[• #خانمےڪه_شماباشے👜•]
.
.
ترافل بیسـ🍫ــڪوئیتے
مواد لازم👩🏻🍳 :
2بسته بیسکوییت سبوسدار
2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی یا کره فندق(اگر نبود میتوانید از شکلات صبحانه نیز استفاده کنید)
2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
2قاشق غذاخوری پودرشکر
1لیوان شیر
👈برای کاور کردن
2بسته شکلات 80 گرمی
برای داخل ترافل ها 1 لیوان فندق
برای تزیین کردن آنها پودر پسته
👈طرز تهیه
بیسکوییتها را در غذاساز بریزیدو به شکل پودر درآورید
کره بادام زمینی و پودر شکر و پودر کاکائو و شیر را اضافه کرده و آنها را با هم ورز دهید تا به شکل خمیر درآورید.از خمیر تکه هایی به بزرگی گردو بگیرید و وسط آنها فندق بگذارید و آنها را گرد کنید و به همین روش همه را حاضر کنید و سپس در فریزر بگذارید .
سپس آنها را با شکلات آب شده به روش بنماری آغشته کنید و روی کاغذ روغنی که داخل سینی پهن کرده اید بچینید و روی آنها پودر پسته بپاشید و در فریزر بگذارید .اگر عجله دارید 10 دقیقه صبر کنید تا شکلات سفت شود و در آخر ترافلها را از روی کاغذ روغنی بردارید و در ظرف پذیرایی بچینید.
.
یہ عالمہ نڪتہ ،جانمونے😍👇
[•👒•] @heiyat_majazi
aghajan.h97.wav
479.8K
📱🍃
•[ #ڪد_عاشقــے☎️ ]•
💞🍃 ســـلام آقـــــا . . .
همــراه اول ⬅️
ارسال کد 23271 به شماره ۸۹۸۹
ایراݩــسل⬅️
ارسال کد 44120989 بہ شماره۷۵۷۵
📱🍃 @heiyat_majazi
[• #فتوا_جاتے👳🏻•]
.
.
#شبهه❌∶
متاسفانه بین ائمه ماهم جنگ قدرت بوده یعنی برای به قدرت( امامت) رسیدن باهم تقابل میکردن !!!!
#پاسخ ✅ شبهه∶
1⃣ با دقت در سیره امامان روشن می شود که آنان نه تنها جنگ قدرت نداشتند، بلکه هیچ هوای جاه طلبی نیز در آنان وجود نداشت، و اگر زمانی از حقوقشان دفاع می کردند، از باب تکلیف و وظیفه بود، نه چیز دیگر.
به طور مثال ∶
۱_ پس از آن که خلیفه دوم شش نفر را به عنوان شورای خلافت مطرح کرد، زبیر رأیش را به علی (ع) داد و طلحه به عثمان و سعد وقاص به عبدالرحمن و در نتیجه سه نفر باقی ماندند که اگر هر کدام به نفع دیگری کنار می رفت همان خلیفه بود، در این زمان عبد الرحمن خدمت علی (ع) آمد و عرض کرد من با تو بیعت می کنم به شرط این که به کتاب خدا، سنت پیامبر (ص) و سیره شیخین عمل کنید، اما حضرت فرمود اگر خلیفه شوم به کتاب خدا و سنت رسولش با روش و فهم خودم عمل می کنم نه سیره شیخین؛ از این رو از پذیرش خلافت خود داری نمود. [1]
برخی از سیاست مداران بر این باورند که امام باید این شرط را گرچه به ظاهر می پذیرفت و بعداً به آن عمل نمی کرد. واقعاً هر شخص دنیا پرست قدرت طلب چنین فکر می کند، اما می بینیم که امام (ع) به آن جواب رد می دهد.
٢_ زمانی که مردم بعد از کشتن عثمان برای بیعت به خانه علی (ع) هجوم بردند، حضرت فرمود: من وزیر و مشاورتان باشم بهتر از آن است که بر شما فرمانروایی کنم ... مرا رها کنید و به سوی دیگران بروید. [2]
2⃣ آیا کسی که قدرت طلب باشد چنین رفتار می کند؟! این با کدام معیار و سنجش قدرت طلبی سازگار است؟!
ما مطمئنیم اگر دغدغه عدالت نبود، هیچ گاه امامان به دنبال حکومت و ریاست نبودند و به فرموده امام علی (ع) اگر این دغدغه نبود تمام دنیا به اندازه عطسه بزی برای او ارزش نداشت. [3]
3⃣ بدون شایستگی تنها به دلیل ارتباط فامیلی، مقامی از یک فرد به فرد دیگری منتقل شود که این نوع وراثت نه مورد پسند شرع است و نه مورد تأیید عقل.
4⃣ افرادی تنها به دلیل شایستگی های شخص خودشان و نه تنها به دلیل ارتباط فامیلی از مقامی برخوردار شوند. در رابطه با این بخش، نخست اصل موروثی بودن را در لابه لای تاریخ انبیای ادیان الاهی بررسی می کنیم، سپس به خلافت امامان می پردازیم.
5⃣ حضرت ابراهیم پس از آن که از جانب خداوند به امامت منصوب شد، دعا می کند که این امامت در نسلش تداوم پیدا کند و خداوند نیز می فرماید: به افراد ظالم نمی رسد. [4]
6⃣ حضرت موسی از خداوند می خواهد که برادرش هارون را وزیر و جانشین او قرار دهد. [5]
و سلیمان فرزند داود از پدرش ارث برد. [6]
7⃣ بنابراین، در تمام این موارد که نوعی وراثت در آن نیز وجود دارد؛ به دلیل شایستگی های فردی اشخاصی که در مقام پدران، برادران و ... قرار می گیرند، از دیدگاه قرآن کریم قابل توجیه است.
8⃣ ما در مورد امام علی (ع) و امامان از نسل وی افزون بر نص خاصی که از پیامبر (ص) در مورد خلافت و امامت آنان رسیده، آن حضرت (ص) در مورد علی (ع) می فرماید: تو وارث من هستی. [7]
9⃣ در ارتباط با امامت ائمه نیز باید گفت که این وراثت از نوع دوم آن می باشد و معیار برای خلافت و امامت، دستوری است که از جانب خداوند می رسد؛ چون او بهتر می داند که ابلاغ پیام خود را به چه افرادی واگذار کند ... [8] حال اگر براساس این دستور، خلافت و امامت در نسلی شایسته وجود داشت باید آن را بپذیریم مانند این که پس از حضرت ابراهیم دو فرزند او اسماعیل و اسحق (ع) به نبوت رسیده و پس از اسحق نیز پسرش یعقوب و پس از آن پسرش یوسف (ع) و ... .
پی نوشتها∶
[1].کلینی، اصول کافى، کمرهاى، محمد باقر، ج 2، ص 721
[2] . علامه مجلسى، بحارالأنوار، ج 32، ص 7 و 8.
[3] نهج البلاغة، ص 50
[4] . بقره، 124، وَ إِذِ ابْتَلى إِبْراهیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی قالَ لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمین.
[5] . طه، 29 و 30، وَ اجْعَلْ لی وَزیراً مِنْ أَهْلی هارُونَ أَخی.
[6] . نمل، 16، وَ وَرِثَ سُلَیْمانُ داوُد.
[7] . شیخ صدوق، أمالی، ص 364.
[8] . انعام، 124
.
.
#مهدیار
#ڪپے⛔️
#بازنشر ≈ #صدقهجاریه🍃
هیچ شبهـهاےبے پاسخ نمونده😉👇
[•📖•] @Heiyat_Majazi
هیئت مجازی 🚩
[• #قصه_دلبرے📚•] #بدون_تو_هرگز #قسمت_پنجاهم و بغض عميقي راه گلوم رو سد کرد. دستش بين موهام حرکت
[• #قصه_دلبرے📚•]
#بدون_تو_هرگز
#قسمت_پنجاه_و_یک
حالتش با من عادی شده ود؛ حتی چند مرتبه توي عمل دستيارش شدم. هر چند همه چيز طبيعي به نظر مي رسيد؛ اما کم کم رفتارش داشت تغيير مي کرد. نه فقط با من... با همه عوض مي شد. مثل هميشه دقيق؛ اما احتياط، چاشني تمام برخوردهاش شده بود. ادب... احترام... ظرافت کلام و برخورد. هر روز با روز قبل فرق داشت...يه مدت که گذشت؛ حتی نگاهش رو هم کنترل مي کرد. ديگه به شخصي زل نمي زد، در حالي که هنوز جسور و محکم بود؛ اما ديگه بي پروا برخورد نمي کرد.رفتارشطوري تغيير کرده بود که همه تحسينش مي کردن! به حدي مورد تحسين و احترام قرار گرفته بود که سوژه صحبت ها، شخصيت جديد دکتر دايسون و تقدير اون شده بود. در حالي که هيچ کدوم، علتش رو نمي دونستيم. شيفتم تموم شد... لباسم رو عوض کردم و از در اتاق پزشکان خارج شدم که تلفنم زنگ زد...-سلام خانم حسيني امکان داره، چند دقيقه تشريف بياريد کافه تريا؟ مي خواستم در مورد موضوع مهمي باهاتون صحبت کنم...وقتي رسيدم، از جاش بلند شد و صندلي رو برام عقب کشيد. نشست... سکوت عميقي فضا رو پر کرد... -خانم حسيني مي خواستم اين بار، رسما از شما خواستگاري کنم. اگر حرفي داشته باشيد گوش مي کنم و اگر سوالي داشته باشيد با صداقت تمام جواب ميدم... اين بار مکث کوتاه تري کرد...-البته اميدوارم اگر سوالي در مورد گذشته من داشتيد مثل خدايي که مي پرستيد بخشنده باشيد...حرفش که تموم شد. هنوز توي شوک بودم! 6سال از بحثي که بين مون در گرفت، گذشته بود. فکر مي کردم همه چيز تموم شده اما اينطور نبود. لحظات سختي بود واقعا نمي دونستم بايد چي بگم... برعکس قبل اين بار، موضوع ازدواج بود...نفسم از ته چاه در مي اومد. به زحمت ذهنم رو جمع و جور کردم...-د کتر دايسون من در گذشته به عنوان يه پزشک ماهر و يک استاد و به عنوان يک شخصيت قابل احترام براي شما احترام قائل بودم، در حال حاضر هم عميقا و از صميم قلب، اين شخصيت و رفتار جديدتون رو تحسين مي کنم... نفسم بند اومد...-اما مشکل بزرگي وجود داره که به خاطر اون فقط مي تونم بگم متاسفم
🖊:نقل از همسر وفرزند شهید
#ڪپےبدونذڪرمنبع
#شرعاحــــراماست...
[•📙•] @Heiyat_Majazi
[• #وقت_بندگے💕 •]
.
.
از همه شیاطین با قدرتتر ،
شیطانی است که موظف است
اشخاصی را که میخواهند
نماز شب بخوانند را وسوسه کند ؛
این شیطان در وسوسه خیلی استاد است .
[ آیت الله حقشناس ]
#بزنزمینوخاکشکن
#شیطــوندرونتـــو☺️✋
.
.
یڪ ـجُرعـہ آرامش😌👇
[•🍃⏰•] @heiyat_majazi
[• #ازخالق_بہمخلوق☎️ •]
.
.
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
سوره 👈 مائده
آیه 👈 114
🍂 قالَ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ اللّهُمَّ رَبَّنا أَنْزِلْ
🍂 عَلَیْنا مائِدَهً مِنَ السَّماءِ تَکُونُ لَنا عِیداً
🍂 لِأَوَّلِنا وَ آخِرِنا وَ آیَهً مِنْکَ وَ ارْزُقْنا وَ
🍂 أَنْتَ خَیْرُ الرّازِقِینَ
عیسی بن مریم گفت:خداوندا،پروردگارا!
مائده ای از آسمان بر ما فرو فرست که
برای نسل کنونی و آیندگان ما عید و
نشانه ای از تو باشد و ما را روزی ده که
تو بهترین روزی دهندگانی.
🍃 تفسیــــــر 🍃
1⃣توسّل به اولیای خداوند برای قضای
حوائج،جایز است. قالَ الْحَوارِیُّونَ یا
عِیسَی ... قالَ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ اللّهُمَّ ...
2⃣برای پیامبران، مردم تاریخ و نسل ها
مطرح اند.
3⃣از نشانه های الهی،باید برای همیشه
درس گرفت.
.
.
الابِذِڪــرالله تَطمَئِنّ القلـــوب☺️👇
[•💚•] @heiyat_majazi
[• #حرفاے_خودمـونے☺️ •]
☫ ﷽. ☫
⁉️ صخره نوردا رو دیدی؟
✍🏻همیشه همراهشون یه طناب خیلی محکم وجود داره که برای این که
سقوط نکنن ازش کمک میگیرن.
✒صخرهنوردا چون یقین دارن
سقوط ⇚ برابر با مرگه...
هرگز از این طناب غافل نمیشن.
♨️ آخرالزمانه و دامهاى شيطون
همه جا پراكنده شده...
و فتح قله انسانیت رو سخت کرده😖
🥇 مگر اینکه یه صخره نورد باهوش باشی و بدونی هیچ وسيلهاى مطمئنتر از ریسمان ولايت نمیتونی پیدا کنی كه بتونه تو رو از سقوط از قله انسانیت به چاه انحراف و گمراهی نجات بده؟
✒ فقط باید یقین داشته باشی
سقوط در گناه ⇚ برابر مرگه
تا هــرگــز این طناب رو رها نکنی.
🌸 آقا جون...
#دوست_دارم_منتظرت_باشم
میدونم کمکم میکنی...
میدونم همین الآن هم با توجه و کمک خودته که انقدر عاشقانه دوسِت دارم
خــدا رو احساس ڪن👇
[•🕊•] @Heiyat_Majazi
📚|ختم قران امروز
ارسال تعـداد #صفحات به آے دی☺️👇
•📮• @F_Delaram_313
تعداد صفحات
• ۳۸۳ •
هر روز میزبان فرشته ها😇👇
[💌🍃••] @heyat_majazi
[• #فتوا_جاتے👳🏻•]
.
.
#شبهه❌:
آخرش عرض بهشت شما چقدراست؟
ﺩﺭ ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ ﮐﻪ در قرآن محمد ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻋﺮﺽ ﺑﻬﺸﺖ ﻣﯿﮑﻨﺪ در ﺗﻨﺎﻗﺾ ﺁﺷﮑﺎﺭﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ و ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩ ال عمران ﺁﯾﻪ 133 ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﻋﺮﺽ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻋﺮﺽ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﻋﺮﺽ ﺁﺳﻤﺎﻧﻬﺎ دقت کنید که ﺳﻤﺎﻭﺍﺕ ﺟﻤﻊ ﺍﺳﺖ و این ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ است که ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩ الحدید ﺁﯾﻪ 21 ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﻋﺮﺽ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﻪﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺳﻤﺎﺀ یعنی دقیقا ﯾﮏ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﺷﮑﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺑﺎ ﺁﺳﻤﺎﻧﻬﺎ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﯿﺴﺖ.
#پاسخ ✅ شبهه:
1⃣ابتدا متن دو آیه مورد مناقشه:
(سوره آل عمران، آیه 133) :و براى نيل به آمرزشى از پروردگار خود و بهشتى كه پهنايش [به قدر] آسمانها و زمين است [و] براى پرهيزگاران آماده شده است بشتابيد.
(سوره حدید، آیه 21): [براى رسيدن] به آمرزشى از پروردگارتان و بهشتى كه پهنايش چون پهناى آسمان و زمين است [و] براى كسانى آماده شده كه به خدا و پيامبرانش ايمان آورده اند بر يكديگر سبقت جوييد اين فضل خداست كه به هر كس بخواهد آن را مى دهد و خداوند را فزونبخشى بزرگ است.
2⃣بعد از بیان دو آیه، وقت بررسی دو آیه خواهد رسید:
نکته مهم، در این دو آیه این است که: منظور از عرض، عرض اصطلاحی فارسی در مقابل طول نیست، بلکه منظور وسعت کلی است. حال دو اختلاف در دو آیه وجود دارد:
1_ اختلاف بین عبارت: «جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ» و «جَنَّةٍ عَرْضُهَا كَعَرْضِ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ»
2_ اختلاف بین عبارت: «أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ» و «أُعِدَّتْ لِلَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ».
3⃣بررسی اختلاف اول
خداوند متعال، در بیان وسعت بهشت، می فرمایند: بهشتی که عرض آن، آسمان ها و زمین است. با این تعبیر، بهشت بزرگترین مخلوق خداوند است، چرا که غیر از آسمان و زمین؛ چیز دیگری وجود ندارد که بتوان آن را خارج از زمین و آسمان دانست. و اما آیه 21 حدید که با عباراتی شبیه به آیه قبل است، می فرماید: وسعت بهشت، مانند وسعت آسمان و زمین است. بنابراین با بررسی اولیه آیه درخواهیم یافت آیه اول خبر از وسعت بیکران بهشت می دهد، و آیه دوم، خبر از مثال زدن این وسعت است. پر واضح است که در مثال زدن، همیشه بین دو شیء مثال زده شده؛ برابری صد در صد وجود ندارد. مثلا وقتی گفته می شود: پرتقال، مانند نارنگی است؛ نه به این معناست که پرتقال خود نارنگی است، بلکه منظور رنگ و اندازه و شمایل و ... است.
4⃣از همین رو، خداوند متعال در آیه 21 حدید، مثال زده است که وسعت بهشت، مانند وسعت آسمان و زمین است (نه اینکه وسعت بهشت دقیقا وسعت آسمان و زمین است) ولی در آیه 133 سوره آل عمران، خداوند متعال می فرمایند وسعت بهشت آسمان ها و زمین است (که طبق توضیح گذشته، خداوند می فرمایند: بهشت بزرگترین مخلوق من است)
5⃣اما بی توجهی نویسنده شبهه به یک نکته، نشان دهنده سطح سواد اوست، و این نکته آنکه: در هر دو آیه، قبل از کلمه سماء، الف و لامی قرار گرفته است «السماء» که در عربی به الف و لام جنس معروف است. الف و لام جنس، اسم بعد خود را عمومیت می بخشد، یعنی جنسیت اسم بعد خود را مد نظر دارد نه فرد آن را؛ مثلا وقتی گفته می شود، «الانسان» «القرآن» و ... منظور جنس انسان و قرآن است یعنی همه انسان ها و قرآن های موجود در عالم (حتی آنهایی که اکنون نیستند و یا در آینده خواهند آمد.)
6⃣با بیان فوق، درخواهیم یافت هر دو آیه منظورشان از کلمه سماء، جنس سماء است، یعنی همه آسمان ها و زمین.
7⃣بررسی اختلاف دوم
اما با تاملی در دو آیه، درخواهیم یافت، این اختلاف در کلمه سماء ممکن است ناشی از بخش دوم آیات باشد. چرا که هر آیه بهشت قشر خاصی را در حال معرفی است.
آیه 133 سوره آل عمران در حال معرفی بهشت متقین است. اما آیه 21 سوره حدید در حال معرفی بهشت تمام مومنین به خدا و رسولش می باشد. حتی در آخر همین آیه می فرماید این بهشت یک فضل الهی است، و به همه داده نمی شود بلکه به آنان که خداوند بخواهد خواهد رسید.
8⃣پر واضح است که قشر اول، بیشتر مستحق بهشت الهی می باشند، و شاید اختلاف در عبارات قرآن کریم در کلمه سماء، به همین خاطر باشد که بهشت متقین با بهشت غیر متقین متفاوت تر است (حداقل در وسعت). چرا که در آیه 133 آل عمران، بهشت متقین؛ به اندازه آسمان ها و زمین است ولی در بهشت غیر متقین در آیه 21 حدید، بهشت، به مانند وسعت آسمان و زمین است که از آیه قبل محدود تر محسوب می شود.
.
.
#مهدیار
#ڪپے⛔️
#بازنشر ≈ #صدقهجاریه🍃
هیچ شبهـهاےبے پاسخ نمونده😉👇
[•📖•] @Heiyat_Majazi
[• #نھج_علے(ع)☀️ •]
🍃🌹🍃🌹🍃
✨بہ نامـ خداے علے✨
😎 یکی از شما به دلخواه یک
قبیله از اعراب قریش را تعریف کند.
😊 بنی هاشم:
برای هر چی که تو دستشون
دارن بخشنده ان.
برای جانبازی در راه دین
سخاوتمند ترین هستند.
خوشرو تر ، گویا تر و
خیرخواهترین قبیله هستند
😎 ممنون جانم.
📚|• #نهج_البلاغه. حکمت ۱۲۰
مطابق با ترجمه #محمّد_دشتی
.
#ڪپے⛔️
#بازنشر ≈ #صدقهجاریه
پاے حــرفـ مولاتـ بشینــ😌👇
[•✍•] @heiyat_majazi