eitaa logo
کشکول
2.1هزار دنبال‌کننده
94 عکس
84 ویدیو
41 فایل
بیان نکات انگیزشی، احوالات علما، تصاویر بزرگان، احادیث اهل بیت، کلمات قرآنی و... گروه شرائع(پرسش وپاسخ علمی): https://eitaa.com/joinchat/1993736381C529fe81854 ادمین کانال: @Qweazs 🔴کپی کردن مطالب، فقط با ذکر منبع مجاز‼️
مشاهده در ایتا
دانلود
@KASHKUL_SHARAYEA.mp3
1.18M
🎙استاد | 🔸مشغولیت به غیر از ماموریت 🔹تلف کردن وقت 🔸تنظیم اولویت بر اساس دراز مدت _____________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
• اللّٰهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آبائِهِ فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلِيلاً وَعَيْناً حَتَّىٰ تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِيها طَوِيلاً.
اعجاز القرآن 7.mp3
7.23M
🎙 |جلسه هفتم 🔹عدم تحریف پذیری قرآن 🔸تقسیم ابوالحسن اشعری نسبت به شیعه، ونظر4شخص دیگر 🔹الازهر مصر 🔸19زیارتنامه!! 🔹5میلیون برگه، دال بر تحریف قرآن از نظر شیعه 🔸 تهمت زدگانِ به شیعه: ابن حزم اندلسی، قاضی عبدالجبار معتزلی. ___________________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
«مباحث مشترك» اصولي، كه هم به كتاب مربوط است و هم به سنت عبارت است از: الف. مبحث اوامر ب. مبحث نواهي ج. مبحث عام و خاص د. مبحث مفاهيم و. مبحث مجمل و مبيّن ز. مبحث ناسخ و منسوخ ___________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
منظور از خبر واحد چيست❓ ديدگاه اصوليون در مورد خبر واحد چيست❓ 🔰🔰🔰 خبر واحد يعني روايتي كه از پيغمبر يا امام نقل شده ولي راوي يك نفر است و يا چند نفرند ولي به مرحله تواتر نرسيده است، يعني در مرحله اي نيست كه موجب يقين بشود. اصوليون معتقدند كه اگر راوي يا راويان عادل باشند و لااقل اگر اطميناني به راستگويي آنان باشد مي‌توان روايات آنها را مورد استناد قرار داد. يكي از ادلّه اصوليون بر اين مدعا آيه «نبأ» است كه مي‌فرمايد: «اِنْ جائَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنوا» حجرات/۶ [اگر فاسقي خبري به شما داد درباره خبر او تحقيق كنيد و تحقيق نكرده به آن ترتيب اثر ندهيد. ] مفهوم آيه اين است كه اگر فرد عادل و مورد اعتمادي خبري به شما داد ترتيب اثر بدهيد. پس مفهوم اين آيه دليل بر حجيت خبر واحد است. ________________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
• اللّٰهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آبائِهِ فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلِيلاً وَعَيْناً حَتَّىٰ تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِيها طَوِيلاً.
اعجاز القرآن 8.mp3
9.41M
🎙 |جلسه هشتم 💠ویژگی های قرآن از نگاه اهل بیت ۱.درون دینی(فرمایش امام حجت معصوم) ۲.برون دینی •نگاه به فرمایش دانشمندان امین وصالح •نگاه به فرمایش ایشان از منظر ادعا 🔹ظاهره عمیق وباطنه عمیق 🔸لا تحصی عجائبه و... 🔹فیه تبیان کل شیئ 🔸همه چیز زوج وفرد است 🔹آفرینش زمین از دود 🔸مصداق کثیر❓ 🔹پشیمان شدیم از همهٔ آنچه که خواندیم 🔸لو کان من عند غیر الله لوجدوا فیه اختلافا کثیرا 🔹کتاب الله عزوجل علی اربعة اشیاء: علی العبارة والاشارة واللطائف والحقائق، بحارالانوار، ج92ص20 _________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
الأمالی للشیخ الطوسی: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله: النَّظَرُ إِلَی وَجْهِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عِبَادَهٌ. رسول خدا صلی الله علیه و آله: نظر کردن به رخسار علی بن ابی طالب علیه السلام عبادت است. 📘 امالی طوسی / 223 📘بحارالانوار / 38 / 194 / 1 _______________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
• اللّٰهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آبائِهِ فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلِيلاً وَعَيْناً حَتَّىٰ تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِيها طَوِيلاً.
امام امیرالمؤمنین 💠ابن عباس گفت: در خدمت پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلّم نشسته بودیم که علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام وارد شد و گفت: سلام بر شما یا رسول‌الله! 🔹پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلّم فرمود: سلام بر تو ای امیرالمؤمنین و رحمت و برکات خدا بر تو باد! 🔸علی علیه‌السلام عرض کرد: یا رسول‌الله شما زنده‌اید و ما را به‌عنوان امیرالمؤمنین خطاب می‌فرمایید؟! 🔹فرمود: یا علی دیروز درحالی‌که من با جبرئیل مشغول صحبت بودم، از نزدیک من گذشتی و سلام نکردی، جبرئیل گفت: اگر امیرالمؤمنین سلام می‌کرد، پاسخ او را می‌دادیم. 🔸علی علیه‌السلام گفت: «یا رسول‌الله من دیدم شما با دحیه کلبی خلوت نموده، سرگرم صحبت هستید، خوش نداشتم رشته‌ی صحبت شما را با سلام کردن قطع نمایم.» (چون پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلّم فرموده بود: هرگاه دیدید دحیه‌ی کلبی نزد من است؛ کسی بر من وارد نشود، زیرا جبرئیل به‌صورت دحیه ی کلبی که زیبا صورت و هم شیر (برادر رضاعی) پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلّم بود، بر پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلّم ظاهر می‌شد.) پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلّم فرمود: او دحیه ی نبود، جبرئیل بود؛ از او پرسیدم چگونه علی علیه‌السلام را امیرالمؤمنین نامیدی؟ 🔹جبرئیل گفت: «خداوند در جنگ بدر به من وحی فرمود: بر محمّد فرود آی و او را امر کن که امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب را دستور دهد درصحنه‌ی جنگ بین دو کوه جولان دهد و کرّ و فرّ نماید؛ چه آن‌که ملائکه دوست دارند، او را در حال جولان بین دو صف (مسلمانان و مشرکان) ببینند، پس در آن روز خدای تعالی از عالم امر او را امیرالمؤمنین نامید.» 🔸بنابراین تو یا علی امیر کسانی باشی که در آسمان هستند و امیر کسانی که در زمین هستند و امیر کسانی که درگذشته‌اند و آنانی که باقی هستند. پس نه پیش از تو امیری بوده و نه بعد از تو امیری خواهد بود. از این رو جایز نیست کسی که خدای تعالی او را به این نام نام‌گذاری نکرده (امیرالمؤمنین) خوانده شود. با مردم این‌گونه برخورد کنیم، ص 41 -غایه المرام، ص 18، ح 12 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌*‎‌‌‌‎‌‌‌‌______________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کِتَابُ الصِّفِّینِ لِنَصْرِ بْنِ مُزَاحِمٍ: عَنْ عَبْدِ خَیْرٍ قَالَ: کُنْتُ مَعَ عَلِیٍّ علیه السلام أَسِیرُ فِی أَرْضِ بَابِلَ قَالَ وَ حَضَرَتِ الصَّلَاهُ صَلَاهُ الْعَصْرِ قَالَ فَجَعَلْنَا لَا نَأْتِی مَکَاناً إِلَّا رَأَیْنَاهُ أَقْبَحَ مِنَ الْآخَرِ قَالَ حَتَّی أَتَیْنَا عَلَی مَکَانٍ أَحْسَنَ مَا رَأَیْنَا وَ قَدْ کَادَتِ الشَّمْسُ أَنْ تَغِیبَ فَنَزَلَ عَلِیٌّ علیه السلام وَ نَزَلْتُ مَعَهُ قَالَ فَدَعَا لِلَّهِ فَرَجَعَتِ الشَّمْسُ کَمِقْدَارِهَا مِنْ صَلَاهِ الْعَصْرِ قَالَ فَصَلَّیْنَا الْعَصْرَ ثُمَّ غَابَتِ الشَّمْسُ. عبد خیر بن یزید: همراه علی علیه السلام در سرزمین بابل حرکت می کردم. وقت نماز عصر فرا رسید. به هر مکانی که می رسیدیم آن را بدتر از قبلی می‌دیدیم، تا اینکه به مکانی بهتر از آنچه دیده بودیم رسیدیم، و خورشید نزدیک غروب کردن بود. علی علیه السلام از مرکب پیاده شد، و من هم همراه او پیاده شدم. دعا کرد و خورشید به میزان زمان نماز عصر بازگشت. نماز عصر را خواندیم و سپس خورشید غروب کرد. 📘 وقعة صفین / نسخه خطی 📘بحارالانوار / 41 / 184 / 21 ___________________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
• اللّٰهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آبائِهِ فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلِيلاً وَعَيْناً حَتَّىٰ تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِيها طَوِيلاً.
▪️صاحب مناقب به اسناد خویش از سهل بن سعد ساعدی حدیث می‌کند که گفت: برای حاجتی سفر بیت المقدس کردم و از آنجا به شهر شام درآمدم، ... زن‌های مغنيه مشغول به نواختن طبل‌ها و دف‌ها، این منظره مرا به شگفت آورد که این همه خوشحالی برای چیست؟ ... مردی را گفتم: از برای چه؟ گفتند امروز سر حسین بن علی بن أبی‌طالب را از زمین عراق به درگاه يزيد هدیه می‌آورند. گفتم: وا عجبا؟ سر حسین را به نزد يزيد هدیه می‌برند و مردم شادی می‌کنند؟ از کدام دروازه داخل می‌نمایند؟ به دروازه ساعت اشارت کردند. 🚩 در این سخن بودم که پرچم‌های فراوان پدیدار شد، و سر‌های شهدا را بر سنان نيزه‌ها نصب داده از پی یکدیگر حمل می‌دادند، و سر حسين عليه السلام را که شبیه ترین خلق با رسول خدا بود، بر فراز رایتی منصوب نموده بودند، و از پشت آن پرچم دختری بیشتر بی وطا (فرش) و محمل سوار بود، من به نزديك او شتافتم و گفتم کیستی؟ گفت: من سكينه دختر حسینم، عرض کردم: من سهل بن سعد از اصحاب جد توام، اگر در خور من خدمتی است، فرمان کن تا فرمان پذیر شوم، فرمود: اگر توانی حامل این سر مبارک را بگوی تا این سر را دورتر از ما حمل دهد، تا مردمان به نظاره آن سر مطهر پردازند و کمتر به حرم رسول خدای نظر اندازند. ● سهل می‌گوید: حامل آن سر را گفتم: می‌توانی برای رفع حاجت من چهل دینار زر سرخ بگیری؟ گفت: حاجت چیست؟ گفتم: این سر مبارك را از پیش روی حرم قدری دور تر حمل کنی، این سخن را از من پذیرفت. زر بگرفت و پیشتر شتافت. 📜 ناسخ، ج۲، ص۱۱۹ ، نفس المهموم، ص۴۳۰ ، رمز المصیبة فی مقتل من قال أنا قتیل العبرة (علامه دهسرخی رضوان الله علیه)، ج۳، ص۲۵۱ _______________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
❖ چه کسی شیعه را زنده نگه می دارد؟ عبدالسلام بن صالح هروی از امام رضا علیه السلام نقل می‌کند، حضرت می فرمودند: 🟩 رحمت خدا بر کسی باد که دین و ولایت ما را زنده می‌کند. به حضرت گفته شد: چگونه امر شما را احیا و زنده می‌کند؟ حضرت فرمودند: ✍🏻 علوم ما را یاد گیرد و به مردم بیاموزد؛ زیرا مردم اگر حُسن و حقایق کلام ما را بدانند قطعاً از ما پیروی خواهند کرد. 💠 عَنْ عَبْدِ السَّلَامِ بْنِ صَالِحٍ الْهَرَوِيِّ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا علیهماالسلام يَقُولُ رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا فَقُلْتُ لَهُ وَ كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ قَالَ يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا. 📜 عيون أخبارالرضا عليه‌السّلام، ج‏۱، ص۳۰۷ _______________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
• اللّٰهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آبائِهِ فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلِيلاً وَعَيْناً حَتَّىٰ تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِيها طَوِيلاً.
(1) 📍مسلک اخباریگری، به کوشش بی دریغ (م ۱۰۳۲ ق)، پا گرفت و چنان آوازه و اعتباری یافت که هرگز نتوان ناچیزش شمرد. 📍استرآبادی با نگارش کتاب ، نام مسلک اخباری را در علوم اسلامی و تاریخ اجتماعی شیعه، ماندگار ساخت. وی در این کتاب، رهروانِ راه اجتهاد را به چالش کشید، اجتهاد و تقلید را ناروا شمرد، ادّله استنباط را محدود به «کتاب» و «سنّت» دانست و اجماع و عقل را از دایره حجّت، بیرون نهاد. 📍وی معتقد بود که روش علمای پیشین و به ویژه فقهای دوران حضور ائمّه، مراجعه مستقیم به روایات بوده است و نه اجتهاد در ادلّه. 📍از نگاه استرآبادی، تقسیم مردم به مجتهد و مقلّد، صحیح نیست؛ چراکه تقلید از غیر معصوم، جایز نیست و همه مردم باید مقلّد معصومان باشند. 📘 اخباریگری (تاریخ و عقاید) - اشاره - صفحه۲۰ ___________________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2 🌐https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
• اللّٰهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ آبائِهِ فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلِيلاً وَعَيْناً حَتَّىٰ تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِيها طَوِيلاً.
با شروع سال تحصیلی جدید،کشکول هم مطالبی را روزانه به محضر طلاب عزیز تقدیم میکند که فهرستوار به بخشی از آنها اشاره می‌کنیم: 🔷•تدریس کتاب شریف توحید صدوق 🔶•مباحثی در مورد مکاسب محرمه 🔷•ناگفته هایی از علامه امینی 🔶•نظرات دانشمندان غربی راجب قرآن کریم 🔷•بیان جامع زندگانی شهید اول 🔶•بررسی شبهات کلامی 🔷•ارائه تدریس کتاب عبقات الانوار ومطالب تحقیقی دیگر. _________________ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: ✓ ایتا ↶ https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2 ✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام] https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA