آن دسته از افرادی که در درجات بالای ایمان قرار گرفته اند، در شب قدر مصائب و بلایایی را طلب می کنند که به ولی الله اعظم در طول سال می رسد ...
🔹http://eitaa.com/soudeh_hamdani
🔹https://telegram.me/soudeh_hamdani
🔹http://Instagram.com/soudeh_hamdani
🏴فلسفه شب قدر و نزول «کل امر» در این شب🏴
🔰حجت الاسلام و المسلمین مرحوم استاد صدوق:
☑️همانگونه که در مدیریت و برنامهریزی امروزین و متداول، برنامهی سالانه در قالب لایحهی بودجه ارائه میشود، برنامهی خدای متعال برای سال پیش رو در شب قدر معین میشود. البته طبق روایات، شب قدر از زمان هبوط حضرت آدم و سایر انبیای سلف جریان داشته و این در حالی است که کفار پس از گذشت ۶۸۰۰ سال از دورهی اول تاریخ و طیّ ۱۴۰۰ سال از سرفصل دوم آن، به تازگی برنامهریزی سالانه برای نظم در کشورداری و مدیریت در دستور کار خود قرار دادهاند.
✅ گرچه همهی امور در این شب مبارک معین میشود اما موضوع اصلی که در لیلةالقدر مقدّر میشود، #مصائب و #بلایایی است که بر اثر تنهایی و غربت ائمّهی هدی و بیوفاییِ امتها، نازل خواهد شد. یعنی در شب قدر، تمام مصائب و بلایایی که توسط کفار و منافقین در سال آینده محقق خواهد شد و بهدلیل جاهلی یا کاهلیِ امت دینی کسی در برابر آنها نمیایستد، به حضرت ولیعصر(عج) عرضه میشود و آن قلب محزون، تمامی این مقدّرات را میپذیرد تا در تناسب با ظرفیت موجود در دستگاه ایمان، تاریخ به سمت تکامل به پیش رود.
☑️در نتیجه، این عوامّ از مردم هستند که در شب قدر برای مغفرت سر به آستان الهی میسایند و الا کسانی که در درجات بالای ایمان قرار گرفتهاند و به تدریج موفق شدهاند تا مصائب خود را به مصائب ولیاللهالاعظم گره بزنند، در شب قدر «مصیبت و بلا» طلب میکند به این معنا که میخواهد در این معرکهی بین کفر و ایمان نقشی ایفا کند و مسؤولیتی بپذیرد و با تلاش و کوشش و مجاهدت خود، از واردشدن ضرباتِ تکوینی و تاریخی و تمدنی به وجود مقدس امام زمان جلوگیری نماید و توفیق فداکاری در این راه را به دست آورد و به جای توجه به چالشهای معمول زندگی، حول محور حوائج حضرت ولیعصر(عج) طواف کند.
✅ ممکن است تصور شود که تعبیر به «سلامٌ هی حتی مطلع الفجر» برخلاف تعریف شب قدر به شب تقدیر بلا و مصیبت است اما باید توجه داشت که در شب قدر، عبور از حجم عظیم و متنوع مصائب، فشارها، جسارتها و هتکحرمتهایی که در مقیاس تمدنی و تاریخی بر وجود مبارک امام زمان وارد میشود، جز با «باران سلام و صلوات» و نصرت و رحمت الهی بر ولیّ خود امکانپذیر نیست.
✅ https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
•••─━━⊱✦▪️﷽▪️✦⊰━━─•••
🔅گلایهای از یک نامگذاری متداول🔅
یا
🔅بحثی بسیار فشرده درباره «دعای اللهم کن لولیک» در شب قدر🔅
❤️_ «همه با هم دعای سلامتی امامزمان را زمزمه میکنیم: اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن....»❤️
✅این جمله را شاید سالهاست توی مساجد و هیأتها میشنویم و با آن همراهی میکنیم. اما من سالهاست (یا به تعبیر دقیقتر از موقعی که «حاجآقا» بحثگفتن درباره شب قدر را شروع کرد) وقتی این جمله را میشنوم، با سوال و اشکال از خودم میپرسم «دعای سلامتی؟!؟» و شروع میکنم:
♦️یک. روایات معصومین که همچین اسمی روی این دعا نگذاشتهاند. پس میشود این نامگذاری را نقد کرد.
♦️دو. خصوصن وقتی این نامگذاری را با مضمون دعا مقایسه کنیم. مضمون دعا به طور خلاصه این است: خدایا لطفا شش تا کار برای امامزمان ما بکن: «سرپرست» و «نگهدار» و «راهبر» و «یاریکننده» و «راهنما» و «چشمِ»او باش. معلوم است که از بین این شش خواسته، فقط «حافظاً» یا همان «نگهدار» است که با مفهوم «سلامتی» تناسب دارد. یعنی نامگذاری دعا به «دعای سلامتی» با بخش اعظم دعا یعنی پنجتا وصف دیگر سازگار نیست.
♦️سه. پس چکار کنیم؟ واقعا مضمون و معنای این دعا چیست؟ بنظرم باید به اصل منابعی مراجعه کرد که دعا را نقل کردهاند. مثلا «کافی شریف» که میگوید این دعا اساساً از اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک است و در شب قدر در هر حالتی باید تکرار شود؛ چه ایستاده، چه نشسته و چه در سجده. باید تکرار شود «و تکرّر فی لیله ثلاث و عشرین من شهر رمضان هذا الدعاء ساجداً و قائماً و قاعداً و علی کل حال»
♦️چهار. خب شب قدر چه خبر است که باید در آن، این شش خواسته را برای امام زمان داشته باشیم؟ خیلی خلاصه میشود از روایات برداشت کرد که در شب «قدر»، «اندازه»ی همه چیز معیّن میشود و این «اندازهی همه چیز» شامل «اندازهی دستگاه طغیان» هم میشود. لذا فرمود «یا من قدّر الخیر و الشرّ» یا فرمود «یقدّر فی لیله القدر کل شیء... خیر و شر و طاعه و معصیه» معلوم است که مقدر شدن ِ اندازهی شر و معصیت فقط به گناه چند تا لات و الواط محدود نمیشود. چون شأن خدا «مدیریت عالَم» است و آنهایی که مدیر عالَم هستند، به اندازههای خیلی بزرگتری هم توجه میکنند: «اندازهی امتها، اندازهی حکومتها، اندازهی تمدنها». خصوصن این که خدا تصمیم گرفته «دار اختیار» درست کند و گرچه به گناه و طغیان راضی نیست، اما به امت و حاکمیت و تمدن ِ «کفر و نفاق» هم اجازه حیات و تحرک داده و در قرآنش کلی از «ملأ» و «طواغیت» و «ائمه کفر» و «مستکبرین» و «اکابر مجرمین» و «مترفین» صحبت کرده و اختیار آنها را در راه دنیاپرستی و هجمه به دستگاه ایمان، مطلقاً صفر نکرده و گفته «کلاً نُمدّ هولاء و هولاء... هر دو دستگاه را امداد میکنیم» حالا چقدر از خواستههای دستگاه طغیان، مقدّر میشوند و چه قدر و اندازهای برای شرارت آنها تعیین میشود؟ طبعاً بستگی دارد به قدر و اندازهی همّت و خواست مومنین برای دفاع از دستگاه توحید و خداپرستی...
♦️پنج. شب قدر خدا نگاه میکند به اندازه همت و خواست مومنین برای دفاع از امامشان. هر چقدر حاضر به فداکاری باشند که الحمدلله. اما هر جا را پوشش ندهند، دستگاه تولید شرور و مهندسان طغیان که کارشان را تعطیل نکرده اند و تدابیر وحشتناکی دارند که نتیجه اش را خدا حکایت کرده: «و زلزلوا حتی یقول الرسول و الذین آمنوا متی نصرالله... و به تکان درآمدند و لرزانده شدند تا جایی که پیامبر خدا و مومنین گفتند یاری خدا کی خواهد بود؟» . پس خدا با حکمتش _ بدون اینکه راضی باشد _ سطحی از توان و قدرت را برایشان مقدّر میکند و بعد فرشتگان هستند که _ به گمان من با سرافکندگی _ این تقدیر پُردرد را به محضر صاحب شب قدر میبرند و برنامه پر از بلای سال آینده را به امامزمان تحویل میدهند تا به آن رضایت بدهد و مثل همه انبیا و اوصیا به استقبال بلا برود و با یقین به حکمت خدا، به تنهایی به امواج خون و آتش و مصیبت بزند تا با این حلم، مومنین به تدریج بیدار شوند و با این تحمل، تاریخ آهستهآهسته تکامل پیدا کند. انگار کن که به کسی بگویند: بفرمایید وارد این اتاقی شوید که پر از افعی و عقرب و گرگ است که همگی با هم آمادهاند به شما حمله کنند یا زهر خود را به پیکرتان بریزند... زهرهایی در مقیاس جوامع و حاکمیتها و تمدنها... پر از زخم و جراحت و ابتلا... اگر کسی شب قدر و معنای تعیین مقدرات را بفهمد و همچین صحنهای را ببیند، باید هم به خدا بگوید به داد ولیّت برس و در این معرکهی غوطهور در بلا سرپرست و نگهدار و راهبر و یاریگر و راهنما و چشمش باش... و قبل از همه اینها به این فکر کند که من در همکاری با بقیه مومنین جلوی کدام یک از این افعیها و عقربها و گرگها را میتوانم بگیرم...
ادامه👇👇
♦️شش. مثلا؟ مثل سالی که غفلت شیعهی عراق در مقابل کفار حربی ِ لانهکرده در کشورشان، دشمن را طوری امیدوار کرد که منافقین تکفیری هم به آنها طمع کنند و خواست و تدبیرشان، حمله به عرض و ارض و ناموس و مال شیعه شود. خدا در آن #شب_قدر ، هر چه نگاه کرده بود خواست و هوشیاری و توان دفاع را در جامعه مومن ندیده بود و ملائکه «کل امر» را فرستاده بود تا امامزمان را در جریان همه خونهایی که قرار است بریزد و همه ناموسهایی که قرار است هتک شود، بگذارند... و فشار همه این مصیبتها قبل از همه، به قلب او وارد شده بود... شاید به خاطر همینها بوده که امام عسکری به شیعیانش یاد داده تا این طور برای پسرش دعا کنند: «رُدّ عنه من سهام المکائد ما یوجّهه اهل الشنئان الیه و الی شرکائه فی امره و معاونیه علی طاعه ربه... تیرهای حیلهای را که دشمنانش به سوی او میاندازند، از او دور کن؛ از او و از کسانی که شریک کار او هستند و او را در طاعت خدا کمک میکنند...» شب قدر شبی است که به دلیل سستی و ضعف امثال من و شدت حرص و همت دشمنان به دنیایشان، میشود شب بارش تیرهای زهرآگین و باران بلا و امواج مصیبت بر حضرت ولیعصر و نائب عام او که معاون و شریکش در دفاع از پرستش خدای متعال است. پس حداقل این است که در این معرکه پر از زخم همدردی کنیم با صاحب این دردها و برای اینکه وانمود کنیم که ما هم چیزی از واقعیت سرمان میشود، از خدا برای نمایندهاش کمک بخواهیم...:
_ «همه با هم دعای همدردی با امامزمان را زمزمه میکنیم: اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن....»
✅زمزمه. البته بعضیها هم هستند که فقط به دعا اکتفا نمیکنند و میشوند مثل «عمرو بن قرظه انصاری» که «کَانَ لَا يَأْتِي إِلَى الْحُسَيْنِ سَهْمٌ إِلَّا اتَّقَاهُ بِيَدِهِ وَ لَا سَيْفٌ إِلَّا تَلَقَّاهُ بِمُهْجَتِهِ ... هیچ تیر و شمشیری به سوی حسین نمیآمد مگر اینکه خودش را جلوی آنها میانداخت که ضربهای به حسین وارد نشود... تا از شدت جراحتها به زمین افتاد. شاید باز هم شک داشت که کارش را کرده یا نه... و پرسید: «یا بن رسول الله... أ وفیتُ؟... ای پسر رسول خدا... آیا وفا کردم؟»
آقا جان! من که عرضه و جربزهی عمرو بن قرظه را ندارم اما شما از خاندان کرم هستید... «اللهم کن لولیک» های ما را به حساب «أ وفیت» بگذارید و ما را اهل بدانید تا معرکه را درست تشخیص بدهیم و جلوی تیرهای بزرگ بایستیم... از آن بلاهایی که نصیب عمرو شد، به ما هم بدهید... ما بیآبرویی را دوست نداریم... به خدا برای ما زشت است که هنوز شما «بلاگردان» ما باشید... آخر امامی گفتند، مأمومی گفتند...
❤️_ تقدیم به خمینی کبیر و شهدای عاشقش که با غیرت نسبت به حضرت ولیعصر، راه هجمه سیاسی و نظامی کفر به دستگاه ایمان را سد کردند و چکمهی کفار حربی را از روی گلوی مومنین برداشتند و این جمله صحیفه نور را که: «حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر شود» به زیباترین وجه عملی کردند، تقدیم به خامنهای عزیز که سی سال است نه تنها از پرچم برافراشتهی خمینی حفاظت کرده، که با اعلام «تهاجم فرهنگی» و «جنگ اقتصادی»، به دنبال سد کردن ِ راه هجمههای پیچیدهتر است و همچنان منتظر مجموعهای از ارادهها و فکرها در بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی که بتوانند سنگرهای جدید را طراحی کنند تا از این همه کشته و مجروح و اسیر فرهنگی و اقتصادی نجات پیدا کنیم...
❤️ تقدیم به شهید ِ یک و بیست دقیقهی همهی شبهای جمعه که حفاظت امنیتی و نظامی از مومنان در برابر کفر و نفاق را مدیریت کرد و آن را از ایران به خاورمیانه گستراند و تقدیم به «مرحوم استاد» که با عقلانیت بینظیرش نَمی از یم شب قدر را به ما آموخت و با سوز دلی که از شب قدر گرفته بود، راههای دفاع فرهنگی و اقتصادی را به ما پیشنهاد داد ...
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
محمدصادق_حیدری
✅http://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔆 چالش عبادتهای گلوبلبلی 🔆
🔹بغضی کنیم و اشکی بریزیم و حالی ببریم و دلمان سبک شود و بخشیده شویم و خلاص؛ این شاید اوج تحویلگرفتن و عزّتتپانکردن و احترامی باشد که خرجِ دعاها میکنیم.
اما بعید است که خدا همچین عبادتهای گلوبلبلی را برایمان پسندیده باشد.
📖 همان اوائلِ اعمال ماه رمضان در مفاتیح، دعای حجّ است که هر روز این فرازش حسابی به چشم میآید: «اسألک أن تقتل بی اعدائک و اعداء رسولک... از تو درخواست میکنم که به وسیلهی من دشمنان خودت و دشمنان پیامبرت را به قتل رسانی» و این تازه غیر از دعای هر شبی است که در آن، لیلهالقدر را با حجّ و شهادت گره زدهاند: «و لیلهالقدر و حج بیتک الحرام و قتلاً فی سبیلک فوفّق لنا» و در شب قدر ـ که قلب ماه رمضان است ـ گفتهاند باید با شهداء همراه شویم: «اسألک... أن تجعل... روحی مع الشهداء» تا روحمان در کنار کسانی قرار گیرد که روحشان برای دفاع از اسلام پَر زده. از آن طرف، اختتامیهی «افتتاح» را با «وانصرنا به علی عدوّک و عدوّنا» آذین بستهاند
و پایان ماه مبارک و دههی آخرش را به دعای «یا ملیّن الحدید لداود» پیوند زدهاند و ما را یاد آهنی انداختهاند که خدا برای داود نرم کرد تا پیامبرش هر روز یک زره برای جنگ بسازد. آن دعای هر روز را هم که کار را تمام کرده و در رمضانِ رحمت و مغفرت، خشم هر روزهی خدا را برای دشمنان رسولش خواسته: «یا رب محمد اغضب الیوم لمحمد و لابرار عترته و اقتل اعدائهم بددا و احصهم عددا و لا تدع علی ظهر الارض منهم احدا... ای پروردگار محمد؛ همین امروز به خاطر او و خاندان پاکش غضب کن و دشمنانشان را در پریشانی و پراکندگی بکش و آنان را یک به یک بشمار و بر روی زمین احدی از آنان را باقی نگذار»...
🔸معلوم نیست کی بتوانیم از عبادتهای گلوبلبلیمان دربیاییم و با دعاها قلب را طوری صیقل دهیم که سرش را از برف دربیاورد و به جنگ بین کفر و ایمان نگاه کند و باورش شود این یک دعوای حقیقی است که بخاطر عمق عناد و غلظتِ غیظ دشمن، به کلّی سرباز و افسر و فرمانده احتیاج دارد و با رمضان طوری هوای نفس را بسوزانیم که دلمان دلدل نکند و به خط بزند و وارد معرکه شود و آبرو یا فکر یا مال یا جان یا هویتش را خرجِ «قدرت اسلام» کند.
🔹این شب جمعهای، باز خدا روحالله #خمینی و شمّ فقاهتِ دشمنشناس و ابرقدرتسوزش را غرق انوارِ ساکن کربلا کند که رمضانمان را با فریاد بر سر کفّار حربی ترکیب کرد و مسلمین را به یاد پیامبری انداخت که فرماندهی بیست و چند جنگ بود و در کتابش، سوالی پرسیده که محک ایمان و دینداری را جلوی چشم و دلمان قرار میدهد:
ـ أم حسبتم أن تدخلوا الجنه و لمّا یعلم الله الذین جاهدوا منکم و یعلم الصابرین...؟!؟ آیا گمان میکنید که وارد بهشت میشوید در حالیکه خدا مجاهدان و صابران را از میان شما مشخص نکرده باشد؟!
❤️ تقدیم به شهید یک و بیست دقیقه ی همه شب های جمعه، #شهید_قدس و فرمانده نیروی قدس حاج قاسم #سلیمانی
✍️ حجت الاسلام محمدصادق حیدری
#روز_قدس
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 اطلاعیه
✳️ به مناسبت آغاز اجرای طرح دولت برای اصلاح توزیع ارز ترجیحی، تحلیل «حسینیه اندیشه » با عنوان:
معبری برای خروج از دوگانهی یا «هدررفت منابع» یا «تشدید تورم»
تدوین و تنظیم شد.
✔️ در این تحلیل ضمن بررسی ابعاد دوگانهی «یا هدررفت منابع و تشدید فساد» (بر اثر حفظ یارانهها با هدف عدالت) یا «تشدید تورم» (بر اثر حذف یارانهها با هدف حفظ منابع)» در چهل ساله گذشته، به نقد و بررسی راهحل کارشناسی موجود برای حل این چالش پرداخته و پیشنهاداتی راهبردی برای خروج از این بنبستِ دوگانه مطرح شده است.
📄 متن کامل این تحلیل بزودی منتشر میشود...
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
معبری برای خروج از دوگانهی یا «هدررفت منابع» یا «تشدید تورم».pdf
250.5K
📣 به مناسبت آغاز اجرای طرح دولت برای اصلاح توزیع ارز ترجیحی، «حسینیه اندیشه » در راستای کمک علمی به دولت انقلابی و مکتبی، تحلیل و پیشنهاد اصلاحی و تکمیلی خود را با عنوان:
معبری برای خروج از دوگانهی یا «هدررفت منابع» یا «تشدید تورم»
منتشر نمود.
🔰در این تحلیل ضمن بررسی ابعاد دوگانهی «یا هدررفت منابع و تشدید فساد» (بر اثر حفظ یارانهها با هدف عدالت) یا «تشدید تورم» (بر اثر حذف یارانهها با هدف حفظ منابع)» و نقد راهحل کارشناسی متداول در دولتهای دوران انقلاب، پیشنهادات اصلاحی برای خروج از این بنبستِ دوگانه مطرح شده است تا این طرح، در تناسب با اهداف انقلاب اسلامی قرار گیرد و به نتیجه ای که مطلوب دولت محترم است، نائل آید.
✔️ضمنا این تحلیل در شماره ۷۹۰۶ روزنامه ایران به چاپ رسید.
📋جزئیات بیشتر خبر و دریافت فایل تحلیل◀️ hsnand.ir/paoi
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅#چکیدهای از تحلیلِ معبری برای خروج از دوگانهی یا «هدررفت منابع» یا «تشدید تورم»:
1️⃣داستان یارانهها در ایرانِ پس از انقلاب، گویا قصد تمامشدن ندارد و همواره مسئولان و مردم را بر سر یک دوراهی قرار داده: از یکسو آرمان عدالت و رسیدگی به محرومین در نظام اسلامی ایجاب میکند که این قشر برای تأمین نیازمندیهای اولیه زندگی مورد حمایت قرار گیرند و از سوی دیگر، قیمتگذاری دولتی و کالاهای یارانهای که نتیجهای قهری از جنس فساد و رانت و قاچاق و عدم بهرهوری و هدررفت منابع را در پی آورده، «آزادسازی قیمتها» را به یک ضرورت اقتصادی تبدیل کرده است.
2️⃣البته با لحاظ «آزادی عمل انسانی»، پرداخت یارانه مستقیم به افراد در مقایسه با اختصاص یارانه به کالاهای معیّن، ترجیح و مطلوبیت دارد اما مسأله مهمی که وجدان عمومی قبلاً آن را تجربه کرده و برای آینده نسبت به آن نگرانی دارد، موج گرانی و تورّمی است که بر اثر آزادسازی قیمتها و پرداختهای مستقیم و افزایش نقدینگیِ حاصل از آن، بسیاری از خانوارها را زیر خطر فقر غرق خواهد کرد.
3️⃣اما کارشناسان اقتصادی معتقدند بنبست فوق واقعی نیست بلکه از عدم توجه نظام سیاسی به بدیهیات علم اقتصاد و محاسبات کارشناسی نشأت گرفته است. لذا در نگاه این دسته، باید تلقّی عمومی از «عدالت» تغییر کند و انتظارات مردمی که چهل سال است به حمایتهای دولتی و یارانههای آشکار و پنهان عادت کردهاند، اصلاح شود و توقعی برای اختصاص درآمد حاصل از آزادسازی قیمتها به مردم وجود نداشته باشد؛ بلکه قسمت اعظم این وجوه به سمت تولیدِ متمرکز و بخش خصوصیِ واقعی هدایت شود. در این صورت، به تدریج «تولید و عرضه» از «مصرف و تقاضا» پیشی خواهد گرفت.
4️⃣این دسته از متخصصین هرچند اشراف خوبی نسبت به واقعیتهای اقتصاد جهان دارند اما نظام کارشناسی توجه ندارد که عینکی که برای مشاهده روابط اقتصادی به چشم زده، عینیتِ رفتار اقتصادی مردم ایران را نشان نمیدهد؛ مردمی که با انقلاب اسلامی وجدان «عدالتخواهی» در آنها نهادینه شده و موجب عدم پذیرش «فاصله طبقاتی شدید در الگوی مصرف» شده، حتی اگر فشار بر الگوی مصرف خود و کاهش سطح آن را بپذیرند و به واکنشهای شدیدی مثل شورشهای آبان 98 دست نزنند، حداقل آن است که تن به مشارکت در الگوی تولیدی که این کارشناسان بدنبال تحقق آن هستند، نخواهند داد و مانع بزرگی برای هدایت یارانهها به سمت تولید ایجاد خواهند کرد.
5️⃣ زیرا «تولید» در اصطلاح علمی و تجربه عملیِ جهان امروز، با محوریت «شرکتهای بزرگ» است که قدرت تجمیع سرمایههای کلان را دارد و نه تنها به یک قطب اقتصادی تبدیل میشود که با ایجاد قلههای ثروت در کنار درههای فقر، فاصله شدید طبقاتی را بر ملت تحمیل خواهد کرد. روشن است که چنین روندی در مقابله با فرهنگ عدالتخواه و استقلالطلبِ ایرانی است و رهبری و مسئولان انقلابی و مردم به آن تن نخواهند داد.
6️⃣ در واقع انقلاب اسلامی و پشتوانه مردمی آن حداقل از سه بُعد با الگوی تولید جهانی درگیر است؛ «انگیزه تولید» (رفاه روزافزون بر محور تنوع و مد)، «نهاد تولید» (شرکتهای بزرگ سرمایهداری)، «بافت تولید» (کالاهای مبتنی بر تکنولوژی برتر و اتوماسیون). لذا توصیه کارشناسان برای رهایی از معضل یارانهها (فارغ از ناسازگاری آن با اعتقادات و اخلاق و التزامات شرعی)، از نظر عملی و عینی امکان تحقق ندارد و بنبست و دوگانهی فوقالذکر را از بین نخواهد برد.
7️⃣ خروج از این بنبست و نقض این دوگانه هنگامی میسّر خواهد شد که نظام اسلامی به نسخه جدیدی از تولیدِ عدالتمحور معطوف شود و تعریف نوینی از «انگیزه تولید» (افزایش قدرت ملی)، «نهاد تولید» (کارگاههای وقفمحور)، «بافت تولید» (کالاهای ساده و بادوامِ مبتنی بر تولید نیمهمتمرکز و کارگاهی) را عملیاتی کند.
8️⃣ خلاصه این تصویر کلان ـ که تشریح آن در منشورات «حسینیه اندیشه» قابل پیگیری است ـ میتواند خود را در قالب پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی مطرح شده در «متن کامل» این تحلیل نشان دهد.
📁متن کامل تحلیل◀️ hsnand.ir/paoi
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هجمهی «ساختارهای فرهنگساز مادّی و سنّتی» به«هویت مادری و فرزندآوری.pdf
254K
📣 بهمناسبت پیام اخیر مقام معظم رهبری به فعالان حوزه #جمعیت و تاکید ایشان بر فرهنگسازی در فضای عمومی برای این مهم، «واحد خواهران حسینیه اندیشه» تحلیلی را جهت بررسی «موانع فرهنگسازی» برای عبور از بحران کاهش جمعیت با عنوان:
هجمهی «ساختارهای فرهنگسازِ مادّی و سنّتی» به «هویت مادری و فرزندآوری»
منتشر نمود.
✔️ در این تحلیل اجمالی، ضمن بیان ابعاد هجمه «هویت تحصیل و اشتغال مادی» به «هویت مادری و فرزندآوری» و شناخت ضعفهای «فرهنگ سنتی» برای دفاع از این تهاجم همهجانبه، پیشنهاداتی در جهت ایجاد «هویت کاربردی و ارزش اجتماعی» برای منزلت مادری و فرزندآوری مطرح شده است.
✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
تحلیل طرح دولت برای اصلاح توزیع ارز ترجیحی.m4a
15.82M
🔊 #صوت سخنرانی به مناسبت طرح دولت برای اصلاح توزیع #ارز_ترجیحی
🎙حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🔰 سر فصلهای مباحث مطرح شده در این سخنرانی:
✔️ 1. ضرورت کمک و یاری به دولت انقلابی: «تایید منفعلانه یا حمایت بصیرتمندانه؟»
✔️ 2. ضرورت تحلیل دقیق از تجربیات دولتهای قبلی برای اصلاح یارانهها
✔️ 3. بررسی اجمالی سیاستهای دولت نهم و دهم برای اصلاح توزیع یارانهها با محوریت پرداخت مستقیم یارانه به مردم و شکست این سیاستها به علت ایجاد تورم شدید
✔️ 4. بررسی اجمالی سیاستهای دولت ششم و هشتم برای اصلاح ارز ترجیحی با محوریت تقویت بخش خصوصی در امر تولید و شکست این سیاستها و تداوم تورم به علت تعارض «اخلاق انقلابی مردم» با «اخلاق حاکم بر بخش خصوصی»
✔️ 5. حل دوگانه «یا هدررفت منابع؛ یا تشدید تورم»، وابسته به
طراحی الگوی جدید برای «تولیدِ عدالتمحور» و نقش مهم مساجد و نمازهای جمعه در مطالبه آن از دولت
(اولویتبخشی «عدالت در تولید» بر «عدالت در توزیع یارانه»)
✔️6. پاسخ به سوالات حضار
🕰 چهارشنبه چهارم خرداد 1401 ـ مسجد امام صادق علیهالسلام، شهرک صادقیه شهر قم
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📸 حضور رهبر انقلاب در كنار ضريح مطهر حضرت معصومه سلام الله عليها.
🌷میلاد حضرت معصومه (ص) و روز
دختر بر همهی زنان و دختران مبارک
٨٩/٧/٢٧
💠 @Khbar_rahbar