eitaa logo
معارف اسلامی
597 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
2.6هزار ویدیو
250 فایل
🔷 برای ارتباط با ادمین از این آیدی استفاده کنید 👇🏻 @drhosseins
مشاهده در ایتا
دانلود
💬 طائب: یک شبکه بازی‌های کامپیوتری را ضربه زدیم / ۳ نفر از بالای مجموعه به اسرائیل وصل بودند 🔹️ مشاور عالی فرمانده کل سپاه:هر گوشی موبایل در NSA یک پرونده دارد که جست‌وجوها، پیامک‌ها و ارتباطات صاحب آن را بررسی می‌کند. 🔹یک شبکه بازی‌های کامپیوتری را ضربه زدیم، ۳ نفر از بالای مجموعه به اسرائیل وصل بودند؛ مأموریت‌شان این بود که بازی‌هایی تولید کنند که در آنها هیجان، خشونت و لاابالی‌گری باشد.در شبکه مدارس، ۵ مدرسه زدند، در یکی از متون آنها، چگونگی تبدیل چالش خانگی به چالش اجتماعی را آموزش می‌دادند. _______ دوستان خود را به کانال "" دعوت کنید! https://eitaa.com/jejonoob 👈 https://splus.ir/jejonoob 👈 https://rubika.ir/jejonoobrubika 👈
آمریکا از شدت آزادی و رفاه، رتبه ۳۰ جهان تو خودکشیِ!😐 و ایران از شدت بدبختی و نبود آزادی، رتبه ١۴٠ جهان تو خودکشیِ! 🇮🇷 حالا شما دنبال ‎اعتصاب اجباری و براندازی و زن زندگی آزادی باش... منبع: سایت رسمی بین‌المللی آمار 👈 عضوشوید @hosein_darabi 👈 عضوشوید @Islamimaaref
24.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پاسخ کوبنده امام جمعه حاج آقا سنجری، به گزافه گویی های رئیس جمهور آذربایجان @chekede93 👈 عضوشوید @Islamimaaref
2.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگوی جالب زاکانی با برخی دانشجویان معترض؛ دانشجو: می‌خواهیم انقلاب کنیم نمی‌گذارید/ شهردار تهران: اینکه بچه‌بازی است، وقتی می‌خواهی اسم انقلاب را ببری گلویت را خوب بمال تا در گلویت گیر نکند. https://eitaa.com/Dr_khatibzadeh 👈 عضوشوید @Islamimaaref
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زاکانی در دانشگاه شریف خطاب به معترضان: شما گروه فشار هستید، فرار نکنید و بشنوید. خائن کسی است که با چاقو به دانشگاه می‌‌آید و دیگران را سلاخی می‌کند. https://eitaa.com/Dr_khatibzadeh 👈 عضوشوید @Islamimaaref
- خدا با (ع) و مسلمان شدن او در کشور مصر، شخصی زندگی می کرد به نام عبدالملک، که چون پسرش عبدالله نام داشت، او را ابوعبدالله(پدر عبدالله) می خواندند، عبدالمک منکر خدا بود، و اعتقاد داشت که جهان هستی خود به خود آفریده شده است، او شنیده بود که امام شیعیان، حضرت صادق(ع) در مدینه زندگی می کند، به مدینه مسافرت کرد، به این قصد تا درباره خدایابی و خداشناسی، با امام صادق(ع) مناظره کند وقتی که به مدینه رسید و از امام صادق (ع) سراغ گرفت، به او گفتند: امام صادق (ع) برای انجام مراسم حج به مکه رفته است، او به مکه رهسپار شد، کنار کعبه رفت دید امام صادق(ع) مشغول طواف کعبه است، وارد صفوف طواف کنندگان گردید، (و از روی عناد) به امام صادق(ع) تنه زد، امام با کمال ملایمت به او فرمود: نامت چیست؟ او گفت: عبدالملک (بنده سلطان) امام:کنیه تو چیست؟ عبدالملک: ابوعبدالله (پدر بنده خدا) امام: این ملکی(یعنی این حکم فرمائی که) تو بنده او هستی ( چنانکه از نامت چنین فهمیده می شود) از حاکمان زمین است یا از حاکمان آسمان؟ وانگهی (مطابق کنیه تو) پسر تو بنده خداست، بگو بدانم او بنده خدای آسمان است، یا بنده خدای زمین؟ هر پاسخی بدهی محکوم می گردی. عبدالملک چیزی نگفت، هشام بن حکم، شاگرد دانشمند امام صادق(ع) در آنجا حاضر بود، به عبدالملک گفت: چرا پاسخ امام را نمی دهی؟ عبدالملک از سخن هشام بدش آمد، و قیافه اش درهم شد. امام صادق(ع) با کمال ملایمت به عبدالملک گفت: صبر کن تا طواف من تمام شود، بعد از طواف نزد من بیا تا با هم گفتگو کنیم، هنگامی که امام از طواف فارغ شد، او نزد امام آمد و در برابرش نشست، گروهی از شاگردان امام(ع) نیز حاضر بودند، آنگاه بین امام و او این گونه مناظره شروع شد: امام: آیا قبول داری که این زمین زیر و رو و ظاهر و باطن دارد؟ منکر خدا: آری. امام: آیا زیر زمین رفته ای؟ منکر خدا: نه. امام: پس می دانی که در زیر زمین چه خبر است؟ منکر خدا: چیزی از زیر زمین نمی دانم، ولی گمان می کنم که در زیرزمین، چیزی وجود ندارد. امام: گمان شک، یکنوع درماندگی است، آنجا که نمی توانی به چیزی یقین پیدا کنی، آنگاه امام به او فرمود: آیا به آسمان بالا رفته ای؟ منکر خدا: نه. امام: آیا می دانی که در آسمان چه خبر است و چه چیزها وجود دارد؟ منکر خدا: نه امام: عجبا! تو که نه به مشرق رفته ای و نه به مغرب رفته ای، نه به داخل زمین فرو رفته ای و نه به آسمان بالا رفته ای، و نه بر صفحه آسمانها عبور کرده ای تا بدانی در آنجا چیست، و با آنهمه جهل و ناآگاهی، باز منکر می باشی(تو که از موجودات بالا و پائین و نظم و تدبیر آنها که حاکی از وجود خدا است، ناآگاهی، چرا منکر خدا می شوی؟) آیا شخص عاقل به چیزی که ناآگاه است، آن را انکار می کند؟. منکر خدا: تاکنون هیچکس با من این گونه، سخن نگفته (و مرا این چنین در تنگنای سخن قرار نداده است). امام: بنابراین تو در این راستا، شک داری، که شاید چیزهائی در بالای آسمان و درون زمین باشد و نباشد؟ منکر خدا: آری شاید چنین باشد (به این ترتیب، منکر خدا از مرحله انکار، به مرحله شک و تردید رسید.) امام: کسی که آگاهی ندارد، بر کسی که آگاهی دارد، نمی تواند برهان و دلیل بیاورد. ای برادر منصور! از من بشنو و فراگیر، ما هرگز درباره وجود خدا شک نداریم، مگر تو خورشید و ماه و شب و روز را نمی بینی که در صفحه افق آشکار می شوند و بناچار در مسیر تعیین شده خود گردش کرده و سپس باز می گردند، و آنها در حرکت در مسیر خود، مجبور می باشند، اکنون از تو می پرسم: اگر خورشید و ماه، نیروی رفتن (و اختیار) دارند، پس چرا بر می گردند، و اگر مجبور به حرکت در مسیر خود نیستند، پس چرا شب، روز نمی شود، و به عکس، روز شب نمی گذرد؟ ای برادر منصور! به خدا سوگند، آنها در مسیر و حرکت خود مجبورند، و آن کسی که آنها را مجبور کرده، از آنها فرمانرواتر واستوارتر است. منکر خدا: راست گفتی. امام: ای برادر منصور! بگو بدانم، آنچه شما به آن معتقدید، و گمان می کنید دهر (روزگار) گرداننده موجودات است، و مردم را می برد، پس چرا دهر (روزگار) گرداننده موجودات است، و مردم را می برد، پس چرا دهر آنها را برنمی گرداند، و اگر بر می گرداند، چرا نمی برد؟ ای برادر منصور! همه مجبور و ناگزیرند، چرا آسمان در بالا، و زمین در پائین قرار گرفته؟ چرا آسمان بر زمین نمی افتد؟ و چرا زمین از بالای طبقات خود فرو نمی آید، و به آسمان نمی چسبد، و موجودات روی آن به هم نمی چسبند؟!. (وقتی که گفتار واستدلالهای محکم امام به اینجا رسید، عبدالملک، از مرحله شک نیز رد شد، و به مرحله ایمان رسید) در حضور امام صادق (ع) ایمان آورد و گواهی به یکتائی خدا و حقانیت اسلام داد و آشکارا گفت: آن خدا است که پروردگار و حکم فرمای زمین و آسمانها است، و آنها را نگه داشته است! حمران، یکی از شاگردان امام که
در آنجا حاضر بود، به امام صادق(ع) رو کرد و گفت: فدایت گردم، اگر منکران خدا به دست شما، ایمان آورده و مسلمان شدند، کافران نیز بدست پدرت (پیامبر ص) ایمان آوردند. عبدالملک تازه مسلمان به امام عرض کرد: مرا به عنوان شاگرد، بپذیر!. امام صادق (ع) به هشام بن حکم (شاگرد برجسته اش) فرمود: عبدالملک را نزد خود ببر، و احکام اسلام را به او بیاموز. هشام که آموزگار زبردست ایمان، برای مردم شام و مصر بود، عبدالملک را نزد خود طلبید، و اصول عقائد و احکام اسلام را به او آموخت، تا اینکه او دارای عقیده پاک و راستین گردید، به گونه ای که امام صادق(ع) ایمان آن مؤمن (و شیوه تعلیم هشام) را پسندید. 👈 عضوشوید @Islamimaaref
به گزارش مشرق، کبری آسوپار فعال رسانه ای طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: پس از بیانیه دیروز محمد خاتمی، حالا شاید محمدعلی ابطحی جواب گلایه خود را گرفته باشد که چرا نامه‌های خاتمی به رهبری پاسخی نگرفته است. نمی‌شود هم خدا را خواست و هم خرما را؛ نمی‌شود روی مرز حق و باطل حرکت کرد و به وقت منفعت، گاه این سو خزید و گاه آن سو و نامش را حرکت اصلاح‌خواهانه گذاشت. از قضا این حرکت زیگزاگی اوج محافظه‌کاری است. محمد خاتمی روز گذشته بیانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو (۱۶ آذر) منتشر کرد که نکات قابل تأملی دارد، بی آنکه در مورد خود خاتمی نکته جدیدی بتوان از آن استنباط کرد. خاتمی سال‌هاست همین است. مهم‌ترین بخش بیانیه خاتمی را باید همان جایی دانست که می‌نویسد «اینک که جامعه با شعار زیبای زن، زندگی، آزادی حرکت خود را به سوی آینده بهتر نشان می‌دهد، به گونه‌ای کم سابقه و شاید بی سابقه فرهیختگان، استادان، نخبگان و دانشجویان را در اصل حرکت حاضر می‌بینیم.» شعاری که خاتمی آن را «زیبا» و نشانه «حرکت جامعه به سوی آینده بهتر» می‌داند، فارسی‌شده شعار کردهای تجزیه‌طلب «ژن، ژیان، ئازادی» است. کلمات خوب وقتی در معنایی دیگر به کار می‌رود یا وقتی نماد یک گروه، یک حرکت یا یک جریان سیاسی می‌شود، بار معنایی دیگری می‌گیرد و خاتمی می‌داند این شعار در چه معنایی به کار می‌رفته و می‌رود. با این عبارات، خاتمی پیوستگی خودش را با جریان آشوب اخیر در کشور اعلام می‌کند. او یک روزه این بیانیه را ننوشته است و بی‌راه نیست اگر احتمال دهیم دو نامه را با هم نوشته است، یکی را برای دفتر رهبری فرستاده و یکی را در پوشه نگه داشته که اگر پاسخ دلخواه از آن سو گرفته نشد، این طرف را داشته باشد و از آنجا رانده و از اینجا مانده نشود! آن روزها هم که پیک‌هایی از کوفه به مکه می‌رفت و نامه‌های کوفیان به حسین بن علی (ع) را می‌برد، همزمان نامه‌هایی از کوفه به دمشق و برای یزید بن معاویه لعنه الله علیهما می‌رفت و شهید آوینی در «فتح خون» نکته دقیقی می‌آورد که «متأسفانه تاریخ متن همه آن نامه‌ها را که به مکه و دمشق فرستاده شده و نیز نام امضاکنندگان آن را، برای ما ضبط نکرده است. اگر چنین اسنادی را در دست داشتیم، مطمئناً می‌دیدیم که گروهی بسیار به خاطر محافظه کاری و ترس از روز مبادا زیر هر دو دسته از نامه‌ها را امضا کرده‌اند.» ‌خاتمی می‌خواهد هم سمپات‌های برانداز را و هم نظام را با هم داشته باشد و از هر دو پلی برای به قدرت رسیدن اصلاح‌طلبان بسازد و اینگونه هر دو را می‌بازد. این سو رهبری بارها تلویحی از او خواسته‌اند ظلمی را که سال ۸۸ و نیز در همین ماجرای اخیر به نظام کرده است، جبران کند و او نخواسته شفاف و صادق باشد و آن سو، براندازان به سانتیمانتالیسمی که خاتمی، آن هم صرفاً در حرف و بیانیه جاری می‌کند، قانع نیستند و فریب موج سواری او را نمی‌خورند. اینگونه است که او هم خدا را از دست می‌دهد و هم خرما را؛ و هم پل رسیدن به قدرت را نساخته، تخریب می‌کند. این سرنوست وسط‌بازهایی است که خود را «اصلاح‌طلب» می‌نامند. خاتمی بعید است جرئت کند به میان همین دانشجویان اقلیتی برود که حرکت و حضور آن‌ها در اتفاقات اخیر را به نام همه دانشجویان مصادره و تحسین کرده است. آن‌هایی که براندازی و مقابله با اصل نظام برایشان هدف حرکت سیاسی شده است و همان را هم به فحاشی رکیک آلوده‌اند، برایشان خامنه‌ای و خاتمی و رئیسی و روحانی یکی است و وقتی علیه «آخوند» فریاد می‌زنند محمد خاتمی را استثنا نکرده‌اند. او تجربه حضور در میان براندازان که نه، اما در میان دانشجویان رادیکال اصلاح‌طلب را دارد و همان روز دانشجوی سال ۸۳ وقتی صدای شعارهایشان علیه خاتمی بالا رفت، دیگر از این اداهای اصلاح‌خواهانه خبری نبود و خاتمی صریح، تند و با فریاد تهدیدشان کرد که «کاری نکنید بدهم بیرون‌تان کنند، آدم باشید!» حالا چه شده است، به مسئولان دیگر که رسید، فحاشان رکیک، آدم شده‌اند؟! خاتمی سوار بر اعتراضاتی شده است که از آن او نیست؛ چه آنکه او در بزنگاه انتخاب میان نظام و براندازان نظام، در ادامه همه این سال‌های ۸۸ تاکنون، ترجیح داد وسط باز باشد و حالا نامه‌اش به رهبری بی‌جواب می‌ماند و دفاعش از دانشجویان برانداز هم صرفاً تیترهای زیبایی برای رسانه‌های اصلاح‌طلب می‌سازد و مورد استقبال براندازان قرار نمی‌گیرد. او از همه سو رانده و مانده است، چون همه از «نفاق» حس تنفر دارند. مولوی زیبا حال امثال او را وصف می‌کند: دوش چه خورده‌ای دلا راست بگو نهان مکن. چون خمشان بی‌گنه روی بر آسمان مکن باده خاص خورده‌ای جام خلاص خورده‌ای بوی شراب می‌زند خربزه در دهان مکن 👈 عضوشوید @Islamimaaref
4.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥"قسم به خون آرمان / ایستاده ایم تا پایان" 🔹شعار دانشجویان دانشگاه امیرکبیر http://eitaa.com/jejonoob 👈 عضوشوید @Islamimaaref
ندای تهذیبوصیّت حضرت زهرا (س).mp3
زمان: حجم: 2.73M
🏴 چگونه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اجازه ندادند عدّه‌ای تاریخ را لوث کنند؟ 🎙 استاد شهید مرتضی مطهّری(ره) ▪️ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib 👈 عضوشوید @Islamimaaref
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 عزای ام ابیها دردانه رسول الله صدیقه کبری«سلام الله علیها»تسلیت باد 🌴قالَتْ فاطمةبنت محمدالمصطفی«صلی الله علیهما» : 💎مَنْ اصْعَدَ إ لىَ اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ اهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ افْضَلَ مَصْلَحَتِهِ ✅هر كس عبادات و كارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت ها و بركات خود را براى او تقدیر مى نماید. 📚بحارالأنوار جلد 67، صفحه 249، حدیث 25