eitaa logo
استاد حمید وحیدی
1.8هزار دنبال‌کننده
132 عکس
26 ویدیو
39 فایل
﷽ استاد حمید وحیدی 👈در این کانال می‌توانيد کلیه‌‌ی بیانات، اخبار و رویدادهای مربوط به استاد را دنبال نمایید. @Noandish1994 ‎ 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://www.hamidvahidi.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد وحیدی.m4a
36.46M
فایل صوتی 📚 :جلسه چهارم پنج شنبه| 1401/09/03 🕌:مدرسه فقهی امام کاظم‌علیه‌السلام 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
در صورت مواجه با اخطار و اِرور فوق هنگام ورود به سایت؛ ابتدا گزینه "پیشرفته" را بزنید و سپس برروی گزینه "ادامه به ... " کلیک کنید. ‎ 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
﷽ با سلام به اطلاع مخاطبین و طلاب معزز میرساند جهت ذخیره و ماندگاری پایدار فایل‌های صوتی و تصویری استاد صفحه مجازی به آدرس hamidvahidi.ir مهیا گردید است. همچنین جهت سهولت در دسترسی میتوانید از آدرس های ذیل استفاده بفرمایید. 🔴 شرح دعای سوم صحیفه سجادیه https://hamidvahidi.ir/1401/09/06/post-28/سلسله-جلسات-شرح-دعای-3-صحیفه-سجادیه-سال-1401 🔴 شرح دعای چهل و نهم صحیفه سجادیه https://hamidvahidi.ir/1401/08/15/post-8/سلسله-جلسات-شرح-صحیفه-سجادیه-مدرسه-امام-کاظم-علیه-اسلام-فصل-پاییز-1401 🔴 شرح حدیث عبدالله ابن جندب https://hamidvahidi.ir//1401/08/15/post-9/سلسله-جلسات-شرح-حدیث-عبدالله-ابن-جندب 👈در آدرس‌های ذیل می توانيد کلیه ی بیانات و رویدادهای مربوط به استاد معظم را دنبال نمایید. ‎ 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
استاد وحیدی شرح صحیفه دعای ۴۹.mp3
24.08M
🎤جلسه ششم مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۰ 🎙 👤 (دعا برای دفع شرّ دشمنان و ردّ فشار آن‌ها) 🔻 «وَ لَمْ تَنَمْ عَنِّي عَيْنُ حِرَاسَتِهِ ، وَ أَضْمَرَ أَنْ يَسُومَنِي الْمَكْرُوهَ» و چشم حراست و پاسبانيش از من نخفت.و در دل گذراند كه شر و بدى بمن برساند. 🔻«وَ يُجَرِّعَنِي زُعَاقَ مَرَارَتِهِ» و از آب بسيار تلخ، تلخى آن شر و بدى كه نمى‌شود آشاميد آبم دهد. 🔻«فَنَظَرْتَ يَا إِلَهِي إِلَى ضَعْفِي عَنِ احْتَِمالِ الْفَوَادِحِ» ولی ای خدای من! تو ناتوانی‌ام را از تحمّل بارهای گران. 🔻«وَ عَجْزِي عَنِ الِانْتِصَارِ مِمَّنْ قَصَدَنِي بِمُحَارَبَتِهِ» و عجزم را از پیروزی در برابر کسی که آهنگ جنگ و مبارزۀ با من را دارد، دیدی؛ 🔻«وَ وَحْدَتِي فِي كَثِيرِ عَدَدِ مَنْ نَاوَانِي، وَ أَرْصَدَ لِي بِالْبَلَاءِ فِيما لَمْ أُعْمِلْ فِيهِ فِكْرِي» و تنهایی‌ام را در برابر عدّۀ زیادی که با من به عداوت و دشمنی برخاسته و در حال بی‌خبری من، در کمین گرفتار کردنم نشسته‌اند؛ مشاهده فرمودی. 🔻 «فَابْتَدَأْتَنِي بِنَصْرِكَ، وَ شَدَدْتَ أَزْرِي بِقُوَّتِكَ، ثُمَّ فَلَلْتَ لِي حَدَّهُ، وَ صَيَّرْتَهُ مِنْ بَعْدِ جَمْعٍ عَدِيدٍ وَحْدَهُ» پیش از آن‌که از تو یاری بخواهم، بی‌مقدّمه به یاری‌ام برخاستی؛ و پشتم را به نیرویت محکم کردی؛ سپس سطوت و صولت و تندی و تیزی دشمن را شکستی و پس از آن‌که در میان عدّه‌ای انبوه و افرادی فراوان جا داشت، تنهایش گذاشتی؛ مدرسه فقهی امام حسن عسکری علیه السلام 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
استاد حمید وحیدی
🎤جلسه ششم مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۰ 🎙 👤 #شرح_دعای_49_صحیفه_سجادیه (دعا برای دفع شرّ دشمنان و ردّ فشار آن‌ها)
🎤جلسه ششم مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۰ 🎙 👤 (دعا برای دفع شرّ دشمنان و ردّ فشار آن‌ها) ادامه👇 🔻 «وَ أَعْلَيْتَ كَعْبِي عَلَيْهِ، وَ جَعَلْتَ مَا سَدَّدَهُ مَرْدُوداً عَلَيْهِ» و مرا بر او قدرت و برتری دادی؛ و آنچه را به سوی من نشانه رفته بود، به خودش برگرداندی؛ 🔻 «فَرَدَدْتَهُ لَمْ يَشْفِ غَيْظَهُ، وَ لَمْ يَسْكُنْ غَلِيلُهُ، قَدْ عَضَّ عَلَى شَوَاهُ وَ أَدْبَرَ مُوَلِّياً قَدْ أَخْلَفَتْ سَرَايَاهُ» و او را از عرصه‌گاه جنگِ بر ضد من بازگرداندی؛ در حالی که خشمش بهبودی نیافت و کینه‌اش آرام نشد و سرانگشتانش را به دندان گزید و رخ برتافت و به میدان جنگ پشت کرد؛ در حالی که سپاهیانش از آنچه وعده‌اش داده بودند، تخلّف کردند. 🔻 «وَ كَمْ مِنْ بَاغٍ بَغَانِي بِمَكَايِدِهِ، وَ نَصَبَ لِي شَرَكَ مَصَايِدِهِ» و چه بسیار متجاوزی که با حیله‌هایش به حقوق من تجاوز کرد و دام‌های شکارش را برایم نهاد. 🔻 «وَ وَكَّلَ بِي تَفَقُّدَ رِعَايَتِهِ، وَ أَضْبَأَ إِلَيَّ إِضْبَاءَ السَّبُعِ لِطَرِيدَتِهِ انْتِظَاراً لِانْتِهَازِ الْفُرْصَةِ لِفَرِيسَتِهِ» و مراقبت و نگهبانی‌اش را بر من گماشت و چون درنده‌ای که به انتظار به دست آوردن فرصت، برای شکار کردن صیدش کمین کند. 🔻 «وَ هُوَ يُظْهِرُ لِي بَشَاشَةَ الْمَلَقِ ، وَ يَنْظُرُنِي عَلَى شِدَّةِ الْحَنَقِ.» در کمین من نشست؛ در حالی که خوش‌رویی چاپلوسانه را برایم آشکار می‌کند و با شدّت خشم مرا می‌پاید. 🔻 «فَلَمَّا رَأَيْتَ يَا إِلَهِي تَبَاركْتَ وَ تَعَالَيْتَ دَغَلَ سَرِيرَتِهِ ، وَ قُبْحَ مَا انْطَوَى عَلَيْهِ ، أَرْكَسْتَهُ لِأُمِّ رَأْسِهِ فِي زُبْيَتِهِ ، وَ رَدَدْتَهُ فِي مَهْوَى حُفْرَتِهِ» ای خدای من! پربرکت و بلند مرتبه‌ای؛ هنگامی‌که فساد باطن و زشتی آنچه را در دل و اندیشه داشت، دیدی؛ او را با مغز در آن گودالی که برای شکار کنده بود، در انداختی؛ 🔻«فَانْقَمَعَ بَعْدَ اسْتِطَالَتِهِ ذَلِيلًا فِي رِبَقِ حِبَالَتِهِ الَّتِي كَانَ يُقَدِّرُ أَنْ يَرَانِي فِيهَا ، وَ قَدْ كَادَ أَنْ يَحُلَّ بِي لَوْ لَا رَحْمَتُكَ مَا حَلَّ بِسَاحَتِهِ» و در پرتگاه حفره‌اش در افکندی؛ تا پس از سرکشی‌اش، با خواری و خفت در بند دامی که فکر می‌کرد مرا در آن ببیند، گرفتار شد؛ و اگر رحمت تو نبود، آنچه بر سر او آمد، نزدیک بود به سر من آید. 📌مدرسه فقهی امام حسن عسکری علیه السلام 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
جلسه 34.mp3
6.59M
🔊 💠 بیانات استاد 🔺 جلسه 34 بیت الحسن علیه السلام 🗓 مورخ 1401/09/09 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
📅 تاریخ 14010910.MP3
22.56M
فایل صوتی 📚 :جلسه پنجم پنج شنبه| 1401/09/10 🕌 : مدرسه فقهی امام کاظم علیه السلام 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
استاد حمید وحیدی
🔶 آنچه در پی می‌آید، برشی از #خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین استاد #حمید_وحیدی در باب تبلیغ دین و عال
- نه همين لباس جين است ... تي شرت عجيب و غريبي كه به تن داشت در تمام طول مشاوره حواسم را پرت كرده بود. لباسي كه لايه سفيد بيروني ‌اش را گويا با برس سيمي چاك چاك كرده‌اند و اگر نبود لايه مشكي داخلي ‌اش هر آينه تمام محتوياتش پيدا بود. شلوار جينش هم البتّه دست كمي از لباسش نداشت و به لحاف چهل تكّه بيشتر شبيه بود تا ساتر نيم‌كره جنوبي بدن! تنها اثري كه از ريشش (يا بهتر بگويم ريش سابقش) مي‌شد يافت خط نازكي بود كه از زير لبش آغاز مي‌شد و به چانه نرسيده هم تمام. خلاصه تيپ ظاهري ‌اش به نقّاشي ‌هاي كوبيسمِ پيكاسو شبيه تر بود تا يك جوان سي ساله مجرّد البتّه باتوجّه به اين تجربه كه هرگز با ظاهر كسي به قضاوت ننشينم صميمانه پاي سخنش نشستم و بعدها هم فهميدم قضاوتم درباره قضاوت نكردن درست بوده است و بنده خدا دلش خيلي مثل لباس و شلوارش نيست. خودش هم نمي ‌دانست كه از كجا شروع كند و ظاهراً تا آن لحظه با روحاني جماعت از اين فاصله برخوردي نداشت لذا وقتي با موضوع كنار آمد و باورش شد كه «زلال احكام» و «سمت خدا» ي تلويزيون نيستيم و چهره در چهره يك آخوندِ غير مجازي نشسته است. باب سخن گشود و مثل بسياري از مردم با اين پيش زمينه كه ما با اين لباسمان حتماً دستمان به جايي مي‌رسد و كاره‌اي در اين مملكت هستيم رفت سراغ حلّ معضلات اجتماعي و راه‌كار ارائه كردن براي برون رفت از بحران‌ هاي موجود اجتماع! مهمترين دغدغه‌اي كه داشت بحران مهاجرين افغاني بود و بدجوري احساس ملّي گرايي‌ اذيّتش مي‌كرد و نگران هزينه‌ هايي بود كه اين عدّه براي كشور داشته ‌اند و دارند و مثل خيلي از كارشناس نمايان بيكاري را هم خيلي راحت مي ‌انداخت گردن حضور همين بندگان خدا. اين بخش كلامش را كه بايد مهاجرين افغاني سامان ‌دهي شوند و نظارت درستي بر ورود و خروج و رفت و آمدهاي مرزي صورت بگيرد را به عنوان نقطه اشتراكمان تاييد كردم؛ امّا با تذكّر اين نكته كه بيكارهاي ما تحصيل كرده اند و سوداي مشاغلي شيك و تميز دارند؛ ولي مهاجرين غالباً كارهاي دست پاييني را انجام مي‌دهند كه هرگز بيكاران كشورمان سراغ آن‌ها نمي ‌روند سعي در تعديلش نمودم. از ارتباط سنّتي و پيشينه فرهنگي مشتركمان با اين كشور و مردمانش و از اين كه بسياري از اين مرزبندي براي ايجاد تفرقه است و از اين قبيل منبرها هم برايش رفتم و توصيه ‌اش كردم حتماً كتاب زيباي «جانستانِ كابلستان» جناب اميرخاني را بخواند. با اين‌كه بعيد مي‌دانستم كسي را پيدا كنم كه اين كتاب را بخواند و ديدش نسبت به افاغنه تغيير نكند با كمال تعجّب ديدم مي‌گويد كتاب را خوانده ‌ام! و من نيز فهميدم آن كس را كه بعيد مي ‌دانستمش پيدا كردم. كتاب مذكور كه سفرنامه ‌اي شيرين از اميرخاني است واقعا ستودني و خواندني و حتّي نيوشيدني است و پايان زيباي كتاب نيز از آن پايان‌هايي است كه هرگز از خاطرم محو نمي‌شود. خدا عاقبت همه نويسندگان متعهّد را عموماً و عاقبت اميرخاني را خصوصاً ختم به خير كند آمين.  سي سال از خدا عمر گرفته بود ولي هنوز زن نگرفته بود شاعر هم شده بود! (هيچ بعيد نمي‌دانستم در اثر تجرّد سر از بيابان شاعري در آورده باشد) البتّه شعر سپيد مي ‌سرود تا دغدغه وزن و قافيه اعصابش را خرد نكند چند بيتي هم مهمانمان كرد كه همان‌گونه كه حدس مي‌زدم مضاميني بس مبهم داشت و براي گروه سنّي بنده و امثال بنده قدري سنگين مي‌نمود. مضاميني از اين دست كه از ديوار نترس و ماه پشتت آب مي‌ريزد و مانند اين‌ها. جرأت انتشار شعر را نداشت و انتشاراتي ‌ها تحويلش نمي‌گرفتند و قدر هنرش را نمي‌دانستند. خودش معتقد بود در فضاي نشر و چاپ، از شعر «تو سري‌ خور»تر نداريم كه ظاهراً حقّ هم داشت البتّه اين را كه اين توسري ‌ها حقّ شعرها و شاعرها هست يا نه را نمي‌دانم ولي تو سري خور بودنش را خود نيز قبول دارم. اعتقاد جالبي كه داشت اين بود كه علّت رواج خشونت در جامعه امروزمان دوري از شعر و شاعري است! و پاي اين حرفش خيلي هم استدلال مي‌آورد كه در گذشته ها كه ايرانمان آرام بوده و آرامش داشته به بركت رونق اين هنر آسماني در جامعه بوده است. توصيه‌اش هم كردم كه از عالم تجرّد خارج شود و دينش را كامل كند و ثواب نمازش را هفتاد برابر. در مقابل اين نصيحت شيخ مشفق فقط لبخندي مختصر تحويل مي‌داد و سري بالا و پايين مي‌كرد كه تا آخر هم نفهميدم از سر حجب و حيا و خجالت بود يا از روي اين كه در دلش مي‌گذشت :«اي حاج آقا دلت خوشه كي حال داره زن بگيره» و از اين قبيل حرف‌ها. 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
استاد حمید وحیدی
🔶 آنچه در پی می‌آید، برشی از #خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین استاد #حمید_وحیدی در باب تبلیغ دین و عال
در بين صحبتمان نگاه برخي رهگذران نيز برايم جالب بود ظاهراً هنوز خيلي از مردم باورشان نمي‌شد كه ما با اين مدل جوان ‌ها هم مي ‌توانيم خوش بگوييم و گل بشنويم. تقصير كيستش را نمي‌دانم امّا اين را مي‌دانم كه فاصله و ديوار كشي و انتخاب مخاطب پاستوريزه نه به صلاح ما خواهد بود و نه به صلاح جامعه‌. به هر حال نشست با بركتي بود و هم او خارج از چارچوب جعبه جادو لباس ما را ديد و هم ما بيشتر و بيشتر باورمان شد كه «نه همين لباس جين است مانع آدميّت!» برشی از حجت الاسلام و المسلمین استاد در ‎ 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه ۷ دعای ۴۹ صحیفه سجادیه ۱۷ آذر ۱۴۰۱.mp3
29.07M
🎤جلسه هفتم مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ 🎙 👤 (دعا برای دفع شرّ دشمنان و ردّ فشار آن‌ها) 🔻 تاثیر صلوات حضرت زهرا بر طعام. 🔻 آرامش درونی حضرت زهرا در مقابل دشمنان و اوج فشارها. 🔻 صَبَّارٍ شَكُورٍ مربوط به صاحبان عقل است و نتیجه آن بهره بردن و فهمیدن آیات الهی است. 🔻 وَ كَمْ مِنْ حَاسِدٍ قَدْ شَرِقَ بِي بِغُصَّتِهِ. و چه بسیار حسودی که به خاطر من اندوه و غصّه گلوگیرش شد. 🔻 وَ شَجِيَ مِنِّي بِغَيْظِهِ و شدّت خشمش نسبت به من در گلویش پیچید. 🔻 وَ سَلَقَنِي بِحَدِّ لِسَانِهِ وَ وَحَرَنِي بِقَرْفِ عُيُوبِهِ و با نیش زبان مرا آزار داد و به عیوب خودش به من طعنه زد. 🔻 وَ جَعَلَ عِرْضِي غَرَضاً لِمَرَامِيهِ و آبرویم را نشانۀ تیرهای حسدش قرار داد و صفات ناپسندی که در وجود خودش بود، به گردن من انداخت؛ 🔻 وَ قَلَّدَنِي خِلَالًا لَمْ تَزَلْ فِيهِ، وَ وَحَرَنِي بِكَيْدِهِ، وَ قَصَدَنِي بِمَكِيدَتِهِ. و با حیله‌اش مرا دچار شدّت خشم کرد و با نیرنگش آهنگ من نمود. ✅ استاد در این جلسه بحث خوبی در موارد زیر داشتند: 🔻قانون جذب و ظن خوب و 🔻حدیث زیر و نوع جنگ روانی عمرعاص با امیرالمونین نیز می‌کنند: وَ رُوِيَ: أَنَّ عَمْرَو بْنَ اَلْعَاصِ قَالَ لِعَائِشَةَ - لَوَدِدْتُ أَنَّكِ قُتِلْتِ يَوْمَ اَلْجَمَلِ فَقَالَتْ وَ لِمَ لاَ أَبَا لَكَ؟ قَالَ كُنْتِ تَمُوتِينَ بِأَجَلِكِ وَ تَدْخُلِينَ اَلْجَنَّةَ وَ نَجْعَلُكِ أَكْثَرَ لِلتَّشْنِيعِ عَلَى عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ . الاحتجاج ج ۱، ص ۱۶۵ و 🔻آیه ۴۶ ابراهیم مدرسه فقهی امام حسن عسکری علیه السلام @HamidVahidi_ir
🔶 کرسی نظریه پردازی «کارآمدی یا ناکارآمدی فقه در تربیت الهی» کرسی نظریه پردازی «کارآمدی یا ناکارآمدی در » در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با حضور اساتید محترم حوزه «حجت الاسلام حامد حسینیان» و «حجت الاسلام » و جمعی از اساتید محترم و طلاب معزز حوزه علمیه تهران برگزار گردید. 🎙📽 صوت و فیلم این جلسه را میتوانید در آدرس ذیل دانلود نمایید. «کارآمدی یا ناکارآمدی فقه در تربیت الهی» 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
به اطلاع میرساند فرصت پرسش و پاسخ برای و در پایان جلسه فراهم گردید است. عزیزان میتوانند به صورت یا شفاهی سوال خود را به استاد منتقل کرده تا استاد پاسخ را بیان بفرمایند. فلذا جهت ایجاد نظم و ایجاد آرشیو مخصوص سوالات و استفاده بیشتر از استاد در قالب پرسش و پاسخ؛ پرسش‌های اخلاقی، مشاوره تحصیلی و درسی، مهارت‌ها و سبک زندگی و امور معنوی خود را پس از جلسه و ترجیحا به صورت به استاد منتقل بفرمایید. 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
هدایت شده از استاد حمید وحیدی
🔶 کرسی نظریه پردازی «کارآمدی یا ناکارآمدی فقه در تربیت الهی» کرسی نظریه پردازی «کارآمدی یا ناکارآمدی در » در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با حضور اساتید محترم حوزه «حجت الاسلام حامد حسینیان» و «حجت الاسلام » و جمعی از اساتید محترم و طلاب معزز حوزه علمیه تهران برگزار گردید. 🎙📽 صوت و فیلم این جلسه را میتوانید در آدرس ذیل دانلود نمایید. «کارآمدی یا ناکارآمدی فقه در تربیت الهی» 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
جلسه 35.mp3
7.42M
🔊 💠 بیانات استاد 🔺 جلسه 35 بیت الحسن علیه السلام 🗓 مورخ 1401/09/23 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤جلسه هشتم مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۴ 🎙 👤 (دعا برای دفع شرّ دشمنان و ردّ فشار آن‌ها) 🔻 فَنَادَيْتُكَ يَا إِلَهِي مُسْتَغِيثاً بِكَ، وَاثِقاً بِسُرْعَةِ إِجَابَتِكَ، عَالِماً أَنَّهُ لَا يُضْطَهَدُ مَنْ أَوَى إِلَى ظِلِّ كَنَفِكَ، ای خدای من! با فریادخواهی از تو صدایت زدم، در حالی که به سرعت اجابت دعایم اطمینان داشتم و آگاه بودم که هر کس در سایۀ حمایتت پناه گیرد، مورد ستم قرار نگیرد؛ 🔻 وَ لَا يَفْزَعُ مَنْ لَجَأَ إِلَى مَعْقِلِ انْتِصَارِكَ، فَحَصَّنْتَنِي مِنْ بَأْسِهِ بِقُدْرَتِكَ. و هر کس به پناهگاه یاری تو روی آورد، گرفتار ترس و وحشت نمی‌شود؛ و تو مرا به قدرتت از سختی و شرّ او حفظ کردی. .... استاد از آیات و روایات زیر هم در جلسه استفاده کردند: 📌مؤمن آب و آتش است... «اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِيثِ كِتَابًا مُتَشَابِهًا مَثَانِيَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلِينُ جُلُودُهُمْ وَقُلُوبُهُمْ إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِكَ هُدَى اللَّهِ يَهْدِي بِهِ مَنْ يَشَآءُ ۚ وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ» (۲۳ - زمر) 📌 امید واثق داشتن... 👈 از امام صادق عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: إِذَا دَعَوْتَ فَأَقْبِلْ بِقَلْبِكَ وَ ظُنَّ حَاجَتَكَ بِالْبَابِ. کافی، ج ۲، ص ۴۷۳. 👈 از امام سجاد (ع) إِذَا رَأَيْتُ مَوْلاَيَ ذُنُوبِي فَزِعْتُ وَ إِذَا رَأَيْتُ كَرَمَكَ طَمِعْتُ» 👈از امیرالمؤمنین (ع): «لا تَخَفْ إلاّ ذَنْبَكَ، لا تَرْجُ إلاّ رَبَّكَ»  مدرسه فقهی امام حسن عسکری علیه السلام 🌀 @HamidVahidi_ir
📅 تاریخ 14010924.MP3
10.87M
فایل صوتی 📚 :جلسه هفتم پنج شنبه| 1401/09/24 🕌 : مدرسه فقهی امام کاظم علیه السلام 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
استاد حمید وحیدی
🔶 آنچه در پی می‌آید، برشی از #خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین استاد #حمید_وحیدی در باب تبلیغ دین و عال
- العياذ بالله! در نگاه اوّل هم مي‌شد افسردگي و سرخوردگي را در خطوط در هم پيچيده چهره اش فهميد!  - گفت حاج آقا چندتا سوال داشتم؟ با همان شوخي قديمي و نخ نما؛ ولي مفيد هميشگي گفتم: اين جا صف يه دونه ايه! امّا حالا شما چون مشتري خوبي هستي بفرما! خنده اش آن قدر محو بود كه شايد لبخند ناميدنش مناسب تر باشد ولي براي باز كردن يخ حاكم بر فضا بد نبود. طبق معمول اين تيپ مخاطب معتقد بود به هركاري دست ميزند بد مي‌آورد و قدم نامباركش تا به دريا ميرسد دود بر مي‌آورد و خلاصه كلام اين ‌كه گويا خدا العياذ بالله با او لج كرده و العياذبالله تر كأنّ تمام كارهايش را كنار گذاشته و مشغول گرفتن حال او شده! مثلا پيش دستانه برايش حدس زدم كه لابد طوري شدي كه هر كاري را مي‌خواهي انجام بدي مي‌گي اين يكي هم مثل بقيه خراب ميشه! تاييد كرد و معلوم شد كه بيشتر چوب همين تلقينش را مي‌خورد تا بخت سياهش! خواستم آماري از بدبختي هايش را ليست كند كه پس از كلّي فشار آوردن به مغزش نهايتاً حدود سه مورد از بدبختي هاش را نام برد، كه بدترينش تاخير افتادن نوبت وامش بود كه آن را هم خودش قبول داشت حكمتي بس بزرگ داشته. و به جزء شايع ترين و منشأ هاي مزمن و حادّ  در بين جوانان امروزه شده و چقدر شيطان سوء استفاده كرده از اين ابزار براي گمراه و گمراه تر كردن بشر. يادش بخير آن عالمي كه در اوج ناراحتي و بيماري پاهايش از او پرسيديم: «آقا پايتان چطور است؟» و ايشان در حالي كه دست بر پاي دردناكش مي‌كشيد گفت: « الحمد لله درد مي‌كند!» و چه زيباست ذكر «الهي صد هزار مرتبه شكرت» كه هميشه زمزمه لب قديمي ترها بود. برشی از حجت الاسلام و المسلمین استاد در 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
استاد حمید وحیدی
🔶 آنچه در پی می‌آید، برشی از #خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین استاد #حمید_وحیدی در باب تبلیغ دین و عال
- سيتي‌زن لس آنجلسي! از همان اوّل كه نشست از شكل برخورد و رفتارهايش معلوم بود متفاوتي دارد و با ما فرق مي‌كند. وقتي فهميدم بزرگ شده و در ايالت و در و همسايگي (عليه اللعنه) مي‌كند علّت تفاوت ‌ها را فهميدم. برادر بزرگ ‌ترش هم بعداً آمد ايرانيُ الأَب و آمريكايي الأمّ (پدر ایرانی و مادر آمریکایی) بودند و به اصطلاح خودشان سيتي‌زن يا همان شهروند آمريكا محسوب مي‌شدند. عجيب اين‌كه سؤالات هردويشان كمي بيش از كنجكاوي ‌هاي ساده و پيش پا افتاده جوانان بود و از عمق سوالات مذهبي ‌شان مي‌شد حدس زد در باغ هستند و بيگانه از به شمار نمي‌روند. برادر برزگ‌ترش علوم فضايي مي ‌خواند و ناسايي بود. كوچك خان هم دندانپزشكي را انتخاب كرده بود و همان‌قدر كه بزرگترشان دوست داشت بيايد و در ايران مشغول شود برادر كوچك‌تر آمريكا را ترجيح مي‌داد و دوست داشت آن‌جا بماند به شوخي گفتمش به خاطر دل ما بيا تا ما هم رفيق دندان‌ پزشك خارج درس خوانده داشته باشيم و براي ساخت دندان مصنوعي سراغ خودت بيايم! شبهات اعتقادي روز دنيا را هم مطرح كردند و از فيزيكدان معروفي گفتند كه صبح از خواب بلند شده است  و را زير سؤال برده است و گفته است كه خدايي در كار نيست و اين حرف‌ها را آخوندها درست كرده‌اند! خندان گفتم اين كه چيز جديدي نيست. امروزي فقط بلدند همان حرف‌هاي قديمي ‌هايشان را در زر ورق‌ هاي جديد بپيچند و به عنوان نظريات نوين به خورد مردم دهند. نهايت چيزي كه اين و اجداد اعتقاديشان مي‌گويند ايجاد ترديد و شبهه در براهين اثبات ذات باري است كه بسيار بچه‌گانه از نفي يك برهان به نفي خداوند مي‌رسند. بدون توجّه به اين‌كه براي اثبات يك چيز يك برهان كافي است امّا براي نفي بايد تمام ادلّه ردّ شود تا انكار صحيح باشد. و همين است كه دائماً تأكيد مي‌كند كه «و ما لهم به من سلطان» و يا «قل هاتوا برهانكم» و امثال اين تعابير. گيرم كه با فرمول فيزيك ثابت كرديد كه قابل مناقشه است خب باشد؛ مگر منحصر در برهان نظم است و مگر  با ترديد در يك مقدّمه يكي از چندين و چند برهان، مي‌توان اصل آن را انکار کرد؟ برشی از حجت الاسلام و المسلمین استاد در 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
دعای ۴۹ صحیفه جلسه نهم ۱ دی ۱۴۰۱.mp3
13.44M
🎤جلسه نهم مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ 🎙 👤 (دعا برای دفع شرّ دشمنان و ردّ فشار آن‌ها) 🔻 متأسفانه ابتدای جلسه ضبط نشده است. عمده بحث این جلسه در مورد حفظ آرامش در شرایط مختلف بود و به این فراز استناد داده شد: فَنَادَيْتُكَ يَا إِلَهِي مُسْتَغِيثاً بِكَ ، وَاثِقاً بِسُرْعَةِ إِجَابَتِكَ. مدرسه فقهی امام حسن عسکری علیه السلام 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
استاد وحیدی ۱ دی ماه.m4a
39.91M
فایل صوتی 📚 :جلسه هشتم پنج شنبه| 1401/10/01 🕌 : مدرسه فقهی امام کاظم علیه السلام 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
جلسه 35_1.mp3
6.15M
🔊 💠 بیانات استاد 🔺 جلسه 36 بیت الحسن علیه السلام 🗓 مورخ 1401/09/30 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا