eitaa logo
جبهه روایت قدس
180 دنبال‌کننده
153 عکس
29 ویدیو
0 فایل
جنگ جنگ روایت‌هاست، و در جبهه‌ی روایت قدس است که جنگ حقیقی شناخته می‌شود. این جبهه فراتر از جنگ و به وسعت تاریخ اثرگذار است. برای ارسال مطالب ارزشمندتان و ارتباط با ادمین کانال به آیدی زیر👇 مراجعه نمایید: @ghabehasht
مشاهده در ایتا
دانلود
جبهه روایت قدس
🔺️بخشی از جلسه چهارم روایت قدس 🔸روایت‌فتح، زبان جنگ ما 🗓 ٣ آبان ماه @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
📌 جنگ، جنگ روایت‌هاست/ ۵ «حضور» به این معناست که در لحظه حرف‌هایی می‌زنیم که شاید حتی مال خودمان هم نیست.
این‌جاست که زبان به سخن می‌آید از «درد» و این‌جاست که روایت فتح دیدن دارد.
یعنی ما در گفت‌وگو با روایت فتح، امروز به حرف می‌آییم و این جایگاه مهم روایت فتح به عنوان زبان سینماست. جایگاه روایت فتح جایگاه یک فیلم نیست که حالا این را ببینیم در کنارش هم یک چیز دیگر از قدس ببینیم. روایت فتح زبان جنگ امروز ماست و امروز از هر روز دیگری مستندهای روایت فتح گویاتر است. امروز کسی نیست که این مستندها را ببیند و در گوشش چیزی زمزمه نشود و احساس نکند که کاری باید بکند. این‌ها فرع بر آن حضور است. یعنی حضوری در مستندها هست که وقتی ما جلوی آن قرار می‌گیریم انگار می‌رویم آنجا و دوباره اینجا حاضر می‌شویم. اینجاست که روایت فتح اساس مسیر جبهه روایت قدس است. @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
سلسله جلسات روایت قدس 🔸تماشای مستند‌های روایت فتح و متن خوانی کتب شهید آوینی 🔸️گفتگو و تلاش در جهت روایت رویداد طوفان الاقصی با زبان هنر 🔺️"جلسه ششم" ⏰️زمان:پنج شنبه ۲۵ آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء 🕌مکان: خیابان بزرگمهر، چهارراه نورباران، کوچه شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، ساختمان آستانه @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
خواهی آمد..! و زیتون های فلـسـطـیـن دوباره سر سبز و خرّم خواهند شد... و خفاش های خون آشام صهیونیست در خاک مَذِلَّت خواهند نشست... نقّاش: فاطمه دهقانی 🗓 ۳ آبان ماه @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
جبهه روایت قدس
#روایت_قدس 🔸️تفاوت سحر و معجزه، تفاوت اسرائیل و حماس و دیدن این تفاوت در مواجه با تکنیک 🗓۱۴ آبان م
📌جنگ، جنگ روایت هاست./ ۶ نسبت گام‌هایی که شهید آوینی در سینما گذاشته است به کار امثال دیزنی، مثل نسبت حماس است به اسرائیل؛ مثل معجزه است نسبت به سحر؛ مثل موسی است نسبت به ساحران. جای فکر دارد که این تفاوت در چیست؟ اسرائیل چه می‌کند؟ حماس چه می‌کند؟ بر خلاف اسرائیل که برنامه‌ای صد ساله دارد از الآن تا آینده و خیلی به ابزارهایش، به گنبد آهنین و... می نازد؛ طوفان‌الاقصی اتفاق می‌افتد در حالی‌که حتی نزدیک‌ترین همراهان حماس هم از آن خبر ندارند. اسرائیل ابزارهایش را مقدس می‌داند و نگاهش بشدت فنی است. مثل ساحران که تمام تلاششان را می‌کنند که ابزارهایشان را به خدمت بگیرند و مخاطبشان را فریب بدهند. برخلاف موسی که خدا به او می‌گوید عصایت را بینداز. موسی دنبال آتش می‌گردد، یک دفعه می‌بیند که به رسالت رسید. خدا به او می‌گوید عصایت را بیانداز، دستت را زیر لباست ببر، دربیاور ببین چه می‌شود. و موسی یک‌دفعه می‌بیند که صاحب تکنیک است. عصای حضرت موسی، تکنیک حضرت موسی است. تکنیک به معنای راهی که اجازه پیامبری به او می‌دهد. توانمندش می‌کند برای اینکه با فرعون مقابله کند.درقابل فرعون برای مقابله با موسی برنامه‌ریزی می کند. موسی امیدش به خداست. منتظر است که خدا اتفاقی رقم بزند. ادبیات سحر و معجزه اساسا دونوع ادبیات متفاوت است. با انقلاب اسلامی و پس از آن، وارد نوع جدیدی از مواجهه با پدیده‌ها شدیم که مثل نسبت عصای موسی با سحر ساحران است. در جهانی که همه چیزش بر اساس سحر ساحران بود، روال معکوسی پیش‌گرفته شد و نسبت شهید آوینی با سینما چنین چیزی است. مثل نسبت روایت فتح با فیلم‌هایی که تمام فنون را برای تسخیر مخاطب به خدمت می‌گیرند. شهید آوینی رها، کار خودش را می‌کند. ادعای تسلط هم ندارد. جست‌وجو می‌کند و نتیجه را منتقل می‌کند. «بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک».
رزمنده‌ای است که می‌آید سراغ سینمای مستند. ممکن است این قضیه برای ما از غزه شروع شود، که می‌شود.
فرض کنید می‌خواهیم برای فلسطین کاری انجام دهیم، می‌آییم سمت ابزارها، یک دفعه می‌بینیم این ابزار برایمان جذاب است، یک دفعه می بینیم ابزار را یاد گرفتیم، یک دفعه می بینیم کاری با آن کردیم! زمان، زمان این تحول است! ادبیات اسرائیلی که فکر تمام نظام‌های انیمیشن و فیلم‌سازی مبتنی بر آن نگاه است؛ مبتنی بر برنامه‌ریزی و ابزارهای خوب و تخصص است. زبانی که حماس دارد در آن زندگی می‌کند و اجازه جنگیدن پیدا می‌کند، چیزی است که از انقلاب آمده است. باید ببینیم می‌توانیم همانجوری که حماس موشک می‌سازد فیلم و انیمیشن بسازیم؟ روال‌های مرسوم را کنار بزنیم، و از راهی پیش برویم که تکیه‌اش بر باور و جست و جو از طریق ابزار است. همان کاری که شهید آوینی می کند: تلاش برای شناخت اتفاقی که در دفاع مقدس رخ می‌دهد؛ از دریچه تکنیک. روش آوینی اشراقی است. دقیقا مثل حضرت موسی. یعنی من نمی‌نشینم طراحی کنم، تمرین کنم، بعد کاری را انجام بدهم. عصا را می‌اندازم، یک دفعه خودش می‌شود. برای مثال، جبران می کنم همین‌گونه بود. فیلمنامه درباره عملیات بدر بود. حین گشتن دنبال عوامل کار، به هر کسی بر می خوردیم، یک شهید در عملیات بدر داشت. این‌جاست که احساس می‌کنی شهدا شما را کشیده‌اند و گذاشته‌اند اینجا. ما نبودیم که این کار را می‌کردیم، دیگری ما را کشید. در این نگاه به نتیجه رسیدن برایمان مهم نیست. «جنگ ما جنگ این روایت است». روایت فتح، روایتی است که در آن ابزار مرده و وسیله انتقال پیام نیستند و این معنایی مقدس در ذهن ما نیست. روی زمین می بینیم که شد! می‌بینیم که تلاشمان در حدی نبود که نتیجه‌اش این طور بشود، ولی شد. با روایت قدس باید به این تفاوت‌ها فکر کرد. این پدیده است که اجازه می دهد عصای موسی بشود اژدها! @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
🔸️گردهمایی و اجتماع مردمی برای فلسطین 🔸️همزمان با سراسر کشور 🗓شنبه ۲۷ آبان ماه ⏰️ ساعت ۱۵ 🌉 پل بزرگمهر @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
روایت قدس_جلسه ششم.mp3
15.25M
🔻جلسه ششم 📆 ۲۵ آبان ماه 🎙گفت‌وگو با محوریت مستند روایت فتح، قسمت عروج 🔸️روایت، التیام درد بازماندگان 🔸️فکرکردن به چگونگی تصویر ‌کردن شهادت 🔸️بازتاب تصاویر عملیات‌های حماس و غزه، و تاثیر فرم تصویر برداری در روایت 🔸️انس با مرگ و شهادت (کربلا) آمادگی برای حرکت و رفتن به قدس @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تزيين السماء بزينة الكواكب، إيجاد السماوات والأرض من عدم، تعاقب اللّيل والنّهار، رفْع السّماء بلا عمد ونجومٌ كانت سببًا في هداية النّاس في ظلمات البر والبحر، كلّها آيات تدعو إلى الإستغراق في التفكّر في عظيم صنع الله وإنارة القلب بذكره سبحانه حتّى ترشد صاحب هذا القلب إلى الربّ المعبود وحده سبحانه. (صحراء النقب -فلسطين) آراستن آسمان به زيور ستارگان، آفرينش آسمانها و زمين از هيچ، پياپي شب و روز، برافراشتن آسمان بدون ستون و ستارگان كه دليل هدايت مردم در ظلمت خشكي و دريا بوده است. همه آیاتی که دعوت به تدبر در کار بزرگ خدا و نورانی کردن دل با یاد او می کند، سبحان اوست تا صاحب این دل را هدایت کند. (صحرای نقف - فلسطین) @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
جبهه روایت قدس
تزيين السماء بزينة الكواكب، إيجاد السماوات والأرض من عدم، تعاقب اللّيل والنّهار، رفْع السّماء بلا عم
تو چیستی ای شب دل‌انگیز؟ تو را چه شده که این چنین بی‌تاب و بی‌قرار گشته‌ای؟ سنگینی چه سری در نهانت این چنین قلبت را شعله‌ور ساخته؟ در جست‌وجوی چه کاری آخر؟ ای شب... حامل چه سخن و رازی برای ما هستی؟ تو را چه شده که گویی درهای آسمان را گشوده‌اند و راه زمین به آسمان این چنین هموار و کوتاه گشته؟ چه شده که امشب شهادت نامه‌ی عشاق امضا می‌شود؟ زیر لب چه زمزمه‌ای داری؟ در این برهوت تاریکی تو را چه شده که این چنین می‌درخشی؟ شب عاشورایی دگر برپا شده؟ و یا چون شب قدری که اهالی زمین و آسمان قرآن به سر دست به دعا شده‌اند؟ ای شب رازآمیز چه تقدیری برای ما مقدر شده که این چنین غرا ندای الرحیل به گوش می‌رسد؟ آیا این صدای نفخ صوریست که جان‌های مرده و بی روح ما را زنده می‌کند؟ یا صدای هل من ناصر ینصرنی ست که در گوش زمان طنین‌انداز گشته؟ ای شب... چه باک سهمگین بتاز... که زمانی که تو آرام گیری جهان دیگری برپا خواهد شد والیل اذا سجی ای شب... سوگند که ما می‌دانیم پرودگارمان ما را رها نکرده و تو نویدبخش طلوع فجری در این برهوت... تو نه تاریک که عین نوری... راهگشا و خط شکن بکن ای صبح طلوع که فردا چشم انتظار ماست... 🗓 ۶ آبان ماه @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
《سلسله جلسات روایت قدس》 🔸تماشای مستند‌های روایت فتح و متن خوانی کتب شهید آوینی 🔸️گفتگو و تلاش در جهت روایت رويداد طوفان الاقصی با زبان هنر 🔺️"جلسه هفتم" ⏰️زمان: شنبه ۲۷ آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء 🕌مکان: خیابان بزرگمهر، چهارراه نورباران، کوچه شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، ساختمان آستانه برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید: 09373401445 @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
📝 خدایا مگر چه در این مردم دیده‌ای که این‌گونه آن‌ها را به پیش خود فرامی‌خوانی؟ و مگر نه این‌که گفته‌اند شهدا جایشان در ملکوت است... «و در جوار قرب حق، عند ملیك مقتدر، به آن‌جا كه باید رسید رسیده‌اند.» نمی‌دانم و میان ظاهر آن‌چه می‌بینم، خشم و ترس و وحشت این اتفاقات و آن‌چه در عمق و پس آن جاری است در رفت و آمدم... خدایا چگونه آن‌ها را قلبی چنین مطمئن عطا کردی، که پس از این همه سال جنگیدن هنوز ایستاده‌اند؟ نمی‌دانم در میان اقوام پیامبران و در تاریخ نبوت قومی بوده‌اند که ایستادگی را به این مردم درس داده باشند؟ یا قرار بوده آن‌ها در آخرالزمان طلایه‌دار صبر و مقاومت باشند؟ و هر کدام کربلا را با پوست و جان خود لمس کنند؟ و خون همه این کودکان هم‌چون خون علی‌اصغر نه بر زمین بلکه به آسمان برود و عالمیان را فرابخواند تا صدایشان گوش صُم و بکم های اسرائیلی را پاره کند. این خون جاری است و زنده می‌کند. بهای بزرگی است، نه برای چیزی بهتر که برای همین اکنون که بر تو می‌گذرد، ای جوان فلسطینی... که مگر زندگی و حیات به غیر از زندگی این‌چنینی معنایی دارد؟ می‌دانم که از اکنون به بعد، زندگی بر ما آسان نخواهد بود... و معنایی نخواهد داشت مگر در نسبت جنگی که تو در آن پا گذاشتی... و زندگی بدون این مبارزه بی‌معناست. راستش با مقاومت تو تازه برایمان فوتبال جایش را پیدا کرد، فوتبالیست‌ها علت دویدن هایشان را یافتند... مثل آن فوتبالیستی که بعد از زدن گل، پرچم تو را به دست گرفت، و تماشاچیان علت تشویقشان را... هنر فهمیده کجا نظر کند، قلم فهمیده از چه بگوید، صدا فهمیده کجا فریاد شود و بلند تو را بخواند، و زندگی فهمیده کجا دل به مسلخ عشق بگذارد و سر بر مراد عشق بنهد و مگر حیات غیر از این است... «بکشید ما را زنده تر می‌شویم...» و مگر نه این‌که همه‌اش عین هنر است... «رقص اندر خون خود مردان کنند...» تو آمدی، تو ایستادی تا یادمان بیاوری، خواهری را، برادری را، مادر بودن و پدر بودن را و تکرار کنی کربلا را آن غربت حسین را که با علی‌اصغرِ در آغوشش به سمت خیمه می‌رفت، که بر بالین علی‌اکبر چه حال داشت... و اگر تو نبودی و نمی‌ایستادی کربلا به یادمان نمی‌آمد. و شاید دیگر درک نمی‌کردیم که زینب پس از شهادت برادرش، پسرانش و برادرزاده هایش چه کشید؟ راستش مدت‌ها پیش برایم سوال بود که چگونه چنین طاقتی می‌توان داشت، که در یک روز خانواده‌ات را از دست بدهی و باز بایستی... و تو ای قدس به ما نشان دادی نشان دادی که چگونه شهیدی را در راه خدا می‌دهی و دوباره می‌ایستی و می‌دانی که آن شهید نزد خدا عزیز است، و خودت چشم انتظار رفتن به سوی او می ایستی و می‌جنگی و چه زیباست که همین‌جا زندگی عزت می‌گیرد و حیات دلیل می‌یابد برای بودنش، مرگ و زندگی فقط برای زنده ماندن دیگر رنگ می‌بازد و تمام دنیا مقابلمان پوچ می‌شود، چون تو نشان دادی ما رایت الا جمیلا را... به قلم: خانم مهوری 🗓 ۱۱ آبان ماه @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
50.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. در وسط خاکستر بلاست. گویی ابراهیم از میانه‌ی آتش بدر آمده که این‌چنین آرام و مطمئن است یا هم اسماعیلی است که تن به ذبح عظیم داده است. همه‌چیزش را بخشیده و از اینکه جایی در کلمات خدا گنجانده شده جان می‌گیرد! ...وَبَشِّرِ الصّابِرينَ... 🎥 بشارت صبر 🔸 لینک با کیفیت این ویدئو https://www.aparat.com/v/KQZR9 @soha_sima
جبهه روایت قدس
. در وسط خاکستر بلاست. گویی ابراهیم از میانه‌ی آتش بدر آمده که این‌چنین آرام و مطمئن است یا هم اسما
او با این کلمات برای خودش خانه‌ای ساخته و در آن قرار گرفته و با آن زندگی می‌کند. این کلمات اند که زندگی او را گرم و روشن می‌کند. 🔹️روایت با آشکارگی حقیقت زبان، سلاح و خانه‌ای برای حضور می‌سازد‌. @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
هدایت شده از جبهه روایت قدس
🇵🇸 جبهه روایت قدس، انتظار زبانی نو 《سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ (آیه ۱، سوره اسراء)》 🔸حماسه طوفان الاقصی طلوع دورانی جدید با نظمی نوین برای جهان را نوید داد. اهالی دردمند هنر و رسانه از همان روزهای اول دست به کار شدند و به مبارزه جهانی علیه رژیم صهیونیستی پرداختند. با شروع هر مبارزه آنچه بیش از همه اهمیت پیدا می‌کند شناخت نوع مبارزه و ابعاد صف آرایی آن است. 🔹تجربه هشت‌ساله دفاع مقدس، در زمینه‌ی نظامی اثبات کرده است که شناخت از وضعیت صف‌آرایی، می‌تواند حتی از خود جنگیدن مهمتر باشد و موجب انسجام جبهه‌ی خودی و جلوگیری از خودزنی‌های ناخواسته شود. جنگ امروز، ادبیات خاص خودش را خواهد داشت چرا که «این جنگ، جنگ روایت‌هاست.» از طرف دیگر، حماسه امروز صبر خانواده ها در غزه چنان عظیم و بی‌نظیر است که از ابعاد مختلفی می‌توان آن را نورانی تر از دفاع هشت ساله ایران دانست. 🔸امروز هنر و کار هنری بدون توجه به مسئله فلسطین و درک رویداد طوفان الاقصی بی معنا و بی تاریخ خواهد شد. زمان، زمان فتح و فصل، فصل رویش هنر و هنرمندی است. این‌جاست که هنر نقشی تازه ایفا می‌کند و با نظر به راه شهیدان و گوش سپردن به فریاد تاریخی آنها راهی دیگر پیموده و در نقطه عطفی همچون انقلاب و دفاع مقدس جان و معنایی تازه می‌گیرد. 🔹امام راحل در اواخر عمر شریفش در پیامی به هنرمندان، «شهیدان» را هنرمندان حقیقی دانست و اهالی هنر را به راه شهدا توجه داد و فرمود : «خون پاک شهیدان جبهه های حق علیه باطل سرمایه زوال ناپذیر هنر است». در این دوران جدید، می توان منتظر ظهور زبانی نو بود که متناسب با جهان آینده است و پیشتازانه خبر از احوال آینده می‌دهد. همانطور که متن‌ها و مستندهای شهید آوینی چنین جایگاهی دارد. او در نوشته‌هایش از انفطار صورت تا رستاخیز جان و آینه جادو در قالبهای مختلف هنری به دنبال این زبان نوی برآمده از انقلاب و دفاع مقدس می‌گردد و در مستندهای روایت فتح، خود این زبان را می‌گشاید. 🔹جبهه روایت قدس یک دعوت است. دعوتی برای اهالی هنر تا به هرچه آموخته اند و به کار بسته‌اند نظری دوباره افکنده و با شنیدن روایتی که از سرزمین قدس به گوش می‌رسد گامی جدید در راه بگذارند. دعوتی است برای شیفتگان کلام و مرام شهید آوینی تا در این زمان، زبان آوینی را از درون خود بشنوند و بگویند. دعوتی است برای همه دلبستگان به قدس که ندای امروز را شنیده‌اند اما خود را هنرمند و اهل هنر نمی دانند. دعوتی است تا آنها بدانند که زمان تحول‌های بزرگ فرا رسیده و می‌توانند با شیدایی امروزشان، در کار با تکنیک یک شبه ره صد ساله طی کنند. @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
جبهه روایت قدس
#روایت_منظوم 🎙شعرخوانی سرکار خانم اطهری در جلسه روایت قدس خودم را دوربینی رو به یک دیوار می‌بینم خ
‌‌ 📖سر هر پیچ تاریخی پلی محکم میان ماست چرا جغرافیا را من فقط دیوار می‌بینم 🗓 ۲۵ آبان ماه 🖋خطاط: خانم ژ.اطهری @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
28.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️تیتراژ پایانی روایت فتح،خیلی عجیب است. روایت فتح معمولا درباره شهید و شهادت است، مخصوصا قسمت عروج که اصلا موضوع‌اش همین است؛ هم خودِ شهید، و هم خانواده‌اش که دارند صبورانه با شهادت عزیزشان مواجه می‌شوند. 🔸️تیتراژ این است: نوای کربلا کربلا ما داریم می‌آییم، و بعد جملات شهید بهشتی و دعاهایی که می‌کنند. یکی از دعاها برای امت ایران است که به کمال نترسیدن از مرگ رسیده‌اند. بعد مداحی دوباره می‌خواند که ما چه شهیدهایی دادیم. یکی از شهدا، همین شهید بهشتی است. بعد می‌پرسد: کربلا چیست؟ -کربلا را تو مپندار که شهری ست میان شهرها ... و این را جز اصحاب سیدالشهدا درک نمی‌کنند. این جمله آخر خیلی عجیب است:《کربلا ما می‌آییم تا بر خاک تو بوسه زنیم و آنگاه، روانه دیار قدس شویم.》یعنی کمال نترسیدن از مرگ، انس با مرگی که ما را آماده حضور در کربلا می‌کند. @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
جبهه روایت قدس
#روایت_قدس 🔸️تیتراژ پایانی روایت فتح،خیلی عجیب است. روایت فتح معمولا درباره شهید و شهادت است، مخصوص
🔹️اگر ما این را در زمان خودمان ببینیم و قیاس کنیم معنا پیدا می‌کند. در زمانه‌ای هستیم که به طور اعجاب انگیزی مرگ به بازی گرفته می‌شود، یعنی مردم، دو دسته‌اند: یا با مرگ و اتفاقات غزه انس پیدا می‌کنند، یا اینکه نمی‌توانند ببینند، و سعی می‌کنند، آن‌ها را بپوشانند که بتوانند زندگی کنند. و ما چاره‌‌ای جز این نداریم که یا با مرگ مانوس بشویم، با دیدن این کودکان شهید غزه؛ یا بپوشانیم، یعنی کفر پیشه کنیم. یعنی انگار وسعتی برای رسیدن به کربلا دارد بوجود می‌آید، وسعتی که اجازه رفتن، و حرکت به سمت قدس می‌دهد. شما به کربلا که برسید، به معنای انس با مرگ و شهادت، حالا آماده حرکت به قدس هستید. به همان معنای قرار آخرالزمانی. یک همچین تاریخی دارد پیش می آید! وسعت آمادگی و درک و انس با مرگ. و ما وقتی می‌گوییم روایت قدس، باید خودمان را در یک همچین مسیری ببینیم، مسیری، از کربلا به سمت قدس آخرالزمانی. روایت قدس، مثل پوستری که برای جلسات روایت قدس طراحی شده، مثل ناقوس کلیسا، و اذان مسجد می‌ماند ‌که وقتی به صدا در می آید نشانه‌ی فراخواندن است، یعنی الان وقتش است! بیایید به این سمت. @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
دعوتید به 🇵🇸 جبهه روایت قدس 🇵🇸 آماده‌باش‌ اهالی‌هنر،ادب‌ورسانه‌ اصفهان‌ برای‌ صف‌آرایی‌ دربرابر‌ رژیم‌صهیونسیتی 🗓 چهارشنبه ۱ آذرماه ۱۴۰۲ ⏰ بعد از نماز مغرب (ساعت ۱۸) 📌 خیابان بزرگمهر ٫ کوچه ۶۴ ٫ مسجد حضرت قمربنی‌هاشم(س) ٫ طبقه سوم 🔻جنگ، جنگ روایت‌هاست و حضور در این جبهه مستلزم شناخت صف‌آرایی دو روایت و دو جهان: روایت حق‌جویانه فلسطینی در برابر روایت قدرت‌طلبانه اسرائیلی، روایت فتح جان‌ها در برابر روایت هالیوودی از خواست‌ها و رؤیاهای انسان... @Jebhe_revayate_Quds 🇵🇸 یاران مقاومت : 🇵🇸 @YaranMoghavemat
دعوتید به جبهه روایت قدس 🇵🇸 @Jebhe_revayate_Quds 🇵🇸 🔹جبهه روایت قدس یک دعوت است. دعوتی برای اهالی هنر تا به هرچه آموخته اند و به کار بسته‌اند نظری دوباره افکنده و با شنیدن روایتی که از سرزمین قدس به گوش می‌رسد گامی جدید در راه بگذارند. دعوتی است برای شیفتگان کلام و مرام شهید آوینی تا در این زمان، زبان آوینی را از درون خود بشنوند و بگویند. دعوتی است برای همه دلبستگان به قدس که ندای امروز را شنیده‌اند اما خود را هنرمند و اهل هنر نمی دانند. دعوتی است تا آنها بدانند که زمان تحول‌های بزرگ فرا رسیده و می‌توانند با شیدایی امروزشان، در کار با تکنیک یک شبه ره صد ساله طی کنند. @Jebhe_revayate_Quds 📲 ارتباط و هم‌افزایی : 🆔 @MoghavematYar 🇵🇸 یاران مقاومت : 🇵🇸 @YaranMoghavemat
_____________________________ جز شهادت عاشقی را راه نیست خاک و خون غزه را آن آه نیست غم به جانِ جان رفته از برای ما چرا؟ او همی رب و درون جان نمی بیند تو را؟ قدس را بنگر چگونه با جنون خونین شده مادری فرزند در آغوش و او غمگین شده ای شهادت از سعادت خوب داری آن خبر گر کُشی ما زنده تر خواهیم شد ای در حضر کلنا غزه به خون عاشقان سوگند خور اشک هر کودک نباشد کمتر از زریِّ دُر یا که فریاد پدر را گوش کن در طنین بغض او هم کوش کن جز ندای حمد للهش همی گفتار نیست این ندای خیبر و یک رقعه از پیکار نیست مکتب قسّام ما را درس عشق آموخته جز ز عشق و عاشقی دارد کسی اندوخته؟ ای کتائب ای شهود دست الله کبیر ای که صهیون باد اندر دست مولایش اسیر قلب ما با هر تپش نام شما نجوا کند با ندای نصرٍ أو استشهادتان غوغا کند صبح ما صبح حماس است و حماسه در برش وان غروبی جز شهادت نیست اندر آخرش نیست فرقی در زبان و رنگ و ملیت ز ما چون شکوه قدس هر آزاده ای را آشنا 🔹️تقدیم به مردم مظلوم فلسطین و جنبش حماس به ویژه رزمندگان گردان های شهید عزالدین قسّام شاعر: خانم مهدیه عبیدی 🗓 ۲۹ آبان ماه، اصفهان @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
هدایت شده از اشاره های ناخوانا
گمان کنم هنر هنوز کارزار جنگ هاست و ماندگار تر ز هرچه موشک و فشنگ هاست هنر اگر که عهد خویش را به یاد آورد جهان تازه آورد، جهان کهنه را بَرَد هنر اگر چنانچه قالوی دلش بلیٰ شود درون جان مردمان هزار کربلا شود هزار کربلای زینبی و شاعرانه ای که جز «جمیل» نیست در نگاه او نشانه‌ای چه زینبی؟! که شعر پیش او به زانو آمد است و فتح استوار اوست از یزید بسته دست روایت شهیدِ سید قلم به یاد هست ؟ که فتح شاعرانه اش به قلبها چه می نشست روایتی ز فتح های شاعرانه ی جهاد و شاعرا ! هنر هر آنچه غیر از این، هنر مباد ۲۵/آبان/۱۴۰۲ @esharenakhana
هدایت شده از از هنر تا غزه!
دیروز در اختتامیه سوگواره عاشورایی، به وسط سخنرانی آقای دانشگر رسیدم. به آنجایش که اگر امروز مردم غزه شهید می شوند، از بی عرضگی نویسندگان و فیلمسازان و هنرمندان جهان اسلام بوده. در خودم فرو رفتم. فکر نمی کردم در خون مردم غزه شریک باشم. آقای دانشگر حرفش را بیشتر توضیح داد. این که هر چه می کشیم از نداشتن یک کلان روایت واحد درمورد فلسطینی هاست. این که صهیونیست ها سال های سال با ملات کلمه و تصویر و ریختن پول به پای هنر، با شعر، با قصه، با کتاب، با فیلم پشت سر فیلم، دو کلان روایت از خودشان در ذهن همه مردم دنیا ساخته اند. یکی اینکه به ما ظلم شده و ما طفلکی هستیم. و دیگر اینکه حالا که ما از دست دیگران امنیت نداریم باید قوی ترین سلاح ها و قوی ترین سیستم جاسوسی دنیا را داشته باشیم. در این طرف ولی کسی کلان روایت مظلومیت مردم فلسطین و ذی حق بودنشان را روایت نکرد و افکار عمومی جهانیان درباره آنها را شکل نداد. و آنجا که قلم و هنر به کار نیاید، خون باید روایت کند. کلان روایتی که امروز مردم غزه دارند با خون شان می سازندش، روایت مظلومیت و حقانیت است. روایتی که در مرز سنت های الهی حرکت می کند و بدان واسطه اثربخشی فوق العاده پیدا می کند. خدایی که خودش می گوید شما را با از دست دادن اموال و ثمرات و جان هایتان امتحان می کنم، بشارت می دهد به صبرکننده ها. و مردم غزه چه زیبا در برابر خراب شدن خانه ها و مغازه هایشان و شهید شدن میوه های دلشان و زخمی شدن بدن هایشان، صبر می کنند. فیلم ها را می بینید؟ گریه می کنند، ناراحت می شوند، ضجه می زنند، ولی درنهایت زبانشان به شکر باز می شود. و صابران کسانی هستند که در مصیبت ها نه تنها کفر نمی گویند که شکر هم می کنند. و همین رفتار منطبق بر خط کش قرآنی می تواند تسهیلات ویژه از طرف خدا دریافت کند. همان تسهیلاتی که پیش از این هم باعث جهانی شدن کلان روایت کسی شده که تنها و غریب ته گودالی در انتظار شهادت افتاده بود و لبش می گفت:‌ الهی رضا برضائک و تسلیما بامرک. تسهیلاتی شبیه حضرت زینب که بتواند همه کلان روایت هایی که یزید ساخته بود را نقش برآب کند. در ماجرای غزه هم خدا قطعا راویانی برای پیشبرد کلان روایتی که با خون شروع شده خواهد گماشت. این ماییم که با تلاش و مجاهدت خودمان را در سهمیه این راویان قرار بدهیم. یا همچنان با بی عرضگی مان در خون مردم غزه شریک باشیم. دنیای یک مادر زائر نویسنده https://ble.ir/dimzan . 🔻🇵🇸🇵🇸 @artgaza
هدایت شده از رستا
🔸🔸آرزوهای دست‌ساز🔸🔸 تا به حال بال و پر در آوردن یک انسان را دیده اید؟ من پای میز کتاب دانشگاه صنعتی دیدم. از در که وارد شد، کتابها مثل آهنربا جذبش کردند. به سمت غرفه که می آمد، نشاط و هیجانش بیشتر میشد. مخاطب میز اول، بیشتر دانشجویان بودند. یک راست آمد سر همین میز. کتابهای نوجوان میز بعد را نشانش دادم.گفتم: « اون میز کتابای مناسب سن شماست.» گفت: «نه، ژانر پیشرفت می خوام.» چشم‌هایم گرد شد‌. درست می‌شنوم؟ پسر ۱۳ساله از حوزه ی پیشرفت چه می فهمد؟ خودم را جمع و جور کردم. گفتم: «ببین پسرجان، کتاب آرزوهای دست‌ساز و عملیات احیا را دارم، ولی نمی دانم به کارت می آید یانه!» بعد هم درباره‌شان توضیح دادم. شش دانگ حواسش را سپرده بود به من تا رازهای مگوی کتاب ها را بگذارم کف دستش. نقش بازی نمی کرد. راستی راستی علاقه مند به مطالعه بود. کتاب نام‌آوران نشر جام‌جم را هم برداشت. میرزاعلی‌اصغر درونم به غلیان افتاده بود و رهایم نمی‌کرد. دوست داشتم ته‌توی ماجرا را درآورم. گفتم: «کتاب پیشرفت می خواهی چه بکنی؟» گفت: «باید فکری به حال اسرائیل کرد! » گفتم: «چی؟! مثلا چه فکری؟» گفت: «مثلا چیزی بسازیم که با یک دکمه نیست و نابود شوند.» احساس کردم در مقابل بزرگی فکرش حرفی برای گفتن ندارم. دست کرد جیبش. با نگرانی دستش را بیرون آورد و گفت: «پول نیاوردم. حالا چه کار کنم؟» دوستش خنده ای کرد و گفت: «بیا این هم پول. فقط هروقت خواستی اختراعت رو بسازی من رو هم خبرکن.» گفتم: «آفرین بر شما. خوب درس بخونید تا دست پر باشیم. بالاخره یه روز سفره شون رو از روی کره ی خاکی جمع می کنیم. بعد هم بیایید دفتر ما. جلدهای دیگر آرزوهای دست ساز، پر فروش‌ترین کتابها خواهند شد!» بچه‌های مدرسه‌ی شهید اژه‌ای رفتند تا اردوی آموزشی‌شان را ادامه دهند. نوجوان ایرانی و نوجوان فلسطینی در یک سنگر می جنگند. یکی در مقابل سربازان اسرائیلی و دیگری در مقابل تکنولوژی اسرائیلی. ✍ راضیه‌‌سادات حیدریه 📚میز کتاب در سالن شهید همت، دانشگاه صنعتی ☘میزهای کتاب، فرصتی ارزشمند برای تعامل چهره‌به‌چهره با مخاطب کتاب 🌱 رستا، روایت‌سرای تاریخ شفاهی اصفهان 🌱 انتشارات راه‌یار، ناشر فرهنگ، اندیشه و تجربه انقلاب اسلامی 🌐 @rasta_isf_1401 🌐 @raheyarpub
🖋 ای کودکان غزه! همچنان امیدوار باشید که خون‌هایتان در حال نتیجه دادن است.. دوباره آسمان پرستاره و آرام سرزمینتان را خواهید دید.. و باز سرزمینتان آباد و خرّم خواهد شد.. فتح بسیار نزدیک است... نقّاش: خانم فاطمه دهقانی 🗓 ۱ آذر ماه @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
《سلسله جلسات روایت قدس》 🔸تماشای مستند‌های روایت فتح و متن خوانی کتب شهید آوینی 🔸️گفت‌وگو و تلاش در جهت روایت رويداد طوفان الاقصی با زبان هنر 🔺️"جلسه هشتم" ⏰️زمان: دوشنبه ۶ آذر ماه بعد از نماز مغرب و عشاء 🕌مکان: خیابان بزرگمهر، چهارراه نورباران، کوچه شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، ساختمان آستانه برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید: 09373401445 @Jebhe_revayate_Quds🇵🇸