هدایت شده از روشنگری
📌 #طرح | شما جوان ها به توفیق الهی شسکت آمریکا را خواهید دید✌️
#وعده_صادق
#امام_خامنه_ای
🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از S salam
فقه نظام ولایی و روش شناسی آن در محققان فقه رسانه .mp3
45.74M
#بشنوید
🔰 سخنرانی استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع فقه نظام ولایی و روششناسی آن
🔻 در جمع محققان فقه رسانه موسسه پردیس حکمت
📆 ۲۲ خرداد ۹۹
🆔 @khosropanah_ir
هدایت شده از گفتمان فقه دولت اسلامی
#سخنان_استاد
✳️ #ضعف_حوزه در این است که در مرحله #پژوهش_های_بنیادین مانده است؛
درست و عمیق پیش رفته اند ؛ ولی ابتراند؛چون امتداد اجتماعی ندارد .
🔺در بسیاری از مراکز حوزوی تابلوی مرکز راهبردی را داریم که عمدتا راهبردی نیستند و وقتی داخل میشوید از جنس طرح و برنامه است . ما در حوزه #استراتژیست تربیت نکرده ایم . محصول حوزه،آدم های عمیق غیرِ مفید است.
🆔 @fotooh1
هدایت شده از مهتدون
هر صبح که برای کار برمی خیزید
وضویی بگیرید و بعد از آن نوزده بار بسم الله الرحمن الرحیم بگویید
تا آن وضو تطهیرتان کند و آن بسم الله آفات بلیات و شعله های اشتغالات جهنمی دنیا را از شما دور کند.
@mojtaba_amiri
هدایت شده از رسادین|فرهنگ و رسانه پژوهی دینی
98-11-15.mp3
38.23M
✅ #فقه_رسانه استاد احمد #خاتمی
🔹استاد احمد خاتمی درس خارج فقه معاصر خود را با موضوع #فقه_رسانه آغاز کردهاند که تاکنون ۱۲ جلسه آن برگزار شده است.
🔹این جلسات روزهای شنبه - چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ در مسجد خاتم الانبیاء پردیسان برگزار میشود.
🔹فایل جلسات از کانال استاد به نشانی https://eitaa.com/ostadkhatami110/122 قابل دریافت است.
🔸 کانال رَسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇
🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
هدایت شده از حلقه وصل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انتقاد شدید رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به بی توجهی و رها بودن فضای مجازی
🆔 @hvasl_ir
تبیین ضرورت تأسیس فقه رسانه با رویکرد حکومتی_جلسه دوم.mp3
1.87M
🔰رسانه امروز در قالب ارتباطات فراگیر مجازی و اینترنتی، موضوعی از موضوعات و بابی از ابواب زندگی بشر نیست؛ بلکه تمام ساحت زندگی بشر را درنوردیده است تا آنجا که امروزه #حکمرانی_سایبری از ارکان اصلی حاکمیت ملی محسوب میشود.
💥رهبر حکیم انقلاب اسلامی با درک این موضوع، میفرمایند:«#فضای_سایبری، مدل جدید از حکمرانی جهانی است که در این فضا دنیا شکل میگیرد و مدل حکمرانی جهان و کشورها را تغییر میدهد و ما باید به دنبال مدل جدید حکومتی از حکومت اسلامی در فضای سایبر برویم»
🔹در این فضا امنیت، اقتصاد، مولفه های فرهنگی و اجتماعی باز تعریف میشود و فضای جدیدی تولید می شود که بسیاری از عناوین، موضوعات و #ابواب_فقهی دچار دگرگونی می گردد. این دگرگونی ها در بسیاری از موارد قید خاصی به عنوان #حیثیت_تقییدیه به موضوع اضافه میکند که منجر به تبدل موضوع و طبعا تبدل حکم میشود. بنابراین بسیاری از عناوین فقهی که در ابواب مختلف، حکم معینی دارند، وقتی ذیل رسانه ای و ارتباطاتی پیدا می کند، ممکن است دچار تبدل موضوع و تغییر حکم شود. این در شرایطی است که در حال حاضر بسیاری از عناوین و موضوعات فقهی دارای ذیل رسانه ای شده اند و در آینده نه چندان دور با ورود نسل های جدید مخابراتی و وب3 و وب 4 و وب5، تمام حیات بشری به فضای ارتباطات مجازی وارد خواهد شد.
🔸از این روی، #فقه_کلان_رسانه، #زیر_ساخت_فقه_نوین خواهد بود که در این فقه بسیاری از احکام دچار تحول و دگرگونی خواهد شد.لذا تأسیس و #تبویب_فقه_رسانه و فضای مجازی،باتمحض در شناخت نظام مسائل رسانهای، مصداقیابی و موضوع شناسی از اهم اقدامات پیشروی حوزههای علمیه است.
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
🔻آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی تبیین کردند:
⚠️ لزوم چارهاندیشی و اقدام عاجل برای ساماندهی فضای مجازی
◻️ بدون شک یکی از مسائلی که در زمینه گسترش مفاسد اخلاقی نقش دارد، #فضایمجازیرها و بدون ساماندهی است که باید در این خصوص چاره اندیشی و اقدام عاجل صورت گیرد…
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
████████████✊🏻 @jebheh
ضرورت تأسیس فقه کلان رسانه_جلسه سوم.mp3
5.92M
🔸مطابق آیه 195 سوره بقره که میفرمایدَ :« أَنْفِقُوا في سَبيلِ اللَّهِ وَ لا تُلْقُوا بِأَيْديكُمْ إِلَى التَّهْلُكَة...» القای در تهلکه جایز نیست. این که ما فقه رسانه را برای #حفظ_نظام_شریعت_اسلامی در حال و آینده نیاز داریم، به این معنا نیست که ما دست بسته یک گوشه بنشینیم و فقط حوادث عالم رو نظاره کنیم و بخواهیم با به اصطلاح آینده پژوهی، عکس العمل مناسب را اتخاذ کنیم.
🔸#مقاصد_فقه و اهداف عالیه شریعت در کنار روح حماسی نفی عبودیت غیر خدا و دون الله که در قرآن کریم موج میزند به ما اجازه نمی دهد که بنشینیم که کفار برای امت اسلامی تصمیم گیرنده باشند. بر این اساس، یکی از ضرورت های تأسیس فقه رسانه، #مدیریت_فقهی خود رسانه است. مدیریت فقهی توسعه زیرساختها وروند تحول، مدیریت فقهی تولید محتوا، مدیریت فقهی نحوه مصرف رسانه و فضای مجازی. که همه ذیل #فقه_رسانه با رویکرد کلان وارد می شود. دقت کنید. ما اگر بخواهیم حیات اسلامی را در جامعه جریان دهیم و زمینه خودسازی و دولت سازی و جامعه پردازی را در افق بیانیه گام دوم انقلاب، محقق کنیم هیچ چاره ای نداریم جز اینکه انضباط حاکم بر رسانه و فضای مجازی را بر عهده بگیریم.
💥در این میان، ذات پیچیده و متغییر رسانه و فضای مجازی و ارتباطات شبکه ای میان آنها، منجر می شود که فقیه به راحتی نتواند به نظر کارشناسان در حوزه مصادیق و موضوعات رسانه ای اکتفا کند، بلکه خود باید در یک روند تشکیلاتی و سلسله مراتبی، به شناخت رسانه و فضای مجازی اقدام کند.اهمیت این معنا یکی دیگری از ضرورت های تأسیس فقه رسانه و فضای مجازی با رویکرد حکومتی و کلان است.
🔰 ضرورت تأسیس فقه کلان رسانه_ جلسه سوم
🔸مطابق آیه 195 سوره بقره که میفرمایدَ :« أَنْفِقُوا في سَبيلِ اللَّهِ وَ لا تُلْقُوا بِأَيْديكُمْ إِلَى التَّهْلُكَة...» القای در تهلکه جایز نیست. این که ما فقه رسانه را برای #حفظ_نظام_شریعت_اسلامی در حال و آینده نیاز داریم، به این معنا نیست که ما دست بسته یک گوشه بنشینیم و فقط حوادث عالم رو نظاره کنیم و بخواهیم با به اصطلاح آینده پژوهی، عکس العمل مناسب را اتخاذ کنیم.
🔸#مقاصد_فقه و اهداف عالیه شریعت و حقیقت فقه به فرموده حضرت امام در منشور روحانیت، که عبارت باشد از تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور در کنار روح حماسی نفی عبودیت غیر خدا و دون الله که در قرآن کریم موج میزند به ما اجازه نمی دهد که بنشینیم که کفار برای امت اسلامی تصمیم گیرنده باشند. بر این اساس، یکی از ضرورت های تأسیس فقه رسانه، #مدیریت_فقهی خود رسانه است. مدیریت فقهی توسعه زیرساختها وروند تحول، مدیریت فقهی تولید محتوا، مدیریت فقهی نحوه مصرف رسانه و فضای مجازی. که همه ذیل #فقه_رسانه با رویکرد کلان وارد می شود. دقت کنید. ما اگر بخواهیم حیات اسلامی را در جامعه جریان دهیم و زمینه خودسازی و دولت سازی و جامعه پردازی را در افق بیانیه گام دوم انقلاب، محقق کنیم هیچ چاره ای نداریم جز اینکه انضباط حاکم بر رسانه و فضای مجازی را بر عهده بگیریم. برعهده گرفتن لزوما به این معنا نیست که حوزه علمیه بخواهد جایگاه وزارت ارتباطات را پیدا کند، بلکه به این معناست که سازمان روحانیت بتواند مبتنی بر مدار حجیت فقهی، روش #مدیریت_پیشدستانهِ دشمنستیزانه فضای مجازی را ارائه بده و بر اساس آن بتواند #گفتمانسازی و #جریانسازی لازم را ایجاد کند. تأسیس فقه رسانه با رویکرد کلان، از برای #مدیریت_فقهی_رسانه است. مدیریت مقام اراده و عمل است و با فقه مدیریت متفاوت است. در فقه مدیریت شما اصول و ضوابط مدیریت توحیدی و اسلامی را آموزش می بینید اما در مدیریت فقهی، این ضوابط را عملیاتی می کنید.
🔸ممکنه سوال شود که حوزه در مقام اجرا نیست و عملیاتی کردن فقه کار دیگر دستگاههاست. پاسخ روشن است. مگر با صرف دعوت لسانی می توان حاکمیت اسلامی را در جامعه پیدا کرد. حوزه وظیفه دارد و باید اینگونه باشد که در مقام اراده وعمل قرار بگیرد منتها اراده و عمل حوزه، به معنای کار اجرایی حکومتی نیست بلکه حوزه باید زیرساخت مدیریتی فضای مجازی را آماده کند و این چیزی جز تدوین فقه حکومتی رسانه نیست. برای مدیریت فقهی فضای مجازی فقط نمی توان به افتاء بسنده کرد و تشخیص موضوع را بر عهده مکلف قرار داد بلکه فقیه در موارد مختلفی باید بر اساس شناخت دقیق موضوعات و نظام مسائل و مصادیق رسانه ای، باید حکم کند و تکلیف مکلف خرد و کلان را روشن کند.
💥در این میان، ذات پیچیده و متغییر رسانه و فضای مجازی و ارتباطات شبکه ای میان آنها، منجر می شود که فقیه به راحتی نتواند به نظر کارشناسان در حوزه مصادیق و موضوعات رسانه ای اکتفا کند، بلکه خود باید در یک روند تشکیلاتی و سلسله مراتبی، به شناخت رسانه و فضای مجازی اقدام کند. اهمیت این معنا یکی دیگری از ضرورت های تأسیس فقه رسانه و فضای مجازی با رویکرد حکومتی و کلان است که از برای مدیریت فقهی فضای مجازی، از ضرورت های پیش روی حوزه های علمیه است.
هدایت شده از بیداری طلاب
🔻تو با این کار، مرا تا پایان عمر مرید خودت کردی!
🔻خاطره ای منتشر نشده ی محمدعلی کشاورز و آیت الله حائری شیرازی
🔹 عید نوروز سال 1386 بود. محمد علی کشاورز، بازیگر پیشکسوت و نام آشنای سینمای ایران به شیراز آمده بود. از طریق فرزند خواهرش که ساکن شیراز بود، آشنایی با ایشان پیدا کرده بودم به حدی که به اسم کوچک صدایم میکرد و هر از گاهی احوالی میگرفت. این بار تماس گرفت و گفت در این سفر که شیرازم پدر شما را در ایام کریسمس در شبکه یک در کلیسا دیده بودم و این حرکت را خیلی پسندیدم، میخواهم ولو کوتاه ایشان را زیارت کنم.
🔻با پدر مطرح کردم. استقبال کردند و بنا شد بعد از ظهر در یکی از پروژههای اطراف شیراز همدیگر را ببینند.
🔹 دیدار، به غایت در صمیمت گذشت. پدر میوه را پوست میکند و با دست خود به دهان کشاورز میگذاشت.
🔻کشاورز خاطرات شیرین بازیگریاش را میگفت: مثلاً میگفت در سریال هزار دستان در صحنهای که باید با گیوه به دهان مشایخی میزد، آنچنان محکم زده که دندان جلویش لق میشود و چند روزی با او قهر میکند! یا در صحنهای دیگر، ده دست کله پاچه میخورد تا صحنه همانجور که علی حاتمی میخواست در بیاید.
🔹 در خلال خاطرات، سؤالی هم محمد علی کشاورز از پدر پرسید که مدتی است خواب به چشمم نمیآید. هرچه تلاش میکنم در شبانه روز یکی دو ساعت بیشتر خوابم نمیبرد.
🔻پدر گفتند از اضطراب است. شما حال دانش آموزی را دارید که فردا امتحان دارد، اما درس نخوانده و ترس معلم را دارد، اما از ترس این معلم باید به خود او پناه برد تا آرام شد. هیچ کس جز او نمیتواند این اضطراب را درمان کند.
🔹 بعد از بیان خاطرات، پدر پیشنهاد کرد در همین نزدیک کارخانهای هست که کارگرانش مشغول کارند، برویم و سری به آنها بزنیم. شما را ببینند خوشحال میشوند. قوت قلبی برای ایشان است.
🔻رفتیم بسمت کارخانه. نزدیک کارخانه آقای کشاورز با حجب و حیای خاصی و سر پایین رو به ابوی کردند و گفتند: «این کارگرها وقتی مرا ببینند، چون ایام نوروز است توقع عیدی دارند و من هم چیزی همراه ندارم»
🔻پدر لبخند شیرینی زد، بعد یک دسته اسکناس صد تومانی خشک به آقای کشاورز دادند و گفتند: «این هم تحویل شما»
🔻وارد کارخانه شدیم. کارگرها که محمد علی کشاورز را شناخته بودند، همه گِردش حلقه زدند. کشاورز هم به یادگار و هم به عنوان عیدی، اسکناسهای صد تومانی را امضا میکرد و به ایشان میداد. شور و شعف خاصی بین کارگرها حاکم شد. پدر هم به دقت برخورد پدرانۀ کشاورز با کارگرها را زیر نظر گرفته بود که چگونه به ایشان محبت میکند.
🔹در وقت برگشتن، در ماشین آقای کشاورز که حدود یک سوم اسکناسها را اضافه آورده بود، آنها را دو دستی به ابوی تعارف کرد. ابوی اسکناسها را گرفت و در جیب پیراهن کشاورز فرو کرد. بعد گفت: حضور شما بین کارگرها خیلی تأثیر گذار بود. بعد بی مقدمه دست کشاورز را بوسید!
🔹 یکّه خوردم. صحنه به حدی عجیب بود که تمام موی تنم سیخ شد و وجودم مور مور شد و البته در ماشین به غیر من احدی نبود. کشاورز که منقلب شده بود، دو دستی دست پدر را گرفت و با اصرار در برابر تقلای پدر که دستش را داشت میکشید دست ایشان را بوسید و گفت: تو مرا تا پایان عمر مرید خودت کردی.
🔹 تا سالها بعد که هنوز هوش و حواسی برایش باقی مانده بود به من تماس میگرفت و میگفت: «به پدر بگو یکی از مَرَده (جمع مرید به فتح میم و راء) سلام میرساند»
📝#خاطره دکتر علی حائری شیرازی (فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی) از پدر:
@haerishirazi
♨️رسانه مستقل خبرحوزه
🔻🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
هدایت شده از بیداری طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️آقای آملی لاریجانی! شجاعانه به میدان بیایید و بخشی از اتهامات پرونده #اکبر_طبری که متوجه شماست، را برعهده بگیرید. دود این پرونده به چشم مردم و نظام میرود
🔻مطالبه حجتالاسلام علی سرلک از رئیس تشخیص مصلحت
♨️رسانه مستقل خبرحوزه
🔻🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336