eitaa logo
اندیشکده راهبردی جهاد تبیین شیخ قمی | محسن مجتهدزاده
29.9هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
7.8هزار ویدیو
618 فایل
💥محتوای این کانال #رصد_اخبار برای اساتید جهادتبیین است. ➖➖ 💠 کانال اصلی شیخ قمی: 🆔 @TablighGharb 📨ارسال پیام به شیخ قمی: @SheijQomi_tablighgharb 09383676609 فقط پیامک 🔴کانال آپارات www.aparat.com/sheijqomi 💠حمایت مالی 💳↙️ @SheijQomi2
مشاهده در ایتا
دانلود
👆🔶ادامه از بالا🔶👆 👇 👇 👇 پرسش نخست: اگر موضوع صرفاً بهره‌برداری از دستاوردهای میدان بود، چرا رهبر انقلاب با اصل این مسیر موافق نبودند؟ رهبر معظم انقلاب در یکی از مهم‌ترین بیانات خود درباره مذاکرات اخیر تصریح کردند: «علی‌الاصول بنده نظر دیگری داشتم.» این جمله از نظر تحلیلی بسیار مهم است. زیرا نشان می‌دهد ارزیابی اولیه رهبر انقلاب نسبت به این مسیر، ارزیابی مثبتی نبوده است. البته پس از آن، ایشان اجازه طی شدن این مسیر را صادر کردند و همه موظف به تبعیت از تصمیم نهایی نظام هستند. اما اصل وجود این اختلاف در ارزیابی اولیه، یک واقعیت مهم راهبردی است که نمی‌توان از کنار آن عبور کرد. اگر مذاکرات صرفاً ابزاری برای تثبیت دستاوردهای میدان بود، این پرسش مطرح می‌شود که منشأ این نگاه متفاوت چه بوده است؟ --- پرسش دوم: چرا رهبر انقلاب از افکار عمومی خواستند مراقب خطاهای محاسباتی باشند؟ در مقاطع مختلف، رهبر انقلاب درباره خطر خطای محاسباتی هشدار داده‌اند و از نخبگان و مردم خواسته‌اند تحولات را با دقت رصد کنند. وقتی عالی‌ترین مقام نظام نسبت به خطای محاسباتی هشدار می‌دهد، طبیعی است که بخشی از این هشدار متوجه تحلیل‌هایی باشد که نسبت به دشمن خوش‌بینی بیش از حد دارند یا اهداف واقعی او را نادیده می‌گیرند. بنابراین این پرسش جدی مطرح است که آیا ممکن است بخشی از جریان مذاکره‌کننده، ناخواسته یا آگاهانه، در حال افتادن در همین خطای محاسباتی باشد؟ --- پرسش سوم: چرا روایت طرف آمریکایی با ادعای «نقد دستاوردهای میدان» سازگار نیست؟ یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی هر مذاکره، بررسی روایت طرف مقابل است. مقامات آمریکایی بارها ادعا کرده‌اند که ایران در حال پذیرش محدودیت‌های گسترده‌تر در برنامه هسته‌ای، بازرسی‌های شدیدتر و تغییر برخی رفتارهای منطقه‌ای است. اگر ادعای مذاکره‌کنندگان صرفاً تثبیت دستاوردهای میدان باشد، این پرسش به وجود می‌آید که چرا روایت رسمی طرف آمریکایی، از تغییرات گسترده‌تر و امتیازات راهبردی سخن می‌گوید؟ البته ممکن است بخشی از این اظهارات صرفاً مصرف تبلیغاتی داشته باشد، اما نمی‌توان آنها را به طور کامل نادیده گرفت. --- پرسش چهارم: چرا حامیان تاریخی تغییر پارادایم از این مسیر حمایت می‌کنند؟ چرا طرفداران برجام خسارت بار از اعضای اصلی تیم مذاکره کننده هستند. ▪️ارتباط این مذاکرات با مقاله جواد ظریف در مجله فارن افرز در فروردین ۱۴۰۵ چیست؟ ▪️نکته قابل تأمل دیگر آن است که بسیاری از چهره‌هایی که در گذشته آشکارا از عادی‌سازی روابط با آمریکا دفاع می‌کردند، امروز نیز از همین مسیر حمایت می‌کنند: جواد ظریف، سید محمد خاتمی،حسن روحانی، عبدالناصر همتی و... 👈وقتی کسانی که سال‌ها از ضرورت تغییر رویکرد جمهوری اسلامی (شیفت پارادایم) نسبت به آمریکا سخن گفته‌اند، از مذاکرات جدید استقبال می‌کنند، این سؤال مطرح می‌شود که آیا واقعاً میان اهداف آنان و اهداف جریان مدعی «نقد دستاوردهای میدان» فاصله معناداری وجود دارد؟ این مسئله به تنهایی دلیل قطعی نیست، اما یک نشانه سیاسی قابل بررسی محسوب می‌شود. --- 🔶جمع‌بندی🔶 اصل دیپلماسی نه تنها مذموم نیست، بلکه یکی از ابزارهای ضروری قدرت ملی است. همان‌گونه که میدان، اقتصاد، رسانه و مشارکت مردمی نیز اجزای قدرت ملی هستند. اما مسئله اصلی آن است که دیپلماسی نباید به ابزاری برای تغییر تدریجی مبانی راهبردی جمهوری اسلامی تبدیل شود. مدعیان «نقد دستاوردهای میدان در دیپلماسی» باید به پرسش‌های مهمی پاسخ دهند: - چرا ارزیابی اولیه رهبر انقلاب نسبت به این مسیر متفاوت بوده است؟ - چرا نسبت به خطاهای محاسباتی هشدار داده شده است؟ - چرا روایت طرف آمریکایی از تغییرات راهبردی سخن می‌گوید؟ - چرا حامیان سنتی عادی‌سازی روابط با آمریکا از این مسیر حمایت می‌کنند؟ ➖➖➖➖ متاسفانه در بررسی متن زبان اصلی (اینجا مفصل گفتیم) توافقنامه مذاکرات هم بر همین تغییر رویکرد و رفع تنش میان ایران و آمریکا تاکید دارد و بند شماره یک همین مساله را به صراحت گفته و در نتیجه با شعارهای انقلاب: مرگ بر آمریکا انتقام خون رهبر قصاص ترامپ قاتل در تعارض کامل است. ➖➖➖➖ تا زمانی که پاسخ روشن و قانع‌کننده‌ای به این پرسش‌ها ارائه نشود، تردید نسبت به این ادعا که «صرفاً در حال نقد دستاوردهای میدان در دیپلماسی هستیم» همچنان باقی خواهد ماند. بنابراین مسئله اصلی نه اصل مذاکره، بلکه حفظ مرز میان «عقب‌نشینی تاکتیکی» و «تغییر راهبردی» است؛ مرزی که عبور از آن می‌تواند آثار بلندمدتی بر هویت و جهت‌گیری جمهوری اسلامی بر جای بگذارد.
هدایت شده از  | کانال کمیل |
13.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای رئیس جمهور پرده از رانت بزرگ به سپاه برداشت ولی دقت نکرد که ............... 👊نابودی اسرائیل قطعیست👊 🌷 اَلْلَّٰھُمـَّـ ؏َـجِّڸْ لِوَلیِّٖــღــڪَ اَلْفَــــࢪَجْ 🌷 کانال کمیل ☫ @chanel_komeil
هدایت شده از  | کانال کمیل |
🔺‌خیلی خوبه که این مزدورهای آمریکا و انگلیس دارن نقاب از چهره برمیدارن. شیخ فضل‌الله نوری در راه تطبیق قوانین مشروطه با شرع اسلام، با جریان‌های غرب‌زده و نفوذ استعمار انگلیس از جمله بهائیت که به دنبال تغییر هویت ملی و دینی ایران بودند، مبارزه کرد و در این راه به شهادت رسید. 👊نابودی اسرائیل قطعیست👊 🌷 اَلْلَّٰھُمـَّـ ؏َـجِّڸْ لِوَلیِّٖــღــڪَ اَلْفَــــࢪَجْ 🌷 کانال کمیل ☫ @chanel_komeil
شیوهتفاهم با آمریکا.mp3
زمان: حجم: 41.1M
💠 گفتگو با موضوع «تفاهم با آمریکا» | قسمت اول 🔺باحضور فؤاد ایزدی و کورش احمدی 🔻برنامه ی تلویزیونی شیوه شبکه ی چهار 📅 مورخ 28 خرداد 1405
عشق به مذاکره.mp3
زمان: حجم: 7.9M
عشق به مذاکره در جریانهای غربگرا و استقبال از حملات نظامی آینده به ایران در گفتگو با دکتر فواد ایزدی
نه تنها نیرو های آمریکایی از منطقه پیرامون ایران خارج نشدند بلکه سوخت رسان ها و جنگنده های اونا دوباره به پایگاه های نزدیک ایران نقل مکان کردند آخ جون جنگ این دفعه دیگه انتقام آقای شهیدمونو می‌گیریم از این آمریکایی‌ها
گندم ری! عمر سعد با هوس حکومت ری علیه امام زمان خود شمشیر کشید! با آنکه امام حسین علیه‌السّلام را خوب می‌شناخت؛ علاوه بر مقام معنوی، سال‌ها رفاقت و محبت را هم نادیده گرفت! امام علیه السلام به او فرمود از نخواهی خورد عاقبتش را باخت از گندم ری هم نخورد و شد عبرت تاریخ....
716.8K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بی شک هر کسی در هر جایگاهی با امام حسین علیه السلام با هر بهانه‌ای دشمنی کند، در دو دنیا خوار و ذلیل خواهد شد. نمونه‌ی زنده‌اش فردی حرامی به نام شریفی زارچی استادنمای دانشگاه شریف بود که در کرونا با دستکاری سامانه ایام محرم و متعلق به اعتقادات مردم را قرمز اعلام می‌کرد و عاقبتش این شد که در کنار قاتلین امام شهید و هزاران نفر از مردم ایران قرار گرفت. و امروز جیره خوار رژیم صهیونی است. همفکرانش مراقبت بیشتری کنند!
علی شریفی زارچی، استاد اخراجی شریف به دیدار پزشکیان رفت و طرح تاسیس سازمان ملی هوش مصنوعی ایران را ارائه داد. ۱۴۰۳/۰۳/۲۶ چند نفر مثل شریفی زارچی دور و بر پزشکیان هستند؟!
اگر ظریف را برای مذاکرات می فرستادیم خسارت‌ها کمتر بود لااقل بسیاری مسئولان انقلابی به او اعتماد نمی‌کردند! و‌بسیاری از نهادهای انقلابی از ترس مردم جرات نمیکردند ازش رسماً حمایت کنند. خصوصا اگر آقا پیام میداد که علی الاصول نظر دیگری داشتم که خوب نظر آقا رعایت نشد و آقایان بر مذاکره آنقدر اصرار کردند که در نهایت از رهبری مجوز بگیرند که رهبری هم در نهایت از مردم کمک خواست که بر مسولین نظارت کنند و مطالبه کنند که این افراد مسولیت و عواقب این مذاکرات با شیطان را بپذیرند.
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جبرائیلی: داری میری با امریکایی که رهبرت رو شهید کرده مذاکره کنی که ۲۴ میلیارد دلار پول آزاد کنم؟ چرا با اینایی مذاکره‌نمیکنی که ۱۳۰ میلیارد دلار از سال ۹۷ تا الان صادر کردند و ارزشو نیاوردن داخل کشور ؟؟
نظر حضرت امام ره درباره مذاکرات رزمندگان عزیز و دلاور ما اعم از ارتش و سپاه و بسیج با تکیه بر ایمان و سلاح و امید به نصرت حق و با حمایت بی‌شائبه مردم، به نبرد و دفاع مقدس خود ادامه دهند و عزمها را جزم کنند و بر دشمن زبون بتازند و با همت خود افتخار نصرت و پیروزی را به ارمغان آورند که سرنوشت جنگ در جبهه‌ها رقم می‌خورد، نه در میدان مذاکره‌ها. 7 خرداد 1367 ➖➖➖ یک مورد از خطای محاسباتی تحلیلی مسولین محترم را مفصل اینجا آوردیم: https://eitaa.com/Israel666/23238 با احترام کامل به مسولین عزیز دچار خطای محاسباتی