فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنرانی شورانگیز سید مقاومت
🔰 ما شیعیان علی بن ابی طالب فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.
◾️@Lakaliabadi
🚨 یقینا از جنایات اسرائیل گفتن و بین مردم نشر دادن مصداق جهاد تبیین است.
🏴 رسول خدا (ص) فرمودند:
📝 منْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِی يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم
🔥 هر کس ندای فریادخواهی (مسلمانی که میگوید:) ای مسلمانان (کمک)! را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست.
📕 کافی، ج2، ص 164.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
❌ طلبههای عزیز فکر نکنید مسأله جنایات اسرائیل و عمق فاجعه در فلسطین را همه مردم میبینند! دنیای مجازی که مدیریتش در اختیار مدافعان صهیونیستها است طور دیگری مدیریت میشود. حد اقلترین کار باز نشر مطالبی است که فکر میکنید بر مخاطبانتان اثر دارد. منظور از مخاطب هم هر کسی است که شما میتوانید بر او اثری بگذارید و ارتباط بگیرید چه گروه و کانال مجازی باشد چه اهالی هیأت و مسجد و چه افرادی مانند دوستان و آشنایان و اقوام.
▪️ @Lakaliabadi
🚨 یهودیان خطاب به رسول خدا (ص)
یهودیان پس از مناظره با رسول خدا (ص) به حضرت گفتند:
«يَا مُحَمَّدُ أَنْتَ تَقُولُ هَذَا وَ نَحْنُ نَقُولُ بَلْ مَا نُنْفِقُهُ إِلَّا لِإِبْطَالِ أَمْرِكَ وَ دَفْعِ رِئَاسَتِكَ وَ لِتَفْرِيقِ أَصْحَابِكَ عَنْكَ وَ هُوَ الْجِهَادُ الْأَعْظَمُ نَأْمُلُ بِهِ مِنَ اللَّهِ الثَّوَابَ الْأَجَلَّ الْعَظِيم»
ای محمد! تو حرف خودت را میزنی و ما حرف خودمان را بلکه ما (دِرهمی) انفاق نمیکنیم مگر برای بطلان کار تو، برای دفع ریاست و آقایی تو و برای تفرقه انداختن بین یاران تو! و این کار جهاد اعظم ما در راه خدا است که توقع اجر و ثوابی بزرگ از آن داریم!
📕 احتجاج، ج 1، ص 45
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ برادری که به برادر کوچکش دلداری میدهد
🥺میشنوی صدامو؟ بگو بسم الله
بگو یا رب، و در ادامه میگه، بگو اشهد ان لا اله الا الله!
🏴 أین معز الاولیاء و مذل الاعداء
Palestine-1402-07-25.pdf
751.1K
🔆 پاسخ به شبهات فلسطین
📝 متن ارائه شده توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها برای اساتید معارف در خصوص شبهات فلسطین.
📲 @Lakaliabadi
📊 خلاصه اقوال و نظرات ذیل حدیث حَجْب
برشی از #تمهیدیه_خارج_اصول
➖نظر علامه مجلسی ره
➖نظر شیخ انصاری ره
➖نظر مرحوم آخوند ره
➖نظر مرحوم نائینی ره
➖نظر آیت الله خویی ره
➖نظر امام خمینی ره
➖نظر آیةالله شبیری زنجانی
➖نظر آیةالله مکارم شیرازی
#نکات_اصولی #دریافت_فایل
┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄
📲 @Lakaliabadi
مرور کفایه66 - اصل برائت12.mp3
4.03M
♨️ #مرور_کوتاه_بر_کفایه 66
👌 بیان مختصر همه مطالب کتاب؛ هر صفحه کفایه (مجمع الفکر) میانگین در پنج دقیقه بیان میشود.
🟣 #مرور_اصل_برائت 12
▪️اتمام بحث برائت
➖ تنبیه سوم و چهارم
♨️ اتمام بحث برائت
🎧 3.8 Mb
┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄
📲 @Lakaliabadi
تمهیدیه خارج فقه 1.pdf
5.27M
#تمهید_خارج_فقه
بحث الصلاة فی النجس (1)
✳️ فایل رئوس مباحث و برخی مطالب مورد بحث در درس تمهیدیه.
➖ مسأله عروه و نمودار آن
➖حیثیتهای قابل تقسیم جهل
➖تقسیمات جاهلم قصر
➖تقسیمات جهل به موضوع و حکم
┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄
📲 @Lakaliabadi
هدایت شده از مَدرَس | رضا لک علی آبادی
🔗 مطالب کانال پیرامون حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
♨️ روایاتی پیرامون حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
✅ فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون حضرت معصومه س
🎙 توضیحاتی پیرامون فرازی از زیارت نام حضرت فاطمه معصومه س
🎙 بیانات شنیدنی استاد احمد عابدی پیرامون حضرت معصومه س
🎥 خاطره و مطالب زیبای مرحوم آیت الله مصباح در مورد زیارت حضرت فاطمه معصومه س و تأثیر معرفت به حضرت.
🎥 فرمایشات آیت الله وحید خراسانی در عظمت مقام بیبدیل حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها.
♨️ خاطره مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی ره از کرامت حضرت معصومه سلام الله علیها.
💎 گزیدهای از شعر امام خمینی ره در مدح حضرت فاطمه معصومه کریمه اهل بیت سلام الله علیها.
✅ شعر مرغ دلم راهی قم میشود
🖋 #پرسش_و_پاسخ (1)
❓سوال:
چرا اگر حکم عقل در سلسله معالیل و معلولات باشد ملازمه با حکم شرعی ندارد ولی در سلسله علل داره؟
📝 پاسخ:
در مورد حکم عقل نسبت به شرع گفتهاند عقل دو نوع حکم دارد: (البته برخی میگویند: عقل قوه دراکه است و درک میکند و حکم صادر نمیکند البته همین هم محل بحث است)
1️⃣ 1- حکم عقل که علت است برای حکم شرعی مانند قبح ظلم. چون ظلم است و قبیح است، شارع به آن راضی نیست. (اینجا میگویند ما حکم به العقل حکم به الشرع)
2️⃣ 2- حکم عقل که به تبع حکم شرع میآید، مثل حُسن اطاعت و قبح معصیت. یعنی اول شارع باید حکمی صادر کند و بعد به تبع آن عقل میگوید اطاعتش حسن دارد و معصیتش قبح.
✅ حال قاعده ملازمه در مواردی که حکم عقل در سلسه علل باشد، بلا اشکال جاری است.
❎ اما اگر قاعده ملازمه در سلسه معالیل و معلولات جاری شود اشکالاتی دارد (البته اشکالات محل نقض و ابرام هستند)
1️⃣ 1- اشکال اول: تسلسل است؛
أ) شارع حکمی صادر میکند مثلا نماز واجب است،
ب) به تبع آن هم عقل حکم میدهد که اطاعتش حسن دارد؛
ج) حالا طبق قاعده ملازمه شارع حکم صادر میکند که اطاعت دستور قبلی شرعا واجب است چون عقل حکم داده.
د) دوباره حکم شرعی جدید آمد، پس عقل دوباره حکم به حسن اطاعت دستور دوم میدهد.
*) برای بار سوم شارع بر اساس قاعده ملازمه حکم صادر میکند و بعد دوباره عقل و دوباره شارع و تسلسل پیش میآید.
2️⃣ 2- دور پیش میآید:
اگر عقل قبح ظلم را درک کرد و بعد شارع طبق آن حکم صادر کرد، حالا حکم شرعی علت باشد برای حکم دوباره عقل یعنی حکم عقل هم علت است برای حکم شرعی و هم معلول است برای حکم شرعی و این دور است. (عرض شد که این اشکالات محل نقض و ابرام است مثلا این اشکال را جواب دادهاند که حکم اول عقل علت بود و حکم دوم عقل معلول این که دور نیست)
3️⃣ 3- مستلزم لغویت است؛
حکم شرعی برای ایجاد بعث و زجر در عبد است؛
اگر حکم اول شارع ایجاد بعث کند نیازی نیست تا دوباره شارع بر اساس نتیجه عقلیِ حکم اول، حکم شرعی دومی را صادر کند. این حکم دوم لغو است و همان حکم اول کافی است.
اگر هم حکم اول باعثیت نداشته باشد از اول لغو است. حکم شرعی دومی که به واسطه درک عقل میخواهد بیاید آن هم باعثیت ندارد
پس در هر صورت حکم دوم شرعی لغو است.
┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄
📲 @Lakaliabadi