eitaa logo
مؤسسه پژوهشی امام علی (ع)
4.4هزار دنبال‌کننده
495 عکس
473 ویدیو
9 فایل
#حکمت_معرفت_حقیقت 🖼 روزنه‎ای به افق‎های ناگشوده و حرکتی در مرزهای دانش 🔰 بر مبنای عقلانیتِ توحیدی در عرصه علوم انسانی 💠ادمین: @Imam111 📞 02537739648 از7صبح تا 16 کانال‎های مرتبط: @Imam_Ali_1 @m_P_I_a @ostad_a_a @Hakim_H @A_Maleki1 @m_r_k_rezaei
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨گناهی که وارد بهشت میکند‼️ ✍️حضرت آیة الله حاج سَیّد محمّد صادق حسینی طهرانی حفظه الله تعالی @tahsilnezammand
🔸این مبلغ را نذر شما کردم🔸 📝 دکتر علی حائری شیرازی (فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی) از پدر 🔹 مدتی بعد از آنکه پدر امامت جمعه را رها کردند، در قم رحل اقامت گزیدند. متاسفانه بعضاً هم تنها بودند! گاه گداری من و بچه ها سری می زدیم ... به واسطه ی بیماری ای که داشتند رژیم غذایی سختی هم گرفته بودند و مثلاً بین گوشتها فقط مجاز به خوردن شکمبه گوسفند بودند بلکه مداومت به آن مانند یک دارو . خب شکمبه ها را هم به جهت ارزان تر شدن و هم به جهت تمایل شخصیشان، پاک نکرده می گرفتند و خودشان پاک می کردند. از نیمه های شب چند ساعتی به حمام زیر زمین میرفتند و آنها رو خوبِ خوب تمیز می کردند و بار می گذاشتند و صبح، چنانچه همچو منی مهمانشان بود، با هم می خوردیم ... 🔹 در این ایام، اموراتشان هم نوعاً از سخنرانی هایی که دعوت می شدند می گذشت. پاکت سخنرانی را هم در جیب بالای قبایشان می گذاشتند. من هم به رسم فضولی، بعضاً پاکت را چک می کردم تا ببینم وسعت دخل و خرج به چه میزان است؟ این بار در پاکت فقط یک تراول پنجاهی بود و میبایست تا سخنرانی بعدی با همین مبلغ مدیریت میکردیم ... بماند. 🔹یک روز صبح گفتند: فردا جلسۀ کمیسیون خبرگان دارم و می‌خواهم یک حمام اساسی بروم. تو هم میای؟! اول استقبال نکردم ... بعد ادامه دادند، در یکی از کوچه های فرعی گذر خان، یک حمام عمومی قدیمی هست. قبلاً یکبار تنهایی رفتم؛ خوب دَم می شود، دلاک کار بلدی هم دارد. احساس کردم تنهایی سختشان است که بروند؛ پذیرفتم همراهیشان کنم. بقچه ای از حوله، لباس و صابون فله‌ای با خود بردیم. وقتی وارد شدیم، روی در نوشته بود: «هزینه هر نفر، دو هزار و پانصد تومان». پیش قدم شدم و حساب کردم. پدر راست می گفت. آنچنان حمام دم داشت که گویی به سونای بخار رفته ایم. دلاک پیرِ کار بلد هم روی هر نفر قریب نیم ساعت تا سه ربع ساعت وقت می گذاشت! حمام خیلی خیلی خوبی بود. آدم واقعاً احساس سبکی و نشاط میکرد. 🔹 در وقت خارج شدن، دم در به من گفتند انعام دلاک را حساب کردی؟ گفتم نه! گفتند: صدایش کن. پیرمرد را صدا کردم آمد. پدر دست در جیب کرد و همان پاکت تراول پنجاهی را به او داد! او تراول را گرفت، بوسید، بر چشم گذاشت و نگاهی به بالا کرد و رفت. من هاج و واج و متعجب به پدر نگاه می کردم. گفتم زیاد ندادید؟ گفتند نه! بعد مکث کردند و گفتند: مگر چقدر بود؟ گفتم پنجاه تومان؛ و این هر آنچه بود که در پاکت داشتید! نگاهی تیز و تند کردند. پنج یا پنجاه؟ پنجاه!! نچ ریزی گفتند و برگشتند بسمت حمام. چند قدم نرفته، توقف کردند، برگشتند نگاهی به بالا کردند، بعد به سمت من آمدند. گفتند: «دیگه امیدوار شده، نمیشه کاریش کرد، بریم» 🔹 وارد گذر خان شدیم به فکر مخارج تا شب بودم. هنوز چند دقیقه ای نگذشته بود که کسی از حجره‌ای با لهجه غلیظ اصفهانی بلند داد زد: «حَجا آقا! حَجا آقا! خودش را دوان دوان بما رساند و رو به من کرد و گفت: «آقای حائری شیرازی هستند؟» گفتم: بله. گفت: «حاج آقا یه دقه صبر کنید»! رفت و از میز دکان، پاکتی آورد و به پدر داد. پدر با نگاهی تند گفت: «من وجوهات نمی گیرم!» گفت: «وجوهات نیست، نذر است». گفتند: «نذر؟» گفت: «دیروز برای باری که داشتم، در گمرک مرز اشکالی پیش آمد. شما همان موقع در شبکه قرآن مشغول صحبت بودید. مال، خراب شدنی بود. نگاهی به بالا کردم که اگر مشکل همین الان حل شود، مبلغی را به شما بدهم. همان موقع، حل شد و شما امروز از این جا رد شدید!!» پدر متبسم شد. رو به من کرد که پاکت را بگیر. گرفتم. خداحافظی کردیم و راه افتادیم. 🔹در حین حرکت، آرام در گوشم گفتند: «بشمارش!! » من هم شمردم. ده تا تراول پنجاه هزار تومانی بود. بعد بدون آنکه چیزی بگویم، درِ گوشم گفتند: «ده تا بود؟!» بعد این آیه را خواندند: «مَن جَاءَ بِالحَسنَةِ فَلَهُ عَشرُ أَمْثَالِهَا» ... نگاهی به بالا کردند و گفتند: «خدا بی‌حساب می‌دهد. به هرکه اهل حساب و کتاب باشد با نشانه می‌دهد که بفهمی مال اوست نه دیگری. آنرا در جیبت بگذار تا به اهلش بدهیم» منبع: (http://telegram.me/dralihaeri) @tahsilnezammand
❖ در دیدار اخیر معلمان با رهبر انقلاب (۱۴۰۲/۲/۱۲)، ایشان اشاره ای به مفاخر ایرانی و به خصوص جناب ابن سینا داشتند: «در کتابهای علمی، مفاخر ایرانی معرّفی بشوند. ما یک روزی سردمدار علم در همه‌ی دنیا بودیم. من از افراد مطّلع شنیدم که گفتند تا چند سال قبل از این ــ مثلاً تا ده بیست سال یا سی سال پیش؛ حالا من دقیق نمیتوانم بگویم ــ کتاب قانون ابن‌سینا در مراکز علمی مهمّ اروپا مطرح بوده و ترجمه شده بود. آن زمان که به من گفتند، کتاب قانون که ابن‌سینا آن را عربی نوشته، به فارسی ترجمه نشده بود، [در حالی که] به زبانهای اروپایی، انگلیسی، فرانسه ترجمه شده بود. بعد البتّه ترجمه شد؛ یک مترجم بسیار خوبی زحمت کشید و انصافاً ترجمه‌ی بسیار عالی‌ای از قانون تهیّه شده که بنده دارم. یعنی این‌جوری است؛ ما مفاخر علمی را معرّفی کنیم به جوانهایمان، اکتشافات علمی اینها را معرّفی کنیم. در تاریخ علمی دنیا به وسیله‌ی ایرانی‌ها کارهای بزرگی انجام گرفته؛ اینها را به جوانهایمان بگوییم؛ این تشویق میکند او را، سر شوق می‌آورد.» ❖ همچنین رهبری در سال ۱۳۸۶ در نمایشگاه کتاب، همین ترجمه را چنین ستوده بودند: «این آقای هژار - عبدالرحمن شرفکندی، متخلص به هژار - قانون ابن سینا را به قدری خوب ترجمه کرده که آدم وقتی می‌خواند، لذت می‌برد. @tahsilnezammand
🔔 بیست‌وپنجمین همایش کتاب سال حوزه فراخوان شد 🔻ویژه: ◻️کتاب‌های چاپ اول حوزویان در سال ۱۴۰۱ ◻️پایان‌نامه‌های سطح۴(دکتری) دفاع شده در سال ۱۴۰۱ ◻️مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی حوزویان که در سال ۱۴۰۱ در نشریات علمی منتشر شده است 🔻مهلت ارسال آثار: ◻️پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ 📎 ثبت‌نام اینترنتی: bookr.ismc.ir @ENOEnsani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیت الله العظمی جوادی آملی «مرحوم ابوريحان بيرونی وصيت كرد که بعد از مرگ من اين آبی را که میخواهيد گرم کنيد و نعش و جنازه من را با آب گرم بشوييد، آن براده هايی که در انبار جمع کردم با آن براده ها آب گرم کنيد و بدنم را بشوييد. گفتند که ما اينجا هيزم فراوان داريم برای چه از اينها استفاده کنيم؟ مگر چقدر می‎تواند اين براده ها آب را گرم کند؟ فرمود:اين يک مکتب است، گفت من در تمام مدت عمر آثاری كه نوشتم با همين قلم نی نوشتم، قلم ديگری نبود اين قلم نی مقداری که کار میکرد اين قلم‌هايی كه خط می زدم اين براده‌ها را جمع می كردم كه با اين براده‌ها آب گرم كنند بدن مرا بشويند که شفاعتی برای من بشود...» درس اخلاق ٩۶/۴/٢٢ @tahsilnezammand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 قطعه ای از بیانات امام خامنه ای در جمع شاعران جزو خصوصیات شعر فارسی تولید سرمایه‌های معرفتی و معنوی است. در شعرهای دیگر، تا آنجایی که ما میدانیم، به این شدت وجود ندارد؛ یعنی ما قله‌های شعر فارسی را که نگاه میکنیم، یا حکیمند ــ [مثل] نظامی یا حکیم فردوسی؛ فردوسی یک حکیم است و شاهنامه واقعاً کتاب حکمت است ــ یا مولانای معرفت و عرفان و معنویّتند یا حافظ قرآنند‌ یا مثل سعدی کتابشان پُر از حقایق و معارف حِکمی و معنوی است. همین‌طور از آن بالا شما بگیرید بیایید پایین تا برسیم به سعدی، به حافظ، به جامی، به صائب، به بیدل؛ ببینید، اینها همه حکیمند، همه [اشعار] اینها حکمت است؛ یعنی شعر ما، شعر فارسی، در طول زمان حاملِ حکمت بوده، حامل معرفت بوده، سرمایه‌های معنوی ما را حفظ کرده و بر آنها افزوده؛ یعنی شما اگر چنانچه در یک حد خاصی از معرفت باشید، وقتی که مثلا مثنوی مولانا را میخوانید، این معرفت افزایش پیدا میکند؛ یعنی تولید معرفت میکنند، فقط حفظ سرمایه نیست؛ خصوصیت شعر فارسی این است. خب شعرای برجسته‌ای که حالا بعضی‌شان را اسم آوردیم، مثل ناصرخسرو، مثل نظامی گنجوی، مثل خاقانی، مثل خود مولوی، مثل سعدی، اینها به معنای واقعی کلمه مصداق همان [استثنای] «الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و ذکروا الله کثیرا» در آخر سوره شعراء هستند؛ [آنجا که میگوید] که «و الشعراء یتبعهم الغاوون * الم تر انهم فی کل واد یهیمون * و انهم یقولون ما لایفعلون * الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و ذکروا الله کثیرا و انتصروا من بعد ما ظلموا»؛ یعنی مصداق همینند؛ واقعاً اینجوری است که شعرای بزرگ ما مصداق این هستند. @tahsilneza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کلیپ ویژه‌ 🔸 ماجرای دردناک برخی از مخالفین عرفان و فلسفه به مادرِ علامه حسن زاده آملی به روایتِ آیت الله رمضانی 📺 کلیپ حضور علامه حسن زاده بر مزار مادرشان 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
. 💫 نکته ای راهبردی درباره فرهنگ 📔 نوشته پشت جلد کتاب «روش شناسی انتقادی حکمت صدرایی» اثر استاد حمید پارسانیا ✍️ تا هنگامی که متفکرین مسلمان، براساس علم مدرن و از زاویه نگاه این دانش به فرهنگ و دین خود می‌نگرند، به جای بازخوانی و رجوع مکرر به فرهنگ و دین خود، ناگزیر به بازسازی و تغییرات ساختارشکنانه در دین و فرهنگ خود روی خواهند آورد و نتیجه این گونه تحولات، شکل‌گیری فرهنگی سکولاری و دنیوی و ارائه تفسیر جدیدی از دیانت است که در ذیل این فرهنگ، ابعاد متعالی، قدسی و آسمانی خود را از دست داده و به صورت دینی سکولار در آمده باشد. 💢 دین سکولار به جای آنکه نیازهای عصر و محیط خود را با روش اجتهادی از طریق بنیان‌ها و اصول خود پاسخ دهد و در جهت دینی کردن عصر خود گام بردارد؛ ذخیره‌های فرهنگی امت اسلامی را در خدمت عرف دنیوی بشر امروز قرار می‌‎دهد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
37.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | نظر بزرگترین فیلسوف تاریخ بشریت درباره آزادی چه بود؟ علی بن ابی طالب (علیه السلام) 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥آتشِ درون 🎥حضرت آیة الله حاج سَیّد محمّد صادق حسینی طهرانی حفظه الله تعالی 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
✅ نقدی بر مرحوم شیخ صدوق از منظر علامه حسن زاده (رضوان الله تعالی علیهما) مرحوم صدوق نظرهاىی هم دارد كه با واقع وفق نمى ‏دهد؛ از آن جمله مثلا رساله «سهو النّبى» را نوشت و حال آنكه با برهان عقلى و نقلى ثابت شده است كه وسائط فيض و سفراى الهى، مطلقا عصمت دارند، حضور آنان حضور تام و شرح صدرشان بالاترين مقام انسان كامل مى‏ باشد، همان‏طوركه قرآن مى ‏فرمايد: وَ آتَيْناهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا. در همان سن كودكى به او مقام نبوت بخشيديم. حكم، امر محكم، استوار و ريشه‏دار است. پيامبر حرف و فعل و نيتش از همان كودكى استوار و محكم است. 📚 هزار و يك كلمه ؛ ج‏2 ؛ ص 426و 445 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
✅ دو خاطره علمی در بیان علامه حسن زاده آملی بنده در نه سال از سنه 1337 شمسى تا سنه 1345 تقويم- يعنى سالنامه- استخراج كرده‏ام. و مأخذ استخراجم زيج بهادرى و زيج الغ‏بيكى و نسخه‏اى از تسهيل زيج محمّد شاهى بوده است. يكى از استادان رياضى آن زمان دانشگاه تهران كه چند سالى است از اين نشأت رخت بربسته است در دو واقعه، آشكارا مرا تكذيب كرد كه در هردو واقعه صحّت محاسبه من به وقوع پيوست. يكى واقعه كسوفى بود كه يك روز يا دو روز قبل از روز وقوع آن در روزنامه اطلاعات وقوع آن را يعنى صحّت محاسبه مرا تكذيب كرده است، و چون كسوف به وقوع پيوست و صحّت محاسبه ما به منصّه ظهور رسيد، در فرداى آن روز، در همان روزنامه عذرخواهى كرده‏ اند، و ما نيز به احترام اعتذار اعتراضى ننموده‏ايم. و آن كسوف را جز بنده هيچ مستخرجى خبر نداده بود كه بنده متفرد بودم. واقعه دوم موضوع رؤيت هلال ماه شوالى بود كه باز بنده متفرد بودم كه ماه مبارك رمضان سلخ ندارد، چون تقويم‏ها منتشر شده ‏اند، مرحوم استاد آية الله آقا شيخ محمد تقى آملى به من فرمود: شما يك نفر موافق نداريد، همگى ماه مبارك امسال را تمام مى‏دانند. عرض كردم من هلال شوال را هم از زيج بهادرى و هم از زيج الغ‏بيكى به چهارده افق ايران استخراج كرده‏ام، در نتيجه هلال شوّال در غروب 29 ماه مبارك رمضان در همه اين آفاق قابل رؤيت است چنانكه معلوم خواهد شد، و بحمد الله چنان بوده است كه به عرض رسانده‏ايم. در آن زمان مرحوم آية الله كاشانى رئيس مجلس بود و لكن هيچ‏وقت به مجلس نمى‏رفت، و ديدار با ايشان و گزارشهاى امور مجلسى در منزلش در پامنار تهران صورت مى‏گرفت. بدين مناسبت در همان روز عيد فطر آن استاد رياضى معهود با تنى چند به حضورش رسيدند. مرحوم آقاى كاشانى به او گفت: چطور شده است كه فقط يك طلبه ما درست استخراج كرده است؟ آن استاد رياضى در جوابش اين شعر سعدى را خوانده بود: گاه باشد كه كودك نادان‏ بغلط بر هدف زند تيرى‏ من به تفصيل مشخّصات هلال مذكور را مطابق آفاق يادشده از دو زيج نام برده با خطاب محترمانه و مؤدّبانه به آن استاد رياضى به مدير آن روز اطلاعات داده ‏ام، و لكن از قبول آن خوددارى كرد. و بالأخره قسمتى از آن را روزنامه وظيفه آن روز كه هنوز شهرت چشمگيرى كسب نكرده بود به چاپ رسانده بود. شگفت اينكه در ماه مبارك سنه بعد آن من متفرد در سلخ بودم و ديگران متفق كه سلخ دارد، و صحّت محاسبه ما به وقوع پيوست كه در هيچ جاى ايران ادّعاى رؤيت هلال در غروب 29 رمضان نشد و دو سه واقعه ديگر نيز مشابه همين وقايع پيش آمده است. و فعلا از بيان تفصيل و ارائه مدارك تاريخى از روزنامه و غير آن و ديگر امور معذورم كه فرصتى وسيع مى‏خواهد و نتيجه‏اى مثبت ندارد. 📚 هزار و يك كلمه، ج‏2، ص: 495 و 494 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 « اولین توصیه علامه طباطبایی به علامه حسن‌زاده برای سلوک» ✅ إنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ 📺 قطعه ای از بیانات حضرت استاد آیت الله حسن رمضانی 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
دلیلی زیبا و کوتاه بر ضرورت وجود دین در بیان علامه حسن زاده آملی «آيا آن‏ كس كه نطفه‏ اى كذايى را چنين صورت و صنعت دلنشين چيره ‏دستِ مخترع و مبتكرِ صنايعِ حيرت‏ آور به بار آورده است، او را بى‏ دين و بى‏ آيين آفريده است؟!» (هزار و یک کلمه، کلمه 635، ج6، ص375) 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 « معنای واقعی تولّی و تبرّی!» 📺 قطعه ای زیبا از بیانات حضرت استاد آیت الله حسن رمضانی 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
📣 انتشار مقاله علمی پژوهشی ✅ با عنوان «کاربرد منطق در کشف براهین توحید ذات و صفات و افعال از سوره توحید» 💢 در دو فصلنامه معارف منطقی وابسته به موسسه امام خمینی (ره) 📚 اثر استاد احمد ملکی 👈 دوستان می توانند از طریق سامانه موسسه آموزشی امام خمینی (ره) نسبت به تهیه اثر اقدام فرمایند. 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
مؤسسه پژوهشی امام علی (ع)
📣 انتشار مقاله علمی پژوهشی ✅ با عنوان «کاربرد منطق در کشف براهین توحید ذات و صفات و افعال از سوره
🌐 در این اثر با رویکردی جامع و جدید، با استفاده از قواعد علم منطق، تمام براهین توحید از مضامین عالی سوره توحید استخراج گردیده است. 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ احتجاجی در مقابل برخی مخالفان علوم عقلی در بیان علامه حسن زاده آملی ... اينها [مخالفان علوم عقلی و معرفتی] كسانى هستند كه مى‌گويند چرا در مبدأ و معاد و معرفت نفس، در قرآن، نبوت، امامت و در اصول عقايد و امثال اينها بحث مى‌كنيد. مرحوم تنكابنى در قصص العلما حكايتى از سفر خويش نقل مى‌كند. ايشان مى‌فرمايد: سالى كه به زيارت حضرت ثامن الحجج عليه السّلام مى‌رفتيم در سبزوار به خدمت حاجى رسيديم، از ايشان سؤالاتى كرديم و از محضرشان بيرون آمديم، و در بازگشت از مسافرت به فلان شهر آمديم، آقايانى به ديدار ما آمدند. بعضى در مجلس مقدارى دهن‌كجى نسبت به حاجى كردند، و تلويحا از آن فحش‌هاى علمايى رايج نثار ايشان كردند؛ كلماتى كه چه بسا عده‌اى آنها را خوب مى‌پندارند. خلاصه، آن عده با اين پسوند كه - إن شاء اللّه - غيبت نشود؛ يعنى لفظ غيبت برداشته شود و معنايش باشد، مقدارى دهن‌كجى به حريم حاجى كردند. مرحوم تنكابنى گفت: من به ايشان گفتم: آخر اگر حاجى و امثال او نباشند اصول عقايد، يعنى اصل دين و مبدأ و معاد تحكيم نمى‌شود و تا اصل دين محكم نشود، نوبت به شما نمى‌رسد تا اصل برائت و استصحاب جارى كنيد. 📚 شرح اسفار، ج1، ص56 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
🏴شهادت امام صادق علیه السلام تسلیت 🖤آجرک الله یا صاحب الزمان🖤 امام صادق علیه السلام فرمودند : دوستی ما ایمان و دشمنی ما کفر است المحاسن ج۱ص۲۴۷ 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
💢 تأثیر ریاضیات در دقت گفتار و نوشتار از منظر علامه حسن زاده 💠 انسان هاى ورزيده در علوم رياضى، صاحب رأيى صائب و نظرى ثاقب و كم ‏گوى و گزيده گوى و دير گوى و نكو گوى مى ‏شوند. عبارات و الفاظ آنان نوعا حساب ‏شده است، قلم آنان بسيار رصين و متين است. ✅مثلا عبارات خواجه طوسى به فارسى و عربى، چنان سخت بنياد و استوار است كه گويى به جاى مركّب، سرب مذاب بكار برده است. 📚 هزار و يك كلمه، ج‏2، ص: 493 💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11
💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام @Imam_Ali_11