eitaa logo
واحد خواهران حسینیه اندیشه (کریمه ولایت)
118 دنبال‌کننده
362 عکس
125 ویدیو
128 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰«اصحاب‌الفیلِ» مدرن و «عبدالمطلب‌»های دوران 《صفحه اول》 🔹خدا در سوره «صد و پنجم» وقتی می‌خواهد سپاه ابرهه را معرفی کند، از آنها به «اصحاب‌الفیل» تعبیر می‌کند. انگار فیل، محور بوده و لشگر به تبع او شکل گرفته و انسانها را صحابی خودش کرده. گویا همگی به امید آن فیل بودند که دور هم جمع شدند و به خودشان جرأت نابودی کعبه دادند. تاریخ ـ وقتی در بیان مشکل‌گشای جعفربن‌محمد (ع) آمده ـ هم همین را تایید می‌کند: «آن فیل را به همه‌ی زینت‌های زیبا آراسته بودند و خرطوم‌هایش با انواع درّ و گوهر، جواهرنشان و مرصّع شده بود و ابرهه با آن فیل، به پادشاهان زمین مباهات می‌کرد.» ابرهه بیشترین قدرت و بهترین ابزار را بدست آورده بود و باید آن را بکار می‌گرفت تا توازن قدرت بین «حبشه و یمن و روم مسیحی» با «حجاز و مکّه‌ی ابراهیمی» را تغییر دهد و محوریّت «خانه‌ی خدا» در بین اعراب را از بین ببرد. 🔸حتی وقتی خدا صحنه را مدیریت کرد تا با مصادره‌ی آن گلّه‌ی شتر، ابرهه در برابر عبدالمطلب ـ «آیه‌ی انسانی خدا» در برابر «قدرت مادّی اهل دنیا» ـ قرار گیرد، باز هم دستور داد تا فیل بزرگش را بیاورند تا عبدالمطلب را بشکند. اما این هیبت نورانیِ نواده‌ی ابراهیم بود که ابرهه را شکست: «پس به صورت عبدالمطلب نگاه کرد و زیبایی و نور جمالش او را شگفت زده کرد و وقتی فهمید پدران او هم چنین جمالی داشته‌اند، گفت: شما از نظر فخر و شرف، بر پادشاهان فائق شده‌اید.» بعد سریعاً خودش را جمع کرد و به عبدالمطلب پیشنهاد مذاکره داد تا با بدون جنگ و با کمترین هزینه، مکّه را از دور خارج کند. اما عبدالمطلب از شترانش گفت و نشان داد که وارد بازی قدرت مادّی نمی‌شود و «امنیت کعبه» را با فروش «مرکزیت و تقدس مکّه» تاخت نمی‌زند. غضب بود که وجود ابرهه را فراگرفت و دستور داد پیرمرد را به مکه برگردانند و حمله را آغاز کنند. آنجا فیلی مانده بود که هر چقدر «مایه‌ی مباهات بر قدرتمندان دنیا» شده بود، به همان میزان در اجبار عبدالمطلب به «مذاکره با دشمن توحید» شکست خورده بود. 🔹اما معجزه‌ای که از نور پیامبر برمی‌خاست به همین جا ختم نشد؛ که امتداد پیدا کرد. عبدالمطلب در راه بازگشت و در نزدیکی حریم حرم، با فیل هم‌صحبت شد و سوال‌های سهمگینی از او پرسید: «آیا می‌دانی چرا تو را به اینجا آورده‌اند؟ فیل سرش را تکان داد که نه! عبدالمطلب گفت: تو را آورده‌اند تا خانه‌ی پروردگارت را نابود کنی. آیا چنین خواهی کرد؟ فیل سرش را تکان داد که نه!» 🔸 وقتی صدای توحید در فطرتِ طبیعت پیچید، هر چقدر تلاش کردند تا فیل را از هر یک از ورودی‌ها وارد حریم حرم کنند، می‌نشست و وارد نمی‌شد و هر گاه رهایش می‌کردند، هروله‌کنان از حرم دور می‌شد. افتضاح را نمی‌شد رها کرد و معجزه باید نابود می‌شد: «پس به فیل حمله بردند و آن را قطعه‌قطعه کردند.» شاید اصلا خدا بخاطر این اسم سوره صد و پنجمش را «فیل» گذاشته که ابرقدرت‌ها گرچه باور نکنند اما بدانند که چطور مبهوتِ قدرت خدا خواهند شد. یعنی خدا با عبدالمطلب‌اش، محور قدرت و تکیه‌گاه توانِ کفار را به بزرگترین معجزه توحید تبدیل کرد و فقط وقتی این اتمام حجت بزرگ رقم خورد و سپس انکار شد، «ابابیل» در افق مکّه آشکار شدند. همان موقع بود که عبدالمطلب پسرش عبدالله را صدا زد و گفت: به بالای کوه برو و به طرف دریا نگاه کن و خبر بده که چه می‌بینی... ❗️ادامه دارد👇👇 ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔰«اصحاب‌الفیلِ» مدرن و «عبدالمطلب‌»های دوران 《صفحه دوم》 ...همان موقع بود که عبدالمطلب پسرش عبدالله را صدا زد و گفت: به بالای کوه برو و به طرف دریا نگاه کن و خبر بده که چه می‌بینی... ـــــــــــــــــــ 🔸چند قرن گذشته از دوران «استعمار سخت»؛ که ابرهه‌های مدرن به «علم جدید» و «تسخیر طبیعت» رسیدند و توانستند سلاح‌ها و جنگ‌افزارهای جدید بسازند و با تکیه بر آنها، سرزمین‌ها و منابع ملت‌ها را درو ‌کردند و و از هند و آسیای غربی تا افریقا و امریکای لاتین را به بند استعمار و اشغال کشیدند. حالا چند دهه است که تغییر رویّه داده‌اند و سراغ «تحول نرم‌افزاری» رفته‌اند و همان ظلم‌ها را پیچیده کرده‌اند و به «علوم اجتماعی و انسانی» تعمیم داده‌اند و با فرموله‌کردن «ادبیات توسعه» در «دانشگاه‌ها»، نیروی انسانی جدید تربیت می‌کنند. پس دیگر به زحمت «استعمار علنی» نمی‌افتند و فرمانداران نظامی منصوب نمی‌کنند بلکه با تربیت تحصیل‌کردگان بومی که ظاهراً منتخب مردم هستند، منابع و منافع ملت‌ها را به تاراج می‌برند و «استعمار پنهان» را رقم می‌زنند. 🔹اما خدا هم بیکار ننشسته و با انقلاب اسلامی و به دست خمینی، دندان فاسدِ «ترس از ابرقدرت‌های مادی و ابزار پیچیده‌شان» را از دهان ملت ایران و امت اسلام کشیده و دفاع در برابر استعمار پنهان را تا جایی تشدید کرده که «طوفان‌الاقصی» رقم بخورد و اسرائیل به اوج عصبانیت برسد و وحشیانه‌ترین آدم‌کشی‌ها را جلوی چشم بشریت بیاورد و به همه بفهماند که ابرهه‌های مدرن، روی حیوانات درنده را هم سفید کرده‌اند. 🔸 حالا «علم و دانشگاه»ی که محور استعمار پنهان بوده و «اصحاب‌الفیل» جدید را به دور خودش جمع کرده بود، به محلّی برای اعتراض به ستم و حفاظت از انسانیت تبدیل شده. همان‌هایی که باید فرمول‌ها را یاد می‌گرفتند و ظلم پیچیده را به جهان صادر می‌کردند و به لطائف‌الحیل، «فلسطین‌»ها را همانند لقمه‌ی چربی در دهان «اسرائیل»ها می‌گذاشتند، در برابر ظلم عریان فریادگر شده‌اند. حالا وجدان عمومی در دانشگاههای دشمن بیدار شده و موقع آن است که صدای توحید در گوش فطرت بپیچد و همانند عبدالمطلب، سوال‌های سهمگین بپرسد و با ابزار قدرت کفر، به تخاطب و گفتگو بنشیند و تبدیل آن به قدرت اسلام را آغاز کند: «جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید. شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟» ♦️ تقدیم به سید علی خامنه‌ای در سی‌وپنجمین سال پرچمداری‌اش برای توحید و مبارزه خالصانه و هوشمندانه‌اش با ابرهه‌های مدرن؛ به امید آن که حجاب معاصرت با این بزرگمرد، رهزن روح و فکر ما نشود و به شفاعت جدش، لیاقت کمک و یاری او نصیب‌مان گردد و در روز قیامت و هنگامه‌ی «لتُسئلنّ یومئذ عن النعیم»، شرمساری و بی‌عملی عایدمان نشود و پایان دنیای ما را به شهادت‌مان قبل از رفتن او و ندیدنِ دنیای بی او ختم کند؛ لا ارانا الله ذلک الیوم ابداً... ✍حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷سی و پنجمین سال رهبری و پرچمداری توحید در دوران غیبت🇮🇷 ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰به‌مناسبت سی و پنجمین سال رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای🔰 🎙مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی: 🔹«اَعدل بودن» [برای ولایت و مرجعیت] به عدالت فردی در موضوعات جزئی توصیف نخواهد شد، بلکه توسعه یافته‏‌تر می‌‏شود. مثلاً اگر کسی سؤال کند که «أعدل» مقام رهبری است یا یک عالم درجه یک خوبی که زهد دارد و در قم است (در عین حال که شرافت و مقام این بزرگواران خیلی زیاد است. من نمی‏‌خواهم خدای ناخواسته تنقیص و تضعیف کنم بلکه می‌‏خواهم مثال بزنم) اگر بگویند فلان مرجع عارف، اعدل است یا آقای «خامنه‌ای»؟ می‏گویم ریسک خطری را که آقای خامنه‌ای از اول عمر خود تا به حال کرده، خیلی عظیم بوده است. 🔸شاید کسی بگوید که «ریسک خطر را که (بلا نسبت حضرت آیةالله خامنه‌‏ای) مبارزین کمونیست هم کرده‏‌اند؛ خوب این چه ربطی به عدالت دارد؟!» می‌‏گوئیم آنها در جهت کفر، عادل هستند و حضرت ایشان در جهت ایمان، عادل است. دلخوشی ایشان به این نبوده است که معروف شود بلکه دلخوشی ایشان به این بوده است که در برابر جدش چگونه کار کرده است. الان مخاطراتی که روبروی ایشان قرار دارد، مسأله کوچکی نیست. بهرحال خبرهای جزئی، من و شما را تکان می‌‏دهد اما به ایشان خبرهای مهم می‏رسد. اینکه دشمنان حملات سختی دارند اما ایشان از جا تکان نخورد [مساله عظیمی است]. 🔹من معذرت می‏‌خواهم از اینکه اینگونه مثالها را مطرح می‌کنم اما اگر همسر شما بر علیه شما ادعای تندی کند، حداقل یک ساعت در فکر می‌‏روید (حالا چه جواب به او بدهید چه جواب ندهید) حالا کسانی به سوی مقام معظم رهبری توپ بسته و ایشان را تهدید می‏‌کنند که مثل کلینتون و امثال آن، در موضوع کار خودشان صاحب قدرت هستند؛ یعنی فشارهایی که بر علیه ایشان وارد می‌‏شود فشارهای زیادی است. از داخل حوزه گرفته (که پشتیبانها و دوست‌های اسلام هستند) تا آنهایی که ضد اسلام هستند. در این فشارهای جهانی و داخلی، وقتی ایشان استعانت خود را به خدای متعال محکم نگه می‌دارد، از نظر عقلی عدالت خیلی بیشتری دارد از کسی است که صرفاً اهل مراقبت نسبت به خطورات ذهنیه‌ی خودش است. 🔸آیت‌الله خامنه‌ای نیز طبیعی است که خطورات ذهنیه شخصیه خود را مراقبت کند. ولی این خطورات برای ایشان در موضوعات و برخوردهایی است که شعاع و توسعه و موضوعات آن بسیار متنوع‌‏تر و گسترده‏‌تر است. در این صورت، چگونه می‌‏توان گفت ایشان در مقایسه با کسی که چنین فشارهایی روی او وجود ندارد، اعدل نیست؟! 🔹علاوه بر این، با وجود اینکه حوزه نتوانسته «اصول فقه احکام حکومتی» را تولید کند و در اختیار نظام بگذارد، آیت‌الله خامنه‌ای مجبور است که موضع‌گیری کند و تصمیم بگیرد و این برای کسی که اهل توحید باشد، سختی زیادی دارد. 📘جلسه ۲۶ مبادی علم اصول فقه احکام حکومتی، ۱۳۷۴/۲/۲۳. ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰 اجلاسیه تخصصی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر قم آغاز به کار می کند. ✅ محورهای اجلاسیه: ۱- حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق (چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی) ۲- حجت الاسلام رضا عزت زمانی (چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی) ۳- حجت الاسلام حسین مهدی زاده (چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی) ۴- حجت‌الاسلام علی کشوری (چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی) ۵- حجت‌الاسلام محمد صادق حیدری (نگاهی نو به عوامل گرانی و تورم) ۶- حجت‌الاسلام محمد مهدی قاسمی (پیشگیری ساختاری از بیماری) ۷-حجت الاسلام امیر جهانی (اصلاح نظام روانشناسی و مشاوره کشور) ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔸رفت و برگشتی بین «روز جشن و شادی» و «دعای ندبه و زاری» ❇️ وسط «اعمال روز عید قربان»، یکی‌شان هست که خیلی توی چشم است؛ چون خیلی سریع این سوال را به ذهن می‌آورَد که: «عید قربان و دعای ندبه؟! روز شادی و دعای زاری؟» نمی‌دانم. شاید هم یکی از حکمت‌هایی که باعث شده حضرت باقر خودش «عبدالله‌بن‌دینار» را صدا بزند و این حدیث را به او هدیه کند، پاسخ‌دادن به همین سوال بوده: «ای عبدالله! هیچ‌کدام از عیدهای مسلمانان _ چه قربان و چه فطر _ نیست مگر این‌که حزن و غم آل محمد را تازه می‌کند... چون حق خودشان را می‌بینند که به دست دیگران افتاده» ❇️نمازهایی که باید به امامتِ امامان حق برپا می‌شده، به دست «عن صلاتهم ساهون»هایی افتاده که نمونه بارز «هم یراءون» هستند و نماز را به دکان تقدس‌شان تبدیل کرده‌اند و خطبه‌هایی که باید هدایت را با زبان ائمه هدی به کام مردم می‌گذاشته، بلندگوی منافقینی شده که با «یحرفون الکلم عن مواضعه» مشغول توسعه مرزهای بدعت و تأویل‌اند و با «اخوانهم الذین کفروا» نرد عشق می‌بازند و با ابرقدرت‌های دنیاپرست، بر سر «بهره‌مندی بیشتر از لذات دنیا» تقسیم کار می‌کنند و به آنها چشمکِ "لئن اخرجتم لنخرجنّ معکم" می زنند. ❇️ انگار عیدهای مسلمین که ابزاری ایمانی برای تشکّل و تجمّع مومنین و فرصتی اجتماعی برای هم‌دل و هم‌فکر و هم‌کار کردن‌شان بوده، به آلت‌دستی برای قدسیّت حکومت منافقین و رفاقت با مشرکین تبدیل شده. همین‌جاست که حزن بر حاکمیت الهی و دریغ بر غصب نرم‌افزارهایش تجدید می‌شود. گویا عیدهای خدا نه از جنس شادمانی‌های عادی در خرده‌فرهنگ‌های قومی، که جشن‌های حکومتی و تجمعهای سیاسی برای قدرت‌های ایمانی هستند که می‌خواهند «پرستش اجتماعی خدا» را به رخ بکشند. ❇️ اصلا هر وقت خداپرستان جامعه تشکیل می‌دهند و «پرستش دسته‌جمعی» را ابراز می‌کنند، درگیر شدن دنیاپرستان با آنها حتمی است و اینجاست که «سیاست الهی» متولد میشود و رشد می‌کند تا با برقراریِ «توازن قدرت» بین «پرچمداران ایمان و مهندسین طغیان» به بلوغ برسد... ♥️ تقدیم به جمهوری اسلامی ِ عزیزتر از جان که با همه تنگناها و فشارها و کاستی‌ها، پرچم «پرستش اجتماعی خدای متعال» بر روی کره زمین را به دوش می‌کشد و بعد از حضور در توازن قدرت جهانی در بُعد «سیاسی»، باید در جستجوی توازن قدرتِ «فرهنگی و اقتصادی» در هماوردی با «بت‌پرستی مدرن» باشد تا بلوغ شیعه و آمادگی عملی برای ظهور معنادار شود... ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
رهبر انقلاب: فرارسیدن عید سعید قربان را تبریک عرض می‌کنم به همهٔ مسلمانان و از خداوند متعال نزدیک شدن روز پیروزی فلسطین را که امری قطعی است، مسئلت می‌کنم. @Farsna
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 کاندیداهای منتقد🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🔹نفی و نقد ساختارهای موجود با چه دلیل؟ «بی‌اعتمادی و بدبینی به ساختارهای موجود نظام به دلیل فاصله آن از فضای اسلامی و اخلاقی» یا «بدبینی به ساختارهای موجود نظام به دلیل فاصله از ساختارهای تخصصی در تمدن مدرن با ادعای مدل تجربه شده جهانی» ✅ با توجه به مباحثی که از طرف کاندیداهای محترم تا کنون ارائه شده است همگی بالاتفاق به نقد وضعیت موجود پرداخته و قائل به تحول و تغییر می‌باشند و معتقد هستند که بهره‌مندی از ساختارهای موجود برای حل مشکلات کشور کارساز نیست. این نگاه به نوبه خود و در کلیت حائز اهمیت است ولی مهم این است که این «بدبینی به ساختار‌ها» به چه معنا است و هر کدام از کاندیدا‌های محترم چه تعریفی از آن دارند: ۱. در یک دیدگاه بدبینی به ساختارهای موجود در کشور به دلیل نسبت این ساختارها با اخلاق رذیله جاری در نظام سرمایه‌داری می‌باشد و آن را به‌عنوان گلوگاه تمدن مدرن معرفی می‌کنند که کاندیدا با ارائه برنامه‌های خود تلاش برای دور شدن از آن و نزدیک شدن به اهداف انقلاب در تحقق عدالت و اخلاق الهی دارد. ۲. اما در دیدگاه دیگر بدبینی به ساختارهای موجود در کشور بر اساس اعتقاد به مدل الگوی توسعه نظام سرمایه‌داری و کارآمدی علمی آن در تحقق زندگی بهتر، ولی بدون توجه به آثار ناشی ‌از آن در ایجاد فقر و فساد و تبعیض می‌باشد که کاندیدا مرتبا جمهوری اسلامی را متهم به ضربه زدن به مردم کرده و اعتراض خود را متوجه تغییراتی می‌کند که انقلاب اسلامی در ساختارهای ادبیات توسعه ایجاد نموده تا شعارها و آرمان‌های انقلاب را حفظ نماید و لذا عامل ناکا‌رآمدی نظام را عدم استفاده از کارشناسان متخصص ولو خارجی می‌داند. لذا معتقد است باید هر چه بیشتر به قواعد جهانی در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نزدیک شویم. ❇️ لذا «بدبینی به ساختارها» دارای دو لبه حق و باطل است و در این مناظرات گر چه اکثر کاندیداهای محترم شعار بی‌اعتمادی به ساختارها را می‌دهند اما باید برای مردم روشن شود که چه نوع ساختارهایی مردود است و چه نوع ساختارهایی مورد تأیید قرار می‌گیرد؟ قطعاً برای نیروی انقلابی که به‌دنبال حفظ کرامت انسانی، جریان اخلاق الهی در جامعه و جهان و رفع تبعیض‌ها در مدل برنامه هستند، نزدیک شدن به ساختارهای موجود در ادبیات توسعه به ادعای مدل پذیرفته شده و تجربه شده جهانی قابل قبول نیست و باید نگاه تحولی به سمت برنامه‌های کارآمدی باشد که در این ۴۰ سال تجربه نشده، نه اینکه دوباره همان برنامه‌ها با تغییراتی اندک را تکرار کنیم و مردم را در تنگناهای دیگری قرار دهیم. ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
جلسه با حجت الاسلام صدوق- ۱ .mp3
8.66M
🔸جلسه با حجت الاسلام والمسلمین صدوق 🔺موضوع: رشد نظام اسلامی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ www.soudeh-hamdani.com
جلسه با حجت الاسلام صدوق ۲.mp3
3.24M
🔸جلسه با حجت الاسلام والمسلمین صدوق 🔺موضوع: ضرورت تکثر گفتمانی نیروهای انقلابی در کنار وحدت سیاسی برای ایجاد شاخص های تمدن اسلامی ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ www.soudeh-hamdani.com
جلسه با حجت الاسلام صدوق ۳.mp3
26M
🔸جلسه با حجت الاسلام والمسلمین صدوق 🔺موضوع: تحلیل کاندیدهای رئیس جمهوری براساس اصول و پیش فرض های اولیه فردی و شاخصه های گفتمانی ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ www.soudeh-hamdani.com
حجت الاسلام و المسلمین صدوق(ره) ما مبارزه نمی‌کنیم که قدرت را بدست بگیریم، مبارزه می‌کنیم که سرفصل اخلاق را در تاریخ عوض کنیم، یعنی مبدأ جریان معرفت شویم ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
❇️ امام هادی علیه السلام: 🔸 بار خدایا! وعده‌ای را که به اهل بیت (ع) داده‌ای تحقّق بخش و زمین خود را با شمشیر قائم آنان پاک گردان و به وسیله او، حدود تعطیل شده و احکام فرو نهاده و تغییر یافته ات را برپا دار و به برکت وجود او، دل‌های مرده را زنده ساز و خواسته‌های پراکنده را یک پارچه گردان و زنگار ستم را از راه خود بزدای تا اینکه حقّ، با دست او، در زیباترین چهره اش آشکار شود و در پرتو نور دولت او، باطل و باطل گرایان نابود شوند و چیزی از حقّ و حقیقت به واسطه ترس از هیچ انسانی، پوشیده نماند. ⬅️ «مصباح الزائر، صفحه ۴۸۰» ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
📣یادآوری 🔰اجلاسیه تخصصی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر قم آغاز به کار می‌کند. ✔️ سخنرانی حجت‌الاسلام روح الله صدوق با موضوع: چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی ✔️ سخنرانی حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری با موضوع: نگاهی نو به عوامل گرانی و تورمhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰تشریع لوازمات تحقق تمدن الهی در روز غدیر 🔸حجت‌الاسلام و المسلمین مرحوم استاد مسعود صدوق: مأموریت دیگر آن پیامبر گرامی، ختم نبوت به معنای «تعیین تکلیف درباره‌ی راه تکامل بشریت» بود که احکام و تناسباتِ این تکامل برای افراد، خانواده‌ها، اصناف، امت‌ها، حکومت‌ها، تمدن‌ها در قرآن کریم تشریع شده و لوازمات تحقق آن در روز «غدیر» بیان گردید. یعنی زندگی آرمانی و حیات طیّبه‌ای که با ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) و پس از آن در عالَم رجعت محقق می‌شود، در دوران بعثت نبی‌اکرم(ص) تشریع شد اما بدلیل عدم پذیرش مردم و سلطه‌ی منافقین تحقق نیافت. 📗کتاب «بررسی سه تئوری تولید «قدرت، اطلاع، ثروت» در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی»؛ فصل دوم، گفتار ۶ ✅http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
محتوای پیشنهادی گروه تجلی کوثر برای انتخابات ریاست جمهوری.pdf
269.7K
محتوای پیشنهادی «مؤسسه کریمه ولایت» به مناسبت انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ایران با عنوان «ادامه راه شهیدجمهور با انتخاب آگاهانه بر اساس شاخصه‌های اصلح»: 🔹این محتوا در سه بخش تنظیم شده است: ✔️ بخش اول: سه رویکرد درباره جایگاه «مشارکت و رأی مردم» در نظام اسلامی ✔️ بخش دوم: پیش‌فرض‌ و شاخصه‌های اصلی برای انتخابات رئیس جمهور ✔️ بخش سوم: ضرورت «تکثر» گفتمانی نیروهای انقلاب در کنار «وحدت سیاسی» https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | «گعده انتخاباتی» 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺در انتخابات ریاست جمهوری به چه کسی رأی دهیم؟؟ 🔺آیا سعید جلیلی قدرت اجرایی برای اداره کشور دارد؟ 🔺آیا تجربه کشورهای توسعه‌یافته می‌تواند الگوی برنامه‌های رئیس جمهور باشد؟؟ 🔺آیا قالیباف گزینه کارآمدتری برای ریاست دولت چهاردهم است؟ 🔸شاخص‌های انتخاب براساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ 🔺چرا بین اصولگرایان اینقدر اختلاف وجود دارد؟؟ 🔺بهتر نیست نامزدهای اصولگرا به وحدت برسند؟ 📣جزئیات این گفتگوی شنیدنی بزودی در همین کانال منتشر خواهد شد 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
16.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت اول 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺شاخص‌های انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصه‌ها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟ ادامه دارد... 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
31.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت دوم 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺شاخص‌های انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصه‌ها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟ 🔺آیا قالیباف گزینه کارآمدتری برای ریاست دولت چهاردهم است؟ 🔺آیا تجربه کشورهای توسعه‌یافته می‌تواند الگوی برنامه‌های رئیس جمهور باشد؟؟ 🔺آیا ضرورتی دارد نامزدها تیم اصلی هیئت دولت خود را معرفی کنند؟ ادامه دارد... 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
30.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت سوم 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺شاخص‌های انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصه‌ها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟ 🔺آیا آقای قالیباف با مدیریت جهادی خود می‌تواند مشکلات معیشتی مردم را براساس عدالت (نفی فاصله طبقاتی) حل کند؟ 🔺اگر نامزدی بتواند براساس الگوهای توسعه متداول در دنیا، مشکلات معیشتی مردم را حل کند و جلوی افت مداوم ارزش پول ملی را بگیرد چه اشکالی دارد؟! ادامه دارد... 🔹لینک قسمت‌های قبل👇👇 ✔️قسمت اول ✔️قسمت دوم 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
22.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت چهارم 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺شاخص‌های انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصه‌ها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟ 🔺شاید آقای جلیلی همانند حضرت ابوذر، از لحاظ تقوا و ایمان و صفات انقلابی کم‌نظیر باشد اما آیا قدرت مدیریت امور کلان کشور را دارد! 🔺آیا جلیلی را می‌توان به عنوان «گزینه مطلوب ریاست جمهوری» برای حل مشکلات اساسی کشور معرفی کنیم؟ ادامه دارد... 🔹لینک قسمت‌های قبل👇👇 ✔️قسمت اول ✔️قسمت دوم ✔️قسمت سوم 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
22.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت پنجم 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺شاخص‌های انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصه‌ها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟ 🔺بعضی کسانی که از نزدیک در جریان مدل حکمرانی اقای جلیلی بودند، اعتقاد دارند ایشان قدرت مدیریت جذب منابع را ندارد...! 🔺آیا مدل مدیریتی آقای جلیلی (به دلیل رویکرد بسته نسبت به نخبگان سیاسی) باعث قفل شدن کشور نمی‌شود؟ ادامه دارد... 🔹لینک قسمت‌های قبل👇👇 ✔️قسمت اول ✔️قسمت دوم ✔️قسمت سوم ✔️قسمت چهارم 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت آخر 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺چرا غالبا در انتخابات، بین جریان‌های انقلابی اینقدر اختلاف وجود دارد اما همیشه در جبهه مقابل، وحدت گفتمانی و کار تشکیلاتی است؟؟ 🔺آیا ضرورت ندارد نامزدهای اصولگرا به وحدت برسند؟ 🔺بین کسی که «به الگوهای توسعه غربی برای اداره کشور بی‌اعتماد نیست» و «کسی که حل مشکلات کشور را در گرو ارتباط با امریکا می‌داند» کدام ارجحیت دارد؟ 🔺آیا آقای قالیباف به مذاکره و رابطه با امریکا برای حل مشکلات اقتصادی کشور اعتقاد دارد؟ ادامه دارد... 🔹لینک قسمت‌های قبل👇👇 ✔️قسمت اول ✔️قسمت دوم ✔️قسمت سوم ✔️قسمت چهارم ✔️قسمت پنجم 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۱🏴 🔹حضرت اباعبدالله (ع) برای جلوگیری از خطر اعتقادی بزرگ، دست به قیام زدند. آن خطر اعتقادی بزرگ این بود که یزید بر خلاف همه اسلاف خود و دیگر خلفائی که بعد از او به خلافت رسیدند، تصمیم داشت که جامعه و حاکمیت اسلامی را به کفر علنی و بت پرستی آشکار برگرداند. یعنی در صدد نابودی تمام زحمت‌های نبی‌اکرم (ص) بود ◾️در واقع دفاع از اسلام برای جلوگیری از تسلط کفر مشروط به عِدّه و عُدّه نیست؛ برخلاف قیام در مقابل نفاق که به عدّه و عُده مشروط شده و لذا بقیه‌ی ائمه‌معصومین(ع) در مقابل خلفای منافق دست به قیام نزدند و هنگامی که بین بیعت و شهادت مخیر شدند، بیعت تحمیلی را پذیرفتند. 🔹اجماع فقهای اسلام (اعم از شیعه و سنّی) نیز بر همین مطلب است که در مقابل حمله‌ی کفر و اشغال دارالاسلام و تهدید کیان اسلام، همه باید بدون هیچ شرطی دفاع کنند. ◾️با شکل‌گیری رنسانس، قدرت جهانی به تدریج به غرب منتقل شد و کفار در شکل جدیدی (سبک زندگی کفرآمیز) به جوامع اسلامی حمله‌ور شدند و لذا فقهای شیعه به تدریج در معرض امتحان و آزمون و شرایطی قرار گرفتند که مشابه آن، برای امام حسین(ع) پیش آمده بود. 🔹چقدر طول کشید و چه خون دل‌ها و زحمت‌ها کشیده شد و چه جان‌ها فدا شد و چه تبعیدها و شکنجه‌ها انجام گرفت تا از دوران مشروطه و شکست‌های ناشی از آن عبور کنیم و «اصل حاکمیت» با انقلاب اسلامی از تسلط کفر (یعنی حکومت پهلوی به‌عنوان نماینده تام نظام کفر در ایران) رها شود. ◾️بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی، اصل حاکمیت اسلام بالنسبه تثبیت شده اما خطر تسلط کفر بر «نحوه حاکمیت و روش اداره» وجود دارد و پیام عاشورا برای امروز ما نیز همین مطلب است. 🔹 درواقع مساله امروز این است که اداره‌ی کشور (که اقتصاد یکی از مهمترین ابعاد آن است) و موضوعات مختلفی که تمام وزارت‌خانه‌ها مسئول آن هستند و با آن یک کشور را اداره می‌کنند، چه نسبتی با اسلام و کفر دارد؟ آیا نحوه حاکمیت، الهی و الحادی دارد؟ 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۲🏴 🔹 درست است که امتداد پیام امام حسین(ع) در زمان ما، جلوگیری از تسلط کفر در نحوه اداره کشور اسلامی است اما از سوی دیگر، موضوع اداره‌ی کشور یک موضوع پیچیده‌ و چند بُعدی و مرکب است. حال اسلام و احکامش چگونه بر این موضوع پیچیده تطبیق می‌شود؟ ◾️به همین علت، بعضی می‌گویند کیفیت اداره‌ی کشور و نحوه‌ی حکمرانی، یک امر عقلایی است و شارع مقدس به جز اوامر و نواهی که در رساله‌ها آمده، نص خاصی ندارد و لذا تأمین معاش و امثال آن باید به نحو عقلایی انجام شود. 🔹اما مقام معظم رهبری این نحوه اداره‌ی کشور را که در جهان جاری است، مصداق تسلط کفر می‌داند و لذا می‌فرماید: «توسعه‌، دارای بار ارزشی است.» ◾️اگر ساده‌اندیشی کنیم و یک کالا مانند ماشین شخصی را از همه‌ی امور مربوط به آن تفکیک کنیم و سیاست‌های صنعتی حاکم بر کارخانه‌های یک کشور و استراتژی صنعتِ حاکم بر دنیا و آثار این امور بر سرنوشت بشر را در نظر نگیریم، ملاحظه اوصاف مادی یا الهی در آن بسیار سخت است. 🔹 سوره فجر به عنوان سوره امام حسین (ع) و سایر آیات و روایات مرتبط با آن به ما نشان می‌دهد که شهر و زندگی شهری و مدیریت ابعاد حیات بشری و محیط حاکم بر آن، با کفر و اسلام و حیات و ممات و طغیان و طاعت کاملاً ارتباط دارد. ◾️به طور نمونه، کیفیت رفع نیاز به مسکن، یکی از مظاهر روبنایی و چشم‌گیر زندگی و حاکمیت‌هاست که در زندگی روزمره مورد توجه است و گمان می‌شود که امری مشترک بین کافر و مسلم است. 🔹 اما خداوند متعال درباره کیفیت ساخت مسکن توسط کفار این‌گونه توصیف می‌فرماید: «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعَادٍ؛ إِرَمَ ذَاتِ الْعِمَادِ» (فجر/۶ و ۷) «وَثَمُودَ الَذِينَ جَابُوا الصَخْرَ بِالْوَادِ» (فجر/۹). در واقع تراشیدن کوه برای ساخت خانه توسط این قوم، مورد تقبیح و مذمت خداوند قرار گرفته که در این سوره مبارکه به آن اشاره می‌شود. ◾️در تفاسیر نقل شده که قوم عاد زندگی پر زرق و برق و تمدن پر رونق و پر تحرکی داشتند. هم از نظر کشاورزی قوی بودند ـ که آیات سوره شعراء نیز به آن اشاره می‌کند ـ و هم از نظر ساخت مسکن و شهرسازی بسیار ماهر بودند. 🔹پیامبر آنها نیز مأمور می‌شود تا از طرف خداوند متعال، قوم عاد را به همین مظاهر زندگی (که مشترک بین کافر و مومن پنداشته می‌شود) توبیخ ‌فرماید: «أَتَبْنُونَ بِكُلِّ رِيعٍ آيَةً تَعْبَثُونَ * وَتَتَخِذُونَ مَصَانِعَ لَعَلَكُمْ تَخْلُدُونَ * وَإِذَا بَطَشْتُمْ بَطَشْتُمْ جَبَارِينَ * فَاتَّقُوا اللَهَ وَأَطِيعُونِ * وَاتَّقُوا الَّذِي أَمَدّكُمْ بِمَا تَعْلَمُونَ * أَمَدَكُمْ بِأَنْعَامٍ وَبَنِينَ * وَجَنَاتٍ وَعُيُونٍ» (شعراء/۱۲۸ تا ۱۳۴) 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴🏴🏴🏴🏴 أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بزرگ فرماید خدای اجر و مزد ما را در سوگواری و مصیبت ما بر حسین علیه السّلام وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثَارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الْإِمَامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ (عَلَيْهِ) السَّلاَمُ و بگرداند ما و شما را از خونخواهان او با ولیّ خود حضرت امام مهدی از آل محمّد که بر ایشان درود باد. 🏴 https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۳🏴 🔹اگر بخواهیم پیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و مقابله با کفر و تحقق اخلاق حمیده را در دنیای امروز تشخیص بدهیم، باید ببینیم ماشینی که امروزه جوامع را حرکت می‌دهد و اخلاق اجتماعی میسازد، چه وضعی دارد و به چه سمتی می‌رود؟ ◾️باید توجه داشت بحث پیرامون «اخلاق اجتماعی»، صرفاً یک امر فردی نیست تا فرد از طریق کتب اخلاقی، راه‌های درمان اخلاق رذیله و رسیدن به اخلاق حمیده را فهمیده و سپس روی حالات روحی و فکری و جسمی خودش کار کند تا به نتیجه مطلوب برسد. 🔹 اما اکثریت مردم این گونه نیستند بلکه تحت تأثیر جوّ جامعه، روابط اجتماعی، فضا و محیط جمعی هستند. متناسب با همین واقعیت است که خدای متعال هم خطاب‌ها و عبارات متعدد و مختلف و متکثری دارد که در آنها، یک وصف اخلاقی را به یک جامعه ـ و نه تک‌تک افراد ـ نسبت می‌دهد. ◾️عبارات قرآن کریم را ملاحظه بفرمایید: «قَوْمٌ طاغُون‏» (ذاریات/53 و طور/32)؛ «قَوْمٌ لا يَعْقِلُون»‏ (مائده/58 و حشر/14)؛ «قَوْمٌ مُسْرِفُون»‏ (اعراف/81)؛ «قَوْمٌ تَجْهَلُون‏» (اعراف/138)؛ «قَوْمٌ لا يَفْقَهُون» (انفال/65 و حشر/13 و اعراف/179)؛ «قَوْمٌ لا يَعْلَمُون‏» (توبه/6)؛ «قَوْمٌ يَفْرَقُون‏» (توبه/56)؛ «قَوْمٌ عادُون»‏ (شعراء/144)؛ «قَوْمٌ تُفْتَنُون»‏ (نمل/47)؛ «قَوْمٌ يَعْدِلُون‏» (نمل/60)؛ «قَوْمٌ خَصِمُون»‏ (زخرف/58)؛ «قَوْمٌ لا يُؤْمِنُون‏» (زخرف/88)؛ «لِقَوْمٍ يُؤْمِنُون»‏ (انعام/99، قصص/3، اعراف/52 و عنکبوت/51)؛ «قَوْمٌ مُجْرِمُون‏» (دخان/22)؛ «قَوْماً فاسِقين»‏ (توبه/53، زخرف/57، ذاریات/46 و نمل/12)، «قَوْماً جَبَّارين» (مائده/22)؛ «قَوْماً عَمين»‏ (اعراف/64)؛ «قَوْماً صالِحين»‏ (یوسف/9)؛ «قَوْماً عالين»‏ (مؤمنون/46)؛ «قَوْماً ضالِّين»‏ (مؤمنون/106)؛ «قَوْماً لُدًّا» (مریم/97)؛ «قَوْماً بُورا» (فرقان/18 و فتح/12) و... 🔹 اگر جامعه صرفاً یک سری افرادِ کنار هم چیده شده باشند، این عبارات قرآنی معنای روشنی پیدا نمی‌کنند اما اگر توجه کنیم که جامعه علاوه بر افراد، روابطی بین آنها ایجاد می‌کند که باعث شکل‌گیری یک هویت جدید به نام جامعه می‌شود، در این صورت نسبت‌دادن وصفی خاص به یک جامعه معنادار خواهد شد. ◾️حال ابزاری که با آن یک جامعه را به یک سمت می‌برند، چیست؟ این اوصاف ارزشی و اخلاقی که روی منابر گفته می‌شود، امروز بر چه ابزاری تطبیق پیدا می‌کند؟ سرنوشت حرکت جامعه به سمت کفر یا اسلام و اخلاق رذیله یا حمیده، بیش از هر مقوله‌ای در این ابزارهای اجتماعی رقم می‌خورد. باید این ابزار به دقت شناخته شود 🔹در واقع طغیان‌ها و گناهان عظیمی مانند کشتن امام حسین(ع) هیچ وقت نمی‌تواند تنها ناشی از میل یک شخص باشد. چون میل و توانایی یک فرد، دایره محدود و دامنه تأثیر کمی دارد اما زمانی که جامعه با همکاری اقشار مختلف اتوبان‌هایی از جنس اخلاق رذیله بسازند، آنگاه افراد هم می‌توانند با ماشین شخصی، سرعت‌های بالایی مثل دویست کیلومتر در ساعت را تجربه کنند. ◾️فراعنه و طواغیت امروز همانند گذشته با ابزار‌های دستور و تهدید و تیغ شمشیر مردم را به تبعیت از خود وادار نمی‌کنند بلکه ابزار اجتماعی به نام «مدل اداره» طراحی کرده‌اند و ملت‌ها و حاکمیت‌ها نیز به اسم بهره‌مندی از علوم کاربردی و زندگی خوب، التماس این طواغیت را کرده تا آنها را اصطلاحاً «توسعه‌یافته» کنند. 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ✔️قسمت دوم گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۴🏴 🔹وقتی طواغیت با تکیه بر ابزارهای اجتماعی، یک محیطی درست می‌کنند و همه‌ی مردم را به یک سمتی می‌برند، هر کسی نمی‌تواند یا جرأت نمی‌کند فضا را بشکند و محیطی که جامعه در آن تنفس می‌کند و زنده‌ماندن خود را به آن وابسته می‌بیند، زیر سوال ببرد. ◾️از عوامل اصلی در درخشش حضرت ابالفضل العباس(ع) در تاریخ به همین دلیل است: در محیطی اجتماعی و فضایی که همه به سمت دیگری می‌روند، فقط عناصر خاص و ویژه هستند که در طرفی می‌ایستد که همه‌ی جامعه از آن طرف دوری می‌کنند. لذا در زیارت مأثور نیز این بزرگوار به همین صورت توصیف شده: «الرَّاغِبُ‏ فِيمَا زَهِدَ فِيهِ غَيْرُهُ مِنَ الثَّوَابِ الْجَزِيل؛ به امری راغب بود که دیگران از آن دوری می‌کردند». 🔹در واقع کار اساسی که توسط امام و نبی رقم می‌خورد همین است که در مقابل «مرکز تولید اخلاق رذیله» می‌ایستد. عدم توجه به این واقعیت‌هاست که باعث می‌شود افراد بسیاری در مواجهه با روایاتی که بهشت را پاداش اشک و صلوات بر اهل‌بیت (ع) و محبت به آنها معرفی می‌کنند، دچار تعجب ‌شوند. ◾️یعنی به دلیل ارتکاز فردی از اخلاق و معنویت و عبادت، می‌گویند: «افرادی که مبتلا به گناه و اخلاق رذیله و... هستند و روی خودشان کار نکرده‌اند و ریاضات اخلاقی نکشیده‌اند و راه‌های درمان اوصاف رذیله طی نکرده‌اند، چطور با یک اشک یا با یک زیارت به چنان مقاماتی می‌رسند؟!» 🔹اما به این واقعیت توجه ندارند که چنین شخصی با اشک و زیارت و محبت خود عملاً وارد دستگاه و محیطی شده که مسئول آن دستگاه، در مقابل «مرکز تولید اخلاق رذیله» و در نوک پیکان حمله به بی‌اخلاقی ایستاده است! لذا اگر در فرهنگ روایات، «ولایت» مقدم بر نماز و روزه و... معرفی شده، به این صورت قابل‌تحلیل است. ◾️امروزه برای فریب دادن مردم، این‌طور نیست که تک تک افراد را به حب دنیا دعوت کنند بلکه برای دنیاپرست‌کردن امت‌ها و جوامع، بسترها و ابزارهای اجتماعی درست می‌کنند. بیان شد که این ابزارها، «مدل اداره» کشورها نام دارد که همانند ماشین، جوامع را سوار کرده و در یک مقصد خاص پیاده می‌کند 🔹این مدل اداره غربی، تمام جوامع و حکومت‌ها را به سمت رفاه روز‌افزونِ دنیاپرستانه می‌برد که به تعبیر حضرت امام (ره) همان «بت‌پرستی مدرن» است. یعنی به اسم «توسعه‌یافتگی»، رفاهِ مطلق و بدون قید و شرط را هدف انحصاری جوامع می‌کنند؛ این، همان معنای جدید و مدرن از دنیاپرستی است ◾️اگر ما می‌خواهیم این هدف را تغییر دهیم و رفاه را به دین و اخلاق و ارزش‌های اسلامی مقیّد کنیم، باید بتوانیم رفاه دینی و الهی را کمّی و قابل محاسبه عینی نموده و سپس ابزارهای مخصوص آن را تولید کنیم. زیرا کفار نیز برای اینکه جوامع را به هدف دنیاپرستی سوق بدهند، توانسته‌اند آن هدف کلی را به صورت کمّی و کیفی در سطح «الگوها، چشم‌اندازها، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی» بیاورند. 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ✔️قسمت دوم گزیده ✔️قسمت سوم گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۵🏴 🔹در زیارت اربعین این‌طور توصیف شده: «وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَشَرى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّى فى هَواهُ ...» اوصاف و اخلاقی مثل فریب‌خوردن از دنیا و دنیاپرستی، فقط به سبب هوای نفس فردی و عشق یک شخص به دنیاطلبی شکل نمی‌گیرد بلکه ایجاد بسترهای اجتماعی برای دنیاپرستی است که باعث می‌شود یک جامعه نسبت به ارتکاب بزرگ‌ترین گناهان تاریخ بشریت به اجماع برسند. ◾️بالاترین سطح از معنای دنیاپرستی زمانی محقق می‌شود که وصفِ یک جامعه بشود. پس امروز نیز باید توجه داشته باشیم که کیفیت و ابزارهای حکمرانی و الگوهای اداره در نظام اسلامی نباید بستر و محیط برای رشد اوصاف رذیله‌ای ایجاد کند که در زیارت اربعین قرائت شد. 🔹اگر حب الدنیا (که در روایات به عنوان «رأس کل خطیئه» و محور کل گناهان و خطاها نام گرفته) هدف الگوها و ابزارهای اجتماعی قرار گرفت، بسیار طبیعی خواهد بود که اخلاق رذیله و گناهان در آن جامعه به صورت تصاعدی و شدیدتر از گذشته جریان پیدا کند. ◾️امروزه این خلق اجتماعی (دنیاپرستی) توسط الگوهای رایج در جهان ایجاد می‌شود و اگر این الگوها را صرفاً به شرط «عدم مخالفت بیّن با احکام شرع» وارد جامعه اسلامی کنیم، سرنوشتی همانند سرنوشت دوران مشروطه برای ما رقم خواهد خورد. 🔹زیرا این الگوی اداره، نظامی یک‌پارچه و همه جانبه است که با مقیدکردن و مشروط کردن آن اصلاح نمی‌شود بلکه در عمل، همه آن قیود و شروط را به نفع خود منحل می‌کند و به تدریج، اهداف و مقاصدی که برای آن طراحی شده را محقق می‌نماید. لذا رهبری معظم (به‌عنوان پرچمدار توحید) ضرورت تولید «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» را مطرح کردند. ◾️در واقع بعد از جنگ تحمیلی که خواستیم به صورت علمی و تخصصی کشور را اداره کنیم و از سویی، علما و فقها به این امور حساسیت نداشته و آن را خارج از خطابات شارع دانستند، الگوهای توسعه با شدت بیشتری وارد شؤون اداره نظام شد و امروزه آثار اجتماعی اخلاقی و فرهنگی آن نمایان شده است. 🔹البته ساحت علما و متولیان دین منزه است از اینکه برای دنیاپرستی مردم، محیط اجتماعی درست کنند اما پیچیدگی‌های امروزین کفر و جریان بسیار نامحسوس آن در کیفیت اداره و نحوه معاش و تدبیر شؤون زندگی مردم، باعث غفلت علما و مؤمنین شده است؛ همان‌طور که در دوران مشروطه، فقط عنوان «دفع استبداد»‌ مورد توجه بعضی از علماء واقع شد و پیچیدگی جریان کفر در وضع قوانین و نظام دموکراسی ملاحظه نگردید. ◾️به‌طور نمونه: مدل و ماشین متداول اداره جوامع، برای تحریک و برانگیختن مردم و ایجاد انگیزش اجتماعی، نیازمند سوخت متناسب با هدف دنیاپرستی است؛ سوخت این ماشین و مدل‌ توسعه، «خلق حرص» نام دارد که از طریق ایجاد محیط «مدّ و تنوع در انواع کالا» محقق می‌گردد. 🔹در روایت آمده است که «أُصُولُ اَلْكُفْرِ ثَلاَثَةٌ اَلْحِرْصُ وَ اَلاِسْتِكْبَارُ وَ اَلْحَسَدُ»؛ اگر حرص به عنوان یکی از اصول کفر، «محور تحریک جامعه» در الگوهای حکمرانی متداول جهانی شود، نباید مؤمنین و عزاداران حسینی به بررسی و کسب بصیرت نسبت به ابعاد آن بپردازند؟! 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ✔️قسمت دوم گزیده ✔️قسمت سوم گزیده ✔️قسمت چهارم گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh