وقتی روزنامه اجارهای با شبکه صهیونیستی در لندن مو نمیزند!
تحریف واقعیات شرارتهای اخیر از سوی برخی روزنامههای زنجیرهای، هیچ تردیدی در اینکه آنها با رسانههای بدنام وابسته به رژیمهای صهیونیستی و سعودی همکاری میکنند، باقی نگذاشته است.
روزنامه شرق، یکی از نشریاتی است که خبرنگار آن بهخاطر همکاری با رسانههای لندنی و کمک به اغتشاشات بازداشت شده است.
رسانههای لندنی مانند بیبیسی، ایران اینترنشنال و همچنین رسانههای فارسیزبان آمریکایی، برای روزهای پایانی آخر هفته گذشته فراخوان داده و همزمان به اشرار ماموریت داده شده بود تا با ارعاب و تهدید و پرتاب کوکتلمولوتف و شکستن شیشه مغازهها و...، کسبه و بازاریان را مجبور به بستن مغازهها کنند تا آن رسانهها بتوانند ولو با زور تهدید و ارعاب، «اعتصاب» را بازنمایی کنند.
البته طراحان سناریوی اعتصاب سراسری، همچنان که در زمینه پروژه اعتراضات سراسری، از سوی مردم تحقیر شدند، در موضوع اعتصاب هم انگشتنما شدند و به همین دلیل، مزدوران میدانی آنها مرتکب چند جنایت و تخریب در شهرهای مختلف شدند. حال عنایت کنید که روزنامه بدسابقه شرق در توصیف ماجرا مینویسد: « اعتراضات وارد سومین ماه خود شده است. سه روز پایانی هفته گذشته، اعتراضها از تهران و ماجرای بازار آهن گرفته تا بوکان، ایذه، اصفهان و... تصاویری که از درگیریها و اعتراضها منتشر شده است. از اوجگیری خشونتها خبر میدهد. در حالی که همهجا و تقریبا از سوی همه طرفها سخن از شنیدن صدای معترضان و دعوت به گفتوگو است، در عمل برخی از طرفین جزو قربانیان این خشونتها بودهاند.
«اعتراضات» وارد سومین ماه شده؟ اقدام مسلحانه و ارعاب و تهدید کسبه، آتشافروزی، تخریب اموال مردم، شکستن شیشه مغازهها و... اعتراضات بود؟ و اینکه به مردم و مغازهداران رحم نکردند، معترض بودند و باید با آنها گفتوگو کرد و صدایشان را شنید؟ یادآور میشود رویکرد خباثتآلود مشابه روزنامه شرق، از سوی برخی روزنامههای اجارهای دیگر مانند اعتماد، سازندگی و هممیهن در پیش گرفته شده و همین امر نشان میدهد که این نقشآفرینی، از سوی اتاق فرمان مشترکی ابلاغ میشود.
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
https://kayhan.ir/fa/news/253946/ استاد تمام دانشگاه واشنگتن دیسی در گفتوگو با کیهان:
بهترین راه برای مهار اسرائیل منزوی کردن آن است.
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
میکشند و عزا میگیرند!(یادداشت روز)
طبق روايتى که علامه مجلسى آن را در بحارالانوار(جلد 32، صفحه 267، حديث 206) از احتجاج طبرسى نقل كرده است و آیتالله العظمی مكارم شيرازى در جلد 2 صفحه 24 کتاب پيام امام اميرالمومنين(ع) به آن اشاره کردهاند؛ عمرو بن عاص، روزى به عايشه گفت: «لوددت أنّك قتلت يوم الجمل!، من، دوست داشتم كه تو، در روز جنگ جمل كشته شده بودى!» عايشه با تعجب پرسيد: «و لم؟
لا أبا لك!» اى بىاصل و نسب! به چه دليل؟». عمرو عاص در پاسخ گفت: «كنت تموتين بأجلك و تدخلين الجنّه و نجعلك أكبر التّشنيع على علىّ،» تو با مرگ خود، از دنيا مىرفتى و داخل بهشت مىشدى و ما، قتل تو را، بزرگترين دستاويز براى بدگويى به على قرار مىداديم.» این شرح حالی است از کسانی که جنگ جمل را با برافراشتن پیراهن خونی خلیفه سوم و به بهانه خونخواهی بر امیرالمومنین علی علیهالسلام تحمیل کرده بودند اما وقتی از این فتنه نتیجه مطلوب را نگرفتند، این چنین از اینکه همسر پیامبر اسلام در این جنگ کشته نشد تا خون وی را بهانهای برای جنگ روانی علیه حضرت علی(ع) قرار بدهند حسرت میخورند.
مولای متقیان البته پاسخ قاطعی به جنگ روانی اهل جمل یعنی خونخواهان دروغین خلیفه مقتول دادهاند، آنجا که در مورد آنها فرمودند:«وَ إِنَّهُمْ لَيَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَکُوهُ وَ دَماً هُمْ سَفَکُوهُ... آنها، حقّى را از من مطالبه مىکنند که خود، آن را ترک گفتهاند و انتقام خونى را مىطلبند که خود، آن را ريختهاند...»
(خطبه 22 نهجالبلاغه).
این روایت و کلام حضرت امیر(ع) نه به قصد قیاس مصادیق با یکدیگر بلکه صرفاً به این منظور نقل شد تا به یاد بیاوریم که از گذشته دور تاکنون جبهه نفاق و فتنهگران دنیاطلب برای رسیدن به خواستههای باطل خود نه از کشتهسازی ابایی داشتهاند و نه از انداختن خون مقتولی که خود دست به آن آلوده کردهاند به گردن طرف مقابل.
این روزها اما شاید خیلی راحتتر میتوان آنچنان فضایی را درک کرد.
طی دو ماهی که از شروع اغتشاشات در کشورمان میگذرد انواع و اقسام تلاش پرحجم آشوبگران و جریان رسانهای معاندان برای انحراف افکار عمومی از طریق دروغ و تهمت و کشتهسازیهای بیاساس را شاهد بودهایم. ادامه در لینک زیر:👇
خدا، تأدیبکننده حقیقی انسان(سلوک عارفانه)
انسان باید ابتدا با عمل به دستورات خالق، سیر معنوی خویش را آغاز کند، سپس بعد از پشتسر گذاشتن مقداری از این مسیر، حقتعالی با عنایت خاص خود، جوهره وجود او را که محرک اصلی وی به شمار میآید، در دست قدرت خویش گرفته، و گوهر گرانبهای قلب او را در معرض ادب خود قرار میدهد... تأدیبکننده حقیقی انسان خدا است و ادب خدا، حقیقت ادب است.(1)
____________
1- ادب الهی، آیتالله شیخ مجتبی تهرانی(ره)، کتاب یکم، ص266
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انگلیس چرا باید زانو بزنه؟
@BisimchiMedia
https://kayhan.ir/fa/news/254053/ مأموریت جدید مدعیان اصلاحات پاک کردن ردپای تجزیهطلبان و تروریستها
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
«وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً وَ نَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ أَعْمى»
سوره طه/124
هر کس از یاد من دل بگرداند در حقیقت زندگى تنگ [و سختى] خواهد داشت و روز رستاخیز او را نابینا محشور مىکنیم.
خداوند به تمام بندگانش لطف دارد، اما کسانی که از یاد او غافل و در گناه غوطهورند، خود را از دایره رحمت خداوند خارج کردهاند. این افراد، ثروتمند هم که باشند، همین ثروت باعث غفلت و بدبختی آنان میشود.
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
⭕️نامه مهم ابوالقاسم طالبی به مراجع تقلید
🌸بسم رب الخمینی
🔹محضر مبارک بعضی از مراجع عظام، مدرسین فاضل، مبلغین محترم و منبریهای عزیز
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
اینجانب از اهالی هنر سوالی برایم پیش آمده که جوابش نزد آن فرزانگان است، امید آن دارم به جواب این سوال بیندیشید و در روز حشر جوابم دهید و از کنارم بگذرید و به بهشت برین وارد شوید.
سوال:
اگر عالمی در مقابل عمامه پرانی و حجاب از سر نوامیس خلق کشیدن و آتش زدن قرآن مجید و آتش افکندن به مساجد سکوت کند و نظاره گر توهین اوباش هرزه به نائب امام عصر (ع) باشد و دمادم اندیشهاش آن باشد که سکوت رجحان دارد در این ایام، مبادا که طهارت سلوکمان به ذائقه مقلدین، شاگردان، مریدانمان و پا منبریان خوش نیاید، این سکوت اگر گناه کبیره نیست؟! پس چیست؟ !
می دانم که می دانید قیام توابین کوفه بعد از شهادت حضرت حسین ابن علی علیه السلام به حال آن تکیه زننده بر نیزه غریبی، آن نظاره گر همیشه تاریخ در گودال قتلگاه، تفاوتی نکرد.
سکوت و عدم پشتیبانی از نائب امام (ع) جناب مسلم و سخن مجتهدین و علما و فتوی به اینکه جهاد با ابن زیاد فقط با حضور خود امام جایز است و گفتند امام حسین (ع) به جای فرستادن مسلم باید خودشان در مقابل دعوت ما به کوفه می آمد و …
همگی خوب میدانید سلیمان خزاعی فقیه و حافظ قرآن بود، پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) و حسنین (ع) را به چشم سر دیده بود؛ چیزی که آرزوی شمایان است که در رویا توفیقش را پیدا کنید. و اما سلیمان خزاعی با فتوایش، با سکوتش و عدم نصرت نایب امام زمانش خسران عظیمی به بار آورد و ضربه ای به اسلام عزیز زد که تا ظهور حضرت ولی عصر (ع) هم چوب آن ضربه را محبین اهل بیت (ع) می خورند.
حضرات این سکوت سنگین و گاه سخنان دو پهلوی بعضی عزیزان مرا به طرح این سوال تاریخی واداشت تا حجتی باشد بر سکوت شمایان در مقابل وحوش مست شده از باده دلارهای آل سعود، تا حجتی باشد بر وفای به عهد مردم با شهید اسطورهسان حاج قاسم سلیمانی، که همچنان پشت سر ولی خدا رهبر عزیز و فرزانه و حکیم خویش پیش می روند و به فرزندان خود نیز می آموزند که چگونه بار دیگر خیبر را به تسخیر محبین اهل بیت (ع) در آورند و چقدر سکوت رستم به خاطر حفظ شأن پهلوانی خویش در مقابل سوال سهراب نوجوان دل تاریخ را به درد آورد.
دل نازک از رستم آید به خشم
با احترام فراوان
امضاء
ابوالقاسم طالبی نویسنده و کارگردان ایران عزیز
💠 هوش سفید| سید علیرضا #آلداود 👇🙏
🌐 @aledavood
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
✳️ باسمه تعالی ✳️
♦️تظاهرات گرگها برای آزادی گوسفندان!
✍️ عطا مهاجرانی
📔چوپان گله گوسفندان را به آغل برد و همه درهای آن را بست. چون گرگهای گرسنه سر رسیدند، درها را بسته یافتند و از رسیدن به گوسفندان ناامید شدند. برگشتند تا نقشه ای برای آزادی گوسفندان از آغل پیدا کنند.
🔷 سرانجام گرگ ها به این نتیجه رسیدند که راه چاره، برپایی تظاهراتی جلوی خانه چوپان است که در آن آزادی گوسفندان را فریاد بزنند.
♦️گرگها تظاهرات طولانی را برپا کردند و به دور آغل چرخیدند.
چون گوسفندان فریاد گرگها را شنیدند که از آزادی و حقوق شان دفاع میکنند، برانگیخته شدند و به آنها پیوستند.
🔷آنها شروع به انهدام دیوارها و درهای آغل با شاخهایشان کردند تا اینکه دیوارها شکسته شد و درها باز گردید و همگی آزاد شدند.
♦️گوسفندان به صحرا گریختند و گرگها پشت سرشان دویدند. چوپان صدا می زد و گاهی فریاد می کشید و گاهی عصایش را پرتاب میکرد تا بلکه جلویشان را بگیرد. اما هیچ فایده ای نه از فریاد و نه ازعصا دستگیرش نشد.*
گرگها ؛ گوسفندان را در صحرایی بدون چوپان و نگهبان یافتند. آن شب، شبی تاریک برای گوسفندان آزاد و رها بود و شبی اشتها آور برای گرگهای آزادی خواه به کمین نشسته.
♦️روز بعد وقتی چوپان به صحرایی که گوسفندان در آن آزادی خود را به دست آورده بودند رسید، جز لاشه های پاره پاره و استخوان های به خون کشیده شده، چیزی نیافت.
⛔️ *این حکایت، حکایت آشنایی است.. حکایت مردمی است که به دعوت و دام منافقین و شیپور آزادباش شیاطین سلطه جو و فتنه گر به خیابان می ریزند! و زمینه آشوب و اغتشاش ، قتل ، تخريب و تهديد و رعب و وحشت را فراهم مي سازند یا به بدحجابی و کشف حجاب و بی بندوباری می پردازند*
🌹ایتا
https://eitaa.com/madahanesfaha
🇮🇷کانون مداحان وشاعران
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
🔴 #افشاگری
🔻با بازداشت سر پلهای سرویسهای جاسوسی در ایران و اعتراف آنان مشخص شده، داوود ثابتی یک بهایی دورگه ایرانی-اسرائیلی اداره اکانت های اجارهای سلبریتی ها از جمله علی کریمی را برعهده دارد، این شخصیت بارها در محافل مختلف از تجزیه ایران سخن گفته است!
#منتظر_باش
👤 سید متین رضوی 🇮🇷
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
نماینده ایرلندی پارلمان اروپا:
آمریکا به کمک ناتو یک میلیون نفر را در عراق کشته است چرا این کشور را تحریم نمیکنید؟
سرویس خارجی-
نماینده ایرلندی پارلمان اروپا با اشاره به کشتار 1 میلیون غیرنظامی توسط آمریکا و سایر اعضای ناتو در عراق تصریح کرد اتحادیه اروپا در رویکردی متناقض در مقابل قتلعام غیرنظامیان عراقی به دست نیروهای آمریکایی سکوت کرد و هیچ تحریمی علیه این کشور صادر نکرد.
«میک والاس»، نماینده چپگرای جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا که به مواضع انتقادیاش شناخته میشود، به رویکرد متناقض اتحادیه اروپا در قبال جنایات کشورهای غربی به ویژه آمریکا در غرب آسیا واکنش نشان داد. وی در پیامی که در صفحه توئیتر خود قرار داده بود، در ارتباط با جنایات ارتش آمریکا علیه غیرنظامیان در عراق نوشت: «به چه دلیل، اتحادیه اروپا در واکنش به این قتلعام آمریکا در عراق، خواهان تحریم ایالات متحده نشد؟....» وی تصریح کرد: «ایالات متحده با کمک دیگر اعضای ناتو بیش از یک میلیون شهروند را در حمله غیرقانونی به عراق کشت و همچنان هیچ درخواستی برای تحریم هیچکسی برای این تروریسم وجود ندارد.» در مجموعه توئیتهایی که نماینده پارلمان اروپا به آنها واکنش نشان داده است، تصاویری از نظامیان آمریکایی در عراق در کنار اجساد غیرنظامیان منتشر شده است. در یکی از این پیامها نوشته شده است: «در چنین تاریخی (19 نوامبر) در سال 2005، تفنگداران دریایی آمریکا، کشتار پنج ساعتهای را در شهر حدیثه عراق به راهانداختند و 24 غیرنظامی غیرمسلح از جمله زنان، افراد میانسال و کودکان را قتل عام کردند. تمامی قاتلینی که برای این قتلعام بازداشت شدند، نه زندانی شدند و از این کشتار جمعی فرار کردند.»
گفتنی است، اتهامات جنایات جنگی آمریکا در هیچ دادگاه بینالمللی پیگرد نشده، امّا در برخی موارد خود آمریکا اقدام به پیگرد متهمین نیروهای نظامی خود کرده است که میتوان پیشبینی کرد که نتایج اینگونه تحقیقات چه خواهد بود و چه تنبیهی برای جنایتکاران در نظر گرفته میشود! آمریکا به عضویت دیوان بینالمللی کیفری درنیامده است و یکی از شروطش برای پذیرش عضویت در این دادگاه عدم امکان بررسی جنایات جنگی سربازانش است؛ چون معتقد است که اینگونه دادگاهها به راحتی «میتوانند بازیچه کشمکشهای سیاسی شوند»!
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽#ببینید | هنگام جامهای جهانی چه اتفاقاتی در جهان افتاده؟
⭕️ در #المپیک و #جام_جهانی چه خبر است؟!
🔰 #حجت_الاسلام_راجی
ـــــــــــــــــــــــ
⚽️ دریافت خبرهای داغ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
💬 #خبرهای_خوش دو ماه اخیر که نگذاشتند بشنویم.
🔺مروری بر #هشت_دستاورد ارزشمند #ایران در #حوزه_دانش، #درمان، #صنعت، #حمل و نقل و... که در حوادث هفتههای اخیر پنهان ماند.
_______
کانال "#جبهه_انقلابی_جنوب"
https://eitaa.com/jejonoob
#ایتا👈
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
این لیست #جنایتهای_انگلیس خبیث در ۲۰۰ سال اخیر در حق #مردم_ایران است.
بر فرض جمهوری اسلامی را هم به کل قبول نداری ؛ اگر از باخت تیم ملی در برابر انگلستان خوشحالی، به ایرانی بودن که هیچ، به انسان بودنت شک کن!
@BisimchiMedia
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
📌✨✨✨✨حکایت اموزنده📌
ثروتمند زاده اى را در كنار قبر پدرش نشسته بود و در كنار او فقيرزاده اى كه او هم در كنار قبر پدرش بود. ثروتمندزاده با فقيرزاده مناظره مى كرد و مى گفت :صندوق گور پدرم سنگى است و نوشته روى سنگ رنگين است. مقبره اش از سنگ مرمر فرش شده و در ميان قبر، خشت فيروزه به كار رفته است، ولى قبر پدر تو از مقدارى خشت خام و مشتى خاك، درست شده، اين كجا و آن كجا؟
فقيرزاده در پاسخ گفت: تا پدرت از زير آن سنگهاى سنگين بجنبد، پدر من به بهشت رسيده است.
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
پژوهشگر علم میسیولوژی:
#تغییر_دین در نتیجه #بحران_هویت اتفاق میافتد/ پرهیز از نگاه کلامی به مقوله تغییر دین
نویسنده کتاب «تغییر دین در میسیولوژی» گفت: در #روانشناسی دین، تغییر کیش پدیدهای چندبعدی به شمار میرود که بحران هویت نقش محوری در بروز آن دارد. بنابراین فردی که تغییر کیش داده است، نیاز به مشاوره روانشناختی دارد و نباید با او به مناظره و بحث کلامی پرداخت.
به تازگی کتاب «تغییر دین در میسیولوژی» به کوشش سیدجعفر هاتفالحسینی از سوی انتشارات آبان چاپ و منتشر شده است. مؤلف این کتاب که طلبه درس خارج حوزه علمیه اصفهان است، هفت جلد کتاب میسیولوژی تألیف کرده که در جشنواره علامه حلی کشوری، بهعنوان کتاب سطح چهار حوزه برگزیده شده و پژوهشگر حوزه تاریخ تبشیر، کلام مسیحیت و مدلهای میسیولوژی تبلیغی است.
هاتفالحسینی در گفتوگو با ایکنا از اصفهان درباره عنوان و موضوع کتاب، اظهار کرد: میسیولوژی، علمی جدید و میانرشتهای شامل جامعهشناسی، روانشناسی، انسانشناسی، اقتصاد و ارتباطات است و نوعی علم تبلیغی بسیار مهم محسوب میشود. در واقع، این علم به مبلغان کمک میکند تا اتفاقات درباره خود را درک کنند و نگاه صرفاً کلامی به مسائل نداشته باشند.
وی افزود: در روانشناسی دین، بخشی به نام convert وجود دارد، یعنی علل روانی که باعث تغییر کیش در افراد میشود. برخلاف نظر بسیاری که فکر میکنند تغییر دین، یک اتفاق کلامی و اعتقادی صرف است، نظریات مطرح در حوزه روانشناسی دین، این پدیده را موضوعی چندبعدی و چندوجهی میدانند که علاوه بر جنبه کلامی، ابعاد روانی، اجتماعی و خانوادگی را نیز در بر میگیرد. همه نظریهپردازان، در خصوص تغییر دین بر بحران هویت مانور میدهند، بحرانی که از دوره بلوغ شروع میشود و اگر حل نشود، فرد در مواجهه با ادیان دیگر، تغییر کیش میدهد.
این نویسنده و پژوهشگر علم میسیولوژی تصریح کرد: بیشتر نظریهپردازان روانشناسی دین مثل لوئیس رمبو و چارلز فرهادیان در خصوص تغییر کیش بر بحران هویت نظر دارند و نظریهپردازان دیگر مثل اینس جیندرا بر جذابیت فرقهای تأکید میکنند. بعضاً تعدادی از فرقهها جذابیت ظاهری زیادی دارند و گاهی اوقات خود افراد آنقدر دچار بحران درونی هستند که حتی به فرقههایی که جذابیتی هم ندارند، جذب میشوند. هر چند در روانشناسی دین، اختلاف نظر زیادی درباره تغییر کیش وجود دارد و دیدگاهها مرتب نقد میشود، ولی بهطور کلی در خصوص عامل آن میتوان بر بحران هویت تأکید کرد.
وی ادامه داد: کتاب «تغییر دین در میسیولوژی» حاصل تحلیل و ترجمه خلاصهای از پایاننامه کارشناسی ارشد خانم Cook Naomi درباره تغییر دین است. این پژوهشگر، موضوع تغییر کیش در اسلام و مسیحیت در هلند را بهصورت مصداقی و با استفاده از تحقیق میدانی بررسی کرده و بر این موضوع انگشت گذاشته که بعضی از مشکلات خانوادگی و دلسردیهای ناشی از بدرفتاری متولیان دینی باعث بروز بحران میشود و وقتی این مشکلات و دلسردیها درمان نمیشود و افراد به اجبار در مراسم دینی شرکت میکنند، با رسیدن به سن بلوغ و خودمختاری، به این نتیجه میرسند که تغییر کیش دهند.
هاتفالحسینی اضافه کرد: در واقع، بزرگترین عامل تغییر کیش به بحران هویت مربوط میشود، اینکه افراد از دین خود لذت نمیبرند و به ادیان دیگر، بهخصوص فرقههای نوظهور که جذابیت ظاهری زیادی دارند، جذب میشوند. این پژوهشگر بهصورت علمی توضیح میدهد که تبدیل کیش به اسلام، از نوع خاصی است، تازهمسلمانان دنبال معنایی جدید هستند، اسلام به زندگی آنها رنگ و بوی دینی میدهد و به قول خودشان، قرآن کتاب هدایت آنهاست. نویسنده در مقایسهای که میان اسلام و مسیحیت انجام میدهد، میگوید کسانی که از مسیحیت به اسلام میگروند، خانوادهمحور و اخلاقمحور هستند و برعکس، کسانی که از اسلام به مسیحیت میگروند، بیشتر برای دستیابی به آزادی بدون شریعت، از اسلام دوری میکنند.
وی بیان کرد: در روانشناسی دین، قبلاً گفته میشد که convert دفعتا و یکباره اتفاق میافتد، ولی در تزهای جدید، آن را ناشی از بحران هویتی میدانند که فرد سالها دچار آن است، تا زمانی که به اوج خود میرسد و بروز میکند. یکی از نظریاتی که بر حل بحران هویت مانور میدهد، نظریه دلبستگی از جان بالبی است که به حمایت خانوادگی مربوط میشود، یعنی فرد در دوره کودکی از حمایت خانوادگی برخوردار و دین جزو مواردی باشد که به او تعلیم داده میشود، همانطور که در روایات اسلامی نیز بر مسئله تعلیم و تربیت تأکید شده است. بنابراین، اگر آموزههای اخلاقی اسلام مثل حقوق فرزند بر پدر و مادر رعایت شود، میتوان از بحران هویت جلوگیری کرد.
نویسنده کتاب «تغییر دین در میسیولوژی» با تأکید بر اینکه تغییر کیش یک بحث کلامی نیست، بلکه روانی، اجتماعی و هویتی است، گفت: یکی از دغدغههای من این بود که بحث تغییر کیش را از فضای کلامی خارج کنم. یکی از مشکلات ما این است که با موضوع تغییر کیش بهعنوان موضوعی کلامی برخورد میکنیم، در حالی که نباید اینگونه باشد و اصلا در این خصوص به مناظره نیاز نیست. کسی که بحران خانوادگی دارد یا به هر دلیلی از جامعه طرد میشود، وقتی فرقه دیگری او را جذب میکند، به این دلیل است که برنامهای برای زندگی این فرد طرد شده دارد. در جامعه اسلامی، برای این افراد برنامهای وجود ندارد و اگر بتوان برای حل مشکلات آنها برنامهای ترتیب داد، مشکل تغییر کیش حل میشود.
وی افزود: باید دید افرادی که طرد و سپس جذب فرقهها میشوند، چه مشکلی داشتهاند. شناخت دردهای آنها مهم است و ریشه آن باید شناسایی شود. در این صورت است که آنها به کیش اصلی خود باز میگردند، ولی وقتی به دنبال مناظره با این افراد هستیم، آنها برای مقابله سعی در شناخت مبانی کلامی دین جدید خود خواهند داشت و در نتیجه، بیشتر در آن غرق میشوند. بنابراین، باید به تغییر کیش بهعنوان موضوعی نگاه کنیم که نیاز به مشاوره و مداخلات روانشناختی دارد تا بتوان تمام ابعاد آن را در نظر گرفت.
هاتفالحسینی تصریح کرد: یکی از خلأهای ما در بحث فرقهها، فقدان نگاه به جوانب دیگر مثل ابعاد جامعهشناختی و روانشناختی است. وقتی کسی تغییر کیش میدهد، تمام نگاه ما به این پدیده، کلامی است و میخواهیم اثبات کنیم که آن شخص به اشتباه فکر و برداشت کرده، ولی روانشناسی دین منشأ تغییر فکری فرد را تبیین میکند و نشان میدهد که او دچار بحرانی درونی است، میخواهد به آرامش برسد و نیاز دارد که این آرامش به او تزریق شود. بنابراین، اگر به روانشناسی تغییر کیش توجه کنیم، از نگاه کلامی فاصله میگیریم و یکی از دغدغههای من این است که این نگاه تکبعدی در خصوص تغییر دین، متحول شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر، مشاوره خانواده و مشاوره شغلی در کشور ما ارائه میشود، ولی در مباحث مربوط به روانشناسی دینی، مشاوره برای نوکیشان وجود ندارد. ما باید بتوانیم در خصوص تثبیت هویت و نیز ارائه مشاوره به فرد در معرض تغییر دین کار علمی انجام دهیم تا درمان اتفاق بیفتد. نگاه کلامی به این مقوله، مانع برقراری ارتباط با این افراد و درک بحران درونی آنها میشود. امیدوارم در چند سال آینده، این امکان به وجود بیاید که مشاوره تغییر کیش در رده مشاورههای علمی قرار گیرد تا بتوان بهصورت علمی و تخصصی، به درمان فردی که در معرض تغییر کیش قرار دارد، پرداخت.
این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به اینکه در کشور ما در خصوص روانشناسی تغییر کیش اطلاعات چندانی در دست نیست و تمام منابع موجود به زبان لاتین است، گفت: برای پرداختن به بحث روانشناسی دین، به یکسری منابع اولیه نیاز داریم که هماکنون در دسترس نیست و اگر این منابع ترجمه شود، در خصوص مشاوره به افرادی که در معرض تغییر کیش قرار دارند، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. تمام فرقهها، از عرفانهای نوظهور گرفته تا مسیحیت تبشیری، علاوه بر اینکه یک چارت کلامی مخصوص به خود دارند، دارای یک چارت روانی، جامعهشناختی و هویتی نیز هستند که اگر به شناخت درستی از این چارت برسیم، میتوانیم برای مقابله با فرق ضاله آمادگی پیدا کنیم و روانشناسی دین در این زمینه به ما کمک خواهد کرد.
وی اظهار کرد: بعضاً موضعگیریهایی در خصوص روانشناسی دین وجود دارد، مبنی بر اینکه این مقوله در مخالفت با اسلام است، در حالی که روانشناسی دین در بحث تغییر کیش به ما کمک میکند تا علل را درک کنیم و اینطور نیست که این نوع روانشناسی، مبتنی بر نگاه مثلاً مسیحیت باشد، بلکه بهصورت کلی و بدون هیچ واسطه ذهنی، علل تغییر کیش را بررسی میکند و این علل، عواملی هستند که برای همه اتفاق میافتد. شناخت این علل، به ما کمک میکند تا در مقابله با فرق ضاله و استفاده از روشهای ایجابی در این مسیر، دقت بیشتری داشته باشیم.
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
با من از فشار روانی روی تیم ملی صحبت نکنید ، من شهادت مردی رو دیدم که صحنه شهادتش یادآور صحنه شهادت یاران اباعبدالله بود.
✅ خبر 20:30 🇮🇷 👇👇
🆔 @khabar2030_official
فرق بسیار است میان یاران ابا عبدالله با کسانی که «ملئت بطونهم من الحرام.» شکم هایشان از حرام پر شده است. #معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
ویرانی یک کشور و کشتن نیممیلیون نفر، خسارات جانبی است؟!
ناتو در سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۰ هزار حمله هوایی به لیبی با بیش از ۵۰۰ هزار تلفات غیرنظامی انجام داد.
وقتی از آنها در مورد تلفات غیرنظامی بازجویی میشد، اصرار داشتند که این خسارات جانبی بوده و در جنگها اتفاق میافتد!
🆔 @Masaf
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
✳️به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی
💢تخفیف + ارسال رایگان
🗓 از ۲۴ آبان الی ۲۷ آبان ماه
جشنواره کتاب عموکتابی📚
📌تمامی کتاب های سایت عموکتابی رو میتونین با تخفیف ۱۵ درصد تهیه کنین📚😍
🔸علاوه بر تخفیف اگر سفارش تون بالای ۳۵۰ هزار تومان باشه ارسال رایگان میشه😍😊
🏷کد تخفیف: ketab1401
🌐لینک سایت عموکتابی:👇👇
https://amooketabi.ir/product-category/kids-book/
👈عموکتابی | مربی تربیتی🌱
@amooketabi
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
مصادیق پیشرفت ایران را شناسایی و بیان کنید. یکی از خروجی های پیشرفت ایران در مردم سالاری: در کشور فرانسه که ادعای دموکراسی دارد، چهارسال است که فقط معترضان جلیقه سبز را کتک می زنند و بازداشت می کنند و مقامات فرانسه، اصلاً معترضان را آدم حساب نمی کنند. اما در ایران، عالی ترین مقامات کشور درباره معترضان صحبت می کنند و دستور می دهند که: حساب معترضان(جوانان احساساتی) و اغتشاشگران از هم جداست و نباید با دو گروه مختلف، یک نوع برخورد داشت (نصیحت جوانان و مردم احساساتی و مجازات اغتشاشگران و جانیان). این دو نوع عملکرد متفاوت، در فرانسه و ایران، نشان از عقبگرد فرانسه و رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در مردم سالاری دارد. باید این مصادیق پیشرفت (که فراوان هم هستند) را شناسایی کرد و جوانان، دانشجویان و دانش آموزان را مطلع ساخت.
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
پاسخ قابل تأمل گیلدا مورکرت (فعال ضد امپریالیست و ضد جنگ، مدافع برابری برای همه و توقف تمام تحریم ها اهل اوماها) به توییت امروز مصی علی نژاد!
گیلدا مورکرت نوشت: آمار در خصوص زنان در ایران و آمریکا چه می گوید؟!
✓سهم زنان متخصص:
ایران 98 درصد
آمریکا 85 درصد
✓نرخ مرگ و میر مادران در هر 100 هزار تولد زنده:
ایران 7
آمریکا 23
✓سهم زندانیان زن:
ایران 3 درصد
آمریکا 10 درصد
✓سهم پزشکان زن:
ایران 40 درصد
آمریکا 34 درصد
پ ن: پاسخ این فعال ضد امپریالیست که خود زنی امریکاییست نشون میده بر خلاف جو حاکم بر فضای مجازی، نه تنها ایران به عنوان کشوری که در آن حقوق زنان تضعیف شده شناخته نمیشه، بلکه ایران رو در آزادی حقوق زنان دارای رتبه ی بالاتر از آمریکا میدونن.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
دوستان خود را به خانواده *" ۶۰ هزار نفری جبهه انقلابی جنوب"* دعوت کنید!
https://eitaa.com/jejonoob
#ایتا ☝🏻
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref