eitaa logo
«پیروان امامین انقلاب»
301 دنبال‌کننده
131 عکس
29 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣ نقد اول: انتقاد از حرکت یک سویه صدا و سیما 🔸 با وجود اینکه طیف های متعددی از کنشگران وحدت در بین علما و نهادهای حوزوی فعالیت دارند، جای تعجب است که چرا صدا و سیما هر ساله فقط از یک طیف خاص که گرایش های سیاسی مشترکی با برخی از مسئولین رده بالای صدا و سیما دارند دعوت می شوند. ♦️ بر اساس دیدگاه های امام خامنه ای، اندیشه علمایی مثل علامه امینی در الغدیر، علامه شرف الدین در المراجعات و ... از اسباب مهم وحدت شیعه و اهل سنت است. چرا از نهادهایی حوزوی که مروج این آثار هستند، هیچ دعوتی در صدا و سیما صورت نمی گیرد؟ چرا تریبون در یک طیف خاص منحصر است؟ 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
2️⃣ نقد دوم: مفهوم بدیهی وحدت و تاکید بر اشتراکات و تعامل عملی در حوزه های مشترک جناب آقای کمیلی در چند جای برنامه اقدام به تبیین مفهوم وحدت _ بعضا از دیدگاه امام خامنه ای _ نمود. از دید ایشان اصل وحدت امری بدیهی، فطری بوده. علمای بزرگی همانند مرحوم بروجردی و امام خمینی داعیه دارن این حرکت هستند. از دیدگاه ایشان باید وارد فاز عملیاتی وحدت شد. او از نشست ها و همایش های صوری وحدت انتقاد کرد. عدم ارتباط اندیشمندان حوزوی با علما و متخصصین سایر کشور ها، از دیگر نقاط ضعف موجود در حوزه وحدت شیعه و اهل سنت و دنیای اسلام است. ایشان وحدت را تاکید بر مشترکات تفسیر نمود و یکی شدن در اعتقادات را از حوزه وحدت خارج نمود. تعامل و هم افزایی عملی در مشترکات _ همانند فعالیت های اقتصادی ایران و ترکیه و ارتباط با عربستان _ را امری جدای از اختلافات اعتقادی معرفی نمود. ✍️ موارد مطرح شده در فوق از دیدگاه ما نیز صحیح است و ما از این نوع تحلیل ها استقبال می کنیم. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
3️⃣ نقد سوم: تلقی نادرست از لایه های فکری و معرفتی مراحل انقلاب اسلامی ✍️ حجت الاسلام تقی زاده در تبیین حقیقت وحدت با طرح مفهوم امت ابراهیم و اجتماع امت حول «اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت» سخن از آئین حق گرای ابراهیم علیه السلام به میان آورد. از دیدگاه ایشان امام خمینی عناوین فرقه ای شیعه و سنی را تغییر داد و به جای آن سخن از اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی نمود. مستکبر و مستضعف به جای مفهوم سنی و شیعه را مطرح نمود. از دیدگاه ایشان، حقیقت وحدت، رسیدن به همین آئین ابراهیمی و امت واحده است. در این امت واحده مرزبندی مذهبی شیعه و سنی رنگ می بازد. ما باید دنبال دین توحیدی باشیم در این دین توحیدی مرزبندی مذهبی و عقاید فرقه ای را باید کنار بگذاریم! ✍️درباره مطالب فوق توجه به چند نکته زیر ضروری است: یک: انقلاب اسلامی در منظومه فکری امامین انقلاب، دارای چند لایه اعتقادی و فکری است: لایه اول و قلب این انقلاب مبانی فکری شیعه برخواسته از غدیر است. تمام عقاید، فقه سیاسی، اخلاق و ... ریشه در این اعتقاد دارد. لایه بعدی این انقلاب تاکید بر مشترکات با مسلمانان است. ما با مسلمین و فرق دیگر در اصل توحید، نبوت، قرآن و ... اشتراکات فراوانی داریم. تاکید و تعامل در اشتراکات و پرهیز از تنازع و اختلاف در اختلافات راهکار تحقق امت متحد مقابل کفار و مستکبرین است. لایه بعدی انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفین در تمام عالم_چه مسلمان و مسیحی و ... _ است. این لایه نیز تاکید بر حقوق فطری انسان ها، تاکید بر کرامت الهی و انسانی بشر، نفی ظلم و غارت و استکبار و ... است. انقلاب اسلامی می تواند با تاکید بر این مشترکات عقلی و فطری میان تمام ادیان و انسان ها مقابل کفر و شرک و استکبار موضع گیری کند. دقت کنید؛ این لایه ها با ادبیات متفاوتی از سوی امامین انقلاب تبیین شده و از حیث اعتقادی هیچ تنافی و تعارضی با یکدیگر ندارد. خطای راهبردی برخی کنشگران وحدت احساس تضاد میان این لایه ها است. همین امر باعث شده است که آنها سخن از کنار گذاشتن لایه اعتقادی اول کنند و بگویند در امت جهانی و امت ابراهیمی هیچ مرز مذهبی وجود ندارد!! این خطای آشکار باعث شده است برخی از کلیدی ترین عقاید شیعه را امری تاریخی تلقی کرده و هر نوع تاکید بر آن را تحجر و در تاریخ ماندن تلقی کنند. این خطای آشکار در ادامه باعث التقاط و غلطیدن در دامن سکولاریزم خواهد شد. اندیشه عبور از عقاید محکم امامت شیعه و کمرنگ کردن آن، سرنوشتی همانند انحرافات سازمان مجاهدین، جریان های انحرافی قرآنیون خواهد داشت. دو: نظریه فقه سیاسی اسلام و کلان قاعده فقهی «الاسلام هو الحکومة» که توسط امام خمینی مطرح شد، هم اکنون در حوزه های علمیه توسط استاد عزیزم آیة الله فاضل لنکرانی مورد بحث قرار گرفته. تمام ادله، حدود و ثغور و مجرای این قاعده بر اساس فقه جواهری مبتنی بر آیات و روایات تبیین شده است. به جای تحلیل های بدون پشتوانه فقهی نسبت به دیدگاه های امام، تلاش کنیم اندیشه های آن حکیم فقیه ایستاده بر قله را صحیح دریافت کنیم. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
4️⃣ نقد چهارم: تفسیر غلط از جریان تحجر و افتادن در دامن التقاط ✍️ حجت الاسلام تقی زاده و آقای کمیلی در تبیین موانع وحدت، یکی از مهم ترین موانع را تحجر در بدنه حوزه معرفی کردند. و راه برون رفت از این مانع را تغییر نگاه حوزه های علمیه از دین را مطرح کردند و یکی از مهم ترین راهکارهای تغییر نگاه غلط حوزه(به زعم گوینده محترم) تاکید بر محوریت صرف قرآن در فهم حقایق دینی و گذر از فهم دین با روایات معرفی کردند و از دید ایشان«منهای قرآن امر دیگری در فهم نباید[معیار] قرار بگیرد!». ✍️می گوییم: یک: جریان تحجر در حوزه امری غیر قابل انکار است. ویژگی های اصلی این جریان نفی نگاه جهانی، جاودانه و جدید به گزاره های فقهی و اعتقادی است. این جریان قدرت فهم صحیح گزاره های دینی را به دلیل عدم معرفت کافی از مبانی اسلامی ندارد. ب: امامین انقلاب برای گذر از این مانع بحث تحول در حوزه با محوریت فقه جواهری و تحکیم عقاید شیعه با محوریت فلسفه وحکمت اسلامی را مطرح کرده اند. ج: از مسلم ترین مبانی اجتهادی و معرفتی امامین انقلاب برای مدیریت مسائل فردی، اجتماعی، نظام سازی و بالاتر شکل گیری امت واحد اسلامی محوریت ثقلین با متد فهم فقه جواهری از آن است. در این روش فهم، قرآن از سنت معصومین علیهم السلام جدا نمی شود. هر نوع گسست بین این دو گمراهی و التقاط خواهد بود. د: تاکید مدعیان وحدت برای انحصار فهم دین در قرآن، خود مهم ترین عامل التقاط و تحجر است چرا که دوری از سنت معصومین علیهم السلام و تاریخمند کردن گزاره های مرتبط با عقاید شیعه و دستورات ائمه علیهم السلام، مقدمه نفی توحید در تشریع و غلطیدن در دامن لیبرالیزم خواهد بود. لیبرالیزم نیز خود سنگی بزرگ در مقابل تحقق حکومت مهدوی حول توحید و نفی طاغوت است. تلقی و فهم شما از امت واحده ابراهیمی، چه تفاوتی با مدینه فاضله مدعیان غرب گرا و پلورالیست ها دارد؟ 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
⏹ با افتخار، نقد های شما را درباره مطالب گفته شده در برنامه چاووش در کانال منعکس می کنیم 👇👇 @Alialialialiali_110
✍️ سوال: آیا بیانات امام خامنه ای در باب شامل مباحث نقد مخالفین مکتب اهل بیت علیهم السلام نمی شود؟ ✍️ برای پاسخ صحیح به این سوال ابتدا مروری به بیانات معظلم له در تاریخ 21 تیر 1402 در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور می کنیم: 🔹«نکته‌ی دوّم اینکه تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست؛ این‌جور نیست که ما خیال کنیم بنشینیم ببینیم چه شبهه‌ای وجود دارد، پیشگیری کنیم از آن شبهه، یا پاسخ بدهیم به آن شبهه؛ خب بله، این کار که واجب است، لازم است امّا فقط این نیست؛ طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛ طرفِ مقابل حرف دارد، فکر دارد، منطق دارد؛ مبانیِ این منطق، مبانیِ غلطی است؛ ما باید اینها را بشناسیم. در تبلیغ، موضع تهاجم لازم است. اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمه‌اش شناخت صحنه است؛ یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید، با چه کسی طرفید؛ ما با چه کسی طرفیم؟» ✍️ ایشان در ادامه بیانات، مثال هایی مارکسیسم و لیبرال دموکراسی مطرح می کند و اشاره به روشت صحیح تهاجمی علامه طباطبایی و شهید مطهری می کند که آنها شناخت دقیق از پشت صحنه و منشا شبهات داشتند. در ادامه مقام معظم رهبری، به نکته بسیار کلیدی مواجهه تمدنی و جهانی علیه مبانی نظام می کنند: 🔹«مثلاً یک تبلیغاتی علیه نظام اسلامی پیش می‌آید که مبانی این نظام را زیر سؤال قرار میدهد؛ این از طرف کیست؟ البتّه وقتی تحقیق میکنیم، دنبال میکنیم ــ که ابزار دنبال کردنش هم بحمدالله در اختیارمان هست ــ میفهمیم که منشأ کجا است امّا آن ‌که این ابزار را هم ندارد، وقتی نگاه میکند، باید بفهمد. طرف، فلان مقاله‌نویسِ ضدّانقلابِ پناه‌برده‌ی به خارج یا مثلاً احیاناً در داخل ــ که خب کمند ــ نیست؛ طرف، یک دستگاه حکومتی است؛ مبارزه، مبارزه‌ی تمدّنی است، مبارزه‌ی جهانی است» ✍️در آخر این قسمت از بیانات جمع بندی کلیدی زیر را مطرح می کنند: 🔹«نکته‌ی دوّم اینکه در موضع تدافعی گرفتار نشویم و منحصر نباشد؛ البتّه دفاع لازم است، واجب است امّا موضع، تهاجمی [باشد]. همه‌‌ی اینها میتواند آماج حملات تبلیغی شما قرار بگیرد. البتّه شرطش این است که جریانات جهانی را بشناسید، وضع و محاذات سیاستهای دنیا را بدانید و آن‌وقت افشاگری کنید؛ هم درست ببینید، هم درست روایت کنید» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=53333 ادامه در پست بعدی👇👇 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍️ در تحلیل بیانات فوق می گوییم: 1️⃣ مقصود از «طرف مقابل» تمام کانون های شبهه افکن علیه «مبانی انقلاب و نظام اسلامی» است. بسیار روشن است که رکن کلیدی نظام و مهم ترین مبنای آن، «ولایت فقیه» است. ولایت فقیه مبتنی بر اندیشی سیاسی امامت ائمه علیهم السلام است. مهم ترین سند این ولایت سیاسی و کانون محوری آن، واقعه عظیم غدیر خم است. لذا هر گونه تشکیک و شبهه در ولایت سیاسی ائمه علیهم السلام و حقانیت آنها، حمله به قلب تپنده و مهم ترین ستون فقرات نظام اسلامی است. حال تفاوتی نمی کند که منشأ شبهه پراکن، چه دین و مذهب و چه ملیتی داشته باشد. کانون شبهه می تواند بهایی، وهابی، جریانات صوفی، قرآنیون، انجمن حجتیه، جریان های روشن فکری و غرب زده و ... باشند. البته بسیار روشن است که همه کانون های شبهه مطرح شده، سرانگشتان نظام استکبار جهانی علیه نظام اسلامی هستند. ✅ نتیجه آنکه اگر از هر حنجره ای (چه شیعه، چه سنی، چه بهایی، چه سلفی و ... ) هر شبهه ای علیه امامت و ولایت اهل بیت علیهم السلام _ بالأخص ولایت سیاسی آنها_ مطرح شود، مبانی انقلاب و نظام اسلامی مورد تهاجم قرار گرفته و وظیفه سربازان انقلاب آن است که علاوه بر پاسخ به شبهه، باید به کانون شبهه نیز تهاجم کنند! ادامه در پست بعدی👇👇 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ 2️⃣ نگاه کلان رهبری به امر تبلیغ، مبارزه تمدنی و جهانی علیه کانون های فساد زا و شبهه پراکن است. در این نگاه، ما با یک فرد خاص یا یک شبکه خاص طرف نیستیم؛ بلکه با چندین کشور و حکومت که هضم در نظام استکباری و صهیونیزم جهانی هستند، طرف هستیم! بر هر اندیشمندی روشن است که علاوه بر جریان های سلفی و وهابی، برخی از اهل سنت نیز در این نظام جهانی علیه امامت اهل بیت علیهم السلام هجمه می کنند بلکه بالاتر برخی از جریان ها انحرافی شیعه نیز (همانند صوفیه و قرآنیون و ...) تکمیل کننده جنگ تمدنی استکبار، علیه نظام اسلامی هستند. ✅ ملاک و معیار کلیدی امام خامنه ای، هم راستایی جریان ها، افراد، دولت ها با نقشه های کانون های شبهه پراکن علیه مبانی انقلاب است و تفاوتی نمی کند که فرد شبهه افکن شیعه یا سنی، بهایی یا سلفی، ایرانی یا خارجی و ... باشد. به عبارت روشن تر، هر صدایی که علیه اصول و ارکان کلیدی انقلاب _ خصوصا امامت سیاسی اهل بیت علیهم السلام_ بلند شود، داخل در ایادی استکبار جهانی و در جبهه مقابل نظام اسلامی است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
نظر حجت الاسلام و المسلمین دکتر یوسفعلی تبار درباره 👇
سلام علیکم. این نکته آقا که این شبهه ها را در افق فردی و یا صرفا جریانی متوقف نمی بینند نکته قابل توجهی هست. محور اساسی تولید فساد فکری و عقیدتی طاغوتها هستند، لذا وقتی ما فسادهای زمان انبیا و اهلبیت را که پیگیری می کنیم سر منشا همه شان طاغوتهای زمانه هستند. لذا بخشی از تبلیغ تهاجمی واضح کردن این دست های پشت پرده است، دعوای مخلوق بودن یا نبودن قران، تفکر مرجئی و قدری، نفی توسل و ... همه اش مرتبط با دستگاه حاکم و طاغوت زمانه است. با توجه به این نگاه آقا هیچ بحران معرفتی و عینی نیست که طاغوت زمان در آن دستی نداشته باشد.لذا آقا در زمان ما کانون بحرانزا را در بیرون جستجو می کنند که نمونه اش تحلیل ایشان از حوادث سال ۸۸،۹۸ و ۱۴۰۱ است و در قضیه حجاب هم گفتند اگر بعضی بدانند که چه دستهایی پشت پرده است تجدید نظر می‌کنند. همین خط سیر در مباحث اعتقادی هم باید مورد دقت واقع شود، اگر بنی امیه و بنی العباس منفور شوند و ربط علمای مرتبط با اینها در علم و اخلاق وفقه و ... مشخص شود، آنوقت کانون بحران پنبه اش زده شده و یک نحوه تبلیغ تهاجمی محقق می‌شود. از آنجا که مشی اهلبیت اینچنین بوده که ورای همه مباحث علمی و اخلاقی و... شان به کانون بحرانزا یعنی طاغوت اشاره داشتند لذا طاغوتها هم بشدت با اهلبیت در تقابل بوده اند، چون وجه تهاجمی مباحث اهلبیت بسمت خودشان را درک میکردند. پس این رویکرد که بخواهیم در مباحث کلامی در لایه پایین دست درگیر باشیم و کانون ها را نزنیم بنظر می رسد با سیره اهلبیت چندان سازگار نیست. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
دیدگاه حجت الاسلام و المسلمین استاد معروفی در نقد کنشگر وحدت حجت الاسلام تقی زاده 👇
هدایت شده از کلمه سواء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓آیا در ادبیات قرآن کریم تاکید بر عنصر مذهب به شدت کم‌رنگ است؟ ⬅️ این سخن قطعا نادرست است. چرا که در قرآن اصلا و ابدا هیچ سخنی از عنصر مذهب وجود ندارد تا بخواهد تاکید بر آن کم‌رنگ یا پررنگ باشد. نه فقط در قرآن کریم بلکه حتی پس از گذشت یک قرن از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هم هنوز اصطلاح "مذهب" به معنایی که برای ما شناخته شده است در میان مسلمانان چیز معهودی نبوده. ⭕ بله درست است هر چه بوده فقط و فقط سخن از دین کامل و اسلام مرضی پروردگار عالم بوده. ❌ اما مشکل این شیخ و همفکرانش این است که نمی‌فهمند که رکن رکین دین حق و آن چیزی که عامل حقانیت یک دین و بطلان هر چیزی غیر آن است خود حجت خدا است. به دیگر سخن، چیزی که این شیخ به غلط آن را یک مذهب در عرض دیگر مذاهب می‌داند در حقیقت، خودِ خود دین حق است و هر چیزی غیر از آن گمراهی است. از همین رو است که امام خمینی رضوان الله تعالی علیه می‌فرمایند: "آن مساله(امامت) مسئله‌ای است که اگر او را کسی قبول نداشته باشد اگر آن ولایت کلی را قبول نداشته باشد، اگر تمام نمازها را مطابق با همین قواعد اسلامی شیعه هم بجا بیاورید باطل است، این غیر حکومت است آن در عرض اینها نیست، آن از اصول مذهب است، آنی است که اعتقاد به او لازم است و از اصول مذهب است."* اگر تشیع هم مانند سایر مذاهب فقهی و کلامی بود ( همگی برآمده از اجتهادات بشری هستند) بدیهی است که ایمان آوردن/نیاوردن به امام مذهب نباید نقشی در پذیرش/عدم پذیرش اعمال داشته باشد؛ چرا که امام مذهب چیزی بیش از یک طریق برای رسیدن به فتوای درست نیست. *http://emam.com/-/jGYUA5
﷽ ✍️ اخیرا برخی از کنشگران وحدت افراطی و نامنضبط، با استناد به کلیپی تقطیع شده از حجت الاسلام مهدی پور، مدعی برخورد و ابراز ناراحتی آیة الله العظمی بروجردی (اعلی الله مقامه الشریف) از علامه امینی صاحب «الغدیر» در موضوع منابر ایشان در اصفهان شدند. ⏹ در این باره گفتنی است: 1️⃣ یک: حقیر (بهرامی زاد) امروز صبح حقیقت این ماجرا را استادم آیة الله فاضل لنکرانی جویا شدم. ایشان فرمود: انتساب چنین مطالبی که از قول مرحوم بروجردی که بگوید: «ده نفر مثل امینی را فدا می کنم و ...» به ایشان ثابت نیست. ما از مرحوم والد(آیة الله العظمی فاضل لنکرانی، فقیه انقلابی و از برجسته ترین تلامذه محقق بروجردی) چنین اخبار و مطالبی را نشنیدیم. بعلاوه این نوع برخورد ها و کلمات ( به خاطر سستی در محتوا و سخافت آن) به محقق بروجردی قابل انتساب نیست. 2️⃣ دو: اعتبار و عظمت علمی علامه امینی و نیز کتاب «الغدیر»، از دیدگاه محقق بروجردی و شاگردان برجسته او همانند امام خمینی، آیات عظام گلپایگانی، فاضل لنکرانی، منتظری (رضوان الله علیهم)، زنجانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی و ... (دامت برکاتهم) بر أحدی پوشیده نیست. علامه امینی در «الغدیر» هزاران نقد علمی، مستند و محکم به مبانی اهل سنت نموده است. صدها مورد از بدعت ها، انحرافات، فضائل جعلی خلفای سابق مثل ابوبکر، عمر، عثمان، معاویه و ... با منطقی قوی و علمی، تبیین و رد کرده است. با اینکه این کتاب در دسترس محقق بروجردی و تلامذه برجسته او بوده، هیچ اشکال و طعنی به روش و شیوه علمی این کتاب وارد نکرده و به هیچ وجه، امر خلاف وحدت و تقریب از آن استشمام ننموده و در آثار علمی و دروس خود همواره به این کتاب سترگ مراجعه کرده اند. 3️⃣ سه: به نظر می رسد هدف از ایجاد چنین تقابلی میان محقق بروجردی و علامه امینی، هجمه به مدافعان و افسران جنگ نرم علیه مبانی شیعه و امامت اهل بیت (علیهم السلام) است. علمایی که روش آنها همانند روش شیخ مفید، علامه حلی، علامه امینی، علامه شرف الدین، علامه مظفر و ... است. این علما با استناد به منابع معتبر اهل سنت به شیوه برهانی و جدال احسن با علمای دیگر مذاهب، مباحثه و مناظره علمی متقن انجام می دهند. بالطبع کسی که چنین سخنان سخیفی را از قول فقیهی بزرگ، علیه علامه امینی بشنود، او را شخصی تندرو، افراطی و ... تصور می کند و دیگر شور شوقی به مطالعه آثار او همانند الغدیر و ... پیدا نمی کند. 4️⃣چهار: مستند به صوتی از مرحوم استاد دوانی (از متخصصین درجه یک تاریخ معاصر خصوصا تاریخ روحانیت شیعه) محقق بروجردی مخالف هر گونه وحدت خارج از چارچوب و بی انضباط بوده است. این فقیه والامرتبه در واکنش به برخی از چهره های معروف که در صدد انتشار مکاتبات سری ایشان با شیخ شلتوت بودند می گوید: «شور وحدت را درنیاورید!» مستند این امر پیوست می شود. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
مرحوم استاد دوانی:👆👆 مرحوم آیت الله بروجردی: شور وحدت را در نیاورید❗️
⏹ ریشه یابی شهادت امام حسین علیه السلام در سقیفه ملعونه در کلام فقیه انقلابی آیة الله فاضل لنکرانی ✍️ امام صادق علیه السلام فرمود: جدّ ما حسین بن علی در سقیفه ملعونه شهید شد، حالا این معروف است که در سقیفه به شهادت رسید، در سقیفه بنای عاشورا و کربلا گذاشته شد، ولی قبل از سقیفه در زمان حیات رسول خدا(صلی الله علیه وآله) آن پنج نفری که سقیفه ملعونه را امضا کردند و پیمان بستند، کسانی بودند که به امیرالمؤمنین(علیه السلام) در غدیر خم تبریک گفتند، اما با هم پیمان بستند بعد از ارتحال پیامبر(صلی الله علیه وآله) نگذارند امیرالمؤمنین(علیه السلام) به ولایت برسد. فرمود آنجا حسین بن علی کشته شد. این حقایق باید برای مردم گفته شود، دیگر نباید در این مسائل تردید کرد...» https://fazellankarani.com/persian/lessons/22550 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ تحلیل آیة الله العظمی جوادی آملی از تبدیل شدن سقیفه به غدیر ✍️ وجود مبارك امير مؤمنان(سلام الله عليه) در شرايطي خلافت را پذيرفت كه كاملاً حق به صورت باطل و صدق به صورت كذب و خير به صورت شرّ و بالأخره حُسن به صورت قبح در آمده بود، تبديل به كار آساني نبود، آن كار را همه منحرفان به اتفاق انجام دادند اما وجود مبارك امير مؤمنان پس از رسیدن به خلافت به تنهايي مي‌خواهد سقيفه را به غدير تبديل كند، اين كار، كار آساني نيست. ✍️ اينها يك نفر يا دو نفر نبودند که به اهل بيت علیهم السلام ظلم كردند بلکه يك اجماعي تشكيل دادند براي اينكه فاطمه(سلام الله عليها) را خانه‌نشين كنند، كلّ جامعه مدينه آن روز به استثنای چند نفر عليه اهل بيت قيام كردند، در چنين شرایطی وجود مبارك حضرت امير(سلام الله عليه) آمده تنهايي قيام كند تا سقيفه را به غدير برگرداند. https://javadi.esra.ir/ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹نجات از انحرافات و توفیق غدیری شدن در کلام آیة الله العظمی جوادی آملی ✍️ در عصر غیبت وظیفه ما این دعایی است كه زراره از حضرت امام صادق(علیه السلام) سؤال می‌كند که وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟ و حضرت این دعای نورانی «اللهم عرّفنی نفسك» را به او می‌آموزاند. در این چند جمله نورانی از ذات اقدس الهی مسئلت می‌كنیم این توفیق غدیری شدن را به ما مرحمت كند و از افتادن در گودال سقفی، ما را نجات بدهد. فرمود: ما اهل بیت معتقدیم كه امام مردم، خلیفه پیغمبر و جانشین خداست. پس مسئله نبوّت، رسالت، امامت، ولایت و خلافت اینها هیچ‌كدام با رأی مردم نیست، اینها خلیفه ذات اقدس الهی‌اند یا مع‌الواسطه یا بلاواسطه، این اصل اول. ✍️ اصل دوم آن است كه شناخت خلیفه بدون شناخت مستخلف‌عنه ممكن نیست. ما وقتی می‌توانیم خلیفةالله را بشناسیم كه الله را بشناسیم. فرق جوهری و در همین چند جمله است كه حضرت به زراره آموخت. فرمود بگو: که «اللهم عرّفنی نفسك فإنك إن لم تعرّفنی نفسك لم أعرف رسولك» تا من الله را نشناسم، صفات ذاتی او را نشناسم. رسول تو را نمی‌شناسم. رسول كه منتخب مردم نیست، رسول كه وكیل مردم نیست رسول، خلیفه الله است. امام آن است كه جای پیغمبر بنشیند، نه امام كسی است كه سقیفه او را تأیید كند و مردم به او رأی بدهند! https://javadi.esra.ir/fa/w/ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ اهل سنت اسلام خود را مدیون واقعه غدیر هستند! ✍️ نکته, خیلی مهم آن است که الآن هم آن مسلمانی باز هم به برکت است، اگر نبود جریان حضرت امیر(ع)، دینی که به اسارت رفته بود, رفته بود! الآن اهل سنت هم باز به برکت حضرت امیر مسلمان‌اند، چون این خاندان عترت، قرآن را معنا کردند، به قرآن عمل کردند، در برابر اموی ایستادند, در برابر مروانی ایستادند, در برابر عباسی‌ها ایستادند تا اصل اسلام زنده بماند. وگرنه چیزی از اسلام نمی‌ماند. https://javadi.esra.ir/fa/w «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ یادداشت دقیق و بسیار مهم حجة الاسلام و المسلمین دکتر یوسفعلی تبار درباره جنگ محور مقاومت با صهیونیزم جهانی ✍️ مساله فلسطين و فرصت انقلاب اسلامي 1️⃣ حاج عیسی، خادم امام، نقل ميكرد كه روزي امام داشت در حیاط قدم می‌زد، سیداحمد هم با او بود، من هم سینی چای را آوردم به این‌ها چایی تعارف کنم دیدم سیداحمد دارد می‌گوید که دنیا بین دوتا دست ابرقدرت آمریکا و شوروی است این وسط ما باید چه کار کنیم؟ امام صحبت ایشان را قطع کرد گفت نخیر، دوتا ابرقدرت نه، سه‌تا ابرقدرت، سومی‌اش ما هستیم، ابرقدرت اسلام، توی دهن این‌ها خواهیم زد. 2️⃣ امروز امام بين ما نيست اما ابرقدرت اسلام درحال ظهور است. امروز جمهوري اسلامي در معرض يك فرصت بسيار بزرگ تاريخي است. فرصتي كه در دل يك تهديد پديدار شده است. همانطور كه در جنگ هاي سرد، ابرقدرت شرق و غرب در كره، ويتنام و آمريكاي لاتين و ... با همديگر دست و پنجه نرم ميكردند؛ امروز هم دو ابر قدرت غرب و اسلام در فلسطين در حال دست و پنجه نرم كردن هستند. 3️⃣ امروز اگر گروههاي مقاومت بتوانند فلسطين را آزاد و اسرائيل را مضمحل كنند يعني ابرقدرت اسلام مچ ابرقدرت غرب را خوابانده است. آنهم نه بر اساس معادلات نظامي موجود، بلكه بر اساس راه حل تمدن اسلامي كه متفاوت از تمدن هاي مادي است و این یعنی راه حل یک تمدن برای حل یک مساله حاد در سطح جهان. لذا قطعا كشوري كه بتواند توان مسلمين براي نابودي غده سرطاني اسرائيل را منسجم كند محور كانوني ابرقدرت اسلام در آينده خواهد بود. چشم جهان اسلام و چشم غرب حتي در لايه عمومي به اين نزاع تمدني است و جمهوري اسلامي مطابق آرمان هاي حضرت امام نبايد اين فرصت تاريخي را از دست بدهد. اميدوارم كه مسئولان قدر اين طرح الهي را بدانند. 4️⃣ طبعا محوريت يافتن جمهوري اسلامي در اين نبرد يعني علمداري تشيع براي دفاع از اسلام در جهان. از آنجا که اساسا قدرت بعنوان يك كمال، مطلوب انسانهاست؛ اين علمداري و اعلام قدرت قطعا موجب محبوبيت جمهوري اسلامي و تشيع میان مسلمین خواهد بود. لذا حمایت هر چه بیشتر از مقاومت فلسطین برای شکست اسرائیل، میتواند محبوبیت بیشتر انقلاب اسلامی و تشیع را موجب شود. این محبوبیت ثمرات متعددی را در داخل و خارج کشور بدنبال خواهد داشت. در سطح جهان اسلام می توان گفت هيچ فرصتي عظیم تر از اين، برای دعوت به تشيع محقق نشده است. لذا دلهای مسلمین در اقصی نجات جهان و جهان اسلام با عطوفت و رحمت بیشتری به شیعه می نگرد و این یعنی باز شدن فرصت هایی که تا بحال مسدود بود. اما در سطح داخلی بخشی از شکاف میان حاکمیت و اقلیت اهلسنت مرتفع خواهد شد، چرا که نشان می دهد مساله جمهوری اسلامی اساسا اسلام هست نه تفوق یک مذهب بر سایر مذاهب. ✅ اگر جمهوري اسلامي اين فرصت را از دست بدهد طبعا با عَلَم شدن امثال اردوغانهاي نان به نرخ روز خور که داعیه رهبری جهان اسلام را در سر می پرورانند، شاهد از دست رفتن این فرصت و بروز تهدیدهای جدید خواهیم بود. چرا که در سطح داخلی شکاف بین مذهبی تشدید خواهد شد و در سطح جهان اسلام هم فرصت های همراهی را از دست داده و با تهدیدهای عمیقتری نسبت به جمهوری اسلامی و تشیع مواجه خواهیم شد. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧ ✍ برائت مردم فلسطين و غزه از تهمت ناصبي گری 1️⃣ یکی از شگردهای رایج استعمار برای ایجاد شکاف میان مسلمین استفاده از شگرد برچسب زنی است. بلعیدن عالم اسلام با این عظمت ممکن نیست؛ مگر اینکه با ایجاد شکافهای متعدد از طریق برچسب زنی، بتوان عالم اسلام را بخش بخش نموده و به راحتی بتوان بر آنها سیطره پیدا کرد. استعمار برای اینکه مانع وحدت تام و تمام جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شود، شبهه ناصبی بودن اهالی غزه را بواسطه عمالش در افواه عمومی شیعیان پخش میکند. 2️⃣ این درحالی است که مردم غزه به تصریح تاریخ از محبین اهلبیت و خاصه حضرت سید الشهدا علیه السلام بوده اند. «عبد الوهاب بن احمد بن علی حنفی شعرانی»، مکنی به ابومحمد از بزرگ ترین علمای متصوفه است. کتاب او: «الطبقات الکبری» از مهمترین کتب معتبره نزد صوفیه است. ایشان در سال ۹۷۳ ق در قاهره وفات یافت . او در کتابش بعد از ذکر اعجازی از حضرت سیدالشهدا این نکته را از کتب تاریخی نقل می کند: 🔸«... وحملت رأسه إلى مصر ودفنت بالمشهد المشهور بها، ومشى الناس أمامها حفاة من مدينة غزة إلى مصر تعظيماً لها رضي الله عنه. ...» « سر سیدالشهدا به مصر حمل و در مشهد راس الحسین (ع) دفن شد. این در حالی بود که مردم غزه برای بزرگداشت مقام حضرتش، پیاده و پابرهنه مسیر غزه تا قاهره را پیمودند. 📚 الطبقات الكبرى للشعراني؛ ج ۱؛ ص۲۴ ✅ آیا اگر مردم غزه از نواصب بودند با سر مطهر سیدالشهدا اینچنین با احترام رفتار می کردند؟ آیا اگر مردم غزه ناصبی بودند سختی پیمودن مسیری سیصد و اندی کیلومتری از غزه تا قاهره را آنهم با پای پیاده و پابرهنه به جان می خریدند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✍️ وحدت نامضبط بزرگ ترین خطر علیه مبانی فکری انقلاب اسلامی 1️⃣ هر چند انقلاب اسلامی، انقلاب شیعی صرف نیست و در لایه های بالاتر _ به جهت اشتراکات موجود_ برای ادیان و فرق ابراهیمی، نیز برنامه دارد، ولی مسلم است که تفکر شیعی برخواسته از غدیر، در قالب ولایت مطلقه فقیه، ستون، محور و مغز پیش برنده آن است. 2️⃣ معتقدین به ولایت بلافصل سیاسی امیرالمومنین (علیه السلام) در جمهوری اسلامی، بار اصلی انقلاب اسلامی را به دوش کشیدند. غیرت دینی برخواسته از عقاید مکتب حقه امامیه، باعث شد که صدها هزار نفر از جوانان با هدف دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) در جنگ ناتوی عبری_تکفیری_آمریکایی علیه ایران جان خود را فدا کنند. 3️⃣ فریاد حسین حسین بود که باعث قوام جبهه ها در هشت سال دفاع مقدس بود! بی شک موتور محرکه شهدای انقلاب، کینه و نفرت از دشمنان صدیقه طاهره (سلام الله علیها) بود به انگیزه انتقام از سیلی که مادر خورد، جانفدای انقلاب می شدند! مظلومیت این خاندان آتش غیرت دینی را شعله ور می کرد و بسیجی ها را در کف میدان مجاهدت و ایثار جان حاضر می نمود. 4️⃣ بسیار روشن است که جهاد تبیین، بازگویی حقایق تاریخی، تبیین انحرافات اسلام برخواسته از سقیفه _ به عنوان یکی از نمایندگان اسلام آمریکایی در زمان ما_، شرح مظلومیت های خاندان رسول الله (صلی الله علیه و آله) عامل اصلی به وجود آمدن این شور و غیرت دینی است. 5️⃣ بزرگ ترین خطر وحدت نامنضبط، طرح ممنوعیت بیان مظلومیت های اهل بیت (علیهم السلام)، ممنوعیت بیان ظلم های وارد شده به صدیقه طاهره (علیها السلام) از سوی خلفا، ممنوعیت «تبیین انحرافات جریان اسلام سقفی با هدف تبیین حقایق مرتبط با اهل بیت (علیهم السلام)» است. روشن است این امر باعث از بین رفتن مرزهای اعتقادی شیعه و عدم شناخت صحیح از ماهیت امامت اهل بیت (علیهم السلام) خواهد شد این امر منجر به استحاله فکری و از بین رفتن غیرت دینی در مهم ترین و محوری ترین لایه نظام اسلامی خواهد شد. 6️⃣ وقتی تفکرات جریان های وحدت نامنضبط مثل اخوت، امت واحده و ... با نمایندگی افرادی مثل کمیلی، مسائلی و ... میدان دار هستند روشن است که روزنه های تفکراتی که می گویند: 🔻ابوبکر، عمر، عثمان غیر از مشکل حکومت، هیچ مشکلی با اهل بیت نداشتند. زندگی مسالمت آمیز داشتند و به یکدیگر محبت می کردند! 🔻متحجر نباشید! در تاریخ نمانید! اختلاف حضرت زهرا (سلام الله علیها) با ابوبکر امری تاریخی است. معضل تاریخی هزار و چهارصد قبل را به الان مربوط نکنید! 🔻هر مسلمانی _ اعم از شیعه و سنی_ می تواند از هر فقیهی تقلید کند و عمل او مجزی است. اگر کسی در حوزه دینی از ابوحنیفه تقلید کند مجزی است از جعفر بن محمد (علیه السلام) هم تقلید کند مجزی است و تفاوتی میان این دو نیست. تعدد اجتهاد و تصویب و حق بودن آنها امری صحیح است! 🔻و ... را شاهد باشیم! ✅ دقت کنید! این تفکرات و صدها مورد دیگر، به صورت خزنده در لایه های فکری جوانان هیأتی نفوذ می کند و مانند مخدری افسون گر، غیرت دینی آنها را بر باد می دهد. اگر علمای مذهب با این خطای مهلک مقابله نکنند بی شک شاهد بزرگ ترین ضربات به اسلام، تشیع و انقلاب اسلامی خواهیم بود! عقل حکم می کند در موضوع نفوذ و استحاله فکری جوانان شیعه به شدت احتیاط کنیم. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
تکمله یکی از دوستان نسبت به پست اخیر 👇👇
✍ تربیت بدون بغض انگیزه کافی برای حرکت نمی دهد. میگه بَده ولی جوری نیست که برای از بین بردنش فداکاری و ایثار کنه و به آب و آتش بزنه لذا بغض نسبت به کفر و نفاق در تربیت دینی خیلی هم مهمه. اما نکته مهمش اینه که حرکت در مسیر اسلام نیازمند بغض کنترل شده است نه افسار گسیخته. برای جبهه گیری مقابل کفر و ضربه زدن بهش گاهی باید با منافق عنتری مثل بن سلمان هم راه بیایی هنر این نیست که موتور حرکت را خاموش کنیم، هنر اینه که بدونیم کجا ترمز بغض را بکشیم، والا ماشین حرکت نمیکنه