eitaa logo
⚜ بزم اندیشه ⚜
1.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
108 ویدیو
0 فایل
💠 گزیده‌ای از بیانات سرکار خانم فاطمه میرزایی، در قالب کدهای کوتاه، عکس‌نوشته و نکات برگرفته از دروس 💠 🌐 سایت: hamgaman-institute.ir 📱ارتباط با ادمين: @Admiin_Kanall
مشاهده در ایتا
دانلود
gheyam-mikonam.mp3
11.92M
عقیله منم به عالم سیدهٔ جلیله منم به صوت علی تکلم کنم که الآن حیدر این قبیله منم صَلّی‌الله‌عَلیک‌ِیازِینَب 📱@Lotfiiazar 🌐 hamgaman-institute.ir
یکی از نام‌های خداوند «صمد» است. این اسم یعنی پر از خداست و هیچ‌جا را نمی‌توان یافت که از اسماء، خالی باشد. با این ، عذری به پیشگاه او نداریم. مثلا نمی‌توانیم بگوییم: «چون تو نبودی، کردم!» یا: «چون نیافتمت، نتوانستم کار درست را تشخیص و انجام دهم!» نمی‌توانیم عذر بیاوریم؛ چون او همه جا و اگر بخواهیم، حتماً را می‌یابیم. برگرفته از ۱۴۰۱/۶/۱۲ 📱@Lotfiiazar 🌐 hamgaman-institute.ir
🌅 امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ كَانَتْ لَهُ دَعْوَةٌ مُجَابَةٌ إِمَّا مُعَجَّلَةٌ وَ إِمَّا مُؤَجَّلَةٌ» کسی که قرآن بخواند، دیر یا زود، دعایی مستجاب دارد. الدعوات (للراوندي)، صفحۀ ۲۴ 📱@Lotfiiazar 🌐 hamgaman-institute.ir
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر خلاصۀ جلسۀ 31 4 دین حنیف  اولین رتبۀ کمال در آیۀ "فَأَقِمْ وَجْهَكَ‏ لِلدِّينِ حَنيفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتي‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها لا تَبْديلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ...‏"؛ أَقِمْ وَجْهَكَ‏ است که موقعیت قابلی و استعداد ذاتی انسان‌ها را نشان می‌دهد. در حقیقت همان خودشناسی در دو جلوۀ استعداد ذاتی و استعداد قابلی است که این شناخت زیربنای خداشناسی است. زیرا دریافت و درک درست از استعداد ذاتی و قابلی تحت عنوان فطرت منجر به شناخت و شهود خدایی می‌شود که ... متن کامل در لینک زیر: http://hamgaman-institute.ir/خلاصه-دروس/moharam/دین-حنیف @Lotfiiazar
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر خلاصۀ جلسۀ 32 6 «جعل» در فلسفه و عرفان در قرآن کریم، حق‌تعالی «جاعل» معرفی شده و آنچه از او به جلوات و ظهوراتش (مخلوقات) به عنوان اثر و خواص تعلق می‌گیرد و جعل شده، مربوط به امور پسندیده است که به آن‌ها عنایت و موهبت شده؛ همانند جعل خلیفگی در انسان، "إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً" یا جعل انبیاء و اولیاء و امامان در ولایتشان که همگی امور موهبتی و جعل بسیط هستند، "إِنِّي جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً" حتی در جعل ترکیبی که ... متن کامل در لینک زیر: http://hamgaman-institute.ir/خلاصه-دروس/moharam/جعل-فلسفه-عرفان @Lotfiiazar
ما به عنوان به خدا متصل است و ازاین‌رو می‌توانیم همۀ او را به برسانیم. اما نباید این کمالات را به خودمان نسبت دهیم و فکر کنیم ما شده‌ایم! زیرا خداوند علم و قدرت و سایر را به ما نداده است؛ بلکه علم و قدرت و سایر خود را از ما می‌دهد. همان‌گونه که وقتی می‌تابد، گرما و حرارتش را در تمام می‌دهد؛ اما صرف‌نظر از و اتصال به او، و ذره‌ای گرما و روشنی ندارند. چنان‌که وقتی غروب کرد، می‌بینیم که اثری از نیست و به خودی خود ، بلکه اصلاً ندارند. برگرفته از ۱۴۰۱/۶/۱۳ 📱@Lotfiiazar 🌐 hamgaman-institute.ir
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر خلاصۀ جلسۀ 33 7 استقلال‌بینی؛ ریشۀ معاصی در دیدگاه وحدت شخصیه، جعلی در کار نیست؛ بلکه یک است که در شئون مختلف و مراتب ظهور کرده است. با این نظر، جعل به تعین وجود تعلق می‌گیرد و نه خود وجود. بنابراین وجود، مجعول نیست؛ چون عین ظهورات است. طبق نظر ملاصدرا هم آنچه در وجود، محقق است، ذات حضرت حق است و ماسوی، هستند. در این صورت برای مجعولیت، هیچ مصداقی نمی‌ماند. پس وجود حقیقی، خداست که فوق جعل است و نمی‌تواند متعلق به جعل باشد. با این توضیح، تجلیات حق، متعلق جعل بسیط قرار می‌گیرند؛ از احدیت و واحدیت و گرفته تا مرحلۀ فعل الهی. پس ظهورات... متن کامل در لینک زیر: http://hamgaman-institute.ir/خلاصه-دروس/moharam/استقلال%E2%80%8Cبینی-ریشۀ-معاصی @Lotfiiazar
وقتی متوجه می‌شویم نسبت به کسی اشتباه کرده‌ایم، ابتدا از خودمان بخواهیم! یعنی بفهمیم نقصی در درونمان داشته‌ایم که موجب شده این اشتباه از ما سر بزند؛ پس برای جبران اشتباه خود، آن نقص را طی کنیم و وجودمان را دهیم. این ادراک و و تلاش برای جبران، مسیر را برایمان باز می‌کند و باعث می‌شود هم بتوانیم خود را ببخشیم و هم صادقانه از طرف مقابلمان کنیم. برگرفته از ۱۴۰۱/۶/۱۴ 📱@Lotfiiazar 🌐 hamgaman-institute.ir