eitaa logo
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
1.9هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
123 ویدیو
974 فایل
کانون علمی منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس پیشنهادات و انتقادات @Avicenna
مشاهده در ایتا
دانلود
📘مبانی بقلم دو متخصص مطرح این حوزه، در سال 2012 توسط انتشارات Elsevier بچاپ رسیده است و ویراست دوم نیز سال 2018 و در 511 صفحه منتشر شده. 📙این راهنمای جامع تلاش دارد اصول اولیه نحوه عملکرد در هنگام یادگیری، احساسات، تکلم و ... را به دانشجویان و محققان رشته‌های مرتبط آموزش دهد. کتاب گیج و بارز برای دانشجویان و اساتید این رشته‌ها (از جمله فلسفه) که خواهان دانشی مقدماتی از و فیزیولوژی هستند، منبعی مفید و قابل توصیه بشمار می‌آید. 📕البته رویکرد کارکردگرایانه درباره ، در تبیین‌های این کتاب نیز نمود دارد و بناچار باید بین توصیف یافته‌ها و تحلیل آن‌ها تفکیک کرد. 📗مبانی شناختی، برنده جایزه کتاب برجسته انجمن نویسندگان و متون آکادمیک (2013) شده و از بخش‌های مکمل (مانند اخبار جدیدترین یافته‌ها، راهنمای هر فصل، سؤالات مطالعه، تصاویر و نمودارهای رنگی، و ...) برای رویکرد آموزشی خود کمک می‌گیرد. 📒ترجمه ویراست اول این کتاب (۲۰۱۲) بقلم کمال خرازی و توسط انتشارات سمت بچاپ رسیده و چندبار تاکنون تجدید چاپ شده است. @PhilMind
🔰✦؛﷽✦ 🌙شهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ ✨ویژه برنامه ماه مبارک رمضان ✅ 🍃مهرخوبان🍃 با محوریت مباحث عشق ✏️موضوع:●علم قلب● 👤مدرس: استاد دکتر احمد رضا همتی مقدم 🗓تاریخ برگزار‌ی: جمعه ۱۱فروردین ماه۱۴۰۲ 🕝ساعت : ۲۲(۱۰شب) 📱نحوه برگزاری کلاس: به صورت برخط در اسکای روم 🖥لینک ورود به کلاس از طریق گزینه میهمان: https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-114727/l/fa 🔉لینک کانال اطلاع رسانی دوره در پیام‌رسان ایتا: 👇👇👇👇👇👇👇 🌐https://eitaa.com/azadieks ⚡️کانون های علمی فلسفه، ادبیات،اخلاق و تعلیم و تربیت موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه وابسته به نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز
معرفی وب‌سایت zty.pe این سایت برای افزایش سرعت تایپ انگلیسی یا حتی تایپ 10 انگشتی به شدت کاربردیه. واردش که شدید روی گزینه New game بزنید ؛ چندتا کلمه به عنوان هدف بهت نشون میده که اونارو باید سریع تایپ کنی تا بری به مرحله بعد عالیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
The Teleological and Kalam Cosmological Arguments Revisited .PDF
3.95M
The Teleological and Kalam Cosmological Arguments Revisited بازبینی برهان غایت شناسانه و برهان کلامی جهان شناسانه [کتاب انگلیسی] لوک, اندرو (Andrew Loke؛ الهی‌دان و فیلسوف مسیحی سنگاپوری؛ دانشیار گروه دین و فلسفه در دانشگاه باپتیست هنگ کنگ «Hong Kong Baptist University» در هنگ کنگ)
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
The Teleological and Kalam Cosmological Arguments Revisited بازبینی برهان غایت شناسانه و برهان کلا
یک موضوع برجسته در بسیاری از بحث‌های فلسفه دین معاصر این است که آیا جهان طراح دارد یا خیر. این کتاب با ابداع یک فرمول قیاسی اصلی از برهان غایت‌شناختی (ta) که نشان می‌دهد که موارد زیر تنها دسته‌بندی احتمالی فرضیه‌های مربوط به تنظیم دقیق و نظم هستند، بحث را به شکل قابل توجهی پیش می‌برد: (1) شانس، (ii) نظم، (iii) ترکیبی از نظم و شانس، (iv) بدون علت، و (v) طراحی. این کتاب همچنین نشان می‌دهد که ویژگی‌های اساسی هر دسته وجود دارد، به گونه‌ای که، در حالی که جایگزین‌های طراحی بعید است، فرضیه طراحی چنین نیست، و می‌توان بدون نیاز به تخصیص احتمال قبلی برای طراحی، برای طراحی با طرد استدلال کرد. این کتاب با ترکیب ta با برهان کیهان‌شناسی کلام (kca) که در برابر ایرادات مختلف از آن دفاع می‌کند، با نشان دادن اینکه نتیجه‌گیری kca-ta مبتنی بر شکاف‌هایی نیست، به ایراد خدای شکاف پاسخ می‌دهد. با پیشرفت علمی بیشتر پر شده است، اما از استنتاج و حذف ناشی می شود
گفتارهایی در باب بینایی مجموعه ی مطالعات بصری به متون نظری ای اختصاص یافته که طی چند دهه ی اخیر، به ویژه با مطرح شدن (چرخش تصویری) یا (چرخش شمایلی)، پیرامون مسائل و مقولاتی چون تصویر، بازنمایی، تجربی و ادراک بصری، رابطه ی بینایی و قدرت، رابطه ی متن و تصویر، سوژه ی مشاهده گرو دلالت ها و کارکردهای اجتماعی آنها نوشته شده اند. مطالعات بصری از این حیث به پژوهش هایی میان رشته ای نظر داد که از تعادل میان حوزه های متنوعی مانند تاریخ هنر، زیبایی شناسی، فلسفه، روان کاوی، نظریه ی فیلم، نظریه ی عکاسی، و مطالعات رسانه حاصل شده اند. این شیوه ی مطالعه در عین حال مستلزم عبور از شی محوری تاریخ هنر و تاکید و ارزش گذاری انحصاری اش بر تصویر به عنوان یک ابژه ی زیبایی شناختی است. در اینجا علاوه بر کارکردهای سیاسی و اجتماعی تصویر، خودکردار دیدن و مشاهده نیز در مقام یک پدیده ی تاریخی و به عنوان یکی از عوامل سازنده ی مشخصه های فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد. و با توجه به نحوه ی ساخت اجتماعی امر بصری و متقابلا قرار میگیرد. به این ترتیب امید می رود که این حوزه ی مطالعه، با تکیه بر چنین محتوای پر دامنه و چند جانبه ای، بتواند هم به کار هنرجویایی بیاید که در قالب انواع رسانه ها و انواع کردارهای دیداری درگیر فرایند تولید بصری اند، و هم برای آن دسته از پژوهش گران حوزه ی علوم انسانی مفید باشد که ممکن است به طریق مختلف به مطالعه ی وجوهی از مسئله ی تصویر، نگاه و ادراک بصری اشغال داشته باشد. @Bookcitycc
1_3830728489.pdf
210.8K
آیا فلسفه اسلامی داریم؟ آیا ممکن است فلسفه‌ای در عین اینکه فلسفه است وحیانی نیز باشد؟ اسلامی بودن فلسفه به چیست؟ عبدالرسول عبودیت @vajeazeh