eitaa logo
همسران بهشتی
539 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
48 فایل
🌺برگزاری روضه خانگی برای افرادکم بضاعت @Masakin_H 🌸کانالی مخصوص بندگی خدا        @darrahbandgi ☘️کانال‌محصولات‌ارگانیک‌‌(بخشی ازسودفروش‌برای‌خانواده‌های نیازمندصرف‌میشه)    @Organik_toba ناشناس‌ جواب میدم https://abzarek.ir/service-p/msg/1983669
مشاهده در ایتا
دانلود
آش شله قلمکار
این آش به سبکهای مختلف درست میشه. بعضی داخلش فقط عدس میریزن و بعضی مثل من تمام حبوبات خوشمزه رو کنار هم جمع میکنن. ولی نقطه مشترک بین تمام سبکها گوشت هست. برای این آش میتونید هم از گوشت سردست استفاده کنین و هم از گوشت گردن که من از دومی استفاده کردم. خیلیها این آش رو برای وعده صبحانه میل میکنن ولی من با چند تا کوکو که چاشنی این آش خوشمزه میکنم برای وعده نهار تهیه کردم. خوب حالا با کمی حوصله و سلیقه بریم که این روزای سرد رو با یک آش خوشمزه کنار خانواده دلچسب کنیم. گوشت گردن ۲۰۰ گرم پیاز برای پخت گوشت یک عدد متوسط زردچوبه و کمی فلفل برای پخت گوشت نخود و لوبیا از هر کدام نصف پیمانه ماش یک پیمانه عدس یک پیمانه لوبیا چشم بلبلی نصف پیمانه برنج نیمه دانه نصف پیمانه سبزی نیم کیلو شامل تره، جعفری، شوید، مرزه و ترخون ادویه شامل نمک، فلفل، زردچوبه و فلفل قرمز به میزان لازم پیاز سرخ شده نعنا یک قاشق در صورت تمایل پوره سیر . ابتدا گوشت رو یه همراه پیاز و کمی فلفل و زردچوبه میذاریم تا خوب بپزه. بعد استخوانش رو جدا کرده و گوشت رو ریش ریش میکنیم. سپس حبوبات رو که از قبل خیس کردیم جدا جدا میپزیم. پیاز داغ رو داخل قابلمه ریخته و ادویه رو اضافه میکنیم. بعد برنج رو بهش اضافه کرده و تا نیمه قابلمه آب میریزیم و میذاریم تا کمی برنج نرم شه. حبوبات پخته رو اضافه میکنیم و بعد گوشت پخته رو هم اضافه میکنیم. روی حرارت کم مرتب هم میزنیم تا آش بپزه و جا بیفته. در آخر سبزی آش رو هم بهش اضافه میکنیم. اگر مرزه و ترخون در دسترس نبود از خشک شدشون هم میشه استفاده کرد. این آش از خوشمزه ترین غذاهای ایرانیه پس درست کنید و در کنار خانواده نوش جان کنید -----------*✨🌹✨*---------- @Hamsaran_Beheshtii -----------*✨🌹✨*-----------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«شخصیّت زهرای اطهر در ابعاد سیاسی و اجتماعی و جهادی، یک شخصیّت ممتاز و برجسته‌ای است؛ به‌طوری‌که همه‌ی زنان مبارز و انقلابی و برجسته و سیاسیِ عالم می‌توانند درس بگیرند از زندگی کوتاه و پُرمغز آن زنی که در بیت انقلاب متولّد شد و تمام دوران کودکی را در آغوش پدری گذراند که در حال یک مبارزه‌ی عظیم جهانیِ فراموش نشدنی بود. آن خانمی که در دوران کودکی، سختی‌های مبارزه‌ی دوران مکّه را چشید، به شِعب ابی‌طالب برده شد، گرسنگی و سختی و رعب و انواع و اقسام شدّتهای دوران مبارزه‌ی مکّه را لمس کرد و بعد هم که به مدینه هجرت کردند، همسر مردی شد که تمام زندگی‌اش جهاد فی‌سبیل‌ا‌لله‌ بود و در تمام تقریباً ده سال ‌-قریب یازده سال- زندگی مشترک فاطمه‌ی زهرا و امیرالمؤمنین (علیهما السّلام) هیچ سالی، بلکه هیچ نیم سالی نگذشت که این شوهر، کمر به جهاد فی‌سبیل‌ا‌لله‌ نبسته باشد، به میدان جنگ نرفته باشد و این زن بزرگ و فداکار، همسریِ شایسته‌ی یک مرد مجاهد و یک سرباز و سردار دائمی میدان جنگ را نکرده باشد.» ۱۳۶۸/۱۰/۲۶ | دیدار با بانوان ، مبارک -----------*✨🌹✨*---------- @Hamsaran_Beheshtii -----------*✨🌹✨*-----------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بچه ها دست مادر را حتماً ببوسند -----------*✨🌹✨*---------- @Hamsaran_Beheshtii -----------*✨🌹✨*-----------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 |از بچگی شادی فروختم غم خریدم🌺 با پول تو جیبی هام برات پرچم خریدم🌺 🌷 🌷 -----------*✨🌹✨*---------- @Hamsaran_Beheshtii -----------*✨🌹✨*-----------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 جامعیت وجودی زهرا (س) 🔸 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) طی یادداشتی برای جماران به تشریح شخصیت والای ایشان پرداخت... . 👇👇👇👇 -----------*✨🌹✨*---------- @Hamsaran_Beheshtii -----------*✨🌹✨*-----------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 جامعیت وجودی زهرا (س) 🔹 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) طی یادداشتی برای جماران به تشریح شخصیت والای ایشان پرداخت. 👇👇👇👇 🔸 میلاد خجسته حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) را به امت اسلام بلکه جهان بشری خصوصاً جامعه اسلامی ایران عزیز تبریک و تهنیت می‌گویم. بدون شک زهرای مرضیه (س) در قلب یکایک جامعه اسلامی و امت اسلام جایگاه ویژه ‌ای دارد. همان طور که خدای عالم در قرآن این شخصیت را به عنوان مورد تکریم ویژه قرار داد و فرمود ﴿وَ آتِ ذَا الْقُرْبى‌ حَقَّه‌﴾، یعنی عنایت حق سبحانه و تعالی از جایگاه ویژه ‌ای است که حتی به رسولش دستور می ‌دهد که نسبت به این بانوی گرامی چنین وظیفه ‌ای را انجام دهد. 🔸 حضرت زهرا (س) مستقیماً بود. یعنی با قطع نظر از محبت حضرت پیامبر گرامی اسلام (ص) که آخرین نوع تکریم و تعظیم را نسبت به دخترشان داشتند و عالی ‌ترین عبارت‌ ها و الفاظ را در شأن این بانوی گرامی به کار می ‌بردند، اما حق سبحانه و تعالی به صورت مستقیم ایشان را مورد عنایت قرار داد، آنگاه که حضرت جبرائیل آمد و عرضِ سلام داشت و گفت: من از طرف خدا می ‌آیم، خدای عالم برای شمای زهرا سلام فرستاده است. این جایگاه، جایگاه ویژه‌ ای است و فهم این مسئله بسیار سنگین است، لذا حضرت زهرا (س) فرمود «هُوَ السَّلامُ وَ مِنْهُ السَّلامُ وَإلَيْهِ السَّلام» که همه سلام را از جایگاه حق تعالی می ‌دانستند. نسبت حضرت زهرا(س) با پروردگارش در مناجات ‌ها، گفت و گوها، عبادت‌ ها و نظایر آن بسیار قابل توجه و عنایت است که این نسبت شاید برای احدی نبوده و خدای عالم چنین جایگاهی را برای زهرا (س) قرار داده است. 🔸 زهرا (س) را می ‌شود در یک جمله در سخنی از امام صادق (ع) در مورد تأویل سوره شریفه قدر گفت که زهرا (س) لیلة القدر است. آن امام در تشریح و تفسیر سوره قدر فرمود: «اللَّیلَةُ فَاطِمَةُ وَ الْقَدْرُ اللَّهُ فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَک لَیلَةَ الْقَدْرِ وَ إِنَّمَا سُمِّیتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا». این گونه عبارت ‌ها، از عبارت‌ های فوق تصور است و این جامعیت، اقتضا می ‌کند که شخصیت زهرا (س) دانسته شود که ما از کدام مرحله سخن می‌گوییم. 🔸 حتی نه تنها حضرت زهرا (س) در بین زمینیان جایگاه داشت، بلکه «مَتي قامَت في مِحرابِها بَينَ يَدَي رَبِّها جَلَّ جَلالُهُ، ظَهَرَ نورُها لِمَلائِكَةِ السَّماءِ كَما يَظهَرُ نورُ الكَواكِبِ لِأَهلِ الأَرض»؛ یعنی زهرا (س) برای ملکوتیان و کروبیان هم از جایگاه زهرۀ خویش و نورانیتی که خدای عالم به او عطا کرده، نور می‌ افشاند و وقتی در محراب عبادت قرار می‌ گرفت طبق بیان حضرت زهرا (س) «وَ قَدْ أَقْبَلَتْ بِقَلْبِهَا عَلَى عِبَادَتِي». خدای عالم، عبادت زهرا (س) را این گونه می ‌ستاید که عبادت او زبانی نبوده، فقط از ناحیه اعضا و جوارح نبوده، تنها از طرف جوانح نبوده، تنها از ناحیه عقل نبوده بلکه ، قلب است و زهرا (س) از این جایگاه با خدای خود مناجات و صحبت می ‌کرد. این ویژگی‌هایی که برای زهرا(س) بیان شده است، نشان از جایگاه وجودی دارد که زمینیان از او درس بگیرند، خویش قرار دهند و توجه او را نسبت به جامعه اسلامی بدانند. 👇👇👇👇
🔸 یکی از مهمترین مسائلی که در باب عنایت زهرا (س) به امت و جامعه اسلامی هست، این است که حضرت در یکی از مناجات‌ های خود می ‌گوید: «اِلهي وَ سَيدي اَسْئَلُكَ بِالذَّينَ اصْطَفَيتَهُمْ وَ بِبُكاءِ وَلَدَي في مُفارَقَتِي اَنْ تَغْفِرَ لِعُصَاةِ شيعَتِي وَ شيعَةِ ذُرِّيتِی». این سخن، سخن بسیار عزیزی است، یعنی نهایت محبت، علاقه و دوستی حضرت زهرا (س) با یکایک افراد امت را نشان می ‌دهد؛ حتی گنهکاران و کسانی که به خطا رفتند و لغزشی داشتند. حضرت فرمود که «خدایا به انبیا و اولیا قسم» و حتی این تعبیر که بسیار رقت ‌آور است: «وَ بِبُكاءِ وَلَدَي في مُفارَقَتِي» خدایا من تو را به گریه ‌های بچه‌ هایم، در مفارقت خودم قسم می ‌دهم که گنهکاران امت، شیعیان من و شیعیان ذریه من را مورد مغرفت قرار دهی. این است که زهرا (س) نسبت به جامعه و یکایک امت اسلامی دارد که حتی گریه فرزندانش در مفارقت خویش را واسطه قرار می‌ دهد تا خدای عالم، رقّت این امر را ببیند و از جایگاه رحمت و رأفت الهی با بندگانش برخورد کند، این هم از بزرگی و عظمت زهرای مرضیه (س) حکایت دارد. 🔸 با ویژگی‌هایی که در آیات الهی از این شخصیت یاد شده است خصوصا ، موقعیت وجودی زهرا (س) را مشخص می ‌کند. حضرت زهرا (س)، قدرِ متیقنِ عترت و اهل بیت (ع) است. یعنی همه اهل تسنن و تشیع به طهارت زهرا (س) و اینکه به عنوان طاهره و اهل بیت (ع) است، اعتراف و اذعان دارند. آنچه که از حضرت زهرا (س) اظهار و به عنوان رفتار، گفته و دیده می‌ شود، از جایگاه و تطهیری است که خدای عالم بر اساس نظام تکوین انجام داده است، بنابراین هیچ لغزشی را در هیچ مقطعی نمی ‌شود از حضرت زهرا(س) دید. 🔸 ایشان آنگاه که با سختی و خشونت و افراطِ جریان حاکمیت و خلافت دروغین رسول الله روبرو شد، اظهارات، سخنان و رفتاری داشتند که همه مورد استناد بوده، به معنای اینکه چون او از جایگاه مقام سخن می ‌گوید و عمل می ‌کند، مورد عنایت پروردگار عالم و تأیید امام عصرش می ‌باشد. یعنی اگر او با خلفا برخوردی کرد و سخنانی گفت، چه در زمانی که در مسجد، خطبه فدکیه ایراد کرد و چه زمانی که با همسران مهاجر و انصار سخن گفت همه این‌ها در مرعی و منظر آقا علی بن ابی ‌طالب (ع) بود و حضرت نه تنها تصدیق و تأیید کرد و همراهی داشت بلکه جایگاه زهرا (س) به گونه ‌ای بود که علی بن ابی ‌طالب(ع) با همه وجود این مسائل را همراهی می ‌کرد. 🔸 آنچه که درباره زهرا (س) در دوره بعد از رحلت پیامبر (ص) ـ که چندان هم طول نکشید ـ اتفاق افتاد، شرایط و اوضاعی بود که همواره می ‌تواند برای امت اسلام باشد. بر اساس حدیث پیامبر (ص)، خدای عالم جایگاهی برای زهرا (س) قرار داد که ایشان الهی شد: «إنَّ اللّه َ يَغضَبُ لِغَضَبِ فاطِمَةَ و يَرضى لِرِضاها» این سخن استثنایی است یعنی او به رسیده و به باریافته است به گونه ‌ای که در حدّ قرب فرایض، او کار خدایی می ‌کند. اگر زهرا (س) غضب می ‌کند، غضب خداست و زهرا (س) مظهر غضب الهی است و اگر در جایی رأفتی به خرج می ‌دهد و در شب زفاف و عروسی پیراهن خود را به فقیر می ‌دهد، مظهر رحمت الهی است. 🔸 بنابراین، با اینکه خلفا در اوج قدرت و جایگاه حکومتی خود قرار داشتند اما حضرت زهرا (س) قاطعانه و با تمام قدرت با آنها از در حقانیت آمد و به صراحت به خلفا گفت که آیا شنیدید که پیامبر (ص) فرمود که «إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی‏ مَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی»، اگر کسی زهرا (س) را بیازارد و آزار دهد، منِ پیامبر را آزار داده است؟ آنها گفتند: بله ما این سخن را از پیامبر (ص) شنیدیم. حضرت فرمود: آیا شنیده ‌اید که پیامبر گرامی اسلام فرمود که غضب فاطمه، غضب خداست؟ آنها گفتند: آری شنیدیم. حضرت فرمود: «خدایا تو شاهد باش که من از این‌ها غضبناک هستم و این‌ها موجب آزار و اذیت من شدند». این سخن قاطعانه حجت الهی تا روز قیامت است که اگر کسانی با این جریان سازگار باشند باید بدانند که دل زهرا (س) را به درد آورده ‌اند، کسانی که به خلیفه حق الهی یعنی علی بن ابی‌طالب (ع) بی ‌توجهی کردند، در حقیقت، حضرت زهرا (س) را نگران کردند. بنابراین، باید با کمال دقت از حضرت زهرا (س) داشته باشیم. 👇👇👇👇
🔸 در بخش پایانی عرایض، این نکته را عرض کنم که زهرا (س)، زحمت ‌ها و سختی‌ های فراوانی را تحمل کرد و در یک جمله حضرت علی (ع) به پیامبر اسلام (ص) عرض کرد: من نمی ‌توانم آنچه که بر من گذشته است را بیان کنم. از سوزاندن در خانه ، آزار دادن زهرا(س) و... را نمی ‌توانم به شما بگویم، اما «سَتُنَبِّئُكَ ابْنَتُكَ بِتَضَافُرِ أُمَّتِكَ عَلَى هَضْمِهَا». این سخن، دریایی از حرف را با خود دارد که یا رسول الله، زود است که زهرا (س) وضعیت ما را به شما شرح دهد که چقدر بر ما سخت گرفتند، حصر کردند حبس کردند، به انزوا کشاندند و اجازه سخن گفتن به ما ندادند و به دست و پای ما ریسمان زدند. 🔸 ایام، ایام ولادت زهرا (س) است و ما نباید ذائقه جامعه را تلخ کنیم. اما شرائطی که متأسفانه بر امت اسلامی گذشته و اکنون هم تا حد زیادی این شرایط، خود را بر جامعه اسلامی تحمیل می ‌کند، باید جامعه همواره از تاریخ زندگی زهرا (س) هم در ایام ولادت و هم در ایام شهادت، شناخت داشته باشند. افراد جامعه ما باید بدانند؛ هم نگرانی ‌های خود را با نگرانی ‌های حضرت زهرا (س) مشمول کنند و بدانند که چنین اتفاقاتی برای بزرگان اسلام وجود داشته است، هم خوشی ‌ها، نشاط ‌ها، فعالیت ‌ها و امیدها را. 🔸 امام زمان (عج) فرمود، «إنَّ لِي في إبنَةِ رَسولِ اللّه ِ اُسوَةٌ حَسَنةٌ» ما همواره باید دختر پیامبر(ص) را الگو قرار دهیم چون و مهر و صفا و وِداد است، معدن معرفت و ارادت به پیشگاه پروردگار عالم است، معدن توجه به عنایت و عاطفه نسبت به امت اسلامی است و از هر جهت نسبت به جامعه دلسوزی داشته است. 🔸 در حدیث «الجارُ ثُمَّ الدّار» که حضرت زهر ا(س) تا آخرین لحظات روی پا ایستاد و همسایه‌ ها را در نظر داشت، مراد همان همسایه‌ های عصر ایشان نیستند بلکه حتی عصاة و گنهکاران امت پیامبر (ص) مدنظر هستند. جامعه اسلامی ما از این زن، بانو و سیده زنان عالم، بالاتر سراغ ندارد و همان طور که فرموده‌اند او را باید به عنوان اسوه و الگوی جامعه قرار داد. شعارها در باب زن مورد توجه باشد که ، زنی که در دامن وحی و رسالت رشد کرده است، و زنی که مورد عنایت و توجه خالق و رب هستی است، می ‌تواند برای جامعه بشری بیاورد، ایجاد کند و می‌تواند مسیر زندگی و حریت و آزادی جامعه را مهیا گرداند. 📚 یادداشت حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) طی برای جماران تاریخ: 1401/10/22 -----------*✨🌹✨*---------- @Hamsaran_Beheshtii -----------*✨🌹✨*-----------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️اِلا بِذکرالله تطمئن القُلوب♥️: 🌸 زیارتنامه حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها 🌸 بسم الله الرحمن الرحیم🌸 یَا مُمْتَحَنَهُ امْتَحَنَکِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صَابِرَهً وَ زَعَمْنَا أَنَّا لَکِ أَوْلِیَاءُ وَ مُصَدِّقُونَ وَ صَابِرُونَ لِکُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوکِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ أَتَی (أَتَانَا) بِهِ وَصِیُّهُ‏ فَإِنَّا نَسْأَلُکِ إِنْ کُنَّا صَدَّقْنَاکِ إِلاَّ أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِیقِنَا لَهُمَا لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوِلاَیَتِکِ‏ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ نَبِیِّ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ حَبِیبِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَلِیلِ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ صَفِیِّ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِینِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ خَلْقِ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَفْضَلِ أَنْبِیَاءِ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ مَلاَئِکَتِهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ الْبَرِیَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا سَیِّدَهَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا زَوْجَهَ وَلِیِّ اللَّهِ وَ خَیْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَهُ الشَّهِیدَهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الرَّضِیَّهُ الْمَرْضِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْفَاضِلَهُ الزَّکِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا التَّقِیَّهُ النَّقِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُحَدَّثَهُ الْعَلِیمَهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمَظْلُومَهُ الْمَغْصُوبَهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُضْطَهَدَهُ الْمَقْهُورَهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَهُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکِ وَ عَلَی رُوحِکِ وَ بَدَنِکِ‏ أَشْهَدُ أَنَّکِ مَضَیْتِ عَلَی بَیِّنَهٍ مِنْ رَبِّکِ وَأَنَّ مَنْ سَرَّکِ فَقَدْ سَرَّرَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏ وَ مَنْ جَفَاکِ فَقَدْ جَفَا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏ وَ مَنْ آذَاکِ فَقَدْ آذَی رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏ وَ مَنْ وَصَلَکِ فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏ وَ مَنْ قَطَعَکِ فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏ لِأَنَّکِ بَضْعَهٌ مِنْهُ وَ رُوحُهُ الَّذِی بَیْنَ جَنْبَیْهِ کَمَا قَالَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏ أُشْهِدُ اللَّهَ وَ رُسُلَهُ وَ مَلاَئِکَتَهُ أَنِّی رَاضٍ عَمَّنْ رَضِیتِ عَنْهُ سَاخِطٌ عَلَی مَنْ سَخِطْتِ عَلَیْهِ‏ مُتَبَرِّئٌ مِمَّنْ تَبَرَّأْتِ مِنْهُ مُوَالٍ لِمَنْ وَالَیْتِ مُعَادٍ لِمَنْ عَادَیْتِ‏ مُبْغِضٌ لِمَنْ أَبْغَضْتِ مُحِبٌّ لِمَنْ أَحْبَبْتِ وَ کَفَی بِاللَّهِ شَهِیداً وَ حَسِیباً وَ جَازِیاً وَ مُثِیباً -----------*✨🌹✨*---------- @Hamsaran_Beheshtii -----------*✨🌹✨*-----------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 تجلی حضرت زهرا(س) در روز ظهور 🔹 بر اساس روایات، حضرت زهرا سلام الله علیها لیلة هستند و همه‌ی حقایق در لیلة مخفی می‌شود. بروز و ظهور این حقیقت در یوم است و امامان معصوم علیهم‌السلام ایام هستند و بالاترین یوم، یوم الظهور است که در روز ظهور، حقیقت لیلة که همه‌ی حقایق در آن مخفی شده بود، آشکار می‌شود. 🔹 لذا آن‌چه که در دنیا امکان‌پذیر است از حقیقت و جلوه‌ی تام حضرت زهرا سلام الله علیها به‌واسطه‌ی وجود امام زمان ارواحنافداه در روز ظهور آشکار می‌شود اما مرتبه‌ی اعظم حقیقت حضرت در روز قیامت آشکار خواهد شد. 🌹 روز تولد روح و حقیت شب قدر،، که تماما برای مؤمنین سلامتی و آرامش است تا طلوع خورشید فرزندش امام مهدی ارواحنافداه... 🌹 سلام هی حتی مطلع الفجر -----------*✨🌹✨*---------- @Hamsaran_Beheshtii -----------*✨🌹✨*-----------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ « زهرا مادر ماست » ❤️ نه تنها مادرِ سادات زهراست که حتی فاطمه ام ابیهاست من از طرزِ دعاهایی که می‌کرد، یقین کردم که زهرا مادرِ ماست چه مادر، مادرِ سبطینِ طاها چه بانو، بانویِ عرشِ مُعلاست فقیهه، عالمه، اِنسیه، حورا فهیمه، فاطمه، ریحانه، عَذراست بهشتی که به زیرِ پاش اُفتاد همانا مُزدِ شیعه صبحِ فرداست اگر آدم غلامِ مرتضی بود کنیزِ حضرتِ صدیقه حواست فقط نَه ماه و خورشید و فَلک، نَه تمامِ کائنات از آنِ زهراست مجتبی دسترنج ملتمس -----------*✨🌹✨*---------- @Hamsaran_Beheshtii -----------*✨🌹✨*-----------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از درراه بندگی
🧒👧تعامل با فرزند حاج آقا مجتهدی تهرانی: نباید به کسی فحش داد. بعضی‌ها بدزبان هستند. به پسرش می‌گوید: «نفهم!». ... بد است. پسرت برای خودش شخصیتی دارد. چرا این حرف را می‌زنی؟ یکی از پسران آیت الله خرازی ... به شخصی گفته بود که من امشب منزل نمی‌روم، بروید به خانواده‌ی من اطلاع بدهید. آن شخص اطلاع نداده بود و آیت الله خرازی تا صبح ناراحت بود. صبح که پسرش را دید، حرف بدی به او نزد، فقط فرمود: «این رسم رفاقت نبود. دیشب ما را منتظر گذاشتی». این جور باید حرف زد. پسر ایشان هم تا آخر عمر حساب کار خودش را کرد. حالا اگر یک حرف زشت به این پسر می‌زد چه قدر بد بود. شخصیت بچه‌اش را خرد می‌کرد. ------*✨🌹✨*------     @darrahbandgi     ------*✨🌹✨*------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از درراه بندگی
‍ ✍آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) : مادر باید از شما راضی باشد.اگر میخواهید بهشتی شوید، مادر باید از شما راضی باشد. مادر از پدر مهم تر است. در روایت آمده کسی از رسول خدا ص پرسید : «من به چه کسی خوبی کنم؟» رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند : مادرت مجددا پرسید ، فرمودند : مادرت. بار چهارم در جواب فرمودند : پدرت .سه مرتبه فرمودند مادر و یک مرتبه فرمودند پدر. چون مادر رقیق القلب است. اگر انسان مقداری به حرف مادر نرود، دلش میگیرد. اما پدر اینطور نیست، لذا مادر را سه مرتبه سفارش کردند و پدر را یک مرتبه. هر شب یک سوره ی قرآن برای پدر و مادرتان بخوانید و یادشان کنید و براین کارمقیدباشید ------*✨🌹✨*------     @darrahbandgi ------*✨🌹✨*------