eitaa logo
ایران قوی
196 دنبال‌کننده
75 عکس
62 ویدیو
27 فایل
ایران قوی، محفلی برای ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت جوان متعهد در شرایط سنگین ترین جنگ نرم ادمین کانال: @B_Shamizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
📌ایمان فرانسلی 🔹بنده مکرّر عرض کرده‌ام که ما نباید خیال کنیم آبروی نسل فعلی روحانیت موجب این شد که مردم به سمت انقلاب اسلامی گرایش پیدا کنند. نه؛ این اشتباه است. بلکه آبروی هزار ساله روحانیت، که یک ذخیره تمام نشدنی بود، موجب این پیروزیها و موفّقیتها گردید. این آبروی هزارساله، عبارت است از آن اعتباری که در طول قرنهای متمادی، از علم و تقوای علمای بزرگ به دست آمده است... 🔸یعنی هزاران انسان برگزیده، عمرهایشان را به طهارت و تقوا گذراندند، مجموعه‌های علمی سطح بالا به وجود آوردند و آثار علمی ارائه دادند، تا بتدریج یک جامعه و یک ملت را به روحانیت - به صورت بنیادین - معتقد کردند. 🔹این نیست که عدّه‌ای؛ مردم یک عهد و زمان و نسلی، کسی را بخواهند، امّا نسل بعد نخواهند. وقتی که محبّتی، بنیادی و عمیق شد، به مثابه خصال انسانی، از نسلی به نسل دیگر به ارث میرسد. مثل محبّتِ حسین‌بن‌علی علیه‌ الصّلاة و السّلام، یا محبّت اهل بیت علیهم‌ الصّلاة و السّلام. اینها خصوصیاتی نیست که یک نسل داشته باشد و نسل دیگر بخواهد تحصیل کند. نه؛ اینها تحصیل کردنی نیست. اینها از نسلی به نسل دیگر به ارث میرسد و در تعلیمات پدران، در تربیت مادران، در نوازش مربّیان و در لالایی دایه‌ها برای کودکان، خودش را نشان میدهد. 🔸بنیادین شدن یک موضوع به این معناست و اعتقاد به روحانیت در جامعه ما، بنیادین بوده و هست. 📣امام خامنه‌ای مدظله العالی، بیست و پنجم بهمن 71 در دیدار با روحانیون https://eitaa.com/Iran_ghavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هویت دینی و ملی و خانواده، کانون تهاجم نظام سلطه و سرمایه داری است https://eitaa.com/Iran_ghavy
عالم نو.pdf
422.4K
🔸عالَم نو؛ منظر متفاوت رهبری در تحلیل رویداد‌های اخیر. ▫️در میان تحلیل‌هایی که برای تفسیر و تاویل رخدادهای آشوب‌زده این روزها بیان شده است، این انگاره عمومیت یافته است که این رویداد در نتیجه «ضعف» مستقر در منطق جمهوری اسلامی رخ داده است. ضعفی که می‌توان آن را در تدبیر فرهنگ، اقتصاد یا سیاست جستجو کرد. ▫️اما معظم انقلاب، در شش سخنرانی خود که در این ایام ارائه نموده‌اند، منظری متفاوت را برای تفسیر و تحلیل این رخداد، برگزیده‌اند. متن به بیان اجمالی و واچینی بیانات ایشان پرداخته است. ـــــــــــــــــــــــ @Lalinea |آقای خط
ایران قوی
🔸عالَم نو؛ منظر متفاوت رهبری در تحلیل رویداد‌های اخیر. ▫️در میان تحلیل‌هایی که برای تفسیر و تاویل ر
از مطالب کانال آقای خط استفاده میکنم مطالبی در راستای فهم نقطه محوری حرکت عمومی ملت ایران پیشنهاد میکنم شما هم ملاحظه داشته باشید
گزارش راهبردی اندیشکده اخلاق و معنویت از اغتشاشات 1401.pdf
264.1K
اغتشاش مردم یا غشّ خواص؟ اختلال دستگاه محاسباتی مردم یا خواص؟ اختلال در روایت دستاوردهای نظام یا اختلال در روایت نظام دستاوردها؟ اختلال در روایت برای مردم یا اختلال در ایجاد زمینه روایتهای مردمی؟ در گزارش فوق با تأکید بر هویت ایمان جمعی ملت ایران به این پرسشها پاسخ داده شده است. https://eitaa.com/Iran_ghavy
📌بسم الله الرحمن الرحیم «یؤمن بالله و یؤمن للمؤمنین» توبه/61 🔷عیار ملّت و تجربه‌های سفید و سیاه 🔸شناخت عیار ملّت ایران و اینکه براساس این عیار، ملت تا به حال چه کاره بوده و بعد از این می‌خواهد چه کار کند؛ مسئله‌ای است که بیشتر تحلیل‌های سیاسی امروز براساس آن ارائه می‌شود و بیشتر اشخاص و جریان‌ها به نوعی خود را زبان گویای ملت ایران می‌دانند؛ اما آیا واقعا شناخت عیار ملت این‌چنین سهل و در دسترس همگان است؟ اگر این‌گونه است پس چرا بسیاری پیروزی انقلاب در سال 57 را پیش‌بینی نمی‌کرد! چرا بسیاری مقاومت و پیروزی مردم در دوران ترورهای کور و تجزیه طلبی‌های دهه شصت را انتظار نداشت! چرا علیرغم تجربه پیروزی مردم در انقلاب و دو سال جنگ داخلی، باز قدرت مقاومت مردم در جنگ بین المللی هشت ساله را بسیاری از کسانی که فکر میکردند عیار مردم دستشان است، باور نداشتند! چرا خیلی‌ها حتی نمی‌توانستند انقلاب را یک روز بدون امام تصور کنند؟ و چراهای بسیاری که بهتر است آنها را به یاد بیاوریم و یادآور دیگران شویم تا زمینه‌ای شود برای برخی اعتراف‌ها. 🔹آیا خوب نیست که با صراحت تمام، اعتراف کنیم که قیام مردم در خاموش کردن فتنه‌ی 23 تیر سال 78 را پیش‌بینی نمی‌کردیم؟! آیا خوب نیست که برخی اعتراف کنند که هشت ماه فتنه انتخابات 88 ، دلهای آنها را لرزاند و گمان بد به خدا و مردم بردند و با اینکه قطره‌ای در دیای قیام 9دی بودند اما باز مبهوت و حیران؟! آیا خوب نیست که به زبان بیاوریم که می‌ترسیدیم تحریم‌های سنگین اقتصادی، مردم را از پا درآورد؟! از این قبیل اعترافات زیاد است اما آنچه دست‌به‌نقد و از همه روشن‌تر است، تشییع جنازه سردار دلهاست؛ آیا بهتر نیست اعتراف کنیم که خلق این یوم الله، برای همه ما _و نه فقط برای دشمنان_ غیرمنتظره بود. با اینکه همه معجزه‌های پیش از این مانند همین یوم الله را خداوند با دستان ما آفریده بود. 🔸اینجاست که باید به سخت و پیچیده بودن مسئله شناخت ملت ایران اذعان کرد؛ چرا که ریشه‌های ایران در پی آفرینش عظمت‌های میدانی و کسب دستاوردهای بزرگ، در رشد روزافزون و تصاعدی بلکه معجزه‌گون، به شکلی سقف فلک را شکافته و می‌شکافد که یارای همراهی دیده‌های جزئی‌نگر، باورهای متّکی به محاسبات زمینی و قدم‌های لرزان و لغزان را از خود سلب می‌کند. و اگر چنین نیست پس چرا دشمنان ملت با همه توانانی که بکار می‌گیرند از ارزیابی ملت درمانده و عاجزند؟! 🔹خب اگر وضعیت ما این گونه بوده و هست، پس چگونه به راحتی نسبت به تحلیل‌های خود و دیگران از وضعیت ملت ایران؛ وضعیت قدرت، ایمان، آگاهی، صبر و خلاصه همه اموری که به هویت جمعی ما مربوط است، سرخم فرود می‌آوریم حال آنکه همین تحلیل‌ها اگر تبدیل به باور شود، ملّی را دستخوش آسیب‌های جدی می‌کند. آیا نباید از تجربه‌ی سفید و سیاه گذشته در شناخت عیار ملت عبرت بگیریم؛ تجربه‌ی سفید وعده‌های پیروزی امامین انقلاب براساس شناخت الهی از توانائی‌های ملت و نقاط ضعف دشمن و در مقابل تجربه سیاهِ ارعاب و مأیوس‌سازی مدعیان مردم شناس براساس ضعف‌های درونی خود و تکیه به هیمنه پوشالی دشمن و نگاه تحقیرآمیز و البته کور و احمقانه دشمن به ملت ایران. 🔸آری اغتشاشات پاییز 1401 نیز نشان داد که دشمن و هر کسی که هراسی از دشمن در دل دارد، حق ندارد برای ما از ناتوانائی‌های ملی سخن بگوید و تنها کسی که در مقابله با دشمن در قله شجاعت قرار گرفته و همواره با زیرکی تمام، سیاه‌نمایی‌های دشمنان و دنباله‌روهای داخلیشان را خنثی کرده است، می‌تواند و باید باشد. آری تنها رهبری معظم است که آیینه تمام نمای هویت ملی ما در هر زمان است و تنها او می‌تواند با نگاه الهی و کلان خود، وضعیت گذشته و امروز ما را به هم گرده زده و توشه‌ی راه آینده قرار دهد. اوست که ایمان به مردم را به ایمان به خدا پیوند زده (یومن بالله و یومن للمومنین) و در نتیجه نصرت الهی را در ایمان به نصرت ملت ایران(هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین) دنبال می‌کند. و ما هم تا چنین ایمانی را مزه نکنیم نباید امیدوار چنان نصرتی باشیم. 🆔 @Iran_ghavy
هدایت شده از متقین
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲 این عو عو سگان شما نیز بگذرد ✍️علی ثقفی ◻️با شما حاکمان امروز جهان، سرمایه سالاران بزرگ، مالکان ثروتهای عظیم هستم که طراحان و مدیران و برنامه ریزان مزدور شما در دستگاههای فکری تان، در سرزمینتان سرخورده ازبیش از چهل سال دشمنی با نظام مردمی برآمده از بزرگترین انقلاب این دوران مرتبا طراحی می کنند، برنامه می ریزند مکر می ورزند و دشمنی ورذالت می کنند و نهایتا هر بار سرافکنده و در خذلان شکست می خورند. هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد/هم رونق زمان شما نیز بگذرد ◻️شما نشسته اید وبا غضب رشد وبالندگی انقلاب را تماشا می کنید و مثل برف در حال آب شدن هستید. تا می توانید بر مردم جهان ظلم کنید و از این عصبانیت بمیرید. سرافکندگی برای شما همین بس که نماینده سیاسی دولت سابقا کبیر بریتانیا که روزی در این کشور فرمان می داد و شاه را به خط می کرد امروز سطل رنگ به دست می گیرد و خود در پیاده رو دیوار لانه ی توطئه و جنایتش روی ننگ سالیان طولانی نیرنگ و خباثت ماله می کشد. ◻️چه می کنید؟ ایران را از کمیسیون مقام زن حذف می کنید؟ ایرانی که هزاران هزار زنان دانشمند، مدیر، فداکار، یل پرور و عفیف را در خود دارد. چه کسی می تواند زنان ما را از صفحه افتخار این دوران حذف کند؟ شما که زن غربی را له کرده اید و هستی او را نابود کرده اید، کینه زنان ما را بدلیل وارد کردن ضربت خرد کننده بر تئوریهای شکست خورده تان به دل دارید. ◻️شما هنوز زخم خورده اخراج شاه از این کشور هستید. شاه دست نشانده تان در این دیار روزی هر کاری می خواست می کرد. او روی اسب می نشست و از نیروهای نظامی پوشالی خود و دست ساز شما سان می دید. امروز از این چند دلاربگیردر گونی رفته ی کف خیابان شما و آن دزدان تار و مار شده در مرزها چه کاری بر می آید؟ شما اگر می توانستید شاه را نگه می داشتید. آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست/ گرد سم خران شما نیز بگذرد. ◻️شما در برابر انقلاب اسلامی مستأصل هستید. بی آبرو هستید. تمام مهره هایتان را در طول این چهل سال سوزاندید. امروز هیچ بی آبرویی دیگر در این کشور توان حمایت از شما را ندارد.دوران غرب زده ها و غرب پرستها تمام شد. دیگر نه سیاستمداردور از مردم ، نه چهره ی پولکی ورزشی، نه صورتکهای هنری در آینده این کشور جایی ندارند. هر چه داشتید رو کردید. این از الطاف الهی بود که با ترکیبی از یک جنگ همه جانبه هر چه داشتید به میدان آوردید. ◻️ببینید در صحنه ی مقابله با این نظام در این ماهها چه عناصری را در برابر انقلاب قرار دادید؟ اگر شما شرم نمی کنید و ما هم اگر خنده مان نگیرد خجالت می کشیم بگوییم اینها می خواهند نظام را براندازی کنند. اینها قصد انقلاب دارند. ما بر برخی از اینها ترحم می کنیم بگوییم اینها مخالفان ما هستند. شما غضبناک و با چشم بسته بخاطر شکست در منطقه، قهرمان ما سلیمانی را ترور کردید و تصور کردید در مملکت ما غرش شیری چون او را خاموش کردید و اکنون بی شخصیتهایی را اجیر کرده و قلاده شان را باز کرده اید بر صورت خورشید خاک بپاشند. اما این عوعو سگان شما نیز بگذرد. ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
ایران قوی
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲 این عو عو سگان شما نیز بگذرد ✍️علی ثقفی ◻️با شما حاکمان امروز جهان، سرمایه سالاران بزرگ
ماشاء الله به این حقیقت و گوینده اش از شما دوستان نیز دعوت میکنم تا از مطالب ارزنده استاد عزیزم در مسائل اساسی انقلاب بهره بجویید و در فهم و نشر آن بکوشید
⭕️هر روز همتی تازه‌تر برای پروازی بلندتر 🔹پيغمبر فرموده است كه من هر روز هفتاد بار استغفار می ‏كنم؛ چرا؟ پيغمبر كه گناه نمی ‏كرد؛ و حتّى خدا در سوره‏ فتح در مورد ترك اولاى پيغمبر فرمود: «ليغفر لك الله ما تقدّم من ذنبك و ما تأخّر»؛ او كه بار وزر و وبالى بر دوش ندارد؛ استغفار چرا؟ پيغمبر با مجاهدت خود، با ذكر و با تلاش عظيم معنوى خود، هر روز مرحله ‏اى از مراحل قرب به خدا را طى می کرد. پيغمبر هم بااينكه انسان كامل است، متوقف نيست؛ اما ساحت قدس قرب الهى پايان ندارد. او هم بايد هر روز يك مرحله پيش برود و هر روز يك مرحله جلو می ‏رفت. پيغمبر وقتى به مرحله‏ ديروز نگاه می کرد، آن را به‌صورت حجابى، بُعدى و دورى‏ اى مشاهده می کرد؛ لذا از دورىِ ديروز استغفار می کرد. هر روز يك مرحله نو می گشود و از حضور در مرحله قبلى كه نسبت به موضع امروز، دورى بود از خدا آمرزش می ‏طلبيد. 🔸اين درس بزرگى است؛ عمق معنا و بطن اين سخن مثل اقيانوس‏هاست. يك‏ لحظه توقّف در راه كمال انسانى جايز نيست. در اين اقيانوس عظيم كه بعضى از ما در آغاز راه تا قوزك پا و بعضى تا زانوانمان وارد شديم، كسانى «دل به دريا زده» شنا می ‏كنند و كسانى مرحله ‏ها پيش رفته اند، خود را نورانى كرده ‏اند، از فراز مادّيات عالم و از فراز خواسته های حقير و آرزوهاى كوچك پرواز می ‏كنند. دنيا را نديده نمی ‏گيرند، اما دنيا را هدف قرار نمی دهند. آن بلندپروازان اين آسمان لايتناهى هم هر روز براى پروازى بلندتر، همت تازه ترى را به‏ خرج می دهند. 🔹اين موجود را با قدرت فكر او، با قدرت خِرد او، با توان جسمى او، با توان عصبى او، با نيروهاى ناشناخته‏ ى وجود او، خداى متعال خلق كرده است تا از اين طبيعت، از اين خور و خواب و از اين دنياى مادّى، همچون وسيله ‏اى استفاده كند و خود را به مقامات قرب الهى برساند. رهبری معظم انقلاب امام خامنه‌ای مدظله العالی ديدار گروه كثيرى از جوانان استان اردبيل‏ 05/ 05/ 1379 https://eitaa.com/Iran_ghavy
🇮🇷معیار حق و باطل در این زمان؟ 📌ممکن است کسی سؤال کند در «إِنَّ الَّذِينَ يُحَادُّونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ» آنهایی که با خدا دشمن‌اند، چرا می‌گوید «رسولَه»، با رسول دشمن‌اند، خب معلوم است هرکسی با خدا دشمنی می‌کند، با رسول هم دشمنی می‌کند؛ خدا و رسول که دو جریان نیستند، یک جریان‌اند؛ علّت چیست؟ این یک نکته¬ی دقیق و ظریفی دارد؛ نکته‌اش این است که خدا در موارد زیادی نامشخص است؛ راه خدا راه نامشخصی است. شما خیال نکنید که در آن زمان کفار قریش با خدا دشمن بودند؛ نه، مخلص خدا هم علی‌الظاهر بودند؛ حتی می‌گفتند ما این بت‌ها را که میپرستیم، برای خاطر این است که این بت‌ها برای ما پیش خدا شفاعت کنند؛ یعنی بنابراین خدا را قبول داشتند. اگر به آنها بگویند که با خدا دشمنی نکنید، آنها می‌گویند که ما با خدا دشمنی نمی‌کنیم؛ نه‌خیر، ما طرفدار خدا هستیم. این یک عرض عریضی داشت و قابل اشتباه بود. خدا می‌آید در این آیه قرآن، راه خدا را مشخص می¬کند و می-فهماند که راه خدا همانی است که پیغمبرش می‌گوید. خیال نکنید که خدا به جز راه پیغمبر، راه دیگری دارد؛ این اشتباه را نکنید. 📌مصداق امروزی‌اش این است که خیال نکنید راه انقلاب و راه انقلاب اسلامی و راه جمهوری اسلامی غیر از مثلاً راه امام راهی دارد؛ نه اینکه این، مضمون این آیه است، میخواهم بگویم این مشخص کردن است. بسیاری هستند که ادّعا می‌کنند که طرفدار خدا و رسول هستند؛ لذا به همین دلیل یکجاهایی کلمه «اولوالأمر» آمده؛ ««أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» اطاعت خدا کنید، اطاعت پیغمبر کنید، اطاعت اولوالأمر کنید؛ خب خدا و پیغمبر و اولوالأمر که سه جریان نیستند، یک جریان‌اند. این برای این است که اگر چنانچه یک‌وقتی پیغمبر در حیات ظاهری نیست، همه نیایند بگویند ما طرفدار پیغمبریم، هرکدام انقلاب پیغمبر را و مکتب پیغمبر را به یک طرف بکشند؛ این بگوید این مال من است، آن بگوید نه‌خیر مال من است؛ این میگوید من درست می‌گویم، آن می‌گوید من درست می‌گویم؛ نه‌خیر، یک ملاک و معیاری وجود دارد، یک شاخصی هست، شاخص چیست؟ وجود «اولوالأمر»؛ «اولوالأمر» که بود، درست است؛ البته «اولوالأمر» با آن شرایطی که مشخص است که ما بیان می‌کنیم. اینجا هم که رسول آمده، به این معنا است. 📌در همه انقلابها، کسانی هستند که به‌صورت فرصت‌طلبانه یک‌چیز کلی را برای خودشان مستمسک قرار میدهند، می‌گویند، ما معتقد به این و در این راه هستیم؛ مردم را به اشتباه می‌اندازند؛ بایستی شاخص معین بشود. لذاست که در این انقلاب ما، شاخص وجود امام و خطّ امام است. 📌دو سه سال قبل چند نفر از این منافقین آمده بودند پیش من، حرف‌های گوناگون بی¬محتوایی می‌گفتند؛ من به آنها گفتم که: این را بدانید که معیار و ملاک در تاریخ ما، امام است؛ امام معیار و ملاک حق و باطل در این تاریخ ما است؛ هرکسی که در مقابل امام قرار بگیرد، باطل است، هرکسی که با امام باشد حق است. 📝امام خامنه‌ای مدظله العالی، تفسیر سوره مجادله؛ص 51 https://eitaa.com/Iran_ghavy
♨️حالا هم همین جور است! «عمل صالح بر اساس ایمان، ایمان راسخ و ایمان درست، ایمان همراه با بصیرت، و تداوم و استقامت، اگر چنانچه بود، پیروزی قطعی است. اینهایی که پیروز نمیشوند، یکی از اینها را ندارند: یا ایمان نیست، یا ایمانِ درست نیست، یا استقامت نیست، یا بصیرت نیست؛ در نیمه‌راه بار را بر زمین گذاشتن است؛ طبعاً به نتیجه نمیرسند. ملّت ایران این شرایط را فراهم کرد؛ ایمان او درست بود، چون راهنمای او راهنمای صادقی بود، راهنمای ماهر و خبیری بود؛ یک فقیه آگاه به مسائل جهان، و بریده‌ی از مطامع و منافع مادّی شخصی، و آگاه به کتاب و سنّت؛ راه را به مردم نشان میداد، مردم هم با بصیرت حرکت کردند؛ فهمیدند که چه کار باید بکنند؛ آن کار را انجام دادند، وَ کانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنینَ؛ حالا هم همین‌جور است». 🎙امام خامنه‌ای مدظله العالی 19 دی 1392 https://eitaa.com/Iran_ghavy
🌹هیچ نگران نباشید 🔰هر وقت پیغامی به یک مجموعه‌ای از دوستانمان میدهیم، همیشه بنده میگویم هیچ نگران نباشید، از ملّت ایران نگران نباشید؛ ملّت ایران میداند چه‌ کار دارد میکند، بلد است چه‌ کار بکند و دارد میکند کار خودش را. 📣امام خامنه‌ای مدظله العالی 29 بهمن 98 دیدار با مردم آذربایجانشرقی https://eitaa.com/Iran_ghavy
🇮🇷استمداد از ظرفیّتهای معنوی مردم 🔹من اصرار دارم که به این ظرفیّتهای معنوی توجّه کنیم، از اینها استمداد کنیم، این ظرفیّتها را -آنهایی که نیاز به فعلیّت دارد- به فعلیّت برسانیم. این ظرفیّتهای معنویِ کشورِ ما، غالباً یا تقریباً همه، ریشه در ایمان مذهبی و ایمان انقلابی دارد؛ یعنی ایمان مذهبی و انقلابی مردم زیاد است، ظرفیّتی به وجود می‌آورد، توانایی‌هایی را در کشور به وجود می‌آورد که از این توانایی‌ها میشود استفاده کرد. در طول انقلاب -از اوّل انقلاب تا دوران جنگ تحمیلی تا امروز- نمونه‌هایش را دیده‌ایم. 🔸تازه‌ترین نمونه‌ی این ظرفیّتهای مهمّ ملّی و مبتنی بر ایمان انقلابی و مذهبی، همین حضور به‌هنگام و فداکارانه‌ی ملّت در موج اوّل بیماری کرونا است... یا در نهضت کمک مؤمنانه؛ .. اینها ظرفیّتهای معنوی کشور است، اینها چیزهای مهمّی است. نمونه‌ی دیگر این ظرفیّت معنوی، اندکی قبل از همین حوادث، مربوط به حرکت خیره‌کننده‌ی مردم در بدرقه‌ی شهید سلیمانی است... 🔹نمونه‌های فراوان دیگری هم از این ظرفیّت معنوی و حضور معنوی و آمادگی ملّت ایران وجود دارد که همه‌ی اینها ریشه در ایمان اسلامی و ایمان انقلابی دارد؛ اینها را نمیشود منکر شد؛ اگر کسی منکر بشود، مثل این است که منکر آفتاب در وسط روز شده باشد. 🔸شما ببینید در طول این سالها هر جایی که نظام مشکل پیدا کرد، مردم وارد میدان شدند؛ آنجایی که کسانی با تحریک دشمنان -چه در سال ۷۸، چه در سال ۸۸ چه در سالهای بعد- یک حرکتی انجام دادند که برای نظام مضر بود، آن که توانست بیاید وسط میدان و دشمن را مأیوس کند مردم بودند. 🔹ظرفیّت از این بالاتر؟ بنیه‌ی قوی از این بهتر؟ این بنیه‌ی قویِ ملّت ایران است. پس بنابر‌این، این واقعیّتها را که انسان میبیند، میفهمد که بنیه‌ی کشور در مقابل این حوادث گوناگون قوی است. 🎙امام خامنه ای مدظله العالی 22 تیر 99 دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی https://eitaa.com/Iran_ghavy
⚫️این نشانه‌ی مبارکی است؛ نشانه‌ی توجه آن بانوی دو عالم ◻️یکی از خصوصیاتی که در انقلاب ما بارز است، مطرح شدن مکررِ مضاعف نام مبارک حضرت زهرا (سلام اللَّه علیها) و نام مبارک حضرت بقیةاللَّه مهدی صاحب‌زمان (صلوات اللَّه علیه) است. این دو نام مبارک، در تمام دوران انقلاب، به مناسبتهای مختلف، بیش از سایر معارف الهی و معارف اسلامی و معارف شیعی تکرار شده است؛ این یک پدیده است. در دوران پیش از انقلاب، نه در محافل مذهبی، نه در محیط عمومی، نه در زبان شعرا و گویندگان و خواص و عوام و دیگران، اینقدر نام مبارک زهرا (سلام اللَّه علیها) تکرار نمیشد. متدینین بودند، مجالس بود، محافل بود، گویندگان بودند، اسم مبارک هم برده میشد، اما نه اینجور، با این وسعت و با این عمق نگاه. ◻️هیچ کس هم این را به مردم یاد نداد. یعنی ما در شعارهامان، در حرفهامان، این قضیه را مطرح نکردیم. این یک پدیده‌ی الهی است، یک امرِ برخاسته و روئیده‌ی از دلها و عواطف و ایمانهاست. هیچ کس - نه امام بزرگوار، نه بزرگان انقلاب - در دوران دفاع مقدس به رزمندگان نگفت که رمز «یا زهرا» برای حملاتتان بگذارید، یا سربند «یا زهرا» ببندید؛ اما هرچه که شما نگاه میکنید، در طول دوران دفاع مقدس، اسم مبارک حضرت زهرا از همه‌ی نامهای مطهر و مبارک دیگر بیشتر مطرح است، بیشتر آورده میشود؛ همچنین نام مبارک حضرت بقیةاللَّه (ارواحنا فداه). این دو نام در انقلاب، به طور طبیعی، بدون دستور، بدون یک مطالعه‌ی قبلی، همین طور از دلها و از ایمانها و از عواطف روئیده است؛ ◻️این نشانه‌ی مبارکی است؛ نشانه‌ی توجه آن بانوی دو عالم، آن عنصر ملکوتىِ الهىِ بی‌نظیر در عرصه‌ی وجود از لحاظ نورانیت - بعد از پدر بزرگوار و امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) - است. بعضی از اهل معنا هم این توجه ویژه را میگفتند. ما شنیدیم از بعضیها که میگفتند بانوی دو عالم توجه ویژه‌ای دارند. ◻️این خیلی باارزش است، این امیدبخش است؛ ما را در دلهامان، در اعماق جانمان، به دست یافتن به اهداف نهائی، مطمئن و خاطرجمع میکند؛ گامها محکم و استوار برداشته میشود. وقتی انسان چشمش به هدف است، هدف را میشناسد، رسیدن به هدف برای او یک آرزوی خام به حساب نمی‌آید، امیدوار است، هم قدمها را محکم برمیدارد، هم راه را گم نمیکند و چپ و راست نمیشود. 🎙امام خامنه ای مدظله العالی سوم خرداد 1390 در دیدار با ذاکرین و مداحان اهل بیت علیهم السلام https://eitaa.com/Iran_ghavy
🇮🇷ما هم تابع همین عقلانیت عظیم ملت هستیم ◻️راهی که ملت ایران انتخاب کرده، راه درستی است؛ حضور در صحنه، رها نکردن این دستاورد بزرگ. مسائل جزئی، اختلافی، اهمیتی ندارد. بگو مگوهائی که این گروه با آن گروه، این آدم با آن آدم دارد، اینها اهمیت ندارند. اینها چیزهای جزئی است. خانواده‌ی انقلاب باید یکپارچگی خودش را حفظ کند. ◻️بنده اولِ امسال گفتم: «اتحاد ملی»؛ یعنی خانواده‌ی ملت، خانواده‌ی انقلاب وحدت خود را، درونگرائی خود را نسبت به یکدیگر، اتصال و چسبندگی را به یکدیگر حفظ کنند؛ نگذارند واگرائی به وجود بیاید. ◻️ملت بحمدالله خودش این توصیه را آویزه‌ی گوش دارد؛ احتیاج به گفتن ما هم شاید نبود. ما هم تابع همین عقلانیت عظیمی هستیم که در ملتمان هست؛ ما هم به ملت عرض کردیم و آنها هم نشان دادند که همینجور است. 🎙امام خامنه ای مدظله العالی، 28 بهمن 1386 دیدار مردم آذربایجانشرقی https://eitaa.com/Iran_ghavy
🇮🇷شجره طیبه «جمهوری اسلامی» 📝امروز این شجره‌ی طیّبه -شجره‌ی طیّبه‌ی جمهوری اسلامی و ملّت ایران- شجره‌ی طیّبه‌ای است که «اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماء. روز‌به‌روز به فضل الهی ما پیشرفت کردیم، روز‌به‌روز قوی‌تر شدیم؛ بعد از این هم همین خواهد بود؛ و این نسخه‌ِی حرکت مسلمین و پیشرفت مسلمین در دنیای اسلام است. (امام خامنه‌ای 4 آذر 97) پ.ن: 🔹نظام جمهوری اسلامی از یک‌سو برپایه ایمان پایدارِ امت به نصرت الهی که در تدبیر امام تبلور میکند، استوار است و از سوی دیگر برپایه ایمانِ امام به نصرت امت شکل گرفته و پیش می‌رود. و از همین رو قدرت و حِکمت نظام به قدرت و حکمت الهی متصل شده و امکان فهم و تحلیل هر تهدیدی و خنثی‌سازی آن و بالاتر از همه تبدیل آن به فرصت برای این نظام نه به عنوان یک امتیاز بلکه به عنوان یک خصیصه ذاتی رقم خورده است. 🔸برهمین اساس، این نظام علیرغم تلاش همه جانبه نظام سلطه در ایجاد اختلال در ثبات و امنیت -به عنوان اساسی‌ترین نیاز یک ملت-، توانسته است بهشت ثبات و امنیت را در میان جهنمی از ناامنی تأمین کند و به آن استقرار کامل ببخشد. بلکه به استقلال سیاسی خود و در رأس آن به مردم سالاری دینی استقرار کامل ببخشد؛ 🔹همچنین علیرغم تلاش نظام سلطه در تحریم علمی و فناوری و معیوب کردن چرخه پیشرفت مادی، توانسته است موتور پیشران پیشرفت همه جانبه با محوریت علم و فناوری را به راه اندازد و آثار چشمگیری از آن را نیز به نمایش بگذارد هرچند هنوز تا بروز محسوس آثار آن در زندگی مردم فاصله وجود دارد. و در کنار راه‌اندازی موتور پیشرفت توانسته است، مطالبه عدالت را نیز به یک مطالبه عمومی و مستقر در میان آحاد ملت تبدیل کند و در استقرار این مطالبه در قالب نظامات اداره کشور و مهم‌تر از آن در قامت مدیرانی با روش و منش اسلامی، گامهای خوبی برداشته است هرچند که در این قمست نیز هنور به حدنصاب کمی و کیفی مطلوب نرسیده است. 🔸این نظام پیشرفت و عدالت را زمینه رشد معنوی ملت قرار داده و عیار معنویت و اخلاق را افزایش داده است با اینکه تلاش نظام سلطه در تخریب پایه‌های معنویت از هر تلاشش بیشتر و محسوس‌تر است؛ 🔹نتیجه چنین ویژگی‌های پیوند جمهوریت و اسلامیت، شکست نظام سلطه در اهداف ظالمانه خود نسبت به جمهوری اسلامی و بروز ضعف و زبونی جبهه استکباری در دل و ذهن این ملت است؛ بلکه نتیجه این مقاومت، تقویت جبهه مقاومت در منطقه و جهان و ایجاد عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی در منطقه و افزایش روزافزون اعتبار بین المللی نظام اسلامی است. 🔰لذا این نسخه میتواند و باید نسخه حرکت مسلمین باشد. https://eitaa.com/Iran_ghavy
عظمت ملت ایران1.mp3
2.88M
🎧 💠اول عظمت ایران، دوم اقتدار جمهوری اسلامی، سوم شکست ناپذیری ملت ایران... اینها واقعیاتی است که دشمنان ملت ایران آرزو می‌کنند که ما اینها را ندانیم یا از آنها غفلت کنیم و گمان دیگری در مورد خودمان و کشورمان ببریم‼️ 🔷 🆔@Iran_ghavy
♨️دل تنگی امام خامنه ای سلمه الله: «خداوند ان‌شاءالله درجاتش [شهید سلیمانی] را عالی کند. خداوند ما را به اینها ملحق کند ان‌شاءالله؛ ما را قدردان اینها قرار بدهد و توجّه او و دعای او و شفاعت او را ان‌شاءالله نصیب ما کند، همچنانی که در دنیا با هم خیلی خوب بودیم، خیلی رفیق بودیم، خدای متعال کاری کند که در قیامت هم همین جور باشد، خیلی خوب باشیم، خیلی خوب باشد با ما، خیلی رفیق باشد با ما؛ ان‌شاءالله». 11 دی 1401 https://eitaa.com/Iran_ghavy
👌از مهم‌ترین ابزار پیشرفت «ابزار پیشرفت، بیش از همه چیز، سلامت عزم و اراده‌ی انسانی و داشتن یک است، تا همه به آن هدف توجّه کنند، آن را قلباً بپذیرند و با قدرت به سمت آن هدف حرکت کنند». امام خامنه‌ای مدظله العالی 13 شهریور 78 https://eitaa.com/Iran_ghavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اوائل که میشنیدم زبیر سیف الاسلام بود و بعدا راهش را کج کرد، یه جوری میشدم؛ اینکه این راه مثل اینکه هیچ نوع ضمانتی نداره. بعدا که تو کتاب الخرائج راوندی خوندم که حضرت رسول صلی الله علیه و آله تو یکی از جنگها مجروح شدند و بعد جنگ زخمشون را مداوا میکردند که خون شریفشان را در کاسه ای به زبیر میدند که بریزه بیرون و یه نوعی تأکید هم میکنند که بریز بیرون و نجس هست؛ اما زبیر خون را مینوشه اونجا بود که احساس کردم، این ریل انحراف را از اول پیش گرفتند که یه جایی زاویه زیاد میشه و سقوط و الا اگر راه را اینگونه بدون ضمانت معرفی کنیم خیلی اوضاع خیط میشه حالا اون طرف قضیه هم همینه که اونایی که به جایی رسیدند از همون اول مراقب بوده اند و کم کم شروع کنیم به اونجاها میرسیم که آقا فرمودند شهید سلیمانی را جوری معرفی نکنید که دست یافتنی نباشد اما از همه شیرین تر اون کار جمعی و هویت جمعی و بلکه ایمان به ظرفیت یک جمع بود که شهید از همان نوجوانی داشته روحش شاد و دعاگوی همه بخصوص رهبر عزیزمان سیدعلی جان یاعلی https://eitaa.com/Iran_ghavy
⬛️از هر مصيبتى بزرگتر و سخت‌تر ☑️من در باره‌ى تعبّد علمى و تسليم جزمى‌گرىِ علمى در علوم مختلف شدن، اين اشاره را كردم. به طور علمى معتقدم كه يك خود آگاهى جمعى بايد در همه‌ى محيطهاى علمى نسبت به فرهنگ وارداتى و تحكّم‌آميز و زورگويانه‌ى غربى به وجود آيد. ☑️اين مسأله‌ى تهاجم فرهنگى‌اى كه ما مطرح كرديم، بعضى كسان به شدّت از آن آزرده شدند و گفتند چرا مى‌گوييد تهاجم فرهنگى!؟ در حالى كه تهاجم فرهنگى، وسط ميدان مشغول مبارز طلبيدن است، بعضى كسان سعى كردند آن را در گوشه و كنار پيدا كنند! اين تهاجم فرهنگى، مخصوص برخى از پديده‌هاى ظاهرى و سطحى نيست؛ مسئله اين است كه يك مجموعه‌ى فرهنگى در دنيا با تكيه به نفت، حقّ وتو، سلاح ميكروبى و شيميايى، بمب اتمى و قدرت سياسى مى‌خواهد همه‌ى باورها و چارچوبهاى مورد پسند خودش براى ملتها و كشورهاى ديگر را به آن‌ها تحميل كند. ☑️اين است كه يك كشور گاهى به تفكّر و ذائقه‌ى ترجمه‌اى دچار مى‌شود. فكر هم كه مى‌كند، ترجمه‌اى فكر مى‌كند و فرآورده‌هاى فكرى ديگران را مى‌گيرد. البته نه فرآورده‌هاى دست اوّل؛ فرآورده‌هاى دست دوم، نسخ شده، دستمالى شده و از ميدان خارج‌شده‌اى را كه آن‌ها براى يك كشور و يك ملت لازم مى‌دانند و از راه تبليغاتى به آن ملت تزريق مى‌كنند و به عنوان فكر نو با آن ملت در ميان مى‌گذارند. اين براى يك ملت از هر مصيبتى بزرگتر و سخت‌تر است. ◽️امام خامنه ای مدظله العالی بيانات و پرسش و پاسخ در جمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه صنعتى امير كبير 9 اسفند 79
ایران قوی
اوائل که میشنیدم زبیر سیف الاسلام بود و بعدا راهش را کج کرد، یه جوری میشدم؛ اینکه این راه مثل اینکه
بعد از نشر این نوشته دوست عزیزی لطف کرده و پیام دادند که این نقل تاریخی اشتباه است با تشکر از تذکر این عزیز عرض میکنم که متأسفانه اشتباه کرده ام و به جای عبدالله بن زبیر خود زبیر را گفته ام؛ البته این خبر در منابع اهل سنت هم موجود است اما بررسی سندی نکرده ام و مراد یادآوری یک اصل کلی برآمده از کتاب و سنت است که همچنانکه انحراف و دوری انسان از خدا یک امر تدریجی و از ضعف به شدت است، پیشرفت در مسیر بندگی هم تدریجی است. هرچند در تطبیق آن بر مسئله تاریخی حتی در خصوص عبدالله بن زبیر هم اگر حرف باشد در صحت این اصل کلی اشتباه نیست یاعلی