⏱ #نماز_اوّل_وقت
عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام يَقُولُ: كَانَ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله مُؤْمِنٌ فَقِيرٌ شَدِيدُ الْحَاجَةِ مِنْ أَهْلِ الصُّفَّةِ، وَ كَانَ مُلَازِماً لِرَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله عِنْدَ مَوَاقِيتِ الصَّلَاةِ كُلِّهَا، لَا يَفْقِدُهُ فِي شَيْءٍ مِنْهَا، وَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله يَرِقُّ لَهُ وَ يَنْظُرُ إِلَى حَاجَتِهِ وَ غُرْبَتِهِ، فَيَقُولُ: يَا سَعْدُ! لَوْ قَدْ جَاءَنِي شَيْءٌ لَأَغْنَيْتُكَ. قَالَ: فَأَبْطَأَ ذَلِكَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله، فَاشْتَدَّ غَمُّ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله لِسَعْدٍ، فَعَلِمَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ مَا دَخَلَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ مِنْ غَمِّهِ لِسَعْدٍ، فَأَهْبَطَ عَلَيْهِ جَبْرَئِيلَ علیه السلام وَ مَعَهُ دِرْهَمَانِ، فَقَالَ لَهُ: يَا مُحَمَّدُ! إِنَّ اللَّهَ قَدْ عَلِمَ مَا قَدْ دَخَلَكَ مِنَ الْغَمِّ لِسَعْدٍ، أَ فَتُحِبُّ أَنْ تُغْنِيَهُ؟ فَقَالَ: نَعَمْ. فَقَالَ لَهُ: فَهَاكَ هَذَيْنِ الدِّرْهَمَيْنِ فَأَعْطِهِمَا إِيَّاهُ وَ مُرْهُ أَنْ يَتَّجِرَ بِهِمَا. قَالَ: فَأَخَذَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله ثُمَّ خَرَجَ إِلَى صَلَاةِ الظُّهْرِ، وَ سَعْدٌ قَائِمٌ عَلَى بَابِ حُجُرَاتِ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله يَنْتَظِرُه. فَلَمَّا رَآهُ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله قَالَ: يَا سَعْدُ! أَ تُحْسِنُ التِّجَارَةَ؟ فَقَالَ لَهُ سَعْدٌ: وَ اللَّهِ مَا أَصْبَحْتُ أَمْلِكُ مَالًا أَتَّجِرُ بِهِ! فَأَعْطَاهُ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله الدِّرْهَمَيْنِ وَ قَالَ لَهُ: اتَّجِرْ بِهِمَا وَ تَصَرَّفْ لِرِزْقِ اللَّهِ. فَأَخَذَهُمَا سَعْدٌ وَ مَضَى مَعَ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله حَتَّى صَلَّى مَعَهُ الظُّهْرَ وَ الْعَصْرَ، فَقَالَ لَهُ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله: قُمْ فَاطْلُبِ الرِّزْقَ، فَقَدْ كُنْتُ بِحَالِكَ مُغْتَمّاً يَا سَعْدُ! قَالَ: فَأَقْبَلَ سَعْدٌ لَا يَشْتَرِي بِدِرْهَمٍ شَيْئاً إِلَّا بَاعَهُ بِدِرْهَمَيْنِ، وَ لَا يَشْتَرِي شَيْئاً بِدِرْهَمَيْنِ إِلَّا بَاعَهُ بِأَرْبَعَةِ دَرَاهِمَ، فَأَقْبَلَتِ الدُّنْيَا عَلَى سَعْدٍ فَكَثُرَ مَتَاعُهُ وَ مَالُهُ، وَ عَظُمَتْ تِجَارَتُهُ، فَاتَّخَذَ عَلَى بَابِ الْمَسْجِدِ مَوْضِعاً وَ جَلَسَ فِيهِ، فَجَمَعَ تِجَارَتَهُ إِلَيْهِ، وَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله إِذَا أَقَامَ بِلَالٌ لِلصَّلَاةِ يَخْرُجُ وَ سَعْدٌ مَشْغُولٌ بِالدُّنْيَا لَمْ يَتَطَهَّرْ وَ لَمْ يَتَهَيَّأْ كَمَا كَانَ يَفْعَلُ قَبْلَ أَنْ يَتَشَاغَلَ بِالدُّنْيَا، فَكَانَ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله يَقُولُ: يَا سَعْدُ! شَغَلَتْكَ الدُّنْيَا عَنِ الصَّلَاةِ! فَكَانَ يَقُولُ: مَا أَصْنَعُ أُضَيِّعُ مَالِي، هَذَا رَجُلٌ قَدْ بِعْتُهُ فَأُرِيدُ أَنْ أَسْتَوْفِيَ مِنْهُ، وَ هَذَا رَجُلٌ قَدِ اشْتَرَيْتُ مِنْهُ فَأُرِيدُ أَنْ أُوفِيَهُ. قَالَ: فَدَخَلَ رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله مِنْ أَمْرِ سَعْدٍ غَمٌّ أَشَدُّ مِنْ غَمِّهِ بِفَقْرِهِ، فَهَبَطَ عَلَيْهِ جَبْرَئِيلُ علیه السلام فَقَالَ: يَا مُحَمَّدُ، إِنَّ اللَّهَ قَدْ عَلِمَ غَمَّكَ بِسَعْدٍ، فَأَيُّمَا أَحَبُّ إِلَيْكَ، حَالُهُ الْأُولَى أَوْ حَالُهُ هَذِهِ؟ فَقَالَ لَهُ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله: يَا جَبْرَئِيلُ، بَلْ حَالُهُ الْأُولَى قَدْ أَذْهَبَتْ دُنْيَاهُ بِآخِرَتِهِ. فَقَالَ لَهُ جَبْرَئِيلُ علیه السلام: إِنَّ حُبَّ الدُّنْيَا وَ الْأَمْوَالِ فِتْنَةٌ وَ مَشْغَلَةٌ عَنِ الْآخِرَةِ، قُلْ لِسَعْدٍ: يَرُدُّ عَلَيْكَ الدِّرْهَمَيْنِ اللَّذَيْنِ دَفَعْتَهُمَا إِلَيْهِ، فَإِنَّ أَمْرَهُ سَيَصِيرُ إِلَى الْحَالَةِ الَّتِي كَانَ عَلَيْهَا أَوَّلًا. قَالَ: فَخَرَجَ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله فَمَرَّ بِسَعْدٍ فَقَالَ لَهُ: يَا سَعْدُ! أَ مَا تُرِيدُ أَنْ تَرُدَّ عَلَيَّ الدِّرْهَمَيْنِ اللَّذَيْنِ أَعْطَيْتُكَهُمَا؟ فَقَالَ سَعْدٌ: بَلَى وَ مِائَتَيْنِ. فَقَالَ لَهُ: لَسْتُ أُرِيدُ مِنْكَ يَا سَعْدُ إِلَّا الدِّرْهَمَيْنِ، فَأَعْطَاهُ سَعْدٌ دِرْهَمَيْنِ. قَالَ: فَأَدْبَرَتِ الدُّنْيَا عَلَى سَعْدٍ حَتَّى ذَهَبَ مَا كَانَ جَمَعَ وَ عَادَ إِلَى حَالِهِ الَّتِي كَانَ عَلَيْهَا. ( #كافي، ج5، ص312- 313) #حدیث
#ابو_بصير از حضرت امام #محمدباقر عليه السلام روايت میكند كه فرمود: در زمان #رسول_خدا صلّى الله عليه و آله #مؤمن تنگدست بسيار نيازمندى از اهل صفه به نام #سعد بود كه همه نمازهايش را بدون استثنا همراه رسول خدا صلّى الله عليه و آله می خواند. رسول خداصلى الله عليه و آله با مشاهده تهيدستى و غريبى او، دلش به حال وى میسوخت و میفرمو
د: اى سعد! اگر چيزى به دستم رسيد، تو را بی نياز خواهم كرد. مدّتى گذشت و چيزى به دست رسول خدا صلّى الله عليه و آله نرسيد. اين وضعيت بر اندوه وى نسبت به سعد افزود. خداوند سبحان با آگاهى از اندوه رسول خدا صلّى الله عليه و آله نسبت به سعد، جبرئيل را با دو درهم بر رسول خدا صلّى الله عليه و آله فرستاد و به آن حضرت گفت: اى محمد! همانا خداوند از اندوه تو براى سعد آگاه است. آيا دوست دارى او را بی نياز كنى؟رسول خدا صلّى الله عليه و آله فرمود: بله. جبرئيل گفت: اين دو درهم را بگير، به سعد ببخش و به او دستور بده با آنها تجارت كند. رسول خدا صلّى الله عليه و آله آن دو درهم را گرفت و براى نماز ظهر بيرون آمد. سعد نزديك درِ خانه رسول خدا صلى الله عليه و آله منتظر وى بود. رسول خدا صلى الله عليه و آله با مشاهده سعد فرمود: اى سعد! آيا میتوانى خوب تجارت كنى؟ سعد گفت: به خدا سوگند تا كنون مالى نداشتهام كه با آن تجارت كنم. رسول خدا صلّى الله عليه و آله دو درهم را به وى داد و فرمود: با اين دو درهم تجارت و روزى خدا را به سوى خود جذب كن. سعد دو درهم را گرفت و نماز ظهر و عصر را همراه رسول خدا صلى الله عليه و آله خواند. پس از نماز عصر، #رسول_خدا صلى الله عليه و آله به وى فرمود: اى سعد! در جستجوى روزى به پاخيز، كه من نسبت به تو اندوهگينم. سعد وارد بازار شد. هر چه را به يك درهم میخريد به دو درهم میفروخت، و هر چه را به دو درهم میخريد به چهار درهم مىفروخت. به اين صورت دنيا به سعد روى آورد، و مال و ثروتش زياد شد و تجارتش بالا گرفت. وى نزديك مسجد جايى گرفت و در آنجا مشغول تجارت گرديد. وقتى بلال اذان میگفت، رسول خدا صلّى الله عليه و آله براى نماز بيرون مىآمد، ولى سعد بر خلاف گذشته مشغول دنيا بود و هنوز وضو نگرفته بود و آماده نماز نشده بود. رسول خداصلى الله عليه و آله به وى فرمود: اى سعد! دنيا تو را از نماز بازداشت. سعد میگفت: چه كنم؟ آيا مالم را تباه كنم؟ به اين يكى جنس فروخته ام و میخواهم پولش را بگيرم و از آن يكى جنس خريدهام و میخواهم پولش را به وى بپردازم. مشاهده وضعيت سعد براى رسول خدا صلى الله عليه و آله اندوه بارتر از مشاهده تنگدستى و فقر وى در گذشته بود. از اين رو جبرئيل بر رسول خدا صلّى الله عليه و آله فرود آمد و گفت: اى محمد! خداوند از اندوه تو نسبت به سعد آگاه است. وضعيت گذشته وى براى تو محبوبتر است يا وضع كنونى او؟ رسول خدا صلّى الله عليه و آله فرمود: اى جبرئيل! بلكه وضع گذشته وى براى من محبوبتر است. دنياى سعد آخرتش را بر باد داد. جبرئيل گفت: همانا دوستى دنيا و اموال، فريبنده و باعث فراموشى آخرت است. به سعد بگو: دو درهمى را كه به وى دادى به تو بازگرداند؛ چرا كه كارش را به سرعت به وضعيت گذشته بازمیگرداند. وقتى رسول خدا صلّى الله عليه و آله بيرون رفت و با سعد ديدار كرد، به وى گفت: اى سعد! آيا نمیخواهى دو درهمى را كه به تو دادم به من بازگردانى؟ سعد گفت: آرى؛ بلكه به جاى آن دو درهم، دويست درهم میدهم. رسول خدا صلّى الله عليه و آله فرمود: اى سعد! من فقط آن دو درهم را میخواهم. سعد دو درهم به رسول خدا صلّى الله عليه و آله داد. پس از آن دنيا از سعد روى گرداند تا همه اموالش از دست رفت و به همان وضعيت پيشين بازگشت.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗓 #حدیث
حضرت #امام_على عليه السلام
إنَّ مَكرَمَةً صَنَعتَها إلى أحَدٍ مِن النّاسِ ، إنّما أكرَمتَ بِها نَفسَكَ و زَيَّنتَ بِها عِرضَكَ، فَلا تَطلُب مِن غَيرِكَ شُكرَ ما صَنَعتَ إلى نَفسِكَ؛
اگر به كسى خوبى كردى در واقع با اين كار خود را گرامى داشته اى و به خودت آبرو داده اى، پس به سبب خوبى اى كه به خودت كرده اى از ديگران خواهان تشكر مباش .
تصنيف #غرر_الحكم و درر الكلم ص382 و 383 ، ح8695
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال #درس_اخلاق🌹
✨✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حالتون منقلب شد، التماس دعا #اربعین_حسینی
به نام خدا
«خوبان اگر بد شوند، از همه بدترند.»
این عبارت مثل معروف زیر را تداعی میکند:
«هرچه بگندد نمکش میزنند، وای به روزی که بگندد نمک»
خدای متعال در قرآن کریم میفرماید: «... هَلْ يَسْتَوِي الَّذينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذينَ لا يَعْلَمُونَ إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ» (زمر: 9) «آيا كسانى كه مىدانند و كسانى كه نمىدانند يكسانند؟» تنها خردمندانند كه پندپذيرند.
مفهوم آیهی شریفه و استفهام انکاری آن این است که آنان که میدانند، برترند. و این مسألهای است که هر عاقل و خردمندی به آن گواهی میدهد. امّا این برتری مسئولیت زاست. و اگر عالمی به مسئولیت خود در برابر علم اعتنا و عمل نکند، به بدترین موجود در نظر خدا و خلق تبدیل خواهد.
همان طور که آیهی شریفه بر برتری عالمان دلالت دارد، مردم نیز ازعالم و افراد برتری که جزء خوبان جامعه به حساب میآیند، توقع بیشتری دارند، همانطور که از پزشک و متخصص تغذیه رعایت بیشتر بهداشت و سلامتی را انتطار دارند.
و این حقیقتی است که عقل و نقل آن را تأیید میکند. امام علی بن الحسين عليه السّلام فرموده است: «مَكتوبٌ في الانجيلِ لا تطلبوا علمَ ما لا تعلمونَ و لمّا تعمَلوا بما عَلِمتُم فانَّ العلم إذا لم يُعمَل بِه لم يزدد صاحبَه إلّا كُفراً و لم يزدد منَ اللّه إلّا بُعداً.» (منهاج البراعة، ج6، ص184) در انجیل نوشته شده است: وقتی که هنوز به آنچه میدانید عمل نکردهاید، در پی دانستن آنچه نمیدانید نباشید؛ زیرا علم وقتی به آن عمل نشود، جز به کفر صاحبش و دوریاش از خدا نیفزاید.
امام صادق(ع): «إذا رأيتم العالم محبّاً لدنياه فاتّهموه على دينكم، فانّ كلّ محبّ شيء يحوط ما أحبّ...» هرگاه عالم را دنیا دوست دیدید، او را نسبت به دین خود متّهم کنید، زیرا دوستدار هر چیز به گرد محبوب خود میگردد.»
شارح خویی نهج البلاغه راز این قضیه را دو چیز میداند:
1. وقتی عالم اهل عصیان باشد، با عصیان او مردم بسیاری بلغزند، چنان که گفته شده: «إذا فَسَدَ العالِمُ فَسَدَ العالَمُ» هر گاه عالِم فاسد شود، عالَم فاسد میشود. مثلاً کسی که خود مرتکب حرام شود و مردم را از آن بازدارد، مردم او را مسخره میکنند و بر آنچه نهی میکند، حریصتر میشوند و در کار بدش بسیاری از مردم به او اقتدا میکنند. – مثل آنکه از برخی مردم کوچه و بازار شنیده میشود درباره یک مدیر فاسد اختلاسگر میگویند: وقتی بخور بخوره، ما چرا نخوریم؟! یعنی وقتی برخی مسئولان دزدند، برخی از مردم دزدی را بر خود جایز میدانند.
در این خصوص امام صادق عليه السّلام فرموده است: «قطع ظهري اثنان: عالمٌ متهتّك، و جاهلٌ متنسّكٌ، هذا يصدّ الناسَ عن علمه بتهتكه، و هذا يصدّ الناسَ عن نسكه بجهله» . دو تن پشت مرا شکستند: عالمی که پروا ندارد آبرویش برود- آشکارا گناه میکند- و جاهل کوشا در عبادت، این مردم را با پرده دری اش از علم باز میدارد و آن با جهلش مردم را از عبادت دور میکند. (نوادر الأخبار فيما يتعلق بأصول الدين فيض کاشانی، ص30)
2. عصيان عالم با داشتن صفت علم از پلیدی شدید طینت او و بدذاتیاش و نهایت جسارتش نسبت به مولا پرده برمیدارد. و این بر خلاف جاهل است که یا چنان ساده است که تکلیفی به عهده اش نیست، و یا جاهلی فی الجملة است که شناختی مانند عالم ندارد و خدا به تناسب به او پاداش میدهد.
(منهاج البراعة في شرح نهج البلاغة خوئى)، ج6، ص: 186)
افزون بر عالمان بیعمل، در جامعه گروه دیگری نیز پیدا میشوند که عالمنما یا عالم دروغین و حقّهبازند. و چون برتری علم و عالم را در نظر مردم را فی الجمله میشناسند، بدون داشتن علم و صلاحیت خود را صاحب آن برتری جامیزنند.
امام علی علیه السلام در خطبه 87 نهج البلاغه ضمن اینکه اینان را «مرده متحرک» میخواند در وصف شان میفرماید: «و ديگرى كه او را دانشمند نامند امّا از دانش بىبهره است، يک دسته از نادانىها را از جمعى نادان فرا گرفته، و مطالب گمراه كننده را از گمراهان آموخته، و به هم بافته، و دامهايى از طنابهاى غرور و گفتههاى دروغين بر سر راه مردم افكنده، قرآن را بر اميال و خواستههاى خود تطبيق مىدهد، و حق را به هوسهاى خود تفسير مىكند. مردم را از گناهان بزرگ ايمن مىسازد، و جرائم بزرگ را سبك جلوه مىدهد. ادّعا مىكند از ارتكاب شبهات پرهيز دارد امّا در آنها غوطه مىخورد. مىگويد: از بدعتها دورم، ولى در آنها غرق شده است. چهره ظاهر او چهره انسان، و قلبش قلب حيوان درنده است، راه هدايت را نمىشناسد كه از آن سو برود، و راه خطا و باطل را نمىداند كه از آن بپرهيزد، پس مردهاى است در ميان زندگان.» (نهج البلاغة، ترجمه دشتى، ص: 149)
وقتی عالمان بیعمل بدترین باشند، عالمنما و عالم قلابی چه خواهد بود!
در ادبیات عالم بی عمل را هم به درخت بی ثمر تشبیه کردهاند و هم به زنبور بیعسل!
/حسین صفره/
#دعای_امیرالمومنین علیه السلام بعد از همه ی #نمازهای پنجگانه که در #تعقیب_نماز با آن دعا می کرد جمال الدین محمد بن علی بن #طاووس ره در کتاب #فلاح_السائل" آن را روایت کرده است. «اللَّهُمَّ صَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَآلِ مُحَمّدٍ، وَاحْرُسْنِي بِعَيْنِكَ الَّتي لَا تَنَامُ، وَاكْنُفْنِي بِرُكْنِكَ الَّذي لَا يُرام، وَاغْفِرْ لِي بقُدْرَتِكَ عَلَيَّ يَا ذَا الْجَلاَلِ وَالإِكْرَامِ، اللَّهُمَّ إِنّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ طَوَارِقِ اللَّيلِ وَالنَّهارِ، وَمِنْ جَوْرِ كُلِّ جَائِرٍ، وَحَسَدِ كُلّ حَاسِدٍ، وَبَغْي كُلِّ بَاغٍ. اللَّهُمَّ احْفَظْنِي فِي نَفْسِي وَأَهْلِي وَمَالِي وَجَميع مَا خَوّلْتَني مِن نِعَمِكَ، اللَّهُمّ تَوَلّني فِيمَا عِنْدَكَ مِمّا غبتُ عَنْهُ وَلَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي فِيمَا حَضَرْتُهُ، يَامَن لَا تَضُرُّهُ الَّذنوبُ وَلا تَنْقُصُهُ الْمغفرةُ، اغِفْر لِي مَا لَا يَضُرُّك وَأَعْطِني مَا لَا يَنْقُصُكَ إِنّكَ أَنْتَ الوَهّابُ. اللَّهُمَّ إِنّي أَسْأَلُكَ فَرَجَاً قَريبَاً وَصبَراً جَميلاً وَرِزْقَاً وَاسِعَاً وَالعَفو وَالعَافيَة فِي الدُنْيَا وَالآخِرَة، اللَّهُمَّ صَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمّدٍ، وَاغْفِر لِي وَلِوَالِديَّ وَللمؤْمِنينَ وَالمُؤْمِنَاتِ الأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَالأَمْوَاتِ، اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِمّن يُكْثِرُ ذكرَكَ وَيُتَابِعُ شُكْرَكَ، وَيَلْزَمُ عِبَادَتَكَ وَيُؤَدّي أَمَانَتَكَ، اللَّهُمَّ طَهِّرْ لِسَانِي مِنَ الكذبِ، وَقَلْبِي مِنَ النِفاقِ، وَعَمَلِي مِنَ الرَياءِ، وَبَصَري مِنَ الخِيَانَةِ، إِنَّكَ تَعْلَمُ خَائِنَةَ الأَعْيُنِ وَمَا تُخْفي الصُدورُ.
#نویسنده_سعودی پس از مشاهده #راهپیمایی_اربعین:
#خادمان #امام_حسین(ع) #کربلا را به #بهشت تبدیل کردند #آلسعود #خانه_خدا را به #کشتارگاه بدل کرد
یک نویسنده و فعال اهل عربستان پس از مشاهده حال و هوای اربعین امام حسین(ع) در کربلا، این مراسم را با مراسم حج در کشورش مقایسه کرد و خطاب به مقامات سعودی گفت: «از خادمان امام حسین(ع) یاد بگیرید.»
خانم #نداء_آلسیف» با مقایسه دو مراسم #اربعین_حسینی و #حج، نوشت، فرق است بین خادمان امام حسین(ع) که کربلا را به بهشت و گلستان تبدیل کردهاند و کسانی که خانه خدا را به کشتارگاه و مسلخ تبدیل کرده و زوار بیتالله الحرام را با جرثقیلها و بالابرها (اشاره به سقوط بالابر در صحن خانه خدا) و یورشهای «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی، کشتهاند.
به گزارش خبرگزاری فارس، این نویسنده سعودی نوشت: «وقت آن رسیده که خادمان زوار امام حسین(ع) در کربلا، فرش را از زیر پای حاتم طائی (که در بین عربها، به بخشندگی معروف است) و امثال او، که در طول تاریخ به بخشش و کرم شناخته شدهاند، بکشند...چرا که بخشش حاتم طایی در برابر بخشش اهالی عراق به زائران حسینی(ع) رنگ میبازد و به چشم نمیآید».
او در ادامه، به چرایی و علت نوشتن این مقاله خود، اشاره و تاکید کرد: «چیزی که در حقیقت مرا به نوشتن این مقاله واداشت، شوک حاصل از مقایسه بین این دو مراسم و نحوه برگزاری آن است؛ بین بخشش بیانتهای مادی و معنوی، که زائران کربلا میبینند، و ظلم و ستمی که در کشور ما در حق حجاج بیتالله الحرام میشود». خانم آل سیف، که خود از نیروهای داوطلب برای کمک به حجاج در عربستان سعودی است، ادامه داد: « تفاوت بین آنچه که زائر کربلا میبیند و آنچه که زائر مکه میبیند، زیاد است و نیاز به مقایسه نیست؛ در اولی مردم برای اینکه به شما خدمت مجانی ارائه دهند، التماس میکنند، ولی در دومی، باید دعا کنی و با توجه به سرعت موشکوار قیمت اقلام غذایی، مسکن و حمل نقل، ممکن است کارتان به گدایی و التماس هم بکشد!» به گفته وی، در «عرصات» مکه، هنگامی که زائر بیتالله از پیادهروی خسته میشود و به سمت منا در حرکت است، اگر هلاک هم بشود، چارهای جز ادامه مسیر ندارد، ولی در مسیر کربلا، صدها خیمه و موکب رایگان وجود دارند که برای استقبال از زائران و ارائه خدمات به آنها، از همدیگر سبقت میگیرند.
✍آیت الله #جوادی_آملی:
نگویید جا ماندهایم! کسی که قلب و روحش رفته #جامانده نیست. جامانده کسی ست که عشق و شور و طلب #زیارت_اربعین، به ذهنش هم نمیرسد و علاقهای ندارد. اگر به هر دلیلی اشتیاق رفتن هست و شرایطش نیست، خیری بوده و #ثواب_نیت را بردهاید. #شاکر باشید و نگویید جامانده ایم.
?
✍ #امام_صادق (ع):
#مؤمن_واقعى لازم
است که #چهار چیز داشته باشد:
1_خانه وسیع.
2_مرکب خوب.
3_لباس زیبا.
4_چراغ پر نور
👈یکی از افراد حاضر از ایشان پرسید ما که توانایی فراهم کردن این امکانات را نداریم چه کار کنیم؟
حضرت (ع) فرمودند: این حدیث علاوه بر معنای ظاهری، دارای معنای باطنی و پنهان نیز می باشد:
1_منظور از خانه وسیع، صبر است که بیانگر روح بزرگ است.
2_ منظور از مرکب خوب، عقل است.
3_منظور از لباس زیبا، حیا است.
4_و چراغ پر نور، همان علم و دانش است که ثمره آن بندگی است.
#حدیث
📚 #اصول_کافی، جلد6.
🤲زندگیتون مملو از #یاد_خدا و آرامش🌹🌹🌹
🟣 ویژه و غیرقابل باور🟣 تمام تحلیل ها را کنار بگذارید
واقعیت های لخت و عور سیاستهای امریکا در حال حاضر
آنانکه با ایران و سیاستهای آنمخالفند حتما سخنرانی ترامپ در متینگ انتخاباتی ۲۰۲۰/۹/۱۴ را بخوانند
خلاصه سخنان مستقیم و وقيحانه #ترامپ:
آقایان: امروز میخواهم با توجه به متغیرهایی که در (400) سال اخیر اتفاق افتاده به شما بگویم جهان به کجا می رود.
شما سال 1717 را به یاد دارید که تولد دنیای جدید بود . انقلاب فرانسه در سال 1789 همه چیز را تغییر داد و نظم جهانی جدید توسط پول و رسانه اداره می شود . جهانی که در آن جایی برای خدا و ارزشهاي ديني وجود نداشت .
تعجب نکنید که ما نمونه ای از این نظم نوین جهانی هستیم، این سیستم(دین و اخلاق) کار من را فاقد ارزشهای انسانی و اخلاقی می داند ، من برای این اهميتي قائل نيستم زبرا نظم نوین جهانی من را به ریاست جمهوری رسانده است،
🔯 من کسی هستم که موسسات قمار را اداره می کنم امروز من رئیس قدرتمندترین کشور جهان هستم ، بنابراین دیگر معیارهای اخلاقی حاکم نیستند . آنچه امروز بر جهان و انسانها حکومت می کنند منافع سرمايه داران است .
سیستم جهانی ما با خستگی ناپذیری به جایی رسید که اقتدار کلیسا پایان یافت ، جدایی دین از سیاست و سکولاریسم برای مقابله با مسیحیت به وجود آمد.
✊ هنگامی که کلیسا خلافت اسلامی عثمانی و یهودیت سقوط کرد ، ما آن را سرنگون کردیم وقتی که در نظم جهانی با آن درگیر شدیم. جهان امروز ، در اکثریت خود ، از یهود پرستی متنفر است ، بنابراین ما قانونی وضع کردیم که از سرمايه دارها محافظت می کند ، و اگر این قانون نبود ، یهودیان در همه نقاط زمین کشته میشدند ، شما باید درک کنید که نظم نوین جهانی جایی برای ادیان ندارد ، بنابراین امروز این همه آشوب که جهان را فرا گرفته است تولدی جدید است ، تولدی که هزینه زیادی با خون خواهد داشت و شما باید انتظار داشته باشید که دهها میلیون نفر در سراسر دنیا ، در مسير ما كشته شوند و ما به عنوان یک سیستم جهانی بجز متاسفم برای این موضوع احساسی نداریم.
✊کار ما به چیزی شبیه ماشین تبدیل شده است. ما بسیاری از اعراب و مسلمانان را می کشیم ، پول آنها را می گیریم و سرزمین های آنها را اشغال می کنیم و ثروت آنها را مصادره می کنیم ، و ممکن است شخصی بیاید به شما بگوید که این با سیستم و قوانین بشري مغایرت دارد و ما به کسانی که این موضوع را به ما می گویند خواهیم گفت که این فقط کاری است که ما باید انجام دهیم و بقيه اش مهم نيست ، مگر اين بیشتر از چيزياست كه اعراب و مسلمانان انجام می دهند . بنابراین ما حق داریم به آنها اعتماد نکنیم ، زیرا آنها نسبت به يكديگرخیانتکار و احمق هستند . خیانتکاران و دروغگویان.
اعتقاد بزرگی در جهان عرب وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکا میلیاردها دلار به اسرائیل می پردازد اما در حقیقت این اعراب هستند که میلیاردها دلار به اسرائیل میپردازند . به همین دلیل است که شما همیشه از من می شنوید که می گویم آنها باید هزینه کنند.
🟣و اما مبارزات ما با ایران به این دلیل نیست که ایران به ما حمله کرده است ، بلکه ما کسانی هستیم که سعی در نابودی آن و سرنگونی رژیم آن از ابتداي تغيير تا كنون داریم ، و این کاری است که ما با بسیاری از کشورها و رژیم ها انجام دادهایم. برای اینکه قوی ترین در جهان بمانیم ، باید همه را ضعیف کنید.
و اجازه استقلال ، قوی شدن و نفس كشيدن به آنها ندهيم .
✊ من اعتراف می کنم که در گذشته ما رژیم ها را سرنگون می کردیم و کشورها را به نام دموکراسی نابود می کردیم و مردم را می کشتيم و هستيشان را به نابودي ميكشيديم ، زیرا باید به همه ثابت کنیم که پلیس جهان هستیم ، اما امروز دیگر نیازی به پنهان شدن در پشت انگشت نیست. من قبل از شما می گویم که آمریکا از پلیس جهاني بودن به شرکتي جهاني تبدیل شده است و شرکتها معامله می کنند با کسانی که پول بیشتری میپردازند و خرید می کنند . شرکت هایی که برای ساختن آن تلاش می کنند باید تخریب شوند و هیچ جایی برای تخریب آماده تر از جهان عرب نیست
به عنوان مثال ، آنچه عربستان سعودی در جنگ خود علیه یمن هزینه کرد تقریباً معادل آنچه آمریکا در جنگ طوفان صحرا گذرانده است و آنچه عربستان سعودی به دست آورد ، در مقابل انچه كه ما بدست آورديم هيچ چيز نيست در پایان بايد گفت که باید از ما محافظت کند ، زمانی که یک میلیون دلار برای یک موشک برای از بین بردن یک اتومبیل پرداخت می کند که قیمت آن از چند هزار دلار تجاوز نمی کند از ما محافظت میکند .
⬅️ من نمیخواهم بدانم نخبگان چه میگویند و کجا هستند ، زیرا می دانم که کارخانههای تولید اسلحه کار می کنند. برای من کسانی که می میرند و کسانی که در آن منطقه کشته می شوند اهمیتی ندارد من پروژه کنترل نفت عرب را ادامه خواهم داد ، و بايد مثل قبل بر نفت ايران نيز تسلط پيدا كنيم زیرا این به ما کمک می کند تا اروپا ، چین ژاپن و دنيا را کنترل کنیم ، علاوه بر این هیچ مردم هوشياري در منطقه وجود ندارد که اگر آنها وجود داشتند ، ما نمی توانستیم خود را پیدا کنیم ، ✍️ بنابراین اجازه نمی دهیم که این مردم توسط ايرانيان بیدار شوند ، همانطور که به هیچ حزبی که در مقابل ما در منطقه ایستاده باشد ، اجازه نمی دهیم . بنابراین ما ایران را در مقابل دو گزینه قرار می دهیم . یا جنگ یا تسلیم ، و ما حداکثر آن را به آنها تحمیل کردیم. تحریم هایی که ما را به جنگی سوق می دهد که در آن هیچکس در منطقه پیروز نشود . تنها برنده نظم نوین جهانی آمريكا است و برای حفظ این پیروزی از تمام آنچه که به دست آورده ایم در تمام سطوح نظامی ، فنی و اقتصادی استفاده خواهیم کرد .
⬅️ و اگر از داخل ایران کمک شویم تنها مانع در منطقه را از سر راه برميداريم.
و من ضامن آن خواهم بود . . . .
به بهانهی بازگشت پیکر ٨ شهید مدافع حرم
بر حسب ظاهر شهدای #مدافع_حرم، امتیازاتی بر شهدای دفاع مقدس دارند، از آن جمله:
- عقل معاش، محرّک و عقل معاد مقوّم دفاع از وطن است اما دفاع از حرم، مصدّع عقل معاش و مستلزم عقل معاد است. ارتفاع جغرافیای جبهه مقاومت بلندتر از افق جغرافیای وطن است.
- بساط زرق و برق زندگی در ایرانِ دههی شصت، هنوز گسترده نبود و بازار حُبّ مال و مقام در آن روزها کساد بود. در دههی نود اما زندگیها فراختر و چشمک زدنهای دنیا بیشتر شد تا دلبریدنها سختتر از جان دادنها باشد. جنگ تحمیلی موضع جبر بود و جنگ با تکفیری موضع اختیار.
- به برکت شبکههای اجتماعیِ بی در و پیکر، مدافعان حرم آماج نیش و کنایهی دوستان و طعن و تهمت و ترور شخصیت دشمنان شدند. همقطاران دفاع مقدسیِ آنها، اما کمتر از این سنگها به پیشانی و خونها به جگر دیدند. در روزگار افسران جنگ نرم، شهید جنگ سخت شدن، کار آسانی نیست.
- مدافعان وطن، سربازان امام خمینی (ره) بودند و مدافعان حرم، سربازان امام خامنهای. ولایتمداری در عهد وصی، بسی دشوارتر از پابهرکابی در عهد ولی است. امام، انقلاب را معماری کرد و رهبری آن نهال نوپا را آبیاری. در دوران ریزشهای اساسی خواص، رویش بلباسیها از معجزات ولایت است.
#خان_طومان
✍#زهرا_محسنی_فر
⬛️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #رهبر_انقلاب: بعضیها اسم عقلانیت و #عقل را میآورند اما منظورشان #ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن است در حالیکه فرار کردن و ترسیدن، عقلانیت نیست.
🔻 #ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند زیرا عقلانیت به معنای #محاسبه_درست است!
#دعا برای #ایمنی از همه نوع #شر به خصوص #دزد و ... بگو: 👈 «أَعُوذُ بِعِزَّةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَلَالِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِعَظَمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِعَفْوِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِمَغْفِرَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِسُلْطَانِ اللَّهِ الَّذِي هُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ* وَ أَعُوذُ بِكَرَمِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَمْعِ اللَّهِ مِنْ شَرِّ كُلِّ جَبَّارٍ عَنِيدٍ وَ كُلِّ شَيْطَانٍ مَرِيدٍ- وَ شَرِّ كُلِّ قَرِيبٍ أَوْ بَعِيدٍ أَوْ ضَعِيفٍ أَوْ شَدِيدٍ وَ مِنْ شَرِّ السَّامَّةِ وَ الْهَامَّةِ وَ الْعَامَّةِ وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ دَابَّةٍ صَغِيرَةٍ أَوْ كَبِيرَةٍ بِلَيْلٍ أَوْ نَهَارٍ وَ مِنْ شَرِّ فُسَّاقِ الْعَرَبِ وَ الْعَجَمِ وَ مِنْ شَرِّ فَسَقَةِ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ.» 👉 کافی، ج2، ص 569
إِذَا أَمْسَيْتَ فَنَظَرْتَ إِلَى الشَّمْسِ فِي غُرُوبٍ وَ إِدْبَارٍ فَقُلْ: هنگام غروب آفتاب بگو: 👈«بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ صَاحِبَةً وَ لَا وَلَداً وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ كَبِّرْهُ تَكْبِيراً وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي يَصِفُ وَ لَا يُوصَفُ وَ يَعْلَمُ وَ لَا يُعْلَمُ يَعْلَمُ خائِنَةَ الْأَعْيُنِ وَ ما تُخْفِي الصُّدُورُ وَ أَعُوذُ بِوَجْهِ اللَّهِ الْكَرِيمِ وَ بِاسْمِ اللَّهِ الْعَظِيمِ مِنْ شَرِّ مَا بَرَأَ وَ ذَرَأَ وَ مِنْ شَرِّ مَا تَحْتَ الثَّرَى وَ مِنْ شَرِّ مَا بَطَنَ وَ ظَهَرَ وَ مِنْ شَرِّ مَا وَصَفْتُ وَ مَا لَمْ أَصِفْ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ» 👉 ذكَرَ أَنَّهَا أَمَانٌ مِنْ كُلِّ سَبُعٍ وَ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ وَ ذُرِّيَّتِهِ وَ كُلِّ مَا عَضَّ أَوْ لَسَعَ وَ لَا يَخَافُ صَاحِبُهَا إِذَا تَكَلَّمَ بِهَا لِصّاً وَ لَا غُولا. (کافی، ج2، ص570
4_5776195559547210771.mp3
2.82M
افشاگری بی نظیر از دکتر #کامران_غضنفری درباره #کرونا_هراسی و #شبکه_نفوذ
خیانت های دکتر #مردانی و #مینو_محرز در ستاد کرونا
#سوء_استفاده #حسن_روحانی از کرونا
لطفا تا می توانید منتشرکنید.
🌀در #قيامت #زن_زيبايی را كه به خاطر زيباييش در #فتنه افتاده است😱 و (فريب زيبايی خود را خورده؛ و بی حجابی و بی عفتی و آلودگی دامن گناه او می باشد) به پای حساب خواهند كشيد. خطاب #خداوند متعال خواهد گفت:
خدايا خودت مرا زيبا خلق كردی😌 تا اينكه در فتنه افتادم☹️. به اذن الهی، حضرت #مريم (س) را در آنجا حاضر خواهند نمود😍 و ندا خواهد شد: نگاه كن ببين تو زيباتری يا اين زن، ما او را هم در نهايت زيبايی آفريديم اما او #گناه نكرد و فريب نخورد.😊 #الكافي، ۲۲۸/۸)
👆 #حديث از #امام_صادق عليه السلام👆