eitaa logo
هادیان هدایت
199 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
706 ویدیو
392 فایل
در این کانال مقاله‌ها و مطالب مناسبتی معتبر علمی در اختیار مبلغین قرار خواهد گرفت. لطفا برای ا رسال پیشنهادها و انتقادات خویش با آیدی زیر در ارتباط باشید. @Ghkfwn با تشکر
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 سه شنبه ☀️ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۱ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 12 مارس 2024 میلادی 📎 🔻مناسبت‌ها: 🔹 درگذشت شیخ‌الرئیس، ابوعلی سینا؛ ۴٢٨ق. 🔹 روز بزرگداشت شهدا (سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی قدس‌سره مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی؛ ١٣۵٨ش) 🔹 غزوه تبوک؛ ٩ق.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وظیفه و در صورت نگرفتن روزه در ماه مبارک سالهای قبل 🔒 الف. درخصوص قضای روزه‌ها: 🔑-قضای روزه ی زن باردار و شیرده در هیچ فرضی ساقط نیست. (حضرت امام، آیت الله سیستانی). 🔑-اگر تا ماه رمضان سال بعد (تمام ۱۱ماه بعد نیز) معذور از قضا کردن بوده، و این عذر هم ترس ضرر برای خودش باشد، قضا ساقط می شود. (امام خامنه ای، آيت الله مكارم) 🔒 ب. درخصوص کفارۀ تأخیر: ۱. بدون‌عذر قضای روزه‌ها را نگرفته است: 🔑-کفارۀ تأخیر واجب است (مراجع تقلید). ۲. به‌علت داشتن عذر(در طول سال)، قضای روزه‌ها را نگرفته است: 🔑-کفارۀ تأخیر واجب نیست. (حضرت امام) 🔑-در صورتی که ترس ضرر برای خودش بوده در حکم بیمار است و پرداخت یک مد طعام واجب است، ولی اگر ترک روزه به دلیل ترس ضرر برای جنین یا کودک بوده، واجب نیست. (امام خامنه ای، آیت الله مکارم) 🔑-بنا بر احتیاط واجب، در این صورت هم کفارۀ تأخیر بپردازد. (آیت الله سیستانی) 🔒 ج. در خصوص فدیه (1): 1. روزه برای بچه ضرر دارد: در این فرض نسبت به زن شیرده مطلقا فدیه واجب است، اما راجع به زن باردار سه قول است: 🔑-بر حامل مقرب (2) فدیه واجب است و حامل غیر مقرب نیز به احتیاط واجب باید فدیه بدهد. (امام خامنه ای) 🔑-بر حامل مقرب فدیه واجب است و بر حامل غیر مقرب فدیه واجب نیست. (آیت الله سیستانی) 🔑-زن باردار باید فدیه بدهد. (اکثر مراجع) نکته: از باقی مراجع تفصیلی در این فرض بین حامل مقرب و غیر مقرب یافت نشد. 2. روزه برای خودش ضرر دارد: 🔑-در این فرض بر زن شیرده و باردار بنابراحتیاط واجب فدیه واجب است. (حضرت امام، امام خامنه‌ای). 🔑-بر زن شیرده فدیه واجب است و در باردار اگر حامل مقرب بوده فدیه واجب است و اگر غیر مقرب بوده فدیه واجب نیست. (آیت الله سیستانی) 🔑-بر هیچکدام از زن شیرده و باردار در این فرض فدیه واجب نیست. (آیت الله مکارم). (1) یعنی برای هر ‌روز یک مُدّ (تقریباً 750 گرم) طعام، یعنی گندم یا جو یا نان یا برنج و مانند اینها به فقیر بدهد. (2) منظور از حامل مقرب : زن حامله ای است که زایمان او نزدیک است مثل اینکه وارد ماه نهم حاملگی شده است. 📚آدرس: العروه الوثقی، کتاب الصوم، روزه، احکام قضا، م13؛ و کتاب الصوم، فصل فی موارد جواز الافطار، المورد الخامس؛ توضیح المسائل مراجع، مسئلۀ ۱۷۰۵و۱۷۰۳؛ ۱۷۲۸؛۱۷۲۹؛ امام خامنه ای، رساله آموزشی، درس63، با تغییرات اخیر، آیت الله سیستانی، توضیح المسائل جامع، ج۲، م۲۰۴ آیت الله مکارم، سایت، https://www.makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=45836&mid=275982 https://www.makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=45836&mid=275981 ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
حکم ملاعبه 🔒حکم ملاعبه با همسر بدون نزدیکی در حال روزه چیست؟ ✅الف. منی خارج نشده است: 🔑-درصورتی‌که شخص قصد خروج منی را هم نداشته باشد، روزه‌اش صحیح است (مراجع عظام تقلید). نکته: درصورتی‌که شخص قصد خروج منی را داشته است، حکم نیت قاطع را دارد که قبلاً بیان شد. ✅ ب. منی خارج شده است: 1. قصد خروج منی را داشته باشد: 🔑-روزه اش باطل است (مراجع عظام تقلید). 2. قصد خروج منی را نداشته است (ولی عادتش با این مقدار شوخی خروج منی بوده) 🔑-در این صورت روزه باطل است. (حضرت امام، امام خامنه ای، آیت الله مکارم ) 🔑-اگر اطمينان داشته كه منى از او خارج نمى‌شود روزۀ او صحيح است و اطمینان نداشته باطل است (آیت الله سیستانی). 3. قصد خروج منی را نداشته است (عادتش هم خروج منی نبوده) 🔑-روزه صحیح است (حضرت امام، امام خامنه ای، آیت الله مکارم). 🔑-درجایی که احتمال عقلایی خروج منی را می داده است دو صورت دارد: الف) چنانچه خروج منی براثر تماس بدنی با زن بوده است، مثل ملاعبه و بوسیدن و لمس‌کردن، قضا و کفاره، هر دو واجب می‌شود؛ ب) در غیر مباشرت (مانند نگاه به همسر یا صحبت با وی) قضا کافی است (آیت‌الله‌سیستانی). ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
فرورفتن غیراختیاری آب در هنگام مضمضه‌کردن 🔒اگر کسی مضمضه کند و آب بی‌اختیار فرو رود، حکم روزه‌اش چیست؟ 🔑-اگر برای وضو مضمضه کرده است روزه اش صحیح است ولی اگر برای خنک شدن دهان یا بی جهت مضمضه کرده در فرض سوال باید قضای آن را بگیرد ولی کفاره ندارد. (حضرت امام، آیت الله مکارم). 🔑-درصورتی که این کار برای وضوی نماز واجب باشد، روزه‌اش صحیح است ولی اگر برای وضوی غیر نماز واجب و یا برای غیر وضو مانند خنک شدن و امثال آن انجام دهد و آب بی‌اختیار فرو رود، بنابراحتیاط باید قضای آن روز را بگیرد ولی کفاره ندارد. (امام خامنه ای) 🔑-اگر برای رفع تشنگی بوده است باید قضای آن را بگیرد ولی کفاره ندارد، در غیر این جهت روزه صحیح است. ( آیت الله سیستانی). 📚آدرس: توضیح المسائل مراجع، مسئلۀ۱۶۸۸؛ وسیلة النجاة، مسئلۀ۱۱۳۸؛ العروه الوثقی، کتاب الصوم، فی موارد وجوب القضا، مورد نهم و مسئلۀ۳؛ امام خامنه ای، جزوه اختلاف فتاوی، ارسالی دی ماه 1400.سیستانی، توضیح المسائل جامع، ج1، م2048. ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
حکم روزه زن در صورت شک در پاکی قبل از اذان صبح 🔒اگر زن بعد از اذان صبح ببیند پاک شده، اما نمی داند قبل از اذان پاک بوده یا بعد از آن پاک شده؛ آیا باید روزه بگیرد؟ 🔑-در فرض مذکور روزۀ آن روز صحیح نیست و باید قضای آن را انجام دهد. (امام خامنه ای، آیت الله سیستانی، آیت الله مکارم) نکته: اگر زن در بین روزی که روزه گرفته شک نکند و بعد از اذان مغرب شک نماید که قبل از اذان صبح از حیض پاک شده یا بعد از آن، روزۀ آن روز وی صحیح است. (آیت الله سیستانی) 📚آدرس: امام خامنه ای، استفتائات مرکز ملی، ش555839؛ آیت الله سیستانی، توضیح المسائل جامع، ج2، م126؛ سایت آیت الله مکارم: https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=45845&mid=259183 ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
سلسله نشست‌های تخصصی بررسی فرق، ادیان و جریان‌های انحرافی ▫️شب‌های ماه مبارک رمضان ▫️از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۰۰ ▫️در بستر اسکای روم ✅ شرکت در نشست‌ها به صورت رایگان و همراه با اعطای گواهی حضور می‌باشد. 🌐 لینک ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/i5gtIIhk ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
1_302476023.mp3
3.68M
💠 سلسله مباحث 1 ❇️جلسه اول 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور) ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [1]سوره حمد، آیات4و7 ⬅️در دو‌تا از آیات سوره حمد اشاعه ای دارد به حضرت مهدی (ع)، با توجه به روایاتی که به دست ما رسیده👇 💠«إهدِنَا ألصِراطَ ألمُستقیمِ» آیه [4]، از خدا طلب می کنیم که ما را به راه راست هدایت بکند. 💭امام صادق (ع) در مقام جواب نسبت به سوالی که مفضل بن عمر از ایشان می‌پرسد که صراط چیست؟ حضرت می‌فرماید «هُوَ اَلطَّرِيقُ إِلَى مَعْرِفَةِ اَللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ هُمَا صِرَاطَانِ..» صراط راهی که به سوی شناخت خداست و دوگونه هم هست✌️ «صِرَاطٌ فِی اَلدُّنْيَا وَ صِرَاطٌ فِی اَلْآخِرَةِ» یکی در دنیاست، یکی در آخرت. 👌اما «الصِّرَاطُ الَّذِى فِى الدُّنْيا» صراطی که در دنیاست «فَهُوَ اَلْإِمَامُ اَلْمُفْتَرَضُ اَلطَّاعَةِ مَنْ عَرَفَهُ فِی اَلدُّنْيَا»؛ این خیلی نکته جالبی ست که امام صادق صراط در دنیا را می گوید امام🔆 است، فرمانبرداری از او واجب است، اطاعت از او واجب است.✅ و این توجه به این دارد که ما نسبت به امام زمان (ع) از خدا هر روز در نماز این را می خواهیم که خداوندا ما را کمک کن که امام مهدی در دوران فعلی ما به نوعی صراط الهی ست چون امام هست که ما را به سمت بندگی خدا می برد. ✍️در جایی دیگر امام صادق در تفسیر همین آیه «إهدِنَا ألصِراطَ ألمُستقیمِ» می‌فرماید؛ «اَلطَّرِيقَ وَ مَعْرِفَةَ اَلْإِمَامِ» صراط مستقیم درخواست راهیابی به راه و معرفت امام است‌. ⚠️خُب راههای متعددی در برابر انسان قرار دارد که او باید یکی را انتخاب کند؛ راههای خواسته ها و هوس های خود، انتظارات و توقع ها هست حالا در زندگی چه مردم چه خودش، راه وسوسه های شیطانی🔥، راه طاغوت هاست، راه پیشینیان خودش است، در یک فرهنگ و سنتی که خدا گریز بود خدای ناکرده دارد بزرگ می شود، راه خدا و راه اولیای خدا هست، این توجه را در این مسیر باید از خدا بخواهیم که در راهی برویم که امام معصوم✨ دارد می رود و در این راه ان شاءالله بتوانیم ثابت قدم بمانیم. 💠نکته بعد در ادامه همین سوره حمد در آیه [7] ضرورت معرفت به امام زمان (ع) روشن می شود «صِراطَ الَّذينَ أَنعَمتَ عَلَيهِم غَيرِ المَغضوبِ عَلَيهِم وَلَا الضّالّينَ» می گوییم خداوندا ما را به راه کسانی که آنها را مشمول نعمت خود ساختی، یعنی آنها هدایت کن، نه به راه غضب شدگان و گمراهان. ✅جالب است امام صادق (ع) در ذیل تفسیر همین آیه می گوید؛ «الضَّالّینَ الشّاکُ والَّذیِنَ لَا یَعرِفُونَ الاِمَامَ» ضالین و گمراهان، شکاکان کسانی هستند که امامشان را نمی‌شناسند❌. 🌀پس اینکه پیامبر می فرمایـد؛ در مسیری قرار بگیرید که شناخت امام برنامه‌هایتان باشد، همانطور که پیامبر فرمود «مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة» این آیه راه مستقیم را راه 👈کسانی معرفی می‌کند که مشمول نعمت الهی شدند👉. ما در روایات داریم که عنایت الهی را باید توجه داشته باشیم و یک نعمت بدانیم صراط مستقیم و همچنین جزء ضالین قرار نگیریم، جزء شکاکان قرار نگیریم چون آنها هستند که راه کج و انحراف را می روند. 🔸ما دو آیه دیگر داریم که در همین قرآن کریم📖 اشاره دارد؛ یکی در سوره نساء آیه [69] و یکی در سوره مریم آیه [59]، آنجا می گوید کسانی که مشمول نعمت الهی شدند چه کسانی ها هستند؛ «وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ»✨ می گوید کسانی که این راه مستقیم را معرفی می کند که مشمول نعمت الهی هستند انبیاء و صدیقین و شهدا و صالحین. ⚠️توجه به راه این بزرگان👥 و آرزوی پیمودن آن و تلقین آرزو به خودمان، ما را از خطر کجروی و قرار گرفتن در خطوط انحرافی باز می کند. لذا انسان منتظر بعد از این درخواست از خدا تقاضا می کند در مسیر غضب شدگان و گمراهان قرار نده‌، خدایا ممنونم💐 که مرا در مسیر صراط مستقیم قرار می دهی، «وَلَا الضّالّينَ» نه جزء آن افراد ضالین، ناسپاسان، لجبازان، گرفتار هستند. ⬇️⬇️⬇️
☝️لذا اینکه پیامبر بزرگوار✨ در پایان عمر مبارکشان توجه به ″قرآن و عترت″ دادند، فرمودند «تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا أَبَداً» یعنی واقعا مثل ریل قطار دوتا کنار هم باید ببینیم. ❌نه فقط به قرآن بچسبیم اهل بیت را رها کنیم. نه اهل بیت را بچسبیم قرآن را رها کنیم، باید دوتا کنار هم باشد⚠️. راه صعود و راه حرکت را برای ما هموار بکند. پس اگر در نماز می‌گوییم خدایا ما را جز ضالین قرار نده، برای اینکه منحرف نشویم، باید به قرآن و اهل بیت رجوع بکنیم‌ به آنها تمسک کنیم. این یعنی معلم و کتاب باید با هم باشد، راهنما و نقشه باید کنار هم باشد تا خودمان را در آن مسیر قرار بدهیم. 👌لذا وقتی امام صادق (ع)🔆 می ‌خواهد این مسیر را برای ما تدوین کند می گوید باید از خدا بخواهید «اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ، ضَلَلْتُ عَنْ دينى». باید توجه به این داشته باشیم ... ⬅️در سوره ذاریات آیه [56] خدا می ‌فرماید انتظارم از تو این است که «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» تو برسی به آن قله عبودیت💞 و بندگی، معرفت کامل. جالب است برای همین «لِيَعْبُدُونِ» امام حسین (ع) می فرماید؛ «مَعْرِفَـةُ أَهْلِ كُلِّ زَمَـانٍ إِمَامَهُمُ» معرفت خدا، شناخت مردم هر زمان نسبت به امامشان هست. ⚠️یعنی معرفت خدا جز با معرفت امام زمان حاصل نمی شود.⚠️ ✅پس آفرینش برای عبادت خداست، و عبودیت خدا نزدیک بشویم و بندگی خدا بکنیم و در نهایت این است که در این مسیر اگر می‌خواهیم برویم باید ″امام زمان″ خودمان را بشناسیم. لذا این توجه را داشته باشید معرفت به امام، آن تمام شاکله ی🔐 زندگی خودمان را باید امام قرار بدهیم، امام دیگر نباید بخشی از زندگی ما قرار بگیرد، باید روح حاکم بر تمام شئونات زندگی باشد. 👌ان شاءالله به برکت همین سوره حمد که شناسنامه💌 قرآن هست، هم به راه راست هدایت بشویم، توحید محور بشویم و هم در مسیری قرار بگیریم که جزء ضالین نشویم و بتوانیم ان شاءالله جزء انسانهای که در مسیر معرفت اصیل قرار می گیرند. 🖇 1 🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 هشدار و نصیحتی شنیدنی از استاد شهید مطهری درباره غنیمت شمردن ماه مبارک رمضان؛ خرما نتوان خورد ازين خار که کشتيم ديبا نتوان بافت ازين پشم که رشتيم ...   🔸التماس دعا
1_3894925105.pdf
162.7K
موضوع شناسی بیماریها و روزه ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
روزه.pdf
7.78M
روزه ۱۴۰۲ ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
نهایی احکام مبتلابه روزه.pdf
995.3K
احکام روزه ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
230316_006.MP3
7.23M
💠 سلسله مباحث 2 ❇️جلسه دوم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور) ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
osafe_ruze_daran.pdf
1.51M
📚 اوصاف روزه داران (شرح خطبه شعبانیه) ✏️ نویسنده: سید محمدعلی جزایری (آل غفور) 🇮🇷 ناشر: شبکة الامامین الحسنین ⏳تاریخ نشر: نامشخص 📄 تعداد صفحات: ۳۲۵ 📣 زبان: فارسی #️⃣     ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
❤️نیت قطع و قاطع در روزه ماه رمضان ✍روزه مانند همه ی عبادتهای دیگر باید با نیت همراه باشد، بدین معنی که خودداری انسان از خوردن و آشامیدن و سایر چیزهای باطل کننده ی روزه، به خاطر دستور خداوند باشد و همین که چنین عزمی در او باشد کافی است و لازم نیست آن را بر زبان بیاورد. ✍مساله دیگر آن است که در روزه، واجب است نیت، استمرار داشته باشد. ‼️اما گاهی استمرار در نیت بهم می خورد، که در ادامه به آن اشاره می شود : ↩️نیت قطع روزه:یعنی در اثنای روز از نیت روزه گرفتن برگردد به طوری که قصد ادامه ی روزه نداشته باشد؛ یا مردد باشد که روزه باشد یا نباشد . ↩️نیت قاطع:یعنی تصمیم بگیرد کاری را که موجب باطل شدن روزه است انجام دهد ولی هنوز آن را انجام نداده است؛ یا در چنین امری تردید داشته باشد. ❣حکم نیت قطع و تردید در آن : 👈اگر از نیت روزه گرفتن برگردد(نیت قطع) مبطل است گرچه دوباره نیت کند.(امام خمینی، آیت الله مکارم) 👈 اگر بین روز از نیت روزه برگردد، روزه اش باطل می شود و قصد دوباره برای ادامه روزه فايده ای ندارد، البته تا اذان مغرب بايد از مبطلات روزه خودداری کند و در تردید نیت قطع ،صحت روزه محل اشکال است و احتیاط واجب آن است که روزه را تمام کند و بعدا هم قضا کند(آیت الله خامنه ای) 👈قصد کند روزه نباشد یا مردّد شود که روزه باشد یا نه؛ در این مورد، اگر پس از چنین قصد یا تردیدی، دوباره نیّت روزه نکند، روزه‌اش باطل است و اگر پشیمان شده و قبل از انجام مفطرات (کارهایی که روزه را باطل می‌کند)، دوباره نیّت روزه کند، احتیاط واجب آن است که روزۀ آن روز را تمام کند و بعداً قضای آن را هم به‌جا آورد. (آیت الله سیستانی) ❣حکم نیت قاطع و تردید در آن: 👈 نیت قاطع مبطل نیست مگر این که به نیت قطع برگردد و مستقلا نیت قطع کند. (امام خمینی) 👈 در نیت قاطع احتیاط واجب این است که روزه را تمام کند و بعداً قضای آن را به جا آورد.(آیت الله خامنه ای) 👈قصد کند روزه را با یکی از مفطرات _ با اینکه متوجّه مفطر بودن آن هست – باطل کند یا آنکه در باطل کردن آن مردّد شود؛در این صورت، اگر پشیمان شده و مفطر روزه را انجام ندهد، احتیاط واجب آن است که روزۀ آن روز را تمام کند و بعداً قضای آن را به‌جا آورد.(آیت الله سیستانی) 👈اگر نیت کند چیزی که روزه را باطل می کند به جا آورد مثلا تصمیم بر خوردن غذا بگیرد ، روزه اش باطل می شود ، هر چند اصلا غذا هم نخورد،مگر اینکه در آن حال توجه نداشته باشد که فلان عمل روزه را باطل می کند.(آیت الله مکارم) 📚 العروة الوثقی، کتاب الصوم، فصل فی النیة، مسئلە22؛ توضیح المسائل مراجع، مسئلە1570؛ اجوبة الاستفتائات، سؤال758؛ امام خامنه ای ،رساله روزه،م 29 و 30؛رساله آموزشی،ج1، درس 59،احکام روزه،استمرار در نیت؛سیستانی،توضیح المسائل جامع،ج 2،م43؛ مکارم،توضیح المسائل، م1333 ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
ایات مهدوی 3.mp3
2.99M
💠 سلسله مباحث 3 ❇️جلسه سوم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
ماه رمضان.pdf
21.4M
📌 در کتابی جالب درباره مناسبت های ماه تاریخی رمضان. نویسنده: آیت الله قابل توجه منبری، و فعالان فرهنگی و....
💐 دعایی بسیار عظیم و پربار قبل از افطار 🔹امام صادق سلام الله علیه از حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل فرمودند: ای اباالحسن، این ماه رمضان است که روی آورده، پس پیش از افطار دعا کن، زیرا جبرییل به من خبر آورده که هر کس این دعا را قبل از افطار در این ماه بخواند: 🔹خداوند متعال دعای او را مستجاب می نماید. 🔹روزه و نمازش را قبول کند. 🔹ده دعای دیگر او را اجابت کند. 🔹گناه او را بیامرزد. 🔹ناراحتیش را برطرف کند. 🔹اندوهش را برطرف کند. 🔹حوایجش را برآورده کند. 🔹خواسته هایش را به او داده. 🔹عمل او را همراه با اعمال پیامبران و صدیقان بالا می برد و در روز قیامت در حالی که چهره اش نورانی تر از ماه شب چهارده است حضور پیدا می کند. به جبرییل گفتم دعا کدام است؟ گفت: بگو:             بسم الله الرحمن الرحیم اللّهُمَّ ربَّ النّورِ العَظيم و ربَّ الكُرسىِّ الرَّفيع و ربَّ البَحرِ المَسجور و رَبَّ الشَّفیعِ الكَبير و النُّورِ العَزيز و رَبَّ التُّوراةِ و الانجيلِ و الزَّبور و القرآنِ العَظيم، أنتَ إلهُ مَن فى السَّماواتِ و إِلهُ مَن فِى الأرض، لا اِلهَ فيهما غَيرُک و أنتَ جَبّارُ من فِى السَّماوات و جَبّارُ مَن فِى الأرض لا جَبّارَ فيهِما غَيرُک و أنتَ مَلِکُ مَن فى السّماوات و مَلِکُ مَن فِى الأرض، لا مَلِکَ فيهِما غَيرُک، اَسئَلُکَ بِاسمِکَ الكَبير و نورِ وَجهِکَ الكَريم (المُنیر) و مُلكِکَ القَديم، يا حَىُّ يا قَيُّوم يا حَىُّ يا قَيُّوم يا حَىُّ يا قَيُّوم و اَسئَلُکَ بِاسمکَ الَّذى اَشرَقَ بِهِ كُلَّ شَئ و بِاسمِکَ الَّذى اَشرَقَت بِهِ السَّماواتُ و الأرض و بِاسمِکَ الَّذى صَلُحَ بِهِ الأوَّلون و بِهِ يَصْلَحُ الآخِرون يا حَيّاً قَبلَ كُلِّ حَىّ و يا حَيّاً بَعدَ كُلِّ حَىّ يا حَىُّ لا اِلهَ الّا أنت، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّد وَ اغفِر لى ذُنوُبى وَ اجعَل لى مِن اَمرى يُسراً وَ فَرَجَاً قَريبا و ثَبِّتنى عَلى دينِ محمّد و آل محمّد و عَلى هُدىً محمّد و آل محمّد و عَلى سُنَّةِ محمّد و آل محمّد عليه و عليهم السّلام وَ اجْعَل عَمَلى فِى المَرفوعِ المُتَقَبَّل و َهَب لى كَما وَهَبتَ لِأُوليائِکَ و اَهلِ طاعَتِک فَاِنّى مُؤمِنٌ بِک، مُتَوَكِّلٌ عَليک مُنيبٌ اِليک مَعَ مَصيرى إِليک و تَجمَعَ لى و لِوُلدى و لِأَهلى الخيرَ كُلّه وَ تصرفُ عَنّى و عَن وُلْدی و عَن اهلى الشَّر كُلّه، اَنتَ الحَنّانُ المَنّان، بَديعُ السّماواتِ و الأرض، تُعطِى الخَيرَ مَن تَشاء و تَصرِفُهُ عَمَّن تَشاء، فَامْنُن عَلَىَّ بِرحمتک يا ارحم الرّاحمين‏. 📚 اقبال الاعمال ج ۱ ص ۳۱۲ -------------------
👈🏼 صحابی ! 👤 «ربای طلا به طلا» که آشکارترین نوع رباخواری است را ترویج می‌نمود. صحابی برجسته با یادآوری حدیث او را نهی نمود، اما معاویه گفت: «به نظر من👹اشکالی ندارد!»، «عباده» گفت: «وای بر تو! من می‌گویم و تو می‌گویی به نظر من؟! هرگز در شهری که تو امیر باشی زندگی نخواهم کرد.» 👈🏼👈🏼 پ‌ن: « ألبانی» در «صحیح سنن ابن ماجه ج۱ص۲۴» سند این واقعه را صحیح می‌داند. 📚 برگرفته شده از جلد ۱۰ ص ۲۵۵ کتاب شریف الغدیر .
🔸 وقت نماز صبح و چگونگی امساک برای روزه‌دار پرسش: ❓ فارغ از نظر حضرت‌عالی درباره لزوم تأخیر نماز صبح در شب‌های مهتابی تا روشن شدن افق، آیا در غیر شبهای مهتابی می‌توانیم با شروع اذان رسانه‌، نماز صبح بخوانیم؟ در مورد امساک برای روزه، چگونه باید عمل کنیم؟ پاسخ: ✍️ معیار، اطمینان به طلوع فجر است و این اطمینان در مناطق ایران تقریباً با تأخیر هشت تا چهارده دقیقه (بر حسب مناطق و فصول مختلف سال) از اذان رسانه حاصل می‌گردد (در این ‌مورد می‌توانید بر اساس محاسبه تقویم مؤسسه لواء عمل کنید). تا پیش از حصول این اطمینان، امساک لازم نیست هرچند احتیاط خوب است؛ در شبهای مهتابی (12 تا 25 هر ماه قمری) نیز از همین زمان باید برای روزه امساک کنید اگر‌چه نماز را باید حدوداً ده دقیقه بعد از این زمان بجا آورید. 🔺 دفتر استفتائات آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی
📌 جمعه ☀️ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۴ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 15 مارس 2024 میلادی 📎
«لیست وجوهات شرعی» یک سال نماز قضا: ۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان یک ماه روزه: ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان کفاره یک روز روزه عمد: ۹۶۰.۰۰۰ تومان کفاره یک روز روزه عذر: ۱۶.۰۰۰ تومان حداقل فطریه هر نفر: پایان ماه رمضان اعلام می‌گردد. کفاره عهد برای هر مورد (اطعام ۶٠ فقیر): ۹۶۰.۰۰۰ تومان کفاره قسم یا نذر برای هر مورد (اطعام ۱۰ فقیر): ۱۶۰.۰۰۰ تومان یک دوره ختم قرآن: ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان قربانی: ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان عقیقه: ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان مشارکت در قربانی:**** «شماره کارت و حساب برای واریز وجوهات» شماره حساب (خمس): ٠١٠۵٢٢٧٠٨٧٠٠١ شماره کارت (خمس): ١۶٧٣-٩٩۵١-٩٩١٨-۶٠٣٧ شماره شبا (خمس): ۵۵٠١٧٠٠٠٠٠٠٠١٠۵٢٢٧٠٨٧٠٠١ شماره کارت (کفاره): ۴٣٩٣-۵٠٠٠-٩٩٧٧-۶٠٣٧ شماره کارت (مظالم): ۴۴٠١-۵٠٠٠-٩٩٧٧-۶٠٣٧ درگاه اینترنتی پرداخت وجوهات: https://www.leader.ir/fa/monies