eitaa logo
پژوهش های اصولی
281 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
692 ویدیو
118 فایل
﷽ 📌نکات اخلاقی واعتقادی 📌تحلیل های سیاسی وبصیرت افزا در راستای آشنایی با مقتضیات زمان 📌آرشیوی از اهم علوم مقدماتی اجتهاد 📌آموزش اصول وفنون پژوهش از طریق ارائه سلسله مباحث علمی از اینکه بدلیل مشغله، توفیق پاسخگویی ندارم، عذر خواهم @HosseinMehrali
مشاهده در ایتا
دانلود
حدیث رهبری.mp3
2.18M
درس خارج فقه مقام معظم 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
35.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نماهنگ حیدر حیدر اول و آخر حیدر به مناسب شهادت امیرالمومنین علی (علیه السلام) 🔅 حاج محمود کریمی 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
۶۲ ۱ 🖋 یکی از اسباب تسری حکم شرعی از یک موضوع به موضوع دیگر، و هم چنین تضییق حکم شرعی، مناسبت حکم و موضوع است و تعریف آن عبارت است از: سازگاری و مناسبت عرفی یا عقلی که به صورت واضح و روشن، بین حکم و موضوع وجود دارد و با کمک آن، ممکن است برخی از موارد ذیل، روشن شود: 1. خصوصیات حکم؛ 2. خصوصیات موضوع واقعی؛ 3. حیثیات دیگری که مربوط به حکم و موضوع است. ادامه دارد... 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
۶۲ ۲ 🖋 مورد اول: تحدید موضوع از حیث توسعه و تضییق: بیشترین موارد اعمال مناسبت حکم و موضوع، در باب تحدید موضوع از حیث توسعه و تضییق است، و این مورد، به سه نحو ممکن است: 1. تحدید موضوع به نحو توسعه: یکی از احکام باب خمس آن است که هرگاه کافر ذمی، زمینی را از مسلمان بخرد، باید خمس آن را بپردازد؛ و در آن جا گفته می شود که این حکم، مختص به خرید و فروش نیست، بلکه شامل مطلق معاوضات (مانند صلح)، و بلکه شامل مطلق نقل ملکیت (مانند هبه)، نیز می شود. در حالی که در لسان ادله، خصوص شراء ذکر شده است. سوال: فقهای عظام به چه دلیل از موردی که در لسان دلیل ذکر شده است، حکم را به مطلق نقل ملکیت، تسری می دهند؟ جواب: مناسبت حکم و موضوع. توضیح ذلک: به اقتضای مناسبت حکم و موضوع، لازم است از مورد دلیل، الغای خصوصیت شود؛ زیرا به حسب فهم عرفی از این روایات، ملاک و مدار وجوب خمس، انتقال ملکیت زمین از مسلمان به کافر ذمی است و نحوه انتقال، هیچ موضوعیتی ندارد. بنابراین، اگر در این روایات، از شراء تعبیر شده است، به خاطر این است که فرد غالبی از اسباب نقل ملکیت، شراء است. تنظیر: چنان چه در باب روایاتی که از فروش عبد مسلمان به کافر، نهی می کند نیز همین نکته نهفته است، زیرا بدون شک در نگاه عرف، آن چیزی که منهی عنه و حرام است، عبارت است از: «مطلق نقل ملکیت عبد مسلمان به کافر»، بنابراین، بیع و شراء، هیچ خصوصیتی ندارد و در نتیجه، مصالحه، هدیه دادن و... از مواردی که موجب انتقال ملکیت عبد مسلمان به کافر شود، حرام است. ادامه دارد... 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
✍ یادداشت علیرضا پناهیان | ۲۰ نکته برای احیاء شبهای قدر ۱. شباهت قدر و قیامت را حس کنیم ۲. امیدوار باشیم و به کم قانع نباشیم ۳. بی‌قراری برای خدا (خود خدا را بخواهیم) ۴. مؤمنان مثل گنه‌کاران، گنه‌کاران مثل مؤمنان ۵. جلب محبت خدا با محبت به دیگران ۶. بزرگوار باشیم (فقط برای خود و اطرافیان خود دعا نکنیم) ۷. رسیدگی به نیازمندان، محبت به بستگان ۸. محبت به والدین، دعا برای پدر معنوی جامعه ۹. طلب معیشت خوب و نابودی فقیرسازان ۱۰. حضور در جمع مردم (لااقل بخشی از شب از نور نیّت دیگران بهره مندی شویم) ۱۱. دعای مناسب حال ۱۲. کمی قرآن ۱۳. تفکر و محاسبۀ نفس (دلمان از کوتاهی‌هایمان بگیرد) ۱۴. اندیشیدن به لحظۀ وداع و مرور وصیت‌نامه ۱۵. از فکر و ذکر علی(ع) غافل نشویم ۱۶. خود را در محضر حضرت ولی‌عصر(عج) ببینیم ۱۷. کمی مشارطه و برنامه‌ریزی برای آینده ۱۸. شب قدر سوم، شب دعا برای ظهور ۱۹. دعا برای عاقبت به‌خیری و شهادت ۲۰. زیارت امام حسین(ع) و فاتحه برای شهدا ؛ به ویژه شهدای مدافع حرم که امنیت‌مان مدیونشان است. 🔹التماس دعا 👤علیرضا پناهیان- ۱۸ رمضان ۱۳۹۵ 👈متن کامل در: 📎 Panahian.ir/post/3116 @Panahian_ir
۶۳ ۳ 🖋 مورد اول: تحدید موضوع از حیث توسعه و تضییق: بیشترین موارد اعمال مناسبت حکم و موضوع، در باب تحدید موضوع از حیث توسعه و تضییق است، و این مورد، به سه نحو ممکن است: 1. تحدید موضوع به نحو توسعه: 2. تحدید موضوع به نحو تضییق: مثال ۱: ظاهر آیه نبأ، آن است که خبر فاسق به صورت مطلق، غیر معتبر است. سوال: چرا برخی از اصولیون، با آن که دلالت آیه شریفه نبأ را بر عدم اعتبار مطلق اخبار فاسق، پذیرفته اند، ولی حکم به عدم اعتبار اخبار او را تضییق نموده و اخبار مورد وثوق فاسق را معتبر می دانند؟ جواب: زیرا مناسبت حکم و موضوع اقتضا دارد که وثوق و عدم فسق خبری، ملاک و مدار حکم باشد. مثال ۲: مقدمه: براى روشن شدن این مثال، لازم است از باب مقدمه، به یادآوری نکاتی درباره خیار حیوان پرداخته شود. ماهیت و حقیقت خیار حیوان تسلّط خریدار حیوان بر فسخ عقد تا سه روز از زمان عقد است. موضوع خیار حیوان، خرید و فروش هر موجود ذی روح، و مدّت آن بنابر مشهور- بلکه بر آن ادعاى اجماع شده- سه روز و دو شب است.  آغاز خیار حیوان، زمان عقد است. برخى قدما مبدأ آن را زمان جدا شدن دو طرف معامله از یکدیگر دانسته‌اند. خیار حیوان بنابر مشهور- بلکه بر آن ادعاى اجماع شده- به خریدار اختصاص دارد و فروشنده، در صورتى که بهاى پرداختى، حیوان باشد از آن برخوردار نیست. اسباب سقوط خیار حیوان عبارت است از: ۱. شرط سقوط آن در عقد.  ۲. اسقاط آن پس از عقد.  ۳. تصرف در حیوان یا نقل آن از ملک خود به عقد لازم همچون بیع یا غیر لازم همچون هبه و یا به غیر نقل. ۴. سپرى شدن مدّت. با حفظ این مقدمه می گوییم: محقق نائینی فرموده است: ظاهر نص و فتوا آن است که خیار حیوان، شامل هر ذی حیاتی می شود. سوال: پس چرا شما این حکم را تضییق نموده و آن را صرفا شامل حیواناتی می دانید که حیات آن ها مقصود است؟ جواب: زیرا مناسبت حکم و موضوع اقتضا دارد که شامل حیواناتی که نوعا حیات آن ها مقصود نیست، بلکه نوعا گوشت آن ها مقصود است، نشود. نتیجه: موضوع خیار حیوان، محدود است به حیواناتی که نوعا حیات آن ها مقصود است و در نتیجه، شامل امثال ماهی و ملخ و صید های مشرف به موت و... نخواهد شد. ادامه دارد... 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
مرد مسکین و سفره امام علی(ع) حجت‌الاسلام عالی.mp3
2.21M
🔅 مرد مسکین و سفره امیرالمؤمنین (علیه السلام) 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
حاج میثم مطیعی - شب نوزدهم ماه مبارک رمضان - امیرالمؤمنین پس از ضربت با صورت به زمین افتاد (مقتل).mp3
10.1M
✅ حاج میثم مطیعی ✅ شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ✅ امیرالمؤمنین علیه السلام، پس از ضربت با صورت به زمین افتاد... 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
علامه حسن زاده آملی: الهی! امشب که شب قدر است، همه قرآن به سر می کنند، حسن را توفیق ده قرآن به دل کند. 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
💠 ۱۰ توصیه مهم استاد آیت الله تحریری برای استفاده هر چه بیشتر از شب‌های قدر @seratemostaghim_ir 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
🌺 فضائل امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه) 🌿 فضائل غیر قابل اندازه گیری همان طور که پیامبر اعظم در مورد خدای تعالی می فرماید: ما عبدناک حق عبادتک، و ما عرفناک حق معرفتک. ما هم در مورد اهل بیت (علیهم السلام) می گوییم: مَوَالِيَّ لَا أُحْصِي ثَنَاءَكُمْ وَ لَا أَبْلُغُ مِنَ الْمَدْحِ كُنْهَكُمْ وَ مِنَ الْوَصْفِ قَدْرَكُمْ وَ أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْيَارِ وَ هُدَاةُ الْأَبْرَارِ وَ حُجَجُ الْجَبَّارِ بِكُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِكُمْ يَخْتِمُ (زیارة جامعة کبیرة) 🍀 در مورد حضرت امیر نبی مکرم فرمودند ایشان شخصیتی ناشناخته اند: 🌱 قَالَ النَّبِيُّ ص: يَا عَلِيُّ مَا عَرَفَ اللَّهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ غَيْرِي وَ غَيْرُكَ؛ وَ مَا عَرَفَكَ حَقَ مَعْرِفَتِكَ غَيْرُ اللَّهِ وَ غَيْرِي. (مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)؛ ج ۳؛ ص ۲۶۷)   🍀 و همچنین این تعبیر که اگر تمام مخلوقات جمع شوند تا فضائل حضرت را شمارش کنند درمانده اند: 🌱 عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: لَوْ أَنَّ الْغِيَاضَ أَقْلَامٌ، وَ الْبَحْرَ مِدَادٌ، وَ الْجِنَّ حُسَّابٌ، وَ الْإِنْسَ كُتَّابٌ؛ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ. (كنز الفوائد کراجکی؛ ج ۱؛ ص ۲۸۰) 🍀 و با وجود اینکه ۷۰ سال بالای منابر خطباء حضرت را لعن می کردند، و مطاعن جعل می کردند، اما با این وجود برتری حضرت و مناقب ایشان عالم گیر است. 🌱 عامر بن عبدالله بن زبیر، خلیل بن احمد فراهیدی، امام شافعی، زمخشری همه در حق حضرت امیر می گویند: ما أقول فيمن كتم محبوه فضائله خوفا و تقیة، و أعداؤه بغضا و حسدا، و ظهر من ذین و ذین ما ملأ الخافقين. 🍀 با وجود همه مخفی کاری ها، فضائل حضرت سرتاسر عالم را پر کرده است.   🌿 امیرالمؤمنین مطهِّر موجودات بیان فصائل حضرت گوش، و چشم و دهان و جان ما را تطهیر می کند. 🌱 ... عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَارَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ آبَائِهِ الصَّادِقِينَ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى جَعَلَ لِأَخِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فَضَائِلَ لَا يُحْصِي عَدَدَهَا غَيْرُهُ، فَمَنْ ذَكَرَ فَضِيلَةً مِنْ فَضَائِلِهِ مُقِرّاً بِهَا غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ، وَ لَوْ وَافَى الْقِيَامَةَ بِذُنُوبِ الثَّقَلَيْنِ؛ وَ مَنْ كَتَبَ فَضِيلَةً مِنْ فَضَائِلِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع لَمْ تَزَلِ الْمَلَائِكَةُ تَسْتَغْفِرُ لَهُ مَا بَقِيَ لِتِلْكَ الْكِتَابَةِ رَسْمٌ؛ وَ مَنِ اسْتَمَعَ إِلَى فَضِيلَةٍ مِنْ فَضَائِلِهِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ الذُّنُوبَ الَّتِي اكْتَسَبَهَا بِالاسْتِمَاع؛ِ وَ مَنْ نَظَرَ إِلَى كِتَابَةٍ فِي فَضَائِلِهِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ الذُّنُوبَ الَّتِي اكْتَسَبَهَا بِالنَّظَرِ؛ ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: النَّظَرُ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع عِبَادَةٌ، وَ ذِكْرُهُ عِبَادَةٌ، وَ لَا يُقْبَلُ إِيمَانُ عَبْدٍ إِلَّا بِوَلَايَتِهِ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِ. (الأمالي (للصدوق)؛ ص ۱۳۸) 🍀 حتی عائشه نقل می کند:  مَنَاقِبُ، مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ شَاذَانَ عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ قَالَ النَّبِيُّ ص: ذِكْرُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عِبَادَةٌ. 🍀 و ابوبکر گفته است: عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ دَخَلَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَى أَبِي فِي مَرَضِهِ الَّذِي قَبَضَهُ اللَّهُ فِيهِ، فَجَعَلَ يَنْظُرُ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، فَمَا يَزِيغُ بَصَرُهُ عَنْهُ؛ فَلَمَّا خَرَجَ عَلِيٌّ ع قُلْتُ: يَا أَبَتِ؛ رَأَيْتُكَ تَنْظُرُ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع فَمَا يَزِيغُ بَصَرُكَ عَنْهُ؟! قَالَ: يَا بُنَيَّةِ؛ إِنْ أَفْعَلُ هَذَا، فَقَدْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ النَّظَرُ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عِبَادَةٌ. (بحار الأنوار؛ ج ۲۶؛ ص ۲۲۹) 🍀 ابن اثیر جزری عالم أهل سنت هم نقل می کند که همه از دیدن حضرت به وجد می آمدند، و ذکر (لا إله إلا الله) می گفتند: فِي حَدِيثِ عِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص النَّظَرُ إِلَى وَجْهِ عَلِيٍّ عِبَادَةٌ. قيل معناه أن عليا كان إذا برز؛ قال الناس: لا إله إلا الله ما أشرف هذا الفتى، لا إله إلا الله ما أكرم هذا الفتى، لا إله إلا الله ما أعلم هذا الفتى، لا إله إلا الله ما أشجع هذا الفتى، فكانت رؤيته تحملهم على كلمة التوحيد. مرحوم مجلسی می فرمایند: أقول أراد هذا الناصب أن ينفي عنه منقبة فأثبت له أضعافها، و ما الباعث على ذلك؛ و أي استبعاد في أن يكون محض النظر إليه صلوات الله عليه عبادة. 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
آیت الله مظاهری-(داستانهای کوتاه اخلاقی-وداع امام حسین(ع)).mp3
4.48M
💠 روضه وداع امام حسین (علیه السلام) ✅ آیت‌الله مظاهری 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
💠 جوابیه بچه های انقلاب برای شهدایی که در غیر عملیات و جنگ به شهادت می‌رسند...با شهدا راه را گم نمی کنیم... شهدا شمع راه هستند... 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
قرائت کامل نماز صبح؛ استاد آقایی .mp3
2.5M
💠 قرائت کامل نماز صبح ✅ استاد آقایی برای صحیح خوانی و زیبا خوانی بارها گوش دهید 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
سخنرانی آیت الله جاودان شب نوزدهم رمضان 99.mp3
15.84M
💠 سخنراني آيت الله جاودان ✅ اولین شب از لیالی قدر 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
۶۴ ۴ 🖋 مورد اول: تحدید موضوع از حیث توسعه و تضییق: بیشترین موارد اعمال مناسبت حکم و موضوع، در باب تحدید موضوع از حیث توسعه و تضییق است، و این مورد، به سه نحو ممکن است: 1. تحدید موضوع به نحو توسعه: 2. تحدید موضوع به نحو تضییق: 3. تحدید موضوع به نحو توسعه و تضییق با هم: مثال ۱: معاویه بن عمار از امام صادق علیه السلام سوال می کند: «کمترین مقدار ذکر رکوع برای مریض چیست؟» حضرت می فرماید: «یک مرتبه سبحان الله.» سوال: چگونه فقها حکم به جواز گفتن یک مرتبه سبحان الله را از موضوع مریض، به مطلق کسانی که عذری دارند، توسعه می دهند؟ جواب: زیرا مناسبت حکم و موضوع اقتضا دارد که عرف از این روایت این گونه استظهار کند که ذکر مریض در کلام راوی، از باب مثال است و موضوع در حقیقت، مطلق کسانی است که عذری دارند و برای آن ها، سه مرتبه سبحان الله گفتن، مشقت دارد. مثال ۲: در قرآن کریم، می فرماید: «أَيَّامًا مَّعْدُودَاتٍ فَمَن كَانَ مِنكُم مَّرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ فَمَن تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَّهُ وَأَن تَصُومُوا خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ». [ﺩﺭ] ﺭﻭﺯﻫﺎﻳﻲ ﭼﻨﺪ [ﺭﻭﺯﻩ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ]؛ ﭘﺲ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﻳﺎ ﺩﺭ ﺳﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ [ ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺭﻭﺯﻩ ﻫﺎﻱ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﻩ ] ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ [ ﺭﺍ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﮕﻴﺮﺩ ]؛ ﻭ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺭﻭﺯﻩ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻃﺎﻗﺖ ﻓﺮﺳﺎﺳﺖ ، ﻃﻌﺎم ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﻳﻚ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ [ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ] ﻛﻔﺎﺭﻩ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ . ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﻓﺰﻭﻥ ﺑﺮ ﻛﻔﺎﺭﻩ ﻭﺍﺟﺐ، ﺑﺮ ﻃﻌﺎم ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ ﺑﻴﻔﺰﺍﻳﺪ ، ﺑﺮﺍﻳﺶ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﮔﺮﻓﺘﻦ [ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﻭ ﺳﺨﺖ ﺑﺎﺷﺪ ] ﺍﮔﺮ [ ﻓﻀﻴﻠﺖ ﻭ ﺛﻮﺍﺑﺶ ﺭﺍ ] ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ. (سوره مبارکه بقره: ١٨٤) سوال: ظاهر این آیه شریفه آن است که مطلق مریض، می تواند روزه نگیرد و بعد قضا کند. پس چگونه فقهای عظام، موضوع را تضییق می کنند به مواردی که روزه برای مریض، مشقت یا ضرر داشته باشد، اختصاص می دهند. جواب: زیرا مناسبت حکم و موضوع اقتضا دارد که عرف از این آبه شریفه، این گونه استظهار نماید که ملاک و مدار، مشقت و ضرر و ... از عذرهای شرعی است، و در نتیجه، اگر روزه برای مریضی اتفاقا فوائد داشت و یا به هر دلیلی مشقت و ضرر نداشت، باید روزه بگیرد. 💠 نتیجه: در یک مثال، موضوع به غیر مریض از جهتی توسعه یافته است و در مثال دیگر، موضوع از مطلق مریض، به مریض خاص، تضییق شده است. ادامه دارد... 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
حدیث رهبری.mp3
2.12M
درس خارج فقه مقام معظم 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
14-aali-57(rasekhoon.net).mp3
2.69M
💠 دعای_جوشن_کبیر و تاثیرات آن ✅ استاد عالی 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
آیت الله مظاهری-داستانهای کوتاه اخلاقی-موسی و آدم بی حیا.mp3
1.03M
💠 حضرت موسی (علی نبینا و آله و علیه السلام) و آدم بی‌حیا ✅ آیت‌الله مظاهری 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945