eitaa logo
سرگشته | حسین ایرانپور
392 دنبال‌کننده
99 عکس
136 ویدیو
3 فایل
🔰تأملات پراکنده حسین ایرانپور 🔰پژوهش‌گر فلسفه، فقه و علوم اجتماعی @H_Iranpour
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ مؤسسه بردار تمدن اسلامی به همراه انجمن علمی علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌کند: 📌نشست تخصصی «نقش عقلانیت اجتماعی در تمدن نوین اسلامی مبتنی بر نظریه گام دوم انقلاب اسلامی» 🎙سخنران: حجت الاسلام امین اسدپور (استاد سطح عالی حوزه و مدیر مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی) 🕰زمان: شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۳ - ساعت ۱۸:۳۰ 🏢 مکان: میدان شیخ بهایی،ضلع شمال غربی میدان،برج صدف،طبقه ۱۰، واحد ۱۰۶ ✔️ حضور برای عموم آزاد می‌باشد برای شرکت در نشست نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۲۰۹۰۰۳۱۳۱ پیامک فرمایید ✅ این نشست از طریق کانال و صفحه موسسه بردار تمدن اسلامی به نشانی: 🔗https://eitaa.com/JBETA1437 🌐https://www.aparat.com/Jbeta1437 🔸 «جامعه بردار تمدن اسلامی(بتا)»🇮🇷 🔹@JBETA1437 🇮🇷 🌐 به کانال انجمن علمی علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران بپیوندید 👇 🆔 @saissut
57.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند سالی است روزهای پایانی سال را با این سخنرانی امام خمینی (ره) می‌گذرانم و در ابعاد و اعماق آن به تأمل می‌پردازم. این سخنان در اوج عرفان، بهره‌مند از لطائف و حقائق قرآن و مملوّ از درکِ قدر و منزلتِ انسان ارائه شده است. اما آنچه موجب بهت و حیرت می‌شود توجه به شرایط صدور این خطابه است. ۲۸ اسفند ۵۹ در دو سالگی انقلاب اسلامی درگیری دو ساله با تجزیه طلبان یک سال و نیم پس از تسخیر لانه جاسوسی و البته دو ماه بعد از آزادسازی جاسوسان و شکست سخت کارتر در انتخابات امریکا یک سال و نیم پس از استعفای بازرگان و دولت موقت بعد شش ماه از آغاز جنگ تحمیلی و عدم موفقیت در جبهه‌ها علی رغم جانفشانی مردم و نیروهای بسیجی تهدید‌های سنگین و مستقیم آمریکا و فشار کشورهای اروپایی اختلاف سنگین جناح‌ها و احزاب و گروهک‌ها ریاست جمهوری بنی‌صدر و درگیری یاران امام با او اتحاد مجاهدین خلق با بنی صدر و ایجاد غائله ۱۴ اسفند پس از شکل دادن به نهادهای کوچک و بزرگ مردمی و حاکمیتی و عدم تثبیت وضعیت هر کدام از آنها بیماری قلبی خود حضرت امام و نگرانی از وضعیت معیشت و شرایط سخت زندگی مردم و... سخنانی حکمت بنیان و اخلاقی، از صمیم دل، آرام و پر طمأنینه، آرامش آفرین، عزتمندانه و شورآفرین، رشحه‌ای از خطبه های توحیدی و سیاسی امیرالمومنین(ع) و... امسال شما را هم به تجربه این حس و حال فرامیخوانم. حس و حالی که این روزها هم به آن نیازمندیم. https://eitaa.com/amin_asadpour
«حوزه پیشرو و سرآمد» 🔹متن کامل پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به همایش بین‌المللی یکصدمین سالگشت بازتأسیس حوزه‌ی علمیه‌ی قم را اینجا بخوانید. 🆔 @YjcNewsChannel
⭕️ انجمن‌ علمی علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران با همکاری ستاد شهدای خدمت، بسیج دانشجویی دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران و انجمن بین‌المللی دانش اجتماعی مسلمین به مناسبت سالگرد شهادت شهدای خدمت برگزار می‌کند: 🔰 نشست بررسی ابعاد حکمرانی اجتماعی شهید رئیسی ♻️با حضور: 🔻حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا 🔻دکتر غلامرضا جمشیدیها 🔻دکتر علیرضا شجاعی‌زند 🔻دکتر مهدی حسین‌زاده یزدی 🔻دکتر عبدالحسین کلانتری 🔻دکتر قاسم زائری 🔻دکتر مجید سلیمانی ساسانی 🔻دکتر سیدهادی ساجدی 🔻دکتر حسین حاج‌محمدی 🔻دکتر سیدمحسن ملاباشی 🔹دبیر نشست: حسین ایرانپور(دانشجوی دکتری دانش اجتماعی مسلمین) 🕐 زمان: دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت؛ ساعت ۱۵-۱۳ 📍مکان: تالار گفتگو دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران 🌐 به کانال انجمن علمی علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران بپیوندید 👇 🆔 @saissut
⭕️ کتاب جدید ❇️ انتشار کتاب تاریخ اجتماعی حوزه تهران در دوره قاجار 🔸کتاب تاریخ اجتماعی حوزه تهران توسط پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر شد. ✍ نویسندگان: 👤 دکتر محسن صبوریان؛ عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران 👤 حسین ایرانپور؛ دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و دانشجوی دکتری دانش اجتماعی مسلمین دانشگاه تهران 🌐 کتاب تاریخ‌ اجتماعی حوزه‌ تهران را می‌توانید به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اینترنتی انتشارات پژوهشکده به آدرس https://shop.rcica.ir/ تهیه کنید. https://eitaa.com/Hossein_iranpour
🔰 دین کهن‌ترین نهاد در حیات اجتماعی انسان است؛ چراکه پاسخگوی نیازی درونی و اساسی در وجود نوع انسان است. ایده‌ها و اندیشه‌های دینی معنابخش زندگی و مناسک دینی تقویت‌کننده همبستگی و روح همکاری در جامعه است. نهاد دین نهادی پیچیده و چند بعدی است؛ اما بازیگران و ساختارهای اساسی و مرکزی دارد. یکی از ارکان این نهاد روحانیت است روحانیت در برخی از ادیان گذشته و حال مانند دین زرتشت و مسیحیت کاتولیک جنبه‌ای ساختاری بوروکراتیک و سفت و سخت داشته است و در برخی دیگر از ادیان مانند اسلام به ویژه اسلام شیعی، ساختاری آزادانه‌تر و سیال تر. تحليل نهاد روحانیت شیعه از جهات مختلفی دشوار است. اول خود وجه نهادی آن است. آیا روحانیت یک طبقه اجتماعی است، یک سازمان است یا یک نهاد؟ ✳️ تهران به عنوان پایتخت سیاسی بزرگترین کشور شیعی مذهب از اوایل قاجار به عنوان یکی از قطب‌های علمی شیعی اهمیت یافت حوزه تهران از میانه دورۀ قاجار میراث دار حوزه حکمی و عرفانی اصفهان و در یک سده اخیر مهم‌ترین حوزه عرفان نظری در جهان تشیع بوده است. با توجه به سابقه حکمی و عرفانی حوزه تهران پژوهش‌های این حوزه عمدتاً ناظر به همین بعد از حوزه تهران بوده‌اند.  همان‌طور که در حوزه تاریخ‌نگاری تاریخ سیاسی قدمت و انباشت پژوهشی بیشتری از تاریخ اجتماعی و فرهنگی دارد پژوهش‌های ناظر به رابطه دین و سیاست هم در ایران در مقایسه با پژوهش‌های اجتماعی نهاد دین به‌ویژه حوزه و روحانیت عناوین بیشتری را به خود اختصاص داده است. ♻️ اگر ما در نگارش این پژوهش توفیق یافته باشیم و روایتگر نوعی تاریخ حقیقی باشیم این تاریخ قطعاً پایی در معاصرت خواهد داشت. شاید موجه ترین ارتباط آن با دوره معاصر از باب اهمیت دین در زندگی ایرانیان در نیم سده اخیر و تحولات شگرف این نهاد در بیست سال اخیر باشد. فهم هرگونه آینده ای در باب حوزه و روحانیت پای در گذشته این نهاد دارد. ⭕️ پژوهش حاضر بخش اول از سه‌گانه‌ای است که قرار است به تاریخ اجتماعی حوزه تهران بپردازد در این دفتر به حوزه تهران در دوره قاجار پرداخته‌ایم. 🌐 کتاب تاریخ‌ اجتماعی حوزه‌ تهران را می‌توانید به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اینترنتی انتشارات پژوهشکده به آدرس https://shop.rcica.ir/ تهیه کنید. https://eitaa.com/Hossein_iranpour
هدایت شده از فکرت
9.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💠 افول مرجعیت نخبگان امین اسدپور 📌 در دهه هشتاد نخبگان زیادی وارد حوزه‌های علمیه شدند ولی چون راهبری درستی نسبت به آنها صورت نگرفت، خود آنها تبدیل به یک مولفه ضدتبلیغ علیه ورودی‌های حوزه‌ در دهه نود شدند. ➕نسخه کامل ویدیو 🌱فکرت| گفت‌وگویی برای ساخت فردا 🔅@fekratmedia🔅
1.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥 آخرین مصاحبه دکتر فریدون عباسی؛ آیا از ترور نمی‌ترسید؟ آخرین اخبار از شهادت قطعی فریدون عباسی در بامداد امروز خبر می‌دهند. https://eitaa.com/Hossein_iranpour
فَلَمَّا آسَفُونَا انْتَقَمْنَا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْنَاهُمْ أَجْمَعِينَ ﴿زخرف۵۵﴾ و چون ما را به خشم درآوردند از آنان انتقام گرفتيم و همه آنان را غرق كرديم. الّلهُمّ انصر الاسلام و المسلمین، وانصر جیوش المسلمین، و اخذل الکفّار والمعاندین و المنافقین https://eitaa.com/Hossein_iranpour