eitaa logo
همه باهم برای ظهور
56 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.9هزار ویدیو
64 فایل
دولت جوان، مؤمن و انقلابى ميخواهيم
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴برگزاری نخستین سالگرد شهادت آرمان علی‌وردی در تهران 🔹در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت، نخستین مراسم یادبود شهید آرمان علی وردی روز پنجشنبه ۴ آبان ماه ساعت ١٨ در حسینیه حضرت فاطمه(س) سپاه تهران بزرگ برگزار می‌شود. 🔹مسئولان لشکری، کشوری، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، بسجییان پایتخت و... در این مراسم حضور خواهند یافت تا بار دیگر یاد این شهید والا مقام را گرامی بدارند. 🔹شهید علی‌وردی در اغتشاشات روز چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ در شهرک اکباتان، از سوی عده‌ای ربوده شد و بعد از بستن وی و ضرب‌وشتم شدید با ضربات متعدد چاقو، وی را کنار خیابان رها کردند و بعد از چند ساعت توسط بسیجیان پیدا شد؛ وی سپس به بیمارستان بقیه‌الله(عج) منتقل شد اما به‌دلیل شدت خونریزی، روز جمعه (۶ آبان) به شهادت رسید. 🔰جزئیات بیشتر در لینک زیر: https://tehranpress.com/000E5T https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
هدایت شده از بر پا
7.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحنه کربلا زیبا بود که چشم زنانه زینب کبری سلام الله علیها آن را از این زاویه هم گزارش کرد و فرمود «همه اش سراسر زیبایی بود» چشم اهل قیام ، چشم اهل بندگی، چشم اهل صبر، در دل آتش ابراهیم را میبیند مقتدر و آرام. چشم اهل دنیا تا به چشم گلستان را نبیند باور نمیکند آنچه بر ابراهیم میگذرد. تا بوده همین بوده، خروش طوفان دریا و آرامش نوح، شعله های آتش و ابراهیم، امواج نیل و لشکر خصم و موسای مقتدر و آرام. یک صحرا خون و مظلومیت، یک صحرا دشمن و خباثت و یک مرد آرام و مقتدر با ذکر «الهی رضا بقضائک تسلیما لامرک لامعبود سواک یا غیاث المستغیثین.» حالا آنچه از اقتدار در بستر مظلومیت شنیده بودید، تماشا کنید. این کودکان معصوم که شهید میشوند یا داغ میبینند، چقدر زیبا به تصویر میکشند اقتدار و مظلومیت را. هم روح حماسی پیدا میکنی هم اشک میباری. مرحوم مطهری میخواست همین را بگوید. حماسه را دل مصیبت تماشا کنید. مدح را در دل روضه بشنوید و ببینید. حالا تماشا کنید. این صحنه های سراسر مظلومیت را سراسر اقتدار را سراسر زیبایی را. همه آینده در دستان کوچک این کودکان زلال است به قدس مقدس قسم. @ali_mahdiyan
🔴مراقب مشهدباشید 🚨مطالبه حضرت آیت الله حسینی همدانی نماینده محترم ولی فقیه از رسانه ملی: 🔰هرچه که ایران دارد زیر سایه حضرت رضا علیه آلاف التحیة والثنا و الکرم است. من دیدم تلویزیون تبلیغ می‌کند و تشویق می‌کند که بروید مشهد؛ موج‌های آبی. خیلی بد است که این‌گونه تبلیغ می‌شود. در طول شبانه‌روز ۵۰ بار می‌گوید بلیت بگیر برو مشهد موج‌های آبی. این در ذهن کودک آرام‌آرام نقش می‌بندد؛ کودک یادش می‌رود که اصلاً باید برود مشهد که چه‌کار کند. این خلاف است. باید مشهد رفت برای دیدن حضرت رضا علیه‌السلام. 📖 شهید ادوارو آنیلی نقل میکرد: خودش و یکی از رفقای مشهدی‌اش رفته بودند پارک کوهستان مشهد. آنجا را که دیده بود به رفیقش گفته بود: توی اروپا شهری مذهبی بود؛ خیلی‌ها دوست نداشتند چنین شهری مذهبی باشد. دلشان می‌خواست از مذهبی بودن بیندازندش. آنقدر در دور و اطراف شهر و توی شهر مراکز تفریحی و سرگرمی ساختند که الان دیگر هیچکس آن شهر را به عنوان یک شهر مذهبی نمی‌شناسد. شما ایرانی‌ها هم مراقب باشید؛ مراقب باشید که مشهد را فقط به نام علی بن موسی الرضا علیه السلام بشناسند. 💠 تفکر شیعی و بصیرت شیعی، یک حرف می‌زند؛ هر کجای دنیا که باشد؛ در هر عصری که باشد. 🔊 با ارسال این پیام در گروه‌ها و کانال‌ها، در جلوگیری از این انحراف سهیم باشید.🙏 https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
🔴 فیلم اخت الرضا که در رابطه با هجرت حضرت معصومه و وفات شهادت گونه ایشان است و فیلمی زیبا و خوش ساخت است، به دلایل نامعلومی در سکوت خبری ساخته شده، اینک در سکوت خبری در حال اکران است و اکران آن هم رو به پایان است. مظلومیت حضرت معصومه از این وضعیت و انفعال دستگاه های مسئول نسبت به این مظلومیت کاملا آشکار است. لیکن مناسب است برادران و خواهران عزیز، خود کمر همت بر تبلیغ این فیلم ببندند. کمتر کسی اطلاع از اکران آن دارد که موضوعی در خور تأمل است و برای نمونه صبح روز دوشنبه اول آبان ماه که سایت فروش سینما بهمن واقع در میدان انقلاب تهران را چک کردیم تنها 4 بلیط فروش رفته بود و شب هنگام وقتی برای تماشای فیلم رفتم تنها حدود انگشتان دو دست تماشاگر داشت و از تبلیغ فیلم در فضای تبلیغی در خارج از سینما هم اصلا خبری نبود و این واقعا جفا در حق اخت الرضا می باشد . البته سکوت تبلیغی تا 28 مهرماه بود زیرا این فیلم در شامگاه ۲۸ مهر ماه، در برنامه تلویزیونی «نقد سینما» بررسی شد و تنها در شبکه قرآن نیز یکی دو شب پیش تبلیغ شد ولی حتما حق می دهید که این اصلا کافی نیست. بر این اساس از کلیه عزیزان و دوستداران حضرت، اکیدا درخواست دارم با ارسال پیامی در گروه ها و افرادی که می شناسند فیلم را تبلیغ کنند و نگذارند این سکوت خبری ناشی از غرض ورزی های اغیار و غفلت دوستان ، مظلومانه به پایان خط اکران برسد. امیدوارم حق حضرت معصومه - سلام الله علیها- را به جا آوریم و از مسئولان مربوطه دلیل را جویا شویم و بخواهیم این قصور جبران شود، البته تا دیر نشده و اکران اتمام نیافته است. با تشکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وفات شهادت گونه حضرت معصومه (سلام الله علیها) را به اعضای محترم کانال مرکز طب اسلامی ایرانی استان زنجان تسلیت عرض مینمائیم ◼️
هدایت شده از دانش آموزان امین
▪️اولین فاطمه هستی که حرم دار شدی ▪️بی سبب نیست شما جلوه اسرار شدی ◾️شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها را به محضر مقدس امام زمان ارواحنا فداه و همه منتظران تسلیت عرض می نماییم.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸پشت پرده🔸 سال 1345، گرفتارِ زندان ساواک بودم. روزی به دلم افتاد که از خدا بخواهم که چه کسی بر ما حکومت می‌کند؟! انگلیس‌ها هستند؟ آمریکایی‌ها هستند؟ خود سلسلۀ پهلوی‌اند؟ کمونیست‌ها هستند؟ بهائی‌ها هستند؟ چی است؟ کشور دست کی است؟ این‌ها که من را بازجویی می‌کنند از کجا نشأت می‌گیرند؟ شب خواب دیدم در محلۀ کلیمی‌ها هستم. دیوارها بلند بود؛ کوچه‌ها تنگ بود؛ هرجا می‌رفتم به اینها ختم می‌شد! بیدار شدم و متوجه شدم آنچه خواستم را به من جواب داده‌اند؛ گفتند «یهودی»ها هستند. در صدر اسلام هم مشکل بزرگ اسلام، همین‌ها بودند. این‌ها «بطانۀ» (محرم راز و اسرار) بنی امیه بودند. بنی امیه، کارهایشان را با مشورت این‌ها می‌کردند. مروان در جنگ جمل مهدور الدم بود. یعنی هرکه پیدایش کند باید او را بکشد. امام حسن علیه السلام شفاعتش کرد. پدر، شفاعتش را قبول کرد. حضرت به پدرشان عرض کردند: اجازه بدهید با شما بیعت کند. حضرت تا دست مروان نزدیکش شد، دستش را کشید. گفت «کفٌ یهودیة». دست، دستِ یهودی است؛ اگر صد بار از پیش رو بیعت کند، از پشت سر لطمه می زند. دستش را نداد. بعد از یزید، مروان حاکم شد و سلسلۀ بنی امیه که به قدرت رسیده‌اند، اولادهای مروان‌اند! کانال جهان خبر @jahan_khabar https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
14.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔با یادگیری و عمل به احکام، باشیم ⁦〰️🌸〰️🌸〰️🌸〰️🌸〰️ 🔆 زن زندگی آگاهی 🔆
«آرمیتا گراوند» دانش‌آموز تهرانی درگذشت 🔹آرمیتا گراوند دختر دانش آموز تهرانی که اوایل مهر امسال هنگام عزیمت به مدرسه در ایستگاه مترو میدان شهدا دچار افت فشار و بیهوشی شده بود، پس از به ثمر ننشستن معالجات گسترده پزشکی و بیست و هشت روز بستری در بخش مراقب‌های ویژه درگذشت. 🔹آرمیتا گراوند صبحگاه ۹ مهر در حالی که به همراه دوستان خود قصد ورود به داخل واگن قطار مترو را داشت، ناگهان با افت فشار مواجه و با برهم خوردن تعادلش، از پشت سر به لبه بیرونی ایستگاه برخورد و مصدوم شد. 🔹شدت برخورد به حدی بود که وی برای دقایقی دچار ایست قلبی شد و پس از تلاش امدادی چند نفر از شهروندان، کارکنان مترو و عوامل اورژانس، برای ادامه درمان به نزدیک ترین بیمارستان تخصصی اعزام شد. 🔹متاسفانه آسیب مغزی وارده به مصدوم باعث شد که وی مدتی را در وضعیت کما سپری کرده و دقایقی پیش فوت کند. 🔹بر اساس نظریه رسمی پزشکان آرمیتا گراوند پس از افت ناگهانی فشار خون، دچار سقوط، ضربه به مغز و به دنبال آن تشنج مداوم، کاهش اکسیژن رسانی مغزی و ادم مغزی شده است. https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
🔻از دین‌فهمی تا تجدّدمآبی 🖊مهدی جمشیدی یکی از اساتید حوزۀ علمیّۀ قم در مصاحبه‌ای، نکته‌هایی را مطرح کرده که نمی‌توان نسبت به آنها بی‌تفاوت بود؛ چراکه همین گفته‌ها به‌تدریج در ذهن‌ها رسوب می‌کنند و بعدها به بدیهیّات و مشهورات تبدیل می‌شوند. اینک باید نقادی و ابطال کرد تا چنین فردایی رقم نخورد. ۱. ایشان گفته است: «در توسعۀ ساحت علوم هم موفقیت‌های خوبی داریم؛ مثلاً ... نظرات جدیدی هم در اعتبار رأی مردم سراغ داریم. در گذشته عمدتاً جایگاه مردم در حد بیعت بود ولی الان گاهی مطرح می‌شود که مشروعیت حکومت، با رأی مردم است.» اوّلاً، «گذشته»‌ای که در آن جایگاه مردم در حد «بیعت» بود، همان سنّت سیاسیِ رسول اکرم و حضرت امیر است که در این بیان، فروکاهیده شده است. منطق حکومت این بزرگواران، صور رقیقه و نازلۀ حکومت نبوده که بتوان گمان کرد امروز، منطق عالی‌تری در جریان است. ثانیاً، ازآنجاکه در فلسفۀ سیاست، «مشروعیّت» به معنی «حقّ حاکمیّت» است، نمی‌توان ادعا کرد که مردم در مشروعیّت نظام اسلامی، نقش دارند؛ چراکه حقّ حاکمیّت، فقط از آنِ خدای متعال است و کسانی‌که از جانب او اذن دارند. این حقّ، به خودِ مردم واگذار نشده و از این جهت در حکومت اسلامی، «ولایت» معنا دارد و نه «وکالت». حقّ حاکمیّت انسان بر سرنوشت خویش نیز از امر تکوینی حکایت می‌کند، وگرنه در عالم تشریع، هر انتخاب انسان که با ارادۀ تشریعیِ الهی مخالفت داشته باشد، عقوبت در پی دارد. ۲. در جایی دیگر ایشان تصریح کرده است: «مشروعه‌خواهان گفتند رطب و یابس در قرآن آمده است و مجلس و قانون اساسی و … نمی‌خواهیم ولی مشروطه‌طلبان، خیر.» اوّلاً، اگر مشروعه‌خواهان گفته‌اند که به سبب جامعیّت قرآن کریم، مجلس و قانون اساسی نمی‌خواهیم، پس چرا نظریۀ «مشروطۀ مشروعه» را مطرح کردند؟! اگر مشروط‌شدن شاه از طریق مجلس و قانون اساسی، مخالفت با قرآن کریم دارد، پس با هیچ قیدی نیز مشروعه نخواهد شد و به‌ناچار باید از اصل آن صرف‌نظر کرد. این‌که مشروعه‌خواهان، مشروطه‌خواه نیز بودند، گویای این حقیقت نیست که مسأله، اصلِ مجلس و قانون اساسی نیست، بلکه محل نزاع، دو روایت دینی و سکولار از آنهاست؟! ثانیاً، شهیدشیخ‌فضل‌الله نوری به‌عنوان پرچم‌دار اصلیِ جریانِ مشروطۀ مشروعه، با صراحت دربارۀ مجلس اعلام کرد که مخالفتش با تقنین در «کبرویات» است که شرع دربارۀ آنها حکم دارد و نه «صغرویات» که امور جزئی و اجرایی هستند. او حتی قانون اساسی را نیز برمی‌تابید و بیش از این اعتراض نداشت که برخی از مفاد قانون اساسی، بر ضدّ احکام قطعیِ شرع هستند. ۳. ایشان در بخش دیگر اظهار داشته است: «فقه باید حریم خود را بشناسد یعنی نه حق خود را به دیگران بدهد و نه حقی از دیگران بگیرد؛ ما قبل از انقلاب به خاطر برخی تصورات مانند اینکه سیاست ما عین دیانت است و کشاندن فقه به مدیریت کشور، وارد ساحاتی شده‌ایم که مأموریت و رسالت فقه نیست. لذا تصورات ساده‌ای از تفکیک قوا، حق مشارکت و پول و اسکناس و مرگ مغزی و بورس دارد و اینها را وارد فقه می‌کند؛ این را بگذارید کنار فقیهی که خودش عهده‌دار این مسائل نمی‌شود و به کارشناسان ارجاع می‌دهد؛ باید جا بیندازیم که وقتی ما می‌خواهیم در مورد پول و بورس و… حرف بزنیم کارشناسان امینی را در درس خود حاضر کنیم و ابتدا او بحث کند و بعد فقیه بحث کند.» ای کاش ایشان، خودشان به موضع‌شان وفاداری داشت. ایشان چندی پیش دربارۀ «موضوعات حجاب»، و نه «احکام حجاب»، اظهارنظر کرده و گفته بود مواجهه با مکشفه‌ها موجب لجاجت اجتماعی خواهد شد. در مقابل، هرچه به «واقعیت اجتماعی» ارجاع داده شد و گفته شد که این موضوع، چنین وصفی ندارد، نپذیرفت، و اما امروز، آنقدر در تفکیک موضوع از حکم، مبالغه کرده است که رویکرد «سیاست ما، عین دیانت ما است» را ملامت می‌کند. اگر واقعیّت اجتماعی، به‌مثابه موضوع است و نسبت به گذشته نیز، وضع متفاوت یافته است، نباید در برابر آنان که چنین موضوعی را از نزدیک می‌شناسند، دست به سوی انبان فقهِ گسسته از عینیّت دراز کرد و یکجا و در هم، دربارۀ «حکم» و «موضوع» داوری کرد؛ مگر نه این است که «تفهّم موضوع» بر «تعیین حکم»، تقدّم دارد، و اوّلی از دایرۀ فقه خارج است یا دست‌کم فقیه به‌طور مستقل، چنین امکان و بضاعتی ندارد؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi