرداخت تا در آن جهان به کار آید و یا باید متوجه زندگی و معاش بود تا در این جهان به کار آید. این است که رهبانیت بر ضد زندگی و بر ضد جامعهگرایی است، مستلزم کنارهگیری از خلق و بریدن از مردم و سلب هرگونه مسؤولیت و تعهد از خود است.
اما زهد اسلامی در عین اینکه مستلزم انتخاب زندگی ساده و بیتکلف است و بر اساس پرهیز از تنعم و تجمل و لذتگرایی است، در متن زندگی و در بطن روابط اجتماعی قرار دارد و عین جامعهگرایی است، برای خوب از عهده مسؤولیتها برآمدن است و از مسؤولیتها و تعهدهای اجتماعی سرچشمه میگیرد.
فلسفه زهد در اسلام آن چیزی نیست که رهبانیت را به وجود آورده است. در اسلام مسئله جدا بودن حساب این جهان با آن جهان مطرح نیست. از نظر اسلام، نه خود آن جهان و این جهان از یکدیگر جدا و بیگانه هستند و نه کار این جهان با کار آن جهان بیگانه است. ارتباط دو جهان با یکدیگر از قبیل ارتباط ظاهر و باطن شئ واحد است، از قبیل پیوستگی دو رویه یک پارچه است، از قبیل پیوند روح و بدن است که چیزی است حد وسط میان یگانگی و دوگانگی.
زهد اسلامی که- چنانکه گفتیم- در متن زندگی قرار دارد، کیفیت خاص بخشیدن به زندگی است و از دخالت دادن پارهای ارزشها برای زندگی ناشی میشود. زهد اسلامی چنانکه از نصوص اسلامی برمیآید بر سه پایه اصلی که از ارکان جهان بینی اسلامی است استوار است.
📙 سیری در نهج البلاغه
🌷 #شهید_مطهری
@Gharargah_mehshekan