نشست فلسفه فرهنگ.mp3
20.97M
🔸صوت نشست تخصصی نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ.
@nasimehekmat
@HekmateFarhang
هدایت شده از محسن قنبریان
unheard-voice-tt.pdf
34.9M
💠 از خشت تا آئینه!
• رهبر انقلاب اسلامی در ۶سخنرانی اخیر (۳۰شهریور/۱۱و۲۰و۲۲و۲۷ مهر/۵و۱۱آبان) روی نقش دشمن در حوادث اخیر تاکید ویژه کرد که برای عمده خواص هم این تمرکز ایشان قابل درک نبود!
• حالا در آئینه پژوهش رصد خانه اینترنتی استنفورد(sio) و موسسهgraphika ببینید:
گزارش تحلیلی: صداهای ناشنیده: ارزیابی ۵سال پویش نفوذ مخفی طرفدار غرب
https://b2n.ir/s20066
از: ص۲۶ تا ص۳۸ متن اصلی برای محققین.
• نقش پنتاگون و سنتکام در جنگ رسانه ای علیه ایران و قصه کشف آنرا بخوانید
- محتواهایی که موجب بدبینی افکار عمومی می شد
- تا عملیات ربات های مجازی
- و حتی محتواهای تندرو و به ظاهر انقلابی!
#حتما_ببینید
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
حکمت فرهنگ
🔸عالَم نو؛ منظر متفاوت رهبری در تحلیل رویدادهای اخیر. ▫️در میان تحلیلهایی که برای تفسیر و تاویل ر
🔸 امتداد تحلیل رهبر انقلاب؛
▫️پیشرفت جمهوری اسلامی، #منطقِ لیبرال دمکراسی را باطل میکند.
▫️مشکل استکبار با جمهوری اسلامی ایران این است که اگر جمهوری اسلامی #پیشرفت بکند و رونق بگیرد و جلوه کند در دنیا منطق لیبرال دموکراسی دنیای غرب باطل خواهد شد.
▫️غربیها توانستند با منطق لیبرال دموکراسی بیش از دو قرن همهی دنیا را #غارت کنند. یک جا گفتند اینجا آزادی نیست، یک جا گفتند دموکراسی نیست وارد شدند. به بهانهی ایجاد دموکراسی، اموال آن کشور خزائن آن کشور را، منابع آن کشور را غارت کردند. اروپای فقیر ثروتمند شد به قیمت به گل نشستن بسیاری از کشورهای ثروتمند مثل هند و چین. حالا ایران استعمار مستقیم به آن صورت نشد اما اینجا هم هر چه توانستند کردند.
▫️یک نمونهاش جلوی چشم شما همین افغانستان است دیگر. آمریکاییها آمدند بیست سال در افغانستان جنایت کردند، انواع و اقسام جنایتها را انجام دادند، بعد از بیست سال همان حکومتی که علیه او وارد شده بودند آمد سر کار افغانستان. دادند به او، با این فضاحت خارج شدند.
▫️حالا اگر یک حکومتی، یک نظامی در دنیا به وجود بیاید که منطق لیبرال دمکراسی را رد کند و با یک #منطق واقعی به مردم هویت بدهد، به مردم کشورش هویت بدهد، آنها را #زنده کند، آنها را بیدار کند، آنها را قوی کند و در مقابل لیبرال دمکراسی بایستد، این منطق لیبرال دمکراسی را ابطال میکند؛ این جمهوری اسلامی است. (۱۴۰۱/۰۸/۲۸)
#منطق_زندگی #شکوفههای_پیشرفت
@HekmateFarhang
هدایت شده از بینش راهبردی
اگر می خواهید تفاوت نگاه تجزیئی جامعه شناسانه به پدیده های اجتماعی با نگاه کلان و جامع مد نظر رهبری عزیز را خوب متوجه شوید، کافی است به اظهار نظرهای این دوستان جامعه شناس عنایت کنید.
متاسفانه این ذات جامعه شناسی غربی است و اگر مراقب نباشیم انسان را به شدت جزء گرا بار می آورد.
شاید جوابهای کاملتری داده اند و گردآورنده به برخی جوابها بسنده کرده است اما مبتنی بر این جوابها همگی تحت تاثیر فقدان کلان نگری هستند حتی آقای جمشیدی عزیز هم متاثر از نگاه تک بعدی جواب سوالات را داده اند!
پدیده های اجتماعی دربردارنده عوامل داخلی و خارجی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، هستند
تک عاملی نیستند
و نمی شود با نگاه تک بعدی و نقطه ای و تجزیئی، وضعیت شناسی جامعی داشت و مطلوب نگاری درستی را طراحی و نقشه نویسی واقع بینانه ای تجویز کرد.
#لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 السَّلامُ عَلیَکِ یا فاطِمَةَ الزَّهرا(س)
💢 در حسرت «نظریه فرهنگ» ۴۴ سال پس از انقلاب!
✅ دکتر مسعود فیاضی، رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی:
📝 بی توجهی و تأکید نداشتن بر شأن قرارگاهی شورا، باعث میشود طرحها و برنامهها روی کاغذ بماند و اجرای آن ها نیز، به صورت جامع و هماهنگ صورت نگیرد؛ اقدامی که باعث میشود در عرصه فرهنگ با چالشهای گوناگون روبهرو شویم و قادر نباشیم از گذرگاههای حساس این مسیر، به سادگی عبور کنیم.
📝 اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاه مرکزی جریان بازسازی ساختار فرهنگی کشور است، باید همه زیر نظر آن فعالیت کنند، نه اینکه هر دستگاهی راه خودش را برود. این مشکل زمانی حادتر میشود که بدانیم ضمانت اجراهای شورا هم برای واداشتن دستگاهها به انجام وظایف و پاسخگویی، کافی نیست.
📝 تا وقتی که تصمیمات شورا ضمانت اجرای درست و حسابی نداشته باشد و شأنیت قرارگاهی شورا رقم نخورد، چشمانداز بازسازی ساختار فرهنگی روشن نیست.
📝 در شرایط فعلی و در حالی که فضای مجازی، فرهنگ ما را به چالش میکشد و یک پای اصلی ماجرای آسیبهای فرهنگی محسوب میشود، ضرورت دارد که بین دو شورا، هماهنگیهای جدی و سیستماتیک برقرار و این مانع مهم نیز رفع شود.
🔹 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31143
حکمت فرهنگ
💢 در حسرت «نظریه فرهنگ» ۴۴ سال پس از انقلاب! ✅ دکتر مسعود فیاضی، رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتم
🔸 در حسرت نظریه فرهنگ؛ دو برداشت متفاوت!
متن مشروحی از دکتر مسعود فیاضی، با عنوان جانسوز «حسرت نظریه فرهنگ» در حال بازنشر است. نگارنده پیشتر در جلسهای حضوری، در برابر این دیدگاه #مقاومت نموده و با ارجاع به آثار و نظریات متاخر به مخالف با این نظر پرداخته است. با این حال، به مناسبت بازنشر این گزارش، ضروری دیدم، منظر #حسرتمندی در نظریه فرهنگ را در دو برداشت متفاوت، صورتبندی کنم؛ امید است این قبیل مباحثات، فرصت تأمل وگفتگویهای تفصیلی را فراهم آورد.
▫️اولین برداشت از ایده «فقدان نظریه فرهنگ» را میتوان به معنای، فقدان معرفت در این حوزه دانست؛ یعنی در میان مطالعات و دانشورزیهای موجود، کسی به پرسش #چیستی فرهنگ و #چگونگی تحول آن در ایران پاسخ نگفته است؛ در اینصورت و بیشک این ایده قرین صواب نخواهد بود، چرا که امروز و در نتیجه کوششها و ابداعات نظری مرحوم علامه طباطبایی، از مجموعهای قابلاعتناء و فاخر در حوزه نظریه فرهنگ در مکتب علوم اجتماعی قم برخورداریم.
▫️فارغ از گفتگوهای مبنایی و بالادستی در حوزه فلسفه فرهنگ که در آثار #علامه، شهید #مطهری، آیتالله #مصباح و آیتالله #جوادی آملی، یافت میشود و توسط دانشپژوهان این عرصه به صورت رساله و مقاله تدوین شده است، امروز شاهد صورتبندی نظریه فرهنگ برخاسته از میراث حکمی و فقهی حوزههای علمیه در اشکال مختلف هستیم؛ دیدگاه استاد #پارسانیا و استاد #یزدانپناه را دو نمونه قویم در این عرصه باید دانست. این دیدگاه در آثار اساتید و شاگردان آنان تبیین، توسعه و تطبیق داده شده است و مجموعه قابل تاملی از بنیانهای معرفتی را فراهم ساخته است.
▫️اما برداشت دوم متوجه این نکته است که این حسرت را ناظر به فقدان معرفتی ندانسته بلکه، سامان سیاستگذاری فرهنگی ایران را فاقد تکیه و #ابتناء بر نظریه فرهنگ بدانیم؛ هرچند نگارنده با این تقریر همراه است، اما به نوعی تفصیل در این نگاه نیز نظر دارد و آن اینکه دانش سیاستگذاری و ملزومات آن، نوعی دانش عمل و معرفت انضمامیاند که در طول ممارست سیاستگذاران فراهم و متراکم میشود، بیشک مداخلات فرهنگی حاکمیت در ایران، توسط نظریههای پنهانی شکل گرفته، تدبیر میشود و امتداد یافته است و نمیتوان شکلگیری تصمیمات حاصل از شوراها و نهادهای مرتبط را در خلأ نظری تصور کرد و آنان را خالی از ابعاد نظری و معرفتی دانست، هرچند میتوان آن را فاقد یک «نظریه» صریح و مستدل دانست.
▫️حاصل سخن آنکه برای سامان سیاستگذاری فرهنگی در ایران غیر از لوازم غیرمعرفتی، باید سه حیطه نظری را پیگرفت:
1⃣ نخست آنکه، بیش از نیمقرن تلاش در صورتبندی علمی نظریه فرهنگ را به #رسمیت شناخت و به بازخوانی، ترویج و تصعید آن پرداخت؛ که این بخش برخلاف دیدگاه استاد عزیر، نه محل حسرت که جایگاه رشد و مباهات در نسبت با پروژه علوم اجتماعی در ایران است.
2⃣ دوم آنکه، نظریهی ضمنی که سالها، پایه و چارچوپ پنهان تصمیمگیریها و سیاستگذاریهای فرهنگی در ایران بوده را #بازشناخت و #آسیبشناسی نمود تا بتوان با اتکا به نظریه فرهنگ مصرح و مدلل موجود، آنرا بازیابی نمود؛ چراکه در میدان عمل هیچگاه امکان سوزاندن و ساختن از ابتداء فراهم نیست و باید با بازشناسی و تعدیل و تهذیب به سامان آن اندیشید.
3⃣ آخر آنکه به #سازوکار ارتقای منطق سیاستگذاری فرهنگی مبتنی بر نظریه صریح و مستدل و برآمده از تلاش علمی اندیشید تا امکان حضور ذخیره معرفتی این حوزه علمی را در آن نهاد عملی فراهم نمود.
@HekmateFarhang
🔸فقط تبریک نگوئیم!
یا در ضرورت همگامی با دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی از ابتدای مسیر؛
▫️چنانچه سنت است، پس از انتصاب یک مدیر، خرد و کلان جامعه به او، تبریک گفته، برایش آرزوی موفقیت میکنند. انتصاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی نیر از این سنت مستثنی نخواهد بود و شاهد این تبریکات متواتره هستیم؛ اما نمیتوان در این وضعیت #تحولخواهی سازمان و ساختار فرهنگ بهاین تبریکها بسنده کرد و لازم است هر کس بهتوان خود، به ایشان کمک کند. در ادامه برخی مسائل که میتوانند موضوع این همراهی و کمک باشند را یادآور میشوم:
1⃣ بازخوانی ضعف و قوتهای دبیر سابق؛
بیشک فعالیت #تکدورهای دبیر سابق شورا، نشانگر عدم توفیقات شخصی، سازمانی و ساختاری در این نهاد است. ضروری است گروهی با رعایت همه نکات اخلاقی، به بررسی #انتقادی این دوره پرداخته و دانش ضمنی حاصل از آن را رهتوشه راه دشوار دبیر جدید نمایند.
2⃣ بازسازی #چهره رسانهای شورای عالی؛
فراز و فرود چهلساله این نهاد سترگ و آمد و شد دبیران و رئیسان مختلف، چهره این مرکز حیاتی را مخدوش نموده و با عناوین چون #منفعل و ناکارآمد قرین ساخته است. شبهه جایگاه حقوقی این نهاد نیز، به ابهام این تصویر افزوده است. لذا ضروری است، از یک سو، دبیر جدید با هماندیشی دروننهادی و مردمی به بازسازی هویت آن به عنوان نهادی معقول، پیشرو و راهبر، به سرعت مبادرت کنند و در سویه دیگر صاحبان نظر و رسانه سعی خود را در این عرصه مبذول دارند.
3⃣ فعالسازی #شبکه اندیشورزان جوان؛
تراکم و تنوع مسائل موجود در حوزه علم و فرهنگ، بازنگری در شیوه رایج تصمیمگیری در گروههای محدود صحن و دبیرخانه شورا را ضرورت میبخشید، لذا پیش از هرچیز لازم است هم دبیر جدید و هم گروههای نخبگانی #جوان حوزه و دانشگاه پا پیش گذاشته و در جلساتی به تنظیم الگویی برای فعالسازی این ظرفیت مهم انقلاب بپردازند.
4⃣ دستیابی به #بنیان نظری محکم ولی #فراگیر؛
راهبری شورا نیازمند ترجیح یک دیدگاه در میان دیدگاه نظری در نسبت با علم و فرهنگ است و تنوعگرایی در این سطح جز آشفتگی در تصمیم و اجرا به به بار نخواهد آورد، از این رو، لازم است در نسبت با پرسشهای اساسی این عرصه، دیدگاهی کارآمد و متقن را در ابتدا برگزید. اما این دیدگاه باید توان تحمل تنوعات گستردهای که در نظام علم و فرهنگ عمومی وجود دارد را داشته باشد. لذا مجموعه پیشنهادها در دستیابی به این منظر محکم و فراگیر نیز هدیهای مهم به دبیر جدید خواهد بود.
5⃣ فعالسازی #زیرساختهای لازم جهت تصمیمگیری مشارکتی؛
پس از پذیرش رویکرد باز و مشارکتی به تصمیمگیری و برای تحقق آن نیازمند ابزارهای مفهومی و مادی برای فعالسازی این رویکرد کارگشا هستیم. ابزارهایی که بتواند ذهنیت نخبگان و عموم مردم را منسجم سازد و امکان همراهی موثر آنان در مسئلهیابی، تصمیمگیری و ارزیابی را تسهیل کند. لذا هم مطالعه این مهم از سوی دبیر و هم ارائه داشتههای مجامع مختلف در این زمینه به دبیر، محل ضرورت است.
🔸 کمترین کمک ممکن در این مسیر آن است که هریک از دلسوزان و صاحبان نظر، #قلم به دست گرفته و در نسبت چنین پرسشهایی اساسی، چند بند نوشته و تا دبیر جدید همچنان در دسترس است، در اختیار ایشان بگذارد و متقابلاً دبیر جدید در اولین اقدام، در #جمع گروهها و مجامع جوان حاضر شود و به هماندیشی با آنان پیش از آغاز حرکت مبادرت ورزد.
@HekmateFarhang
🔸مروری بر نظریه فرهنگ و نسبت رسانه با آن؛
در نیمسال اول سال جاری، به ارائه بحث نسبت فرهنگ و رسانه در دوره ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ در دانشگاه باقرالعلوم (علیهالسلام) پرداختم.
در جلسات ابتدائی این دوره به بازخوانی #مفهوم فرهنک در سه سطح #خرد (هنر والا)، #میانه (شیوه زندگی) و #کلان (معرفت مشترک) اقدام کردم که میتواند زمینهای برای ورود به مباحثات نظریه فرهنگ باشد. از این رو صوت این جلسات را در کانال بازنشر میکنم.
پ.ن: جلسات بسته به پرسشها و اقتضائات زمانی واجد حاشیههای نظری است.
@HekmateFarhang
رسانه ۱۴۰۱ ج دوم.mp3
13.87M
🔸فایل صوتی جلسه دوم
▫️فرهنگ و رسانه
▫️ترم اول ۱۴۰۱ - برادران
▫️دانشگاه باقرالعلوم ع
🔸 مباحث:
▫️تفاوت دانش عمومی و دانش نظری
▫️چیستی و ویژگیهای کنش
▫️ویژگیهای آگاهی موجود در کنش
@HekmateFarhang
رسانه ج سوم ۱۴۰۱.mp3
11.03M
🔸فایل صوتی جلسه سوم
▫️فرهنگ و رسانه
▫️ترم اول ۱۴۰۱ - برادران
▫️دانشگاه باقرالعلوم ع
🔸 مباحث:
▫️تفاوت دانش عمومی و دانش نظری
▫️سه ویژگی معرفت عمومی
▫️سه ویژگی معرفت علمی
@HekmateFarhang
Z0000011.m4a
33.13M
🔸فایل صوتی جلسه چهارم
▫️فرهنگ و رسانه
▫️ترم اول ۱۴۰۱ - برادران
▫️دانشگاه باقرالعلوم ع
🔸 مباحث:
▫️درآمدی بر یادداشت پنجبندی
▫️یادآوری سه ویژگی معرفت علمی
▫️چیستی و چرایی روش در معرفت علمی.
@HekmateFarhang
استادشریعتی.18آبان.m4a
46.14M
🔸فایل صوتی جلسه پنجم
▫️فرهنگ و رسانه
▫️ترم اول ۱۴۰۱ - برادران
▫️دانشگاه باقرالعلوم ع
🔸 مباحث:
▫️چیستی نظریه
▫️انواع سهگانه نظریه
▫️درآمدی بر طبقهبندی علوم.
@HekmateFarhang
هدایت شده از خانه طلاب جوان
روایت انقلاب - قسمت اول.mp3
12.95M
#نشر_حداکثری
📻 روایت انقلاب - قسمت اول - طلوعی دوباره
📋 بررسی وضعیت دینداری و معنویت جهان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی
📋 آیا انقلاب اسلامی توانست بر پروژه ی تمدن غرب مبنی بر دین زدایی از جوامع اثر بگذارد ؟
📋 آیا انقلاب اسلامی نسخه ای جدید و نو برای معنویت در دوران حاضر دارد ؟
📋 در قسمت اول از پادکست روایت انقلاب، به بررسی وضعیت دین و معنویت در جهان بین الملل و ایران در دوران منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران میپردازیم.
📋 در این قسمت میزبان آقای منوچهر محمدی و حجت الاسلام والمسلمین هادی شریعتی هستیم. آقای منوچهر محمدی دارای دکترای روابط بین الملل از دانشگاه کارولینای جنوبی و پژوهشگر در حوزه ی انقلاب ها و تفاوت های آنها هستند و حجت الاسلام والمسلمین هادی شریعتی طلبه درس خارج حوزه علمیه قم و پژوهشگر جامعه شناسی دین و سیاست گزاری دینی هستند.
⏰ مدت زمان: 19 دقیقه و 55 ثانیه
📻 رادیو روایت - صدای خانه طلاب جوان
-----------------------
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" و "بلــه" "روبیـکا"
فرهنگ و رسانه جشش.mp3
23.61M
🔸فایل صوتی جلسه ششم
▫️فرهنگ و رسانه
▫️ترم اول ۱۴۰۱ - برادران
▫️دانشگاه باقرالعلوم ع
🔸 مباحث:
▫️ طبقهبندی علوم
▫️ نارساییهای تقسیم بر اساس روش.
@HekmateFarhang
فرهنگ و رسانه ج هفت.mp3
23.88M
🔸فایل صوتی جلسه هفتم
▫️فرهنگ و رسانه
▫️ترم اول ۱۴۰۱ - برادران
▫️دانشگاه باقرالعلوم ع
🔸 مباحث:
▫️مسأله ما در مدیریت راهبردی فرهنگ
▫️تاریخواره واژه فرهنگ.
@HekmateFarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تصویر بیبدیل پدری؛
یکی عکس پدر در دست، با گونهای گلانداخته از شوق و غرور، با #قویترین بابای دنیای همقدم شده است؛
دیگران اشکریزان، شگفتزده و پایکوبان از دیدار #مهربانترین بابای دنیا به شوق آمدهاند.
دیگری با به آغوشکشیدن دوست کوچکترش، ماندگارترین تصویر زندگیاش را با او #تقسیم میکند.
چه تصویر نابی از پدر و چه دنیای مضطری به این قابها؛ کاش میشد من هم همه دنیا را بر دستانم بلند کنم تا در این تصویر بیبدیل #پدری شریک باشند.
حالا تبریک میلاد #پدر امت دوچندان لذتبخش است، بارک الله لنا و لکم و هنیئا لکم.
@HekmateFarhang
🔸 فرهنگپژوهی ماشینی!
حسب رسم این روزها، از ماشین هوشمند ChatGPT پرسیدم «چگونه فرهنگ ایران را تغییر دهیم؟»، اینگونه پاسخ داد:
1. افزایش دسترسی به #آموزش: آموزش ابزاری قدرتمند برای تغییر فرهنگ است. با افزایش دسترسی به آموزش، به ویژه برای زنان و #دختران، ایران میتواند جمعیت تحصیل کردهتر و آگاهتری ایجاد کند که برای به چالش کشیدن هنجارها و ارزشهای #سنتی مجهزتر باشد.
2. ترویج #برابری جنسیتی: برابری جنسیتی برای تغییر فرهنگ در ایران ضروری است. این امر می تواند با ارتقای حقوق زنان، تشویق نمایندگی برابر در محیط کار، و دسترسی برابر به منابع انجام شود.
3. تشویق #آزادی بیان: آزادی بیان عنصر کلیدی تغییر فرهنگ است. ایران با اجازه دادن به مردم برای بیان عقاید خود بدون #ترس از انتقام، میتواند محیطی ایجاد کند که در آن ایدهها و دیدگاههای جدید به اشتراک گذاشته شود و مورد بحث قرار گیرد.
4. حمایت از #هنر: هنر می تواند ابزار قدرتمندی برای تغییر فرهنگ باشد. ایران با حمایت از هنر میتواند محیطی ایجاد کند که در آن ایدهها و دیدگاههای جدید کشف و تجلیل شود.
5. ترویج #تساهل مذهبی: تساهل دینی برای ایجاد فرهنگ پذیرش و تفاهم ضروری است. ایران با ترویج تساهل مذهبی می تواند محیطی را ایجاد کند که در آن افراد با مذاهب مختلف بتوانند به طور مسالمت آمیز همزیستی کنند.
پ.ن: چتجیپیتی، نرمافزاری مبتنی بر پردازش زبان طبیعی است که کاربران با کمک این ابزار، مکالماتی انسانگونه با یک رباتچت مبتنی بر هوش مصنوعی برقرار میکنند.
@HekmateFarhang
Z0000025.m4a
43.53M
🔸فایل صوتی جلسه هشتم
▫️فرهنگ و رسانه
▫️ترم اول ۱۴۰۱ - برادران
▫️دانشگاه باقرالعلوم ع
🔸 مباحث:
▫️تاریخواره واژه فرهنگ.
▫️رویکردهای سهگانه به فرهنگ.
▫️درآمدی بر لایههای فرهنگ.
@HekmateFarhang
فرهنگ و رسانه ج نهم.mp3
18.86M
🔸فایل صوتی جلسه هشتم
▫️فرهنگ و رسانه
▫️ترم اول ۱۴۰۱ - برادران
▫️دانشگاه باقرالعلوم ع
🔸 مباحث:
▫️معنای مختار فرهنگ
▫️بررسی لایههای فرهنگ
@HekmateFarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 در سوگ دگرباره بازنمائی ناصواب کنشگری حوزه!
#موقت
هویت، سرمایه گرانمایهای است که به سختی و کندی حاصل میآید، آن هم در زمانهی جنگی آتشبار که این سرمایه اجتماعی هردم هدف حملات دشمن است.
متاسفانه، جمعی از فضلای حوزه، در این گرماگرم جهاد تبیین گردهم آمدهاند تا از یک نشان آن هم نشانی بیهویت و تقلیدی رونمایی کنند و ناگوارتر آن که یک خبرگزاری منتسب به حوزه آن را با عنوان «دستاورد حوزه» بازنمائی میکند.
پیش از این در غائله «بازنمائی پلاستیکی هویت مبلغات» از درد بیسرپرستی بازنمائی تصویر روحانیت نالیده بودم که زخم دوچندان شد.
🔸حلقه ناتمام ما ...
سید را
کم دیدم
اما هر بار دیدم
بیقرار بیقرار بود
اینقدر که یکبار
به او گفتم
زمینههای غیرمعرفتیات
بر زمینههای معرفتیات
غلبه دارد،
که داشت،
که خوشش آمده بود،
که بود و ما تازه فهمیدیم!
آخرین بار،
پیام داد:
جمع بشیم،
در باب فرهنگ مباحثه کنیم
گفتم همراهم
گفت:
فرصتی حاصل شد
بشینیم گفتگو کنیم
چطوری باشه؛
اما، فرصتی حاصل نشد!
خدا به همراهت، تازهرفیق بیقرار!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این مکتب چقدر چشمها، حرف بلدند!
پ.ن: من هم عیدی، کربلا میخوام!