eitaa logo
طبیبِ جان
119.4هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
103 فایل
🌺طبیبِ جان... همراهی برای جسم و جان 💎مجموعه تخصصی جواهرالحیاة 👤مدیریت: سید روح الله حسینی 🍜تغذیه @Taghzieh_tabaie_amzaj 💼آموزشگاه @Amoozesh_Javaher 📞مشاوره @Setare_mobin 💞همسرداری @Delbarkade 🛍️فروشگاه @FJawaher 🚨تبادل، تبلیغات نداریم.
مشاهده در ایتا
دانلود
طبیبِ جان
🚨ویروس کرونا از طریق سطوح منتقل نمیشود! https://www.irna.ir/news/84325654 🔸از دید ناقل بودن کرونا
🔅نظر استاد طاهرزاده درباره وجود عامل بیماری زا در کفشداری حرم مطهر امام رضا علیه السلام 🔺سوال: با سلام: اوقات شما بخیر. استاد، مطلبی از استاد وکیلی در کتاب دارالشفای ایشان که به تازگی چاپ شده خواندم مبنی بر اینکه حرم ها با تجویز پزشکان کار تخصصی نبوده چون لازمه آن این بوده که نمونه های آزمایشگاهی در محل حرمها انجام می شده است و نباید حکم فضاهای بیرون اماکن مقدسه را به اماکن مقدسه و حرم ها تسری می دادند. بلکه باید همان روش اثبات انتقال ویروس در فضاهای بیرون حرم ها عینا در حرم ها هم تکرار می‌شد تا بتوان به آن استناد کرد و بر اساس آن این اماکن را مانند سایر مکانها تعطیل اعلام نمود. البته باید تمام مطلب ایشان را با هم درنظر گرفت اما همین مقدار، این سوال را برای بنده به وجود آورد که آیا حکم نظام عِلّی معلولی عالم در انتقال به انسان در اماکن مقدسه و سایر اماکن متفاوت است؟ آیا ممکن است همانطور که احتمال شفا در این مکانها بیشتر است احتمال انتقال بیماری کمتر باشد؟جواب: باسمه تعالی/ سلام علیکم. به نظر بنده سخن جناب استاد وکیلی یک سخن علمی و منطقی است و اتفاقاً بنده در جریان تجربیاتی هستم که قسمت میکروب‌شناسی اصفهان در کفشداری حضرت رضا علیه‌السلام انجام دادند و عجیب بود که به گفته‌ی جناب آقای دکتر اسفندیاری رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان حتی یک مورد از در آن‌جا یافت نشد، با این‌که مردم کفش‌های خود را با همان خاک‌آلودگی به کفشداری‌ها تحویل می‌دادند. حدّاقل، پیشنهاد استاد وکیلی پیشنهادی است که نباید از نظر علمی نادیده گرفته شود. موفق باشید. 🔅منبع: سایت فرهنگی لبّ المیزان👇 🌐https://lobolmizan.ir/quest/28480 https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ═══🦋 ⃟❖═══════════
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طبیبِ جان
🔰تا به حال اثرات تنظیم یک برنامه مزاجی را در زندگی تجربه کرده اید؟! 🔸سلسله مباحث انسان کامل | 7
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰راههای افزایش توانایی جسم و روح برای موفقیت بیشتر در اصلاح تغذیه 🔸سلسله مباحث انسان کامل | 8 ✍ سید روح الله حسینی @Javaher_Alhayat ✿࿐ᭂ༅•.᪥.🥙.᪥.•༅ᭂ࿐✿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴خاطره ی اولین بار نگاه به صحن علمدار... @Javaher_Alhayat ◢ ࿐❁▪️❒◌🥀 ◌❒▪️❁࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰برخی روایات درباره خواب 3⃣ @Javaher_Alhayat ◢ ࿐❁☘❒◌😴◌❒☘❁࿐
14.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حقیقت توحید ولایی 🔸همه هستی به منزله قُوا و ابزاری برای آن انسان می شوند. 🔹همه هستی بدن آن انسان می شوند و انسان کامل روح آن بدن می شود. حجت الاسلام https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ═══🦋 ⃟❖═══════════
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️شور چشمی و چشم زخم 🎙علامه حسن زاده آملی @Javaher_Alhayat ◢ ࿐❁☘❒◌🌙◌❒☘❁࿐
طبیبِ جان
💥 کسی که از یک حَبّه‌قند نمی‌گذرد، چطور می‌تواند از یک کله‌قند بگذرد؟! آیت الله ميرباقری: ◀️ «انسا
💥 اگر خمس مالت را نمی‌دهی یا برای رضای خدا از خوابت نمی‌گذری، چگونه می‌توانی در راه خدا از جانت بگذری؟! 💥 اگر انسان در کوچک‌ها، مخیر به بهشت و جهنم و بین دنیا و آخرت و مخیر بین رضای خدا و لذت نفس می‌شود و لذت نفس را ترجیح می‌دهد، دلیلی ندارد که وقتی به امتحانات بزرگ رسید بتواند پا بر روی هوای نفسش بگذارد! ◀️ این "شکر" و "کفر" در هر نگاه و حرکتی و خوردن و خوابیدن و در کوچک‌ترین موضع‌گیری‌های انسان وجود دارد و در همۀ اینها بهشت و جهنم هست. اگر انسان در کوچک‌ها، مخیر به بهشت و جهنم و بین دنیا و آخرت و مخیر بین رضای خدا و لذت نفس می‌شود و لذت نفس را ترجیح می‌دهد، دلیلی ندارد که وقتی به امتحانات بزرگ رسید بتواند پا بر روی هوای نفسش بگذارد! ◀️ انسان آن‌گاه که می‌فهمد باید از لذت این غذا بگذرد و غذای بهتر را به دوستش بدهد، جای بهتر را برای دوستش در نظر بگیرد، لباس بهتر را برای دیگران بخواهد، و جایی که می‌فهمد باید این گذشتِ کوچک را بکند، اما حاضر به این کار نشود، چطور می‌شود که در راه خدا بتواند گذشت‌های بزرگ کند؟ آن‌گاه که آدم نمی‌تواند برای خدای متعال از خوابش بگذرد، چطور می‌تواند از جانش بگذرد؟ آن‌گاه که انسان برای خدای متعال حاضر نیست حق واجبی که در مالش قرار داده، ادا کند، چطور حاضر به فداکاری‌های بزرگ می‌شود؟! خدای متعال به انسان می‌فرماید من رزق تو را می‌دهم، هرچه خرج کردی و خوردی اشکال ندارد، ولی هر مقدار زیاد آوردی واجب است یک پنجمش را بدهی. انسانی که حاضر نیست این حد از مالش گذشت کند و در راه خدای متعال، یا اصلاً دنبال حساب و کتاب نیست یا اگر هست دنبال راهی می‌گردد که به‌طرف خودش جذب کند، این انسان چگونه در راه خدا از جان خودش می‌گذرد؟ انسانی که بخشی از این مازاد مالش را که سهم ولی معصوم خداست حاضر نیست بدهد و واجب هست، چگونه می‌تواند در راه ولی معصوم خدا برود و در رکاب او بجنگد؟! بزرگواری از فرد دیگری نقل می‌فرمودند که: آنهایی که امام حسین (ع) را شهید کردند، [در جایی] از یک شربت آب نتوانسته بودند بگذرند، و امثال این [تعلقات]، آنها را کم‌کم به طمع‌های بزرگ کشاند. ◀️ اگر از لذت‌های کوچک، در راه خدای متعال بگذرم و با خدا تجارت کنم، مهیای بزرگ‌ترها می‌شوم. خدای متعال می‌فرماید ما به آنها گفتیم شما نماز بخوانید، فعلاً جهاد واجب نیست. اینها مدام می‌گفتند چرا جهاد را واجب نمی‌کند؟ مهیا نشدند و وقتی جهاد را برایشان واجب کردند، به‌جای اینکه مهیا شده باشند و خوف خدا در دلشان جا گرفته باشد و توکل و اعتقاد خدای متعال در دلشان جا گرفته باشد، از دشمن می‌ترسیدند! «يَخْشَوْنَ النَّاسَ كَخَشْيَةِ اللهِ‌ أَوْ أَشَدَّ خَشْيَةً». لذا حاضر نشدند بروند! بنابراین انسان نباید معصیت‌های کوچک را، تا وقتی به معصیت‌های بزرگ نرسیده، معصیت حساب نکند! نباید منتظر باشد که کار به مرحلۀ‌ نهایی برسد؛ چون آن‌وقت اگر امر مردد بین بهشت و جهنم شود، چه امیدی هست که موفق شود؟ انسانی که در اول، از لذت‌های کوچک نمی‌گذرد، چطور می‌تواند به خودش امیدوار باشد و چه اعتمادی هست که وقتی پای لذت‌های بزرگ‌تر پیش آمد، بر نفسش غالب بیاید؟ اگر شیطان و نفس در امور کوچک حریف من می‌شود و من این اندازه حاضر به مقابله نیستم، چطور در امور بزرگ توانا خواهم بود؟ لذا روایات می‌فرماید هیچ گناهی را شما کوچک نشمارید! نگویید این گناه مهم نیست، من این گناه را می‌کنم و گناه مهم‌تر را ترک می‌کنم! آدم چه می‌داند که اگر گناه کوچک را مرتکب شد، بعد از آن موفق می‌شود گناه بزرگ را ترک کند!» https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ࿐❁🍀❒◌🦋◌❒🍀❁࿐
طبیبِ جان
◦•●◉✿ ۴٠ روز اصلاح تغذیه ✿◉●•◦ 🔰 چله دوم اصلاح تغذیه از فردا صبح شروع میشود ان شاء الله. مواردش خ
🌷سلام علیکم. خداروشکر. احسنت به تلاش ما مادر پرتلاش کار فرهنگی و تغییر سبک زندگی با استمرار آن در بلند مدت نتیجه بخش هست👌 در رابطه با این پیام یک مطلبی را تقدیم میکنیم👇
🔰 در حکمت 163 نهج البلاغه حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند: الناس اعداء ما جهلوا. یعنی انسانها دشمن هستند با چیزهایی که نسبت آنها جهل دارند. 🔺یعنی نمیدونند چی هست و چه کارایی هایی داره پس با اون دشمنی میکنند و ازش دوری میکنند. 🔅داشتم تو شرح های نهج البلاغه، شرح این حکمت رو مطالعه میکردم که رسیدم به این شرح که واقعا زیبا و دلنشین بود. در کتاب منهاج البراعه در شرح این حکمت می فرماید: 👈 جهل یعنی ظلمتها و تاریکی های متراکم در فضای قلب انسان. که این ظلمتها و تاریکی ها خودشون طبقه ها و مراتب دارند. جایی که ظلمت و تاریکی باشه اونجا محل خصومت و دشمنی و ترس و وحشت هست. 🔸بخاطر همین هست که می بینید کودکان یا اونهایی که عقلشون ضعیف هست در تاریکی شب میترسند و خیال میکنند که هر چه می بینند یک حیوان یا دشمن درنده هست. 🔹آدم جاهل در تاریکی جهل خودش متکبر هست و مغرور!(چون جاهل هست متکبر هست) و توهّم میزنه هر چه که نسبت به اون علم نداره و نمیدونه چی هست پس اون دشمنش هست و میخواد به اون ضرر برسونه و ازش میترسد و فکر میکند اون چیز مانع رسیدن به اهدافش هست. 👈اکثر دشمنی های بین مردم بخاطر جهلشون و کمبود معرفتشون هست. ( منهاج البراعه ج21 ص 250) 1⃣ https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ═══🦋 ⃟❖═══════════