eitaa logo
لحظاتی با احکام
4.5هزار دنبال‌کننده
611 عکس
34 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
لحظاتی با احکام ← امر به معروف و نهی از منکر 🟡 در زمان حکومت اسلامی، اگر نیروی انتظامی در برخورد با مفاسد اجتماعی از خود جدیت نشان ندهد، وظیفه مردم چیست؟ آیا باید براساس فریضه به معروف و از منکر اقدام کنند❓🔰 ✅👈 بر همه مکلفان، امر به معروف و نهی از منکر واجب است و اگر نیروی انتظامی به این فریضه عمل نکند، تکلیف از دیگران ساقط نمی شود؛ برکه با فراهم بودن شرایط آن بر سایرین نیز واجب است البته چنانچه نیاز به اقدام و برخورد فیزیکی باشد، این امر بدون اجازه حاکم شرع جایز نیست. ➖➖➖➖➖ 📔👈 توضیح المسائل مراجع، م ۲۸۲۴. ◦•●◉✿🍃 🍃✿◉●•◦ ╭═━⊰🍃🌺💐🌺🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ╰═━⊰🍃🌺💐🌺🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لحظاتی با احکام 🔵 اگر مردی با زنش از پشت داشته باشد(۱)، آیا علاوه‌بر مرد، برای زنش هم غسل جنابت واجب می‌شود⁉️🔰 ✅👈 همه مراجع (به‌جز مکارم): بله. اگر آلت جنسی مرد حداقل به ‌اندازه ختنه‌گاه (۲) داخل بشود، هر دو جنب می‌شوند و برای هر دو غسل جنابت واجب می شود، (چه منی خارج شود و چه خارج نشود). ✅👈 آيت‌الله مكارم: اگر آلت جنسی مرد حداقل به ‌اندازه ختنه‌گاه داخل بشود، به هر کدوم از خانم یا آقا که منی از آن خارج شده، غسل واجب می‌شود؛ اما اگر منی خارج نشده، بنابر احتياط واجب، هر دو، هم بايد غسل کنند و هم وضو بگیرند. 🔺« اگر کسی شک کند که به مقدار ختنه‌گاه داخل شده یا نه، جنب به حساب نمی‌آید.» ✔️ (۱) چنین رابطه جنسی ای، مورد پسند اسلام نیست. ✔️ (۲) ختنه‌گاه به کلاهک آلت جنسی مرد گفته می‌شود که کمی بزرگ‌تر از تنه آلت است. ➖➖➖➖➖ 📚👈 توضيح‌المسائل مراجع، م۳۴۹؛ نوری، رساله، م۳۵۰؛ شبیری، رساله، م۳۸۷؛ سیستانی، رساله جامع، ج۱، م۳۴۸؛ دفتر: خامنه‌ای. ◦•●◉✿🍃 🍃✿◉●•◦ ╭═━⊰🍃🌺🌻🌺🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ╰═━⊰🍃🌺🌻🌺🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لحظاتی با احکام 💢 آیا می توان با کسی که است، اما هنوز عمل تغییر جنسیت انجام نداده ازدواج موقت کرد⁉️🔰 ✅👈 بیماران دو جنسی بر دو گروه اند:👇 🌱 الف) افرادی که به لحاظ جسمی دارای آلت مردانه و زنانه (هرچند ناقص) هستند و آنها را  یا به تعبیر فقهی، می نامند. 🌱 ب) افرادی که به لحاظ جسمی صرفاً یکی از دو آلت مردانه یا زنانه را دارند، اما به لحاظ روانی دارای گرایشات جنس مخالف هستند و آنها را  (transsexual) یا (فرا جنس) می نامند. در این حالت ملاک زن یا مرد بودن از نظر فقهی و حتی از نظر پزشکی، بستگی به نوع آلت تناسلی دارد. ✍ اما دو جنسی که در اصطلاح به آن خنثی گفته می شود، دو قسمند:↘️ 1⃣➖ یک قسم از خنثی، توسط بعضی از آزمایش های ساده و یا توسط پزشک تشخیص داده می شود که مرد است یا زن، مثلا: اگر هم آلت زنانه دارد و هم مردانه، چنانچه ادرار اول از آلت تناسلی مردی خارج شود، مرد است و اگر اول از آلت تناسلی زنی خارج شود، زن است (۱). ←اگر از این راه و یا توسط پزشکان تشخیص داده شود که شخص دو جنسی (خنثی) مرد است، آلت تناسلی زن را بر می دارند و مرد می شود و احکام مرد را پیدا می کند. يعنی به عنوان مثال، لازم نيست تمام بدنش را در نماز بپوشاند، می تواند با زن های ديگر ازدواج كند و ارث او نيز همانند ديگر مردان محاسبه می شود. ←اگر تشخیص دادند که زن است، آلت تناسلی مردی را برمی دارند و زن می شود. ازدواج او نیز جایز است. و در باقی احكام نيز بايد مانند زنان عمل كند. 2⃣➖ قسم دوم از خنثی آن است که به وسیله آزمایش یا پزشکان و از هیچ راهی قابل تشخیص نباشد که زن است یا مرد. او را می گویند. چنين شخصی در تکاليفش بايد احتياط کند؛ مثلا در نماز تمام بدنش را بپوشاند و در ارث، نصف ارث مرد و نصف ارث زن را می برد. و ازدواج هم نمی تواند بکند.(۲) 💥اگر خنثای مشکل نباشد و جنسيت او توسط پزشکان يا از راه های ديگر معلوم شده باشد که زن است يا مرد، ازدواج او مشکل ندارد؛ هر چند جراحی هم نشده باشد. اگر کسی با ازدواج با او موافقت کند، بدون عمل جراحی نيز ازدواج اشکالی ندارد؛ 💥 اما اگر خنثای مشکل باشد:↘️ ➖ در صورتیکه به وسيله عمل جراحی تغيير جنسيت ممکن باشد و او را ملحق به زن يا به مرد کند، اگر تبديل به مرد شود، حکم مرد را دارد. اگر به جنس زن تغيير کند، حکم زن را دارد. (۳) بعد از تغيير جنسيت، می تواند ازدواج کند؛ ➖ اما اگر خنثای مشکل با عمل جراحی هم قابل تغيير يافتن به مرد يا زن نباشد، نمی تواند با کسی ازدواج کند. ✍ اما حکم دو جنسی که در اصطلاح به آن تی اس یا فرا جنس گفته می شود: ➖ تغيير جنسيت مرد به زن و تغيير جنسيت زن به مرد در صورتیکه قابل تغيير جنسيت باشد، يعنی اگر کسی در ظاهر مرد باشد، اما خصوصيات و روحيات زنانه داشته باشد و جنسيت واقعی او زن باشد يا برعکس، جراحی برای آشکار شدن واقعيت جنسی او اشکالی ندارد. (۴) ⬅️ اگر تغيير جنسيت پيدا کند، حکم جنس تغيير يافته شده را دارد؛ اما تا زمانیکه تغيير جنسيت داده نشود، حکم خودش را دارد. 🔺 بنابراين، اگر کسی در ظاهر مرد و در واقع، خصوصيات زن را داشته باشد و قابل تغيير به جنس زن باشد، تا زمانیکه تغيير جنسيت نيافته است، حکم مرد را دارد و نمی تواند با زن ها در ارتباط باشد. همچنين اگر در ظاهر جنسيت زن را داشته باشد و در واقع روحيات و خصوصيات مرد را داشته باشد و قابل تغيير به جنسيت مرد باشد، تا زمانیکه تغيير جنسيت نداده است، حکم زن را دارد و نمی تواند با مردها در ارتباط باشد. ✔️در حال حاضر، با آزمايش های هرمونی به راحتی تشخيص می دهند كه فرد خنثی، زن است يا مرد و با مشخص شدن آن، تمام احكام زن يا مرد بر او بار می شود. ➖➖➖➖➖ (۱) عاملی (شهيد ثانی)، زين الدين بن علی، الروضة البهية، انتشارات علميه، قم، ۱۳۹۶ه.ق، ج ۸، ص ۱۹۱، بحث ارث خنثی. (۲) مکارم شيرازی، ناصر، استفتائات جديد، مدرسه امام امير المومنین(ع)، قم، ۱۳۸۱ه.ش، ج ۱،ص۸۴۹. (۳) خامنه ای، سيدعلی، اجوبة الاستفتائات، نشر بين الملل، تهران ۱۳۸۸ه.ش، مسئله ۱۲۸۰. (۴) همان، مسئله ۱۲۷۹. ◦•●◉✿🍃 🍃✿◉●•◦ ╭═━⊰🍃🌺🌼🌺🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ╰═━⊰🍃🌺🌼🌺🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 توجه 💡توجه ⬅️ قابل توجه دوستان گرامی: نشر مطالب کانال «» فقط بصورت و با جایز است. 🌺 اجرکم عندالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظاتی با احکام ← ظنز جمعه ها ✅👈 مراجع عظام تقلید: آشاميدن ، حرام و در بعضی از اخبار و روایات بزرگترين گناه شمره شده است (و اگر كسی آن را حلال بداند در صورتی كه ملتفت باشد كه لازمه حلال دانستن آن، تكذيب خدا و پيغمبر صلّی الله عليه و آله و سلّم می باشد كافر است) از حضرت امام جعفر صادق (عليه السلام) روايت شده است كه فرمودند: شراب ريشه بديها و منشأ گناهان است و كسی كه شراب می خورد، (عقل خود را از دست می دهد و در آن موقع خدا را نمی شناسد و از هيچ گناهی باک ندارد و احترام هيچ كس را نگه نمی دارد و حق خويشان نزديک را رعايت نمی كند و از زشتی های آشكار رو نمی گرداند و روح ايمان و خداشناسی از بدن او بيرون می رود و روح ناقص خبيثی كه از رحمت خدا دور است در او می ماند) و خدا و فرشتگان و پيغمبران و مؤمنين، او را لعنت می كنند و تا چهل روز نماز او قبول نمی شود و روز قيامت روی او سياه است و زبان از دهانش بيرون می آيد و آب دهان او به سينه اش می ريزد و فرياد تشنگی او بلند است. ➖➖➖➖➖ 📘👈 توضیح المسائل مراجع؛ م ۲۶۳۳. ◦•●◉✿🍃 🍃✿◉●•◦ ╭═━⊰🍃🌺🌹🌺🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ╰═━⊰🍃🌺🌹🌺🍃⊱━═╯ ╔═➖→💐←➖ ═╗ 🆔 https://eitaa.com/e_va_m ╚═ ➖→💐←➖ ═╝ 💞اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج💞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همراه با یک صفحه از ( امروز صفحه۵۳۴) لحظاتی با احکام 🌹🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🤲🤲🤲🤲🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر روز یک صفحه از ( امروز صفحه۵۳۴) لحظاتی با احکام 🥀🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 🤲🤲🤲🤲🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لحظاتی با احکام ← حدیث 💎 امام سجاد (عليه السلام) می فرمایند:↘️ 💐 المؤمِنُ مِن دُعائِهِ عَلي ثَلاثٍ: إِمّا أن يُدَّخَرَ لَهُ، و إمّا أن يُعجِّلَ لهُ و إمّا أن يَدْفَعُ عنهُ بلاءً يُريدُ أن يُصيبَهُ. 💐 بر سه گونه است: يا برای او ذخيره می شود و يا سريعاً اجابت می شود و يا به واسطة آن دعا، بلائی كه قرار بود به او رسد از او برطرف می گردد. ➖➖➖➖➖ 📔👈 تحف العقول، ص۲۸۰. ◦•●◉✿🍃 🍃✿◉●•◦ ╭═━⊰🍃🌺🌹🌺🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ╰═━⊰🍃🌺🌹🌺🍃⊱━═╯ ╔═➖→💐←➖ ═╗ 🆔 https://eitaa.com/e_va_m ╚═ ➖→💐←➖ ═╝ 💞اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج💞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لحظاتی با احکام ← احکام عمومی 🔵 ⃣ در فقه دارای احکامی است:🔰 1⃣➖ نماز مغرب در سفر و وطن سه رکعت است و هیچ گاه تغییر نمی کند. (۱) 2⃣➖ حداقل اعتکاف سه روز است. (۲) 3⃣➖ اقل حیض سه روز است و کمتر از آن، ملحق به استحاضه است. (۳) 4⃣➖ در رکعت سوم و چهارم سه مرتبه گفتن تسبیحات اربعه مستحب است و یک مرتبه گفتن آن کافی است. (۴) 5⃣➖ پس از سلام نماز، مستحب است سه مرتبه دستها را تا کنار گوش ها بالا بیاوریم و در هر مرتبه الله اکبر بگوییم. (۵) 6⃣➖ عده طلاق سه طهر( پاک شدن از عادت ) است. (۶) 7⃣➖ کسی که سه مرتبه در چیزی شک کند، کثیر الشک در آن به حساب می آید و احکام کثیر الشک بر آن مترتب می شود. (۷) 8⃣➖ اگر در رکوع بخواهد «سبحان ربی العظیم و بحمده» بگوید یک مرتبه گفتن آن کافی است ولی ذکر« سبحان الله» را باید سه مرتبه بگوید. (۸) ➖➖➖➖➖ (۱) توضیح المسائل ‏محشى، ج‏۱، ص۴۰۱. (۲) لوامع صاحبقرانی، ج‏۶، ص ۶۹۳. (۳) مجمع الرسائل ‏محشى، ج‏۱، ص ۵۴۸. (۴) توضیح المسائل‏ محشی ، ج‏۱، ص۵۵۵. (۵) الغایة القصوى فی ترجمة العروة الوثقى، ج‏۲، ص ۱۰. (۶) نجاة العباد، ص‏۳۸۹. (۷) توضیح المسائل ‏محشى، ج‏۱، ص‏۶۴۳ . (۸) نجاة العباد ، ص ۱۰۳. ◦•●◉✿🍃 🍃✿◉●•◦ ╭═━⊰🍃🌺🥀🌺🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ╰═━⊰🍃🌺🥀🌺🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لحظاتی با احکام ← وقف ✍ در مکان مصرف منافع مورد وقف در همان روستا ذکر شده، بنا به حوادثی که پیش آمده آیا مصرف منافع مورد وقف در غیر محل جایز است یا خیر❓🔰 ✅👈 آیت‌الله خامنه‌ای: الوقوف علی حسب ما یوقفها اهلها به هر طور وقف شده باید به همان طور عمل شود و تغییر جایز نیست، والله العالم. ➖➖➖➖➖ 🔺👈 برگزیده احکام وقف، ص۵۵، س۴۲. ◦•●◉✿🍃 🍃✿◉●•◦ ╭═━⊰🍃🌺🌷🌺🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ╰═━⊰🍃🌺🌷🌺🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لحظاتی با احکام ← امر به معروف و نهی از منکر 💢 وظیفه مردم در قبال و موجود در جامعه چیست❓🔰 ✅👈 وظیفه هر فردی به معروف و از منکر است ؛ ولی باید به شرایط و مراتب آن توجه داشت باشد. ➖➖➖➖➖ 📕👈 اجوبـﺔ الاستفتاءات ، س۱۰۸۶ و ۱۲۷۷. ◦•●◉✿🍃 🍃✿◉●•◦ ╭═━⊰🍃🌺💐🌺🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ╰═━⊰🍃🌺💐🌺🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لحظاتی با احکام 💠 🎀🎗 زدن به چه معناست و از کجا آمده است؟ آيا کروات زدن براي مسلمانان جايز است❓🔰 ✅👈 آیت‌الله خامنه‌ای: به طور کلى پوشيدن کراوات و ديگر لباس ‏هايى که پوشش و لباس غير مسلمانان محسوب می شوند به طورى که پوشيدن آنها منجر به ترويج فرهنگ منحط غربى شود جايز نيست (و فرقی بين شب عروسی و غير آن نيست). ✅👈 آيات عظام امام خمينى، مکارم و نورى: اگر باعث ترويج فرهنگ غرب شود، جايز نيست. ✅👈 آيات عظام تبريزى، سيستانى و فاضل: براى مسلمان بهتر است، از لباسى که باعث تشبه به غير مسلمانان شود، اجتناب کند. ✅👈 آيت اللّه بهجت و آيت اللّه صافى: بنابر احتياط، استفاده نکنند. ✅👈 آيت اللّه وحيد: آنچه که باعث تشبه به غير مسلمانان شود، جايز نيست. ⬅️ کراوات در اصل شعار مسيحيت است و مسلمان بايد از هر لباسى و هر چيزى که زىّ کفار و باعث ترويج آن می ‏شود خوددارى نمايد. 🔺 آيه ای که در قرآن با صراحت دلالت بر اين مطلب نمايد وجود ندارد؛ زيرا می دانيد که قرآن به عنوان قانون اساسی مسلمان ها به مسايل کلی و بنيادين پرداخته است و تفصيل احکام و بيان جزیيات آن با پيامبر(ص) و ائمه معصومين(ع) می باشد. البته آيات زيادی داريم که مسلمانان را از پيروی کورکورانه از فرهنگ بيگانه برحذرمی دارد. ازباب مثال درسوره زخرف آيه ۵۴ قوم فرعون را به همين دليل به شدت مذمت می کند. ➖➖➖➖➖ 📚👈آيت اللّه فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۲۲۳۸؛ آيت اللّه تبريزى، استفتاءات، س ۲۲۲۵ و ۲۲۲۸ و ۲۲۲۹؛ آيت اللّه خامنه ‏اى، اجوبه، س ۱۳۷۹؛ آيت اللّه نورى، استفتاءات، ج ۱، س ۴۶۹؛ آيت اللّه صافى، جامع الاحکام، ج ۲، س ۱۸۳۱ ؛ دفاتر آیات عظام بهجت، وحيد، امام خمينى و مکارم. ◦•●◉✿🍃 🍃✿◉●•◦ ╭═━⊰🍃🌺🌻🌺🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ╰═━⊰🍃🌺🌻🌺🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لحظاتی با احکام 🛎 آیا در روایات به آب‌پاشی روی 🪦 و شست ‌و شوی آن توصیه شده است⁉️🔰 ✅👈 امام باقر(ع) می‌فرمایند: هنگامی که فردی از بنی‌هاشم از دنیا می‌رفت، رسول خدا کاری برای او انجام می‌داد که برای دیگر مسلمانان انجام نمی‌داد. حضرتشان بعد از آن‌که نماز میت را اقامه کرده و قبر او را مرطوب می‌کرد، کف دستش را بر روی قبر می‌گذاشت، به‌گونه‌ای که اثر انگشتان آن ‌حضرت بر روی خاک و گِل قبر نقش می‌بست، و اگر فرد غریبی می‌آمد و یا فردی از اهل مدینه که به مسافرت رفته بود، برمی‌گشت و قبر جدیدی می‌دید که بر روی آن اثر دست رسول خدا بود، می‌پرسید: چه کسی از خاندان پیامبر(ص) از دنیا رفت؟ 🔺 در همین راستا، امام صادق‌(ع) می‌فرماید: روزی از روزهای آخر عمر پدرم، حضرتشان در حال بیماری به من فرمود: چند نفر از مردان قبیله قریش ساکن در مدینه را دعوت کن تا آنها را شاهد بگیرم. امام ششم(ع) می‌فرماید: من این کار را انجام داده و چند نفر از مردان قریش را خدمت پدر آوردم، پدرم (در حضور آنان به من) فرمود: بعد از مرگم مرا غسل بده، کفن کن و قبرم را به اندازه چهار انگشت بالا بیاور و بر آن آب بریز. بعد از رفتن قریشیان به پدر گفتم: اگر چنین توصیه‌ای را تنها به خودم می‌فرمودی، قطعا انجامش می‌دادم. پس منظورت از آوردن شاهدان چه بود؟! پدرم فرمود: نمی‌خواستم این مسئله باعث اختلاف شود (که برخی بگویند چنین کاری صحیح نیست). 💥 بر اساس این روایات، پاشیدن آب بر روی قبر مردگان از زمان رسول خدا (ص) سابقه داشته و ائمه(ع) هم به این مسئله سفارش می‌کردند. 💎 در روایتی دیگر در این زمینه، امام صادق(ع) در بیان فلسفه این کار می‌فرماید: ریختن آب بر روی قبر باعث می‌گردد تا زمانی که رطوبت آب بر خاک قبر وجود دارد، عذاب از صاحب قبر برداشته شود.(۱) ⬅️ بر اساس این روایات، پاشیدن آب بر روی قبر مردگان از زمان رسول خدا (ص) سابقه داشته(۳) و ائمه(ع) هم به این مسئله سفارش می‌کردند. 💎 در نحوه آب‌پاشی نیز روایتی وجود دارد که توصیه می‌کند پس از دفن میت، هنگامی که قبر را از خاک پر کردید بر روی آن آب بپاشید؛ بدین ترتیب که روبروی قبله ایستاده و از طرف سر میت، دور تا دور قبر را آب‌پاشی کنید و بقیه آب را نیز وسط قبر بریزید.(۲) 💥 در روایتی از امام رضا (ع) نیز آمده است که حضرتشان توصیه فرمودند تا بر قبر یکی از اصحابشان به نام یونس بن یعقوب، به صورت روزانه و به مدت چهل روز و یا چهل ماه، آب پاشیده شود.(۳) ✔️ نتیجه: اصل آب ‌پاشی هنگام تدفین مستحب است؛ اما در مورد این‌که تا چه زمانی باید این کار انجام شود، باید گفت که انجام دائمی چنین کاری برای تمام آشنایانی که از دنیا رفته‌اند، کاری دشوار بوده و اسلام نیز در صدد آن نیست که پیروان خود را به حرج و دشواری بیندازد. و بر این اساس، توصیه به انجام دائمی این کار نکرده است؛ اما می‌توان با قصد رجاء و نیز با نیت احترام به مؤمن و البته با خودداری از اسراف، هر زمانی که فرصت به دست آید، به آب‌پاشی قبرها اقدام نمود، اگرچه روایات ناظر به نوعی از آب‌پاشی است که خاک قبر مرطوب شود، امروزه که برخی قبرها به‌گونه‌ای سنگ‌کاری و ساخته می‌شوند که آب به خاک نمی‌رسد، باز هم می‌توان با قصد رجاء و نیز به نیت احترام به این کار مبادرت نمود. ➖➖➖➖➖ (۱) کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج ‏۳، ص ۲۰۰، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، ۱۴۰۷ق. (۲) حر عاملی، محمد بن حسن، وسائل الشیعة، ج۳، ص ۱۹۶-۱۹۵، ح ۳۳۸۸، قم، مؤسسة آل البیت(ع)، ۱۴۰۹ق. (۳) همان، ص ۱۹۷، ح ۳۳۹۳. ◦•●◉✿🍃 🍃✿◉●•◦ ╭═━⊰🍃🌺🌼🌺🍃⊱━═╮ https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ╰═━⊰🍃🌺🌼🌺🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا