9.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺روایتی اشکآلود از رهبر انقلاب
💢عرفان اسلامی
🌷عشق به شهادت
✨به سوی خدا
┄┅═✾•••✾═┅┄
🚨#منتشر_شد
📙 #روایت_انحراف
🖋 #سعید_صدری
📚کتاب #روایت_انحراف درصدد بیان و روایت انحرافات #عرفان_های_نوظهور فعال در #ایران و بررسی آنهاست.
📖نویسنده این کتاب تعریفی از #عرفان_اسلامی، عرفانهای نوظهور و معنویت و ویژگیهای آنها ارائه داده و سپس به معرفی جریانهای عمده مدعی #معنویت در ایران پرداخته است.
📗از جمله آنها میتوان از #سای_بابا، #رام_الله، #اُشو، #اکنکار، #پائولو_کوئلیو، #دالایی_لاما، #عرفان_حلقه، #یوگا، #کریشنا_مورتی، #فالون_دافا، #شیطان_پرستی و... نام برد.
📕این کتاب اهداف، جامعه هدف، شیوه اثرگذاری و ابزارهای تبلیغی آنها را بیان کرده تا بتواند یاریرسان #مبلّغان و #مربیان برای آگاهی دادن به جامعه و نجات آنان و همچنین #تبلیغ_معارف_اسلام باشد.
برای تهیه کتاب کلیک کنید👇
🛒https://ketabejamkaran.ir/145896
📕 #تازه_نشر
📌 شنبه
☀️ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۱۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری
🎄 27 آوریل 2024 میلادی
📎 #تقویم
✅ نامگذاری (1)
امام خمینی در تحریر الوسیلة و آیتالله سیستانی در جلد چهارم توضیح المسائل جامع، نکاتی پیرامون نامگذاری فرزند مطرح نمودند که این نکات در چند فرسته تقدیم خواهد شد.
امام خمینی:
📝 مستحب است قرار دادن نام خوب برای فرزند؛ زیرا این از حق فرزند بر پدر است و افضل اسمها آن است که متضمن معنای عبودیت برای خدای جلِ شأنه باشد؛ مانند عبدالله و عبدالرحیم و عبدالرحمن و مانند اینها و بعد از آنها اسمهای پیغمبران و ائمه علیهمالسلام است و افضل آنها محمّد است، بلکه برای کسی که چهار فرزند دارد ترک اسم محمّد مکروه است و اگر اسم او محمّد است، مکروه است که کنیهاش را ابوالقاسم بگذارد.
📌 تحریر الوسیلة، کتاب النکاح، فصل: فی أحکام الأولاد و الولادة، القول:فی أحکام الولادة وما یلحق بها، م 2
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
✅ نامگذاری (۲)
آیتالله سیستانی:
📝 انتخاب نام نیک برای نوزاد از اموری است که انجام آن پس از تولّد فرزند مستحب است؛ مثلاً اگر پسر است با نامهای پیامبران به ویژه نام پیامبر اسلام صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم یا ائمّۀ معصومین علیهمالسلام یا نامهایی که مشتمل بر بندگی خداوند متعال باشد مانند عبداللّه و عبدالرّحمٰن نامگذاری نمایند؛ اگر دختر است، از نامهای زنان صالحه به ویژه حضرت فاطمه علیهاالسلام انتخاب نمایند و نامگذاری فرزند به اسم دشمنان اهل بیت مکروه است. (مراد از آن، اسمائی است که به مرور زمان به نام دشمنان اهل بیت معروف شده، طوری که وقتی آن اسامی بدون توضیح یا نشانهای ذکر میشوند، برداشت میشود که منظور از آن، نام آن دشمنان میباشد)
شایان ذکر است، در نامگذاری فرزند باید به دو نکته توجّه شود ...
📌 توضیح المسائل جامع، ج 4، م 368
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
✅ نامگذاری (3)
آیتالله سیستانی:
📝 در نامگذاری فرزند باید به دو نکته توجّه شود:
الف. نام گذاری فرزند به اسم ذات خداوند متعال «اللّه» و صفاتی که برای غیر خداوند متعال به کار نمیرود، مانند «رحمان» بدون ذکر کلمۀ «عبد» جایز نیست؛ بلکه نامگذاری فرزند به «إلٰه» بنابر احتیاط لازم ترک شود. (نامگذاری فرزند به «إلٰهه» اشکال ندارد.)
ب. نامگذاری فرزند به صفاتی که غالباً برای خداوند متعال به کار میرود، طوری که اگر به صورت مطلق و بدون توضیح و نشانهای ذکر شود برداشت میشود که منظور از آن خداوند متعال میباشد مانند «رَبّ»، «خالق»، «رَزّاق» بدون ذکر کلمۀ «عبد»، بنابر احتیاط لازم جایز نیست.
توضیح المسائل جامع، ج 4، م 368
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
💠 وقوع راوی در کتاب کامل الزیارت (ابن قولویه)
🔰حضرت #استاد_شب_زنده_دار «دام ظله»:
🔻 در رابطه با کتاب #کامل_الزیارات و مدلول عبارتی که در مقدمه این کتاب آمده، حداقل #پنج_مبنا وجود دارد:
1️⃣ مبنای اول این است که تمام کسانی که در اسناد کامل الزیارات واقع شده اند از ثقات اند که مبنای شیخ #حر_عاملی ره همین است. (وسائل الشیعة، ج30، ص 202) محقق خویی ره نیز تا اواخر عمر شریفش به این مبنا معتقد بود، (معجم رجال، ج1، ص50) ولی بعداً از این مبنا عدول نمود.
2️⃣ مبنای دوم این است که تنها مشایخ بلا واسطه ی ابن قولویه مشمولِ این توثیق هستند. مبنایی که محقق #خویی ره در اواخر عمر به آن عدول نمود، همین مبنا است. (منهاج المصباح (التجارة)، ج 1، ص 461)
3️⃣ مبنای سوم این است که شهادتِ ابن قولویه در مقدمه ی کتابش به این معناست که در هر باب از ابواب این کتاب حداقل یک حدیث صحیح و معتبر وجود دارد. به عبارت دیگر عناوین هر باب در این کتاب که متخذ از احادیث آن باب است، حجت است و از معصوم ع صادر شده است. این مبنا را آیت الله شیخ جواد #تبریزی ره بعد از عدول از مبنای اول اختیار نموده است. (قبسات من علم الرجال، ج 1، ص 91)
4️⃣ مبنای چهارم این است که شهادت ابن قولویه به این معناست که ایشان می گوید: روایات این کتاب را چون در کتب معتبر و مهم محدثان بزرگ و مورد اعتماد ذکر شده است، در این کتاب جمع آوری کرده ام. ظاهرا آیت الله #سیستانی (دام ظله) معتقد به این مبنا هستند. (قاعده لا ضرر و لا ضرار، ص 21 ـ 22)
5️⃣ مبنای پنجم و مورد قبول (استاد #شب_زنده_دار ) این است که ابن قولویه واسطه های بین خودش و منابعی که این روایات را از آن اخذ کرده است توثیق می کند، اما از آن کتابِ منبع به بعد را نه. به عبارت دیگر ابن قولویه می خواهد بگوید: «من شهادت می دهم که از ناحیه ی من تا آن منبع حدیثی، همه ی افراد ثقه هستند، اما از آن منبع تا معصوم (ع) را خودتان بررسی کنید». طبق این مبنا علاوه بر مشایخ بلا واسطه ی ابن قولویه، افراد دیگری که در سند ایشان تا منبع حدیثی قرار گرفته اند نیز توثیق می شوند. گاهی بین ابن قولویه و منبع حدیثی سه نفر واسطه هستند، گاهی دو نفر و گاهی یک نفر.
📚 برگرفته از دروس خارج فقه حضرت استاد #شبزندهدار (سال 1397)
#آثار
#رجال
#وجوه_عامه
#وقوع_راوی_در_کتاب_کامل_الزیارت
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243