طبیبِ جان 🏴
. نظر اونهایی که میگن خدا همسر انتخاب میکنه درباره این سوال چیه؟! 😊 حتما جواب میدن که صبر میکنیم تا
.
اما سوال کاملا فنی هست👌
.
طبیبِ جان 🏴
. قضیه قسمت و تقدیر اینجوری حل میشه که میگم، خیلی ساده و راحت و اصلا سختش هم نکنید برا خودتون:👇 خدا
.
احسنت 👌
خیلی خوب متوجه شدین
.
طبیبِ جان 🏴
✉️پیام مخاطب
.
وقتی اراده و اختیار رو بپذیری
اون وقت به درست کردن زندگیت فکر میکنی و براش وقت میذاری. اگه فکر کنی مجبور بودی و هستی که دیگه سعی و تلاش برای اصلاح مشکل نداری. به خودت میگی خب همینه که هست و کاریش نمیشه کرد و...
.
استاد صفائی حائری رحمه الله علیه:👇
✏️ خيال نكنيم اگر كسى خوب بود تا آخر، خوب مىماند. اين نكتهایستكه من به بچّههايى كه مىخواهند ازدواج كنند، در انتخاب همسر مىگويم.
✏️ برفرض، تو همسرى مىگيرى با خصوصيات مطلوب، اما چهكسى گفته فردا كه مادرش فوت كرد، دست بچّهاش شكست يا... او عوض نشود؟! چهكسى با تو اين پيمان را بسته است؟
✏️ پس بايد بياموزى كه با طرف مقابل، در هر موقعيت و با هر شرايط، چگونه برخورد كنى. اگر تو فقط براى يكنحوه برخورد آماده شده باشى و براى يكنحوه زندگى، برنامهريزى كرده باشى، قطعاً عقب مىمانى. آن هم در دنيايى كه هم تحوّل مستمر خودش را و هم تحوّل مستمر آدمهايش را شاهد هستى...
✏️ بايد بهجاى توجيه و برونفكنى در برابر مشكلاتى كه داريم، صاف بپذيريم كه كوتاهى كردهايم و مشكلی داشتهايم. چرا اين طرف و آن طرف برويم؟ ارزيابى كنيم و در اين ارزيابىها و نظارت مستقيم، ضعفها را جمعبندى كنيم.
#همسرداری
#انتخاب_همسر
🍃 کانال رسمی طبیب جان 👇
https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba
طبیبِ جان 🏴
استاد صفائی حائری رحمه الله علیه:👇 ✏️ خيال نكنيم اگر كسى خوب بود تا آخر، خوب مىماند. اين نكتهایست
👆
این رو بخونید خیلی جالبه
رزق امروزمون هست
.
طبیبِ جان 🏴
استاد صفائی حائری رحمه الله علیه:👇 ✏️ خيال نكنيم اگر كسى خوب بود تا آخر، خوب مىماند. اين نكتهایست
.
بنده گفتم در انتخاب همسر، اختیار دست خودمون هست، جاهای دیگهی خلقت ممکن هست اجبار باشه😊. کاری نداریم به اون بحث ها
.
طبیبِ جان 🏴
. بنده گفتم در انتخاب همسر، اختیار دست خودمون هست، جاهای دیگهی خلقت ممکن هست اجبار باشه😊. کاری ندار
.
اختیار در ازدواج یعنی شما بین صدها گزینه، یک نفر رو انتخاب میکنی، بقول اون بنده خدا که میگفت تو را از بین آن همه خوبان برگزیدم
.
.
علی الاصول، انسان ها در انتخاب همسر اختیار دارند و حق انتخاب دارند. حالا ممکن هست گاهی انسان ها مجبور به یک انتخاب بشن. این اجبارِ به انتخاب رو به خدا نسبت ندین
مثلا شما در اصل در غذاخوردن اختیار داری یا در خوابیدن، اما گاهی مجبور به غذا خوردن میشی یا به زور بهت غذا میدن یا بیهوشت میکنن، اینها ربطی به اصل موضوع نداره.
#همسرداری
#انتخاب_همسر
طبیبِ جان 🏴
. علی الاصول، انسان ها در انتخاب همسر اختیار دارند و حق انتخاب دارند. حالا ممکن هست گاهی انسان ها مج
.
دایره اختیار انسان بزرگ هست. یک مثال بزنم:👇
مثلا یک خانمی دوستش رو بخاطر همسرش مسخره میکنه و دلش رو میسوزونه. از قضا چندسال بعد همسری نصیبش میشه که دقیقاااااا همون مشکلات همسرِ دوستش رو داره. تلافی میشه سرش
این هم یک نوع انتخاب هست! به این میگن اراده و اختیار انسان
#همسرداری