eitaa logo
بانک جزوه،تلخیص،شرح کتب حوزوی
41.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
180 ویدیو
9هزار فایل
🔆بانک #جزوه_تلخیص_شرح_دروس حوزوی خواهران و برادران 🔆 اهداف: ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی #رایگان به طلاب پایه های ۱ الی ۱۰ و دروس خارج و دانشجویان مقاطع سه گانه #جهت_تبادل_تبلیغات👇 @boudoe_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
15238-fa-moatat-dar-nikah.pdf
1.13M
🔰 کتاب معاطات در نکاح ✍ آیت‌الله شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی 🔹عناوين اصلي كتاب شامل: اشاره؛ فهرست مطالب؛ مقدمه؛ پيش گفتار؛ 1 - پيشينه تحقيق؛ 2 - مفهوم شناسي؛ گفتار يكم: نظريه صحت نكاح معاطاتي؛ گفتار دوم: نظريه بطلان نكاح معاطاتي؛ نتيجه: ديدگاه برگزيده؛ كتاب نامه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
کتاب نکاح.pdf
2.8M
⁨📚کتاب فقه ۶ ( شرح لمعه دمشقیه ) 🔹نویسنده: شهید ثانی 🔹مترجم: دکتر عباس زراعت 🔹کتاب النکاح و کتاب الطلاق 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
15487-fa-sharh-ketab-hodod.pdf
3.07M
🔰 شرح كتاب حدود «شرح اللمعه الدمشقيه» ✍ سید اسدالله مسعودی علوی 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
شرح لمعه به صورت پرسش و پاسخ (فقه 3 نوبت دوم).pdf
4.3M
🔰 تلخیص شرح لمعه به صورت پرسش و پاسخ جلد ۳ (فقه ۳ ) 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
قواعد فقه-قاعده ما یضمن.pdf
298.7K
🔰 جزوه قواعد فقه ۱ قاعده ما یضمن و ما لا یضمن 🔸رشته الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
temp7250942763994790679content.pdf
2.46M
🔰 جزوه متون فقه ۴ 🔹مطالعه این جزوه، به دانشجویان دورۀ کارشناسی و کارشناسی ارشد و علی الخصوص داوطلبان شرکت در آزمون حقوقی مانندآزمون های تخصصی های کارشناسی ارشدو قضاوت توصیه می شود. 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
93-94-2-pasokh--1220233.pdf
96.9K
🔰 فقه تطبیقی ۱ 🔰 الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی 1220233 با فرمت پی دی اف 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فقه1تا6.rar
42.48M
🔰 نمونه سوالات امتحانی فقه ۱ تا ۶ 🔰 حوزه علمیه خراسان 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
جوابیه احکام عمومی 2 .pdf
439.3K
🔰 نمونه سوال احکام عمومی ۲ همراه نیمسال اول ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ از کتاب درسنامه فقه جلد ۲ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
نمونه سوالات فقه تطبیقی 2.pdf
12.7M
📑 نمونه سوالات درس فقه تطبیقی 2 1220240 به روز شده تا نیمسال دوم 96-95 رشته الهیات با فرمت پی دی اف 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
شرح لمعه .متاجر.pdf
2.19M
🔰 ترجمه شرح لمعه دمشقیه/ کتاب متاجر/ فقه ۱ ✍ حمید مسجدسرایی 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
سوال فقه استدلالی۱.pdf
371.8K
✅ سوالات امتحانی فقه ۱ همراه با ✅ نیمسال اول سال تحصیلی ۹۴- ۹۳ دروس تمهیدیه فی الفقه الاستدلالی جلد دوم 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
0By_1o_XYNt5bZ3IxT3drTmphVlE.pdf
3.56M
📑 نمونه سوال همراه پاسخنامه درس فقه تطبیقی ۲ رشته الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی مقطع کارشناسی 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
_5_-1.pdf
1.84M
⁨📚کتاب فقه ۵ ( شرح لمعه دمشقیه ) 🔹نویسنده: شهید ثانی 🔹مترجم: دکتر حمید مسجدسرایی 🔹کتاب الوصایا/ارث 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
کتاب اجاره شرح لمعه.pdf
2.22M
⁨📚کتاب فقه ۴ ( شرح لمعه دمشقیه ) 🔹نویسنده: شهید ثانی 🔹مترجم: دکتر حمید مسجدسرایی 🔹کتاب الاجاره/ وکالت/غصب/لقطه/احیاءموات/صید و ذباحه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فقه7تا12.rar
36.61M
🔰 نمونه سوالات امتحانی فقه ۷ تا ۱۲ 🔰 حوزه علمیه خراسان 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کشف المراد ج16.mp3
5.73M
🎙فایل صوتی جلسه شانزدهم 📖 مبحث ارزاق 👤 استاد 🗓۳شهریورماه ۱۴۰۱ 🔴 (آخرین جلسه) 🔴 🍃 تلخیص مطالب: 🔹سعر 🔹گرانی و ارزانی 🔹احتکار 🔹بحت قیمت ها 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
✅ تلخیص درس منطق مظفر ( ۱ ) 🔹نیاز به منطق: منطق، از مادۀ نطق است. (مصدر میمی از نطق که همان معنای نُطق را می دهد) نُطق بر دو نوع است: نطق ظاهری:سخن گفتن نطق باطنی:ادراک کلیات، تعقل  هر دو نوع نطق در انسان امری فطری است. یعنی انسان فطرتا سخنگو و فطرتا اندیشمند است و نیازی ندارد که کسی به او اصل سخن گفتن یا اصل فکر کردن را آموزش دهد. اما در عین حال در سخن گفتن یا فکر کردن خود دچار خطا می شود: مثلا ممکن است عباراتی در سخن گفتن به کار برد که از نظر دستور زبانی که به آن سخن می گوید صحیح نباشد. و یا ممکن است هنگام فکر کردن، مقدمات باطلی را کنار هم گذاشته و بر اساس آن به نتیجه ای (درست یا نادرست) معتقد شود که این امر از نظر عقلانی خطا است. بنابراین با وجود فطری بودن اصل نطق، انسان نیاز به ابزار یا قوانینی دارد که به آن مراجعه کند و با رعایت آن، سخن و اندیشۀ خود را از خطا مصون دارد.  دربارۀ سخن گفتن، این ابزار همان دستور زبان (در عربی: صرف و نحو) است که روش درست سخن گفتن را به انسان می آموزد.  دربارۀ اندیشیدن، این ابزار همان «علم منطق» است که روش درست فکر کردن را به انسان می آموزد.  کسی که برای اولین بار علم منطق را وضع کرد، ارسطو بود. البته خالق حقیقی علم منطق خداوند است که آن را در نهاد انسان نهاده است. ارسطو مکانیسم تفکر انسان را کشف کرده و آن را به صورت مجموعه ای به نام منطق تدوین کرد. پس «منطق تکوینی» منسوب به خداوند و «منطق تدوینی» منسوب به ارسطو است. منابع: منطق. علامه مظفر. ترجمه و اضافات، دکتر علی شیروانی. پاورقی، غلامرضا فیاضی و محسن غرویان فایل های صوتی المنطق. استاد علی محمدی خراسانی. قسمت اول و دوم    تلخیص: سمیه افتخاری 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
✅ تلخیص درس منطق مظفر ( ۲ ) 🔹تعریف علم منطق تعریف یک علم را به چند روش می توان انجام داد، مهمترین آن ها عبارتند از: تعریف به موضوع تعریف به مسائل تعریف به فایده (غایت) مثلا تعریف علم ریاضی به صورت زیر در می آید: تعریف به موضوع: علمی است که از احکم و عوارض کمیت بحث می کند. تعریف به مسائل: علمی است که از جمع، تفریق، ضرب، .... بحث می کند. تعریف به غایت: علمی است که از آن برای سهولت و دقت در محاسبات استفاده می شود. تعریفی که در این جا از علم منطق ارائه می دهیم، از نوع سوم (تعریف به فایده و غایت) است:    آلةٌ قانونیةٌ تعصمُ مُراعاتُها الذهنَ عن الخطأِ فی الفکر  ابزاری از نوع قانون است که رعایت کردن (به کارگیری) آن ذهن را از لغزش در اندیشه مصون می دارد.   به نکات زیر در تعریف منطق توجه کنید:     مراعاتها  آموختن منطق به تنهایی برای خطا نکردن در تفکر کافی نیست. باید قواعد آن را رعایت کرد. (چه بسا افرادی که این علم را می آموزند، اما چون قواعد آن در جانشان رسوخ نمی کند یا هنگام نیاز آن را رعایت نمی کنند، در تفکر دچار خطاهای زیادی می شوند.)   قانونیة  قانون در اصطلاح به معنای قاعده ای کلی است که احکام مصادیق و جزئیات از روی آن شناخته می شود.     منطق ابزار و آلت است  علوم بر دو نوع هستند: اَصالی (اصلی): هدف از آموختن علم، آشنایی با مسائل خود آن علم است. (مانند علم فقه)  آلی (مُقدِّمی): خود علم مقصود بالذات نیست و از ابتدا برای استفاده در علوم دیگر تکون یافته. (مانند علم اصول الفقه) از خصوصیات علوم آلی این است که: علوم آلی همواره بعد از از علوم اصالی ایجاد می شوند. مثلا اگر علم «فقه» نبود، نیازی به علم «اصول الفقه» هم ایجاد نمی شد. علوم آلی جنبۀ قالبی دارند نه محتوایی. مثلا در علم جبر (که نسبت به ریاضی از علوم آلی است)، اتحادها را به صورت کلی با علائم x و y و z بیان می کنیم و نظر به کمیت (عدد) خاصی نداریم.   منطق آلة است و جزء علوم آلی محسوب می شود. علم منطق به انسان قوانین عام اندیشیدن صحیح را می آموزد تا ذهن او را در همۀ علوم و معارف به افکار و اندیشه های درست هدایت کند. از این رو آن را خادم العلوم (خدمتگذار علوم) نامیده اند، زیرا همۀ علوم (حتی علم جبر) هم در حل مسائل خود بر منطق تکیه دارند.   توجه: هر علمی که در علوم دیگر استفاده شود، آلی نیست، بلکه باید از ابتدا برای استفاده در علوم دیگر تدوین شده باشد.      منابع: منطق. علامه مظفر. ترجمه و اضافات، دکتر علی شیروانی. پاورقی، غلامرضا فیاضی و محسن غرویان فایل های صوتی المنطق. استاد علی محمدی خراسانی. قسمت اول و دوم    تلخیص: سمیه افتخاری 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ تلخیص درس منطق مظفر ( ۳ ) 🔹انواع علم: گفتیم خداوند سرشت انسان را بر اساس اندیشه و تعقل نهاده است و به این وسیله استعداد دستیابی به علوم را در وی قرار داده است. تعریف علم:  العلمُ حضورُ صورةِ الشیءِ عندَ العقلِ  علم، حاضر شدن (نقش بستن) صورت شیء نزد عقل است. چندین دسته بندی برای علم وجود دارد، که در این درس دو تا از آن ها را بیان می کنیم:   علم حسی، خیالی، وهمی، عقلی  1) علم حسی: این علم توسط حواس پنجگانه (باصره، سامعه، ذائقه، شامه، لامسه) به دست می آید.  مثال 1: شخصی تا به حال شهر قم را ندیده است و تصویری از آن در ذهن ندارد. با دیدن این شهر، ذهن او حالت تازه ای به خود می گیرد که آن را «علم حسی» نسبت به شهر قم می نامیم. مثال 2: با چشیدن یک غذای جدید، علم حسی نسبت به مزه آن غذا پیدا می کنیم. پس علم حسی نقش بستن یک سری صورتهای ذهنی است. این نخستین درجۀ علم و به اعتقاد برخی اساس سایر علوم است.  حیوانات هم بر اساس حس هایی که دارند، در این علم با انسان شریکند.   2) علم خیالی: تصّرف در صورت های ذهنی است که بعد از اتصال با محسوس خارجی، در نفس باقی مانده است؛ این تصرف می تواند شامل تلفیق صور یا تصور صور جدید باشد. مثلا چیزی را که در عالم خارج وجود ندارد، تخیل و تصور کند مانند غول. این قوه در کودکی و در برخی افراد مانند شاعران قوی تر است. حیوانات هم از این قوه بهره مند هستند.   3) علم وهمی: ادراک معانی جزئی، معای مجرد و غیر محسوس را علم وهمی می نامند. در این علم، به جای صور، با معانی سروکار داریم که منظور از آن، امور غیرمادی و غیرمحسوس است، مانند دوستی، ترس، محبت و ... معانی جزئی یعنی ادراک آن معنی در یک شخص خاص، نه به صورت کلی. مثال: درک محبت مادر (نه مفهوم کلی محبت)، ادراک ترس من از یک شیء (نه مفهوم کلی ترس).  حیوانات هم از این قوه بهره مند هستند. (مثلا سگ محبت صاحب خود را درک می کند و به او نزدیک می شود.) نکته: تا قوه خیال فقط محسوسات را داشتیم اما در قوه واهمه سراغ معانی غیر محسوس می رویم. منابع: منطق. علامه مظفر. ترجمه و اضافات، دکتر علی شیروانی. پاورقی، غلامرضا فیاضی و محسن غرویان فایل های صوتی المنطق. استاد علی محمدی خراسانی. قسمت اول و دوم    تلخیص: سمیه افتخاری 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
 ✅ تلخیص درس منطق مظفر ( ۴ ) 4) علم عقلی یا علم اکمل: این علم حاصل فعالیت قوه عاقله است و شامل موارد این چنینی است: انتزاع صورت های کلی از جزئیات، استدلال و استنتاج و حرکت از قضیه ای به قضیه دیگر و حکم دادن، بررسی مدرکات حسی، خیالی، وهمی و اصلاح آن ها، و ...  در واقع نهایت اندیشه بشری در این مرحله است. پدید آمدن علومی مانند فیزیک، شیمی، ریاضی و... تصرف در تمام علوم قیاسی حاصل قوه عاقله انسان است.  این مرحله از علم را حیوانات دارا نیستند. وظیفه علم منطق، مصون داشتن همین مرحله از علم از خطا (و دخالت قوۀ خیال یا وهم در آن) است. انسان در آغاز تولد از هر گونه علمی خالی است و ادراکات او بیشتر از طریق قوای حسی است. به تدریج که رشد می کند، به ترتیب قوای خیالی و وهمی و عقلی نیز در وی تکامل می یابد.   نکته: این چهار دسته از علم در واقع "سطوح" مختلف علم هستند که بین آنها مرزبندی دقیقی وجود ندارد. جنس همه علوم ذکر شده یکی است و فقط اختلاف در شدت و ضعف آنهاست.     علم حصولی و حضوری  علم حصولی: حضور صورت معلوم نزد عالم (مانند مواردی که تا اینجا گفته شد) در این علم، «وجودِ علمی» معلوم، غیر از «وجود عینی» آن است. (یعنی علمی که در ذهن خود نسبت به معلوم داریم، و خود معلوم که در عالم خارج وجود دارد، دو چیز مستقل و جداگانه هستند، مانند تصویر شهر قم در ذهن ما و خود شهر قم در عالم خارج.) علم حضوری: حضور خودِ معلوم نزد عالم (مانند علم هر یک از ما به حالات نفسانی خودمان مانند غم و شادی) در این علم، «وجودِ علمی» معلوم، عینِ «وجود عینی» آن است. (دو چیز مستقل، یکی در ذهن و یکی در خارج نداریم، مانند علم ما به گرسنگی یا خشم خودمان. ادراک به وسیلۀ نقش بستن صورت شیء در نفس نیست، بلکه خود شیء پیوسته نزد نفس وجود دارد.) علم خداوند به آفریدگان خود نیز از نوع علم حضوری است که آفریدگان با نفس هستی خویش همواره نزد آفریدگار حاضرند. منابع: منطق. علامه مظفر. ترجمه و اضافات، دکتر علی شیروانی. پاورقی، غلامرضا فیاضی و محسن غرویان فایل های صوتی المنطق. استاد علی محمدی خراسانی. قسمت اول و دوم    تلخیص: سمیه افتخاری 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy