#هفته_گردی
1- شامگاه سه شنبه در جلسه ملاقات با حضرت آیت الله الهی، داماد مرحوم آیت الله اراکی شرکت کردم. پیرمردی نورانی که نگاه به چهره اش مایه آرامش بود.
2- روز چهارشنبه نشستی با عنوان هم اندیشی حمایت از پیام رسان های داخلی در قم برگزار شد.
مهمان این جلسه دکتر خوراکیان معاون مرکز ملی فضای مجازی بود.
وی در ابتدا درباره اهمیت فضای مجازی مطالب خوبی را بیان کرد اما در بخش مربوط به پیام رسان های داخلی مطلب قابل توجهی از وی شنیده نشد به جز خبر تدوین چند سند و پرداخت وام به مدیران پیام رسان های داخلی.
همچنین وی گفت همه مسؤلان در مورد رفع انحصار تلگرام نظر موافق دارند اما فیلترینگ مورد قبول همه نیست.
در مجموع این جلسه خروجی چندان مفیدی نداشت.
3- شامگاه چهارشنبه نیز در دومین جلسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم شرکت کردم.
جمعه هفتم اردیبهشت 97
یابن الحسن
بیا که هوای دل من ابری است و بیقرارم.
آقای من چه زمانی عطر ظهورت عالم را فرا خواهد گرفت؟
ای وارث انبیاء بیا و پرچم عدالت را بر فراز کعبه قرار ده.
چشم مظلومان در همه دنیا به نقطه ظهور دوخته شده است.
محمد هادی سمتی
دست اندازهای بی قواره ضد فرهنگی
دیروز عده ای در تهران با لباس و گریم داعشی و سوار بر اسب وارد یکی از مراکز تفریحی تهران شده اند تا به خیال خودشان برای فیلم #به_وقت_شام تبلیغ کنند.
به جز عده ای که از ابتدا فهمیده بودند که این یک نمایش است اما تعدادی هم ترسیده اند و به این حرکت اعتراض کرده اند.
#ابراهیم_حاتمی_کیا نیز به این موضوع واکنش نشان داده و ضمن نادرست خواندن این حرکت از مردم عذرخواهی کرده است اما عوامل این تبلیغ ناپسند هنوز بر درستی کارشان اصرار دارند.
وقتی یک فیلم در شبکه های رسانه ملی تبلیغ می شود و حتی بنرهای تبلیغاتی خیابانی نیز دارد دیگر چه نیازی به این کار بوده است؟ قرار بوده است چه نتیجه مثبتی به دست بیاید؟ هرکسی که مشتاق تماشای #به _وقت_شام باشد به سینما می رود و برمی گردد پس هیچ دلیل منطقی و عاقلانه ای برای این اردوکشی وجود ندارد.
این کار مثل برخی دست اندازهای بی قواره وسط خیابان ها و جاده ها است که به جای جلوگیری از سرعت غیر مجاز و تصادف های دلخراش، عامل اعصاب می شود و موجی از فحش و بد و بیراه را نثار طراح دست انداز می کند.
فهمیدن این که کار فرهنگی ابزار زیبا و منطقی لازم دارد چندان کار سختی نیست.
افسوس که ابتلاء به بیماری جوگیری آمار بالایی دارد.
محمد هادی سمتی
سه شنبه 18 اردیبهشت 97
#یادداشت
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم مجاهد حضرت آیت الله ایمانی ، امام جمعه انقلابی و مردمی شیراز را به بازماندگان مکرم ایشان به خصوص خانواده محترم ایمانی و میرغنی زاده بافقی و سایر علاقه مندان و عموم مردم استان فارس به ویژه طلاب و روحانیون و نمایندگان محترم طلاب استان فارس تسلیت عرض می کنم.
خداوند او و همه ما را مورد رحمت بی پایانش قرار بدهد.
محمد هادی سمتی
نماینده طلاب بافق،بهاباد،خاتم و مهریز
چهارشنبه 19 اردیبهشت 97
بسم الله الرحمن الرحیم
کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام
جناب حجت الاسلام آقای علیرضا امیرزاده درگذشت پدرگرامی تان را به جنابعالی و سایر بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم.
ان شاء الله با امیرالمؤمنین علیه السلام محشور باشد.
محمد هادی سمتی
جمعه 21 اردیبهشت 97
عراقچی در دیدار با ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه:
🔹در صورت ارائه تضمین های قطعی از سوی سایر طرف های برجام نسبت به تامین منافع ایران و جبران آثار خروج آمریکا از این توافق، حفظ برجام ممکن خواهد بود.
پی نوشت:
1- تیم مذاکره کننده دولت در مورد ارائه تضمین اروپا اطمینان ندارد.
2- آقای عراقچی تصریح کرده است که خروج آمریکا از برجام برای ایران خسارت داشته است ، اما روحانی چند روز قبل از خروج آمریکا ابراز خوشحالی کرده بود.
3- قطعا خروج آمریکا از برجام خوشحالی ندارد. 4 سال و اندی تمام توان دولت بر سر گفتگو با آمریکا خرج شد و ملت در صف وعده سامان یافتن اوضاع به انتظار بودند اما حالا نتیجه آن رفت و آمدها و نشستن ها و قدم زدن ها و لبخندها چیزی نیست جز هیچ.
#یادداشت
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت مرحوم حاج محمد حسن پور _پدر شهیدمهدی حسن پور بهابادی_ را به خانواده محترم حسن پور و سایر بازماندگان تسلیت عرض می کنم.
خداوند او را در کنار فرزند شهیدش میهمان سفره رحمت و کرامت بگرداند و ما را شرمنده خون شهداء قرار ندهد.
محمد هادی سمتی
نماینده طلاب بافق،بهاباد،خاتم و مهریز
چهارشنبه ششم تیرماه 97
https://instagram.com/p/BksHL1-Hr1dZvEBdSGPWllGSDs6sKPVREnSwdI0/
بافق آرامش می خواهد
شهری با انواع معدن ها، با نخل های سر به فلک کشیده، با مردمانی نجیب و تلاشگر والبته با اجحافی که در حق مردمانش روا داشته شده و می شود.
این ها ویژگی های بافق است. هرچند این ویژگی آخری مخصوص بافق و بافقی ها نیست و تبعیض و ظلم در هرجایی به اندازه ای وجود دارد اما کم نبوده است میزان ظلم های پیدا و پنهان به مردم این دیار.
حالا بافق در مرحله دیگری قرار گرفته است. انتخاب یک مدیر متعهد و متخصص برای در دست گرفتن فرمان شهر و رسیدگی به مسائل ریز و درشت فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی یک حق مسلّم است که باید بافقی ها از دولت دوازدهم مطالبه کنند. باید از دولت بخواهند این حق را و اگر سکوت کنند و عبور کنند و بروند در آینده باید جوابگو باشند. باید بتوانند پاسخ وجدانشان و فرزندانشان را به درستی بدهند.
بافقی ها باید افق روشن را دنبال کنند. نباید غبار بی تفاوتی و بی مسؤلیتی به گرد و خاک نشسته بر سر و روی همنشینان کویر و کاوش گران معادن اضافه شود.
همه باید از مسؤلان مطالبه کنیم. یک مطالبه اصولی و فراجناحی.
اگر می خواهیم شهرمان پوست بیندازد و محرومیت های تحمیلی را کنار بزند باید همیشه فریاد گر باشیم.
مردم شهر ما هم حق دارند و هم وظیفه دارند که در جاده هموار پیشرفت حرکت کنند. پیشرفت تلاش می خواهد ، مطالبه گری لازم دارد و اگر غیر از این باشد باید همیشه لنگان لنگان جلو برویم و به وضع موجود دلخوش کنیم.
این مخصوص حالا نیست. در گذشته باید چنین می بودیم و اکنون و در آینده نیز باید چنین باشیم.
در شهر همه مسؤول هستند.طلاب،بازاریان،معلمان،کارگران،اعضای شورای شهر و روستا،نماینده مجلس و امام جمعه وهمه مسؤولان در بخش های مختلف به علاوه مردم.
هیچکس حق ندارد منافع فردی و جناحی را بر منافع یک شهر ترجیح بدهد.
محمد هادی سمتی
یکشنبه دهم تیر 1397
#یادداشت
یادداشت | مقابله غلط با رفتار غلط
دستگاه تبلیغاتی ضد دین فعالیت وسیع و همه جانبه دارد تا مظاهر دینی را سُست و بی ارزش جلوه بدهد و به خیال خام خودشان می خواهند مردم را از آن چه مقدس می دانند فراری بدهند.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حضرت صادق علیه السلام دوستی داشت که هیچگاه از ایشان جدا نمی شد. روزی همراه با امام در بازار نعلین فروشان راه می رفت و غلامش نیز در پشت سر آن ها می آمد. صاحب غلام به عقب برگشت و هرچه چشم چرخاند او را ندید. بعد از چند بار جستجو بالاخره سروکله غلام پیدا شد. آن مرد از فرط عصبانیت صدا زد "ای فرزند زن بدکاره کجا رفته بودی؟" امام صادق علیه السلام تا این جمله را شنید دست بر پیشانی مبارک زد و فرمود "سبحان الله،چرا به مادرش نسبت زنا می دهی؟ من تصور می کردم پرهیزکار هستی اما اکنون می بینم که چنین نیستی"صاحب غلام پاسخ داد" فدایت شوم ای فرزند رسول خدا، مادر او از قبیله سِندی و مشرک است" اما حضرت به او فرمود" آیا نمی دانی که هر امتی برای خودشان نوعی ازدواج دارند؟ از من دور شو و دیگر نزد من نیا "و تا هنگام مرگ هرگز دیداری بین حضرت و آن مرد صورت نگرفت.*
بیان این روایت مقدمه ای بود برای این که یک موضوع بسیار مهم گوشزد شود. همیشه افرادی وجود دارند که از روی نادانی یا حتی با کمال اطلاع و دقت سخنی درباره مقدسات دینی بر زبان جاری می کنند که بخشی از جامعه آن حرف ها را توهین قلمداد می کنند و خشمگین می شوند و البته عده ای نیز در پی پاسخ و برطرف ساختن شبهه بر می آیند که کار لازم و بسیار خوبی است. اما نکته اینجا است که تعدادی از کسانی که این سخنان توهین آمیز را برنمی تابند پا را فراتر از مرز شرع می گذارند و بدون هیچ مسامحه و چشم پوشی گوینده آن کلمات را تکفیر می کنند و خارج از دین می دانند یا نسبت زنازادگی و حرام لقمه بودن می دهند.
سخن این است که برخوردهای این چنینی با کدام منطق دینی سازگاری دارد؟
اگر فردی درباره هزینه کردن در مورد سفرهای زیارتی یا بازسازی عتبات عالیات سخنی می گوید که باعث ناراحتی می شود آیا دلیلی شرعی وجود دارد که بتوان او را تکفیر کرد یا حرام زاده خطاب کرد؟ کدام آئین و مکتب اجازه داده است که عده ای بی پروا این گونه نسبت های زشت بدهند؟
یا مثلا اگر کسی برای خالی کردن عقده و تصفیه حساب شخصی، روضه خوان ها را متحجر خطاب می کند پاسخش را باید داد اما با کمال ادب و احترام نه با فحاشی و نسبت های ناروا.
این یک مرض مزمن است که گریبانگیر برخی افراد مؤمن و متدین و حتی انقلابی شده است که هرگاه با چنین افرادی مواجه می شوند عنان از کف می دهند و با قصد قربت فحش می دهند و لعنت می فرستند.
به نظر نویسنده این سطور، یک عامل در شکل گیری این اقدام تخریبگر رفتار غلط و خلاف شرع برخی از گردانندگان و اعضای هیئت های مذهبی است که حتی تفاوت لعن را با دشنام نمی دانند و در مجالس و منابر علاوه بر لعن علنی دشمنان اهل بیت علیهم السلام زبان به دشنام باز می کنند و حاصلش می شود این چیزی که امروز در فضای مجازی مشاهده می شود.
رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی اسفند ماه 1371 در دیدار با اعضای مجلس خبرگان ضمن تأکید بر مقابله و برخورد با حرف های غلط، رعایت مصلحت و حکمت را شرط مقابله دانسته و می گویند" کسی که حرفی زده و به نظر یکی کفر بوده، نباید تکفیر شود. اگر هم بناست کسی تکفیر شود، تکفیر حدی دارد، میزانی دارد و مربوط به مبادی و مراتب خاصی است. اینطور نباشد که یک نفر منبری به خودش حق بدهد برود منبر و نفری را که به نظر او کافر است، تکفیر کند. بالاخره جامعه، جامعهی اسلامی است. اگر کسی کافر است یا مسلم است، باید معلوم باشد. این، به عهدهی هر کسی نیست. علاوه بر اینکه اصلاً صحیح و مؤثر هم نیست. امروز باید با بیان - البته با شجاعت و صراحت - و با قوت علمی وارد میدان شد. اگر کسی حرف بدی زده، بلافاصله باید ده تا، پنجاه تا و صد تا حرف صحیح در مقابل او مطرح شود. از حوزه علمیه و از جاهای دیگر، نوشته شود، گفته شود و پخش شود."
هرگز معنای آن چه تاکنون گفته شد انکار حرف های بی ارزش و سخیف دشمنان دین و اهل بیت علیهم السلام نیست و نمی توان از کنار تهمت ها و شبهه پراکنی ها گذشت. دستگاه تبلیغاتی ضد دین فعالیت وسیع و همه جانبه دارد تا مظاهر دینی را سُست و بی ارزش جلوه بدهد و به خیال خام خودشان می خواهند مردم را از آن چه مقدس می دانند فراری بدهند ولی راه برخورد حتی با دشمنان لجوج، فحاشی و هرزه گویی نیست./۸۴۱/ی۷۰۴/س
حجت الاسلام محمد هادی سمتی
پی نوشت:
*الكافي (ط - الإسلامية)، ج2، ص: 324
شنبه شانزدهم تیر 1397
#یادداشت
بسم الله الرحمن الرحیم
کل نفس ذائقة الموت ثم الینا ترجعون
طلبه گرامی جناب آقای حسین زاده ، درگذشت پدرتان مرحوم مغفور حاج حسن حسین زاده را به جنابعالی و سایربازماندگان محترم تسلیت عرض می کنم.
ان شاء الله خداوند او را در کنار حضرات معصومین علیهم السلام میهمان بگرداند.
محمد هادی سمتی
شنبه 23 تیر 1397