خط دشمن علیه حجاب؛
بیانات سال ۹۶ رهبر انقلاب
🔹من می خواهم مسئله حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پولهای زیادی خرج میکنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانهها- به کار می گیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه حسّاس، نقطه هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثر گذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور می کشند؛
♦️از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیون ها و این رادیو ها و این فضای مجازی و این سایتهای اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجهاش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند.
🔹این همه خرج، این همه زحمت، این همه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش می کنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجهاش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزههای گوناگونی پیدا کنند؛ بعضیشان هم ممکن است پول بگیرند -حالا من نمی دانم، نمی توانم قطعاً بگویم- و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجه همهی آن تلاش، خلاصه می شود در این نتیجهی کوچکِ حقیر.
♦️خب، تا اینجا مسئله ای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه ای نادانسته -حالا من می گویم نادانسته؛ ان شاء الله نادانسته است- همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛
🔹در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می گویند] «امام که فرمودند باید زنها با حجاب باشند، همه زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور این جور است؟
♦️امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه منکرات، امام همینجور محکم ایستاد.
🔹همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرفنظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند.
♦️امام قرص و محکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار میایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد یا بیحجاب باشد، تعقیب می کنید».
🔹ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه خودش در مقابل نامحرم روسری اش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه خودش است، کار شخصی می کند.
♦️آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام میگ یرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد.۱۳۹۶/۱۲/۱۷
@IMANI_mohammad
نخبه انقلابی؛ نه متحیّر و نه خود امام پندار
✍️ نخبه انقلابی و حزب اللهی را چگونه باید شناخت؟ او حتما اهل ژرف اندیشی و تشخیص و صاحب نظر است. و چون معتقد به اصولی است که آرمان های مطلوب اوست، منتقد و مصلح هم هست. ارزیابی دارد؛ بی آن که اسیر جو زدگی و مشهورات تزریقی "غیر" شود. نقد می کند، بی آن که مختصات میدان را گم کند و اسیر خطای محاسبه مطلوب دشمن شود.
🔹بیش از آن که منتقد باشد، برای تحقق آرمان ها عمل می کند و مجال می آفریند. اصالت نقدی و اصالت شبهه نیست؛ اگر چه اهل پرسش است. تردید و تشکیک قاعده مند را ابزار و مسیری می داند برای تقویت یقین و اقدام خالصانه؛ نه این که اصالت شبهه ای باشد، متوقف بماند و ترمز خود و دیگران شود.
♦️انسانی که شبهه پیدا کرده، حرکتش کُند می شود. باید به همدیگر کمک کرد و پاسخ شبهات را یافت؛ در عین حال، همواره باید "غیرت" مرزبندی با "غیر متخاصم" را پاس داشت.
🔹تا این جا، طبیعی و سازنده است. آسیب آنجاست که فرد، میل مفرط پیدا کند شبهه بیاندوزد و همان ابهام و پرسش را جای دانش و پاسخ منتشر کند؛ اما اهتمام یا سعه صدر لازم را برای یافتن پاسخ نداشته باشند.
♦️مانند انسانی که اصرار داشته باشد در کانون میکروب ها و ویروس ها غوطه ور شود و تن به آداب پرهیز و پوشش محافظ مناسب یا تقویت و واکسیناسیون ندهد.
🔹نخبه مومن، برای شناخت موقعیت و مقدورات و محدودیت های جبهه خودی سخت می کوشد. شرایط همیشه جامعه مومن انقلابی -جامعه دارای آرمان و روحیه پیگری آن- شرایط جنگ و مجاهدت است. یا در حال دفاع از موجودیت و داشته های خود است، یا در حال تهاجم به دشمنان فضیلت ها.
♦️بله وسط جنگ هم که باید به خط دشمن زد، رزمنده متحیّر و شبهه دار پیدا می شود. باید برای گشودن گره ذهن همدیگر کمک کرد؛ اصلا دین برای تعمیق فکر هاست. در عین حال که همین، از سرعت و اولویت مواجهه با دشمن باز می دارد و گاه، جنگ پیروز را مغلوبه می کند؛ مانند شبهه دار شدن خوارج وسط صفّین.
🔹نمونه رزمنده متحیر، حارث بن حوط که در جنگ جمل به امیر مومنان (ع) گفت "آیا گمان می کنی من اصحاب جمل (اصحاب پیامبر ص) را گمراه می پندارم؟ امام فرمود تو پیش پای خود را نگریستی و به بالایت نگاه نكردى؛ پس حیران ماندى. تو حقّ را نشناختى تا اهلش را بشناسى، و باطل را نشناختى تا پیروش را بشناسى".
♦️حارث با وجود این پاسخ، در حیرت خود ماند و از سپاه امام جدا شدو بعدها به خوارج پیوست: انقلابی نماهای بدون امامی که در عین دینداری، پیاده نظام سپاه اموی شدند.
🔹امیرمومنان (ع) درخطبه 87 نهجالبلاغه و درباره «آنچه سبب هلاكت مى شود» فرمود «در شگفتم و چرا شگفت زده نباشم از خطاهاى فرقه هاى گوناگون كه هریك را در دین خود، حجّت و دلیلى دیگر است... یَعْمَلُونَ فِى الشُّبُهَاتِ وَ یَسِیرُونَ فِى الشَّهَوَاتِ... كَاَنَّ كُلَّ امْرِئٍ مِنْهُمْ إمامُ نَفْسِهِ. در شبهه عمل میکنند (باز نمی ایستند) و در مسیر امیال خود گام مىزنند. هر چه را بپسندند، معروف بدانند و هر چه را ناخوش دارند، منكر شمارند. در مسائل دشوار به خود پناه ببرند و در مبهمات به آراء خود تكیه کنند. #گویا_هر_یك_از_آنها_امام_خویش_است»!
♦️سلوک نخبه حزب الهی و اهل تشخیص، در میدان جنگ چگونه است؟ آقای رحیمپور ازغدی از شب عملیات والفجر 8 نقل میکند که شهید مزرجی به شهید شوشتری گفت:
✅ «امشب اگر عراقیها ما را نزنند، کوسه ها میزنند. اگر هیچ کدام نزنند، لای سیم خاردار و تله های انفجاری گیر میکنیم. با محاسبات مادی، امشب نمی توانیم از آب رد بشویم. من امشب وارد آب میشوم تا به امام در جماران خبر بدهند که #آقا_بچه_ها_به_عشق_تو_زدند_به_خط. دیگر مهم نیست آن طرف خط برسیم یا نرسیم. وظیفه ما وارد آب شدن است، بیرون آمدن دیگر در اختیار و وظیفه ما نیست؛ آن اش با خداست. خدای آن طرف اروند، خدای این طرف اروند است. اگر کسی این طرف قلبش آرام است، آن طرف می ترسد، توحیدش مشکل دارد».
🔹تهوّر، همان قدر ناپسند است که ترس. در جا زدن و انفعالِ از سر تحیّر، همان قدر ناپسند است که تاختن متهوّرانه و متحیّرانه، از سر ادعا اما فاقد راهنما. وقتی نقشه و فرمانده گم شد، شدت و سرعت حرکت، فقط بر میزان زاویه گرفتن از مسیر و مقصد می افزاید؛ یا رزمنده متحیّر را وادار می کند اشتباها به خطّ خودی بزند.
@IMANI_mohammad
کدام خطرناک است؛
تفنگ بی فشنگ یا زخم نیرنگ؟
🔹آمریکا دیشب اعلام کرد مکانیسم ماشه را به اجرا گذاشته است. دو نکته، درباره رفتار آمریکا و اروپا مهم است. آمریکا می گوید ماشه را چکانده است؛ اما در اسلحه او گلوله تحریمی نمانده که شلیک نکرده باشد.
♦️تحریم های مالی، بانکی و نفتی که در دولت اوباما در قالب کاتسا و آیسا ریل گذاری و در دولت ترامپ اجرا شد، بسیار فراتر از تحریم های شورای امنیت بود و اروپا نیز در اعمال آنها همراهی کرد.
🔹طی دهه گذشته، همواره درباره چگونگی اعمال تحریم ها، میان سیاستمداران آمریکایی بحث بود: این که برای تاثیر عمیق تر تحریم ها و تسلیم شدن ایران، تحریم ها را باید تدریجا افزایش داد تا آزار دهنده تر باشد؛ یا این که به شکل شوک و دفعتا اعمال کرد؟
♦️خیانت بزرگی در بحبوحه فتنه سبز انجام شد. به گزارش لس آنجلس تایمز "نمایندگان برخی سران جنبش (فتنه) سبز به مقامات دولت اوباما گفتند تحریم ها باید تشدید شود و دفعتا و به شکل شوک هم باشد تا بتواند ایران را فلج کند". پس #تحریم_های_فلج_کننده از سال 90 تا 92 اعمال شد.
🔹دولت ترامپ، بر پایه فشارهایی که دولت اوباما با تحریم و برجام انباشته بود، وسوسه شد کار را یکسره کند. بنابراین سال 97، #فشار_حداکثری (کاتسا و آیسا که بدیل تحریم های فلج کننده بود) را به اجرا گذاشت و همه تیرهای تحریمی را شلیک کرد.
♦️موضوع بسیار مهم در این روند دو ساله، خباثت و خدعه اروپاست. آقای ظریف با همه خوش خیالی های گذشته اش، اذعان دارد اروپا یازده تعهد ضد تحریمی خود در برجام را زیر پا گذاشت.
🔹آنها قراردادها را یکطرفه لغو کردند و خرید نفت را هم به صفر رساندند، به نحوی که تجارت چند میلیارد دلاری اروپا با ایران به چند ده میلیون دلار رسید. حتی آلمانی ها در دادن بنزین به هواپیمای ظریف کارشکنی کردند. ماجرای گله او از عدم امکان افتتاح یک حساب بانکی در لندن معروف است.
♦️اروپایی ها ابتدا وعده دادند کانال SPV را برای امکان معامله نفت در برابر غذا و دارو راه اندازی می کنند! بعد از چند ماه فرصت سوزی مدعی شدند نمی توانند نفت ایران را بخرند اما حاضرند با راه اندازی کانال INSTEX، در ازای پول نفت فروخته شده ایران به دیگر کشورها، غذا و دارو بفروشند!
🔹نفس این پیشنهادها، تضییع حقوق ایران بود؛ حتی طبق موازین شورای امنیت، کشور مورد تحریم، از تحریم غذا و دارو مستثناست و عراق در دوره تحریم، از حق فروش نفت در ازای خرید دارو و غذا برخوردار بود.
♦️مطابق برجام و قطعنامه 2231، اروپایی ها متعهد بودند تحریم مالی، بانکی و نفتی را تعلیق کنند. و حالا که آمریکا قانون شکنی کرده بود، باید کنار ایران می ایستند، نه این که حتی به قاعده استثنا شدن "مبادله نفت در برابر غذا و دارو برای کشورهای مورد تحریم" عمل نکنند!
🔹اما آنها، نه به تعهدات برجامی و نه وعده های هیچ و پوچ مثل اینستکس عمل نکردند. تنها کاری که کردند، تظاهر به موضع متفاوت در بیانیه ها بود؛ با تکرار این دروغ بزرگ که "ما همچنان در برجام می مانیم".
♦️آنها پریروز همین کار را کردند؛ چون می دانند آمریکا ماشه تفنگ بی فشنگ را چکانده و ایران، اوج فشارها را از سر گذرانده است. اروپا و شورای امنیت مسئولیت دارند مقابل یاغیگری آمریکا بایستند و چون اراده این کار را ندارند، واهی مرگ برجام را امضا کرده اند.
🔹مشاهده این خدعه چند باره، جشن ندارد! دولت ما نباید بیش از این، به خنجر خوردن اروپا ادامه دهد. زخم نیرنگ بسیار عمیق تر از تفنگ بی فشنگ تحریم است.
@IMANI_mohammad
مناقشه بیهوده بر سر یک الزام بدیهی
🔹لا به لای بحث های اولویت دار کشور، یک پرسش از مسلمان ها و حتی غیر مسلمان هایی که #سرگرم بحث درباره چرایی "الزام یا عدم حجاب" هستند:
♦️این نسخه که "حجاب الزامی نباشد"، یعنی تا کجا الزامی نباشد؟! فقط سر؟ گردن؟ پایین تر؟ تا کجا؟ اگر حکم مطلق برای "آزادی کشف حجاب تمام بدن- برهنگی" و "بازگشت به عصر زیست جنگلی و غارنشینی" را صادر می کنند، که سوال و حرف و حدیثی باقی نمی ماند!
🔹اما اگر به عنوان یک انسان متمدن - و نه حتی متشرع- قائلند به این که برای نداشتن "پوشش" هم باید محدوده و الزامی را تعیین کرد، چنان که در لیبرال ترین جوامع تعیین کرده اند، مجددا به حکم عقل (و نه حتی شرع) به "الزام حجاب و الزام قانونی آن" می رسند.
♦️البته می شود عقل را در کنار شرع اسقاط نمود و خود را از رنج هر نوع تشرع و تعقل راحت کرد! اما محیط اجتماعی برای تامین مصالح عمومی، لابدّ از اعمال محدودیت های الزام آور قانونی است؛ که یکی از مدنی ترین و رشد دهنده ترین آنها، الزام حجاب و پوشش در محیط عمومی است.
🔹با جریان سازمان یافته و ماموران معذور که با الزام حجاب بلکه اصل آن می ستیزند، حرفی نیست. اما ای کاش افراد منفعل از این سناریو، وقت و عمر خود را صرف تحقیق در باره این سوال می کردند که معارضه غرب با حجاب، چه خسارت های تو در تو و بلاهای جبران نکردنی را بر حیات اجتماعی و انسانی و خانوادگی آنها آورده است؟
@IMANI_mohammad
ماشه هرز و نذر اروپا !
🔹وقتی تحریمی برای اِجرایی کردن نمانده و آمریکا همه را قبلا به کار بسته، تروئیکای اروپایی چرا باید برای چکاندن #مکانیسم_ماشه همراهی کنند؟!
♦️آزمون آنها، به مقابله با تحریم ها بود که رفوزه شدند؛ نه همراهی یا عدم همراهی در چکاندن ماشه اسلحه ای که همه خشاب آن قبلا شلیک شده! چرا عده ای، روغن ریخته را نذر می کنند؟
🔹بزک کنندگان اروپا، اگر منصف و علاقمند به منافع ملی باشند، آنها هم باید ضمن اعلام رفوزگی اروپا، طلبکار این دولت های بدعهدشوند. اما اگر زبان شان به مطالبه حقوق ملت ایران نمی چرخد، دست کم سکوت کنند و مجددا مرتکب تحریف و تحمیق مخاطب نشوند.
@IMANI_mohammad
مگر چند صد سال قبل بود؟!
🔹آقای روحانی طوری حرف می زند که انگار چند صد سال پیش بود، نه پنج سال قبل؛ روزی که ضمن اعلام برجام گفت "همه تحریمهای بانکی، مالی و نفتی روز اجرای توافق بالمرّه (یکجا) لغو می شود".
♦️آن روز برای کدام وعده دعوت به جشن می کرد؛ حالا برای چه؟ او یادش رفته؟ یا تصور می کند مردم فراموشکارند؟! مردم دوست دارند جشن بگیرند، اما جشن برای چه؟ برای خیانت آمریکا، خدعه اروپا، یا اصرار دولت و وزارت خارجه خودمان برای پاک کردن صورت مسئله مذاکره و توافقی که فتح الفتوح قرن جا زده می شد؟
🔹آقای روحانی برای چه از اعضای شورای امنیت تشکر می کند؟ این که تماشاچی بوده اند تا با وجود پایبندی ایران به برجام و قطعنامه 2231، آمریکا تمام تحریم ها را در این دو سال برگرداند و حتی یک قطعنامه و بیانیه هم علیه آمریکا صادر نکرده اند؟!
@IMANI_mohammad
درسته؛ همینه!
🎯 ... تیر را می انداخت، هر جا که می خورد، می رفت دورش دایره می کشید و می گفت هدف، همین نقطه بود.
🎯 تیر دوم را می زد، به نقطه پرت دیگری می خورد، دوباره دورش دایره می کشید و انگشت شست را نشان می داد: درسته؛ همینه!
🎯 ... همین طور تیر سوم، چهارم و پنجم.
🔹حالا همه او را می شناسند، 🗝🔑 ساز خودمان بود.
@IMANI_mohammad
حاج_قاسم_های_جنگ_و_صلح_یادداشت_روز_کیهان_.pdf
588.1K
🔻حاج قاسم های جنگ و صلح
🔻یادداشت روز کیهان
@IMANI_mohammad
حاج قاسم های جنگ و صلح
🔹تکلیف گرایی و اهتمام به برداشتن بار بر زمین مانده، رزمندگان و فرماندهان ما را چنان رشد داد که همه جانبه نگر و دارای شخصیت چند بعدی باشند. نمونه روشن، سردار شهید سلیمانی که باید در میدان دشوار جنگ تحمیلی جدید در منطقه فرماندهی میکرد و منطقا انتظار دیگری از او نبود.
♦️اما او، هم کمک بزرگ دیپلماسی کشور بود و هم کمکهای بزرگی به دولت برای دور زدن تحریم ها کرد. این که عراق از کشوری متخاصم، تبدیل به متحد راهبردی و شریک بزرگ اقتصادی در حد تجارت ده میلیارد دلاری شد، تصادفی و بدون تدارک نبود.
🔹همچنین سفر او به مسکو و اقناع و بسیج دولت روسیه برای اینکه در «جنگ جهانی سوم» -تعبیر غربیها از جنگ سوریه- در کنار جبهه مقاومت بجنگد، در تاریخ معاصر بی سابقه است. او در عین حال به کمک دولت عراق رفت و بدون سلاح و صرفا با استفاده از طرفیت مذاکره، آتش فتنه بزرگ آمریکا و اسرائیل در کردستان عراق را خاموش کرد.
♦️سردار سلیمانی، عمق استراتژیک ما را تا مسکو و کنار دریای مدیترانه و تنگه بابالمندب برد. او نشان داد که مجال ما میتواند بر مبنای احترام متقابل و منافع مشترک کشورها تا کدام دور دستها گسترده شود و تحریم دشمن را تحقیر کند. این را با سخنان سفیری مقایسه کنید که آدرس صادرات لوازم آرایشی به ایران را به تجار فلان کشور میداد، یا آن سفیر دوم و سومی که...؛ بماند!
🔹عملکرد رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، چه چهل سال قبل و چه در مقابله با جنگ نیابتی دشمن در منطقه، انتظارات مردم از مسئولان را به درستی بالا برده است. آنها در میدان واقعیت، ثمره نترسیدن و تدبیر و ابتکار و تواضع و خدمتگزاری و جانفشانی و خطرپذیری و بیتعلقی به دنیا و ایمان به غیب را نشان دادند.
♦️نشان دادند که با این روحیات میشود معجزه کرد و کارهای محالنما را انجام داد. مردم، ضمنا عبرت آموختهاند که مدیران بیباور به این روحیات، چه قدر خسارت به بار میآورند. تجربه شد که انفعال در برابر تحرکات دشمن، غلطترین کارهاست.
🔹جنگ ما را مجبور کرد ورزیده و قدرتمند شویم. جهشی که محتمل بود ظرف چند ده سال رخ بدهد، به برکت مسئولیتشناسی در دفاع مقدس اتفاق افتاد. خوابزده بودیم و جنگ هوشیارمان کرد. ضعیف و فشل و منفعل بودیم و جنگ ما را واداشت تا هوشیار و برنامهریز شویم و به خط دشمن بزنیم.
♦️جنگ همچنان در ابعادی دیگر ادامه دارد. میتوان تهدیدها را تبدیل به فرصتهای پیشرفت و پیروزی کرد؛ مشروط بر اینکه خود را از عطر و بوی همیشه جاری جهاد و شهادت محروم نسازیم.
🔹این گفتمان، سرشار از طراوت و امید و همت و تدبیر است. اگر نشاط کار و بنبستشکنی میخواهیم؛ بسم الله. بشارت مجاهدان و شهیدان را بشنویم: «فَرِحينَ بِما آتاهُمُ الله مِن فَضلِهِ وَ يَستَبشِرونَ بِالَّذينَ لَم يَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم أَلّا خَوفٌ عَلَيهِم وَلا هُم يَحزَنونَ».
♦️شیشه عطر پنهان در جان حاج قاسم و همرزمانش، به سنگ خباثت دشمن شکست. اما خدا میداند این عطر جاری شهادت، چند ده هزار جوان غیرتمند را برای شکستن شیشه عمر استکبار بیقرار کرده و به تکاپو در آورده است؛ «ألْحَمْدُ للهِ الَّذی أکْرَمَنَا بِالشَّهَادَهًْ».
@IMANI_mohammad
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۱
🔸آقای مهدی نصیری در ادامه تشکیک درباره الزام قانونی حجاب، در توییتر نوشته است : "تعمیم وجوب حجاب به توریستهای خارجی در شرایطی که رواج هر چه بیشتر توریسم می توانست به رونق معیشت مردم بیانجامد از دیگر نتایج زیانبار سیاست حجاب در تمام سالهای پس از انقلاب بوده است".
🔸 برادر نصیری، از ارادت نگارنده با خبر است. و اگر نبود حرمت حق که محترم تر از افراد است، نگارنده خود را موظف به نگارش این نقد گلایه آمیز نمی دید.
🔸کاش ایشان که با تشویق های مجازی، تخته گاز در حال حرکت است، لختی بایستد، نفسی تازه کند و از سر "غیرت عقل و شرع" از خویش بپرسد مرز من با "غیر" پا برجاست یا کمرنگ شده؟ و بعدا در عصر حیرتی که ادعایش را دارد، دوباره ادامه یا احیانا تغییر مسیر بدهد.
🔸عجیب است. انسان در دوره ای، با کسانی در بستر رسانه، مصاف اعتقادی و فرهنگی کرده باشد؛ اما مدتی بعد، همان طاغوت ها و اشراف و رسانه های شان، برای رفتار متفاوت وی ذوق مرگ شوند و انسان از خود نپرسد که چرا برای من هورا می کشند! آنها دگرگون شده اند؛ یا من عقبگرد کرده ام؟!
🔸انسان در کنار جاذبه ها، با دافعه هایش هویت می یابد. ما اکنون دافعه های آقای نصیری را نوعا در نسبت با نظام و جبهه خودی می بینیم. اما حتی یک صدم آنها را در نسبت با جبهه مقابل نظام نمی یابیم.
🔸ته این خط کجاست؟ احکامی را که ایشان درباره برداشتن الزام حجاب و عدم ممانعت از بی حجابی در ملا عام صادر می کند، آیا با همان استدلال غلط نمی توان درباره شراب و قمار و زنا و دزدی و جنایت صادر کرد؟!
🔸این احکام من در آوردی کجا متوقف می شود؟ اصلا حد یقف هم دارد یا باید به وضعیت جنگلی و غارنشینی و جاهلیت برگردیم؟ این گشاده دستی کی تمام می شود تا پس از آن، نوبت به دفاع از کیان اسلام و نظام برسد؟ آیا مسئولیت فرد، فقط در خدشه است، یا دفاع هم جزو مسئولیت هاست؟
🔸طبعا باز کردن این باب اگر با امثال آقای نصیری باشد، پایانش با آنها نخواهد بود و عبور از مرز شرع و عقل هیچ محدوده ای نمی شناسد. حتی غرب لیبرال هم ولنگاری تقنینی برآمده از چهارچوب نادرست مد نظر برادر نصیری را بر نمی تابد.
🔸اما اگر در این میان، ایشان غصه اشتغال و درآمد ملی و... دارد، چرا گریبان دولت و مثلا وزیر مستعفی راه و شهرسازی را نمی گیرد که برای پنج سال، بخش مسکن را در کام رکود تورمی (خود تحریمی) بردند؟
🔸با همت و تدبیر در این بخش می شد، هم نقدینگی تورم زا را به سمت تولید هدایت کرد، هم چرخ صدها صنعت تولیدی را چرخاند و اشتغال در تیراژ میلیونی فراهم ساخت، هم نیاز مسکن مردم را برطرف نمود و از فشار تورم به شکل محسوس کاست و هم مانعی بزرگ از سر راه ازدواج جوانان برداشت.
♦️ادامه دارد♦️
@IMANI_mohammad
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۲
🔸برادر نصیری به یاد می آورد که آخرین بار، کی به نقد رویکردهای لیبرالی و خسارت بار دولت مستقر پرداخته؟ یا متعرض ده ها هزار میلیارد تومان واگذاری خسارت بار شرکت های دولتی و حراج 18 میلیارد دلار ارز شده که احتمالا معادل درآمد توریستی دو دهه می باشد، شده است؟
🔸یعنی از همه مشکلاتِ کمبود درآمد و عدم رونق معیشت، الزام حجاب توریست ها، مسئله اول شده؟ در اینجا با "تضییع اصول و تمسک به فروع و حواشی" که معمولا مورد اشاره ایشان است، چه کنیم ؟!
🔸روزنامه کیهان و سپس نشریه صبح که آقای نصیری در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70، به ویژه در حوزه مبارزه با تهاجم فرهنگی و ترویج بی حجابی اداره می کرد کجا؛ و ادبیات امروز او کجا؟
🔸خطی که او در آن وارد شده، همان خطی بود که دولت سازندگی و سپس تجدید نظر طلبان مدعی اصلاح طلبی (انقلابیون پشیمان) در پیش گرفتند و مورد اعتراض گسترده آقای نصیری بودند.
🔸اکنون ممیزه ایشان با آن طیف اشرافی سکولار در دعوت به تنازل در زمینه اجرای احکام دین کجاست؟ شبکه مبتذل منو تو یا بی بی سی و... به همراه نشریات زنجیره ای، دگرگون شده اند یا...؟ استقبال آنها، از باب تنویر است یا مشتبه کردن امر و شارژ پروژه معارضه با احکام الهی؟
🔸در حالی که او دم از عصر حیرت می زند و منطقا باید توقف کند، این اجتهاد خود خوانده و تشریع جدید(!) از کجا می آید؟ تجویز متهوّرانه دست کشیدن از اجرای احکام دین تا کجا؟ و تفاوتش با نسخه استکبار، انجمن حجتیه، لیبرال ها کجاست؟ نظر ایشان، با رفتار "بن سلمان" که الزام حجاب را لغو کرد، چه تفاوتی دارد؟
🔸ظاهرا آقای نصیری، از گارد معارضه شدید با مدرنیته، به گارد باز نشر همان نسخه تغییر موقعیت داده ؛ هر چند که ادعای "برداشتن الزام از یک حکم" به صرف تصور این که نظر اکثریت است، از مدرنیته قائل به چهارچوب های الزام آور هم جلو می زند!
🔸البته ادعای مخالفت اکثریت با الزام قانونی حجاب، ادعایی مجعول و خلاف واقع است که با شانتاژ پر حجم ناتوی فرهنگی واقع نما می شود. اما سخن مبنایی تر این است که هیچ حاکمیتی، تصویب و اجرای قوانین الزام آور را موکول به کسب و جلب نظر اکثریت نمی کند؛ هر چند که اقناع را ضروری می شمارد؛
🔸اولا طبع انسان نوعا با قبول محدودیت مخالف است. ثانیا امکان دستکاری نظر اکثریت بر خلاف مصالح عمومی هست. ثالثا نظر اکثریت غالبا بسیار سیّال است.
🔸رابعا در صورت پایبندی به این گزاره نا معقول، باید ماهانه بلکه هفتگی، تمام قوانین الزام آور را به نظرسنجی عمومی گذاشت و قبل از آن هم اجرای تمام قوانین مربوط به حقوق عمومی و خصوصی و تجاری و مدنی و کیفری و جزایی را متوقف کرد! چنین نسخه ای امتناع عقلی و اجرایی دارد؛ و احتمالا خبر از حیرت زدگی و گم کردن موقعیت در جنگ بزرگ "جنود عقل و جهل" می دهد.
🔹اللهم ارنی الاشیاء کما هی، ثم ارنی الحق حقاً و ارزقنی اتباعه و ارنی الباطل باطلا و ارزقنی اجتنابه . امام سجاد (ع)
♦️اللَّهُمَّ ... أَرِنِی الْحَقَّ حَقّا حَتَّی أَتَّبِعَهُ وَ أَرِنِی الْبَاطِلَ بَاطِلًا حَتَّی أَجْتَنِبَهُ وَ لَا تَجْعَلْهُمَا عَلَیَّ مُتَشَابِهَیْنِ فَأَتَّبِعَ هَوَایَ بِغَیْرِ هُدًی مِنْکَ. امام صادق (ع)
@IMANI_mohammad
دو خیانت پس از قطعنامه ۵۹۸ و ۲۲۳۱
🔹"شما که می گویید پذیرش قطعنامه ۵۹۸ عاقلانه بود، چرا طبق همان مصلحت سنجی، مذاکره با آمریکا را قبول نمی کنید تا کشور از مضیقه اقتصادی رها شود؟".
♦️این گزاره غربگرایان، پر از تحریف و مغالطه است. اولا در ماجرای قطعنامه، طرف حساب ایران، سازمان ملل بود و نه آمریکا. ثانیا چنین ادبیاتی، اگر سال ۹۲ به کار می آمد، اکنون تهی از معناست.
🔹ما سال ۹۲ تا ۹۴ با آمریکا و پنج کشور دیگر مذاکره کردیم و بر همین اساس، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تصویب شد که ناظر به تعلیق تحریم ها در ازای محدودیت های برنامه هسته ای ایران بود. برجام هم به عنوان سند ضمیمه قطعنامه امضا شد. اما دولت های اوباما و ترامپ، قطعنامه و برجام را زیر پا گذاشتند.
♦️وقتی "قطعنامه شورای امنیت" توسط دو دولت آمریکا -ابتدا به تدریج و سپس تمامیت آن- زیر پا گذاشته شده، برای چه و با کدام تضمین مجددا مذاکره کنیم؟ تحریفگران، آمریکا را جای سازمان مللی جا می زنند که به قطعنامه همان سازمان تمکین نمی کند.
🔹ما از سر حسن نیت و اتمام حجت، با دو قطعنامه ۵۹۸ و ۲۲۳۱ همراهی کردیم. اما وقتی ایران ۲۷ تیر ۶۷ قطعنامه را برای آتش بس پذیرفت، بلافاصله از سوی صدام نقض شد و او متوهمانه به ارتش خود و گروهک وطن فروش منافقین دستور حمله مجدد را داد.
♦️این گستاخی، البته با بسیج دوباره ملت ایران، ناکام ماند و به تار و مار شدن ارتش متوهم منافقین انجامید. اما تا دو سال بعد که صدام مرتکب اشغال کویت شد، شورای امنیت با ملت ایران همراهی نکرد.
🔹قطعنامه ۲۲۳۱ نیز هر چند توسط آمریکا نقض شده، اما شورای امنیت در دو سال و نیم گذشته، کمترین اقدامی برای محکومیت آمریکا یا مقابله با تحریم های یکطرفه انجام نداده است.
♦️عنایت دارید که دولت اوباما بلافاصله پس از توافق، تحریم های جدید علیه ایران را در دستور کار قرار داد. اعضای وزارت خارجه اوباما پیاپی به کشورهای مختلف رفته و به مجازات در صورت تجارت با ایران تهدید کردند.
🔹دولت اوباما بارهانوبت اقدام به مصادره اموال ایران در آمریکا و اروپا کرد و تحریم های ویزایی را به اجرا گذاشت. آنها به حمید ابوطالبی (معاون دفتر روحانی) برای نمایندگی دفتر ایران در سازمان ملل ویزا ندادند و سرانجام، تحریم های حداکثری موسوم به آیسا و کاتسا را تدارک کردند. دوره ترامپ هم که بی نیاز از شرح است.
♦️با وجود این واقعیت روشن، چرا برخی اعضای حزب منحله مشارکت (تاج زاده، رمضان زاده و...) و رسانه های زنجیره ای همسو، اصرار به تحریف و تجویز دوباره مذاکره دارند؟
🔹آیا در خدمت سازمان سیا و حزانه داری آمریکا (ستاد جنگ علیه ایران)، ماموریت دارند افکار عمومی ایران را تحمیق کنند؟ فراموش نکنیم که ارگان حزب اتحاد ملت (مشارکت سابق) درباره تحقیر رئیس جمهور صربستان توسط ترامپ نوشت:
🔸"از نگاه منتقدان، عکسی که ترامپ از مذاکره کننده میپسندد، این است: همچون برّهای در مذبح و بردهای در مسلخ. آيا اقداماتي از این جنس را بايد مايه شرمساري دانست؟ فرض كنيم سياستمدار صرب همچون متهمي در اتاق بازجويي و حتي يك برده نشسته؛ اگر منافع، چنین اقتضایی كند، بايد آن را تمسخر كرد، يا عقلانيتي سياسي خواند؟"!
♦️عمده مضیقه های اقتصادی امروز، نتیجه سوء تدبیر همین طیف در ترویج اعتماد به دشمن، کارشکنی در برابر تولید، و بستر سازی برای فساد ، رانت و حیف و میل منابع ملی است. آنها حالا که مردم را ناراضی کرده اند، باز هم آدرس سراب می دهند. خیانت سازمان منافین در سال 67 وطن فروشانه تر است، یا این خیانت نفاق جدید؟
@IMANI_mohammad