1_659223514_5978642828773820366.mp3
16.7M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_دوازدهم
📝 سؤالات کارگاه صرف، جلسه دوازدهم
س1. با توجه به رموز بابهای ثلاثی مجرد، باب کدامیک نادرست است؟
الف. یَسَرَ یَیْسِرُ=ض ب. خَشِیَ یَخْشَیُ=ح ج. دَعَا یَدْعُو=ن د. رَعَیَ یَرْعَی=م
س٢. با توجه به رموز بابهای ثلاثی مجرد، باب کدامیک صحیح است؟
الف. قال یَقُول=ن ب. باعَ یَبیعُ=س ج. وَعَدَ یَعِدُ=م د. وَقَی یَقِی=ح
س٣. با توجه به أیه شریفه وَ قَرْنَ فی بُیُوتِکُنَّ، کدام گزینه در خصوص ریشه فعل قَرْنَ صحیح است؟
الف. وَقَرَ ب. قَوَرَ ج. قَیَرَ د. ب و ج
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
1_674966622_5978642828773820367.mp3
15.35M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_سیزدهم
📝 سؤالات کارگاه صرف جلسه سیزدهم:
س1. فعلهای اِدَّرَکَ و اِدّایَنَ و اِصَّدَّرَ به ترتیب از کدام باب می باشند؟
الف. تفعّل.تفاعل.افتعال ب. افتعال.تفاعل.تفعّل
ج.تفعّل.افتعال.تفاعل د.افتعال.تفعّل.تفاعل
س٢. غالب قواعدی که در بابها پیاده می شود، در کدام باب است؟
الف.افتعال ب.تفعل ج.تفاعل د. هر سه
س3. جاهای خالی را تکمیل نمائید:
الف. در باب افتعال هر گاه فاءالفعل............... باشد تای باب به طاء تبدیل می شود؛
ب. در باب افتعال هر گاه فاءالفعل د ذ ز ، باشد....... تبدیل به ........ می شود.
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
1_689202390_5978642828773820368.mp3
15.3M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_چهاردهم
📝 سؤالات کارگاه صرف جلسه چهاردهم:
س1. حروف اصلی دو فعل اِتَّسَعَ و تَظَنّى را با احتمالات ممکنه بنویسید:
س٢. با توجه به ترجمه دو فعل نَبَلَ(مهیّا شد) و تَبَلَ( بیمارشد)فعل اِنْتَبَلَ در جمله اِنتَبلَ زیدٌ لِلحَرب، از باب افتعال است یا انفعال؟
س٣. با توجه به دو عبارت: یازید کِلْ هذاالبرتقال، و یازید کِلْ انتَ فی هذاالامر، حروف اصلی دو فعل کِلْ به ترتیب کدام است؟
الف. وکل.کیل ب. کیل.وکل ج. کول. کیل د. وکل. یکل
س٤. فعل هِدَّی یَهِدِّی، از چه بابی است؟ مراحل تغییراتشان را بنویسید:
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
1_689219065_5978642828773820369.mp3
16.82M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_پانزدهم ( جلسه پایانی )
📝 سؤالات کارگاه صرف جلسه پانزدهم:
س1.کدام گزینه در خصوص کلمه عِفریت، صحیح است؟
الف. خماسی مجرد ب. رباعی مزید بر وزن فِعْلیل ج. رباعی مزید بر وزن فِعْلِلْتْ د. ثلاثی مزید
س٢. تَمَرْکَزَ بر کدامیک از وزنهای زیر است؟
الف. تَفَعْلَلَ ب. فَعَلْلَلَ ج. تَمَفْعَلَ د الف و ج
س٣. جمله أَنُلْزِمُکُمُوها (آیه ٢٨ سوره هود) را به صورت جزء جزء نوشته و به اختصار هر جزء را توضیح دهید:
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
33721489.mp3
11.53M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_دوم
📝 سوالات کارگاه صرف جلسه دوم:
س۱. به مفهوم آیه های45و 46 و 47 سوره نحل دقت کنید. با توجه به فرمایش استاد، تخوّف در ایه 46 به چه معناست؟
س۲. ایا در قران از استعمالات غیر فریشی نیز استفاده شده؟ مثال بزنید.
س۳. اسم مفعول عابَ یَعیبُ، مَعیب می شود یا مَعْیُوب؟ توضیح دهید.
س٤. چرا اسْتَحوَذَ در أیه ١٩ سوره مجادله اعلال نشده است؟
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
33765691.mp3
13.58M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده
👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده
#جلسه_سوم ( صوت جلسه چهارم موجود نیست )
📝 سوالات مربوط به جلسه سوم کارگاه صرف:
س۱.ریشه و حروف اصلی ذا به معنای صاحب کدام است؟
الف. ذَوَی ب. ذَوَو ج. ذَیَی د. ذای
س٢. از لفیف مقرون(فاء و عین) در عربی چند کلمه بکار رفته است؟
الف. 6 ب.7 ج.8 د.9
س۳. از کدام قسم لفیف مفروق( فاء و لام ) در عربی کلمه ای استعمال نشده است؟
الف. هر دو واو ب. هر دو یاء ج. اولی واو دومی یاء د. اولی یاء دومی واو
س۴. از کدام نوع لفیف مقرون(عین و لام) فقط یک کلمه استعمال شده است؟
الف. هر دو واو ب. هر دو یاء ج. اولی واو دومی یاء د. اولی یاء دومی واو
س۵. چرا قَوِیَ در اصل قَوِوَ بوده است؟ و چه اعلالی بر ان جاری شده است؟
📝 سوالات کارگاه صرف جلسه چهارم:
س۱. کتاب المُمْتِع فی التصریف، اثر چه کسی است؟
الف. سیوطیّ ب. سیبویه ج. ابن عصفور د. ابن عقیل
س۲. تفکیک مناسب مربوط به کلمات عجمی در خصوص اشتقاق و تصرف آنها را بنویسید:
س۳. چرا نیسابوری در کتاب شرح النظام ، منجنیق را مُعَرّب می داند؟
س۴. کلمه شیراز، عجمی است یا عربی؟ توضیح دهید
#صرف #صرف_کاربردی #علیزاده #صوت
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
هدایت شده از بانک جزوه،تلخیص،شرح کتب حوزوی
1_1726097028.pdf
517K
🔰 جزوه صرف کاربردی
👤 استاد: علیزاده
✍ تهیه و تدوین: مرضیه خورشیدوند و سیده فرشته موسوی
#جزوه
#صرف_کاربردی
#حوزه_علمیه_خواهران
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
@Kotob_howzavy
هدایت شده از بانک جزوه،تلخیص،شرح کتب حوزوی
demo.pdf
3.84M
فایل ۴۸ صفحه ای حاوی بخشهایی از ابتدا، وسط و آخر کتاب «علم صرف به صورت نمودار و جدول»
جهت خرید کتاب به آیدی زیر پیام بدهید👇👇
@boudoe_admin
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @Kotob_howzavy
📚 کتاب درسنامه علم صرف
✍ نویسنده: سیدحمید جزائری / فرامرز علیزاده
🔰 این کتاب به عنوان متن درسی و آموزشی برای طلاب خواهر تدوین شده است، کلیه قواعد مربوط به علم صرف به صورت درس نامه و حل تمرین مورد بحث قرار گرفته است.
🔰 جهت سفارش خرید به لینک زیر مراجعه کنید👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3789422751Ced3cd988e4
01 مقدمه یک و دو.pdf
33.4K
🔰جزوه نموداری الشخص الاعتباری جلد دوم
📔مقدمه اول و دوم
#الشخص_الاعتباری #جزوه #نموداری
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy
شخص اعتباری ج 2 مقدمه سوم.pdf
34.3K
🔰جزوه نموداری الشخص الاعتباری جلد دوم
📔مقدمه سوم
#الشخص_الاعتباری #جزوه #نموداری
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy