eitaa logo
⁦✍️⁩ خشت اول ۲ ⁦✔️⁩ دومی های ایتا کلاس دوم دبستان ابتدایی خشتِ اول ۲ خشت اول ۲
1.7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
738 ویدیو
983 فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه دوم ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارتباط با مدیر مجموعه🔻 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
4_556921335461184016.pdf
371.2K
🍟تمرین ساعت دیجیتال 🎰 دوم ابتدایی ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval2 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ ✳ کانال کلاس دومی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 #حاج_قاسم_سلیمانی #انتقام_سخت #شهادت
4_317201777399169194.pdf
3.93M
🍟دفتر کار در خانه ریاضی 🍔تمام فصول کتاب 🍯 دوم ابتدایی ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval2 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ ✳ کانال کلاس دومی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🌹روش تدریس پیشنهادی برای عدد ۱۰۰🌹 💠اهداف جزیی: ۱_ده بسته ده تایی می شود یک بسته ی صد تایی ۲_صد تا یکی می شود یک بسته ی صد تایی ۳_صد یک عدد سه رقمی است. ۴_۱۰۰از یک بسته ی صدتایی و صفر ده تایی و صفر یکی تشکیل شده است. 💠وسایل لازم: بسته های یکی و ده تایی با نی 💠نحوه ی تدریس معلم : درس با گفتن داستان شروع می شود. بچه ها امروز برای شما داستان فروشنده ی نا مرتب رو می خواهیم تعریف کنیم. یک فروشنده ی مغازه ای بوده که خیلی نامرتب و شلخته بود و همه ی وسایل مغازه اش نا منظم بود و وقتی مشتری وسیله ای می خواست برای پیدا کردن خیلی عذاب می کشید. بعضی اوقات هم اصلا پیدا نمی کرد و به خاطرهمین ضرر می کرد روزی تصمیم گرفت که همه جا را مرتب کند همه وسایل را مرتب کرد تا رسید به شکلات ها که خیلی بهم ریخته بودند. خوب با دقت نگاه کرد و متوجه شد شکلات ها هر کدام در بسته بندی های ده تا ده تا هستند همه را کنار هم قرار داد و نه بسته شکلات شد 💠تذکر در این قسمت حین گفتن داستان با استفاده از نی نه بسته را کنار هم قرار می دهیم و از بچه ها می پرسیم بچه ها این فروشنده تا الان چند شکلات دارد؟ و پاسخ دانش آموزان که جواب می دهند ۹۰ و می گوییم فروشنده برای این که فراموش نکند تعداد شکلات ها را در دفتر خود در جدول ارزش مکانی می نویسد پس شما هم این کار را انجام دهید. ادامه داستان: فروشنده بعد از مرتب کردن بسته های ده تایی شکلات ها حالا شکلات های تک را می خواهد مرتب کند او همه را کنار هم قرار داده(معلم با نی نه یکی را کنار هم قرار می دهد) و نه تا شکلات تکی را کنار بسته های ده تایی می گذارد و باز هم در جدول می نویسد. حالا فروشنده چند شکلات دارد؟؟ دانش آموزان ۹۹ خوب بچه ها فروشنده که تازه کارش تمام شده بود ناگهان یک شکلات تکی کنار خودش میبیند او شکلات را کنار شکلات های تکی می گذارد ولی وقتی می خواهد در جدول بنویسد میبیند که باید ده تا یکی بنویسد از بچه ها کمک میخواهیم راه حلی ارائه دهند و با راهنمایی به این نتیجه می رسیم که آن ها را تبدیل به بسته های ده تایی کنیم و به خانه ی ده تایی ها ببریم پس حالا ما یکی نداریم و به جای آن صفر می نویسیم و مجدد در خانه ی ده تایی ها هم همین اتفاق تکرار می شود و می گوییم حالا چه کار کنیم جدول ما که دو خانه بیشتر ندارد و باز هم با راهنمایی یک خانه به جدول اضافه می کنیم و معرفی صد تایی و می گوییم حالا ما یک بسته ی صد تایی داریم و صفر ده تایی و صفر یکی و عدد را از جدول خارج کرده و به حروف هم می نویسیم و با پرسش های هدفدار مثل : در یک بسته صدتایی چند تا بسته ی ده تایی وجود دارد؟ در یک بسته ی صد تایی چند تا یکی وجود دارد؟ بعد از عدد ۹۹چه عددی است؟ عدد صد چند رقم دارد؟ درس پایان می یابد
join🔜 @KheshteAvval2 . 🌷دو نوع تقریب داریم: ۱. گرد کردن. ۲. قطع کردن. در گرد کردن ما به رقم های ۰ تا ۴ رقم های کم تر می گوییم که به طرف عدد کم تر سوق پیدا می کند و نزدیک تر است و به اعداد ۵ تا ۹ رقم های بیش تر می گوییم که به عدد بیش تر سوق پیدا می کند. در قطع کردن ما یکان یا یکان و دهگان عدد را حذف می کنیم و به جای آن رقم ها ۰ قرار می دهیم. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ عدد ۳۴۵ به عدد ۳۴۰ نزدیک تر است یا عدد ۳۵۰؟ ۳۵۰ اما چرا و چگونه؟ ابتدا روی یکان یک خط کشیده و به جای آن صفر قرار داده و در سمت چپ بالای عدد می نویسیم حال یک ده تایی روی آن گذاشته و عدد را در سمت چپ و بالای عدد می نویسیم. به یکان عدد که رویش خط کشیدیم نگاه می کنیم از ۰ تا ۴ بود به طرف عدد کم تر و از ۵ تا ۹ بود به طرف عدد بیش تر سوق پیدا می کند. عدد ۳۴۵ را با حذف یکان و قرار دادن صفر به جای آن بنویسید. جواب: ۳۴۰ عدد ۳۴۵ را با حذف یکان و دهگان و قرار دادن ۰ به جای آن ها بنویسید. جواب: ۳۰۰ موفق و مؤید باشید.🌹🌹🌹 🌹گسترده نویسی:🌹 🌹همکاران بزرگوار هدف از گسترده نویسی آماده سازی دانش آموزان برای جمع و تفریق فرآیندی اعداد سه رقمی می باشد. 🌹سؤال: گسترده ی اعداد زیر را بنویسید. ۳۴۵ ۳۱۰ ۳۰۶ 🌹پاسخ: اعداد را هر گونه که می خوانیم همان طور می نویسیم فقط به جای (و) از (+) استفاده می کنیم. ۳۴۵: ۳۰۰+۴۰+۵ ۳۱۰: ۳۰۰+۱۰ ۳۰۶: ۳۰۰+۶ ⚜آیا در گسترده نویسی صفر را می نویسند یا خیر؟ 🌹ننوشتن یا نوشتن صفر هیچ ایرادی ندارد اما بهتر است صفر را ننویسیم. ۳۰۹: ۳۰۰+۰۰+۹ ۳۰۹: ۳۰۰+۰+۹ ۳۰۹: ۳۰۰+۹ 🌹بهتر است مانند گزینه ی سوم نوشته شود.
و یکی از اشکالات بچه ها در خط تقارن و قطر است به طوری که اکثرا این دو را با هم اشتباه می گیرند . باتوجه به این موضوع لازم دونستم درمورد این دو توضیحی بدم . : از وسط شکل می گذرد و شکل را به دوقسمت مساوی تقسیم می کند به طوری که اگر این دو قسمت را روی هم تا کنیم باید روی هم بیفتند یعنی برهم منطبق شوند. برای مثال : مربع 4 خط تقارن ، مستطیل 2 خط تقارن و متوازی الاضلاع 0 خط تقارن دارد. : فقط از گوشه ی شکل به گوشه ی دیگر شکل کشیده می شود و ممکن است شکل را به دوقسمت مساوی تقسیم کند و یا نکند. برای مثال : مربع 2 قطر ، مستطیل 2 قطر ، متوازی الاضلاع هم 2 قطر و مثلث 0 قطر دارد. : علت این که دایره بینهایت قطر دارد این است که به علت گرد بودن این شکل ، همه ی قسمت های آن گوشه حساب می شود. ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval2 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
21.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فیلم_تدریس درس #ریاضی اموزش جمع های دو رقمی ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval2 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
من يك معلم هستم... شما يك سليماني شهيد كنيد من صدها تفکر از سردار دلها، شهید حاج قاسم سليماني تربيت خواهم كرد... #دوم_کندو ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval2 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 🖤🖤🖤🖤
8.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 فیلم آموزشی 🎥 راهبرد حل مسئله 📺 به سبک پاورپوینت 📒 پایه دوم ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval2 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 💿〰💿〰💿〰💿〰 #حضرت_زهرا س
خیرخواهی خیرخواهی یعنی خواستن خیر و خوبی برای دیگران در فرهنگ انسان ساز اسلام از منزلتى والا برخوردار است. «خيرخواهى» گاهی با «نصيحت» هم معناست و نصيحت يعنى درخواست عمل يا سخنى كه مصلحتِ كننده آن كار و گوينده آن سخن را در پى داشته باشد يا دعوت به آنچه كه صلاح مخاطب در آن باشد و نهى از چيزى كه تباهى و فساد در پى دارد.[۱] بنابراين، ناصح و خيرخواه كسى است كه به كردار و گفتار نيك راهنمايى كند. ضرورت خيرخواهى‌ انسان مسلمان باید خود را در غم و شادی دیگران شریک بداند؛ یعنی آنچه را برای خود می خواهد، برای دیگران نیز خواهان باشد و آنچه را برای خود آرزو می کند، برای دیگران نیز آرزومند باشد. در این حال، اگر موفقیت و کمالی نصیب دیگران شود، لذت می برد. رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: اَحْبَبَ لِلنّاسِ ما تُحِبُّ لِنَفْسِکَ. آنچه برای خود می پسندی، برای دیگران نیز بخواه. یکی دیگر از جنبه های خیرخواهی مسلمان آن است که همواره انديشه صائب و تجربيات اندوخته خويش را بدون كم‌ترين شائبه در اختيار همنوعان خود گذارند و این کار را صرفاً از روی دلسوزی و خیرخواهی انجام دهد. اميرمؤمنان صلوات اللّه عليه، اجتماعى را که فاقد «نصيحت گر» و «نصيحت‌پذير» باشد، فاقد خير و نيكى می داند: «لاخَيْرَ فى‌ قَوْمٍ لَيْسُوا بِناصِحينَ وَلايُحِبُّونَ النَّاصِحينَ» در مردمى كه ناصح نباشد و ناصحان را دوست نداشته باشند، خيرى نيست. اهمیت این نحوه از خیرخواهی به حدی است که در روایات تاکید شده دانشمندان و آگاهان اگر از خيرخواهى امتناع ورزند و ديگران را راهنمايى نكنند، خيانت پيشه كرده‌‌اند. 👇 ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval2 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 فیلم آموزشی 🎥 از همه مهربان تر 📺 به سبک پاورپوینت 📒 پایه دوم ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval2 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 💿〰💿〰💿〰💿〰💿〰💿