🔰 ... جام بلا، بیشترش میدهند ...
#پناهیان
🔻 توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از مسجد مجازی حضرت عمار ره
💚 #مراسم_ختم_مجازی مرحوم جعفر حاتمیان
🔰 آقای «جعفر حاتمیان» یکی از رزمندگان و جانبازان نیروهای ویژه هوابرد سپاه در دوران دفاع مقدس، و از رزمندگان مدافع حرم امروز دار فانی را وداع گفتند. روحشان قرین رحمت الهی باد.
🔸 ضمن عرض تسلیت به بازماندگان مرحوم، مجلس ختم مجازی هماکنون با قرائت «فاتحه معالصلوات» و «یک صفحه از قرآن کریم» و نثار آن به روح مرحوم برپا میشود.
مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره›
🕋🧎@masjed_ammar
هدایت شده از مسجد مجازی حضرت عمار ره
💠 قرائت جمعیِ صفحه ۶۱ قرآن کریم
💠 قرائت سوره آل عمران - از آیه ۸۴ تا آیه ۹۱
🔸 نثار روح مرحوم جعفر حاتمیان
🌹 #مراسم_ختم_مجازی
مسجد مجازی حضرت عمار‹ره›
🕋🧎@masjed_ammar
🔻بهار و تابستان داغ #آمریکا هنوز به پایان نرسیده:
- ۳۰۰ آتشسوزی در تاسیسات و ناوها و بیشهها.
- ۲۰۰ هزار کشتهی کرونا.
- ۱۰۰ روز اغتشاش و شورش خیابانی مستمر.
ظاهرا دروازههای #جهنم تازه باز شده.
🔻آمریکا و صهاینه خواب تابستان داغ با شعار «شورش گرسنگان» رو برای ایران دیده بودند؛ با نشر گسترده تصاویر کسانی که در سطل زباله غذا میجستند! اما با رزمایش #مواسات این توطئه خنثی شد.
الحمدلله
🔸 در رزمایش #مواسات در ۱۵۰ روز اخیر صدها میلیون بسته غذایی بین مردم توزیع شده است:
- در حداقل ده هزار مسجد و حسینیه، در ۱۵۰ روز.
- در هر روز، متوسط هزار بستهی ارزاق در هر مسجد.
به برکت این رزمایش، خدا توطئه دشمنان را خنثی کرد.
🔸 در رزمایش عظیم #مواسات مردم شریف ایران با کمک سپاه، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و سایر نهادها این حماسه را آفریدند.
ماشاءالله
🔸 انفاق و زکات که در رزمایش #مواسات دیده شد، ساز و کار «کدآمایش اجتماعی» است؛ اقتصاد برکتمبنا که صرفا مختص اسلام است و بس.
#رزق_لایحتسب
استاد حسن عباسی
🌐 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از مسجد مجازی حضرت عمار ره
💚 مراسم ختم مجازی مرحومه سرکار خانم دکتر طوبی کرمانی
🔰 بانوی فرهیخته «سرکار خانم دکتر طوبی کرمانی» دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان که در بیست سال مراودات علمی همواره مورد ارادت استاد عباسی بود، دار فانی را وداع گفت. روحشان شاد
🔸ضمن عرض تسلیت به بازماندگان مرحومه و جامعه علمی کشورمان، مجلس ختم مجازی ایشان را با قرائت «فاتحه مع الصلوات» و «یک صفحه ازقرآن کریم» برپا میکنیم.
#مراسم_ختم_مجازی
مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره›
🕋🧎@masjed_ammar
هدایت شده از مسجد مجازی حضرت عمار ره
💠 قرائت جمعیِ صفحه ۶۲ قرآن کریم
💠 قرائت سوره آل عمران - از آیه ۹۲ تا آیه ۱۰۰
🔸 نثار روح مرحومه سرکار خانم دکتر طوبی کرمانی
🌹 #مراسم_ختم_مجازی
مسجد مجازی حضرت عمار‹ره›
🕋🧎@masjed_ammar
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
⚡️بنياميه جلوی معرفی #شرک را گرفتند تا بتوانند شرک را به اسم #توحيد به مردم تحمیل کنند.
⚡️ اگر انسان، دستگاه #جُور را نشناسد، نمیتواند #عدل را به پا کند؛ چون ممکن است جور را با عدل اشتباه بگیرد.
⚡️ #شفافيت و #نقد _ اگر در ذیل اندیشه اسلامی انجام شود، نه ذیل ادبیات مارکسیستی و غربی _ به تحقق عدالت کمک میکند.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«ما که ميخواهيم عدالت به پا کنيم، بايد بفهميم جور و ظلم چيست؟ اگر ظلم و جور را نشناسيم، نميتوانيم دنبال عدالت باشيم. امام صادق(ع) در روایتی فرمودند بنياميه مانع معرفي توحيد نشدند، بلکه جلوی معرفي شرک را گرفتند تا مردم شرک را نشاسند. نظامي که بنیامیه به پا ميکند، مشرکانه است و خودش محور شرک است؛ این نظام را به اسم توحيد، به مردم قالب میکنند.
اگر انسان، جور را نشناسد، نمیتواند عدل را به پا کند. اگر کسي خيال کرد عدالت سوسياليستي، عدالت است، ديگر چه ظلمي بدتر از اين ميتواند انجام بدهد؟ یا اگر کسي خيال کند میتواند ذيل نظريۀ اجتماعي غرب و ذیل نظریۀ بازار، عدالت ایجاد کند و بعد بخواهد با ایجاد شفافيت ذیل این نظریات، عدالت درست کند، مبتلا به ظلم میشود. مقصود این نیست که شفافيت را دنبال نکنيم؛ شفافيت به عدالت کمک ميکند؛ اما شفافيتی که در دستگاه نبياکرم (ص) واقع میشود، اقتضائات و مناسک و شريعت خودش را دارد. برخی خيال ميکنند صرف نقد به عدالت منتهی میشود؛ البته در ادبيات مارکسيستي اینگونه است، کسی که نقد میکند، آنتيتزي است که جبراً به يک سنتز ميرسد، یعنی نقد، به تحقق سنتز کمک ميکند. ولي در دستگاه نبياکرم (ص) که اینچنین نیست؛ اگر جهتگيري انسان در نقد، جهتگيري حقی نباشد، يعني اگر انسان در جهت پرستش خدای متعال نقد نکند، خودش به عامل ضد عدالت تبدیل میشود.
الگوهاي توسعۀ مدرن، محور جور در عالم هستند و عالم را از جور پر کردهاند ـ «كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً» ـ بهخصوص که این الگوها در شکل اخير، توسعۀ پايدار را در مقياس جهاني دنبال میکنند و باز بهخصوص که نظام سلطه در حال تبدیل توسعه به حکمراني مجازي است. لذا اين توسعه، ضد عدالت است. ساختارهايي که ذيل این توسعه برای تحقق عدالت شکل گرفتهاند، اصل در جور هستند و جور را محقق میکنند، چون ساختارهای تکامل نفسانيت هستند؛ يعني ترازوها، جائرانه هستند. در این نظام، آن نفسهايي که غليظترند، بقيه را تحت سلطۀ خودشان درميآورند؛ کمااينکه این اتفاق افتاده است و مردم را اینگونه فریب دادهاند که نظام سلطه، نظام طولي بود، اما نظام بازار، نظام عرضي است؛ در حالی که در نظام بازار، تسلط نفوس خبيثه از نظام سلطۀ قديم بیشتر است؛ يعني بردهداري مدرن پيچيدهتر از بردهداري قديم است. امروزه تسلط نظام سلطه و نفوس خبیثه ـ از ثروتمندان و قدرتمندان بزرگ روي صحنه تا ثروتمندان و امپراطوريهاي بزرگ پشت صحنه ـ سلطهشان بر جهان بيشتر از بردهدارهاي قديم است و بيش از گذشته مردم را ميدوشند! اينها داراييهاي انسان را به فعلیت رسانده و آن را تبدیل به ثروت کرده و مصادره ميکنند؛ حتی عواطف انسان یا جاذبههاي وجودی بانوان را به فعليت رسانده، و به اسم کرامت، عدالت و آزادي، مصادره میکنند.
بنابراین ما برای برپایی عدالت، بايد جور را بشناسيم، بهخصوص جورِ تاريخي و اجتماعي. جور، يک نظام تاريخي دارد که بر محور اولياء طاغوت و مستکبرين است. اين فراعنه، يک نظام تاريخيِ استکبار برپا کردهاند. ما باید این نظام جائرانۀ تاريخي را بشناسيم. همچنین باید نظام اجتماعي جور و اضلاع مختلفش را در مقياس جهاني بشناسيم. اين نظام جائرانۀ جهانی، هم بُعد فرهنگي دارد، هم بُعد اقتصادي و هم بُعد سياسي. همۀ این ابعاد، جائرانه است. محور این ظلم، استکبار بر خداي متعال است؛ هروقت استکبار بر خداي متعال شکل گرفت، ظلم به مخلوقات هم شکل ميگيرد. نمیتوان بر خدا استکبار کرد و در عین حال به مخلوق او، محبت کرد؛ کسي که زير بار خدا نميرود، زير بار مخلوقات هم نميرود؛ کسي که حاضر نيست ذيل خدای متعال که واجد همۀ اسماء حسناست، قرار بگيرد، ذيل مخلوق هم قرار نمیگیرد؛ این یک توهم است که گمان کنیم انسانی که بر خدا استکبار میکند، به دیگران فکر میکند. ما باید اين جورِ گسترده را که يک دستگاه جهانی است و شکل جديد آن، شامل کل تمدن جديد غرب میشود، بشناسیم. جور يعني عدل و ظلمِ به هم آميخته؛ و همين آمیختگی، کار را سخت ميکند؛ «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ»؛ اگر باطل از آميختگي با حق جدا شود و شفاف عرضه شود، کساني که دنبال حق هستند ترديد نميکنند. وقتي حق و باطل آمیخته ميشود، کار، دشوار ميشود. اين نظام جائرانۀ جهانی، اصليترين حجاب عدالت است؛ بنابراین بايد آن را کنار بزنيم.»
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3239
☑️ @mirbaqeri_ir