هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #کلیپ_تصویری | تفاوت نگاه مقام معظم رهبری با نخبگان حوزوی و دانشگاهی نسبت به وضعیت فعلی جوانان کشور
🎙 مرحوم حجتالاسلام و المسلمین #استاد_مسعود_صدوق
#حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
🌐 hosseiniehandisheh.ir
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰نخواستیمتان و نشد!
🔹از دست این خانهتکانیِ مسخره!
میسّابم و آب میگیرم و جارو میکشم و گردگیری میکنم.
گَردها میگُرخند و غبارها قهر میکنند و لکّهها توی لاک خودشان فرو میروند؛ به یاد گناه بزرگی به نام «نخواستنِ شما» که کلّی گرد و خاک روی روحم نشانده و عقلم را پر از لک و پیس کرده است. اما این گناه را / نخواستن را با هر توبهای بسّابم، نمیرود. حالا بیا و هی برای همهی گناههای دیگر توبه کن اما او را نخواه: خانهتکانیِ مسخره.
ـ و ذُنوبَنا *به* مَغفورهً
😭 پینوشت: میشد کلیشهای نوشت که امسال هم بدون شما تمام شد اما واقعیتش این است که امسال هم مثل همهی هزار و چند ده سال گذشته، نخواستیم و نشد؛ نخواستیمتان و نشد.
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعالیتهای علمی حسینیه اندیشه در سال 1402.pdf
300K
📋فایل PDF #گزارش_سالانه_فعالیتها
❇️ حسینیه اندیشه طبق سنوات گذشته، گزارش فعالیتهای علمی و گفتمانی خود در سال ۱۴۰۲ را به پیوست منتشر مینماید.
🔸این گزارش اجمالی، شامل فعالیتهای پژوهشی اعضای هیئت علمی و پژوهشگران حسینیه اندیشه (واحد برادران و واحد خواهران) در سال ۱۴۰۲ است که در سه سطح: «پژوهش»، «آموزش» و «گفتمانسازی» تنظیم شده است.
✔️ گزارش فعالیتهای سالهای گذشته حسینیه اندیشه (بعد از رحلت استاد صدوق):
سال 1401◀️ hsnand.ir/sqm8
سال 1400◀️ hsnand.ir/gder
سال 1399◀️ hsnand.ir/wffl
سال 1398◀️ hsnand.ir/reds
سال 1397◀️ hsnand.ir/etce
سال 1396◀️ hsnand.ir/etce
✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰سبک زندگی در سطح حاکمیت و تمدن «۲»
◾️مرحوم حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق:
🔷 در تمدن مدرن محیطهای آموزشی و پژوهشی و فرهنگی با این هدف طراحی میشود که نیروی انسانی برای مشارکت در تولید کالای جدید و تکنولوژی نوین و رفتار متناسب با این پدیدهها، پرورش پیدا کند و همانند عرفا به تمرین و ریاضت اما از نوع مادی بپردازد... البته نتیجه تحمل ریاضتها و حضور در این محیطها در اوج خود، به دست آوردن مدالهای جهانی و المپیک و دریافت جایزهای پژوهشی و علمی همانند نشان نوبل در علوم مختلف است.
🔹عرصه فرهنگ در سبک زندگی غربی، توسط دستگاههای «انگیزشی، پرورشی و گزینشی» مدیریت میشود که برای نیروی انسانی، انگیزش ایجاد میکنند، آنها را پرورش میدهند و سپس به گزینش آنها میپردازند:
🔸در «بخش انگیزشی»، رسانهها با هدایت و کنترل افکار عمومی، باعث انگیزش اجتماعی برای انسانهایی میشوند که باید در تولید ثروت و سود بیشتر مشارکت کنند و این مهم از طریق تولید و بهکارگیری کیفیتهای خاصی در ارائه اخبار، ساخت فیلم و سریال و پخش برنامههای گفتگومحور محقق میشود.
🔸در «بخش پرورشی»، مراکزی مانند مهدهای کودک، مدارس، دانشگاهها، سینماها، تئاترها، هتلها، پارکها، رستورانها و... فعال هستند و از کودکان خردسال تا جوانان و میانسالان و سالمندان را تحت پوشش قرار میدهند. البته هیچیک از این تدابیر بهمثابه ظلم و تحمیل و فشار شناخته نمیشود بلکه استدلالهای روانشناسی و جامعهشناسی، برای توجیه آنها مطرح میگردد.
🔸اما در «بخش گزینشی» بر تجربهکردن مفاسد و رذایل و پلیدیهای مختلف تأکید میشود تا روحیهی خودداری و حیا و سایر امور فطری و وجدانی که بهمثابه مانعی در برابر ارتکاب جنایات و تعدیها هستند، از بین برود... در واقع برای گزینش افراد در نظام سرمایهداری، اخلاق رذیله به فرهنگ جامعه ــ و نه فقط افراد ــ تبدیل میشود... و تمامی هفتاد و پنج وصفی که بهعنوان جنود جهل در روایات معرفی شده ، تئوریزه میگردد .
🔸البته همه این پلیدیها با عناوین جذاب دیگری به جهانیان معرفی میشود. همچنانکه خُلق استکبار بهعنوان «اعتماد به نفس» یا تحمل سختیها برای ارتقای سطح موجود از لذات مادی به سطحی بالاتر، بهعنوان «صبر و فداکاری» معرفی میشود!
📗کتاب «بررسی سه تئوری تولید قدرت، اطلاع و ثروت در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی»، فصل اول، گفتار اول
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰ضرورت افشای «مظالم سبک زندگی غربی برای مردم»
◾️مرحوم حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق:
🔸مظالمِ ناشی از ساختارهای سبک زندگی غربی و علوم مادی برای عموم مردم به امری وجدانی تبدیل نشده و لذا به نظر میرسد که قبل از حرکت جدید در عرصهی فرهنگی و اقتصادی باید یک برنامهی دقیق برای تفاهم این طرح با جامعه و افزایش بصیرت و معرفت مردم در این راستا طراحی کرد.
در واقع یکی از عوامل اساسیِ پیروزی نهضت امامخمینی، آن بود که ملت ایران مظالم ناشی از نظام سلطنتی را چشیده بودند و مبارزات سیاسی مردم ایران در برابر ظلم به رهبری علمای شیعه، سابقهای صدوپنجاهساله داشت.
📗کتاب «بررسی سه تئوری تولید قدرت، اطلاع و ثروت در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی»، فصل سوم، گفتار هفتم
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰جزئیاتی درباره «وَ بِرَحْمَتِكَ تَعَلُّقي»
🔸جزئیات آقا؛ جزئیات! جزئیات این غذا، ویژگیهای آن لباس، امتیازات این ماشین، مزیتهای آن موبایل، آپشنهای این ویلا، خصوصیتهای آن ژیلا... همین جزئیات و ویژگیها و خصوصیات است که هر روز، به روزش میکنند و مُدهایش را تغییر میدهند تا «دنیا» به کام انسانها و امتها چربتر و شیرینتر شود و آنها را بیشتر گرفتار و وابسته کند و عشقبازی با لذتهای روزافزون و بیتوقف و نوشونده را طوری بچشند و در این مرتع جوری بچرند که افسارشان به راحتی در اختیار قطبهای رفاه و سرمایه جهانی باشد... زیّن للناس حب الشهوات...
🔹اما خدا برای بندههای مومنش «دنیاپرستی» را نپسندیده و اولیائش هر چه توانستهاند، دنیای «مترفین» و «مستکبرین» را تحقیر کردهاند و به جایش عظمت «آخرت» را به یاد انسانها و امتها انداختهاند. نمونهاش؟ همین «#ابوحمزه» که حضرت سجاد در آن، با صحبتنکردن از جزئیات دنیایی، انگار همهشان را جلوی چشم مومن به خاک مذلت انداخته و دفن کرده و در عوض هر چه توانسته، جزئیات مرگ و برزخ و حشر و حساب و آخرت را با لطیفترین مضمونها و هنرمندانهترین الفاظ برایمان به تصویر کشیده... جزئیات آقا؛ جزئیات:
♦️ «گریه میکنم برای بیرونآمدن جان از بدنم، برای تاریکی قبرم، برای تنگی ِ لَحدم، برای سوال نکیر و منکر از من [و مخصوصا اینجا:] گریه میکنم برای درآمدن از قبر در حالی که عریان و لُخت هستم، خوار و ذلیل، باری سنگین بر دوشم، یک بار به طرف راستم نگاه میکنم و یک بار به طرف چپم [اما] همه مردم در حال انجام کاری غیر از کار من هستند. در آن روز، هر کسی کاری دارد که او را سرگرم کرده [و کسی به داد من نمیرسد]»
🔸جزئیات ِ از قبر درآمدن و عریانبودن و هی نگاه کردن به چپ و راست تا شاید فرجی شود و راه نجاتی به چشم بیاید... جزئیات روزی که بنا به نقل «کافی شریف» از گفتگوی جبرئیل با پیامبر، همه حتی فرشتگان و پیامبران فریاد میزنند: «یا رب نفسی نفسی...» اما یک نفر هست که فریادش جنس متفاوتی دارد، جنسی که خیلی جور است: «و انت تقول یا ربّ اُمّتی... اُمّتی...» روزی که همه سرگرم و درگیر بیچارگی خودشان هستند اما «محمّد» سرگرم و درگیر بیچارگی امتش است... انگار دلش نیامده خواری و عریانی و نگاههای پر از انتظار ما به چپ و راست خیلی طول بکشد و میدود تا به داد ما برسد...
🔹گویا حضرت سجاد هم یک خط بعد در «ابوحمزه»اش، به همین پدر مهربان اشاره میکند و وقتی این جزئیات پر عظمت را به تصویر میکشد، به خدا میگوید: «آقای من! تکیه و اعتماد و امید و توکلم [در چنین وضعی] به توست و برحمتک تعلقی... به مهربانی و رحمت تو آویختهام» میدانید که تفسیر «رحمت و مهربانی خدا» را باید کجا پیدا کرد؟ در همین مفاتیح، همان اوائل ِ «زیارت حضرت رسول از راه دور» که میگوید:
السلام علیک یا «رحمة الله»
❤️ یا رسول الله! ما دوست داریم در دنیا و آخرت به شما و مهربانی تان آویخته باشیم. شما هم که «کریم تحب الضیافه و مامور بالاجاره»، بزرگواری هستید که میهمانی و پناهدادن را دوست دارید... این ماه مبارکی ما را از جزئیات دنیاپرستان بکَنید و به جزئیات آخرت گرایان بیاویزید، به جزئیات ِ مهمان شما شدن که دوستش دارید، به جزئیات پناه بردن به شما در آن اوضاع و احوال که محبوب شماست، به جزئیات آویختن به آغوش شما... به خدا، خدا هم به همین جزئیات و به همین چیزهایی راضی است که شما دوستش دارید: «و انا والله اعلم أن سرور نبیک احبّ الیک من سرور عدوّک»
✅ پینوشت: جزئیات «الگوی مصرف»شان به کنار؛ حتی جزئیات و جذابیتِ «الگوی تولیدِ» دنیاپرستان به جایی رسیده که ویتنامیهای قهرمان مبارزه با امریکا هم که در جنگ با ایالات متحده دو میلیون کشته دادند ولی تسلیم آنها نشدند، برای دستیابی به تولید و قدرت اقتصادی، معطل عذرخواهی یانکیها نماندند و با قاتل ملتشان آشتی کردند تا خط تولیدهای امریکایی برایشان رونق و رفاه به ارمغان بیاورد و تجارتی 110 میلیارد دلاری بینشان شکل بگیرد و به اقتصاددانهای حتی انقلابی ما هم چشمک بزند تا «اقتصاد مردمی» را به «بخش خصوصی و شرکتهای بزرگ» تأویل ببرند. اما «جهش تولید با مشارکت مردم»ی که بیشترین عشق و تعلّق به رسولالله را در جهان به نمایش گذاشتهاند، باید جزئیات و جنس دیگری داشته باشد...
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
💢 گاهی از تلويزيون يک فيلمهایی پخش میشود که من واقعاً متأسف میشوم! به نظر من میرسد مثل دو لبه يک قيچی است.
گاهی يک فيلم غربی را پخش میکنند که تنعم و لذت و تصميمگيری و محاسبه در زندگی در آن موج میزند و تکنولوژی در آن حضور فعال دارد. سپس فيلمی که مربوط به جنوب ايران است پخش میکنند که در کنار نخلهای خرما، يک پيرمردی تکه نانی را با ماست يا بدون ماست میخورد، با وضعی بسيار ساده و محدود که دچار مشکلات بسيار زيادی است و در حال زنبيلبافی است و برای رفيقش صحبت از رضايت و توکل به خدا میكند و از زندگی خوبی هم برخوردار است!
اين کار نادرست است؛ زيرا اصلاً از درگيری با کفر و استکبار و آمادگی برای شهادت در اين فيلم حرف نمیزنند، بلکه اصل زندگی را به همين زنبيلبافی و نان خوردنش تفسير میکنند؛ يعنی اين مرد يك کارآمدی بسيار ساده دارد که کل رنجها و بيماریها و فقرهايش را نمیتواند به هيچ وجه علاج کند؛ ابداً هم به اينکه ريشهی اين رنجها چگونه پيدا شده و از کجا بر جامعهاش تحميل میشود اشراف ندارد! حضورش هم برای درگيری با رنجها منحصر در زنبيلبافی است!
جلوهای که در اينجا از دين نشان داده میشود منزوی کردن فرد در يک محدوديت فردی و شخصی خاص است؛ آن هم با يک فشاری که حوائج اوليه خودش را هم نمیتواند برآورده کند و در همين حالت به وضعيت خودش دلخوش است.
بله! گاهی بحث اين است که دين، انسان را مثل جناب سلمان به زنبيلبافی قانع بار میآورد، ولی با همت درگيری با بزرگترين قدرتها و شناختن همه خوبیها وهمه بدیها و مقابله با بدیها و طرفداری از خوبیها.
در اين فرض، جناب سلمان بهدليل درگيری با زندگی جهانی، در زندگی فردیاش ضعيف و قانع است؛ زيرا اين را فدای آن کرده است، لذا چه مريض و يا سالم باشد يک عنصر کارآمد در مقياس تاريخ است؛ يک استاندارد است و يک شهر مثل مدائن را نظم میدهد؛ يک صحابی و يک شخصيتی است که در اکثر جنگها در درگيری با بدی حضور دارد؛ هرگز او را بدبخت نمیتوان گفت بلکه او خوشبخت است. ولی کسیکه خودش را به زندگی فردی محدود میکند و زندگی فردیاش هم بسيار ضعيف است و به نظرش میرسد که اول و آخر کارآمدی بشر همين است، اينگونه نيست.
🔰 مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی
☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
15.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 #کلیپ_نوشت | «دعوت عملی برای بازگشت حضرت حجت»
🎙 #حجت_الاسلام_حیدری
🔻حوادث دردناک #غزه چه درسی برای ما دارد؟
کفار وقتی ضربه سنگین میخورند، دست به بالاترین خشونتها میزنند؛ تمرین و اثبات مقاومت در برابر هجمههای همهجانبه آنان، دعوت عملی از #امام_زمان برای بازگشت است...
#فلسطین
#ظهور
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
نگرشی نوین به دعای افتتاح ـ جلسه اول.pdf
493.7K
📋 متن کامل سخنرانی ماه مبارک #رمضان
🔰 با موضوع: «نگرشی نو به دعای افتتاح؛ دعای مشارکت امّت در رفع موانع ظهور»
🎙حجتالاسلام محمدصادق حیدری
♦️ #عنوان_جلسه_اول:
معرفی «عنوان اصلیِ دعای افتتاح» به «دعای مشارکت جامعهی شیعه در رفع موانع ظهور حضرت ولیعصر»
با توجه به تجزیهی آن به سه عنوان ساختاریِ «حمد، صلوات، دعا»
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
نگرشی نوین به دعای افتتاح-جلسه دوم.pdf
349.8K
📋 متن کامل سخنرانی ماه مبارک #رمضان
🔰 با موضوع: «نگرشی نو به دعای افتتاح؛ دعای مشارکت امّت در رفع موانع ظهور»
🎙حجتالاسلام محمدصادق حیدری
♦️ #عنوان_جلسه_دوم:
اشکال بر «عنوان پیشنهادی برای دعای افتتاح» و پاسخ به آن
با توجه به تحلیل «علّـت غیبت» به «ضعف مؤمنین در توازن قوا با کفر و نفاق» بر اساس فرهنگ آیات و روایات
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
نگرشی نوین به دعای افتتاح-جلسه سوم.pdf
312.9K
📋 متن کامل سخنرانی ماه مبارک #رمضان
🔰 با موضوع: «نگرشی نو به دعای افتتاح؛ دعای مشارکت امّت در رفع موانع ظهور»
🎙حجتالاسلام محمدصادق حیدری
♦️ #عنوان_جلسه_سوم:
تحلیل «حمد» (ستایش زیبایی) به عنوان منشأ گرایش به جامعه دینی؛ با محوریت رفتار زیبا و کریمانهی انبیاء و اوصیاء
در مقابل «تزیین زیبایی مادّی» توسط ائمهی کفر برای ساخت جامعه باطل
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰بخشی از پیام تاریخی حضرت امام خمینی:
🇮🇷 صبحگاه ۱۲ فروردین ـ که روز نخستین حکومت الله است ـ از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست... روزی که کنگرههای قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطۀ شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست...
۱۲ فروردین ۱۳۵۸
🇮🇷https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🏴«شب قدر»، شاخص ارزیابی برای فهم و تحقق از دین
🔷 در دین اسلام «#شب_قدر» ناظر به مدیریت در حال تحققِ خدای متعال است و به جریان ارادهی الهی مربوط میشود. در این شب، متناسب با قدرت سه نظامِ «کفر، نفاق، ایمان» امور مختلفی تقدیر میشود؛ یعنی اندازه و میزان قدرت کفر و نفاق برای ضربهزدن به جبههی ایمان، در نزد دستگاه خدای متعال روشن و معین است و در مقابل، حول و قوه و قدرتی که به پرچمداران توحید برای مقابله با هجمههای آنان عطا میشود، مقدار معینی در علم ربوبی دارد.
🔹پس همانگونه که در مدیریت و برنامهریزی امروزین و متداول برنامهی سالانه در قالب لایحهی بودجه ارائه میشود، برنامهی خدای متعال برای سال پیش رو در شب قدر معین میشود. البته طبق روایات، شب قدر از زمان هبوط حضرت آدم و سایر انبیای سلف جریان داشته و این در حالی است که کفار پس از گذشت ۶۸۰۰ سال از دورهی اول تاریخ و طیّ ۱۴۰۰ سال از سرفصل دوم آن، به تازگی برنامهریزی سالانه برای نظم در کشورداری و مدیریت در دستور کار خود قرار دادهاند.
🔹در واقع شاخص ما برای ارزیابی فهم از دین و تحقق آن، توجه به شب قدر است که در آن «کل امر» بر حضرت ولیعصر(عج) نازل میشود و بالاترین درک از این مقوله، به نایب عام ایشان الهام میگردد تا فهم صحیح از «خطابات» و اولویتبندی دقیق در «تحقق» بهصورت سالانه نصیب منزلت نیابت عامه شود.
🔹یعنی اگر در شب قدر «کُلِّ اَمرٍ» بر ولیاللهالاعظم نازل میشود، آیا میتوان پذیرفت که رزق نایب عام آن حضرت نیز در همین شب معین نگردد؟! پس هماهنگی ولایت اجتماعی با ولایت تاریخی باید چگونه و با چه نرمافزاری تحقق یابد؟!
🔹آیا آیهی شریفهی «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا» یک انسان عامی و بیسواد را در بر میگیرد اما پرچمدار توحید در عصر غیبت را شامل نمیشود و تکلیف نایب عام برای راهبری امت دینی و چگونگی آن به او الهام نمیگردد؟!
🔹البته روشن است که این الهام و اعطاء الهی باید در مراحل بعدی خود از طریق عقل و منطق و علم اصول زباندار شود و قابل انتقال به سایر فقهاء باشد و به یک مقولهی اجتماعی در میان أقران او تبدیل گردد.
✍️مرحوم حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق
📗کتاب «بررسی سه تئوری تولید قدرت، اطلاع و ثروت در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی»، فصل دوم، گفتار دوم، چهارم و نهم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰رفت و برگشتی بین «امید و رغبت و عطا»
🏴خب چه کار کنیم؟ عادت کردهایم دیگر. عادت کردهایم که ذهنمان هی از این کلمات شما بپَرد به آن جملههایتان، از این نور به آن نور، از این دُرّ و گوهرها به آن لعل و لُعبتها.
🏴 مثل وقتی که ابوحمزه میخوانیم و به «الیک تأمیلی» میرسیم و فریاد میزنیم که «امیدواریم به توست» و لبهای مبارک حضرت سجاد را تصور میکنیم که لابد موقع خواندن این دعا از اشک خیس شده و با گفتن این جمله در مدینه و مثلاً کنار قبر نبیاکرم، داشته به تاریخ امید میداده.
🏴 بعد ذهنمان می پَرد به زیارتنامه امیرالمومنین و همان لبهای مبارک را تصور میکنیم که این «تأمیلی» را جای دیگری هم تکرار کرده: وقتی سیدالساجدین به اطراف کوفه رفته و به نقطهای رسیده و همانجا ایستاده و گریه کرده _ و لابد لبهایش خیس اشک شده _ و کنار قبر گمشدهی علی، سلام به جدش را شروع کرده: «السلام علی ابی الائمه و خلیل النبوه...» و گفته و گفته تا برای درخواست شفاعت از پسر ابوطالب، از این واژهها کمک گرفته: «و لی حق موالاتی و تأمیلی» من حقی دارم، حق دوستداشتن تو و حق امیدواری به تو...
کدام دم و دستگاه است که بخاطر امیدبستن، حقی برای کسی قائل بشود؟! اما کار خدا از گذشت و بخشیدن گذشته و همینطور برای ما حق درست میکند... حق امیدواری و امیدبستن!
🏴 بعد دوباره ذهنمان بر میگردد به سحرهای ماه مبارک و ابوحمزههایش و میبیند که ماجرای لطف و محبت خدا به ما، با «حق امید» هم تمام نشده؛ که «اندازهی امید» ما را هم جزء حساب و کتابش قرار داده و ما را عزتتَپان کرده: «فأعطنی من عفوک بمقدار أملی... به اندازهی امیدم، از عفوت به من عطا کن» و بعدتر در شبهای ماه رمضان، وقتی پای حضرت ولیعصر به میان میآید و در دعای افتتاح، ضمیرهای «به» مرجعی جز او پیدا نمیکند، حدّ عطا و بخشش را از این مقدارهای کوچک ما هم گذرانده و میخواهد بالاتر از میل و رغبت ما را به ما بدهد: «و أعطنا به فوق رغبتنا... به برکت امامزمان، بالاتر از میل و رغبتمان را به ما عطا کن.»
🔘 میشود بگویی که این چه وضعی است؟ میشود توضیح بدهی که چرا این قدر خوبی؟
☑️ پینوشت: امید و امل و رغبت ما در این شب قدر این است که به درد این زمانه بخوریم و در این جنگ فرهنگی و اقتصادی، درک درستی از نقشه دشمن پیدا کنیم و سهمی در فتح «خرمشهر»ها داشته باشیم و لبخندی بر لب ولیّ بنشانیم. میدانم که این آرزوها و خواستها به قدّ و قواره و قدرِ «اراده و علم و عمل» ما نمیخورد و با پروندهی سال قبلمان هیچ تناسبی ندارد؛ اما مگر تو خودت قواعد بخشش و امید را به هم نریختی و مرزهای محبت را جابجا نکردی؟! مگر خودت نبودی که با مهربانیت از اندازههای ما و کوچکیشان عبور کردی؟! مگر از تو چیزی کم میشود که ما هم وسط این معرکه خواب نباشیم و پیش خودت شرف و آبرویی پیدا کنیم؟! مگر با این همه بزرگواریت چیزی باقی گذاشتهای که ما طمع خواستنش را نکنیم؟! خلاصه؛ هر افتضاحی هم که به بار آورده باشیم، باز هم آخرش وقت قرآنبهسر و «بعلی بن الحسین» گفتن، پشت جملههای محبوب خودت پناه میگیریم که همیشه در سحرهای این ماه به تو می گفت: «أَنْتَ إِلَهِي أَوْسَعُ فَضْلًا وَ أَعْظَمُ حِلْماً مِنْ أَنْ تُقَايِسَنِي بِفِعْلِي وَ خَطِيئَتِي... تو ای خدای من، فضلت گستردهتر و بردباریت بزرگتر از این است که من را با کارم و خطایم بسنجی و مقایسه کنی.» نه نشد! متن نباید اینجا تمام میشد. اینجا و پای نحوهی مقایسه و سنجش تو نسبت به خرابکارها، تازه باید نوشتن را شروع میکردم...
✍ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
نگرشی نوین به دعای افتتاح-جلسه چهارم.pdf
347.1K
📋 متن کامل سخنرانی ماه مبارک #رمضان
🔰 با موضوع: «نگرشی نو به دعای افتتاح؛ دعای مشارکت امّت در رفع موانع ظهور»
🎙حجتالاسلام محمدصادق حیدری
♦️ #عنوان_جلسه_چهارم:
الف) تحلیلی درباره «تزیین» (ساخت زیبایی مادّی) در دستگاه طغیان و سه دروغ بزرگ در آن
ب) تحلیل «صلوات»: اعلام همراهی با «رحمت الهی بر پیامبر اکرم» به عنوان «غرض از خلقت عالَم» و اعلام وفاداری به سلسله مراتب الهی در مدیریت جهان
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
حضرت آیت الله امام خامنه ای:
🇮🇷 رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد...
و همه دنیا مات و مبهوت،منتظر اشارهی از او .
تحقق سیلی اول در وعده صادق با رمز یا رسولالله(ص)
نشانی از قدرت و اقتدار نظامی، اطلاعاتی و عملیاتی مدافعان امنیت نظام ،
شکسته شدن هیمنه پوشالی اسرائیل برای بار دیگر
وخواب راحت زنان و کودکان غزه در شب گذشته
مبارک باد این پیروزی🌺🌸🌺🌸🌺
🤲🏼الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّڪَ الْفَرَج
🤲🏼اللهم احفظ قائدنا الامام الخامنهای حتی ظهور
#ایران_مقتدر
#فلسطین
#مظلوم_مقتدر
✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه سپاهی چه امیری
چه فرمانده کلی...😍❤️
ـــــــــــــــــــــــ
🚨پایگاه خبری #پاسدار_نیوز 💠
@passdar
🔹علامه سید منیرالدین حسینیالهاشمی(ره):
اسرائیل یعنی بیشترین سهام خبری دنیا، بیشترین سهام پولی دنیا، بیشترین سهام تکنولوژی دنیا؛ یعنی بیشترین سهام سیاسی، اقتصادی و نظامی دنیا!
اما با همه اینها امروز اسرائیل نمیتواند برای خودش تأمین امنیت کند. این را کم حساب نکنید!
انقلابی در وجدان عمومی جهان پیدا شده است!
این جسارت روحی که حزب الله میتواند بایستد تا اسرائیل را به زانو دربیاورد تا در وجدان عمومی جهان نباشد، نمیتوانند؛ و این وجدان عمومی در جهان توسط انقلاب اسلامی بوجود آمده است.
مبانی فکری غرب در برابر ارتقاء وجدان عمومی مردم دنیا در حال شکسته شدن است. تئورسینهای غرب نمیتوانند این شکستهای مدیریت را حل کند.
نه فقط علوم انسانی که تئوریهای محاسباتی آنها مانند ریاضیاتشان هم وابسته و فروریختنی است!
به نظر من انقلاب فرهنگی در عالم آغاز شده است، یعنی انگیزه مردم جهان دیگر در ساختار اندیشهی قبل، جریان ندارد.
این تغییر فرهنگی ضروری است و
کار ما باید این باشد که حضور و نقش انقلاب اسلامی را در این دگرگونی بالا ببریم.
✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰ابرقدرت در «سطح شجاعت» و «نحوهی اقدام»
و آیندهی پیش رو
🇮🇷دو هفته بود که پیامهای تهدید و تطمیع امریکایی و اسرائیلی، به زبان انگلیسی و فرانسوی و آلمانی و چینی و ترکی و عربی، پشت در «بیت» صف کشیده بودند. مترجمان ایرانی زبردست البته پشت در نماندند و با تکرار عبارت «تلهی جنگ»، به همه جا سر زدند. اما سیل «وعده و وعید مادّی» که از طرف ابرقدرتها و قدرتکها سرازیر شده بود، به سدّ «یقین پولادین»ش خورد. قاعدهی «وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ ...مَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا»، موج جدیدی از ایمان برایش به ارمغان آورد که «نظام تصمیمگیری» را به حرکت درآورد. بامداد بیستوشش فروردین «أ لیس الله بکافٍ عبده؟! و یخوّفونک بالذین من دونه» دوباره تفسیر شد. ذکاوت و شجاعت الهی، «مکر و جسارت در مقیاس جهانی» را زمین زد.
🇮🇷«ائتلاف پدافند هوایی» بین امریکا و فرانسه و اسرائیل با مزدوری اردن و سعودی، در مقابلمان قد علم کرده بود و به «لبهی فنّاوری» تکیه داده بود. راه حل مقابله اما دویدن به دنبال «تکنولوژی برتر» نبود. ترکیب «مزیتهای ایمانی و غیرت ایرانی» با «تکنولوژی متوسط و ارزان»، نقطه ضعفهای دشمن را نمایان کرد و نوک «پیکان اسراییل» را به سمت خودش برگرداند و «گنبد آهنین» را زخم کرد. بامداد بیستوشش فروردین، «فئه کثیره» در جبهه کفر و نفاق، دوباره مغلوبِ «فئه قلیله» در جبهه ایمان شد. ابتکار ایمانی که «ساختار متداول فنّاوری» را تغییر داده بود، شانه های «هایتِک» را در برابر چشم جهان به خاک مالید.
🇮🇷ابرقدرت حالا صادراتش به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت؛ صادراتِ «سطح شجاعت» و «نحوهی اقدام».
🇮🇷 اما دشمن و «هایتِک»ش هم از خاک بلند خواهد شد و دوباره به سمتمان خواهد آمد؛ مخصوصاً اگر موفقیت سیاسی و نظامیمان دنباله نداشته باشد و مهندسی معکوسِ این موفقیت، در «فرهنگ» و «اقتصاد» تکرار نشود. «توفیقهای موردی و مصداقی» در جبهه فرهنگی و جنگ اقتصادی، باید به «فرمولهای تکرارپذیر» تبدیل شوند و دستیابی به فرمول، کار «اهل علم» است.
حوزه و دانشگاه کِی «ابتکارهای ایمانی» را به میدان میآورند و به توان ساخت «موشک فرهنگی» و «پهپاد اقتصادی» برای جمهوری اسلامی دست پیدا میکنند؟ این سوالِ «خون شهدا» از نخبگان حوزوی و دانشگاهی است.
🇮🇷 این پرسش اگر پاسخی نگیرد و به سوال اصلیِ «افکار عمومی» تبدیل نشود، بهمنی از جنس مردم را به راه خواهد انداخت که «مفاهیم تخصصی» اما «ناکارآمد» را زیر فشار خود دفن خواهد کرد. این خط؛ این نشان!
🌺 سپاسگزار و خاکسار حضرت ولیعصر(عج)؛ که در دوران غیبت هم یادگاریهای از جنس «نیابت عامّه» برایمان باقی گذاشت تا با «امّا من کان من الفقهاء صائناً لنفسه...»، توضیحات تازهای برای «بکم اخرجنا الله من الذُل و فرّج عنّا غمرات الکروب» بوجود بیاید.
در برابر این نعمت، فقط با کلمات جدّ مطهرش در «مناجات الشاکرین» میتوان شکرگزاری کرد:
إِلَهِي أَذْهَلَنِي عَنْ إِقَامَةِ شُكْرِكَ تَتَابُعُ طَوْلِكَ
وَ أَعْجَزَنِي عَنْ إِحْصَاءِ ثَنَائِكَ فَيْضُ فَضْلِكَ
وَ شَغَلَنِي عَنْ ذِكْرِ مَحَامِدِكَ تَرَادُفُ عَوَائِدِكَ
وَ أَعْيَانِي عَنْ نَشْرِ عَوَارِفِكَ تَوَالِي أَيَادِيكَ
وَ هَذَا مَقَامُ مَنِ اعْتَرَفَ بِسُبُوغِ النَّعْمَاءِ
وَ قَابَلَهَا بِالتَّقْصِيرِ وَ شَهِدَ عَلَى نَفْسِهِ بِالْإِهْمَالِ وَ التَّضْيِيع
✍ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
16.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما به تنهایی در برابر ائتلاف هوایی بزرگی قرار داشتیم
ــــــــــــــــــــــــ
حجتالاسلام محمدصادق حیدری:
عملیات وعده صادق مصداقی از آیه شریفهی «كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ» است، چون ما در برابر ائتلافی از پدافند هوایی قرار داشتیم و توانستیم ضربه بزنیم!
#وعده_صادق
ــــــــــــــــــــــــ
تولید شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
eitaa.com/ShabakeTabligh
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🏴به هوای حمزه یا «لا یخسر من یهواکم»
▪️شیر «ثُوَیبه» باعث شده بود که با هم برادر شیری شوند و حتی هنگام خواستگاری از خدیجه هم، برادرش را تنها نگذارد. به حبشه نرفت و حتی در شعب ابیطالب هم در کنار برادرزادهاش ایستاد.
▪️دهها سال بعد، حضرت صادق شهادت داد که: «هیچ حمیت و تعصبی نیست که صاحبش را وارد بهشت کرده باشد مگر تعصّب #حمزه به نبیّاکرم.» در فضیلت «جعفر طیّار»، برادریِ «علی» کافی است اما پسر ابوطالب در هنگام نداریِ پدرش به حمزه سپرده شد تا لابدّ بالهای بهشتیاش را مدیون حمزه هم باشد.
▪️در سریّهی «سیفالبحر»، وقتی برای اولین بار مسلمین عازم جنگ شدند، پیامبر پرچم را برای حمزه بست و عموی پیامبر، فرماندهی سپاه خدا شد. طوری برای تشکیل حکومت نبوی شمشیر زد که ابوسفیان سالها بعد و در دوران خلافت عثمان، نتوانست کینهاش را پنهان کند و به سراغ مزار سردار اسلام آمد و لگدی به آن زد که: «آنچه برای آن بر روی هم شمشیر کشیدیم، امروز در دستان کودکان ماست.»
▪️وقتی به قول حضرت باقر «بر ستون عرش نوشته شده: حمزه؛ شیرخدا و شیر رسول خدا و سرور شهداء»، معلوم میشود که چرا پیامبر میگفت: «حمزه را از همهی عموهایم بیشتر دوست دارم و [یکی از] محبوبترین اسمها برای من حمزه است.»
▪️چه وقتی که علی میخواست بر ضدّ غاصبان خلافت احتجاج کند و چه هنگامی حسن و حسین و علیبنالحسین میخواستند مکر بنیامیه را باطل کنند، میگفتند: «حمزهی سیدالشهداء از ما بود» و دشمن خفهخون میگرفت. چون ردپای عموی پیامبر در آیات قرآن هم باقی مانده بود و از «هذان خصمان اختصموا فی ربهم» و «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه» تا «ام نجعل المتّقین کالفجار» و «فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین و الشهداء»، شجاعتهای حمزه بود که به شأننزولها رنگ بنیهاشمی میزد.
▪️فرقی نمیکند که بعضی گفته باشند پانزده شوال و عدّهی دیگری بگویند هفده شوال. به هر حال همین روزها بود که وعدهی پیامبر محقق شد. یکسال از جنگ قبلی گذشته بود؛ همان جنگی که کفار با شمشیر علی در بدر دربهدر شده بودند و پسر ابوطالب راضی نشده بود که کسی را به اسارت بگیرد و همه را از دم تیغ گذرانده بود یعنی علی از هفتاد اسیرِ کفار حتی یک سهم هم نداشت اما از هفتاد کشتهی مشرکین، بیستهفت تا را شکار شمشیرش کرده بود. همانجا بود که بعضیها به فکر برگرداندن پولهایشان افتادند و به پیامبر گفتند: «این اسراء از قوم تو هستند آنها را آزاد کن و در مقابل، فدیه بگیر.» نبیّخدا هم با این که میدانست بشر به عقلانیت خودش بیشتر از خبرهای خدایی ایمان دارد و باور نمیکند که کفر ذرّهای از دشنه و دشنامش نمیگذرد و در برابر فروختن اسیر، شهید میخرد؛ اجازه داد اما وعده کرد: «ولی هر تعداد اسیر دشمن را که در قبال فدیه آزاد کنید، به همان تعداد در جنگ سال بعد، از شما کشته خواهد شد.»
▪️همین شد که سال بعد و در شبی که فردایش جنگ احد آغاز میشد، پیامبر با عمویش خلوت کرد و از او خواست حالا که قرار است غیبت طولانی مدّتی داشته باشد، به توحید و نبوّت و امامت شهادت دهد و سپس گواهی کند که حمزه سیدالشهداست! آنجا بود که حمزه چشمان برادرزادهاش را بوسید و به گریه افتاد و با صورت به زمین خورد و با رضایت به تقدیر از خاک برخاست.
صبح، وقتی اشعهی خورشید روی قلب سپاه ـ جای همیشگی حمزه ـ افتاد، سایهی دو شمشیر روی زمین نقش بست؛ اسدالله و اسدالرسول با دو شمشیر میجنگید و در نزدیکترین نقطه به سپاه کفر ایستاده بود تا تنها کسی باشد که به جای پنج تکبیر، مهمانِ هفتاد تکبیر نبیّاکرم بر بالای پیکر پاره پارهاش شود.
▪️فاطمه هم این پیکر پاره پاره را رها نمیکرد. از پدر شنیده بود که حمزه فقط سید شهدای احد نیست که سرور همهی شهیدان به جز انبیاء و اوصیاست. این شد که بعد از پیامبر، فاطمه مزار حمزه را ترک نکرد و طوری روی خاک عمویش اشک میریخت که محمود بن لبید گفت: «به خدا که رگهای قلبم را با گریهات قطع کردی!» البته ابن لبید نگفته که فاطمه در کنار قبر شیر خدا چه روضههایی میخوانده ولی کسی چه میداند؟ شاید فاطمه روضهی بیکسیِ علی را برای حمزه خوانده و به عمو گفته که در روزهای بعد از پیامبر چقدر جایش خالی است. شاید همان عباراتی را برای اسدالرسول نقل کرده باشد که اسدالله وقتی برای بیعت به سمت مسجد کشیده میشد، به زبان آورد: وا حمزتاه ... و لا حمزه لی الیوم ...
🏴 پینوشت:
امیدوارم که این نوشته را به حساب این بگذارید که هوای شما را کردهام و بخاطر همین، نگذارید که ورشکسته شوم؛ یا اسدالله و اسد رسوله! اصلا از زیارت خودتان یاد گرفتهام که: «انتم اهل بیت لایشقی من تولّاکم و لایخیب من أتاکم و *لا یخسر من یهواکم*... هر کس هوای شما را کند، دچار خسران نمیشود...
✍حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
18.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 #کلیپ_نوشت | «پیشنهادی برای حادثهسازی جدید در موضوع غزه»
🎙 #حجت_الاسلام_حیدری
🔻مردم چطور میتوانند محاصره #غزه را بشکنند؟
داوطلبان مردمی از کشورهای مختلف جهان اسلام میتوانند از راه دریا و با حمایت امنیتی و نظامی ایران، کمکهای بشردوستانه خود را به مردم مظلوم غزه برسانند...
🏷 #حسینیه_اندیشه | دنبال کنید👇🏻
✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی(ره):
اين جریانی است كه شروع شده و به جلو میرود! با پتانسيل بسيار سنگينی مديران مستكبر جهانی را مرتباً خرد میكند!
امروز بزرگترين مسئلهای كه برای آمريكا و انگلستان و فرانسه و ساير مستكبرين است، مسئله مذهب و گرايش تمايلات عمومي به نفع مذهب است. آن كار و حركتي كه در تاريخ آغاز شده و ارتقايی كه براي وجدان بشريت حاصل شده است، بازگشتنی نيست و نظام مديريت و موازنه جهانی موجود را در هم میشكند.
فقط بلاد شرق نيست كه خرد شدهاند و تكهتكهشدنشان را مشاهده میكنيد. بلکه تكنولوژی و بلاد غرب هم در آينده شديداً دچار ورشكستهای مهيب شده و پاره پاره میشوند. چون موازنه روانی با نظام تكنولوژی موجود همخوانی ندارد. يعنی در حقيقت، تغييراتی كه در «نرمافزار و ابزار اداره و روابط انساني» ايجاد میشود با تغييراتی كه در «سختافزار و تكنولوژی و ابزار توليد» جهان وجود دارد، بر يك پايه نيست؛ یکی بر اساس منطق حس و مطلقانگاری حسی است و دیگری بر پايه مطلق نشناختن وجود و موجودات در محسوسات و پذيرش اين مطلب است كه وجود ديگری نیز هست؛ يعني هستی در محسوسات منحصر نيست.
اين دو مطلب، جمع ندارد و در حال حاضر منطق جامعشان در جهان حاكم نيست. بله، در آينده، منطقی كه قدرت جمع بين اين دو را داشته باشد و هر دوی اينها را در خودش تغيير میدهد، بوجود خواهد آمد.
سلسله جلسات ارزيابی وضعيت زنان در جامعه ـ ۱۳۷۰/۷/۲۲
#فروپاشی_غرب
#تکنولوژی_ناهمخوان_با_روابط_انسانی
✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
🔅مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
ما چه چيزی را به ملت فلسطين در برابر اسرائيل ياد داديم؟ هزاران بار هم كه بگويند به آنها پول داديم؛ ما یک هزارم پولی را كه آنها لازم دارند نداديم. هزاران بار هم كه بگوئيد كه تكنيك مديريت و غيره داديم؛ هرچه داديم یک هزارم نياز آنها نبوده است.
ولی به آنها يک چيز داديم كه اسرائيل را درمانده كرده است و دشمن در برابر آن هيچ كاری نمیتواند بكند و آن «فرهنگ مقاومت برای خداست».
۱۳۷۶/۱۰/۲۱
☑️ @AndisheMonir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت الله سید ابراهیم رئیسی
🔹️من با یتیمی بزرگ شدم. درد فقر را نشنیدم، لمس کردم. بدانید دولت ما دولت انقلابی خواهد بود. تاکید میکنم به نگاه کردن به مردم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
افتخارمون این بود که رئیسجمهورمون روضهخوان امام حسین علیهالسلام هست و
حالا افتخارمون این شده که مهمان اباعبدالله هست🖤
✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نجوای ماندگار و زیبای آیتالله سید ابراهیم رئیسی با شهید حاج قاسم سلیمانی
✅http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📸 آخرین خداحافظی...
✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh