هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🇮🇷سی و پنجمین سال رهبری و پرچمداری توحید در دوران غیبت🇮🇷
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰بهمناسبت سی و پنجمین سال رهبری حضرت آیتالله العظمی خامنهای🔰
🎙مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی:
🔹«اَعدل بودن» [برای ولایت و مرجعیت] به عدالت فردی در موضوعات جزئی توصیف نخواهد شد، بلکه توسعه یافتهتر میشود. مثلاً اگر کسی سؤال کند که «أعدل» مقام رهبری است یا یک عالم درجه یک خوبی که زهد دارد و در قم است (در عین حال که شرافت و مقام این بزرگواران خیلی زیاد است. من نمیخواهم خدای ناخواسته تنقیص و تضعیف کنم بلکه میخواهم مثال بزنم) اگر بگویند فلان مرجع عارف، اعدل است یا آقای «خامنهای»؟ میگویم ریسک خطری را که آقای خامنهای از اول عمر خود تا به حال کرده، خیلی عظیم بوده است.
🔸شاید کسی بگوید که «ریسک خطر را که (بلا نسبت حضرت آیةالله خامنهای) مبارزین کمونیست هم کردهاند؛ خوب این چه ربطی به عدالت دارد؟!» میگوئیم آنها در جهت کفر، عادل هستند و حضرت ایشان در جهت ایمان، عادل است. دلخوشی ایشان به این نبوده است که معروف شود بلکه دلخوشی ایشان به این بوده است که در برابر جدش چگونه کار کرده است. الان مخاطراتی که روبروی ایشان قرار دارد، مسأله کوچکی نیست. بهرحال خبرهای جزئی، من و شما را تکان میدهد اما به ایشان خبرهای مهم میرسد. اینکه دشمنان حملات سختی دارند اما ایشان از جا تکان نخورد [مساله عظیمی است].
🔹من معذرت میخواهم از اینکه اینگونه مثالها را مطرح میکنم اما اگر همسر شما بر علیه شما ادعای تندی کند، حداقل یک ساعت در فکر میروید (حالا چه جواب به او بدهید چه جواب ندهید) حالا کسانی به سوی مقام معظم رهبری توپ بسته و ایشان را تهدید میکنند که مثل کلینتون و امثال آن، در موضوع کار خودشان صاحب قدرت هستند؛ یعنی فشارهایی که بر علیه ایشان وارد میشود فشارهای زیادی است. از داخل حوزه گرفته (که پشتیبانها و دوستهای اسلام هستند) تا آنهایی که ضد اسلام هستند. در این فشارهای جهانی و داخلی، وقتی ایشان استعانت خود را به خدای متعال محکم نگه میدارد، از نظر عقلی عدالت خیلی بیشتری دارد از کسی است که صرفاً اهل مراقبت نسبت به خطورات ذهنیهی خودش است.
🔸آیتالله خامنهای نیز طبیعی است که خطورات ذهنیه شخصیه خود را مراقبت کند. ولی این خطورات برای ایشان در موضوعات و برخوردهایی است که شعاع و توسعه و موضوعات آن بسیار متنوعتر و گستردهتر است. در این صورت، چگونه میتوان گفت ایشان در مقایسه با کسی که چنین فشارهایی روی او وجود ندارد، اعدل نیست؟!
🔹علاوه بر این، با وجود اینکه حوزه نتوانسته «اصول فقه احکام حکومتی» را تولید کند و در اختیار نظام بگذارد، آیتالله خامنهای مجبور است که موضعگیری کند و تصمیم بگیرد و این برای کسی که اهل توحید باشد، سختی زیادی دارد.
📘جلسه ۲۶ مبادی علم اصول فقه احکام حکومتی، ۱۳۷۴/۲/۲۳.
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰 اجلاسیه تخصصی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر قم آغاز به کار می کند.
✅ محورهای اجلاسیه:
۱- حجتالاسلام روحالله صدوق (چگونگی اصلاح در نظام برنامهریزی)
۲- حجت الاسلام رضا عزت زمانی (چگونگی اصلاح در نظام برنامهریزی)
۳- حجت الاسلام حسین مهدی زاده (چگونگی اصلاح در نظام برنامهریزی)
۴- حجتالاسلام علی کشوری (چگونگی اصلاح در نظام برنامهریزی)
۵- حجتالاسلام محمد صادق حیدری (نگاهی نو به عوامل گرانی و تورم)
۶- حجتالاسلام محمد مهدی قاسمی (پیشگیری ساختاری از بیماری)
۷-حجت الاسلام امیر جهانی (اصلاح نظام روانشناسی و مشاوره کشور)
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔸رفت و برگشتی بین «روز جشن و شادی» و «دعای ندبه و زاری»
❇️ وسط «اعمال روز عید قربان»، یکیشان هست که خیلی توی چشم است؛ چون خیلی سریع این سوال را به ذهن میآورَد که: «عید قربان و دعای ندبه؟! روز شادی و دعای زاری؟»
نمیدانم. شاید هم یکی از حکمتهایی که باعث شده حضرت باقر خودش «عبداللهبندینار» را صدا بزند و این حدیث را به او هدیه کند، پاسخدادن به همین سوال بوده:
«ای عبدالله! هیچکدام از عیدهای مسلمانان _ چه قربان و چه فطر _ نیست مگر اینکه حزن و غم آل محمد را تازه میکند... چون حق خودشان را میبینند که به دست دیگران افتاده»
❇️نمازهایی که باید به امامتِ امامان حق برپا میشده، به دست «عن صلاتهم ساهون»هایی افتاده که نمونه بارز «هم یراءون» هستند و نماز را به دکان تقدسشان تبدیل کردهاند و خطبههایی که باید هدایت را با زبان ائمه هدی به کام مردم میگذاشته، بلندگوی منافقینی شده که با «یحرفون الکلم عن مواضعه» مشغول توسعه مرزهای بدعت و تأویلاند و با «اخوانهم الذین کفروا» نرد عشق میبازند و با ابرقدرتهای دنیاپرست، بر سر «بهرهمندی بیشتر از لذات دنیا» تقسیم کار میکنند و به آنها چشمکِ "لئن اخرجتم لنخرجنّ معکم" می زنند.
❇️ انگار عیدهای مسلمین که ابزاری ایمانی برای تشکّل و تجمّع مومنین و فرصتی اجتماعی برای همدل و همفکر و همکار کردنشان بوده، به آلتدستی برای قدسیّت حکومت منافقین و رفاقت با مشرکین تبدیل شده. همینجاست که حزن بر حاکمیت الهی و دریغ بر غصب نرمافزارهایش تجدید میشود. گویا عیدهای خدا نه از جنس شادمانیهای عادی در خردهفرهنگهای قومی، که جشنهای حکومتی و تجمعهای سیاسی برای قدرتهای ایمانی هستند که میخواهند «پرستش اجتماعی خدا» را به رخ بکشند.
❇️ اصلا هر وقت خداپرستان جامعه تشکیل میدهند و «پرستش دستهجمعی» را ابراز میکنند، درگیر شدن دنیاپرستان با آنها حتمی است و اینجاست که «سیاست الهی» متولد میشود و رشد میکند تا با برقراریِ «توازن قدرت» بین «پرچمداران ایمان و مهندسین طغیان» به بلوغ برسد...
♥️ تقدیم به جمهوری اسلامی ِ عزیزتر از جان که با همه تنگناها و فشارها و کاستیها، پرچم «پرستش اجتماعی خدای متعال» بر روی کره زمین را به دوش میکشد و بعد از حضور در توازن قدرت جهانی در بُعد «سیاسی»، باید در جستجوی توازن قدرتِ «فرهنگی و اقتصادی» در هماوردی با «بتپرستی مدرن» باشد تا بلوغ شیعه و آمادگی عملی برای ظهور معنادار شود...
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
رهبر انقلاب: فرارسیدن عید سعید قربان را تبریک عرض میکنم به همهٔ مسلمانان و از خداوند متعال نزدیک شدن روز پیروزی فلسطین را که امری قطعی است، مسئلت میکنم.
@Farsna
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 کاندیداهای منتقد🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹نفی و نقد ساختارهای موجود با چه دلیل؟
«بیاعتمادی و بدبینی به ساختارهای موجود نظام به دلیل فاصله آن از فضای اسلامی و اخلاقی»
یا
«بدبینی به ساختارهای موجود نظام به دلیل فاصله از ساختارهای تخصصی در تمدن مدرن با ادعای مدل تجربه شده جهانی»
✅ با توجه به مباحثی که از طرف کاندیداهای محترم تا کنون ارائه شده است همگی بالاتفاق به نقد وضعیت موجود پرداخته و قائل به تحول و تغییر میباشند و معتقد هستند که بهرهمندی از ساختارهای موجود برای حل مشکلات کشور کارساز نیست.
این نگاه به نوبه خود و در کلیت حائز اهمیت است ولی مهم این است که این «بدبینی به ساختارها» به چه معنا است و هر کدام از کاندیداهای محترم چه تعریفی از آن دارند:
۱. در یک دیدگاه بدبینی به ساختارهای موجود در کشور به دلیل نسبت این ساختارها با اخلاق رذیله جاری در نظام سرمایهداری میباشد و آن را بهعنوان گلوگاه تمدن مدرن معرفی میکنند که کاندیدا با ارائه برنامههای خود تلاش برای دور شدن از آن و نزدیک شدن به اهداف انقلاب در تحقق عدالت و اخلاق الهی دارد.
۲. اما در دیدگاه دیگر بدبینی به ساختارهای موجود در کشور بر اساس اعتقاد به مدل الگوی توسعه نظام سرمایهداری و کارآمدی علمی آن در تحقق زندگی بهتر، ولی بدون توجه به آثار ناشی از آن در ایجاد فقر و فساد و تبعیض میباشد که کاندیدا مرتبا جمهوری اسلامی را متهم به ضربه زدن به مردم کرده و اعتراض خود را متوجه تغییراتی میکند که انقلاب اسلامی در ساختارهای ادبیات توسعه ایجاد نموده تا شعارها و آرمانهای انقلاب را حفظ نماید و لذا عامل ناکارآمدی نظام را عدم استفاده از کارشناسان متخصص ولو خارجی میداند. لذا معتقد است باید هر چه بیشتر به قواعد جهانی در عرصههای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نزدیک شویم.
❇️ لذا «بدبینی به ساختارها» دارای دو لبه حق و باطل است و در این مناظرات گر چه اکثر کاندیداهای محترم شعار بیاعتمادی به ساختارها را میدهند اما باید برای مردم روشن شود که چه نوع ساختارهایی مردود است و چه نوع ساختارهایی مورد تأیید قرار میگیرد؟
قطعاً برای نیروی انقلابی که بهدنبال حفظ کرامت انسانی، جریان اخلاق الهی در جامعه و جهان و رفع تبعیضها در مدل برنامه هستند، نزدیک شدن به ساختارهای موجود در ادبیات توسعه به ادعای مدل پذیرفته شده و تجربه شده جهانی قابل قبول نیست و باید نگاه تحولی به سمت برنامههای کارآمدی باشد که در این ۴۰ سال تجربه نشده، نه اینکه دوباره همان برنامهها با تغییراتی اندک را تکرار کنیم و مردم را در تنگناهای دیگری قرار دهیم.
✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
هدایت شده از کانون فرهنگی تبلیغی سوده همدانی
جلسه با حجت الاسلام صدوق- ۱ .mp3
زمان:
حجم:
8.66M
🔸جلسه با حجت الاسلام والمسلمین صدوق
🔺موضوع: رشد نظام اسلامی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات
۲۸ خرداد ۱۴۰۳
www.soudeh-hamdani.com
هدایت شده از کانون فرهنگی تبلیغی سوده همدانی
جلسه با حجت الاسلام صدوق ۲.mp3
زمان:
حجم:
3.24M
🔸جلسه با حجت الاسلام والمسلمین صدوق
🔺موضوع: ضرورت تکثر گفتمانی نیروهای انقلابی در کنار وحدت سیاسی برای ایجاد شاخص های تمدن اسلامی
۲۸ خرداد ۱۴۰۳
www.soudeh-hamdani.com
هدایت شده از کانون فرهنگی تبلیغی سوده همدانی
جلسه با حجت الاسلام صدوق ۳.mp3
زمان:
حجم:
26M
🔸جلسه با حجت الاسلام والمسلمین صدوق
🔺موضوع: تحلیل کاندیدهای رئیس جمهوری براساس اصول و پیش فرض های اولیه فردی و شاخصه های گفتمانی
۲۸ خرداد ۱۴۰۳
www.soudeh-hamdani.com
حجت الاسلام و المسلمین صدوق(ره)
ما مبارزه نمیکنیم که قدرت را بدست بگیریم،
مبارزه میکنیم که سرفصل اخلاق را در تاریخ عوض کنیم،
یعنی مبدأ جریان معرفت شویم
۱۳۹۳/۱۱/۱۵
✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
❇️ امام هادی علیه السلام:
🔸 بار خدایا! وعدهای را که به اهل بیت (ع) دادهای تحقّق بخش و زمین خود را با شمشیر قائم آنان پاک گردان و به وسیله او، حدود تعطیل شده و احکام فرو نهاده و تغییر یافته ات را برپا دار و به برکت وجود او، دلهای مرده را زنده ساز و خواستههای پراکنده را یک پارچه گردان و زنگار ستم را از راه خود بزدای تا اینکه حقّ، با دست او، در زیباترین چهره اش آشکار شود و در پرتو نور دولت او، باطل و باطل گرایان نابود شوند و چیزی از حقّ و حقیقت به واسطه ترس از هیچ انسانی، پوشیده نماند.
⬅️ «مصباح الزائر، صفحه ۴۸۰»
✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh