اندیشه اسلامی1 .pptx
25.71M
پاورپوینت جدید و کامل تر درس اندیشه اسلامی1 بر اساس کتاب آیت الله شیخ جعفر سبحانی و آقای محمدرضایی
▪️صلی الله علیک یا ابا عبد الله
گفتم کمی هوای دلم را عوض کنم
گرد و غبار روی دلم را گرفته بود
برخاستم کنار زدم پرده را کمی
حق یار گشت و پنجرهای بر دلم گشود
از دور بانگ روضهٔ یک روضهخوان پیر
با یا حسین و یا علی اکبر غمم فزود
از آه گرم زینب و با کاروان اشک
هق هق دوباره راه نفس را ز من ربود
حق را چو سر بریده و بر نیزه کردهاند
چیزی که مانده در دل خلق آتش است و دود
علی طباطبائی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماینده پارلمان کانادا، در صحن پارلمان از راهپیمایی اربعین می گوید.
✍ اربعین هر سال جهانیتر خواهد شد و رونق بیشتری خواهد یافت. مقدمه تمدن نوین اسلامی همین راهپیمایی اربعین است.
👌به بهانه۱۳آبان
🔴پایگاه تحلیلی #زمانه مرور میکند: " سی نما در یک نما "
✍ #محمدصادق_سلطانزاده_بشرویه (کارشناس زمانه)
🔻گوشه ای از جنایات آمریکایی علیه ایران:
1⃣ #سکانس_اول
🔹جنایات آمریکا قبل از انقلاب اسلامی:
۱- اجرای کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲
۲-نقش و کمک امنیتی و آموزشی آمریکا در راه اندازی و اداره سازمان مخوف ساواک
۳-حمایت شدید آمریکا از سرکوب مخالفان رژیم شاه و اعتراضات مردمی؛
۴- مخالفت با ملی شدن صنعت نفت و تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت به همراه انگلیس؛
۵- طراحی کودتای ناموفق نظامی با مأموریت مخفی ژنرال هایزر در سال۱۳۵۷
2⃣ #سکانس_دوم:
🔸جنایات آمریکا در فاصله پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی:
۶. رها کردن پروژه های صنعتی متعدد علیرغم انعقاد قراردادهای قانونی و أخذ هزینه های آن ها؛
۷. طراحی نقشه تجزیه ایران و حمایت از گروههای تجزیه طلب؛
۸. اعمال تحریم اقتصادی: دستور قطع خرید نفت از ایران و دستور توقیف همه دارایی های دولت ایران در آمریکا؛
۹. طراحی اقدام نظامی برای نجات گروگانها و بمباران پایگاههای هوایی سراسر ایران در اردیبهشت ۱۳۵۹ و شکست آن در جریان واقعه طبس؛
۱۰ . بمباران تأسیسات نفتی ایران در دوران جنگ تحمیلی.
3⃣ #سکانس_سوم:
🔹جنایات آمریکا در دوران جنگ تحمیلی:
۱۱. تشویق و تحریک عراق به آغاز جنگ تحمیلی در شهریور۱۳۵۹ و حمایت همه جانبه از رژیم صدام؛
۱۲. بکارگیری خط مشی براندازی و مهار علیه ایران؛
۱۳. حمایت از تحرکات تجزیه طلبانه در آذربایجان،خوزستان، کردستان و...؛
۱۴. ارایه کمک وسیع مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به عراق در جنگ تحمیلی؛
۱۵- مجهز ساختن عراق به سلاح های شیمیایی و میکروبی؛
۱۶. حمله به سکوهای نفتی ایران در سال۱۳۶۶
۱۷. شهادت ده ها مسافر ایرانی در خلیج فارس در سال ۱۳۶۶
4⃣ #سکانس_چهارم:
🔸جنایات آمریکا پس از دوران جنگ تحمیلی:
۱۷. اتخاذ و تشدید تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه ملت ایران؛
۱۸. قرار دادن ایران در فهرست حامیان تروریسم؛
۱۹. اعمال سیاست مهار دوگانه علیه ایران در سال ۱۳۷۲
۲۰. تصویب بودجه در کنگره آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران؛
۲۱. طراحی و حمایت از قطعنامه های متعدد علیه وضعیت حقوق بشر در ایران؛
۲۲. اتهام محور شرارت به ایران؛
۲۳. طراحی ناتوی فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران؛
۲۴. تلاش جهت محروم ساختن ملت ایران از دانش و فناوری هسته ای؛
۲۵. کمک و حمایت از ترور دانشمندان هسته ای ایران؛
۲۶. حمایت از جندالشیطان عبدالمالک ریگی و گروه های تروریستی فعال علیه ملت جمهوری اسلامی ایران.
۲۷. اسلام هراسی و ایران هراسی
۲۸. تلاش گسترده جهت اجماع جهانی علیه ایران در سازمان های بین المللی
۲۹. نفوذ، جاسوسی ،جنگ سایبری و حمایت از قاتلان پدر آرمیتا و علیرضا،...
۳۰. جنگ اقتصادی و دستور ظالمانه بازگشت تحریم ها با عهدشکنی فاحش در پسابرجام
👈 #زمانه=آنچه یک تحلیلگرباید بداند
____________________
🇮🇷 #زمانه: جامع ترین کانال تحلیلی مرجع ویژه نخبگان و اساتید دانشگاه و اصحاب قلم
http://eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
🔴افول قدرت آمریکا🔴
🔷افول قدرت نرم و سخت آمریکا آنجایی بیشتر آشکار شد که واشنگتن تلاش کرد از موانع رهبری جهانی (نظم هژمونیک) عبور نموده و برتری یکجانبه خود را به جهان تحمیل کند.
🔷انقلاب اسلامی و به تبع آن بیداری و مقاومت اسلامی، مهمترین موانع رهبری جهانی آمریکا قلمداد شدند. از این رو واشنگتن برای استقرار نظم هژمونیک (برتری و رهبری) در جهان بر منطقه غرب آسیا (خاور میانه) متمرکز گردید و در این مسیر سعی نمود از مولفههای پیروزی بخش خود در جنگ سرد، شامل «قدرت سخت » و «قدرت نرم» بهره بگیرد. حادثه یازده سپتامبر بهانه و محملی شد تا کاخ سفید از برتری نظامی (قدرت سخت) و ترویج دموکراسی (قدرت نرم) استفاده نماید. واشنگتن در یک فرآیند تلفیقی از قدرت سخت و نرم در صدد تحقق رویای دومین قرن آمریکایی برآمد. 1-جنگ پیشدستانه (تهاجم نظامی به کشورهای هدف) 2-دولتسازی (ایجاد دولتهایی مبتنی بر الگوی لیبرال دموکراسی) 3-فرهنگسازی (تغییر ساختار و الگوهای فرهنگی منطقه) 4-ملتسازی (تغییر بافت جمعیتی کشورها) 5-کشورسازی (تغییر ژئوپلتیک و جغرافیای منطقه) اما دیری نگذشت که راهبرد استفاده از «برتری نظامی» و «ترویج دموکراسی» با شکست مواجه شد و آمریکا با تلفیق قدرت نرم و سخت به هیچکدام از اهداف خود دست نیافت.
🔷«ریچارد ان هاس»، رییس شورای روابط خارجی آمریکا، با اذعان به شکست ایالات متحده اعلام کرد: «آمریکا باید از دو اشتباه در خاورمیانه دوری کند. اولین اشتباه تکیه بیش از حد به نیروی نظامی است... اشتباه دوم حساب کردن روی ظهور دموکراسی برای آرام کردن منطقه است.»
🚩 @DrRezaSeraj
🔴 الکساندر دوگین:نظریه پرداز ونویسنده مشهور ومعروف اهل روسیه: پیادهروی اربعین شبیه یک حادثه آخرالزمانی و مقدمه تحول جهانی است!!!
ازنظرمن حادثه پیادهروی اربعین که هرروزابعادبینالمللی گسترده تری پیدامیکند و از همه ملیتها و ادیان از جمله مسیحیان در آن شرکت میکنند،مقدمه یک تحول اساسی درمقیاس جهانی است!!! دنیای مدرن با ایدئولوژی لیبرال و سرمایه سالارانهاش به پایان رسیده و جز بحران آفرینی ، دستاورد دیگری برای بشریت ندارد . امروز بشریت محتاج یک رستاخیز معنوی و الهی است که مایههای آن قویاً، در انقلاب اسلا می ونهضت امام خمینی وجود دارد. من به عنوان یک مسیحی ارتدوکس با رویکرد آخرالزمانی انقلاب اسلامی،که خودراحرکتی آمادهگر برای ظهورمسیح ومهدی میداند،موافقم و امیدوارم با آن حادثه عظیم که پیروان همه ادیان منتظر آن هستند، فاصله زیادی نداشته باشیم.!
( اللهم عجل لولیک الحجت بن الحسن العسکری صلواتک علیه وعلی آبائه اجمعین
🔺اهمیت اسناد دهی (3)
روایتی در کافی در اهمیت اسناد دهی وجود دارد. پیشتر اسناد دیگری را در تأیید آن ارائه کردیم. سند زیر نیز (با وجود ابهام حال دو تن از راویانش) تعابیری مشابه دارد:
«... أنبأ الحاكم أبو عبد اللّه الحافظ، أخبرنى على بن الحسين بن يعقوب بن شقير المقرئ ثنا جعفر بن محمد بن عبيد ثنا عباد بن يعقوب ثنا سعيد بن عمرو العنزى عن مسعدة بن صدقة عن جعفر بن محمد عن أبيه عن على بن الحسين عن أبيه عن على بن أبى طالب قال قال رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله و سلم: إذا كتبتم الحديث، فاكتبوه باسناده فان یك حقا كنتم شركاء فى الأجر، و ان يك باطلا كان وزره عليه.» (سمعانی، أدب الإملاء و الاستملاء، ص5؛ سجزی، الأول من المنتخب من السبعیات، ص4؛ رافعی، التدوين في أخبار قزوين، ج2، ص: 262؛ و نک: لسان المیزان، ج6، ص22؛ میزان الإعتدال، ج4، ص98)
به چندین طریق از حاکم نیشابوری و او به سندش از امام صادق ع و ایشان از پدرانشان از رسول الله ص روایت کرده اند:
هر گاه حدیثی را نوشتید، آن را با اسنادش بنویسید. اگر حق بود شما در اجر آن شریک خواهید بود. و اگر باطل بود، وزر و گناهش بر گردن دیگران است.
غلوپژوهی
#پیامبر_مهربانی_ها (صلي الله عليه وآله وسلم)
*هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه ميرفت.
.
*در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد.
.
*هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت.
.
*هرگاه به کسي مي نگريست با گوشه چشم نظر نميکرد.
.
*چون اشاره ميکرد با دست اشاره ميکرد نه با چشم و ابرو.
.
*چون با کسي سخن ميگفت کاملا برميگشت و رو به او مي نشست.
.
*هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن.
.
*چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نميفرمود «چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود«بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟
.
*با فقرا زياد نشست و برخاست ميکرد و با آنان هم غذا ميشد.
.
*هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود.
.
*هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد.
.
*هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد.
.
*از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود.
.
*در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است.
.
*هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نميکرد.
.
*اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد.
.
*اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد.
.
*احدي از محضر او نا اميد نبود و مي فرمود « برسانيد به من حاجت کسي را که نمي تواند حاجتش را به من برساند
.
*چون شاد مي شد چشم ها را بر هم مي گذاشت و خيلي اظهار فرح نمي کرد..
.
*هيچ خصلتي نزد آن حضرت منفورتر از دروغگويي نبود.
.
*با دست خودش شير مي دوشيد و پاي شترش را خودش مي بست.
.
*هر مرکبي برايش مهيا بود سوار مي شد و برايش فرقي نمي کرد.
.
*اکثر جامه هاي آن حضرت سفيد بود.
.
*هرگز از غذايي تعريف نکرد يا از غذايي بد نگفت.
.
*تا آنجا که امکان داشت تنها غذا نميخورد.
.
*از دوشيزگان پرده نشين با حياتر بود.
.
*چون مي خواست به منزل وارد شود سه بار اجازه مي خواست.
*اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسيم مي کرد: بخشي براي خدا، بخشي براي خانواده و بخشي براي خودش بود و وقت خودش را نيز با مردم قسمت مي کرد.
هدایت شده از آموزش ریاضی
#امام_رضا(ع):
تا سه خصلت در مؤمن نباشد، مؤمن نيست: نهفتن راز، ملایمت با مردم و شکیبایی در تنگنا
@Afsaran.ir
از اعضای گرامی کانال معارف اسلامی دعوت می کنم برای عضویت در کانال آموزش ریاضی و معرفی آن به علاقه مندان اقدام کنند.👇👇👇