🔴 اشکال فرامتن تفاهم نامه با آمریکا
وقتی به هر دلیل( مجاز یا نامجاز) از «متن یادداشت تفاهم» سخن گفته نمی شود و متن های موجود تکذیب می شود، رد و تایید ها فقط شکاف و اختلاف داخلی می سازد که بی خطر نیست.
پس بنای خود را روی مفاد منتشره نمی نهم؛ اما
❓آیا نقایص فقط در صورت اطلاع از مفاد، قابل کشف و طرح است؟!
❗️تفاهم نامه یک فرامتن عیان و علنی دارد که از قضا بزرگترین اشکال، به همان است:
⬅️ تفاهم (حتی با بُرد) درون نظم آمریکایی منطقه انجام می شود که آمریکا هم «طرف مذاکره» است هم «ناظم نظم منطقه»!
🔴 مهمترین اشکال
به مشروعیت بخشی به تعارض دو نقش آمریکاست: نقش طرف مذاکره/ نقش ناظم منطقه!
اقلا از جنگ با افغانستان و عراق به این سو برای همه ثابت شده آمریکا، ناظم بلامنازع این منطقه است. در اموری که ذاتا به او مربوط نیست «به خاطر منافع اش» دخالت می کند و برای تحمیل خواست خود،«جنگ»(جنگ کویت)، «اشغال»(افغانستان و عراق)، «تحریم» و «تجاوز» و «آشوب داخلی»( ایران) راه می اندازد.
این یک «تعارض جدی» است!
آمریکا بعنوان «طرف مذاکره» باید چیزهایی را بپذیرد که به عنوان «ناظم منطقه»، اقل آنها را هم نباید بپذیرد!
به بیان دیگر، ما پس از پیروزی در «جنگ بقا» و شکست دادن آمریکا در اهداف براندازی و فروپاشی و تجزیه و... دنبال «عدم تکرار تجاوز» و شکستن سیکلِ جنگ_مذاکره_جنگ بودیم.
این «کف» بدون یک «سقف» محقق شدنی نیست. آن سقف، اخراج آمریکا اقلا از پایگاه های نظامی منطقه است.
طرح اداره تنگه هرمز هم اهرمی برای تحقق این بود.
✓ ماه های اخیر بنده کوچکترین هم به تکرار گفته ام:
• همه «پایان بندی جنگ»، الزاماً دیپلماتیک نیست!
• «دیپلماسی» هم فقط مذاکره نیست!
• «مذاکره» هم فقط با آمریکا نیست!
✓ برای آن «نظمِ کمتر آمریکایی» می شد این «امکان های تازه» را بنا نهاد:
• بی اثر یا کم اثر کردن مانع اصلی( محاصره دریایی) با «عملیات نظامی» یا «دیپلماسی اقتصادی زمینی» با همسایگان!
• مذاکره «با کشورهای منطقه» برای بستن پایگاه های آمریکا در قبال بهرمندی از تنگه هرمز و تضمین امنیت (مذاکراتی با میانجی اسلامی یا چین و روسیه).
• و...
✓ این امکان های تازه:
• اولاً درون نظم آمریکایی نبود و شروع رفتن به سمت نظم غیر آمریکایی می شد.
• ثانیاً سهم آمریکا بعنوان طرف مذاکره را در حد تحریم های آمریکایی و مانند آن می کاست که ستاندنی تر از ده شرط بود!
اما تفاهم نامه جدید _مفادش هرچه باشد_ درون نظم آمریکایی جلو رفت و صورت بندی شد!
همه پایان بندی را به مذاکره آن هم با آمریکا ( ناظم/ طرف) گره زد!
حتی مذاکره با قطر و... درباره آزاد سازی دارایی ها،«سناریویی موازی» درون همان نظم است؛ نه از سنخی که شمرده شد و برای به هم زدن نظم آمریکایی.
این گونه تعهدات عربی درون آن نظم آمریکایی نه فقط «ضمانت کافی» ندارد و تا «سطح اخراج نظامی آمریکا» بُرد ندارد؛ بلکه فقط لیست اهداف نظامی ما علیه آمریکا در تجاوز محتمل بعد را می کاهد!
#استاد_قنبریان
#مذاکره
#جنگ
@Labelaye_Satrha
هدایت شده از معراج الشهدا-قم المقدسة
📢 اطلاعیه شماره ۳ ستاد بزرگداشت عروج خونین امام مجاهد شهید حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای قدّساللهنفسهالزکیه
🖼بسم الله الرّحمن الرّحیم
📝 «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»
🔹️ در پی عروج خونین مرجع عالیقدر جهان تشیّع، رهبر حکیم انقلاب اسلامی و پرچمدار جبهه حق و مقاومت، امام مجاهد شهید حضرت آیتاللهالعظمی سیّدعلی حسینی خامنهای (قدّساللهنفسهالزکیه)، جهان اسلام در سوگ فقدان بزرگمردی نشسته است که سراسر عمر پربرکت خویش را در راه اعتلای کلمه حق، دفاع از اسلام، خدمت به مردم و هدایت امّت اسلامی سپری نمود. آن قائد شهید، با ایمان راسخ، مجاهدت خالصانه، صبر استوار و بصیرت الهی، همواره پرچم استقلال ایران عزیز و هدایت و عزت امّت اسلامی را برافراشته نگاه داشت؛ نام و یاد آن یگانه دوران در تاریخ ایران عزیز، جهان اسلام و در دل آزادگان عالم ماندگار خواهد بود.
🖼ستاد بزرگداشت عروج خونین امام مجاهد شهید حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای (اعلیاللهمقامهالشریف)، ضمن عرض تسلیت به محضر مبارک حضرت ولیعصر (عجلاللهتعالیفرجهالشریف)، رهبر معظم انقلاب حضرت آیتالله سیّدمجتبی حسینی خامنهای (مدظلهالعالی) و همه ملّتهای آزاده و دلبسته به راه حق، مراتب سپاس و قدردانی عمیق خود را از حضور پرشور و وفادارانه مردم مبعوث شده ایران اسلامی و همه دلدادگان اسلام و انقلاب اعلام میدارد.
👈پیرو اطلاعیههای پیشین این ستاد و با عنایت به برنامهریزیهای انجامشده، به اطلاع عموم مردم شریف و عزادار میرساند مراسم وداع، تشییع و تدفین پیکر مطهر آن امام مجاهد شهید و اعضای خانواده ایشان، شهیدان بزرگوار دکتر مصباحالهدی باقریکنی، سیّدهبشری حسینی خامنهای، زهرا حدادعادل و زهرا محمدی گلپایگانی (رضواناللهعلیهم اجمعین) به شرح زیر برگزار خواهد شد:
🗓روزهای شنبه ۱۳ و یکشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۵ مصادف با نوزدهم و بیستم ماه محرم: مراسم وداع با پیکر مطهر در مصلای امام خمینی (قدّسسرّه) تهران.
🗓روز دوشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۵ مصادف با بیستویکم ماه محرم: مراسم تشییع در تهران.
🗓روز سهشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۵ مصادف با بیستودوم ماه محرم: مراسم تشییع در شهر مقدّس قم.
🗓 روز پنجشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۵ مصادف با بیستچهارم ماه محرم و شب شهادت امام سجاد علیهالسلام: مراسم تشییع در مشهد مقدس و تدفین در حرم ملکوتی امامرضا (علیهآلافالتحیة و الثناء)
👈 از عموم مردم شریف و عزیز، آزادگان جهان، دلدادگان مکتب اسلام و علاقهمندان به ایران دعوت میشود با حضور در این مراسم باشکوه، آن رهبر شهید را بدرقه کنند.
🔹️در پایان ضمن تشکر از تمهید و برنامهریزیهای گسترده دستگاههای مسئول و گروههای مردمی برای برگزاری این رویداد، تأکید میشود نقش اصلی در برگزاری این مراسم را مردم شریف و همیشهدرصحنه بهعنوان صاحبان اصلی عزا برعهده خواهند داشت و جلوه باشکوه و بینظیری از یک رویداد مردمی رقم خواهد خورد انشاءالله.
جزئیات این مراسم متعاقباً بهاطلاع عموم خواهد رسید.
📝 دفتر حفظ و نشر آثار رهبر شهید انقلاب اسلامی
🗓۲۳ خرداد ۱۴۰۵
farsi.khamenei.ir/news-content?id=63026
لابهلایسطرها
📢 اطلاعیه شماره ۳ ستاد بزرگداشت عروج خونین امام مجاهد شهید حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای قدّسالله
عجب محرمی شد امسال...😭
چه روزگاری رو داریم میبینیم
کی باورش می شد چنین خبری رو وایرال کنیم؟!
چه روضه ها که ندیدیم حسین جان😭
پست معنادار کانال رهبر انقلاب؛ ساعتی پیش:
🔹وحدت ملی از مهمترین عوامل پیروزی در برابر شیطان بزرگ است
🔹شکر این موهبت، اهتمام آحاد ملّت خصوصاً نخبگان فکری و سیاسی از جمله نمایندگان مجلس به صیانت از این وحدت و پرهیز از اختلافات پوچ سیاسی و برجسته کردن تفاوتهای اجتماعی است.
@Labelaye_Satrha
ما پشت سر شما هستیم
نه جلوتر از شما، نه عقبتر
خائن نامیدن مسئولین نظام قطعا مورد رضای رهبر انقلاب نیست، در زمین دشمن بازی نکنیم.
@Labelaye_Satrha
🔴 آزمونی مهم برای مسئولین!!
(اصرار عجیب ترامپ بر امضای تفاهم با ایران در روز یکشنبه و آزمونی برای تیم مذاکرهکننده)
🔻ساعاتی پیش، دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، بار دیگر تأکید کرد که «یادداشت تفاهم» با ایران روز یکشنبه امضا خواهد شد. این در حالی است که مسئولان مذاکرهکننده ایرانی صراحتاً اعلام کرده بودند که تفاهم هنوز نهایی نشده و یکشنبه قطعاً انجام نمیشود.
🔻نکته قابل تأمل، همزمانی یکشنبه با چهاردهم ژوئن، روز تولد ترامپ است. برخی ناظران احتمال میدهند او با این اصرار در پی آن است که از این مناسبت بهرهبرداری نمادین کرده و آن را به یک رویداد تبلیغاتی برای خود تبدیل کند.
🔻اما با توجه به مواضع شفاف مقامات ایرانی مبنی بر نهایی نبودن توافق، به نظر میرسد مسئولان مذاکرهکننده کشورمان متوجه این لایههای پنهان هستند و اجازه چنین مانور رسانهای و تشریفاتیای را نخواهند داد.
از این زاویه، سرنوشت امضای یکشنبه نه فقط یک آزمون فنی برای محتوای تفاهم، بلکه آزمونی برای صداقت و ایستادگی مسئولان ایرانی در برابر فشارهای نمایشی نیز خواهد بود.
#جنگ
#مذاکره
#تلنگر
@Labelaye_Satrha
اگر هیچ شبی تا به حال خیابان و تجمع نرفتید،
امشب و این شبها برید...
اگر قبلا میرفتید و مدتیست به هر دلیلی کمی سست شدید،
امشب و شبهای پیشرو برید...
*هم خداوند فرمود: و أن لو استقاموا...
هم دشمن به خیابانهای خلوت شده طمع کرده!*
اگر امروز سوره مبارکه فتح و دعای ۱۴ و دعای توسل رونخونید، الان بخونید
اگر این مدت سست شده بودید در خوندنش، دوباره همت کنید و با جدیت هرروز حداقل یکیش رو بخونید.
امکان نداره اینهمه حضور امت و توسل و دعای امت، نزد خدا نادیده گرفته بشه و اثری نگذاره!
#یا_لثارات_الخامنه_ای #هیهات_منا_الذله #شروط_ده_گانه #و_أن_لو_استقاموا #و_فتح_قریب #ایران_مبعوث
@Labelaye_Satrha
استاد عابدینی :
جریان بغض و ثار باید در این محرم نهادینه شود. *این محرم باید با محرم های دیگه متفاوت باشد. باید خونخواهی ما ملموس شود.*
در زمان تشییع باید خونخواهی در ما زنده شده باشد.
اگر تشییع با بغض نفرت و آمادگی برای مبارزه با دشمن همراه باشد، خداوند اجابت خواهد کرد و ما را #خونخواه امام شهید قرار میدهد. آمادگی معنوی و ظاهری را فراهم کنیم.
@Labelaye_Satrha
*ختم صلوات برای ختم به خیر شدن مسائل کشور
و
پایمردی همه مسئولین به اصول نظام و خطوط قرمز و شروط رهبری*
سهم شما ۱۴ صلوات هدیه به چهاردهمعصوم علیهمالسلام
@Labelaye_Satrha