جبهه روایت قدس
🇵🇸
یک
روز_داخلی_خرابه
کوادکوپتر در جستجوی او اتاق ها را یکی در میان طی میکند تا به او میرسد. روی صندلی قرمز رنگ خاکی نشسته و در فکر فرورفته است. هیچکس نمیداند که در این لحظات به چه می اندیشد و چه طرحی میافکند. صورتش را پوشنده. شاید زیر چفیهی عربی که سالها همراه مبارزه است، پوزخندی زده و به استقبال مرگ میرود؛ همان که همیشه آرزویش را داشته است و این روزها بیش از پیش بیقرارش است. تکه چوبی را بر میدارد و پرتاب میکند. شاید برای ما که به زندگی در جهان برمدار تکنیک خو کرده ایم این کار بیهوده بنظر برسد. چوب در برابر هوش مصنوعی! داستان موسی اما یادآور میشود که چگونه همین تکه چوب اژدها شده و بنیان فرعونیان را از جا میکند.
.
دو
بارها و بارها در میان روزمرگیها این پلان مقابل چشمانم میآید.
از پی او وی کوادکوپتر به حالت شناور و فعالی در جستجوی هدفی هستیم. هدف صورت خود را پوشانده و از زوایهی های انگل آن را در ضعف تماشا میکنیم. به هدف نزدیک نمیشویم. خبری از احساسات و احوال او در قاب تصویر نیست. در لحظه نبرد نهایی، پیروزمندانه هدف مورد شلیک قرار میگیرد. طبق دستور زبان تصویر منطقیش آن است که در چنین لحظهای احساس قدرت و شعف کنیم و ذلت و شکست حریف را به تماشا بنشینیم. اما نه! ما از حریف حماسه میبینیم. این همان چیزی است که دشمن از درکش عاجز است. قهرمان های ما فراتر از قاب تصویر و قواعد آن عمل میکنند. گویی تصاویر زبان جدیدی گشودهاند.
.
سه
هر هفته در مورد چند فیلم با بچهها صحبت میکنیم. قهرمانهای فیلمها و سفرهایی که در طول فیلم طی میکنند. وسترنر های یکهی سوار بر اسب، منجیهای شهر و قهرمان ملتها.
اینجا اما در خاورمیانه ماجرای دیگری در جریان است. اینجا قهرمانها نیاز به سناریو و "ساخته شدن" ندارند؛ قهرمان ها "هستند". روی همین زمین نفس میکشند و ریشه در این خاک دارند. با رفتن هر روزهشان برای ما اکسیر می آورند؛ اکسیر حیات. برای ما که در میان پوچیها به انتظار مرگ نشسته ایم، از زندگی خبر میآورند. اینجا اگر خوب گوش دهی هر روز طنین فریادهای عربی سیدحسن و یحیی را میشنوی. ترانه خواندن هنیه را که " مرگ در هرلحظه برای من میرقصد، زندگی ما آهنگی با لحن مبارزه است"
اینجا خبری از کمپانیهای بزرگ فیلمسازی و رویاسازی نیست. از گوشیهای ساده و سلاح های دشمن به تماشای قهرمان ها نشستهایم. اینجا خبری از جلوههای ویژه نیست، هرروز موشکها فرود میآیند و آوارها فرومیریزند و بر فراز تلی از خاک همچنان قهرمان هایی ایستاده اند و زندگی جریان دارد.
اینجا، در این سرزمین چیزی هست که ارزش زیستن دارد...
🇵🇸 @Jebhe_revayate_Quds
🇵🇸 سلسله جلسات روایت قدس 🇵🇸
🔸بحث و گفتوگو پیرامون جریان مقاومت
📆 شنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۳
⏰ ساعت ١۶:٣٠
🕌 آستانه قاب هشت
@Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
روضه روایت قدس .mp3
39.1M
🇵🇸 صوت جلسه اول «روضه روایت قدس»
▪️انه لجهاد نصر او استشهاد
🔸اکنون و آینده مقاومت در بستر حوادث، ما قبل و ما بعد طوفان الاقصی تا امروز
🔺با حضور دکتر مجیدی
📆 پنجشنبه ٢۶ مهرماه ١۴٠٣
🕌 آستانه قاب هشت
#روضه_روایت_قدس
🇵🇸 @Jebhe_revayate_Quds
May 11
🇵🇸 مجموعه روایتهای مصور ندای قدس
🔺 فصل دوم، قسمت اول: بادِ زمان
#جبهه_روایت_قدس
#روایت_مصور
🆔 @Jebhe_revayate_Quds
🆔 @ghabe_hasht
32.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇵🇸 مجموعه روایتهای مصور ندای قدس
🔺 فصل دوم، قسمت اول: بادِ زمان
🎞 نشانی فایل با کیفیت:
https://aparat.com/v/ruyyu8v
#جبهه_روایت_قدس
#روایت_مصور
🆔 @Jebhe_revayate_Quds
🆔 @ghabe_hasht
روضه روایت قدس_ جلسه دوم.mp3
30.36M
🇵🇸 صوت جلسه دوم «روضه روایت قدس»
▪️انه لجهاد نصر او استشهاد
🔸اکنون و آینده مقاومت در بستر حوادث، ما قبل و ما بعد طوفان الاقصی تا امروز
🔹 به همراه پرسش و پاسخ
🔺با حضور دکتر مجیدی
📆 جمعه ٢٧ مهرماه ١۴٠٣
🕌 آستانه قاب هشت
#روضه_روایت_قدس
🇵🇸 @Jebhe_revayate_Quds
May 11
🇵🇸 سلسله جلسات روایت قدس 🇵🇸
🔸بحث و گفتوگو پیرامون جریان مقاومت
📆 شنبه ١٢ آبان ماه ۱۴۰۳
⏰ ساعت ١٨
🕌 آستانه قاب هشت
@Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
🇵🇸 سلسله جلسات روایت قدس 🇵🇸
🔸بحث و گفتوگو پیرامون جریان مقاومت
🔹پخش قسمتی از مستند «وداع با اسلحه»
📆 شنبه ١٩ آبان ماه ۱۴۰۳
⏰ ساعت ١٨
🕌 آستانه قاب هشت
@Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️واقعا چه توقعی از ما دارید؟؟
#یحیی_سنوار
@Thirdintifada
🇵🇸 سلسله جلسات روایت قدس 🇵🇸
🔸بحث و گفتوگو پیرامون جریان مقاومت
📆 شنبه ٢۶ آبان ماه ۱۴۰۳
⏰ ساعت ١٨
🕌 آستانه قاب هشت
@Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
هدایت شده از انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
🔥قفس غزه
#روایت_انتفاضه
یکی از سوالات و پرسش هایی که زیاد با آن مواجه میشیم، وجود یک کلیپ یا مجموعه کلیپ هایی برای مرور سریع داستان فلسطین با زبان عامیانه است:
در این کار مجموعه 80 دقیقه ای در 9 قسمت، داستان فلسطین را از ابتدا تا طوفان الاقصی با زبانی عامه فهم با خط سیر زمانی مرور کردیم:
✳️کارگردان:امیرحسین قلی زاده
✅متن: محسن فایضی
🔰با کلید بر روی عنوان ها فایل کم حجم را در همین سکو و با کلید بر لینک، کیفیت بهتر را در سایت میتوانید دانلود کنید:
1️⃣قسمت اول: فروپاشی عثمانی: آغاز درد فلسطین
https://tn.ai/3174279
2️⃣قسمت دوم: چرا بریتانیا را پدر رژیم صیونیستی میدانند؟
https://tn.ai/3174961
3️⃣قسمت سوم: از یوم النکبت تا جنگ شش روزه
https://tn.ai/3175401
4️⃣قسمت چهارم: از شوک جنگ ۶ روزه تا انتفاضه اول
https://tn.ai/3176432
5️⃣قسمت پنجم: از پیمان اسلو تا انتفاضه ۲۰۰۰
https://tn.ai/3177142
6️⃣قسمت ششم: از انتفاضه مسجدالاقصی تا خروج اسرائیل از غزه
https://tn.ai/3178826
7️⃣قسمت هفتم: از انتخابات تا محاصره نوارغزه
https://tn.ai/3179483
8️⃣قسمت هشتم: تلاش برای حذف حماس در جنگ های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴
https://tn.ai/3179935
9️⃣قسمت نهم و پایانی: نبرد برای مسجدالاقصی(سیف القدس ۲۰۲۱ و طوفان الاقصی ۲۰۲۳)
https://tn.ai/3179764
در دیده شدن اینکار همراه ما باشید❤️
@Thirdintifada
هدایت شده از تارگپ| محسن حسنزاده
📌 #لبنان
بیروت، ایستاده در غبار - ۴۹
خبر فوری: سیدمرتضی آوینی، زنده است
این، بار سوم بود که با علاء، قرار میگذاشتم. اینبار میخواستیم درباره هنر در لبنان گپ بزنیم. علاء، حرفش را صریح میزند و اگرچه آدمِ دیدنِ خوبیهاست، وجه انتقادیِ نگاهش، به چشم میآید.
علاء میگوید هنرِ اورجینال، توی لبنان، متاع کمیاب، بلکه نایابی است. مثال میزند: ما معماری نداریم؛ معماریِ لبنان، معماریِ شامی است.
مثال دیگر علاء، موسیقی است. میگوید لبنان در موسیقی، سبک ندارد. سبک و مکتب، به سادگی شکل نمیگیرد.
علاء میگوید در لبنان، سه نفرند که میتوانند روی استیج، زنده بخوانند.
در سینما هم اوضاع همینطوری است. به خاطر همین، هنرِ لبنانی، توی پنجاهشصتروزِ سخت گذشته، خیلی به کار مردم نیامده.
علاء میگوید ما به هنرمندی مثل سیدمرتضی آوینی نیاز داریم؛ اصلا به خودِ خود سیدمرتضی نیاز داریم.
قصهی سیدمرتضی، قصهی عجیبی است. قصهی متفکرِ عارفی که به قول علاء، به تصویر جنگ نگاه میکند و میگوید نه! این همهی چیزی نیست که در این تصویر میشود دید.
چه میکند؟ با تعبد و تامل و همنشینی با اهل دانش و الخ، میگردد دنبال آن تصویر حقیقی، میکاود و پوسته را میتراشد و مغز را مییابد؛ و نتیجه؟ روایتی که به قول علا، به زبان آسمان نوشته شده، نه به زبان زمین.
علا میگوید ما چند سال قبل به خودمان آمدیم که چرا آوینی را به عربی ترجمه نکردیم؟ خب، کسی باید باشد که روایت کند، نفخهی الهیِ امام چطور جوانهای شیفتهی روحالله را آوارهی بیابانهای جنوب کرد؛ و حالا هم شیفتگانِ لبنانیِ روحالله، باید روایتِ فتحِ جدید را از زبان سیدمرتضی بشنوند.
علا میگوید چند سال قبل، زندگینامه سیدمرتضی را چاپ کردیم و فتح خون را و بخشهایی از گنجینه آسمان را.
فقط کار سیدمرتضاست این جور سیر و سفرهای روحانی؛ و بسیار سفر باید تا پخته شود خامی، تا از آدمیزاد، "مرد" بسازد؛ رجال لاتلهیم تجاره و لا بیع عن ذکر الله...
علاء کتابی را معرفی میکند که خلاصهای از نوشتههای سیدمرتضیست: ان تحیا رجلا، مرد زندگی کن!
علا میگوید عکسهایی از جنوب دیده که نشان میدهد مجاهدان، "ان تحیا رجلا" توی دستشان است؛ توی خط مقدم درگیری.
علاء دارد یک سلسله کلیپِ روایتگری میسازد. میگوید توی استودیو، هدفون را میگذارم روی گوشم، که صدای سیدمرتضی بپیچد توی گوشم، که سعی کنم شبیه او حرف بزنم، که ادای سیدمرتضی را دربیاورم، که روحِ آوینی بیاید توی صدام.
ما باید به ریسمان الهیِ روایت فتح چنگ بزنیم. علاء میگوید این، کار سادهای نیست. آوردنِ بیش از پیشِ حکمت سیدمرتضی به لبنان کار سادهای نیست. علاء پسزمینه کلیپهای روایتگریش، موسیقیِ روایت فتح میگذارد. میگوید گوشِ هوشِ مخاطب باید با این موسیقی انس بگیرد برای روزی که بخواهیم، نسخهی اورجینالِ مستندهای سیدمرتضی را در لبنان پخش کنیم.
القصه؛ خبر این است: سیدمرتضی آوینی در لبنان زنده است.
محسن حسنزاده |
سهشنبه | ۲۹ آبان ۱۴۰۳ |
#لبنان #بیروت
ــــــــــــــــــــــــــــــ
@targap
@ravina_ir