فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاش دستم میرسید و
به این مرد
به این انسان ایستاده برای خدا؛
#جایزه_قیام
میدادم.
#دینداری
#حوزه_علمیه
#جایزه_قیام
@HekmateFarhang
حکمت فرهنگ
🔸فایل صوتی ▫️درآمدی بر نوآوری اجتماعی، نسبت نوآوری و جهان اجتماعی. ▫️دوره تربیت راهبر نوآوری اجتماعی
🔸 بازخوانی میراث اجتماعی جهان اسلام و بازسازی نهاد نوآوری اجتماعی ایران؛
برخلاف جهان طبیعی که از پدیدههایی مادی و ملموس شکل گرفته است؛ جهان اجتماعی را، تراکمی از #معانی انسانیافت، صورت داده است. این معانی، حاصل اقبال گروهی از انسانهاست که پس از حضور در جان آنان، جهان اجتماعیشان را نیز برساخته است. از این رو انسان این جهان، برای تامین نیازهایش در امتداد معانی و ارزشهای مورد اقبال، پدیدههای اجتماعی تسهیلگر یا #فناوریهای اجتماعی را ایجاد میکند. لذا یک جهان اجتماعی، حاصل جمع #نیازها، #آگاهیها، #ارزشها و #فناوریهای تسهیلگر انسانهای آن جهان است.
اسلام و همه جهانهای اجتماعی برساختهاش در طول تاریخ، از این فرایند مستثنی نبودهاند و #تراکم معانی حاصل از اقبال و #تنوع فناوریهای به دستآمده از تلاش انسانهایش در ادوار مختلف، میراث مهمی را برای انسان انقلاب اسلامی برجای گذاشته است.
هرچند وضعیت عصر حاضر، ذیل اقتدار اندیشه مدرن و در نتیجه تحمیل فناوریهایش، #بازخوانی و ارجاع به دستاوردهای اجتماعی جهان٫جهانهای اسلامی را دشوار کرده است؛ اما، از آنجا که وابستگی مضاعفی میان اندیشه و فناوری وجود دارد، لاجرم برای دستیابی مجدد به تمدن اسلامی اسلامی، نیازمند عبور از این حجاب متراکم و دستیابی به میراث اجتماعی جهان اسلام هستیم.
#بازخوانی معانی، اندیشهها و فناوریهای اجتماعی جهان اسلام، امکان صورتبندی فرآیند #بازترکیب میراث اجتماعی آن را فراهم میسازد. گفتگو از #نوآوری اجتماعی، گفتگو از این فرآیند بازترکیب است که در سپهر آن با بازسازی نهاد نوآوری اجتماعی، زمینه بازسازی فناوریهای اجتماعی و در نتیجه #بازسازی جهان اجتماعی برای تسهیلگری اقبال و تحقق معانی این جهان فراهم میآید.
▫️پیشنیازهای نظری این بازخوانی را، میتوان در سوالات زیر دستهبندی نمود:
▫️صفر. نوآوری را چه بدانیم و آیا نوآوری در جهانهای مختلف معانی مختلف دارد؟
▫️یک. نسبت میان معانی، ایدهها و اندیشهها و ارزشها و فناوریهای اجتماعی و مادی یک جهان چیست؟
▫️دو. چه مقدمات معرفتی یا غیرمعرفتی در انسان یک جهان باید رخ دهد تا #انگیزه بازتولید فناوریهای اجتماعی در او شکل بگیرد؟
▫️سه. #فرآیند بازتولید یک فناوری اجتماعی چیست؟ آیا این فرآیند خودآگاه است؟ آیا آموزشپذیر است؟ آیا مرحلهمند است؟
▫️چهار. #منابع مورد نیاز برای شکلدادن و بازتولید فناوری اجتماعی چیست؟ (منابع معنایی، انسانی، مالی و ...)
▫️پنج. نسبت بازیگران مختلف به توسعه و تحریک نوآوری در یک جهان چه میزان است؟ کدام یک از نیروهای #اقتدار، #رقابت یا #اعتماد و #تعاون، یا #ولایت، در این میان فناوریسازترند؟
▫️شش. نسبت #دین و نوآوری چیست؟ آیا دین در اینجا ملحق به اندیشه و معانی میشود و در ذیل منابع معنایی باید آن را پیگرفت یا ظرفیت دیگری را نیز به میدان میآورد؟
▫️هفت. #نهاد پرورشدهنده نوآوری اجتماعی چه مختصاتی دارد؟ آیا نهادی گسترده نظیر آموزش عمومی است یا نهادی متمرکز است؟ تعلق به کدام نیروی اجتماعی دارد؟ ساختها و قواعد آن چیست؟
▫️هشت. اگر میان اندیشهها و نهاد نوآوری وابستگی هست، نهضت #مقاومت در برابر نهاد نوآوری مدرن را باید چگونه صورتبندی کرد؟ آیا دوران گذار دارد؟ آیا #حوزه علمیه میتواند راهبری این نهضت را بر عهده بگیرد؟
🔹از این جهت، بر آن شدیم تا #حلقه_علمی دین و نوآوری اجتماعی را تشکیل دهیم. این حلقه، زمینهای است برای گرد آمدن انسان #فناوریساز انقلاب اسلامی و اندیشیدن به پرسشهای مهم این سفر بازخوانی و بازسازی نهاد نوآوری ایران؛ انشاءالله.
#ویرایش دوم
#دین
#نوآوری_اجنماعی
#حوزه_علمیه
@HekmateFarhang
حکمت فرهنگ
مرکز ملّی مطالعات و سنجش دینداری برگزار می کند؛ کلاس:«نظریه جامعهشناختی دین با رویکرد عرفانی ابن
#سومین جلسه درسگفتار جامعهشناسی #دین، استاد پارسانیا، #امروز سوم دیماه، ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ برگزار خواهد شد.
@markazsanjeshdindari
جامعهشناسی دین جلسه ششم..mp3
21.89M
🔸فایل صوتی جلسه ششم
▫️جامعهشناسی دین
▫️ترم دوم ۱۴۰۱ - برادران
▫️دانشگاه باقرالعلوم ع
▫️ارائه: شریعتی.
🔸 مباحث:
▫️انواع تعریف دینداری:
- مولفهای/جوهری/غایی.
- تقلیلی/تحویلی/کارکردی.
- تعریف باز/ مشابهت خانوادگی.
▫️تعریفهای مولفهای دینداری:
- محوریت فراتجربه.
- محوریت امر مقدس.
- محوریت هستی مطلق.
@HekmateFarhang
بیانات رهبری - رویکرد معرفتی و گزارهای به فرهنگ.docx
23.8K
🔸بازیابی هندسه معرفتی فرهنگ؛
▫️گفتگو از #سیاستگذاری، راهبری و مهندسی فرهنگ، نیازمند تعریفی #تغییرپذیر و #نقدپذیر از فرهنگ است؛
▫️رویکرد معرفتی یا #گزارهای به فرهنگ، نوعی فراتعریف از فرهنگ است که علاوه بر توضیح #ایستاییهای فرهنگ، #پویاییهای آن را نیز میتواند تبیین کند.
▫️در این متن کوتاه که گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، این رویکرد معرفتی، مبنای مهندسی فرهنگ و تحول در ساختار فرهنگی کشور قرار گرفته است.
🔸در این متن، موارد زیر اشاره شده است:
- تحول ساختاری در برابر تحول سازمانی فرهنگ.
- چیستی بنیانهای فرهنگی کشور.
- ویژگیهای تحول انقلابی.
- معنای صحیح مهندسی فرهنگ بر اساس رویکرد معرفتی به فرهنگ.
- نمونههایی از گزارههای بنیادین فرهنگ.
▫️در امتداد همین رویکرد، مکتب دانش اجتماعی قم، با بازخوانی میراث حکمی، به #بازسازی هویت معرفتی فرهنگ پرداخته و ویژگیهای #عینیت، #تغییرپذیری و #نقدپذیری فرهنگ را صورتبندی نموده است که ظرفیت سیاستگذاری و راهبری فرهنگ را هموار میسازد.
+ یادداشت مرتبط:
- در حسرت نظریه فرهنگ؛ دو برداشت متفاوت!
- فقط تبریک نگوییم!
@HekmateFarhang
ج. ۹ نظریههای فرهنگ.mp3
17.88M
🔸فایل صوتی جلسه نهم
▫️نظریههای فرهنگ
▫️ترم اول ۱۴۰۲ - مدیریت راهبردی، برادران.
▫️دانشگاه باقرالعلوم ع
🔸 مباحث:
▫️تقسیم نظریات توصیفی فرهنگ به نظریات ایستایی و پویایی.
▫️بازخوانی تعریف معرفتی فرهنگ.
▫️فرهنگ معرفت درجه دو است.
▫️بازخوانی لایههای فرهنگ و پرسشهای متناظر هر لایه.
▫️ارزش در لایههای فرهنگی جنبه توصیفی دارد.
▫️چهار ویژگی کلی برآمده از کاربست فرهنگ: گزینش، پرورش، عادیسازی و معناییبودن.
▫️فرهنگ، طبیعت ثانویه انسانی است.
▫️سه ویژگی گزارههای فرهنگی؛ پایداری، نظاممندی، پویایی.
▫️نظم میان گزارههای فرهنگ، نظم شبکهای است.
▫️تفاوت در شبکهها، به تفاوت محتوای گرهها یا موقعیت گرهها است.
▫️پویایی فرهنگ مبتنی بر نظاموارگی شبکه است.
▫️تغییر و راهبری فرهنگ نیازمند کشف نظام روابط گزارههاست.
▫️ارائه نمونه شبکه ارزشها.
@HekmateFarhang
حکمت فرهنگ
🔸فایل صوتی جلسه نهم ▫️نظریههای فرهنگ ▫️ترم اول ۱۴۰۲ - مدیریت راهبردی، برادران. ▫️دانشگاه باقرالعل
در این ارائه تلاش کردم، چارچوبی برای جایابی نظریههای توصیفی فرهنگ، معرفی کنم و با طرح ویژگی #تغییرپذیری و پویایی فرهنگ، زمینه ورود به نظریههای #پویایی فرهنگ را فراهم سازم.
+ پینوشت: در روز ارائه این بحث، شش ساعت پیوسته گفتگو کرده بودم، لذا صدا و توانش بیانم از همیشه ضعیفتر است.
حکمت فرهنگ
مرکز ملّی مطالعات و سنجش دینداری برگزار می کند؛ کلاس:«نظریه جامعهشناختی دین با رویکرد عرفانی ابن
#چهارمین جلسه درسگفتار جامعهشناسی #دین، استاد پارسانیا، #امروز دهم دیماه، ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ برگزار خواهد شد.
@markazsanjeshdindari
موضوع این جلسه به بررسی جامعهشناسی دین از منظر #فارابی اختصاص دارد.
@HekmateFarhang
🔸 این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت؛ باذن الله.
بسم الله الرّحمن الرّحیم
▫️دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران، بار دیگر #فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در #کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.
▫️ملت ایران عزادار شد و خانوادههای زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که #سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه #دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه #مغزهای مفسد و شرارتزا که آنان را به این گمراهی کشاندهاند، از هم اکنون آماج قطعی #سرکوب و مجازات #عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ #سختی در پی خواهد داشت باذن الله.
▫️اینجانب در عزای خانوادههای مصیبت دیده با آنان همدل و همراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقهی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
Farsi.Khamenei.ir
حکمت فرهنگ
مرکز ملّی مطالعات و سنجش دینداری برگزار می کند؛ کلاس:«نظریه جامعهشناختی دین با رویکرد عرفانی ابن
#پنجمین جلسه درسگفتار جامعهشناسی #دین، استاد پارسانیا، #امروز ۱۷ دیماه، ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ برگزار خواهد شد.
@markazsanjeshdindari
201213_2101.mp3
11.75M
🔸فایل صوتی جلسه چهارم
▫️درسگفتارهای جامعهشناسی دین از منظر متفکران مسلمان؛
▫️استاد حمید پارسانیا؛
@markazsanjeshdindari
🔸 مباحث:
▫️نسبت فاعل شناخت و موضوع شناخت در جامعهشناسی دین
▫️ضرورت گونهشناسی تعاملات هویتی دانشآموختگان متدین جامعهشناسی دین
▫️موقعیت جامعهشناسی دین در نظام آکادمیک
▫️علم سکولار، حقیقت پدیده دینداری را تغییر میدهد
▫️ویژگیهای مشترک تعریف علم در زمان فارابی
▪️1. شناخت محدود به حس نیست؛
▪️2. شهود وحیانی مرجعیت معرفتی دارد؛
▪️3. نگاه توحیدی در هستیشناسی محوریت دارد؛
▫️چرائی مسالهبودن معنای عقل در جهان اسلام ؛
▫️معانی و مراتب عقل نزد فارابی
@HekmateFarhang
جلسه هشتم استاد شریعتی(2).mp3
42.02M
🔸فایل صوتی جلسه هشتم
▫️جامعهشناسی دین
▫️ترم دوم ۱۴۰۱ - برادران
▫️دانشگاه باقرالعلوم ع
▫️ارائهدهنده: شریعتی.
🔸 مباحث:
▫️بازخوانی نظریه پیتر برگر در تعریف غایی از دینداری.
▫️دین و معناسازی کهکشانی از جهان.
▫️دین و وضعیتهای کرانهای معنا.
▫️درآمدی بر جامعهشناسی شناخت.
▫️نسبت نهاد علم و رویکردهای برساختی به علم.
▫️مسأله عینیت در نهاد علم.
@HekmateFarhang
حکمت فرهنگ
🔸فایل صوتی جلسه نهم ▫️نظریههای فرهنگ ▫️ترم اول ۱۴۰۲ - مدیریت راهبردی، برادران. ▫️دانشگاه باقرالعل
پیش از این درسگفتاری با موضوع نظریات توصیفی فرهنگ در نسبت با #ایستاییهای فرهنگ بارگزاری شد؛ فایلهایی که در ادامه ارائه میشود، به نظریات توصیفی #پویایی فرهنگ اختصاص دارد.
نظریات پویایی به صورتبندی توصیفی چگونگی #تغییر و تحول فرهنگ میپردازند.
چارچوب اصلی این جلسات از رساله دکتر #لبخندق برگرفته شده است.
ج. ۱۱ نظریههای فرهنگ. راهبردی..mp3
20.15M
🔸فایل صوتی جلسه یازدهم
▫️نظریههای فرهنگ
▫️ترم اول ۱۴۰۲ - مدیریت راهبردی، برادران.
▫️دانشگاه باقرالعلوم ع
🔸 مباحث:
▫️بازخوانی مولفههای فرهنگ.
▫️ضرورت گفتگو از پویایی فرهنگ.
▫️بازخوانی رویکرد معرفتی به فرهنگ از منظر رهبری.
▫️معنای مدیریت راهبردی فرهنگ در سهگانه مدیریت محصولپایه، معناپایه و سازه پایه.
▫️بازخوانی پرسشهای مرتبط با تحول فرهنگ.
▫️گونهشناسی نظریههای پویایی فرهنگ.
▫️بررسی رویکرد «چرخه حیات» و تطبیق با تغییر فرهنگی.
▫️بررسی رویکرد «تطورگرایی» و تطبیق آن با تغییر فرهنگی.
@HekmateFarhang
ج. ۱۲ نظریههای فرهنگ. راهبردی.mp3
14.38M
🔸فایل صوتی جلسه دوازدهم
▫️نظریههای فرهنگ
▫️ترم اول ۱۴۰۲ - مدیریت راهبردی، برادران.
▫️دانشگاه باقرالعلوم ع
🔸 مباحث:
▫️بازخوانی گونهشناسی نظریههای توصیفی ایستایی فرهنگ.
▫️بازخوانی گونهشناسی نظریههای توصیفی پویایی فرهنگ:
▪️گونه یک؛ چرخه حیات.
▪️گونه دو؛ تطورگرایی.
▪️گونه سه؛ دیالکتیکی.
▪️گونه چهار؛ غایتشناختی.
▫️تنظیر گونههای تغییر و گونههای مدیریت راهبری فرهنگ.
@HekmateFarhang
حکمت فرهنگ
مرکز ملّی مطالعات و سنجش دینداری برگزار می کند؛ کلاس:«نظریه جامعهشناختی دین با رویکرد عرفانی ابن
#ششمین جلسه درسگفتار جامعهشناسی #دین، استاد پارسانیا، #امروز ۲۴ دیماه، ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ برگزار خواهد شد.
@markazsanjeshdindari
امروز ظهر
وارد آرایشگاه مردانه شدم؛
آرایشگر مردیست میانسال، مومن و انقلابی؛
با خوشوبش شروع کردم و گفتم:
«از بالستیکهای دیشب خوشت اومد؟»
بیتامل گفت:
«نباید سفارت آمریکا را میزدیم، وجهه جهانی خوبی نداره!»
تمام!
هر چه تلاش کردم این روایت غلط را با روایت صحیح جایگزین کنم، مثمر واقع نشد.
پ.ن: اگر توفیقات فنی را با روایتپردازی دقیق و دست اول همراه نکنیم، چنان موشک سرگردانی در میان خودیها منفجر خواهد شد.
#روایت_اول
#آرایشگاه_آزمایشگاه_اجتماعی
#مردم
#سپاه_متشکریم
#هر_تصویری_روایت_نیست
🔸خدا، مردم، تمدن؛
▫️خدای متعال مؤمنان را در ردیف نصرت خودش قرار میدهد؛ یعنی اگر مؤمنان کمک نمیکردند به پیغمبر، پیغمبر هم پیروز نمیشد. لذا اولین کاری که پیغمبر انجام داد ساختن مؤمنان بود. #مؤمن بسازد، مؤمن درست کند.
▫️خب پس بنابراین روشن است که رسیدن به هدفهای اسلامی ــ حالا اسمش را بگذارید نظام اسلامی، در نهایت #تمدّن اسلامی ــ جز با حضور مردم جز با توجّه و مبادرت مردم امکانپذیر نیست. باید مردم بخواهند، مردم بیایند، #مردم اقدام کنند.
🇮🇷 رهبر معظم انقلاب.
@HekmateFarhang
45.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸جشن یا عزای سازمانوارگی امر تربیت در ایران؟
▫️در این کلیپ کوتاه، استاد #پناهیان با شوقی مضاعف، دعوت به برگزاری #جشن تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک میکنند. برای من که با ایدههای راقی سازمانگریزانه ایشان در امر تربیت آشنا و همراه بودم، این کلمات بسیار سنگین و عجیب بود.
▫️سازمان ملی تعلیم و تربیت (#توتک)، سازمانی برای راهبری امر تربیت برای گروه سنی زیر #هفت سال است؛ پیش از این نیز در باب آسیبهای این سازمانزدگی امر تربیت در سنین زیر هفتسال که اساسا ملک طلق #خانواده است، نکاتی عرض کرده بود.
▫️این در حالی است که سابقه سازمانزدگی امر آموزش عمومی در انقلاب اسلامی، آثار و تجربیات جبرانناپذیری نظیر تودهایشدگی و #خلاقیتزدائی، حافظهپایگی و #مهارتزدائی، #تربیتزدائی، ناعدالتی آموزشی و بازاریشدگی را رقم زده و زمینه تخلیه نهاد آموزش عمومی را از امر تربیت - چنانکه افتد و دانی! - فراهم آورده است.
▫️اینک، جای این پرسش جدی است که با توجه به تجربه فاجعهبار سازمانزدگی امر آموزش عمومی، چگونه چنان مشتاق به استقبال سازمان توتک میرویم و گستره حضور خانواده در عرصه تربیت را تنگ میکنیم؟
▫️امید آن است که فیلم را به اشتباه دیده باشم که شاید #دوربین مخفی باشد به قصد آزمودن حساسیتهای حوزویمان؛
▫️پ.ن: کمی با ایده مشارکتپایه توتک و پروژه هوای مادری، آشنایی دارم، که البته این دو نمیتوانند مصحح مصائب سازمانوارگی آن باشند؛
📚 یادداشت مرتبط:
+ تربیت کودک با اسلام منهای روحانیت.
+ سنگ تربیت در چاه سازمان ملی.
#سیاستگذاری_تربیت
#سازمانزدگی
#توتک
#خانواده_زدائی
@HekmateFarhang
حکمت فرهنگ
امروز ظهر وارد آرایشگاه مردانه شدم؛ آرایشگر مردیست میانسال، مومن و انقلابی؛ با خوشوبش شروع کردم و
در پی ارسال این پیام، آقای حسین از من پرسیدند:
- روایت پردازی درست تو این خبر چیه؟
به او که نمیشناختماش، پاسخ دادم:
سلام علیکم
نیازمند یک #تصویر بزرگ از صحنه مبارزه هستیم؛ یک تصویر بزرگتر که جریان و وابستگی رویدادها را بتواند بیان کند و سپس یک #هماهنگی قرارگاهی برای پژواک این تصویر بزرگ ایجاد شود.
مثلا یک برنامه تلویزیونی، که بلافاصله بعد از شلیک، مواضع هدف و چرایی هدف را با زبانی همه فهم و استعاری -شبیه بیان حاجقاسم و رهبری- بیان کند، شبهات را رصد کند و پاسخ بگوید و برای اقدامات #واژهسازی کند و پیگیر باشد رسانهها با آن واژهها صبحت کند.
در این میان پرسشهای فراوانی ایجاد شد: مثلا، چرا حریم هوایی عراق و پاکستان را نقض کردیم؟ مگر کار داعش نبود، پس چرا موساد و کومله؟ چرا نزدیک کنسولگری آمریکا؟ خواستیم زورآزمایی کنیم یا زدیم و نخورده است؟ چرا تاجر زدیم؟ نظامی زدیم یا مردم عادی؟...
تصویرهای بزرگ #استدلال اجتماعی یک رویداد هستند و پرسشها قوت استدلال را میگیرند که اذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال.
برای مثال:
یادآوری میکنم روایتپردازی صبح شهادت #حاجقاسم را که در صبح جمعه آنتن شبکه سه تحویل حاجحسین یکتا شد و او که بیان روانی دارد استعاره #ملک_سلیمان را ساخت و پرداخت. ناگفته نماید حاجقاسم بیش از آنکه نظامی باشد یک رسانه بود، آن هم یک رسانه #واژهپرداز و جریانساز.
یادآوری میکنم روایتپردازی آلروحانی را در برجام که با حضور پررنگ و پرحرارت در رسانههای مختلف به روایتپردازی سلحشورانه از برجام پرداختند و توفیق یافتند، کلاغ وادادگی را بهجای قناری ظفر غالب کنند.
@HekmateFarhang
🔶 ضرورت پیوستنگاری رسانهای عملیات موشکی اخیر
✍️ حجتالاسلام دکتر مجید مبینی
🔹عملیات موشکی افتخارآمیزی انجام گرفت که برای هر آزادهای غرورآفرین است؛ اما هر اقدام ملی نیازمند پیوست رسانهای است تا تحت تاثیر پروپاگاندای دشمن قرار نگیرد و جای قاتل و مقتول تغییر نکند.
🔹در سطح مخاطبان ایرانی، پس از این عملیات ممکن بود چه شبهاتی شکل بگیرد و چه پاسخی به آنها باید داده میشد؟ استفاده از نماد #کاپشن_صورتی اقدام رسانهای تحسین برانگیزی در این زمینه بود.
🔹در عرصه مخاطبان خارجی، چه شبهاتی در ذهن مردم #عراق و #پاکستان ممکن بود شکل بگیرد و چه پاسخی به آنها باید داده می شد؟ آیا ما حاکمیت آنها را نقض کردیم؟ یا طبق حقوق بینالملل پذیرفته شده از سوی خود آنها، این اقدام ما قابل دفاع است؟ این پیام رسانهای از طریق کدام رسانهها در فضای افکار عمومی عراق و پاکستان باید منتشر میشد؟
🔹عدم توجه تام به پیوست رسانهای باعث میشود که دشمن از همین اقدامات دفاعی برای تضعیف روابط مردم کشورهای منطقه و تشدید #ایرانهراسی استفاده کند.
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
@HekmateFarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فناوریهای اجتماعی بزرگ
از #خلاقیتهای کوچک
آغار میشوند
و #ارزشها را
در زندگی روزمره
#امتداد میبخشند؛
استقبالِ
خادمین چایخانه حرم امام رضا علیهالسلام
از عروس و داماد لبنانی؛
#دین_مولد_نوآوری_اجتماعی
#فناوریهای_خانواده
#نشاط_مومنانه
@HekmateFarhang
حکمت فرهنگ
مرکز ملّی مطالعات و سنجش دینداری برگزار می کند؛ کلاس:«نظریه جامعهشناختی دین با رویکرد عرفانی ابن
#هشتمین جلسه درسگفتار جامعهشناسی #دین، استاد پارسانیا، #امروز 8 بهمنماه، ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد.
@markazsanjeshdindari
🔸سیاستگذاری فرهنگی معماری خانه؛
▫️[23] فصل [في بيان أن المساكن قد تولّد في أهلها أخلاقا مختلفة]:
المساكن قد تولّد في أهلها أخلاقا مختلفة مثال ذلك أنّ مساكن الشعر و الجلود في الصحاري تولّد في أهلها ملكات التيقّظ و الحزم، و ربما يزداد الأمر فيه حتى يولّد الشجاعة و الإقدام، و المساكن المنيعة و الحصينة تولّد في أهلها ملكات الجبن و الأمان و التفزّع فواجب على المدبّر ان يراقب المساكن و لكن ذلك بالعرض و لأجل أخلاق أهلها و على سبيل الاستعانة فقط. (فارابی، فصول منتزعه، ص39، قرن چهارم هجری)
▫️خلاصه؛ از آنجا که ساخت مسکن در ایجاد اخلاق نیک و بد در انسان موثر است، پس بر مدبر و #شهریار لازم است برای تعالی اخلاق اهل شهر، بر چگونگی ساخت مراقبت کند.
عکس تیمچه امینالدوله کاشان از صادق میری.
@HekmateFarhang
چند یادداشت سخت ذهنم را مشغول کرده که مشغولیت این روزها امکان ظهورشان را نمیدهد، عناوینشان را مینویسم شاید روزی معنون هم حاصل شد:
صفر. دانشطلبهبودن؛ ضرورت، امکان، امتناع.
یک. اعتکاف سلوک آدممعمولیها.
دو. نسل اربعین، اعتکاف و حاجقاسم.
سه. مرگ منوتو، حماسه یا تراژدی!
چهار. چرا روایتهایمان، پیشرفت نمیکنند؟
پنج. در دهه فجر، چه چیزهایی نگوییم؟