202030_1776600929.mp3
15.44M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_پنجم
📝 سوالات کارگاه صرف جلسه پنجم:
س۱. بصریّون و کوفیّون، ریشه کلمه اوّل را چه میدانند؟
الف. وَوَل ب.وَأل ج. أَوَل د. هر سه
س٢. وزن کلمه اوّل را بنا بر نظر کوفیّون و بصریّون بنویسید:
س٣. چنانچه مؤنث اوّل، اُولی و جمعش أُوَل باشد، کلمه أوّل بر وزن اَفْعَل است یا فَوْعَل؟ چرا؟
س۴. در شرح شافیه و شرح کافیه برای کلمه اوّل دو استعمال ذکر شده. ان دو استعمال را بنویسید:
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
33765978.mp3
12.66M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_ششم ( صوت جلسه هفتم موجود نیست )
📝 سوالات کارگاه صرف جلسه ششم:
س۱. نظر کوفیّون و بصریّون در خصوص ریشه و وزن کلمه انسان را بنویسید:
س۲. ابن انباری در کتاب الانصاف، کدامیک از اقوال زیر را در خصوص ریشه و وزن کلمه انسان، مناسبتر میداند؟
الف. نَسِیَ/اِفعان ب. نَسِیَ/فِعلان ج. انس/اِفعان د.انس/فِعلان
س۳. دو قول بصریّون در خصوص ریشه انسان را بنویسید:
س۴. در ردّ قول اینکه چون مصغر انسان اُنیسیان است، پس ریشه آن نَسِیَ است، دو مثال دیگر بنویسید:
📝 سوالات کارگاه صرف جلسه هفتم:
س۱. ترجمه 4 شکل استعمال ملک را بنویسید:
مُلْک: مَلِک: مِلْک: مَلَک:
س٢. دو قول در ریشه و حروف اصلی ملائکة را نوشته و بفرمایید ترجیح با کدام قوله؟ چرا؟
س۳. کدام جمله در خصوص قلب مکانی، نادرست است؟
الف. غالبا در کلمات معتل و مهموز اتفاق می افتد.
ب. غالبا در عین الفعل و لام الفعل صورت می گیرد.
ج. در کلمه اَحَد با توجه به کلمات هم خانواده، قلب مکانی صورت گرفته.
د. در کلمه حادی، با توجه به کلمات هم خانواده، قلب مکانی صورت گرفته
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
8 (1).mp3
14.5M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_هشتم
📝 سوالات کارگاه صرف جلسه هشتم:
س۱. با توجه به اینکه در کلمات زیر قلب مکانی صورت گرفته، وزن انها را بنویسید:
أََیِسَ: أَرْءام: جاءٍ: أَشْیاء:
س٢. کدامیک، از راههای شناخت قلب مکانی نمی باشد؟
الف. قلة استعمال ب. عدم اعلال ج. عدم ادغام د. اجتماع دو همزه
س٣. مهمترین راه شناخت قلب مکانی کدام است؟
الف. منع صرف بدون علت ب. کلمات هم خانواده ج. عدم اعلال د. اصل کلمه(مصدر)
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
33853088.mp3
14.42M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_نهم
📝 سوالات کارگاه صرف جلسه نهم:
س۱.جملات صحیح و غلط، در خصوص راه تشخیص فعل لازم و متعدی را مشخص کنید:
الف.فعلهای لازم فارسی، ممکن است در عربی لازم یا متعدی باشند.
ب. فعلهای لازم و متعدی فارسی، در بسیاری از موارد با نظیر خود در عربی منطبق می باشند.
ج. در انتهای فعل متعدی باید بتوان ه ضمیر اورد.
د. در ترجمه فارسی فعل متعدی ، باید بتوان چه کسی را یا چه چیزی را، اورد.
ه. فعل ترسید،درفارسی لازم ولی خافَهُ،درعربی متعدی است.
و. عبارت در مقابل دشمن مقاومت کردم، در فارسی متعدی و عربی ان قاومتُ الاَعداءَ ، لازم است.
س۲. عباس حسن مؤلف کتاب نحو وافی، فعلها را از جهت لازم و متعدی، به ٤ دسته تقسیم کرده، برای هر کدام مثال مناسب بزنید:
١. فعل خالص متعدی ٢.فعل خالص لازم ٣. فعل دو وجهی ٤. نه لازم نه متعدی
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
33853239.mp3
15.87M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_دهم
📝 سوالات کارگاه صرف جلسه دهم:
س۱. ترکیب قید فوراً فارسی، در عربی چگونه است؟
س۲. با توجه به اینکه در زبان فارسی غالباً به جای استفاده از فعل مجهول از سوم شخص جمع استفاده می شود، خُلِقَ الانسانُ ضعیفاً را ترجمه کنید:
س۳. با توجه به فرمول فعل مجهول در فارسی (صفت مفعولی فعل معین شدن) ترکیب صفت مفعولی را با ذکر مثال بنویسید:
س۴.افعال مجهول ناپذیر، دو دسته اند، آنها را نام برده برای هر دسته یک مثال مناسب بنویسید:
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
160715483960bf314857fc7db180080a92a0f95b1f.mp3
15.35M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_یازدهم
📝 سؤالات کارگاه صرف جلسه یازدهم:
س۱. با توجه به استدلال مذکور در درس، چرا اِلْوِ فعل ماضی نیست؟
س٢. با توجه به استدلال مذکور در درس، چرا اِلْوِ فعل مضارع نیست؟
س٣. با توجه به استدلال مذکور در درس، چرا اَلْوِ امر غایب نیست؟
س٤. هر کدام از رموز
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
1_659223514_5978642828773820366.mp3
16.7M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_دوازدهم
📝 سؤالات کارگاه صرف، جلسه دوازدهم
س1. با توجه به رموز بابهای ثلاثی مجرد، باب کدامیک نادرست است؟
الف. یَسَرَ یَیْسِرُ=ض ب. خَشِیَ یَخْشَیُ=ح ج. دَعَا یَدْعُو=ن د. رَعَیَ یَرْعَی=م
س٢. با توجه به رموز بابهای ثلاثی مجرد، باب کدامیک صحیح است؟
الف. قال یَقُول=ن ب. باعَ یَبیعُ=س ج. وَعَدَ یَعِدُ=م د. وَقَی یَقِی=ح
س٣. با توجه به أیه شریفه وَ قَرْنَ فی بُیُوتِکُنَّ، کدام گزینه در خصوص ریشه فعل قَرْنَ صحیح است؟
الف. وَقَرَ ب. قَوَرَ ج. قَیَرَ د. ب و ج
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
1_674966622_5978642828773820367.mp3
15.35M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_سیزدهم
📝 سؤالات کارگاه صرف جلسه سیزدهم:
س1. فعلهای اِدَّرَکَ و اِدّایَنَ و اِصَّدَّرَ به ترتیب از کدام باب می باشند؟
الف. تفعّل.تفاعل.افتعال ب. افتعال.تفاعل.تفعّل
ج.تفعّل.افتعال.تفاعل د.افتعال.تفعّل.تفاعل
س٢. غالب قواعدی که در بابها پیاده می شود، در کدام باب است؟
الف.افتعال ب.تفعل ج.تفاعل د. هر سه
س3. جاهای خالی را تکمیل نمائید:
الف. در باب افتعال هر گاه فاءالفعل............... باشد تای باب به طاء تبدیل می شود؛
ب. در باب افتعال هر گاه فاءالفعل د ذ ز ، باشد....... تبدیل به ........ می شود.
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
1_689202390_5978642828773820368.mp3
15.3M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_چهاردهم
📝 سؤالات کارگاه صرف جلسه چهاردهم:
س1. حروف اصلی دو فعل اِتَّسَعَ و تَظَنّى را با احتمالات ممکنه بنویسید:
س٢. با توجه به ترجمه دو فعل نَبَلَ(مهیّا شد) و تَبَلَ( بیمارشد)فعل اِنْتَبَلَ در جمله اِنتَبلَ زیدٌ لِلحَرب، از باب افتعال است یا انفعال؟
س٣. با توجه به دو عبارت: یازید کِلْ هذاالبرتقال، و یازید کِلْ انتَ فی هذاالامر، حروف اصلی دو فعل کِلْ به ترتیب کدام است؟
الف. وکل.کیل ب. کیل.وکل ج. کول. کیل د. وکل. یکل
س٤. فعل هِدَّی یَهِدِّی، از چه بابی است؟ مراحل تغییراتشان را بنویسید:
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
1_689219065_5978642828773820369.mp3
16.82M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_پانزدهم ( جلسه پایانی )
📝 سؤالات کارگاه صرف جلسه پانزدهم:
س1.کدام گزینه در خصوص کلمه عِفریت، صحیح است؟
الف. خماسی مجرد ب. رباعی مزید بر وزن فِعْلیل ج. رباعی مزید بر وزن فِعْلِلْتْ د. ثلاثی مزید
س٢. تَمَرْکَزَ بر کدامیک از وزنهای زیر است؟
الف. تَفَعْلَلَ ب. فَعَلْلَلَ ج. تَمَفْعَلَ د الف و ج
س٣. جمله أَنُلْزِمُکُمُوها (آیه ٢٨ سوره هود) را به صورت جزء جزء نوشته و به اختصار هر جزء را توضیح دهید:
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
33721489.mp3
11.53M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_دوم
📝 سوالات کارگاه صرف جلسه دوم:
س۱. به مفهوم آیه های45و 46 و 47 سوره نحل دقت کنید. با توجه به فرمایش استاد، تخوّف در ایه 46 به چه معناست؟
س۲. ایا در قران از استعمالات غیر فریشی نیز استفاده شده؟ مثال بزنید.
س۳. اسم مفعول عابَ یَعیبُ، مَعیب می شود یا مَعْیُوب؟ توضیح دهید.
س٤. چرا اسْتَحوَذَ در أیه ١٩ سوره مجادله اعلال نشده است؟
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
33765691.mp3
13.58M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_سوم ( صوت جلسه چهارم موجود نیست )
📝 سوالات مربوط به جلسه سوم کارگاه صرف:
س۱.ریشه و حروف اصلی ذا به معنای صاحب کدام است؟
الف. ذَوَی ب. ذَوَو ج. ذَیَی د. ذای
س٢. از لفیف مقرون(فاء و عین) در عربی چند کلمه بکار رفته است؟
الف. 6 ب.7 ج.8 د.9
س۳. از کدام قسم لفیف مفروق( فاء و لام ) در عربی کلمه ای استعمال نشده است؟
الف. هر دو واو ب. هر دو یاء ج. اولی واو دومی یاء د. اولی یاء دومی واو
س۴. از کدام نوع لفیف مقرون(عین و لام) فقط یک کلمه استعمال شده است؟
الف. هر دو واو ب. هر دو یاء ج. اولی واو دومی یاء د. اولی یاء دومی واو
س۵. چرا قَوِیَ در اصل قَوِوَ بوده است؟ و چه اعلالی بر ان جاری شده است؟
📝 سوالات کارگاه صرف جلسه چهارم:
س۱. کتاب المُمْتِع فی التصریف، اثر چه کسی است؟
الف. سیوطیّ ب. سیبویه ج. ابن عصفور د. ابن عقیل
س۲. تفکیک مناسب مربوط به کلمات عجمی در خصوص اشتقاق و تصرف آنها را بنویسید:
س۳. چرا نیسابوری در کتاب شرح النظام ، منجنیق را مُعَرّب می داند؟
س۴. کلمه شیراز، عجمی است یا عربی؟ توضیح دهید
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
هدایت شده از بانک جزوه،تلخیص،شرح کتب حوزوی
1_1726097028.pdf
517K
🔰 جزوه صرف کاربردی
👤 استاد: علیزاده
✍ تهیه و تدوین: مرضیه خورشیدوند و سیده فرشته موسوی
#جزوه
#صرف_کاربردی
#حوزه_علمیه_خواهران
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
@Kotob_howzavy
هدایت شده از بانک جزوه،تلخیص،شرح کتب حوزوی
demo.pdf
3.84M
فایل ۴۸ صفحه ای حاوی بخشهایی از ابتدا، وسط و آخر کتاب «علم صرف به صورت نمودار و جدول»
جهت خرید کتاب به آیدی زیر پیام بدهید👇👇
@boudoe_admin
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
📚 کتاب درسنامه علم صرف
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری / فرامرز علیزاده
🔰 این کتاب به عنوان متن درسی و آموزشی برای طلاب خواهر تدوین شده است، کلیه قواعد مربوط به علم صرف به صورت درس نامه و حل تمرین مورد بحث قرار گرفته است.
🔰 جهت سفارش خرید به لینک زیر مراجعه کنید👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3789422751Ced3cd988e4
01 مقدمه یک و دو.pdf
33.4K
🔰جزوه نموداری الشخص الاعتباری جلد دوم
📔مقدمه اول و دوم
#الشخص_الاعتباری #جزوه #نموداری
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy
شخص اعتباری ج 2 مقدمه سوم.pdf
34.3K
🔰جزوه نموداری الشخص الاعتباری جلد دوم
📔مقدمه سوم
#الشخص_الاعتباری #جزوه #نموداری
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy
نظریه وکالت.pdf
49.6K
🔰جزوه نموداری الشخص الاعتباری جلد دوم
📔مقدمه چهارم / نظریه وکالت
#الشخص_الاعتباری #جزوه #نموداری
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy
الشخص الاعتباری ج 2 از اول تا ص 93.pdf
177.7K
🔰جزوه نموداری الشخص الاعتباری جلد دوم
📔از اول تا صفحه ۹۳
#الشخص_الاعتباری #جزوه #نموداری
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy
🗓 شنبه
☀️ ۱۱ آذر ۱۴۰۲ هجری شمسی
🌙 ۱۸ جمادی الأول ۱٤٤٥ هجری قمری
🎄 02 دسامبر 2023 میلادی
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy
التطابق بین الایجاب و القبول.mp3
11.46M
📢 صوت تدریس فقه ۵ پایه ۸ از کتاب مکاسب کتاب البیع
👤 استاد: حجتالاسلام سیدهادی سهرابی
#جلسه_بیست_یکم
📝 موضوع: شروط عقد
( ومن جملة شروط العقد: التطابق بين الإيجاب والقبول... )
📆 تاریخ تدریس: نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲
#فقه #کتاب_البیع #مکاسب #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy