eitaa logo
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
1.9هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
123 ویدیو
973 فایل
کانون علمی منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس پیشنهادات و انتقادات @Avicenna
مشاهده در ایتا
دانلود
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
The Teleological and Kalam Cosmological Arguments Revisited بازبینی برهان غایت شناسانه و برهان کلا
یک موضوع برجسته در بسیاری از بحث‌های فلسفه دین معاصر این است که آیا جهان طراح دارد یا خیر. این کتاب با ابداع یک فرمول قیاسی اصلی از برهان غایت‌شناختی (ta) که نشان می‌دهد که موارد زیر تنها دسته‌بندی احتمالی فرضیه‌های مربوط به تنظیم دقیق و نظم هستند، بحث را به شکل قابل توجهی پیش می‌برد: (1) شانس، (ii) نظم، (iii) ترکیبی از نظم و شانس، (iv) بدون علت، و (v) طراحی. این کتاب همچنین نشان می‌دهد که ویژگی‌های اساسی هر دسته وجود دارد، به گونه‌ای که، در حالی که جایگزین‌های طراحی بعید است، فرضیه طراحی چنین نیست، و می‌توان بدون نیاز به تخصیص احتمال قبلی برای طراحی، برای طراحی با طرد استدلال کرد. این کتاب با ترکیب ta با برهان کیهان‌شناسی کلام (kca) که در برابر ایرادات مختلف از آن دفاع می‌کند، با نشان دادن اینکه نتیجه‌گیری kca-ta مبتنی بر شکاف‌هایی نیست، به ایراد خدای شکاف پاسخ می‌دهد. با پیشرفت علمی بیشتر پر شده است، اما از استنتاج و حذف ناشی می شود
گفتارهایی در باب بینایی مجموعه ی مطالعات بصری به متون نظری ای اختصاص یافته که طی چند دهه ی اخیر، به ویژه با مطرح شدن (چرخش تصویری) یا (چرخش شمایلی)، پیرامون مسائل و مقولاتی چون تصویر، بازنمایی، تجربی و ادراک بصری، رابطه ی بینایی و قدرت، رابطه ی متن و تصویر، سوژه ی مشاهده گرو دلالت ها و کارکردهای اجتماعی آنها نوشته شده اند. مطالعات بصری از این حیث به پژوهش هایی میان رشته ای نظر داد که از تعادل میان حوزه های متنوعی مانند تاریخ هنر، زیبایی شناسی، فلسفه، روان کاوی، نظریه ی فیلم، نظریه ی عکاسی، و مطالعات رسانه حاصل شده اند. این شیوه ی مطالعه در عین حال مستلزم عبور از شی محوری تاریخ هنر و تاکید و ارزش گذاری انحصاری اش بر تصویر به عنوان یک ابژه ی زیبایی شناختی است. در اینجا علاوه بر کارکردهای سیاسی و اجتماعی تصویر، خودکردار دیدن و مشاهده نیز در مقام یک پدیده ی تاریخی و به عنوان یکی از عوامل سازنده ی مشخصه های فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد. و با توجه به نحوه ی ساخت اجتماعی امر بصری و متقابلا قرار میگیرد. به این ترتیب امید می رود که این حوزه ی مطالعه، با تکیه بر چنین محتوای پر دامنه و چند جانبه ای، بتواند هم به کار هنرجویایی بیاید که در قالب انواع رسانه ها و انواع کردارهای دیداری درگیر فرایند تولید بصری اند، و هم برای آن دسته از پژوهش گران حوزه ی علوم انسانی مفید باشد که ممکن است به طریق مختلف به مطالعه ی وجوهی از مسئله ی تصویر، نگاه و ادراک بصری اشغال داشته باشد. @Bookcitycc
1_3830728489.pdf
210.8K
آیا فلسفه اسلامی داریم؟ آیا ممکن است فلسفه‌ای در عین اینکه فلسفه است وحیانی نیز باشد؟ اسلامی بودن فلسفه به چیست؟ عبدالرسول عبودیت @vajeazeh
عشق در سه مکتب فلسفی .mp3
19.85M
📚 دروس « مهر خوبان» 🎙فایل صوتی جلسه هفتم 📖 مبحث: -عشق در سه مکتب فلسفی مشاء،اشراق و حکمت متعالیه 👤 استاد الاسلام دکترعلی-کریمیان صیقلانی 🗓یکشنبه فروردین۱۴۰۲ کانون علمی فلسفه، ادبیات،اخلاق و تعلیم و تربیت موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) وابسته به نهاد نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز 🌐 https://ieks.ir 🆔 @azadieks