فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ زیبای دکتر #جلیلی به کسانی که باز هم به دنبال #مذاکره هستند!
🔹عدهای میگویند برویم دوباره مذاکره کنیم!
✅ #روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f ( هدایت شده از کانال دکتر روانبخش )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴امام خمینی(ره): من التماس میکنم به ملت ایران، #غرب_زدهها را کنار بگذارید.
✍ اگر همین یک وصیت #امام_خمینی (ره) را عمل کرده بودیم، امروز وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی نابسامانی نداشتیم.
✅ #روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f. ( هدایت شده از کانال دکتر روانبخش )
❓❓ #پرسش :
🔴 وظیفه کلی ما در عصر «غیبت» نسبت به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) چیست؟ ⬇️⬇️⬇️
✅ امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در بخشى از نامه اى كه به شيخ مفيد(رحمة الله عليه) ارسال داشته نوشته اند: «فَلْيَعْمَلْ كُلُّ امْرِئٍ مِنْكُمْ بِمَا يَقْرُبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنَا وَ يَتَجَنَّبُ مَا يُدْنِيهِ مِنْ كَرَاهَتِنَا وَ سَخَطِنَا» ؛ (پس هر يك از شما بايد كارى كند كه وى را به محبت و دوستى ما نزديك سازد و از آنچه خوشايند ما نيست و باعث خشم و كراهت ما مى شود دورى كند).
⬇️⬇️⬇️
✅ روشن است كه محبت اهل بيت(عليهم السلام) جنبه شخصى و فردى ندارد، بلكه به ملاك خدايى است؛ زيرا هرگاه اهل بيت(عليهم السلام) مشاهده كنند كه شيعيان و منتسبان به آنان كارهايى را كه مورد رضايت الهى است انجام مى دهند و از كارهايى كه مورد سخط و غضب خداوند است اجتناب مى كنند خوشحال شده و به آنان مى بالند. ⬇️⬇️⬇️
✅ در نتيجه بر ماست كه اگر به دنبال جلب محبت آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و دورى از سخط و غضب آن حضرت هستيم كارى نكنيم كه از ايشان دور شده و از عناياتش محروم گرديم و از طرف ديگر سعى ما بر اين باشد كه اعمال و رفتارى را انجام دهيم كه هر چه بيشتر ما را به ايشان نزديك گرداند. https://makarem.ir/
هدایت شده از علامه عسکری
▫️اسلام همانند یک کشتی است که بر امواج خروشان دریا قرار گرفته و با زنجیری به ساحل بسته شده است.
این زنجیره دوازده حلقه دارد.اگر یکی از این حلقه ها بریده شود ، کشتی از ساحل جدا گشته ، در اثر امواج دریا غرق می شود.
▫️درست به همین شکل ، اگر هریک از ائمه (ع) نبودند ، اسلام باقی نمی ماند. یعنی اگر مجاهدت های امام علی (ع) در راه حفظ و تبلیغ اسلام نبود ، امام حسن و سایر ائمه (ع) نمی توانستند اسلام را نگهدارند و اگر مجاهدت های امام علی و امام حسن و امام حسین (ع) در این راه نبود ، حضرت سجاد و بقیه ی ائمه (ع) نمی توانستند اسلام را حفظ کنند. همچنین اگر مجاهدت های سایر ائمه (ع) که هریک در زمان خود نشان می دادند نبود ، اسلام امروزه در جامعه ی بشری وجود نداشت!!!
📚نقش ائمه در احیای دین ج۲ ص۳۹۰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
💠 بیانات حضرت آیت الله خوشوقت ره
🔆 قالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع: أَنَّ النَّبِيَّ ص سَأَلَ رَبَّهُ سُبْحَانَهُ لَيْلَةَ الْمِعْرَاج ... وَ #صَمْتٌ يَكُفُّهُ عَمَّا لَا يَعْنِيه
صَمت یعنی #سکوت. این #زبان خیلی راحت میچرخد. خدا آن را یک جوری #خلق کرده است که آدم روزی شش- هفت ساعت هم حرف بزند میزند. برای انسان حرکتش خیلی ساده است، چون مورد نیاز است دیگر.
خُب این آدم میخواهد #معراج برود، شرط اولش چیست؟ حرفهایی که به درد نمیخورد،لازم نیست،نزند. حرفهای لازم، حرفهای مفید چون #فایده دارد و مفید است بزند، زبان را خدا برای همین داده است، اما حرفهای #بیهوده و حرفهای #بیخودی و #لغویات نه.
این از برنامه گفتاری آدم #حذف میشود، شما دو ساعت هم با او بنشینی میبینی حرفهای #چرند نمیزند، بیخودی حرف نمیزند.
مرحوم #علامه_طباطبایی ره در یک #مجلس گاهی دو ساعت مینشست و هیچچیز نمیگفت، حرف نمیزد، #سکوت میکرد مگر اینکه از او سؤال میکردند و جواب میداد. اینها همه اشان همینجورند. مرحوم #امام_خمینی ره هم همینجور بود، در یک مجلس وارد میشد مینشست سکوت میکرد، مگر از او #سؤال کنند که #جواب میداد.
🔰کانال رسمی حضرت آیت الله خوشوقت تهرانی (ره)
🆔 @Khoshvaght_ir
🔴✅ «حسد» كه در فارسى از آن تعبير به «رشك» مي شود به معنى «آرزوى زوال نعمت از ديگران است ، خواه آن نعمت به حسود برسد يا نرسد».
✅ بنابراين كار حسود يا ويرانگرى است، يا آرزوى ويران شدن بنيان نعمتهايى است كه خداوند به ديگران داده است، خواه آن سرمايه و نعمت به او منتقل شود يا نشود! بنابراين بدترين نوع حسد آن است كه انسان نه فقط آرزوى زوال نعمت ديگران داشته باشد؛ بلكه در مسير آن گام بردارد، خواه از طريق ايجاد سوء ظنّ و بدبينى نسبت به «محسود» يعنى كسى كه مورد حسد واقع شده است باشد يا از طريق ايجاد مانع در كار او و اين نوع حسد حاكى از خباثت شديد درونى حسودان است. ✅ مرحله ساده تر آن است كه هدفش به چنگ آوردن آن نعمت است از طريق سلب كردن آن از ديگران گرچه اين هم از رذايل و صفات زشت است، ولى به شدّت نوع قبل نيست. ✅ باز مرحله پايين تر آن است كه تنها آرزوى سلب نعمت از ديگرى كند بى آنكه كمترين سخنى بگويد و كوچكترين گامى در اين راه بردارد. اين حالت هرگاه بى اختيار براى انسان پيدا شود - كه گفته اند براى بسيارى پيدا مى شود - گناهى بر او نيست؛ ولى اگر در اختيار انسان باشد به طورى كه از طريق مقدّماتى حاصل شود و با مقدّماتى از ميان برود، بى شك آن هم جزء رذايل اخلاقى است، ولى اينكه گناه دارد يا نه قابل تأمّل است و اين تأمّل از آنجا ناشى مى شود كه آيا صفات زشت درونى هر چند اختيارى باشد مادام كه در عمل انسان ظاهر نشود حرام است يا تنها يك انحطاط اخلاقى محسوب مى شود؟ https://makarem.ir/
🔴 ✅ چگونه می توان بر این رذیله [ حسادت ] غالب شد و خود را از چنگ آن رهاند؟ رهنمودهایی که در روایات آمده است، چنین است:
1️⃣توجه به عواقب سوء حسد و سرانجامِ تلخ حسودان، چه ابلیس، چه قابیل و چه همۀ حسودان دیگر، حتی فرزندان یعقوب که بر یوسف حسد می بردند.
2️⃣ توجه به افراد محروم تر از خود، تا قدر نعمت ها و داشته ها را بداند و به برخورداران، حسد نورزد.
3️⃣ توجه به عذاب اخرویِ صاحبان این صفت و کیفر گناهانی که از رهگذر همین رذیلۀ اخلاقی، دامنگیر حسود می شود.
4️⃣ نیکی به محسود و ابراز محبت و دوستی به او، تا آن کینه ها و بدخواهی های حسودانه و درونی به تدریج از بین برود. ⬇️⬇️⬇️
5️⃣ توجه به اینکه زیان حسد، نخست به خودِ حسود می رسد. امام صادق علیه السلام فرمودند: «حسود، پیش از آنکه به محسود زیان برساند، به خودش ضرر می زند؛ مثل ابلیس که با حسدش، برای آدم، اِجتبا و برگزیدگی را فراهم آورد و برای خودش، لعنت ابدی را.»
حسد هرجا که آتش برفروزد *** هم اول، صاحب خود را بسوزد
6️⃣ ازبین بردن زمینه های حسد و صفات بدی مانند حرص، طمع، تکبر، فرومایگی، جهل و کینه که موجب حسد می شوند.
📚 رهنما 63 (راه های درمان رذایل اخلاقی)
🖋 جواد محدثی https://www.ghbook.ir/
🔴 غبطه چیست؟
✅ بنابر تعريفي كه دربارة غبطه گفته شده است، عبارتست از خواستن و آرزوي شديد مثل امتيازي كه در ديگران ميبيند، بدون اينكه زوال و نابودي آن را از ديگران آرزو كند و بخواهد.
✅ او زوال علم و معرفت از ديگران را نميخواهد بلكه ميخواهد مثل همان علم و معرفت نصيب او هم بشود و چنانكه در روايت فضيل بن عياض از امام صادق عليه السّلام آمده است، غبطه خوردن براي شخص مؤمن مانعي ندارد، بلكه از آن جهت كه غبطه آرزوي وصول به خير و كمال امتيازي است كه ديگران نيز از آن برخور دارند بدون اينكه سلب و زوال آنرا از ديگران آرزو كند، محبوبيّت هم دارد، زيرا غبطه ميتواند عامل حركت در مسير پيشرفت بسوي خير و كمال و امتيازات صحيح بوده باشد.
✅گاهي ممكن است حسادت و غبطه با همديگر مخلوط شوند، يعني حسادت غبطه تلقّي شود و يا بالعكس: غبطه حسادت تلقّي گردد. بهمين جهت است كه كسي كه در مسير «حيات معقول» گام بر ميدارد، حتماً بايستي از اين اختلاط و اشتباه جلوگيري نمايد. https://www.erfan.ir/
🌐 الإمامُ الباقرُ عليه السلام :إنَّ الحَسَد لَيَأكُلُ الإيمانَ كما تَأكُلُ النّارُ الحَطَبَ .
✅ امام باقر عليه السلام : حسد ايمان را مى خورد، همان گونه كه آتش هيزم را مى خورد . http://mizan.hadith.net/
🌐 الامام امیرالمومنین علی عليه السلام :ثَمَرَةُ الحَسَدِ شَقاءُ الدُّنيا وَالآخِرَةِ
✅ امام على عليه السلام : نتيجه حسد ، تيره بختى دنيا و آخرت است . http://mizan.hadith.net/
🌐 عنه عليه السلام :طَهِّرُوا قُلوبَكُم مِن الحَسَدِ؛ فإنّهُ مُكْمِدٌ مُضْني .
✅ امام على عليه السلام : دلهاى خود را از حسد پاك كنيد ؛ زيرا حسادت دلها را تيره و بيمار و نزار مى گرداند . http://mizan.hadith.net/
🌐 الإمامُ الباقرُ عليه السلام :إنَّ الحَسَد لَيَأكُلُ الإيمانَ كما تَأكُلُ النّارُ الحَطَبَ .
✅ امام باقر عليه السلام : حسد ايمان را مى خورد، همان گونه كه آتش هيزم را مى خورد . http://mizan.hadith.net/