«پیروان امامین انقلاب»
✅ با توجه به مقدمات مطرح شده می گوییم:
هر نوع سخن از تفکیک بین«شیعه مناسکی» و «شیعه سیاسی» قطعا در تنافی با خط فکری امامین انقلاب بوده و خواسته یا ناخواسته تیشه به ریشه عقاید محکم شیعه و مناسک بسیار مهم آن خواهد زد. البته دقت کنید برخی با فریب رسانه ای و در قالب نقد جریان منحوس انجمن حجتیه یا نقد تحجر، به این انحراف کلان دامن می زنند.
#شیعه_مناسکی
#وحدت
#شیعه_سیاسی
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
شیعه مناسکی شیعه سیاسی.pdf
776.7K
﷽
✍🏻 ایجاد تقابل ادعایی بین «شیعه مناسکی» و «شیعه سیاسی»؛ راهبرد کلان استکبار جهانی برای مقابله با اسلام ناب محمدی
از بارزترین ویژگی های اسلام ناب محمدی، تقویت تمام مظاهر مناسک و شعائر شیعی اعم از عزاداری، گریه و ... برای حفظ مذهب شیعه _ به عنوان حقیقت اسلام ضد استکباری_ و رشد شعور سیاسی جبهه حق است... .
برای دیدن ادامه مقاله فایل را دانلود کنید🙏
#شیعه_مناسکی
#وحدت
#شیعه_سیاسی
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از KHAMENEI.IR
مودار_جامع_محورهای_اصلی_بیانات_رهبر_انقلاب_در_حرم_مطهر_امام_خمینی.pdf
1.07M
🖤 ویژه سیوپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امامخمینی رحمةالله
📊 #نمودار کلان محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی رحمةالله علیه از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۲
✏️رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانیهای سالانهی سالگرد ارتحال حضرت امام رحمةالله علیه ابعاد مختلفِ شخصیت، اندیشه و خط امام (ره) را تبیین نمودهاند.
🔹رسانهی KHAMENEI.IR به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امامخمینی رحمةالله علیه رهبر فقید انقلاب و بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی، نمودار درختی جامع بیانات حضرت آیتالله خامنهای در سی و چهار مراسم سالگرد ارتحال را منتشر میکند.
برای تولید این محصول، متن کاملِ تمامی سخنرانیهای حضرت آیتاللهخامنهای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام رحمةالله علیه از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۲ با حجم کمی افزون بر ۱۵۰ هزار کلمه مطالعه و محورها و نکات اصلی آن به صورت روشمند و براساسِ ساختار ظاهری کلام استخراج و به صورت نمودار درختی جامع تدوین شد.
محورها و نکات اصلی بیانات حضرت آیتالله خامنهای طی ۳۴ سال اخیر:
۱. شخصیت امام خمینی
۲. تحریف شخصیت امام
۳. مکتب امام خمینی
۴.نکاتی راجع به جهان اسلام
۵. وصیتنامهی امام خمینی
💻 Farsi.Khamenei.ir
﷽
✍🏻 برخلاف القای جریان های «وحدت نامنضبط» که هر گونه گفتگوی علمی و جدال احسن درباره مسائل اختلافی را به بهانه هایی مثل «عدم تحریک عواطف مذهبی اهل سنت» یا «صرفه نظر کردن از گذشته» نفی می کنند، امام خامنه ای دستور داده است که که فضائل امیرالمومنین علیه السلام را با فضائل دیگر صحابه، بر اساس قرآن و سنت، مقایسه کنیم و ببینیم چه کسی به عنوان خلیفه و حاکم بر حق، برگزیده خواهد شد:
🔺«... خب، حالا امير المؤمنين را همه ى مسلمانان عالم در محاسبه ها بسنجند- درست است كه احاديث گوناگونى در فضيلت برخى از صحابه نقل شده است- معيارها را نگاه كنند، پهلوى هم بگذارند، رديف كنند، اينها را با قرآن و با سنت مسلّم مقايسه كنند، ببينند چه كسى برگزيده خواهد شد...»
📚 بيانات در ديدار مردم به مناسبت عيد غدير در تاریخ 15/ 09/ 1388
#غدیر
#جهاد_تبیین
#وحدت
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍🏻 دعوت علنی، رسانه ای و بسیار مهم امام خامنه ای از تمام علمای اهل سنت و مسلمانان جهان:
🔸 «... دعوت ما از همه ى مسلمانان عالم اين است كه اين حقائق (ماجرای غدیر و فضائل امیرالمومنین علیه السلام) را مورد تأمل قرار بدهند ... .
اما به عنوان بيان حقيقت و طلب حقيقت، اين يك درخواست منطقى است از همه مسلمانان:
بروند تحقيق كنند، ملاحظه كنند، آنچه را كه محققين شيعه نوشتند، علماى بزرگ شيعه در زمان خود ما جمع كردند، نوشتند، تحقيق كردند، در دنياى اسلام آنها را عرضه كردند، نوشته آنها مورد تقدير علماى اسلام، روشنفكران اسلام، برجستگان اسلام قرار گرفته است، اينها را ملاحظه كنند؛ خودشان را محصور نكنند، محروم نكنند.
كتابهاى مرحوم سيد شرف الدين عاملى (رضوان اللَّه عليه)، كتاب شريف الغدير تأليف علامه امينى، اينها حقايقى است كه جمع شده است. مسئله غدير يك مسئله مسلّم تاريخى است. در دهها كتاب، مرحوم امينى دهها طريق از طرق اهل سنت را نقل مى كند كه ماجراى غدير را به همين شكل كه ما نقل مى كنيم، نقل كرده اند. اين چيزى نيست كه فقط در كتاب هاى ما باشد...»
📚بيانات در ديدار مردم به مناسبت عيد غدير در تاریخ 15/ 09/ 1388
✅ بر این اساس مدافعان مرزهای عقاید شیعه نیز، لازم است در مناظرات و مباحث علمی خود، همانند علامه امینی و علامه شرف الدین، به منابع مسلم تاریخی و حدیثی اهل سنت استناد نموده و حقایق را بیان کنند!
#غدیر
#جهاد_تبیین
#وحدت
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
◀️ تطهیر طالبان با ترفندهای رسانه ای با وجود به قدرت رسیدن آنها با همکاری آمریکا
✍ بارها گفته ایم روند به قدرت رسیدن طالبان بعد از مدت ها مذاکرات سری آمریکا با طالبان در قطر مشکوک است. در این راستا چندی پیش محمد جواد ظریف:
🔺 آمریکا میخواست «طالبان خوب» را به قدرت برساند!
✍ هیچ عاقلی نباید به باد تکیه کند و در پازلی که دشمن تعریف کرده است بازی کند.
به وضوح روشن است برخی از جریانات خطی در کشور ما دنبال تطهیر مطلق طالبان با انواع ترفند های رسانه ای هستند.
برای مثال جدیداً کانال به اسم «مطالعات طالبان» در ایتا راه اندازی شده که در ده ها پست تولیدی اشاره به هیچ نکته منفی از طالبان نکرده است و تنها با نشر اخبار گزینشی و بعضاً بدون سند و مدرک معتبر، تنها در صدد رفو و تطهیر طالبان است!
◀️ به تصاویر ملحق شده به متن دقت کنید!
#طالبان
#ایران
#تکفیر
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از کلمه سواء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ سعید امینایی
🔖درنگی در سخنان برادر ارجمند جناب آقای اسدپور درباره فهم قرآن (بخش ۱ از ۲)
1. در سخنان ایشان دو تفکر با یکدیگر مقایسه میشود: یکی تفکر #امام_خمینی و #علامه_طباطبایی و دیگری تفکر #جریان_متحجر. اما متأسفانه مشخص نیست مراد ایشان از جریان متحجر مشخصا کدام جریان است؟ چه آنکه از یک سو برقرارکردن مقایسه میان تفکر امام و علامه با تفکر جریان تحجر، این احتمال که مراد ایشان از جریان تحجر یک جریان #کوچهبازاری باشد را منتفی میکند و از سوی دیگر حتی در میان جریانهای حدیثگرا نیز از محدثین (همچون کلینی و عیاشی) تا اخباریان (همچون مجلسی و فیض کاشانی) تا جریان تفکیک در دوران معاصر و ... هیچ کدام نیستند که منکر مرجعیت معرفتی قرآن باشند.
برای فهم باورمندی آنان به نقش قرآن در معرفت به تراث خودشان مراجعه کنید؛ برای نمونه: کتاب فضل القرآن کافی، باب اول و دوم مقدمه تفسیر عیاشی (باب اول درباره اهمیت قرآن و باب دوم درباره روایات عرضه)، مقدمه اول و مقدمه پنجم تفسیر صافی (خصوصا مقدمه پنجم)، مطالعه و بررسی تعامل مرحوم علامه مجلسی و بزرگان تفکیک با قرآن.
2. گفتند: با تفسیر روایی، قرآن بر روایات عرضه میشود! دقیقا مشخص نیست منظور از این سخن چیست. آیا منظور این است که در تفسیر روایی آیهای از قرآن با عرضه بر روایات، جعلی خوانده میشود؟ که قطعا چنین نیست.
اما به هر حال رویکرد باورمندان به تفسیر روایی این است که اگر هر کسی با #باورهای_خودساخته غیر مبتنی بر وحی به سراغ قرآن برود، نمیتواند برداشت درستی از قرآن داشته باشد (ر.ک: مقدمه البرهان و المیزان).
https://eitaa.com/kalame_sawa
هدایت شده از کلمه سواء
✍️ سعید امینایی
🔖درنگی در سخنان برادر ارجمند جناب آقای اسدپور درباره فهم قرآن (بخش ۲ از ۲)
آنان به تجربه تاریخی استناد میکنند که تمام فرقههای اسلامی باورهای خود را به قرآن مستند میکنند و کل حزب بما لدیهم فرحون! از این رو ضروری میدانند پیش از ورود به وادی فهم قرآن، مفسر با احادیث اهلبیت علهیم السلام #انس داشته باشد تا بتواند در چارچوب ثقل همتای قرآن، قرآن را فهم کند. رجوع کنید به مقدمه پنجم تفسیر صافی و همچنین مطالعه کنید این دو سطر از متن تفسیر المیزان درباره همین موضوع را که میفرماید: «فالذي ندب إليه: تفسيره من طريقه و الذي نهي عنه: تفسيره من غير طريقه و قد تبين أن المتعين في التفسير الاستمداد بالقرآن على فهمه و تفسير الآية بالآية و ذلك بالتدرب بالآثار المنقولة عن النبي و أهل بيته صلى الله عليه و عليهم و تهيئة ذوق مكتسب منها ثم الورود، و الله الهادي» (المیزان، ج3، ص87).
3. فرمودند: «روایات باید بر قرآن عرضه شود تا فهم شود؛ اما ما بر عکس رفتار میکنیم!» قطعا در فهم روایات باید به قرآن نظر داشت، اما این نافی طرف مقابل نیست. چرا که این دو ثقل، مکمل یکدیگرند. بنابراین طبق آنچه از متن المیزان ذکر شد، روایات هم در مقام اعتبارسنجی و هم در مقام فهم باید بر قرآن عرضه شوند و در طرف مقابل قرآن نیز در مقام فهم باید در کنار روایات فهم شود. به عبارت دیگر قرآن و حدیث صحیح در کنار هم #متن_واحد ی هستند که در مقام فهم باید در کنار هم لحاظ شوند.
4. این سخنان به مخاطب القا میکند که قرآن با احادیث اهل بیت علیهم السلام ناسازگار است و اگر کسی حدیثخوانی کند (مثلا کافی بخواند) منحرف میشود! (برای مثال فهم قرآن در حد تفاسیر روایی که ذیل آنها آمده، مذمت شده). این در حالی است که مرجعیت اهل بیت و حدیث اهل بیت علیهم السلام در معرفت دینی دقیقاً در کنار قرآن تعریف شده است. حدیث متواتر ثقلین و احادیث متعدد دیگری که درباره جایگاه امام و نقش او به عنوان حجت الهی وجود دارند، تردیدی در این مطلب باقی نمیگذارند. تنها اشکالی که ممکن است مطرح شود، تفاوت سنت حاکیه و محکیه و مشکل دسترسی به #حدیث_صحیح است. اما چنین اشکالی ناظر به سخنان سخنران جایگاهی ندارد؛ چرا که سخنان او ناظر به حدیث به طور مطلق است و حتی حدیث صحیح را هم به حاشیه میراند.
5. آیا تنها نقش معرفتی روایات تخصیص و تقیید قرآن است؟!! آیا روایات هیچ افزوده معرفتی غیر از این ندارد؟!! اینکه سخنران میگوید قرآن کتاب اساسی و قانون اساسی است و روایات در حد تخصیص و تقیید است معنایی جز این ندارد؛ اما گمان نکنم از جناب هشام تا مرحوم امام و از کلینی تا خمینی رضوان الله علیهم کسی در میان شیعیان چنین نظری داشته باشد!
الغرض
نه امام و علامه رحمهما الله آنگونه که تصویر میکنند، قرآنبسنده بودند و نه حدیثگرایان ضد قرآن.
اما پرسش اینجاست که چرا برخی با شعار ایجاد وحدت میان شیعه و سنی بلکه میان ادیان ابراهیمی، تلاش دارند تقابلی ساختگی و دروغین میان امام خمینی و دیگر علمای شیعه ایجاد کرده و همه را متحجر جلوه دهند؟
آیا هدف، موجه جلوه دادن اندیشههای ناسازگار با آموزههای شیعی است؟
والله العالم
https://eitaa.com/kalame_sawa
هدایت شده از محمدتقی وکیل پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 پسربچه، آخرین لقمهاش تو دهانش بوده که شهید میشه
لعنت به رژیم کودککش
#وکیل_پور
@Vakilpour_ir
هدایت شده از دانشگاه امامت
﷽
⏺ ما نمی توانیم از بحث های صریح اعتقادی مرتبط با حقانیت امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغة کوتاه بیاییم!
🔺در اوائل خلافت در خطبه ى معروف شقشقيه:
«ان محلى منها محل القطب من الرحى ينحدر عنى السيل و لا يرقى الى الطير»
جايگاه من در خلافت جايگاه ميله ى گرداننده ى سنگ آسياب است. در هنگامى كه جمع شدند شوراى شش نفرى با عثمان بيعت كردند:
«لقد علمتم انى احق الناس بها من غيرى»
يعنى اى مردم! يا اى مخاطبان من، خود شما مي دانيد كه من از همه كس به حكومت و خلافت اولى ترم. يك حق معتقد است؛ اين چيزى است كه در نهج البلاغه واضح است. البته دنبالش بلافاصله:
«و والله لاسلمن ما سلمت امور المسلمين و لم يكن فيها جورُ الا على خاصه»
مادامى كه فقط به من ظلم مي رود من صبر مي كنم، تسليمم، مادامى كه كارها بر محور خود انجام بگيرد من در خدمتم، عين همان بيانى كه در آغاز خلافت ابى بكر هم، يعنى نسبت به آن دوران هم ايشان بيان فرمودند:
«فامسكتُ يدى حتى رأيتُ راجعة الناس قد رجعت»
اول دست از بيعت شستم، تسليم نشدم، بيعت نكردم، اما ديدم حوادثى دارد به وقوع مي پيوندد كه مصيبت آن حوادث براى اسلام و براى مسلمين و براى شخص على صعب تر و غيرقابل تحمل تر است از مصيبت از دست رفتن حق ولايت؛ بنابراين ولايت را يك حق مي داند و اين جاى انكار نيست.
🔻 خوب است همه ى مسلمان ها به اين مسأله با چشم واقع بينى نگاه كنند؛ اين كارى به بحث غوغايى و جدال انگيز شيعه و سنى ندارد. ما امروز معتقديم كه در آفاق عالم اسلامى بايد برادران شيعه و سنى با هم و براى هم و در جوى مهربان زندگى كنند و اخوت اسلامى را از همه ى چيزها بالاتر بدانند، و اين يك حقيقت است. امروز وظيفه همين است، هميشه وظيفه همين بوده، 👈اما يك بحث علمى و اعتقادى در نهج البلاغه اين را به ما نشان مي دهد ما نمي توانيم چشم مان را روى هم بگذاريم و آنچه را كه نهج البلاغه با صراحت دارد مي گويد اين را نديده بگيريم...»
📚 بيانات امام خامنه ای در اولين كنگرهى بين المللى نهج البلاغه در تاریخ: 29/ 02/ 1360
✅ در نگاه امام خامنه ای، با وجود لزوم رعایت وحدت اسلامی، باید مسائل مرتبط با حقایق تاریخی ظلم به امیرالمومنین علیه السلام و مسائل علمی و اعتقادی مرتبط با امامت الهی را مطرح کرد!
#وحدت
#سقیفه
#جهاد_تبیین
✧❁دانشگاه امامت
🆔 @Emamat110u
﷽
⏺ ثمره تربیت بر محور فرهنگ سقیفه
✍️ آیت الله العظمی جوادی آملی:
🔹« شما نمی دانید این #سقیفه چه کار کرد!
این آلوسی یک مفسر رسمی سنّی هاست. شما این تفسیر آلوسی را ببینید می گوید سؤال کردند که معاویه بهتر است یا عمر بن عبدالعزیز؟ چون عمر بن عبد العزیز چندین کار مثبت کرد.
یکی به دستور امام باقر (سلام الله علیه) مسئله آن طلا و نقره مثقالی را به سکه تبدیل کرد که ضرب سکه در اسلام به راهنمایی امام باقر (سلام الله علیه) در عصر عمر بن العزیز بود (در اسلام البته)؛
یکی اینکه گفت این آیه سوره مبارکه «نحل» که ﴿إِنَّ اللَّهَ یأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسَانِ وَ إِیتَاءِ ذِی الْقُرْبَی﴾ را در خطبه های نماز جمعه به جای لعن بر علی بن ابی طالب بخوانید؛ تا آن روز تمام خطبه ها با لعن علی بن ابی طالب بود!
🔻آلوسی نقل می کند که از کسی سؤال کردند که آیا معاویه بهتر است یا عمر بن عبدالعزیز؟ می گوید غباری که در بینی اسب معاویه رفت این بهتر از صد عمر بن العزیز است! این را همین آلوسی در تفسیر روح المعانی ذیل همین ﴿وَ آخَرِینَ مِنْهُمْ﴾ نقل می کند.
👈وقتی از اوّل به عداوت علی و اولاد علی تربیت بشوند همین است!
🔹 اینکه جابر بن عبدالله در کوچه های مدینه راه می رفت عصازنان می گفت: «أَدِّبُوا أَوْلَادَكُمْ عَلَی حُبِّ عَلِی» _علیه السلام_ برای همین است.
👈 این است که گفتند این بیان ها را خوب روشن کنید و برای مردم بگویید.»
📚 سوره مبارکه جمعه جلسه سوم تاریخ: 1397/01/18
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
⏺ نکاتی ناب از درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی /سوره احزاب، آیات 1 الی 5 :
✅در قلب دو مكتب جا نميگيرد
✅حرفي كه مطابق با حق نباشد باطل است
🔸حضرت امير(سلام الله عليه) در ذيل اين آيه، فرمود كسي حبّ ما را دارد با دوستيِ دشمنان ما جمع نميشود.
🔸نه انسان دو قلب دارد، نه در قلب دو مكتب جا ميگيرد؛ مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِن قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ
🔸خب اگر هر كسي يك دل دارد و در يك دل دو مكتب جا نميگيرد ديگر ممكن نيست شما هم غديري باشيد هم سقفي؛ هم غدير را قبول داشته باشيد هم سقيفه را، اينكه شدني نيست!
🔸فرمود دوستان ما هرگز دوستانِ دشمنان ما نيستند.
🔸پس چه در مسأله توحيد چه در مسأله وحي و نبوّت چه در مسأله امامت دو متضاد در يكديگر جا نميگيرد.
🔸هم ايمان باشد هم كفر، هم ايمان باشد هم نفاق، هم غدير باشد هم سقيفه اين جمع نميشود، لذا فرمود مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِن قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ ...
🔸فرمود شما پيشنهاد كفار را بخواهي بپذيري با ايمان جمع نميشود پيشنهاد منافق را بخواهي بپذيري با ايمان جمع نميشود پيشنهاد سقفي را بخواهي بپذيري با غديري جمع نميشود...
🔸اينها حرف باطل ميزنند، حرفي كه مطابق با حق نباشد باطل است.
#وحدت
#جهاد_تبیین
#اخوت
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از کلمه سواء
35.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 همجبههگی با غیر شیعیان
مدتی بود که به دنبال یافتن برههای از عصر حضور اهل بیت علیهمالسلام بودم که بتواند در فهم وضعیت امروزمان (بایستگی همجبههگی با غیر شیعه) کمک کند.
وقتی دیدم استاد ارجمند حجةالاسلام قنبریان نیز دقیقا انگشت روی همان نقطه که به نظر حقیر آمده بود گذاشتند، بسیار خرسند شدم. اما به گمانم این تطبیق تاریخی نيازمند یک تکمله مهم است.
اگرچه حضرت علی علیه السلام با همهی کسانی که به دنبال مقاومت در مقابل استکبار اموی بودند جبههی مستضعفان یکپارچه (متشکل از افرادی با باورهای مختلف) تشکیل دادند اما این مبارزه با استكبار همواره در راستای گسترش همهجانبهی باور حق بود، به دیگر سخن تشیع سیاسی مقدمهای برای گسترش تشیع عقیدتی بود و هرگز مجزی و مکفی از آن نبود.
لذا چنانکه خود استاد ارجمند نیز فرمودند، وجود مقدس حضرت به نماز تراویح یا دیگر بدعتها اعتراض میکردند و دربارهی امامت خود و بطلان غاصبان احتجاج میفرمودند. اگرچه روشن است که این مهم را متناسب با ظرفیت لشکریان پیش میبردند نه به گونهای که باعث واژگونی ایشان شود و همان تشیع سیاسی نیز از بین برود. به تعبیر خود وجود مقدس ایشان: (لتفرق عني جندي حتى أبقى وحدي أو قليل من شيعتي الذين عرفوا فضلي وفرض إمامتي)
متأسفانه ما امروز همانطور که مبتلا به شیعیانی هستیم که تشیع را در تشیع مناسکی خلاصه میکنند، در سر دیگر طیف کسانی را داریم که تشیع را به تشیع سیاسی فروکاست میکنند.
پرواضح است که قرار گرفتن شخصی با اعتقاد خوارج در سپاه امیر مؤمنان علیهالسلام دلیلی بر صحت اعتقاد او نیست.
https://eitaa.com/kalame_sawa
﷽
🔸«عبدالرزاق لاهیجی» يكى از درخشان ترين چهرههاى علمى و فلسفى شيعه است. او از شاگردان برجسته ملاصدرا بوده و با نوشتن کتاب های بسیاری همانند «گوهر مراد» و «شورا»، مبانی انحرافی مخالفین اهل بیت علیهم السلام اعم از صوفیه و اهل سنت را با رویکردی تهاجمی به چالش کشیده است.
✍🏻 برای مثال او در یکی از مباحث خود، با اشاره به احادیث متواتر مرتبط با ارتداد اکثریت صحابه در منابع اهل سنت، چنین نتیجه گیری می کند:
«... و ظاهر است بر عارف فطن كه ارتداد منسوب به صحابه بعد از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلم و تبديل و تغيير، و احداث ما احدثوا، نتواند بود مگر آنچه با على و فاطمه، و با ساير اهل بيت - صلوات اللّه عليهم اجمعين - بىواسطه يا به واسطه كردند از غصب حقوق ايشان و دفع ايشان از مراتب و مقاماتى كه حقّ سبحانه و تعالى براى ايشان تعيين كرده بود و پيغمبر (ص) به آن خبر داده.
و بالجمله پس هرگاه رسول (ص) خبر از ارتداد ايشان داده باشد و به صحّت رسيده و در كتب خود و صحاح احاديث خود نقل كنند؛ استبعاد ننمايند از پنهان داشتن خبرى چند (نصوص جلی مرتبط با ولایت امیرالمومنین ع) كه شنيده باشند، و بنابر اجتهاد و مصلحتى كه شما تجويز مىكنيد اظهار آن نكرده، يا انكار هم كرده؛ چه استبعاد بايد كرد؟!»
✅ مواجهه هجومی با قوی ترین استدلال ها مبتنی بر برهان و جدال احسن، روش علمای شیعه _ اعم از اخباری، اصولی، متکلمین، فلاسفه، عرفا و فقها _ در برخورد با مخالفین بوده است. چرا برخی از جریان های «وحدت نامنضبط» این رویکرد را تقبیح می کنند؟!
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341