فلسفه ذهن جلسه ۲۱ پارت دوم.mp3
33.6M
▫️ درسگفتار فلسفه ذهن
👤 دکتر پیروز فطورچی
📣 صوت جلسهی بیست و یکم
پارت دوم و اخر
#فلسفه_ذهن
#فطورچی
#صوتی
♦️♦️♦️
🔮 t.me/nutqiyyat
🔮 t.me/loghatsaz
🔮 instagram.com/nutqiyyat
🔮 https://youtube.com/@nutqiyyat
4_5938007108099245070.mp3
32.21M
صوت نشست علمی در مجمع عالی حکمت نقد مبانی ارسطو در آموزه های فلسفی ملاصدرا
دکتر علیزاده https://t.me/nabardb
4_5967357613225022696.mp3
40.92M
صوت جلسه نقد کتاب شناخت خداوند در کشاکش ارا (نقدی بر مکتب تفکیک ) ، اساتید مهدی آزاد پور ، و غرویان https://t.me/nabardb
هدایت شده از فلسفه و عرفان
هفتمین جلسه از سلسله نشستهای علمی عرفان و هنر
با موضوع"نمادهای عرفانی هنر تندیس در آیین هندو"
پنجشنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
ساعت ۱۲:۴۵
سالن شهید بهشتی
لینک حضور مجازی👈
http://yun.ir/zee1c9
رمز ورود ۲۲
https://eitaa.com/AGLOESHG
فلسفهی اسلامی در بریتانیا:
https://www.routledge.com/Routledge-Studies-in-Islamic-Philosophy/book-series/RSINIP
JPTR_Volume 3_Issue 11-12_Pages 216-228.pdf
251.9K
مقایسه ای تحلیلی- انتقادی بین مشکاة الانوار و حکمةالاشراق
سید مهدی امامی جمعه
چکیده
در این مقاله، ضمن مقایسه نورستان شیخ شهاب الدین سهروردی و بستان نور امام محمد غزالی، نشان میدهیم که راه سهروردی در حکمةالاشراق از راه غزالی در مشکاةالانوار، کاملا جداست. در این مقاله، برخلاف آرایی مبنی بر تأثیرپذیری سهروردی از غزالی در باب علمالانوار، این دیدگاه ساخته و پرداخته شده که نورشناسی سهروردی در حکمةالاشراق، دارای ویژگیها و قلمروهایی است که نورشناسی غزالی در مشکاةالانوار، فاقد آنهاست. خلاصه، نور سهروردی نسبت به نور غزالی، نوری است از لونی دیگر
#مقاله
#فلسفه
▫️ معادل چند اصطلاح فلسفهی ذهن
ذهن: Mind
نفس/ جان: Soul
روح/ روان: Spirit
شخصیت: Personality
منش: Character
شخصانیت: Personhood
هویت شخصی: Personal Identity
خود: Self
من: Ego
محمدرضا ایرانزاده
@Madrece_Estela
هدایت شده از مجمع عالی حکمت اسلامی
#گزارش #نشست_تخصصی
👈 علمگرایی افراطی، مبنای اصلی نظریه هاوکینگ است
نشست علمی «نقد و بررسی نظریه«اِم استیون هاوکینگ»» برگزار شد.
🔻استیون هاوکینگ قائل به فیزیک کوانتوم کپنهاگی است و نظریه «ام» را هم تحت این بحث ارائه کرده است.
⬅️ هاوکینگ در کتاب طرح بزرگ با صراحت میگوید #فلسفه مرده است و کاری که فلاسفه بر عهده داشتند نتوانستند انجام دهند و الان سؤالاتی وجود دارد که خود فیزیکدانان باید جواب دهند.
▫️مبناییترین مؤلفه در نظریه ام علمگرایی و انحصار روش تجربی است. نقد ما این است که چرا باید راههای معرفت و شناخت دیگر را بر روی خودمان ببندیم و خود را در دستیابی به علوم محدود کنیم و قائل به مرگ فلسفه شویم.
📝برای مطالعه گزارش نشست، کلیک کنید
#مجمع_عالی_حکمت_اسلامی
🆔@hekmateislami
#إفـادة_مـصـريـة
الشيخ استدل على وجود الهيولى بإمكان الانفصال لا بالانفصال؛ لفائدتين:
1- حتى يكون البرهان كليًّا لا جزئيًّا، وهو ظاهر؛ إذ يكون على كل جسم مطلقًا سواء انفصل بالفعل أم لم ينفصل بالفعل، فيشمل العناصر والأفلاك، بخلاف ما لو كان الاستدلال على وجود الهيولى بالانفصال، لكان البرهان على بعض الأجسام التي انفصلت بالفعل، فيشمل العناصر دون الأفلاك.
2- حتى لا يذهب الوهم إلى انتفاء القابل بعد حصول الانفصال، بل القابل يبقى بعد حصول الانفصال؛ لأن القابل يقبل الاتصال، وبالجملة في حال الانفصال هناك قبول اتصال، وفي حال الاتصال هناك قبول انفصال، فالقابل موجود قبل وبعد.
هو الحکیم
🧠 مدرسه تابستانه #فلسفه_برای_کودکان
✅ویژه دو گروه سنی ۷ تا ۱۰ و ۱۱ تا ۱۳سال
📆یکشنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۲
⚡️مهارت های #فلسفه_ورزی : تقویت مهارت های گفتگو / ارتباط موثر با دیگران /تقویت همدلی و همکاری
⚡️فکر ورزی و قدرت #حل_مسأله
⚡️ #هنر و #خلاقیت
📲شماره تماس جهت ثبت نام
09367942387
#خانه_حکمت
@khanehekmat