eitaa logo
پژوهش های اصولی
281 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
692 ویدیو
118 فایل
﷽ 📌نکات اخلاقی واعتقادی 📌تحلیل های سیاسی وبصیرت افزا در راستای آشنایی با مقتضیات زمان 📌آرشیوی از اهم علوم مقدماتی اجتهاد 📌آموزش اصول وفنون پژوهش از طریق ارائه سلسله مباحث علمی از اینکه بدلیل مشغله، توفیق پاسخگویی ندارم، عذر خواهم @HosseinMehrali
مشاهده در ایتا
دانلود
-1850859775_1479839550.mp3
18.56M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مردم اصفهان. 📥 https://khl.ink/f/51369
سخنرانی آیت الله جاودان پنج شنبه 26 آبان 1401.mp3
13.36M
فایل صوتی 📚 :جلسه درس اخلاق پنج شنبه| ۲۶ آبان ۱۴۰۱ 🕌 : مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران 🌐 www.javedan.ir
1401.8.22 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
10.04M
🎧 طریق رشد، شرایط و نتایج آن با تاکید بر هویت‌یابی صحیح زن در طریق رشد 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۸/۲۲ ⏱ زمان: ۴۱ دقیقه 📍مدرسه علمیه حضرت صاحب‌الزمان علیه‌السلام اصفهان 🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/p2FsS 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 بدون تعارف با طلبه فداکار 🔹طلبه‌ای که در جریان اغتشاشات اخیر با ازخودگذشتگی و جانبازی، مانع آسیب دیدن مردم شد. ❤️ موسسه امیر بیان علیه السلام 🆔 Eitaa.com/AmireBayan_ir
1401.8.25 سخنرانی حجت الاسلام ناصری .mp3
6.84M
🎧 صدق و کذب شخصیتی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۸/۲۵ ⏱ زمان: ۲۸ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اتفاقی که برا خودم در مترو تهران افتاد هووو حاج آقا اینجا چیکار میکنی ؟😱 پاسخ در کلیپ 😅 https://eitaa.com/joinchat/181076005Cf4d19f59b1
31.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖊موضوع:غیبت کردن 📌بیانات آیت الله مجتهدی رضوان الله علیه ----------- 📬 تنها کانال رسمی حوزه علمیه آیت الله مجتهدی (رحمة الله عليه) 🔸ايتا https://eitaa.com/hmojtahedi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نظریه زیست شهر اسلامی چیست؟ 💬 اندیشکده زیست شهر اسلامی با هدف امتداد مبانی اسلامی به عرصه زندگی اجتماعی، اقدام به بررسی بایسته های عملی زیست اجتماعی دینی از نگاه دین کردند و در یک برنامه تفصیلی جزئیات یک زیست اجتماعی را به منصه اجرا درآوردند. فیلم حاضر، نتیجه مطالعات این اندیشکده است که به صورت تئوری آنچه در یک شهر اسلامی با زیست دینی باید محقق شود را ارائه کرده است. جلسه عصرانه این هفته به بررسی فقهی این پروژه می پردازد. 💠 هم چنین لازم به ذکر است ارائه این پروژه، چندی پیش در برنامه «ثریا» صورت گرفت و پس از برنامه با جلساتی که بین این اندیشکده و وزارت راه و شهرسازی گرفته شد، این طرح به عنوان یکی از طرح های پیش روی وزارت خانه قرار داده شد. 💠 با عصرانه همراه باشید! ⏳ چهارشنبه 2 آذر، بعداز نماز ظهر و عصر (به روز برگزاری جلسه دقت شود!) 📍 مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام طبقه ۳ ، اتاق ۳۱۰
استاد هدایت.mp3
38.03M
🎧 🌹 جلسه هفتگی 📌شرح جامعه کبیره جلسه ۸۷ عبارت «منارا فی بلاده و ادلاء علی صراطه» 🔰موضوع سخنرانی: ▪️«راهنما بودن اهل بیت در گمراهی های زندگی» 🎙حجت‌الاسلام‌والمسلمین 📆 شنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱ @alhusain
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | واکنش عجیب در مقابل عمامه‌پرانی! ‼️ سرنوشت جالب دو جوان عمامه‌‌پران! 🔹 برشی از سخنرانی 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
221119_010.MP3
34.4M
🎙 💬 با ارائه بسیار جذاب استاد ارجمند؛ دکتر عباس جهانبخش 📚 عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان 📚 مدیر اندیشکده زیست شهر اسلامی 🔺 در موضوع بررسی فقهی نظریه زیست شهر اسلامی 📍مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام طبقه ۳ سالن سلمان فارسی @asranehelmi
🔻 جایگاه علوم همیشه یکسان نبوده است که افرادی به حد اعلای آن برسند و نظرهای آن‌ها اصلاح مطالب باشد تا این علوم معارف معنوی رو به رشد برود. 🔸 در خیلی از کتاب‌ها یک جایی که خلط شده است کل یک مطلب نه، کل یک خط فکری زیر سؤال می‌رفت؛ چون که خیلی از این چیزها تحت تأثیرات فضا و جوّ دیگری است. 🔹 هیچ کسی غیرخدای متعال احاطه‌ی بر نفوس ندارد و آنقدر نفوس مردم متعدد و متفاوت هستند که هر زاویه‌ای از آن‌ها یک مترجم آسمانی می‌خواهد. 🔸 با وجود اختلاف نفوس در درک و دریافت علوم طبیعی است که این علوم سربسته می‌ماند، راه برای تبیین و رشد آن باز نمی‌شود، از بس که این نقشه‌ی هندسی بشر پیچیده است، از بس که ابعاد علوم گسترده است! 🔹 مثلا خود فصاحت شاید از زیرمجموعه‌های بلاغت باشد. فصاحت، در کلام هست، در کلمه هست، در متکلم هست. هر کدام از این‌ها جدا برنامه‌ می‌خواهد، حالا که ما می‌خواهیم یک آیه را بررسی بکنیم، یک‌ هزارم‌ آن، این نوع بررسی است، تازه علوم ادبی و بلاغتی آن هم هست. تازه این‌ها غالباً بخشی برای ساختار و سخت‌افزار قضیه می‌تواند باشد. 🔸 محتواها هم در آیات، سلسله ‌مراتب دارند، یک وقت محتوایی است که طرف برداشت می‌کند و یک وقت محتواها و لطافت‌هایی در یک جمله است که در آن جمع قابل درک نیست ولی در جمع دیگر و در فضای دیگر قابل درک است و مدام ارتقاء پیدا می‌کند. کد 8412‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
1401.8.30 سخنرانی حجت الاسلام ناصری~1.mp3
8.49M
🎧 رحمت و مغفرت الهی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۸/۳۰ ⏱ زمان: ۲۱ دقیقه 📍مدرسه علمیه امام حسین علیه‌السلام - قم المقدسه 🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/ebKqz 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
از اغتشاشات تا فتنه های آخرزمانی.mp3
37.13M
🔸در این جلسه از صفر تا صد حوادث این روزها با رویکرد دینی-معارفی بررسی میشود. 🔹موضوع: از اغتشاشات تا فتنه های آخرزمانی 💠@masoudaali_ir
خدایااااا شکرت😭
هدایت شده از KHAMENEI.IR
661462785_1248477469.mp3
17.93M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمع کثیری از بسیجیان. ۱۴۰۱/۹/۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | سرانجام اغتشاشاتِ اخیر چه‌ خواهد شد؟! 💢 دیدن این کلیپ شما را دلگرم می‌کند... 🔺قدرت جمهوری اسلامی بعد از فتنه۸۸ به چه سمتی رفت؟! 🔺ماحصل فتنه؛ ریزش یا رویش؟! 🔺بچه‌های جبهه انقلاب از چه‌ زمانی وارد میدان مستندسازی، عکاسی، طراحی و... شدند؟ 🎙 حجت‌الاسلام راجی 🆘 @Roshangari_ir 🆘 rubika.ir/Roshangariir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ علامه حسن زاده آملی: باید قنبر حضرت خامنه ای کبیر بود. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
حکم نمازِ کسی که اذکار مستحب را در حال حرکت بگوید 👇👇👇 [مسأله 966 اگر در حال حركت بدن ذكر بگويد] مسأله 966 اگر (1) در حال حركت بدن ذكر بگويد (2) مثلاً موقع رفتن به ركوع يا رفتن به سجده تكبير بگويد (3) ، چنانچه آن را به قصد ذكرى كه (4) در نماز دستور داده‌اند بگويد (5) ، بايد (6) نماز را دوباره بخواند (7) و اگر به اين قصد نگويد، بلكه بخواهد ذكرى گفته باشد نماز صحيح است. اين مسأله، در رسالۀ آيت اللّٰه بهجت نيست (1) زنجانى: اگر با علم و عمد. . (2) خوئى، تبريزى، سيستانى: ذكر مستحبى بگويد. . (3) خوئى، تبريزى: نمازش صحيح است و «بِحَوْلِ اللّٰهِ وَ قُوَّتِهِ اَقُومُ وَ أَقْعُدُ» را بايد در حال برخاستن بگويد. [پايان مسأله] مكارم: احتياط آن است كه نماز را دوباره بخواند مگر آن كه قصدش مطلق ذكر باشد، يعنى نه آن تكبير مخصوصى كه مثلاً قبل از سجده در حال ايستادن گفته مى‌شود، بلكه از آنجا كه ذكر خدا در هر جاى نماز خوب است تكبير مى‌گويد. (4) زنجانى: ذكر خاصى كه. . (5) سيستانى: آن ذكر صحيح نيست ولى نمازش صحيح است و «بِحَوْلِ اللّٰهِ وَ قُوَّتِهِ اَقُومُ وَ أَقْعُدُ» را بايد در حال برخاستن بگويد. [پايان مسأله] (6) گلپايگانى، صافى، فاضل، نورى: بايد احتياطاً. . (7) زنجانى: و اين امر در ذكرهاى مستحب، مطابق احتياط وجوبى است. . اراكى: چنانچه آن را به قصد ذكرى كه در نماز دستور داده‌اند بگويد، صحيح بودن نمازش مورد اشكال است.
اما دلیلِ وجوب گفتنِ تکبیرِ بعد از رکوع در حال قیام و احتمالِ بطلان نماز در صورت گفتنِ آن در حال رفتن به سجده چیست؟ مرحوم حکیم در مستمسک العروه می نویسد: وأما كونه حال الانتصاب فهو المشهور المحكي عليه ظاهر الإجماع في كلام غير واحد ، ويشهد له صحيح حماد : « ثمَّ كبر (ع) وهو قائم ، ورفع يديه حيال وجهه ، ثمَّ سجد ». یعنی حمّاد که نماز امام صادق (ع) دیده است، می گوید امام تکبیر را در حالی گفتند که ایستاده بودند این روایت چنان که ظاهر است، دلالتی بر وجوب قیام در حال تکبیر ندارد؛ زیرا فعل معصوم نهایتاً جواز را می رسانَد مخصوصاً که در مقابل، روایتِ معلّی هم وجود دارد که از قول امام صادق (ع) نماز امام سجاد (ع) را گزارش می کند که« كان علي بن الحسين إذا هوى ساجداً انكب وهو يكبّر » صاحب حدائق با تخییر بین این دو روایت جمع کرده است گر چه صاحب جواهر، تخییر را به خاطر مخالفت با معروفِ بین اصحاب و اعراضِ آن ها از فتوا دادن بر طبق مضمونِ آن، ضعیف شمرده است بر فرض که ما روایت حمّاد را دالّ بر وجوب استقرار در حال ذکر تکبیرِ قبل از سجده بگیریم، برای بطلان نماز و وجوب اعاده ی آن، محتاجِ دلیلِ دیگری هستیم که ظاهراً مفقود است و بر فرض شک، می توان با اصالة الصحة نماز را تصحیح نمود مگر آن که نتواند در مقابل قاعده اشتغال مقاومت کند که در آن صورت، احتیاط در اعاده ی نماز است به هر حال برای مقلدان، چون فقط یک نفر فتوا به (باید نماز را دوباره بخواند) داده و بقیه یا فتوا به صحت داده اند و یا احتیاط کرده اند، راه برای تصحیح نمازها باز است گر چه باید در مقام بیان حکم شرعی به مردم تاکید کرد که یا الله اکبر را در حال آرامش بدن و قیام بگویند و یا اگر در حال حرکت می گویند، به قصدِ مطلقِ ذکر باشد نه ذکرِ واردِ قبل از سجده