1_12225678439.pdf
38.58M
📚 آموزش مصور احکام
✏️ مطابق با فتوای مقام معظم رهبری
📄 تعداد صفحات: ۴۲۷
📣 زبان: فارسی
#احکام #توضیح_المسائل #خامنه_ای #مقام_معظم_رهبری
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
09 zelzal.pdf
6.13M
📗کتاب «الزلزال في انتصار الحق» تالیف دکتر عصام العماد است که پس از رها کردن اندیشه وهابیت و شیعه شدن این کتاب را نوشت.
📌این فایل ترجمه کتاب الزلزال است که در ضمن پانزده مناظره با عالم بزرگ وهابی «شیخ عثمان الخمیس» به چاپ رسیده و موجب شیعه شدن یک میلیون و پانصد هزار نفر شده است.
شما نیز با ارسال این فایل، در تبلیغ فرهنگ تشیع سهیم باشید.🌸
#بنیاد_بین_المللی_امامت
#معاونت_فرهنگی
#موکب_اول
#معرفی_کتاب
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
زعفر جنی
👹 در روزها بلکه سالهای اخیر تصاویری از تعزیه جنیان در برخی شهرها منتشر و اعتراض و انتقادهایی را در پی داشته است.
🔍 داستان زعفر پادشاه اجنه منحصر به کتاب نامعتبر روضة الشهداست و او از کتاب نورالائمه نقل میکند که اثری ناشناخته است.
👿 بر اساس این داستان، گروهی از #جنیان نزد امام #حسین(ع) آمده و برای یاریاش اعلام آمادگی کردند ولی امام فرمود چون دشمن، شما را نمیبیند جنگ عادلانه نخواهد بود. پس یاری آنان را نپذیرفت.
💡 محدث نوری و شهید مطهری و بسیاری از عالمان، اینگونه داستانها را نقد کردهاند؛ اما چرا همچنان در میان مردم رواج دارد؟
👈 به نظر میرسد علت اصلی این ماندگاری، جایگاه و نفوذِ پشت صحنه کتاب #روضة_الشهدا در میان ماست.
🖇 با آنکه شاید توجه و مراجعه به این کتاب در میان عموم، اندک باشد و خیلی آن را ندیده و نشناسند؛ اما غیر مستقیم تأثیر خود را گذاشته و در روضهخوانیهای ما حضور جدّی دارد.
❌ نقل چنین مطالبی یک بحث است اما مهمتر هزینههایی است که راهانداری کاروانی از اجنه با آن شکل و شمایل و امکانات در بر دارد.
💵 به امید روزی که اموال خود را در راه صحیح حرکت #سیدالشهدا هزینه کنیم.
#تاریخ_امام_حسین(ع)
#نقد_کژیها
#زعفر_جنی
#روضة_الشهداء
🔰کانال مستبین(زیر نظر دکتر صادقی کاشانی)
در ایتا
https://eitaa.com/Mostabin
در تلگرام
https://t.me/AlMostabin
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰انتقاد و اعتراض به جا و شجاعانه ی آیت الله سید حسن عاملی(امام جمعه شهر اردبیل) نسبت به مراسم خرافی «عَلَم جوشی» :
«علم جوشی کاملا خرافه است، یعنی چه؟ عَلَم جوش میاد! عَلَم جوش میاد!
کاملا یک چیز مزخرفی است و آن را در عزاداری ها راه ندهید و اصلا به تماشای آن هم نروید.
دنیا ما را مسخره می کند و عزاداری یک امر در سطح بین المللی است.»
و در جایی دیگر؛
«مروجین این خرافات را با تمام توان از محیط روستا طرد کنید، چرا که این گونه خرافات نه در شأن دین، نه در شأن مذهب و نه در شأن ملت بزرگ ماست.
از سال آینده نیروی انتظامی باید با تمام توان از این خرافات جلوگیری کند و سردمداران آنها را که از ارادت مردم به اهل بیت(علیه السلام) سوء استفاده می کنند به جزای اعمالشان برساند.»
✅ایشان مطمئنا مصداق روایت حضرت رسول اکرم(ص) می باشد که ایشان می فرماید :
«إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فِي اُمَّتِي فَعَلَى الْعَالِمِ أَنْ يُظْهِرَ عِلْمَهُ»
هرگاه بدعتها در ميان امتم پديدار شوند، بر عالم واجب است كه علم خود را آشكار سازد.
و در ادامه روایت؛
«فَإِنْ لَمْ يَفْعَلْ، فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ»
پس عالمی که چنین نكند، لعنت خدا بر او باد!(۱)
در روزگاری که گاهی از علماء و روحانیون در گفتن حقایق و مبارزه با خرافات و صریح گویی در مقابله با این مسائل، مصلحت سنجی می کنند و استخاره می گیرند و از گفتن آن خودداری می کنند، وجود امثال این عالم بزرگوار مایه ی مباهات است.
چون شعائر امام حسین(علیه السلام) و عزاداری ایشان اصلا شوخی بردار نبوده و مسلما محل اهمال گری و مماشات نیست.
📚منبع :
۱)الكافى کلینی، ج۱، ص۵۴
رسوا سازی معاویه در منبر توسط امام حسن علیه السلام
هنگامی که معاویه وارد کوفه شد و مردم دور او جمع شدند، عمرو بن عاص به او گفت: حسن (ع) به خاطر نزدیکی اش به رسول خدا (ص)، محبوب مردم است و او جوان و ناتوان است؛ پس به او دستور بده تا به منبر برود و خطبه بخواند؛ زیرا درمانده می شود و بدینوسیله از چشم و قلوب مردم می افتد؛ پس معاویه نیز چنین کرد.
امام حسن (ع) به منبر رفت و پس از حمد و ثنای خدا فرمود:
«اگر تمام دنیا را بگردید، مردی را پیدا نمی کنید که جدش پیامبر باشد، به غیر از من و برادرم و ما بیعتمان را به معاویه دادیم و دیدیم که حفظ خون مسلمانان بهتر است ((و نمیدانم شاید آن آزمونی برای شما باشد، و برخورداری تا زمانی معین. انبياء: ١١١)) و با دستش به معاویه اشاره کرد. پس معاویه خشمگین شد و بعد از ایشان به منبر رفت و از سر ناتوانی، سخنان زشتی گفت؛ سپس پایین آمد و گفت: مقصودت از این آیه چه بود؟ امام فرمود: همان منظور خداوند.»
📚سير اعلام النبلاء، ج ٣ ص ٢٧١-٢٧٢
✔️محققین این کتاب تحت اشراف شعیب الارنؤوط وهابی، در پاورقی سند این روایت را تصحیح کرده اند.
✅ اما اینکه مراد آیه ی مورد استدلال امام حسن مجتبی علیه السلام چیست؟ فخر رازی که از مفسران بزرگ اهل سنت است چند وجه برای آن بیان میکند:
۱. تاخیر عذاب
۲. مبهم گذاشتن زمان نزول عذاب به جهت آزمایش و مهلت دادن برای توبه!
۳. آنچه که در آن هستید، مصیبت برای شماست و آزمایش.
۴. تاخیر کردن در جهاد، آزمایشی برای شما و نشانه ی کُفر است!
۵. این سخن به منزله ی اتمام حجت است و اگر ایمان نیاورید، عذابتان شدیدتر میشود!
📚التفسیر الکبیر، ج ۱۱ ص ۵۰۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 #جمعه_های_مهدوی
بازم دلم گرفته، هواییتم به وَالله
ذکر لب گداها، اینَ بقیة الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😑 شعور تراشی...
🤯 سخنرانی حسین طاهری 🤯
😳 در مورد فلسفه عزاداری 😳
🤦 نمی دانم از خودش می بافد یا مشاورانی دارد که به او مشورت بافتن می دهند؟!!!
آقای طاهری بزرگوار؛
در مداحی ها، شور حسینی باید با شعور حسینی همراه باشد...
نه با شعور سازی و شعور تراشی...
ضمناً حضرتعالی مداح خوبی هستید
پس بنابراین بهتر است به همان مداحی خوب خودتان ادامه داده
و سخنرانی و تبیین فلسفه سینه زنی و عزاداری را به اهلش واگذارید...
نیازی به ورود حضرتعالی در این امور نیست...
و حافظ شیرازی چه خوش گفته است:
نه هر که چهره برافروخت دلبری داند
نه هر که آینه سازد سکندری داند
نه هر که طرف کله کج نهاد و تند نشست
کلاه داری و آیین سروری داند
🔹 چه کسی زیر سم اسبان رفت؟
🔹 آن چه در لسان مادحین در مورد شهادت حضرت قاسم علیه السلام مرسوم بوده این است که بدن حضرت قاسم علیه السلام زیر سم اسبان رفت و ایشان به شهادت رسیدند.
🔹 با بررسی منابع تاریخی و نگاهی بسیار ساده به متون مقاتل، این موضوع را بررسی می کنیم.
🔹 مرحوم شیخ مفید در الارشاد می فرمایند:
وَ وَقَعَ الْغُلَامُ لِوَجْهِهِ فَقَالَ يَا عَمَّاهْ فَجَلَّى الْحُسَيْنُ ع كَمَا يُجَلِّي الصَّقْرُ ثُمَّ شَدَّ شِدَّةَ لَيْثٍ أُغْضِبَ فَضَرَبَ عُمَرَ بْنَ سَعْدِ بْنِ نُفَيْلٍ بِالسَّيْفِ فَاتَّقَاهَا بِالسَّاعِدِ فَأَطَنَّهَا مِنْ لَدُنِ الْمِرْفَقِ فَصَاحَ صَيْحَةً سَمِعَهَا أَهْلُ الْعَسْكَرِ ثُمَّ تَنَحَّى عَنْهُ الْحُسَيْنُ ع وَ حَمَلَتْ خَيْلُ الْكُوفَةِ لِتَسْتَنْقِذَهُ فَتَوَطَّأَتْهُ بِأَرْجُلِهَا حَتَّى مَات. وَ انْجَلَتِ الْغَبَرَةُ فَرَأَيْتُ الْحُسَيْنَ ع قَائِماً عَلَى رَأْسِ الْغُلَامِ وَ هُوَ يَفْحَصُ بِرِجْلِه.
🔹 در این مورد مرحوم سید بن طاووس در اللهوف می فرمایند:
وَ خَرَجَ غُلَامٌ كَأَنَّ وَجْهَهُ شِقَّةُ قَمَرٍ فَجَعَلَ يُقَاتِلُ فَضَرَبَهُ ابْنُ فُضَيْلٍ الْأَزْدِيُّ عَلَى رَأْسِهِ فَفَلَقَهُ فَوَقَعَ الْغُلَامُ لِوَجْهِهِ وَ صَاحَ يَا عَمَّاهْ فَجَلَّى الْحُسَيْنُ ع كَمَا يُجَلِّي الصَّقْرُ ثُمَّ شَدَّ شَدَّةَ لَيْثٍ أَغْضَبَ فَضَرَبَ ابْنَ فُضَيْلٍ بِالسَّيْفِ فَاتَّقَاهَا بِالسَّاعِدِ فَأَطَنَّهُ مِنْ لَدُنِ الْمِرْفَقِ فَصَاحَ صَيْحَةً سَمِعَهُ أَهْلُ الْعَسْكَرِ وَ حَمَلَ أَهْلُ الْكُوفَةِ لِيَسْتَنْقِذُوهُ فَوَطِئَتْهُ الْخَيْلُ حَتَّى هَلَكَ. قَالَ وَ انْجَلَتِ الْغُبْرَةُ فَرَأَيْتُ الْحُسَيْنَ ع قَائِماً عَلَى رَأْسِ الْغُلَامِ- وَهُوَ يَفْحَصُ بِرِجْلَيه.
🔹 جناب ابن نما حلی در مثیر الاحزان می فرمایند:
قَالَ حُمَيْدُ بْنُ مُسْلِمٍ وَ خَرَجَ غُلَامٌ كَأَنَّ وَجْهَهُ شِقَّةُ قَمَرٍ فَقَالَ لِي عَمْرُو بْنُ سَعِيدِ [بْنِ] نُفَيْلٍ الْأَزْدِيُّ لَأَشُدَّنَّ عَلَيْهِ فَقُلْتُ وَ مَا ذَا تُرِيدُ مِنْهُ فَشَدَّ عَلَيْهِ وَ ضَرَبَهُ فَوَقَعَ الْغُلَامُ عَلَى وَجْهِهِ وَ نَادَى يَا عَمَّاهُ فَجَلَّى الْحُسَيْنُ عَلَيْهِ كَمَا يُجَلِّي الصَّقْرُ وَ ضَرَبَهُ بِالسَّيْفِ فَاتَّقَاهُ بِالسَّاعِدِ فَأَبَانَهَا مِنَ الْمِرْفَقِ فَصَاحَ صَيْحَةً سَمِعَهَا أَهْلُ الْعَسْكَرِ ثُمَّ تَنَحَّى عَنْهُ الْحُسَيْنُ ع وَ حَمَلَتْ خُيُولُ أَهْلِ الْكُوفَةِ لِيَسْتَنْقِذُوهُ فَوَطِئَتْهُ بِأَرْجُلِهَا حَتَّى مَاتَ. وَ رَأَيْتُ الْحُسَيْنَ ع قَائِماً عَلَى رَأْسِ الْغُلَامِ وَ هُوَ يَفْحَصُ بِرِجْلِه.
🔹 منقول از ابی مخنف کوفی در وقعة الطف این چنین است:
فوقع الغلام لوجهه فقال:
يا عمّاه! فجلّى الحسين [عليه السّلام] كما يجلّى الصّقر، ثم شدّ شدّة ليث اغضب، فضرب عمروا بالسيف فاتقاه بالساعد فاطنّها من لدن المرفق، و جالت الخيل فوطئته حتى مات. و انجلت الغبرة، فاذا بالحسين [عليه السّلام] قائم على رأس الغلام، و الغلام يفحص برجليه.
🔹 آنچه از این منابع به دست می آید به شرح زیر است:
۱. حضرت قاسم علیه السلام با ضربه قاتل ملعون به زمین می خورد.
۲. بعد از زمین خوردن، عموی خود حضرت حسین بن علی علیهما السلام را صدا میزند.
۳. حضرت حسین علیه السلام خود را به صحنه درگیری می رسانند و با قاتل درگیر شده دست او را قطع می کنند.
۴. قاتل فریادی می زند و گروهی از لشکر عمر بن سعد لعنة الله علیه برای کمک به او می آیند.
۵. به خاطر غبار آلود بودن فضا، این گروه وقتی به صحنه می رسند، بدن قاتل را توسط اسب ها، لگد کوب می کنند و او را میکشند.(صریح این متون کشته شدن قاتل در این لحظه است.)
۶. بعد از آرام شدن فضا، اباعبد الله علیه السلام بالای سر حضرت قاسم علیه السلام دیده می شود در حالی که هنوز حضرت قاسم علیه السلام زنده بوده و در حال جان دادن هستند.
✅ نتیجه اینکه پر واضح است آن کسی که بدنش زیر سم اسبان رفت و به هلاکت رسید، قاتل حضرت قاسم بوده است نه خود ایشان.
#مشهورات
❣#سلام_امام_زمانم ❣
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَبِيلَ اللّٰهِ الَّذِي مَنْ سَلَكَ غَيْرَهُ هَلَكَ✋
🌱سلام بر تو ای راه خدا که هر که جز آن پیمود هلاک شد
🌱سلام بر امامی که همه ی راه های هدایت از شاه راه هدایت او میگذرد و بدون راه او هر راهی گمراهی است.
#صبحت_بخیر_آقای_من🌤
43.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#در_وادی_انحراف از مجموعه برنامه های #روشنا؛
با حضور استاد #محمدشهبازیان
قسمت اول | فایل اول
دریافت ویدئوی کامل و با کیفیت این برنامه در کانال آپارات (روشنا):
https://www.aparat.com/v/emsedgc
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 تحقق شعارهای شیعه و عزاداری عاشورا با همکاری حاکمیت ها در طول تاریخ
⬅️بنابر گزارش تنوخی(م384ق):
#شیعیان از #ترس #حنابله نمی توانستند به طور آشکار و آزادانه در محافل عمومی #عزاداری و نوحه سرایی کنند، مگر در سایه قدرت سلاطین شیعه؛ زیرا حنابله عزاداران امام #حسین(ع) را می کشتند.
⬅️طبق گفته ابن اثیر(م630ق):
مراسم عزاداری #عاشورا و جشن #غدیر به دستور #معزالدوله بود و سنی ها نمی توانستند از این کار جلوگیری کنند؛ زیرا شیعیان زیاد بودند و سلطان(معزالدوله) نیز از آنان حمایت می کرد.
⬅️همچنین ابن خلدون(م808ق) می نویسد:
چون #سلطان_بغداد شیعه بود، اهل سنت قادر نبودند مانع عزاداری شیعیان باشند.
📚تنوخی، نشوار المحاضرة و أخبار المذاكرة، ج2، ص، 44، ص233- 231.
📚بن اثیر، الکامل فی التاریخ، ج8، ص549.
📚ابن خلدون، ديوان المبتدأ و الخبر فى تاريخ العرب و البربر، ج3، ص527.
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰🖥 انیمیشن/ روشن شدن مشعل المپیک با آتش خانههای سوختهی فلسطینیان😔
#المپیک
#رژیم_صهیونیستی
#انیمیشن
هدایت شده از رایحه ظهور منجی
🔘 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) برگزار میکند:
جلسه #پانزدهم لایو آموزشی
📍با موضوع:
کارکردهای تربیتی عاشورا و مهدویت
🏴🏴🏴🏴
〰️〰️〰️〰️
➕استاد:
حجتالاسلام والمسلمین #حسن_ملایی
〰️〰️〰️〰️
🕐 زمان:
شنبه ۶ مرداد ماه - ساعت ۱۳
〰️〰️〰️〰️
🌐 لینک برگزاری جلسه:
https://www.aparat.com/mahdaviat.ir/live
📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف مهدوی شریک شوید🏴
🏴🏴رایحه ظهور منجی🏴🏴
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
@usef14
┈┈••✾•✨🏴✨•✾••┈┈•~~~
مقتل شناسی 7.m4a
23.05M
#سلسله_دروس_مقتل_شناسی (ویژه اربعین حسینی(ع))
فایل صوتی جلسه هفتم
استاد #صادقی_کاشانی (حجت الاسلام دکتر مصطفی صادقی کاشانی)
4،مهرماه 1400
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🖤سلام مولای مهربانم🖤
گل؛ برای زندگی،
نور را بهانه می کند!
و من؛ تو را ...
و هر روز پنجره ی قلبم را
به آسمانِ یادت می گشایم ...
تا آفتابِ نگاهت
در رگهایم جاری شود ...
با تو زنده می شوم!
سلام بهانه ی زندگی🌿🥀
🌱.برقآمت دلربای مهدی صلوات.🌱
🖤 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج🖤💫
📎 #امام_زمان
📎 #ظهور
📎 #محرم
📌 یکشنبه
☀️ ۷ مرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۲۲ محرم ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 28 جولای 2024 میلادی
📎 #تقویم
51.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#در_وادی_انحراف از مجموعه برنامه های #روشنا؛
با حضور استاد #محمدشهبازیان
قسمت اول | فایل دوم
دریافت ویدئوی کامل و با کیفیت این برنامه در کانال آپارات (روشنا):
https://www.aparat.com/v/emsedgc
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈