eitaa logo
پژوهش های اصولی
284 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
705 ویدیو
119 فایل
﷽ 📌نکات اخلاقی واعتقادی 📌تحلیل های سیاسی وبصیرت افزا در راستای آشنایی با مقتضیات زمان 📌آرشیوی از اهم علوم مقدماتی اجتهاد 📌آموزش اصول وفنون پژوهش از طریق ارائه سلسله مباحث علمی از اینکه بدلیل مشغله، توفیق پاسخگویی ندارم، عذر خواهم @HosseinMehrali
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پندهای سعادت
002_14000620_shabzendedar_esteshab.mp3
2.2M
📢 | 🔰بیانات حضرت استاد شب زنده دار «دام ظله» به مناسبت رحلت عالم وارسته مرحوم آیت الله استاد سید محمد حسینی طه (کاهانی) رحمه الله علیه 📆تاریخ : 1400/06/20 🔻در محضر حضرت استاد دام ظله 🔗 @pand_saadat
طب اسلامی ۱.mp3
43.14M
💠 طب اسلامی (بر فرض وجود) چه زمانی قابل عرضه خواهد شد؟ 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
🌟 آن قبر کوچک در گوشه‌ی خرابه‌ی شام یک ستاره است که هزار و چهارصد سال بگذشته و همچنان می‌درخشد. 🌕 قبر سلاطین عالم محو شد ولی قبر این دختر سه ساله مثل پاره‌ی ماه می‌درخشد. ☝️🏻 «أَنَّ الله تَعَالَى حَافِظُكُمْ¹»؛ خدا این‌چنین نگه دارنده است؛ نام عالمیان گم شود، اسم شما از میان نرود. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. مقتل الحسین، مقرم، ص۱۱۹. 📚 مصباح الهدی، ج۳، آیت الله العظمی وحید خراسانی. ◼️ سلام‌الله‌علیها ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
1400-06-21(mirhashem).mp3
13M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: نامه های حضرت سیدالشهداء علیه السلام و اهداف آنها 🗓 یک شنبه بیست و یکم شهریور ماه ۱۴۰۰ 🗂 حجم : ۱۲ مگابایت متن کامل : در حال آماده سازی ☑ @samtekhoda3
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📚 | دو امام مجاهد 🔻چرا بین دو امام و دو برابر، یکی دست به صلح می‌زند و دیگری تصمیم به قیام می‌گیرد آنهم با همراه خانواده و اهل و عیال خود تا جایی که در برنامه خود برای یک کودک ۶ ماهه هم رسالت قائل می‌شود؟! 🔹کتاب «دو امام مجاهد» تلاشی برای پاسخ به این سوال است. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ در قالب سلسله سخنرانی‌هایی سعی داشتند تا سیره سیاسی این دو بزرگوار را تحلیل کرده و در نهایت به این نقطه برسند که آنچه در تقابل بین سیره سیاسی این دو امام مشاهده می‌شوند تنها تفاوتی ظاهری و متناسب با شرایط و اقتصائات زمان است در حالی که ماهیت و هویت هر دو حرکت یکی بوده و غایت نهایی‌شان هم مبارزه با طاغوت و قدم نهادن در مسیر حذف آن است.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📚دو امام مجاهد 🔻صحبت در فقره کنشی است که امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) در برابر طواغیت زمان خود نشان دادند. کنشی که یکی آرام و ظاهرا بدون درگیری و خونریزی بود و دیگری یک انقلاب عظیم که صدایش در تاریخ باقی ماند. این تفاوت برخورد چگونه بین فرزندان معصوم علی‌بن‌ابیطالب(ع) هضم‌شدنی است. 🔻از نگاه ایشان، این تفاوت ظاهری در سیره دارای ریشه و غایت مشترک بوده و زیر یک حرکت معنادار و تفسیر می‌شود. از نگاه ایشان، حرکتِ آتش‌بس گونه امام حسن مجتبی(ع) نوعی برنامه‌ریزی مقدماتی برای هجوم مجدد به اردوگاه طاغوت محسوب می‌شود تا بتوان انقلابی را که با بعثت حضرت رسول(ص) آغاز شده بود را مجددا ادامه داد. مقدماتی که در نهایت به قیام عاشورا ختم شد تا تشت رسوایی بنی‌امیه حتی در پایتخت سیاسی خودشان هم از بام به زمین افتد و صدایش در تاریخ هم جاودانه بماند. 📖 از طریق این لینک تهیه کنید👉🏼 💻 @Khamenei_ir
Hossein Taheri _ Ah Az Doori (320).mp3
4.02M
🖋 در روز شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) با عرض ادب به محضر ایشان، جواز زیارت اربعین را بگیریم... . 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 رونمایی مستند «دستمال سرخ‌ها» با روایتگری حاج حسین یکتا ⬅️ مراسم رونمایی مستند سینمایی در آستانه چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس شامگاه روز شنبه 27 شهریور با روایت‌گری حاج حسین یکتا در کهف‌الشهدا برگزار خواهد شد. 🔸 در این مستند برای اولین بار تعدادی از بازماندگان گردان دستمال سرخ‌ها مقابل دوربین قرار گرفته‌اند و از چگونگی تشکیل این گردان تا نحوه شهادت اصغر وصالی و فرماندهی شهید علی تیموری و همچنین خاطراتی تکان دهنده از جنایات گروهک تروریستی منافقین در دوران دفاع مقدس را روایت کرده‌اند. 💢 مستند سینمایی «دستمال سرخ‌ها» به کارگردانی حنظله تاج‌الدینی و تهیه‌کنندگی حسین اسدی‌زاده، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تولید شده در است که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس عرضه اینترنتی خواهد شد. 🌹اینجا معراج شهداست 👇 @tafahoseshohada
⭕️نه بگو و نه بنویس!! 🔻حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی (حفظه الله تعالی): ✅چیزی که نمیتوانی در قیامت از آن دفاع کنی، نه ببین، نه بشنو، نه بگو، نه بنویس. 🌹🌹🌹 مراقب پستهامون در فضای مجازی باشیم. 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
🔹چرا اینقدر از آینده می‌ترسیم؟ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @anaseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک ساعت متوجه اباعبدالله(ع) بشو عزیز من 🔰 آیت الله حق شناس(ره) ---------- 📬 تنها کانال رسمی استاد میرهاشم حسینی ▫️اينستاگرام https://www.instagram.com/Mirhashem_ir ▫️ايتا https://eitaa.com/Mirhashem_irrhashem_ir
pishgiri-va-darman-corona-sajadi.mp3
12.37M
💠 صوت گفتگوی مهم پروفسور سجادی (استاد دو وزیر بهداشت فعلی و قبلی) دربارۀ: پیش‌‎گیری و درمان آسان کرونا ‌ 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
vaksan-corona-sajadi.mp3
11.3M
‌ 💠 صوت گفتگوی مهم پروفسور سجادی (استاد دو وزیر بهداشت فعلی و قبلی) دربارۀ: واکسن‌های داخلی و خارجی کرونا ‌ 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
پژوهش های اصولی
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۱۴۹) #فصل_دوازدهم (سلول شماره چهارده ۱۵) #شاگردانم_را_شکنجه_کردند (بخش دوم
(خون دلی که لعل شد ۱۵۰) (سلول شماره چهارده ۱۶) ۲۵۰۰ساله یکی دیگر از خاطرات من از این زندان، به جشنهای به اصطلاح دوهزارو پانصدمین سال برپایی شاهنشاهی ایران مربوط میشود. این جشنها بزرگ ترین دهن کجی به اسلام گرایان و نهضت اسلامی بود. شاه با صرف مبالغ میلیونی برای این جشنها و تجمل و اسراف وصف ناپذیری که با آن همراه بود، دل همه ی کسانی را که غم گرفتاری ملت را میخوردند به درد آورد؛ ملتی که برای لقمه ای نان در رنج بود و از ابتدایی ترین شرایط و مستلزمات زندگی امروزی -مانند آب آشامیدنی، برق، راه آسفالته، خدمات بهداشتی و آموزشی- محروم بود. همچنین شاه با این جشنها میخواست پیوند تاریخ ایران را با اسلام قطع کند و از طریق شکوه و عظمت بخشیدن به ایران پیش از اسلام، به طور غیر مستقیم القا کند که اسلام مفاخر و عظمت ایران را بر باد داده است! البته در کتابهای تاریخ مدارس و از زبان نویسندگان وابسته به دربار، این مطلب مستقیم و با کمال صراحت گفته میشد. درعین حال رژیم شاه میخواست روی وجود یک فرهنگ ایرانی که با اسلام ارتباطی ندارد و ریشه های آن در تمدن دیرینه ی دوران هخامنشی است، تأکید ورزد. عملا هم کمی پس از آن، شاه تاریخ هجری شمسی را ملغا کرد و تاریخ شاهنشاهی را جایگزین آن نمود. یعنی سال ۱۳۵۰ هجری شمسی ناگهان به ۲۵۵۰ شاهنشاهی تبدیل شد؛ که البته این تغییر، برای خود بسیار پرمعنا است. نکته ی خنده آور -و درعین حال گریه آور- این بود که هیئتهای بسیاری از کشورهای عربی در این جشنها شرکت کردند و به خاطر چنین توهین بزرگ به اسلام و به فتح اسلامی و به هر آنچه به تاریخ اعراب و جهان عرب مربوط میشود، به شاه تبریک گفتند! بله، اسلام گرایان همه ی تلاش خود را به کار بستند تا برنامه ی این جشنها را برملا کنند و ارقام پولهایی را که خرج آن شده بود، افشا سازند. آنها در برابر تغییر تاریخ هجری مقاومت کردند؛ تا اینکه چند سال پس از این تغییر طاغوت ناگزیر شد کوتاه بیاید؛ و سرانجام چند ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، رسما تاریخ شاهنشاهی را لغو کرد. امت مسلمان ایران به مبارزه ی خود علیه همه ی تلاشهای نژادپرستانه ای که شاه برای بریدن پیوند ایران با تاریخ اسلام و جهان اسلام به کار میبرد، ادامه داد: تا اینکه به اذن خدای متعال پیروزی بزرگ حاصل شد و ایران به خانواده ی امت اسلامی بازگشت. انقلاب از نخستین لحظات پیروزی کوشید همه ی موانعی را که باعث جدایی از برادران عرب میشود، از میان بردارد. اما در برابر آن، از زمامداران عرب -که خداوند ما و آنها را هدایت کند- چه دید؟ این رشته سر دراز دارد. به هر حال در این زندان، ما از داخل سلولها سروصدای بخشی از این جشنها را می شنیدیم و زندانیان علی رغم جو خشونت و وحشتی که بر زندان حکم فرما بود، خشم و ناخشنودی و مخالفت خود را با سردادن ابیاتی از یکی از شعرا که با این بیت آغاز میشود، اعلام میکردند: شب بد، شب دد، شب اهرمن / وقاحت به شادی گشوده دهن 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 تصویر منتشرنشده‌ای از لباس نظامی و اسلحه‌ی شخصی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس که امروز در نمایشگاه در لباس سربازی دفتر نشر آثار رهبری در معرض بازدید قرار گرفت. 💻 @Khamenei_ir
پژوهش های اصولی
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۱۵۰) #فصل_دوازدهم (سلول شماره چهارده ۱۶) #جشنهای۲۵۰۰ساله یکی دیگر از خاطر
(خون دلی که لعل شد ۱۵۱) (کد رمز ۱) زمان زندان ششم من سال ۱۳۵۳ بود. شرایط اجتماعی ای که من در آن قرار داشتم، کاملا با وضع و شرایط من در پیش از زندان پنجم متفاوت بود. از طريق امامت مسجد، ارتباطات اجتماعی گسترده ای داشتم. امامت نماز را نخست در «مسجد امام حسن (علیه السلام)» شروع کردم -که مسجدی کوچک و در کوچه ای فرعی است- سپس به «مسجد کرامت» انتقال یافتم، که مسجدی بزرگ است. اهمیت این مسجد، تنها به علت بزرگی آن نبود، بلکه از این جهت هم بود که در موقعیتی حساس و در نزدیکی مرکز دینی شهر، یعنی حرم امام رضا (علیه السلام) و مدارس دینی قرار داشته و از سوی دیگر، به بخش مدرن شهر، که دانشگاه و سینماها در آن قرار دارند، نزدیک بود؛ همان طور که به بازار و کسبه و تجار نیز نزدیک بود. از همین رو، محل تلاقی گروه هایی بود که همواره از هم جدا بودند و با هم کشمکش داشتند: کسبه، طلاب علوم دینی، و دانشجویان دانشگاه. فعالیت این مسجد گسترش یافت و در نتیجه حساسیت دستگاه حاکمه را برانگیخت؛ لذا مداخله کرد و از نماز خواندن من در آن مسجد جلوگیری کرد. سه ماه پس از آن، به مسجد امام حسن (علیه السلام) بازگشتم، که به علت کوچکی و دورافتاده بودن، مورد توجه دستگاه امنیتی نبود. همین که نماز را در این مسجد کوچک -که به تعبیر حدیث شریف، «مفحص قطاة» بود- شروع کردم، طلاب و دانشجویان و کسبه به آنجا روی آوردند؛ به طوری که فضای مسجد برای آنها تنگ شد و متولیان مسجد ناگزیر شدند آن را توسعه دهند؛ و لذا از مسجد کرامت هم بزرگ تر شد. برای رفع یا کاهش حساسیت ها، تنها شبهای شنبه در آن نماز میخواندم و یک درس از نهج البلاغه هم میگفتم، که تعداد انبوهی در آن حضور می یافتند. افزون بر امامت مسجد، خانه ام نیز مراجعینی از گروه ها و اقشار مختلف داشت که به آنجا می آمدند، سؤال میپرسیدند، درخواست داشتند، پیشنهاد میدادند، و بحث میکردند. همه ی مراجعه کنندگان را با خوش رویی میپذیرفتم. حتی این مراجعات گاهی تا نیمه ی شب هم تداوم می یافت. ضمنا این مراجعات تنها از مشهد نبود، بلکه از شهرهای مختلف مراجعه میکردند. 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
⭕️ تفاوت دوران ریاست اژه‌ای با دوران رئیسی ✍️ هشتاد روز از ریاست حجت الاسلام محسنی اژه ای بر قوه قضاییه می گذرد و می توان چشم اندازی برای دوران جدید قوه قضاییه و تفاوت آن با دوران قبل بیان کرد. 1️⃣ محسنی اژه ای درحالی به عنوان یک قاضی خوشنام ریاست قوه قضاییه را به عهده گرفت که آیت الله رئیسی با میزان بالایی از محبوبیت مردمی به قوه مجریه رفت. طبیعی است که این محبویت چشمگیر، سبب شد که افکار عمومی ناخواسته به خاطر علاقه خاص به آیت الله رئیسی، رئیس جدید را سخت تر قضاوت کند. از سوی دیگر این نگرانی ناخواسته در افکار عمومی ایجاد شده بود که قوه قضاییه پس از آیت الله رئیسی دچار عقبگرد یا حداقل کاهش کارآمدی رو به رو خواهد شد. اما پس از هشتاد روز این احساس منفی در افکار عمومی ایجاد نشده است. اژه ای برای فائق آمدن بر ایجاد چنین تصور منفی، دو برابر معمول باید از خود قابلیت نشان می داد که نشان هم داد. 2️⃣ گرچه طرح تحول قوه قضاییه از برکات ماندگار دوران کوتاه آیت الله رئیسی در قوه قضاییه هست ولی آنچه بیشتر در افکار عمومی دیده شد، دفاع ایشان از حقوق عامه و برخورد قاطع با مفسدین قدرتمندی بود که یک پا در قدرت سیاسی داشتند و یک پای دیگر در ثروت های کلان؛ اما پس از پایان پرتلاطم دولت روحانی، برخی بسترهای خاص فسادی که برای برخی گردن کلفت ها ایجاد شده بود نیز پایان یافته و این روزها درگیری اصلی قوه با مفسدین سرشناس کمتر است و به صورت طبیعی میزان توجه و اولویت های رسانه ای نیز با کاهش رو به رو شده است. اژه ای گرچه یکی از دلایل شهرتش در دو دهه اخیر مبارزه با مفسدین گردن کلفت سیاسی و اقتصادی بوده ولی اینک تمرکز ویژه اش، بهبود چرخه اداری و روند قضایی دستگاه عدلیه است. موضوعی که اهمیتش حتی بیشتر از قضاوت پرونده های سیاسی و اقتصادی پرسر و صدا هست ولی کمتر در افکار عمومی حق مطلب ادا می شود. هشتاد روز ریاست محسنی اژه ای بیشتر به بهبود مباحث تخصصی درونی قوه قضاییه گذشته است، که هم رسانه ها و هم افکار عمومی کمتر به آن توجه فراگیر دارد؛ این در حالیست که این اتفاقات در واقع بسیار بزرگ و مهم هستند. دوران اژه ای با این دست فرمان، دوران بهبود کارآمدی با خروجی مشخص و چابک سازی از طریق بهبود روندهای درون قوه قضاییه و تحول کمی و کیفی در نیروی انسانی است. به نظر می رسد او پس از چهل سال حل چند صورت مساله مشخص راهبردی مروبط به کارآمدی قوه قضاییه را مهمترین ماموریت خود تعریف کرده است. 3️⃣ برای درک ساده عملکرد مشخص اژه ای در هشتاد روز گذشته، مصادیق روشنی را می توان بیان کرد؛ بازدیدهای محسنی اژه ای نه تنها نظارت میدانی نیست؛ بلکه خروجی مشخص و گاه بسیار غیرقابل پیش بینی دارد. در این بازدیدهای میدانی، رئیس قوه به بررسی نزدیک صحنه کفایت نمی کند بلکه اظهارات و گفتگوهای خود محکومین نیز نقش تصمیم سازی پیدا کرده است! همچنانکه بهبود حقوق و شرایط متهمین و زندانیان به طرز چشمگیری در این هشتاد روز پیگیری شده است. کوتاه کردن فرآیندهای دادرسی از دیگر هدفگذاری های استراتژیکی است که اژه ای برای حل آن حرکت جدی عملیاتی آغاز کرده است. همچنین اژه ای در پرونده های کلان فساد اقتصادی که تعداد زیادی از مردم درگیر آن می شوند، قبل از مجازات محکوم، به دنبال فرآیندهایی است که ابتدا اموال مردم به خودشان برگردد و بعد روند طولانی محکومیت های قضایی آن آغاز شود. اژه ای کارنامه قوه را در تعداد موفقیت در جرم نگاری نه تنها نمی داند بلکه کاهش آن از طریق شورای حل اختلاف دنبال می کند. اینکه قوه قضاییه جدید هم تلاش دارد بین منافع مردم، دولت و قوه قضاییه، نقش منافع مردم را پررنگ تر ببنید بزرگترین اقدام هست. خلاصه آنکه مردم باید آسانتر، ارزان تر، عادلانه تر و با کمترین وقت ممکن در قوه قضاییه کار خود را پیش ببرند، موضوعی که در گفتار و عمل اژه ای تاکنون بروز حقیقی داشته است. *مهدی جهان تیغی ایتا: http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 واکنش مردم عراق در پیاده‌روی اربعین وقتی با انگشتر حاج قاسم غافلگیر شدند ✅ "آنها پدران ما بودند بعد آنها یتیم شدیم؛ ای کاش خدا از عمر ما کم می‌کرد." 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
🔰خاطره ی استاد از عملیات والفجر 8 ✅هنوز به خاطر دارم، ایام جنگ بود و به لشکر امام حسین‌ علیه السلام در دارخوین رسیدم. به همراه علی آقا ردانی پور مهمان فرمانده لشکر امام حسین علیه السلام حسین خرازی شدیم. این زمان آقا مصطفی ردانی در حاج عمران شهید شده بود، و ما چون همیشه وامانده. ✅شهید عزیز حسین خرازی ضمن صحبت گفت: عملیات بزرگی در پیش داریم، علی آقا ردانی با من باشه و شما با علی آقا زاهدی، او رفته لشکر قمر بنی هاشم علیه السلام را که تیپ بود، راه بیندازه، و در قواره لشکر وارد عملیات شود، اگر شما هم با او باشید، بهتره. البته حاج کریم نصر با اینکه قطع نخاعی شده بود در این عملیات روی تخت حضور داشته و فرماندهی را کمک می کرد. ✅چند روز بعد، عملیات والفجر ۸ با همه افت و خیزش با موفقیت انجام شد، و ما چند روزی را از اروند گذشته و در فاو به سر می بردیم. هنوز دشمن نمی دانست کدام عملیات ما جدی است، در غرب، ما به دشمن زده بودیم و جنوب هم دو عملیات در طلایه و منطقه والفجر ۸ را داشتیم. ✅روز ۲۲ بهمن شد و راهپیمایی میلیونی مردم برگزار شد. سخنرانی پس از راهپیمایی با حضرت آقا روحی فداه بود، در میدان آزادی، که ناگاه آن سخنران خوش خبر، به ملت شریف ایران بشارت فتح دادند، که فاو فتح شد. رادیو و تلویزیون هم رسما به سرود پیروزی "مبارک باد" پرداخت و آقای گلریز با آن سرودش دلها را شاد کرد. پیش از ظهر بود، همه بچه ها در فاو بودند، فرمانده عملیات، آقای زاهدی و دوستانمان، شهید حسین کهرنگی‌ها و... در دلشان شادی غنج می زد، و از چهره شان شادی هویدا بود. ۱مهر۱۴۰۰ @aghatehranii
💠 سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه): دفاع مقدس ما ویژگی‌هایی مشابه بدر و احد از جنگ های صدر اسلام داشت. 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 پیام تسلیت در پی درگذشت عالم ربانی و سالک توحیدی آیت‌الله آقای حسن‌زاده آملی ◾ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی آیت‌الله آقای حسن‌زاده آملی را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیةالله آقای حسن‌زاده‌ی آملی رحمةالله‌علیه را دریافت کردم. ◾ این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد. نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله. ▫️ اینجانب به همه‌ی دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. سیّدعلی خامنه‌ای ۴ مهر ۱۴۰۰
🔹آیت‌الله حائری شیرازی🔹 🔸اربعین؛ پرچم کشتی تمدن اسلامی🔸 این جمعیت چند میلیونی که به پیاده‌روی اربعین می‌روند را چه کسانی پذیرا هستند؟ همان کسانی که هشت سال با ما جنگیدند و ما نیز با آنها جنگیدیم. چیزی جز عنصر حب نمی‌تواند مردم عراق را وادار به چنین رفتارهایی کند. در روایتی داریم «هَلِ الدِّینُ إِلَّا الْحُب»؛ یعنی آیا دین جز محبت است؟ اگر محبت را برداریم، از دین چیزی باقی نمی‌ماند. ما در حدیث کساء می‌خوانیم «انّی ما خلقت سماء مبنیّة ...» خداوند می‌فرماید من آسمان و زمین و خورشید و ماه و فلک و دریا را جز با محبت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نیافریده بودم. خداوند همه چیز را به نسبت حب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) آفرید. اربعین را مانند پرچمی بر روی کشتی به اهتزاز در آورید، وقتی کشتی از دور می‌آید، ابتدا پرچم دیده شود. کشتی مثال همان تمدن است و پرچم مثال ماجرای اربعین؛ یعنی ابتدا اربعین دیده می‌شود و بعد تمدن اسلامی. در پیاده‌روی اربعین، اینکه چطور یک پیرزن از زوار مهمان‌نوازی می‌کند را فیلم‌برداری کنید. در خانه‌ای که شخص عراقی امکانات ضعیف مادی دارد ولی با این حال از شما مهمان‌نوازی می‌کند را انعکاس دهید. ماجرای اربعین، انسان را به انسان گره می‌زند، همان انسانی که تمدن غرب به آن اهمیت نمی‌دهد و او را خوار می‌کند. اگر می‌خواهید نهال دوستی بکارید، اربعین را به عنوان پرچم کشتی تمدن اسلام به عالم نمایش دهید. این پرچم و این تمدن می‌تواند کاری کند که دو کشوری که هشت سال با هم مبارزه کردند را دور هم گرد آورد. همایش ملی «ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی اربعین» 21 آبان 1394 @haerishirazi